Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 00:52:49
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Realita HowLongToBeat  (Přečteno 2283 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Realita HowLongToBeat
« kdy: Listopad 04, 2018, 09:03:51 »

HowLongToBeat asi nemusím dlouze představovat, jedná se o webovou databázi, která obsahuje statistiky herních časů u vložených her. Naneštěstí se stalo běžnou praxí, že se tahle databáze využívá jako relevantní zdroj údajů o délce jednotlivých gameplayů. Proč naneštěstí? Protože HowLongToBeat se dá ve skutečnosti přirovnat k věštění z karet. Má to stejnou vypovídací hodnotu!!

Asi bych tomu nikdy nevěnoval samostatné vlákno, pro mě je to natolik obskurní databáze, že už dávno ztratila mou pozornost, ale zase jsem včera zabrousil někam, kam jsem neměl a zase mě to zvedlo ze židle :) ... v tomhle jsem prostě nepoučitelný :D

Předně, nemám nic proti hráčům, co sedí s návodem nebo cluebookem na kolenou a předstírají pevné zaujetí hrou. Je to každého věc. Podobně otázky typu, co v těch hrách děláte, že máte xy krát delší herní časy, jsou pro mě úsměvné, ale dobrá tohle je prostě o zkušenosti a možná by bylo právě dobré vysvětlit, proč je to úsměvné. Mě totiž podobné otázky přijdou už skoro nepochopitelné, ale byly doby, kdy bych se na to samé zřejmě také zeptal a rozhodně bych to myslel zcela vážně a upřímně.

Myslím si, že různých předsudků už jsme si v minulosti užili dost a rozhádaná cRPG komunita s řadou exotů byla mimo jiné důvodem, proč už mimo Elemir's Page nikde nyvystupuji. Dříve jsem sám byl v roli méně zkušeného kobkaře a o to více si svých zkušeností cením. Bohužel pro některé je to dvousečné, míra obdivu k některým lidem u mě díky tomu poněkud zchladla. Elitářství je věc, kterou z principu nesnáším a nejhorší je, že jsem získal vhled do oněch pověstných karet v ruce. Stačí jen zmínit zklámání nad některými recenzemi v herních časopisech, kde jsem našel dost výrazné rozpory s realitou. Nejinak je tomu u herních fór. Ale to jen tak pro úplnost, pro dokreslení, protože tohle by samo osobě vydalo na samostatný článek ;)

Pokud jde o HowLongToBeat, vytáhnu poslední dohraný titul a tím jsou Might and Magic I, u jiných to nebude o moc jiné. Jako na potvoru tam někdo přidal jeden relevantnější údaj, ale vcelku to na věci nic nemění, tedy konkrétně to až tolik nepohnulo s průměry. Vyjdu z celkové tabulky, kde se uvádí jednotlivé časy pro různé kompletace hry a to bez ohledu na platformu (PC beztak převažuje).

Pro hlavní příběh hry se uvádí v průměru 45 hodin, pro hlavní děj + vedlejší aktivity je to pak 55 hodin a pro co nejkompletnější průchod se to nově posunulo na 90 hodin (předtím to tuším bylo číslo podobné tomu main + extras, kde bývalo 50-55 hodin).

Mno, a teď hezky popořádku ;) Pro dohrátí Might and Magic I potřebujete minimálně postavy level 9, což je nutná podmínka. Z mého deníku si snadno můžete odvodit, jak zdlouhavé je jenom takové levelování grindem, a to nyní bez ohledu na 1st nebo 2nd edition. Na počátku se totiž předpokládá, že o té hře nic nevíte a už jen pár úvodních hodin trvá, než najdete své první grindovací místo. Po několika levelech byste sice mohli jít pro větší porci zkušeností mimo Sorpigal, ale v tom vás zase brzdí možnost ukládání hry jen v hospodách. Není vůbec těžké přijít o slušnou porci zkušeností jen díky tomu, že vás znenadání napadne něco, co prostě nedáte.

Prvních 7 hodin jsem strávil v Sorpigalu a jeho podzemí, přičemž jsem se díky bojům dostal na nějakých 1500 zkušeností, popř. pro 2nd edition by to bylo zhruba 3000 zkušeností. První grindovací místo vynášelo 2000 xp zhruba za 3 hodiny 45 minut, pro 2nd edition by to bylo zhruba opět 2x tolik. Na level 5-6, který je již dostatečný pro druhé grindovací místo, potřebujete přinejmenším celkových 24 000 xp (až 32 000 pro elitní povolání). To je zhruba 18-20 hodin grindění, pokud to nyní vztáhnu už jen na 2nd edition. Celkový čas je tak rázem dejme tomu 25 hodin a to jste se ještě nikam vlastně nepodívali ;) Pokud umí někdo extrémně rychle klikat na klávesnici, tak se možná pod těch 20 hodin dostane, ostatně ono se to i u mě potom mírně zrychlilo, proto používám ty hrubé odhady.

Druhé zpomalení je ruční mapování. Ani na chvilku neuvažujte, že se tohle do herní doby nepočítá! Mapování je u her bez automappingu součást designu a u MMI je to navíc součást jednoho klíčového puzzle. Ten problém HowLongToBeat je mimo jiné v tom, že do něj zapisují časy buďto lidé, co už hru znají, nebo jí hrají s mapami a s návodem v ruce! Podobně do hry musíte počítat právě i to řešení puzzle. Strašně obdivuji všechny ty týpky s IQ v řádu tisíců, co sebetěžší puzzle mají vyřešené ještě dříve, než k němu vůbec dojdou, ale my běžní smrtelníci prostě nějaký ten čas potřebujeme ;) Ty s úžasným orientačním smyslem, co se neztratí ani v temných chodbách, raději ani nepočítám.

Pokud jde o mapování, ruční mapování je pomalé jen z počátku, než získáte dostatečný skill a hlavně to roste s každou další hrou, popř. už jen s každou další mapou. Mapování rozhodně nezabírá 3/4 nebo byť i jen 1/2 herní doby, to je nesmysl. U řady cRPG se totiž budete do řady lokací vracet, takže ty své výtvory budete aktivně využívat po velkou část hry, tím se investice času do vlastnoručního kreslení trochu rozmělní. V MMI vás ve skutečnosti nejvíce zpomalí boje (pevné a náhodné hlídky).

Pro postup hrou se krom neznalosti samotné hry předpokládá, že procházíte každé políčko, ve finále je to tedy 55 map velikosti 16 x 16 polí, přičemž jak jsem již zmínil, na mnohé z nich se budete vracet. Když budete mít štěstí, tak na druhé grindovací místo přijdete brzy a pak vás čeká dejme tomu dotažení hry na onen level 9, tedy přinejmenším 192 000 xp, ale ve skutečnosti 256 000 xp, protože potřebujete hlavně povýšit prestižní povolání.

Druhé grindovací místo dává zhruba 10 000 xp, přičemž za hodinu pendlování mezi ním a hospodou se dá získat asi tak 64 000 xp. Naneštěstí druhé grindovací místo je tužší a asi jen část hráčů ho najde tak brzy (je to spíš až pro družiny od levelu 7). V lepším případě by to byly 4 hodiny, ale spíše si nejprve projdete pěkný kus mapy, takže ať nežeru, plácnu 32 hodin (realita je ovšem taková, že v té době už jsem byl na hranici 100 hodin, právě kvůli tomu procházení jiných částí mapy).

Do 50 hodin zbývá tedy 18 hodin a pořád jste se v krajním případě nikam nepodívali. Nyní máte před sebou hlavní úkol hry a ten obsahuje několik dungeonů. Každý jednotlivý klíčový dungeon určitě za hodinu neprolezete a přitom potřebujete mít zhruba 1/4 dungeonů prozkoumanou (v MMI je jinak skutečně dost nepovinných věcí, ale vzpomeňte si, jde o čas Main + Extras, tedy se počítá i s vedlejšími aktivitami).

Completionists je v HowLongToBeat nově 90 hodin, což by právě zhruba odpovídalo tomu, že na každý dungeon si vyhradíte jen 1 hodinu. Upřímně, tenhle čas je reálný, ale za předpokladu, že už opravdu víte, co děláte, ale rozhodně to neznamená, že šlapete na každé políčko a nepoužíváte již hotové mapy. Při kompletním průchodu hrou si s levelem 9 ani nevystačíte.

Když si vezmete, že jen grindění zabere 32 hodin, co pak ten zbytek? Mapujete, procházíte políčko po políčku, různě se vracíte, řešíte puzzle ... 50-55 hodin je prostě na první hraní, ale i na druhé, třetí atd., zkrátka nesmysl. Je to proboha cRPG, to přeci není jen o nějakém rychlém proběhnutí hrou. Když budu chtít, tak jsem taky za 40 hodin hotový, ale to jen díky tomu, že vím, co všechno kvůli dokončení hry potřebuji projít.

A nejde jen o MMI, mě celkem zaujalo i mudrování nad herní dobou v Ultimě Underworld. Při znalosti místních puzzle bych opravdu musel některé hráče obdivovat, s jakou rychlostí vše vyřešili ... ale houbelec, plno hráčů si ani neuvědomuje, jaký je rozdíl mezi řešením puzzle svépomocí a nalezením řešení v návodu. Dodnes si třeba vybavuji jedno puzzle v MM3, nad kterým jsem strávil většinu noci. Kdo prostě sahá ihned po návodech, tak se ale taky nemůže k herním časům vyjadřovat nebo se nad nimi podivovat. Tohle je potřeba si nejprve zkusit. Proto mě nyní podobné dotazy přijdou spíše úsměvné, protože je potřeba si uvědomit, co to hraní role všechno obnáší a nevybírat si z toho jen určitou část.

HowLongToBeat je postavený na dobrém nápadu, a opravdu to mohla být užitečná pomůcka pro představu o herních časech, ale to by se k tomu muselo přistupovat svědomitě a poctivě. Takhle je to jen snůška podivných čísel.
« Poslední změna: Listopad 04, 2018, 09:09:19 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Realita HowLongToBeat
« Odpověď #1 kdy: Listopad 04, 2018, 11:32:14 »

Já jsem to kdysi napadal na Databázi her, protože mi přišly ty údaje v řadě případů úplně mimo realitu. Ale většinou mi bylo řečeno, co jsem tam v té hře proboha dělal :) U toho MM1 to ale úplně bije do očí. 50 hodin je naprosto mimo jakoukoliv realitu, pod 100 hodin to prostě nejde.

Překvapují mě ale i údaje u crpgaddicta. Vím, že necheatuje a dokonce si i dělá mapy. Přesto ta doba hraní jeho a moje u stejných her je dost rozdílná (vždy v můj neprospěch, mám mnohem více hodin). Tak buď do toho nezahrnuje mapování / řešení puzzlů, nebo fakt nevím.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Realita HowLongToBeat
« Odpověď #2 kdy: Listopad 04, 2018, 13:19:13 »

Koukám na to, on tam má taky 50 hodin. Těžko říci, podle mě si podrobné statistiky vede málokdo a je klidně možné, že explicitně ubírá nějaký čas za mapování apod. Z podvádění bych ho taky nepodezíral :) U MMI je to ale prostě jasné, to ani náhodou nemůže sedět. Já si třeba uvědomuji, že u toho složitého puzzle v MM3 jsem ten započítaný čas poté srazil, protože to bylo tuším nějakých průběžně až 12 hodin (trávil jsem tím volné chvilky mezi prací), a to mi přišlo už jako nepatřičné, ale interně jsem si to pro sebe poznamenal. Nicméně aktivní činnost u zákysů by se normálně měla počítat, protože je to stále součást hry. Mapování určitě vynechat nejde.

Stačí si vlastně jen uvědomit, jak snadné je minout šachovnicové figurky a zkus je pak hledat, když nemáš poznámky v mapkách. To samé hint ke Golden Key. Kdo to prostě mine hned na začátku, tak si zadělává na dobrý průšvih, obzvláště pokud dopředu nezná souvislost s hlavní linkou. To jsou mimo jiné věci, které účinně odvádí pozornost, což je právě ten kámen úrazu (pro ostatní, musel bych spoilovat ;)).

Crpgaddict to ostatně napoprvé minul. Má v tom deníku pár míst, nad kterými jsem se i pozastavil, ale pořád to beru jako nějakou sumarizaci větších úseků a možná jsou to dokonce výtahy z podrobnějších poznámek, aby se to lépe četlo, takže v tom může čas od času i něco nechtěně zmizet. Bedlivě ho nečtu, vlastně o něm vím teprve pár let a přečetl jsem si jen to, co mě opravdu zaujalo vzhledem k vlastním odehrávkám, ale ty časy má popravdě taky divné. UU1 33 hodin vs mých 68, Wizardry VI 38 hodin vs mých 90 hodin. Jako beru, že nejsem žádný zdatný angličtinář, takže mi některé souvislosti v hrách docházejí pomaleji, ale ten rozdíl je vysloveně propastný. Podle mě opravdu něco do toho času nezapočítává. Zajímavé bude sledovat finální čs u Wizardry VII.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Realita HowLongToBeat
« Odpověď #3 kdy: Listopad 25, 2018, 07:53:48 »

Jako náhodou začal HLTB řešit i crpgaddict (někdo ho k tomu vybídl ;)), viz konec příspěvku Crusaders of the Dark Savant: 10 Steps Behind v jeho deníčku k Wizardry VII.

Upřímně, mám k tomu pořád své výhrady, byť možná by se nějaká korelace dala udělat a dalo by se tedy říci, kolik průměrně trávím ve hře času navíc, ale tohle je prostě nesmysl napasovat na pohou statistiku. Čím delší hra bude, k tím většímu rozptylu to povede. Nehledě na to, že by se musela ustálit metodika výpočtu.

U MM3 bych třeba klidně souhlasil, že ten rozdíl 30 hodin je dán hádankami, protože z mé strany je limitujícím faktorem angličtina, složitější hádanky mi proto trvají logicky déle. Pak jsou tu právě i takové hádanky, jejichž řešení může trvat několik hodin a to je čas, který ne každý započítává. Největším problémem jsou pak hry s ručním mapováním, u nichž jsou ty časy zcela zcestné. Crpgaddict ovšem správně zmiňuje a zdůrazňuje rozdíl mezi první rozehrávkou hry a opakovaným hraním, což je přesně ten kámen úrazu HLTB.

Je třeba zvláštní, že u her s automappingem mívám někdy časy podobné s údaji v HLTB, ale jakmile ve hře přibývá puzzlů a obsah se komplikuje, tak začíná vznikat diference, viz třeba Ultima Underworld. Pokud bych měl dosáhnout podobného času, musel bych hru buďto znát, nebo hrát s návodem. U mapovacích her pak kolikrát postačí jen hotové mapy, což jsem ostatně v jednu chvíli uvedl i v deníčku k MMI, kde jsem ruiny pod hradem Dragadune musel procházet kvůli chybě 2x a orientace podle již hotové mapy vedla k výraznému snížení času - koukal jsem do mapy a šel jenom po klíčové trase. A to je přesně ono. Nemusím kreslit a takměř 2/3 obsahu dungeonu ignoruju!

Díky crpgaddictovo rozehrávce Wizardry VII mohu nyní zhruba porovnat rozdíl, protože ten jeho postup probíhá podobným stylem a naráží na podobné zádrhele. Tam, kde je crpgaddict nyní na 74 hodinách, tam já byl už skoro na 100 hodinách, přičemž hlavní rozdíl našich rozehrávek spočívá v obtížnosti - podle jeho screenshotů hraje maximálně na normal. Nemusím snad zdůrazňovat, jaký vliv to má na délku soubojů? Druhá věc je řešení hádanek z map, v tom jsem tápal více. HLTB uvádí čas kompletace 112 hodin a sám crpgaddict pochybuje, že by se do toho vešel. Ostatně sám vím, jak daleko od konce je ;) 200 hodin asi nepřesáhne, ale překvapilo by mě, kdyby to dal pod 130 hodin.

Popravdě, ony ty deníčky snesou cokoliv a je na každém z nás, jak moc pravdivé budou. Rozhodně nechci nikomu sahat do svědomí, ale pokud to má mít smysl, mělo by to být co nejvěrnější a tyhle údaje by měly být jasně odůvodněné. Pokud někde sáhnu do návodu nebo použiju hotovou mapu, tak bych to měl zmínit. A naopak, pokud řeším složitou hádanku a čas nechávám běžet, tak bych to k tomu měl taky dodat. MMI za 50 hodin na první (poctivé) hraní je prostě úlet.

I když v poslední době jsem přemýšlel ještě nad jednou věcí. Ono to možná zprvu nepřijde tak důležité, ale nemalou diferenci působí i rychlost emulace. Při tom počtu soubojů, co v MMI jsou, může i malé zrychlení vést ke značné časové úspoře. K tomu lze ty boje ještě jakoby zautomatizovat, nicméně to nemá takový vliv na začátek hry. U Wizardry VII tohle obecně dělat nelze, takže tam je pro změnu limitujícím faktorem počet nepřátel na bojišti. To přestaně hrát roli až ve chvíli, kdy se družina dostane ke kouzlům jako je Nuclear Blast, tedy od levelu 20. Crpgaddict navíc povolání protáčel, takže bude mít i více many. Nicméně jsem opravdu zvědav, jaká číslovka herního čase se na konci objeví.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Realita HowLongToBeat
« Odpověď #4 kdy: Listopad 25, 2018, 09:33:17 »

Já jsem před pár dny vedl diskusi (inspiroval jsi mě) na DH. Zůstal jsem ale osamocen, protože všichni tam psali, že Eob1 je vlastně hra na 8-12 hodinek. Dle mého totální nesmysl. Ne že by hra byla extrémně obtížná, první patra opravdu je možné procházet celkem rychle. Ale ten uvedený čas je prostě nereálný, pokud hraji bez map, poprvé, bez návodu. To, že existuje speedrun za 45 minut (nebo kolik přesně) na tom nic nemění. Nakonec jsem byl označen jako ten (podobně jako Chester), který to hraje příliš pomalu a dlouho :)) Takže mám úplně stejný názor na HLTB jako Ty. Asi je to dáno tím, že máme podobný způsob hraní a přístup ke hraní.

Ale díky za tip na tu diskusi pod Chesterovým příspěvkem k Wizardry 7. Je to už poněkoikáté, co jsem se setkal s pozitivním názorem na hru The Summoning. Mám tu hru v hledáčku už dlouho. Když jsem měl období poctivého čtení všech výtisků časopus Computer Gaming World (americký časopis o hrách, který vyšel kompletně v pdf), tak tam v recenzi hru hodně chválili. A pak mi to potvrdilo i pár dalších lidí na internetu v různých diskusích. Já jsem hru zkoušel kdysi dávno, tipuju tak v roce 95/96, ale moc jsem nevěděl, jak to hrát. Tím spíš se hra postupně dostává v pomyslném wishlistu na přední místa.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Realita HowLongToBeat
« Odpověď #5 kdy: Listopad 25, 2018, 10:24:05 »

O The Summoning jsem se začal zajímat, když jsem jí jednou zahlédl na eBay, ale nezkoušel jsem jí. Jinak CGW občas pročítám, je to jeden z mála zdrojů, který sahá hluboko do historie a třeba jsem v něm našel původní inzerci Jona Van Caneghema na MMI :) Škoda, že podobně dostupný není ještě časopis A+.

Na DH asi s podobnými diskusemi neuspěješ, osobně bych se tam do ničeho podobného třeba nepouštěl. To je právě to, že zrovna na DH se setkávají extrémy v podobě fotografické paměti a jných ;) Asi bych se tam taky ozval a docela barvitě, proto už tam ani nepřispívám :D Na různých fórech jsem působil už od roku 2001 a jak běžel čas, tak mě ta potřeba dohadování přešla. Člověk pak akorát nasbírá různé nálepky a to už nemám zapotřebí ;)

Pokud by Chester sáhl na limit 120 hodin, tak by to svým způsobem byl paradox, protože by to potvrdilo tvrzení Cleva o Grimoire a jeho velikosti. Přitom Grimoire má automapping. Felipe dohrál Grimoire za kratší čas než já, ale taky v té hře nedělal vše a využil bugu s bardem a jednou konkrétní harfou. Jemu šlo čistě o to, aby se dostal na konec co nejrychleji. Přitom Felipe taky není nějaký příležitostný hráč. Logicky, jakmile obsah a komplexita budou narůstat, musí narůstat i čas a já jsem jednoznačně přesvědčen o tom, že Wizardry VII jsou větší a náročnější. Už jen ty souboje zaberou více času. Možná by zrovna Grimoire byl vhodný etalon pro porovnání, jenomže to by ho zas nesměl Cleve neustále překopávat :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Realita HowLongToBeat
« Odpověď #6 kdy: Listopad 25, 2018, 13:29:42 »

Vidím, EOB odhad 10 hodin :) Já občas na DH kouknu, ale spíš jenom když něco hledám, protože bez RPGHry a teď i s lehce stagnujícím Oldgames mnoho jiných jazykově přístupných zdrojů není. Co vidím tak Mick tam uvedl 8 hodin, ale pro opakované hraní bez map a s lehkou sklerózou, což je trochu alibistické ;) Když jsem třeba hrál Clouds of Xeen podruhé, tak jsem taky už neznal detaily, ale tu hlavní kostru jo a při natáčení Let's Playe už jsem herní čas výrazně stáhl i pro kompletní průchod hrou. Ten okamžik první rozehrávky se do toho prostě už nevrátí a ani to nejde simulovat :) Akorát mi chybí Drolinův dodatek, kolik hodin to tedy u něj nakonec bylo ;)

Nicméně v té diskuzi je hezky vidět, kdo co hájí a vidím, že se to prakticky za ta léta nezměnilo :) Viz krátké herní časy a poznámka o jednoduchosti Wizardry VII :D Dneska mi to přijde opravdu až úsměvné a je na tom krásně vidět, kdo to jak hrál. Třeba u Mazara vím, že si Wiz7 taky ručně kreslil. Ale Ty si se tam mimochodem Richmonde taky hezky rozčílil :)

A pak taková ta klasika v podobě nadhodnocování EOB II. U toho se mi líbí, že třeba Ringo sdílí podobný názor jako já a klade EOB II a III na stejnou úroveň. Mě jinak ty diskuse na DH přijdou jakoby polarizované, že prostě ať chceš nebo ne, tak se automaticky zařadíš na jednu či druhou stranu a vždycky mi bylo divné, proč to má tak ostrou hranici. Jestli opravdu my s podobnými preferencemi a stylem hraní máme tak malý průnik s jinými, nebo jestli to má i jiný důvod?

Všiml jsem si ještě diskuse k UU, protože na DH teď sleduji dění okolo Underworld Ascendant, kdo další to dohraje, zážitky apod. (tím se občas dostanu právě i k UU). U ní mě už dřív nesedlo to obhájování krátkosti a docela mě pobavil ten poslední hráč, co to dával i s minimální znalostí angličtiny zcela v pohodě, na nic těžkého nenarazil, jen si na konci musel najít v návodu několik klíčových puzzle :D Přesně těch, ke kterým je jednak ta agličtina potřeba, a které se řeší delší dobu. Jo, to se pak UU hraje klidně i za 15 hodin :D Ale hlavně tím přišel o kus celého zážitku. Navíc tak nějak pochybuji, že pořešil Bulfrog puzzle, to podle mě pořeší menší počet lidí už jen proto, protože to nakonec jde obejít.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Realita HowLongToBeat
« Odpověď #7 kdy: Listopad 30, 2018, 07:07:41 »

Hm, Chett se blíží zdárně ke konci Wizardry VII a na konci posledního příspěvku svítí čas poblíž 90 hodin ... podle mě je to jasné, do herního času započítává jen něco. Tím pádem jsou ty jeho časové údaje irelevantní. Podle mě nepočítá přinejmenším mapování a pak těžko říci, jak to má s těmi puzzle.

Mezi dvěma posledními příspěvky jsou 3 dny, což by mohlo znamenat, že každý den věnoval té hře max. 3 hodiny a přitom udělal tak značný pokrok. Jenom průzkum moře by zabral s těmi všemi boji 3 hodiny a to vynechám město helazoidek a kryptu. Ale tohle bylo možná snadno odhadnutelné, protože u Wizardry VI má čas dokončení 38 hodin. Teoreticky mu to sedí alespoň v poměru, že sedmička je zhruba 3x větší než šestka.

Jeho poznámky v deníčku se čtou dobře, ale začínám mít čím dál větší pocit, že má vedle sebe otevřený cluebook, a některé věci si zpětně domýšlí. Na druhou stranu, co jsem tak porůznu četl, jemu jde spíše o množství dohraných her, takže tomu podřizuje i rychlost samotného hraní a to nejde příliš dohromady s podrobným průzkumem her.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Realita HowLongToBeat
« Odpověď #8 kdy: Listopad 30, 2018, 18:17:25 »

No možná jsi udeřil na hlavičku hřebíčku. Mám podobný pocit. Už jsme probírali, že jeho časy především u MM1 i UU1 jsou podivné. Wizardry 7 toto jen potvrzuje. Na jednu stranu chápu, že zahrnutí mapování může znamenat u rozsáhlých her rozdíly v řádu desítek hodin, protože každý používá jiný způsob (hlavně jinak časově náročný) mapování. Ale za sebe bych řekl, že je potřeba to zahrnout. Anebo prostě tam mí kolonku bez/s mapováním.

Jestli používá návody nebo ne je těžké odpovědět. On to má v "pravidlech", že žádný návod, ale v diskusi mu občas hinty dají, což mi přijde ale v pořádku. Hint není hraní pode návodu. A jestli přišel na všechny ty puzzly? osobně si myslím, že ne :)) ale zazlívat mu to nebudu. Já třeba u UU1 taky nepřišel na jeden puzzle (flétna) a v MM3 jsem třeba 2 puzzly vynechal (a nechal je nevyřešené i poté, co jsem pak podíval do nějakého walkthrough). Takže závěrem, jeho info o herní době beru s obří rezervou a má smysl jen pro porovnání s ostatními hrai, které Chet hrál.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Realita HowLongToBeat
« Odpověď #9 kdy: Listopad 30, 2018, 20:06:54 »

Podle některých zápisů je dobře vidět, že místy tápe a určitě to prochází sám za sebe, ale taky už jsem si všiml, že když narazí na nějaký problém, tak se v diskusi pod příspěvkem vždycky najde někdo, kdo ho na řešení navede. Teď je otázkou, nakolik to využívá. Zrovna u hlav démonů z muzea tam byl přímo komplet postup. Pokud tu diskusi čte, tak se pak těžko dělá, že to nevidíš :D Mě osobně je jedno, jestli někam kouká nebo ne, ale pro ty herní časy je to dost podstatný údaj. Vrtá mi to samozřejmě hlavou :) Přemýšlím, jestli bych při své znalosti Wizardry VII a snížení obtížnosti dokázal hru dojet pod 100 hodin.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Realita HowLongToBeat
« Odpověď #10 kdy: Prosinec 05, 2018, 19:05:04 »

Ve finále skončil na 108 hodinách, což bych vlastně vzít mohl, protože mapování v tom není. I když je docela zajímavé, že u příspěvku Gorror Show to vypadalo dost komplexně započítané. Asi záleží, jak velké úseky prochází a jestli se věnuje jen jedné věci, nebo to bere po více částech najednou. Je pravdou, že moje časové zápisky s přesností na 1/4 hodiny si dělá asi málokdo :D

Druhá věc je obtížnost. Pokud si správně vybavuji, tak u sebe jsem bez započtení mapování došel k času 160 hodin. Do toho jsem počítal i tuhé zákysy, což čas taky slušně natáhlo. Je možné, že nastavení obtížnosti opravdu udělá hodně. Kdybych měl dostatek času, tak bych snad rozjel Gold Edici a vzal si k ruce veškeré svoje podklady. Jenom ze zvědavosti, jak by to vypadalo, kdybych se musel starat jen o boje a managament družiny.
IP zaznamenána
This is the end ...