Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 10:14:19
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura  (Přečteno 11227 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« kdy: Leden 11, 2019, 19:34:07 »

Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
Autor: Troika Games
Datum vydání: 21.8.2001
Čeština: https://www.idnes.cz/hry/cestiny/hry/arcanum-of-steamworks-magick-obscura.A011030_19356_bw-cestiny-hry_bw
Obchod: gog

Popis:
Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura je fantasy isometrické RPG staršího data vydání. V této hře je zajímavá konfrontace prastaré magie, která ovládala svět Arcanum již od dob zázraků a dřív a rychle nastupující technologie, kterou zejména lidé velmi prosazují. Z nějakého důvodu se magie a technika nesnese a tam kde hodně funguje jedna, druhá selhává. V zemi Arcana žije mnoho ras, většinou v míru a těší se z nového pokroku. Lidé jsou technikou nadšení, i když pro ní nemají žádné vlohy, trpaslíci jsou pro technologii jako stvoření, gnomové a hobiti jsou vcelku neutrální, ale umí těžit z obou, elfové technologii nesnáší a raději by žili v lese a honili se s laňkami a skřeti a obři mají spíše zájem bum bum do hlavy a je jim vcelku jedno, jestli to bude magickou, nebo normální palicí. Jsou zde samozřejmě i kříženci mezi člověkem a některou jinou rasou, které mají výhody i nevýhody z obou, jako půlelfové, půlorkové a půlobři, za které je možné hrát.

Hrdina letí prvním létajícím strojem, kteří lidé sestrojili a na kterou jsou náležitě pyšní. Velkou vzducholodí, která má být nezastavitelná a ukázat všem moc techniky (něco jako titanik). Jenže během letu na ní zaútočí mnohem pokročilejší létající stroj, který ovládají skřeti (nejspíše objevili, že technika jim přece jen přínáší lepší zbraně, než je palice, i když moc ovládat je neumí) a který jí sestřelí. Jediným přeživším je hrdina a jeden gnom, který než zemře dá hrdinovi tajuplný prsten a minimum informací co s ním. Hned po té se objeví podivný člověk jménem Virgil, který hrdinu osloví a plácá něco o proroctví o příchodu dávných bohů z nebe, kterému sám příliš nerozumí. Dobrodružství a dlouhá cesta tak tím začíná...

Hra je dělaná plně ve 2d grafice, jak bylo toho času vcelku běžné. I když třeba gothic1 je starší hra, neboť vyšel 15.3.2001 a plně ve 3d grafice byl. Nejspíše je to dáno dobou vývoje této hry, kdy autorům technologie a engine během vývoje prostě příliš zestárl. Nicméně todle hře na kvalitě nijak zvlášť neubírá a ostatně to ani není stránka, na kterou se snaží na hráče působit.

Video:


------------------------------------------

Po diskuzi na gothic forum jsem začal hrát tuto hru. Hrál jsem jí ji dřív, ale dávno a nepamatuji si jí tak dobře, je v ní určitá podobnost s falloutem, páč troiku založili 3 důležití členi autorů falloutu a je to prostě vidět. Zejména na grafice.

Na gothic fórum jsem i založil topic a psal i svůj postup tam, ale asi to budu psát i sem. Navíc budu muset hrát od začátku, kvůli jiné instalaci a postupu, než jsem původně použil. Ale postup bude asi stejný. Minimálně co se týče postavy.


------------------------------------------
Poznámky k instalaci:

Osobně jsem hru instaloval z gogu.
Pak jsem postupoval podle tohoto návodu:
http://cz-uap.sweb.cz/#hack

stahovat některé zmíněné soubory je lepší odsud: http://madbrahmin.cz/index.php?dir=klony/arcanum&id=cestina_neof_patch

neboť tam mají linky na svůj web a není nutné použít ten nepoužitelná Terra Arcanum. Jiné je ale lepší stahovat z toho prvního návodu, hlavně tedy onen HighRes1.5.zip, neboť je to novější verze a zdá se lepší.

Nevím, jestli vše bude fungovat jak má a jestli nebudou nějaké problémy s úkoly a jejich plněním. Instaloval jsem vše, co je zmíněné v návodu, včetně lepší hudby, zvuků a animací.

edit: na hacknutí hry a zrušení limitu 50 levelu doporučuji použít toto:
https://uloz.to/!LRVo8DEWuxzL/arcanum50patch-0-0-1-zip
pokus o ruční hacknutí podle návodu mi nefungoval, ale todle ano.
« Poslední změna: Leden 31, 2019, 23:53:33 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #1 kdy: Leden 11, 2019, 19:35:01 »

Začal jsem tedy hru hrát a jak už to tak u těchto her bývá, nejprve je třeba zvolit, za koho vůbec  budu hrát. Je možné si vybrat některou z již předpřipravených postav, nebo si vytvořit postavu svojí vlastní. Já tedy zvolil druhou možnost.

V dalším kroku, krom jména, jsem mohl zvolit pohlaví, která má vliv ve smyslu, že muži mají bonus k síle, zatímco ženy ke konstituci. Také se zde volí rasa. Ta má vliv již podstatně větší. Jednak mají různé rasy jiný vztah k magii, také mají trošku modifikované vlastnosti. Důležitou roli hraje i velikost dané rasy, jelikož jsou rasy malé (trpaslíci, gnomové, hobiti), normální (lidé, skřeti, elfové a poloelfové) a velké (poloobři). To má mimo jiné vliv na to, jakou zbroj může postava nosit, jelikož i ty jsou rozdělené na malé, normální a velké a to může mít docela roli, protože pochopitelně nejvíce zbrojí ve hře, které lze sehnat či koupit, jsou normální a pro prcky či obry je tak zbroj sehnat obtížnější. Rasa má nejspíše taky vliv na obsah některých truhel.

Já si tedy vybral gnoma muže, který má nějaké ty bonusy k síle vůle, postihy ke konstituci a bonus k dovednosti smlouvání. Na této obrazovce lze ještě nastavit nějakou vrozenou věc, která může ještě dále vlastnosti a schopnosti ovlivnit. Já si tedy vybral, že jsem gnomský dělník, což mi dalo bonus k síle a vzalo bonus ke smlouvání.
Viz screen:
https://i.postimg.cc/jjjgXkmM/Arcanum-rasa-01.jpg
https://i.postimg.cc/cHpFd1Hz/Arcanum-rasa-02.jpg

Následně jsem se tedy dostal na další obrazovku tvorby postavy. Postava dostala do začátku 5 vědomostních bodů, které je možno někam přiřadit. Pomocí těchto bodů lze zvedat vlastnosti, dovednosti, učit se technické nákresy, kouzla v magiích a také lze pomocí nich zvedat počet životů a energie.

Já zvedl tedy obratnost na 12, jelikož ta má vliv na nejvíce dovedností, navíc ovlivňuje rychlost postavy (což ovlivňuje například i počet útoků během boje v tahovém režimu). Zbývající bod jsem dal do dovednosti boj na blízko.

Ve hře jsou 4 skupiny dovedností, bojové, zlodějské, společenské a technické (ta mění ukazatel vztahu postavy k technice/magii). Každá skupina pak obsahuje několik dovedností, od boje na blízko, až po páčení zámků.
Viz screen:
https://i.postimg.cc/9QvGK8nm/Arcanum-dovednosti-01.jpg
https://i.postimg.cc/W37gD2bz/Arcanum-dovednosti-02.jpg
https://i.postimg.cc/9fZGhd6G/Arcanum-dovednosti-03.jpg
https://i.postimg.cc/DZh1yWhR/Arcanum-dovednosti-04.jpg

U dovednosti platí, že každý level má jiné požadavky na některou vlastnost a tento požadavek roste společně s počtem bodů do ní vložené. Hráč tak musí zvedat jak vlastnosti, tak dovednosti. Navíc jsou ve hře i různé stupně mistrovství v dané dovednosti. Například při vloženém 1 bodu je možné stát se učněm, při třech expertem a při šesti mistrem. K tomu, aby byl člověk povýšen na onu úroveň, potřebuje učitele, který jej to naučí za určitý poplatek. Tyto stupně pak přidávají různé bonusy a mají různé efekty. Napříkal stupeň učeň u boje na blízko způsobí, že hrdina bojuje rychleji (má více útoků za kolo), mistr nemá postih za špatné osvětlení a mistr při boji nikdy kriticky neselže.

Dále je zde možnost rozvíjet techniku, respektive naučit se určité návody na technické vychytávky v různých oblastech vědy. Celkem je zde 8 vědních oborů, kde v každém je 7 návodů. Krom naučených návodů lze návody i sehnat, nebo koupit, ale ty jsou jiné, než tydle naučené. U každého oboru je navíc hrdina různě dobrý (každým naučeným receptem se zlepšuje) a může si i koupit knížky, které mu přidají do daného oboru bonus. Cokoliv se zde hrdina naučí, ovlivní ukazatel vzahu hrdiny k technice/magii.
Viz screen:
https://i.postimg.cc/13Gm1Mm0/Arcanum-technika-01.jpg
https://i.postimg.cc/GpbcLYtW/Arcanum-technika-02.jpg
https://i.postimg.cc/YqgGj620/Arcanum-technika-03.jpg
https://i.postimg.cc/PxRhQRyH/Arcanum-technika-04.jpg
https://i.postimg.cc/YS8th9mh/Arcanum-technika-05.jpg
https://i.postimg.cc/2yLYc79Z/Arcanum-technika-06.jpg
https://i.postimg.cc/pTTR8HDk/Arcanum-technika-07.jpg
https://i.postimg.cc/2jgLzcDg/Arcanum-technika-08.jpg

No a poslední oblastí, v které je možné se rozvíjet a do které je možné dávat body, je magie. Ta je rozdělena na 16 škol, kde v každé je 5 kouzel. Učit se je je nutné postupně, od nejjednodušího po nejsložitější v každé škole magie a také je třeba splnit určité požadavky na sílu vůle. Každý bod přidělený sem zvýší vztah hrdiny k magii a oslabí tak jeho technické schopnosti.
Viz screen:
https://i.postimg.cc/SR9s24h3/Arcanum-magie-01.jpg
https://i.postimg.cc/NGXfxQ3P/Arcanum-magie-02.jpg
https://i.postimg.cc/SsMqVGvz/Arcanum-magie-03.jpg
https://i.postimg.cc/9FjX8vVX/Arcanum-magie-04.jpg
https://i.postimg.cc/Z5wTqnN0/Arcanum-magie-05.jpg
https://i.postimg.cc/9FtmvJFd/Arcanum-magie-06.jpg
https://i.postimg.cc/gjypb2dz/Arcanum-magie-07.jpg
https://i.postimg.cc/3xxTzhqh/Arcanum-magie-08.jpg
https://i.postimg.cc/2S9DDJpZ/Arcanum-magie-09.jpg
https://i.postimg.cc/dVssvrLz/Arcanum-magie-10.jpg
https://i.postimg.cc/pdyP5vQC/Arcanum-magie-11.jpg
https://i.postimg.cc/9fSCGkJh/Arcanum-magie-12.jpg
https://i.postimg.cc/D03hNb9p/Arcanum-magie-13.jpg
https://i.postimg.cc/yYPKfxvn/Arcanum-magie-14.jpg
https://i.postimg.cc/sf5shwWk/Arcanum-magie-15.jpg
https://i.postimg.cc/wTHHcLc7/Arcanum-magie-16.jpg

Ukazatel vzahu magie vs technika je pak zdá se asi zásadní aje třeba zvážit u některých schopností, jestli se je učit. Například je zde schopnost páčení zámků, která každým bodem oslabuje magii. Každý bod zvyšuje šanci na otevření zámku, které jsou různě složité. Současně je zde ale i kouzlo odemči zámek, které se lze naučit a jehož síla je závislá na síle magie hrdiny (podle toho dokáže otevřít různě složité zámky). No a pak je tedy otázka, co se učit. Zhlediska schopnosti může být otvírat zámek na dlouho a je to o trpělivosti, jelikož je zde jistá šance na úspěch i neúspěch. Schopnost je také závislá na obratnosti a samotné odemykání zřejmě ovlivňuje i vnímání. Při kritickém selhání se navíc může zámek zaseknout a pak jej nejde odemčít. Na druhou stranu pokud má postava k technice vztah, tak šance na otevření zámku poměrně rychle roste a hrdina má zřejmě vždy nějakou minimální šanci zámek otevřít. Pokud se hráč naučí kouzlo, je odemčení snadnější, protože kouzlo buď funguje, nebo selže a vlastně to stačí zkusit jen jednou, nicméně je hodně závislí na oné magii a měl by tedy i hrát opravdu za magickou postavu.

viz ukazatel:
https://i.postimg.cc/T2c2stPr/Arcanum-obecne-01.jpg
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #2 kdy: Leden 11, 2019, 19:36:02 »

Když jsem se tedy konečně přestal prohlížet v zrcadle a byl se sebou spokojený, nasedl jsem na velkou vznášející se věc, kterou nazývali vzducholoď. Přesvědčovali mě, že je to úplně bezpečné, ale já si tím tedy jist nebyl. Není to přece přirozené, aby člověk lítal, když ani nemá křídla. Po chvíle letu došlo na mé podezření, i když z úplně jiných důvodů, než jsem čekal. Sestřelili nás proradní skřeti, v nějakých menších a podivných létajících strojích. Zdá se, že v dnešní době už létá kde kdo kde čím.

Havárii nikdo nepřežil, jen já a nějaký umírající gnom, který mi dal prstýnek. Jak sem tak přemýšlel, jestli mu probrat kapse a okrást jeho mrtvolu i o další užitečné věci (přece jen prsten se mi zdálo dost málo), vyděsil mě nějaký podivný chlapík jménem Virgil a mumlal něco o tom, že jsem bůh, jehož příchod předpovědělo proroctví. No, trošku jsem z něj měl dojem, že asi když byl malý spadl dost tvrdě na hlavu, ale nechal jsem jej přitom. Nabízel mi pomoc a já byl v divoké pustině, tedy jeho společnost se hodila.

Prošli jsme oblast havárie, okradli zdejší mrtvoly, pozabíjeli zdejší obludy, prošli svojí první jeskyni a pokecali s místními duchy a tak. Pak jsme se rozhodli oblas opustit, po chvíli nás napadl nějaký nájemný vrah, tak jsme mu dali nakládačku. Virgil pak naznal, že bychom si mohli otevřít mapu a cestovat skrz ní. Dobrý nápad, ale já se rozhodl ještě chvíli pokračovat po cestě a pozabíjet zdejší vlky kvůli zkušenostem.

To mi ostatně dodalo nový level, a získaný bod jsem mohl investovat do uhýbání. Vydal jsem se plnit první úkol, kde po mě nějaký duch chtěl, ať zabiju proradného kněze, který jej zaklel. Na mapě světa jsem si tak našel lokaci s jeho domem a vydal se na cestu. Po rozmluvě jsem nakonec pomohl knězi a sehnal nějakou cetku, co mu ukradli. To mi dalo dost zkušeností pro další úroveň a já mohl bodík dát do charismy a zvednout jí na 9, abych mohl v dalším městě vzít do party dalšího velkého přiblblého společníka.

Rozvoj a získávání zkušeností funguje zvláště. Za splněný úkol hráč asi získá vždy stejné množství zkušeností ( a stejně tak i jeho společníci). Za obludy to tak není a hrdina a společníci získávají zkušenosti za každý úspěšný zásah. Pokud by tedy hráč se boje neúčastnil a nechal boj jen na společnících, měl by méně zkušeností. Za každý level hrdina získá 1 vědomostní bod, který lze přiřadit do těch výše popsaných věcí. Každý 5 level získá 2 body. (tedy 5,10,15 atd úroveň).

Boj je také velmi zajímavý. Hraji to tedy v tahovém režimu, kde každá akce stojí určitý počet akčních bodů a je omezeno, co hrdina vše stihne nebo nestihne během kola udělat. Rychlost boje ovlivňuje obratnost, také stupeň učenec v boji s danou zbraní a pak také rychlost zbraně jako taková. Vliv na rychlost má také míra zatížení. Já tak díky vcelku vysoké obratnosti a zbrani rapír (která je sama o sobě hodně rychlá), měl za kolo asi 5 útoků (a po naučení se toho stupně boje na blízko později ještě více). Nicméně to ještě neznamená, že boje budou snadnější a že rychleji nepřítele rozsekám. Důležitá je také přesnost a tedy šance nepřítele vůbec zasáhnout. Na to má vliv opět obratnost, počet bodů v dané bojové dovednosti, ale také třeba vnímání a okolní osvětlení (ve tmě je šance na zásah menší) a nejspíše i používaná zbraň. Pochopitelně také třída zbroje nepřítele, která je asi opět určena obratností, brněním a možná dalšími věcmi. Pokud hrdina zasáhne, ještě se určuje míra poškození. Ta je daná silou hrdiny a také zbraní. S toutou postavou mi tak nepřátelé, které jsem potkal ani tak nedělali moc problémy a nijak zvlášť mě nezraňovali, nicméně i tak jsem několikrát zemřel, nebo měl na mále, protože jsem se zabil sám. To je ostatně nejčastější důvod zranění během boje, že se sám zraním. Případně ještě hůř mi vypadne zbraň z ruky, nebo úplně nejhůř sám sebe omráčím a tím se z boje vyřadím a podobně.

Nakonec jsem se vydal do vesnice Zakryté kopce, kam chtěl jít Virgil, kde by měl v hospodě bydlet jeho kamoš kněz té církve, ke které patřil a která věřila v to proroství.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #3 kdy: Leden 11, 2019, 23:22:31 »

Arcanum jsem svého času také zkoušel, ale byť mě hra v různých recenzích a popiscích zaujala, se samotným hraním to už bylo horší. Nakonec jsem to vzdal poměrně rychle (někde u té vesnice). Něco mi na té hře zkrátka nesedělo. Možná mi to právě nesedlo kvůli tomu iso-pohledu, kdy jsem si to podvědomě asocioval s Infinity hrami a měl jsem tudíž i určitá očekávání. Ostatně to samé se mi přihodilo s Lionheartem, který jsem dohrál až o řadu let později. Za sebe už se ke hře vracet asi nebudu, takže můžu spokojeně číst :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #4 kdy: Leden 12, 2019, 12:31:59 »

To nevím, jestli to není tak trochu chyba, že si to tak rychle vzdal a nezkusil to dohrát. Myslím, že odradit tě mohly nejspíše boje, zvláště, jestli si to hrál realtime režimu, protože to pak moc hratelné není. V tahovém režimu je to lepší, trošku víc to i připomíná fallout, ačkoliv ty odlišnosti tam jsou pořád docela velký.

Osobně se mi líbí ten rozvojový systém a jeho i komplexnost, protože se zdá, že ta hra opravdu se snaží počítat skoro ze ze vším. Například jsem si říkal, proč mi klesla krása z 8 na 7 a později dokonce na 5. Přičemž krása má vliv na to, jak tě postavy vnímají a jaký k tobě mají vztah (každý NPC má svůj ukazatel, jak ti důvěřuje a jak na tebe reaguje) a to včetně společníků. Tedy při kráse 7 jsem třeba u jednoho spolenčíka byl na 50 a bral mě normálně, po poklesu na 5 měl asi 35 a byl vůči mě podezíravý (kdyby to ještě kleslo, nejspíše by mě napadl). Má to taky vliv třeba na ceny služeb a věcí. (ve hře je i charisma, která dělá něco jiného). Nakonec jsem zjistil, že je to tím, že má hrdina jizvy z bojů (pravděpodobně jsem se nejprve pořezal sám a později mě zjizvily některé obludy) :). Nejsem si jistý, jestli je to trovalý efekt, nebo se to dá léčit, ale pravděpodobně se to nějak léčit bude dát.

Každopádně ta variabilita rozvoje hrdiny je opravdu velká a zdá se, že se to dá i docela snadno pokazit, ten rozvoj.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #5 kdy: Leden 12, 2019, 12:54:12 »

Nakonec jsem se přece jen při té nutné rozehrávce kvli jinému patchu a češtině rozhodl hrát za trpaslíka, místo gnoma. Ve směs je to skoro stejné, dal jsem body do obratnosti na 12 a postupně jej rozvinul obdobně, jako gnoma. Trpaslík má vyhodu, že má v každé technické dovednosti 1 bod (jako pušky, páčení, odtraňování pastí a podobně) a lze tedy se hned tyto schopnosti naučit na učedníka u učitele (což jsem taky ve vesnici Zakryté kopce hned udělal). Nevýhodu má v kouzlení, že jej stojí 2x více energie, ale já stejně chci zkusit hrát za technickou postavu a tak je mi to jedno (magie je ale obecně silnější a hrát za magickou postavu je snadnější)

viz screeny:
https://i.postimg.cc/jjybW7x4/Arcanum-2019-01-11-21-38-06-080.jpg
https://i.postimg.cc/Y9kwQCjK/Arcanum-2019-01-11-21-40-00-775.jpg

Jinak byl postup stejný, jako popsaný výše. Všiml jsem si taky, že nejspíše kvůli jinému patchu mě i Virgila vlci na 3 úrovni na začátku hry mnohem více zraňovali, než tomu bylo při předchozí rozehrávce a boje s nimi byli o dost těžší. Nejsem si jist, čím je to dáno, asi patchem na tu češtinu, protože patch jako takový, jsem používal stejný.


------------------------


Zakryté kopce byla jen malá vesnička. Měli tu nějaké obchodníky, hospodu, důl, také most, který obsadili bandité a podobně.

Díky zdejším strážím jsem se stal učněm v dovednosti uhýbání a boji na blízko a díky zdejšímu kováři i otevírání zámků, opravování, odstraňování pastí a u zdejšího doktora i střelbu z pušek. Pak jsem si šel podívat ke zdejším obchodníkům a zkusit prodat krámy, co jsem posbíral po cestě. Na ceny zboží zdá se májí vliv vlastnosti, jako krása, charisma a podobně, také dovednost smlouvání a v neposlední řadě i sympatie obchodníka k mé osobě. Pokud mě daná postava nemá moc ráda, nebo jí nevoním, prostě mi to osolí. Oblíbenost lze zlepšit tím, jak se s postavami bavím, také tím, že pro ně splním nějaké úkoly, nebo udělám něco významného pro komunitu, do které patří. Obchodníci také nekoupí jakokoliv zboží, ale jsou rozdělení dle zájmu a zaměření. I to může hrál roli, protože vetešník kšeftující se vším možným, nabízí horší ceny, než specialista na danou věc. Mnoho věcí ale nemá asi hodnotu žádnou, nebo je alespoň nikdo nechce koupit a také nechtějí kupovat kradené věci.

Jal jsem se tedy plnt zdejší úkoly. Prokecal jsem zdejšího starostu, který měl asi nejpalčivější problém celé vesnice i můj, jedinou cestu odsud přes most, obsadili banditi a vybírají peníze. Pochopitelně by se jich rádi zbavili. V hospodě měl být šéf Virgila, ale místo něj tam byly mrtvoly a dopis. Taky tam byl Flaška, velký hromotluk, který se ke mě díky mé charismě 9 rád přidal. Získal jsem tak dalšího nosiče. 

Na počet možných společíků má vliv charisma, obecně platí, že počet nejspíše udává vzorec charisma / 3. O jednoho společníka navíc lze získat i skrz dovednost přesvědčování na expertní úrovni. Tedy s charismou 9 jsem mohl mít 2 společníky a on ten Flaška měl tu charismu i jako podmínku. Pokud budu chtít dalšího společníka, budu muset charismu zvednout na 12.

Snažil jsem se získat nějaké info o tom prstenu, ale jediní dva lidé, kteří o něm neco věděli, byl malý skrček, který tvrdil, že je brácha mrtvého gnoma a kterému jsem nevěřil ani nos mezi očima (a tak jsem mu o prstenu ani neříkal) a pak zdejší obchodník, který přece jen mi o něm řekl víc. Aby mi ale řekl všechno, chtěl po mě kameru, nebo nějakou věc od nějaké mrtvé šílené majitelky zdejšího dolů, která v něm straší. Vydal jsem se tedy do dolu, kam mě vedl ještě jeden úkol. Celý jej prošel, nebyli zde příliš silní nepřátelé. Celý důl jsem vyraboval, našel i ducha šílené ženštiny a vymámil z ní nějaké info a také její starou botu, pro obchodníka. Obchodník byl s botou spokojený (kameru jsem mu pak prodal za peníze) a řekl mi více o prstenu s odkazem na město Tarant, kde mají sídlo jeho pravděpodobní výrobci. Pak tu byly různé drobnější prácičky, problémky a úkoly, například jsem nejprve ochránil banku před vyloupením a pak jí sám vykradl a podobně. Nakonec nezbývalo, než jít pořešit ty bandity na mostě. Pravděpodobně bych jim mohl dát peníze a projít, ale já je chtěl odstranit. Byli tři, jeden člověk a dva obři. Nutno říct, že tento boj byl docela těžký, protože ti obři prostě měli pecku. Naštěstí to vyřešil explozivní a omračující granát, které jsem dříve někde našel.

Za jejich porážku jsem získal ne jen slávu, ale i 1 osudový bod. Osudové body se dají získat za velké činy (ať už hrdinské či padoušské) a pak se z nich dají vytěžit během bojů jednorázově nějaké výhody. Ve vesničce tak toho už moc co dělat nebylo a zbývající úkoly vedly do jiných měst.

Než jsem tedy vesnici definitivně opustil, dostal jsem se na 7 level. Naučil jsem se 2 úrovně páčení zámku, na 1 úroveň kapsářství.  Pak už jsem začal dal bod do charismy a zvedl jí na 10, abych co nejdříve mohl přibrat dalšího společníka, který určitě už čeká v Tarantu, kam jsem se vydal.

Společníci mají zajímavou vlastnost, že umírají a to dost definitivně (nevstanou po boji jako čiperky). Pravděpodobně tu asi je nějaké kouzlo, kterým je lze oživit. Také mají různý vztah k hrdinovi a ten se též může měnit, tedy nemusí s hrdinou vůbec chtít jít, nebo mohou odejít a podobně. Ale zase jich je ve hře poměrně hodně.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #6 kdy: Leden 13, 2019, 00:17:41 »

Tarant je velké město, které poskytuje mnoho příležitostí, jak si vydělat a současně získat i dost zkušeností. Postupně jsem tak po příchodu začal město zkoumat, vybírat zdejší truhle a podobně, okrádat i zdejší obchodníky, zjistil jsem, že když spí, mají u sebe peníze, které se dají očorovat. Jenže kazí to poněkud karmu, takže jsem to raději moc nepřeháněl a v rámci jejího zlepšení raději začal plnit zdejší drobnější úkoly.

Postupně jsem tak vyčistil sklad od krys, navštívil zdejší nevěstinec a pro zdejší majitelku splnil nějaké úkoly, díky čemuž jsem získával zdejší služby zdarma a navíc i dohodil novou zaměstnankyni (která mi taky poskytla služby zdarma). Nakonec po mě majitelka chtěla nějaký amulet krásy s tím, že mi dá hned dvě holky současně, ale ten jsem tedy nenašel. Taky jsem doručil věštící kouli jedné vědmě od jiné vědmi cikánky, ale výsledek nebyl zrovna takový, jaký si ta vědma asi představovala. Cikánka mi ale za to řekla, kde je ukradený obraz, který jsem měl zase pro změnu plnit pro jinou ženu. Ten jsem tedy i našel a předal a stejně tak i náhrobní kámen pro další zbohatlici, kvůli kterému jsem musel opustit město a jít do elfí hrobky. Když už jsem byl u náhrobních kamenů, jeden zdejší hlídač, když jsem mu předal dopis od jeho milé, která natáhla bačkory při pádu vzducholodi, chtěl ať skočím ke kameníkovi a domluvím mu pro ní také náhrobní kámen. Pak tu dva lidé chtěli lebky nějakých dvojčat, ty jsem tedy též našel, nejprve je předal vědci na zkoumání, kterému jsem je pak skrz kapsářství štípl a pak nějakému dalšímu chlápkovi, který měl nějaké problémy a schovával se ve zdejším hráčském klubu. Tip na něj mi dal jinej chlápek, kterého jsem náhodně potkal. Taky jsem prolezl zdejší přístupnou část stok, kde byly nějaké krysy a kam taky vedl nějaký úkol.

Většina těchto úkolů byla dost snadná a bylo to spíše o chození po městě tam a zpět. Na druhou z toho byly ty zkušenosti a když jsem se dostal na 9 level a konečně zvedl charismu na 12, mohl jsem získat třetího společníka do party, nějakého trpaslíka Magnuse. Ten čistě náhodou se chtěl též spojit s bratry Schuyler & Sons, stejně jako já kvůli nalezení majitele prstenu, který mi dal ten gnom na začátku. Magnus zase pátral po nějakém klanu trpaslíků, nebo co. Spojili jsme tedy síly a šli do domu této firmy. Tamní obsluha se s námi ale nechtěla bavit a odpálkovala nás pryč. Museli jsem počkat na noc, kdy tento chlapík šel spát, pak jsem mu ukradl klíč a vstoupil do budovy.

Ukázalo se, že tato firma je nějaká čudná, protože hned v dalším patře na nás zaútočili nemrtví a museli jsme je rozsekat. V dalším patře byli také a až v dalším byli pro zěmnu nemrtví trpaslíci, kteří na nás ale neútočili a místo toho tam pracovali. Zjistili jsme, že celá budova stojí zřejmě na nějaké trpasličí hrobce, kterou tato "firma" vesele vykrádá. Ostatně bratry jsme našli o kousek dál. Slovo dalo slovo a zvítězila diplomacie nad nenávistí a jelikož já i Magnus jsme byli trpaslíci, dost jasně jsme to bratrům vysvětlili, že se hrobky trpaslíků nemají vykrádat. Tidle bratři byli jakože kouzelníci, ale příliš si neškrtli.

Každopádně jsme zjistili majitele prstenu, kterým byl Gilbert Bates, zdejší velký průmyslník, mající velkou firmu a který vynalezl parní stroj a rozjel tak průmyslovou revoluci. Bylo třeba navštívit jeho vilu, jenže stráž nás tam nechtěla pustit. Museli jsme ještě vyřešit drobnější úkol s nějakými sabotéry v jeho továrně, což ale nebyl moc problém. Pak už nám nic nebránilo a mohli jsme s Batesem pokecat.

Tenhle chlapík je docela zajímavá postavička. Ukázalo se, že parní stroj nevynalezl, ale ukradl jej trpaslíkům a pak vydával za svůj vynález (něco zhruba asi jako Bill Gates z microsoftu, který svého času ukradl dos), taky že měl skvělého kamoše Steva Applebyho, který ho od té doby nenávidí a kterého jsme též potkali v Tarantu v nějaké garáži, jak tam něco kutí. Co ale hlavně, posunul nás dál v hlavním příběhu. Zjistilo se, že onen mrtvý gnom, nebyl gnom, ale jeho starý známý trpaslík a že sice neví nic o žádném proroctví, ale že dlouho pátrá po jeho klanu trpaslíků, který mu kdysi dávno zmizel. Vyslal nás tak do jejich dolů v Černé hoře, vypátrat, o co jde. Taky nám řekl, že po něm jde nějaký starobylý řád zabijáků a že se jej pokusili zabít. Čistě náhodou ti stejní, co se snaží neustále zabít i mě.

V tuto chvíli zde již jednoduché úkoly skončily. Dostal jsem se na 13 úroveň a krom charismy na 9, jsem se naučil i páčit zámky, boj na blízko a uhýbání na max, co dovolila obratnost 12 (mohl bych se ve všem stát expertem).  Taky jsem si nakoupil mnoho hezkých věcí. Své postavy jsem vybavil štítem, co přidával zranění elektřinou, botama co přidávaly k rychlosti, také Magnuse a Flašku jsem vybavil mečem větru, získal i nějaké lepší zbroje, přilby a rukavice a Magunuse časem i nějakým magickým plátovým brněním.

Mohl bych asi z města odejít, ale rozhodl jsem se ještě projít zdejší uzavřenou část stok. Vstup do nich jsem našel úplně na jihu města v jednom domečku. V této části stok byly mnohem silnější obludy, než v té přístupné. Postupně jsem je vykuchal a vynechal jen partičku zdejších grázlů, která byla nějaká moc silná. Našel i další 3 vstupy do stok, dva u gengů ve čtvri Vřed a jednu ve vodárnách.

Po této zajímavé procházce jsem se dostal na úroveň 18. Naučil se přesvědčování na experta ve zdejím nevěstinci (což umožnilo vzít do party 4 společníka), také jsem dal nějaké bodíky do technických vynálezů v oboru elektřina a naučil se tamní dva návody, na složitější jsem neměl prozatím inteligenci.

Po té jsem se šel podívat do zdejší čtvrti "Vřed", což byla nebezpečná oblast, kterou ovládali gangy a kde běžně útočili vcelku silní banditi. Tak jsem teda kuchnul a dostal zde nějaké další úkoly v hospodě. Barman chtěl nějaký chlast a pak jsem se musel rozhodnout, pro který gang budu pracovat. Šéfové gangů byli Maug a Pollock a neměli se zrovna moc rádi. Já se rozhodl přidat k Pollockovi, což obnášelo nejprve pro náborářku Mirandu v hospodě zvládnout testovací úkol s nějakým pivem ve skladu. Tedy zabt stráře gangu Mauga a sklad vybrat. Když jsem to zvládl, poslala mě Miranda k šéfovi. Ten naprosto nečekaně chtěl vykuchat svého soka, ale neposlal mě tam s prázdnýma ruka a dal mi nějakou pistoli. Zaútočil jsem tedy na budovu Mauga, zdejší orkové byli všichni na 30 úrovni a byli docela dost nepříjemní. Naštěstí z mých společníků a zejména z Flašky, se stali docela slušné mlátičky a i já přiložil ruku k dílu, takže jsme to nějak zvládli a všechny stráže i Mauga samotného vyřídili. Pollock z toho měl hroznou radost, ale ta jej hned přešla, když jsme vykuchali i jej a jeho gang.

Vřed byl tedy vyříznut a tamní gangy měli smolíka, ještě jsem tedy vykuchal členy jednoho gangu i v hospodě, aby to bylo koplet. Nakonec jsem se rozhodl, že vyřídím cybermechpavouky na 20 úrovni, na které jsem narazil již dřív a vždycky mi dali nakládačku. 3 byli ve stokách v místnosti, kam se dalo jít z jedné budovy a 4 byli v jedné zamčené budově ve čtvrti skladů. Zrada byla, že tito pavouci ne jen, že byli dcoela mlátičky, ale navíc byli ze železa a každý pokus o útok na ně rozbíjel zbraně. Protože jsem si nechtěl zničit své top meče, všechny společníky jsem vybavil sekerama, které padaly při vraždění členů gangů. Domniváal jsem se, že se sekery nebudou rozbíjet, ale stejně se rozbíjely. Tak možná palice a tupé zbraně se nepoškozují, při bušení do železných věcí, nejsem si jist, moc si to nepamatuji.

Celkově jsem se tak po tom všem dostal na 20 úroveň a zvedl obratnost na 15.

Při bojích jsem si všiml, že mi z nějakého důvodu klesla krása a že všichni na mě reagují mnohem více podrážděně, než normálně (a to včetně společníků). Až v deníku jsem zjistil, že jsem zjizvený a že to působí na mojí krásu dosti negativně. NAštěstí se to dalo vcelku snadno vyléčit u zdejší mastičkářky za pár peněz. Možná bych to dokázal vyléčit i sám, kdybych uměl schopnost léčení, nebo by to možná dovedl i Virgil, ale asi bych na to musel i něco použít (nejsem si jist co, možná nějakou mast, nebo obvazy). Taky jsem si zkoušel koupit lepší zbraň a též se vybavit mečem větru, ale zjistil jsem, že i když jí můžu nosit, že nemám dostatečnou sílu a že díky tomu s ní zacházím velmi nepřesně. Což tedy byla poněkud zrada a asi budu muset dát i 2 body do síly.

Následně jsem se chtěl vydat do Černého kořene, kde by dle info měli být učitelé na experty v boji na blízko, uhýbání a páčení zámků. Také je to kousek od další lokace Dernholm, kam mě vedly dva úkoly ještě ze Zakrytých kopců. Hra mě tam ale z neznámho důvodu nechtěla pustit pěšky (a ani do Dernholmu) s tím, že cesta je zablokovaná. Musel jsem tedy použít zdejší vlak, který tam jezdí, ale to je tedy docela drahé, jelikož jeden lístek stojí 75 peněz a my byli 4. Nakonec jsem se ale tedy vydal na cestu směr Černý kořen.
IP zaznamenána

JCMurphy

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 461
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #7 kdy: Leden 13, 2019, 12:33:54 »

fuuu... mám to rozehraný... jenže už nějakej tejden a pokračovat se mi ani moc nechce... dohrál jsem to už dvakrát, jenže přes moje počáteční plánování že za magiče, tak vždycky a technokrata (jednou trpaslík, jednou člověk)... no minulej pokus (pár let zpátky) byl za zlýho hobita zloděje (dafaq!? teď mi docvaklo, že je to vlastně postava ze solo baldurs gate :D ) s vrhacíma... tentokráte ani nevím jak jsem se dal taky tímhle směrem, jenže na arcanu je na prd jedna věc a to je ta, že questy se dají řešit různejma způsobama a já zase v tarantu rozmršil ze dva a to slušně podkoplo mou morálku...
IP zaznamenána
Zura ja nai, Katsura da!

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #8 kdy: Leden 13, 2019, 15:08:23 »

No, já to hrál jen jednou, ale téměř si to nepamatuji. Za technika k tomu hra na začátku dost svádí, hlavně kvůli těm technickým dovednostem, jako je páčení zámků, protože kouzlo sice zámky taky dokáže otevřít, jenže jej člověk jednak nemá hned a taky není hned tak úspěšné. Ale hrát to za magii bude nejspíše jednoduší, už jen třeba kvůli léčení. Jak mi stoupá talent k technice, tak se stále častěji a častěji snaží Virgil mě magicky léčit zbytečně a kouzlo selže.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #9 kdy: Leden 13, 2019, 15:18:57 »

Černý kořen byla zase docela solidní díra. Měli tu sice dost obchodů a hospod, takže jse si připadal jak v České republice, ale jinak tu nic moc nebylo. Jelikož jsem dorazil v noci a všichni spali, nejprve jsem všechny obchody vykradl. Zdejší obchodníci si své zboží, se kterým běžně obchodují, dávají na noc do truhel, které jsem jim vybral, což způsobilo dost problém s tím, že jsem ty věci neměl kam dávat a byl jsem dost přetížený. Obyčejné zbroje a zbraně a hadry se dali ještě prodat (ačkoliv obchodníci neměli peníze a musel jsem je prodávat postupně po několik dní), ale magické nebyly identifikované, nenašel jsem nikoho, kdo by je identifikoval a prodával bych je tak za minimum peněz. Navíc je ani nikdo moc nechtěl. Ale zas jsem získal dost lektvarů a magických svitků, nejspíše pro Virgila. Pro sebe zase nějaká technická udělátka a zjistil jsem, že Magnus se též učí techniku a umí i nějaké ty recepty z oboru hutnictví a mechaniky. Nechal jsem si tedy od něj vyrobit čistou rudu (pro splnění úkolu v Zakrytých kopcích) a taky mechanický paklíč, který ještě trošku zlepšil mé schopnosti páčení. Všechny ty obchody mi vynesly asi 10 tisíc peněz a fůru těch magických předmětů v inventáři.

Taky jsem se stal expertem v páčení a v boji na blízko a uhýbání, což byl ostatně ten hlavní důvod, proč jsem sem šel.

Úkolů tu zas tolik nebylo. Jedna žena chtěla najít svého syna, který má dílnu někde dál od města a jeden učitel mistrovství v luku chtěl najít nějakého svého učně. Jinak tu už dále nic moc nebylo a já se rozhodl to tu dále neřešit a úkoly ani neplnit a vydat se do Dernholmu. Myslím, že sem se nejspíše ještě vrátím.
IP zaznamenána

JCMurphy

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 461
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #10 kdy: Leden 13, 2019, 18:45:46 »

zase na druhou stranu vím, že jak pak budeš na té škole čar a kouzel a jsi náhodou majstr v dajaké magii, tak tě můžou v jednom druhu udělat takovým majstrem, že budeš používat jenom polovinu energie na seslání... a pak je taky pravda, že ze začátku se stačí akoráte naučit kouzlo ubliž a většina fightů je v pohodě :D
IP zaznamenána
Zura ja nai, Katsura da!

JCMurphy

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 461
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #11 kdy: Leden 13, 2019, 18:46:34 »

no každopádně mám takovej fakt krapet divnej dotaz... když jsem přes vrhací a byl by ze mě teda technik... ta nejlepší vrhačka je magická... jak to s ní pak půjde? netušíte někdo?
IP zaznamenána
Zura ja nai, Katsura da!

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #12 kdy: Leden 13, 2019, 19:08:14 »

No já to právě myslím před tím hrál za mága, se mi zdá, tak jsem to chtěl zkusit za technika. Jestli se technický talent projevuje přímo i na magické věci, to nevím. Já zatím mám magické vybavení (meč, zbroje atd) a zatím to hrdinovi zdá se nevadí.
IP zaznamenána

JCMurphy

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 461
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #13 kdy: Leden 13, 2019, 21:46:42 »

tam jde o to jak vysoký číslo tam máš... třeba takovej prsen na obratnost +2 se napřed sníží na +1 a pak to nepřidá ani ťuk... stejně jako s cestováním vlakem atd...
IP zaznamenána
Zura ja nai, Katsura da!

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
« Odpověď #14 kdy: Leden 13, 2019, 22:44:34 »

Jo, právě jsem se na to více zaměřil. Zdá se, že efekt okouzlených věcí klesá a je vyjádřen v procentech. Tedy ten základ jako takový zůstane, ale magické bonusy se snižují nebo zvyšují podle těchto procet. Což bych řekl, že je asi další věc, kvůli které je to hrát za mága snadnější, jelikož mám spoustu magických věcí, ale žádné technické.
IP zaznamenána