Tak jsem zatím ve hře moc nepokročil, po 30ti hodinách jsem na levelu 30, takže mi to zatím pořád vychází, že + 1 level Kassandry na 1 hodinu hraní. Příběhově se pořád nacházím na začátku třetí kapitoly ve Fokidě, plním vedlejší úkoly a zakázky z vývěsek. Ale dostal jsem s k pár restům.
Podařilo se mi vyřešit tu záhadu s tím lukem a nejradši bych si nafackoval.
Při prozkoumávání inventáře jsem přišel na to, že je možné si (za nemalý obnos) nastavit další sloty na zbraně a zbroje a pak mezi nimi přepínat (známe to z některých her, kdy si nastavíte třeba dva zbraňové sety), kterých je možné si odemknout celkem až 5. Klidně můžete nechat slot úplně prázdný, jako jsem měl já (Kassandra pak bude bojovat "nahá" a pouze pěstmi), ale luk se tam vždycky promítne ten, který máte v používaném zbraňovém slotu. Zbraně a vybavení tam sice být nemusí, ale luk ano. Takže stačilo přepnout luk na ten můj legendární a už šlo ten původní rozebrat.
Co se týče Áreových následovníků v Megaris, tak hra asi opravdu počítá s tím, že by se teoreticky nemělo dát nikde zaseknout a všechny úkoly se budou dát nějak vyřešit. Tenhle jsem splnil s YouTube (
https://www.youtube.com/watch?v=Wx_YT3wjRlE), i když se to nějak loaduje náhodně, tak jsem je tam měl asi až na šestej pokus (vždycky jsem splnil 2-3 mise a pak se tam šel podívat. Takže i tohle mám splněno.
Co se týče romancí, moc příležitostí jsem zatím neměl, ale taky jsem se rozhodl mít svoji Kassandru frigidní a těma romancema se moc nezabývat, sice jsem se polezbil s Odessou než jsem ji nabral na loď, ale to bylo stejně jen kvůli achievementu a pak jsem to loadnul. Nevím, jestli bych hrál za Alexia jinak, ale nejspíš bych za něj nehrál ani při opakovaném hraní, takže to neřeším.
Co se týče porovnání Origins a Odyssey, tak jsem Origins zatím ani nezkoušel, i když mě taky dost lákají (to Řecko ale určitě víc), ale ten styl toho žoldáka mi právě strašně sedí a vyhovuje mi. Jezdit po celým světě, plnit úkoly, nikde se nezdržovat moc dlouho, prostě to tam jenom vyzobat a jet dál. Navíc konečně hra, kde si člověk může užívat to být zlá postava (rozuměj jet čistě na svůj osobní zisk bez pomoci ostatním), kdy za to neztrácí karmu, neubírá mu to body nebo není někde neoblíbenej se mi strašně líbí. Je to asi trochu zvrácený, ale dost si užívám takovej ten mafiánskej přístup. Příklad: Dostanete úkol získat dluh z vdovy, samozřejmě chce, abyste ho umořili za ni, ale když jí začnete rozbíjet vázy, tak to nakonec ráda zaplatí sama a je ráda, že jdete pryč. Kassandře neklesá karma, prostě beru a plním úkoly, které by v jiných hrách byly za tu zlou stranu a směřovaly by ke špatnému konci. Dostanete úkol někoho zabít, přijdete k němu, ten člověk zaplatí za to, že ho nechám být, tak si peníze samozřejmě vezmu a pak ho stejně kuchnu. Protože zakázka je zakázka.
Navíc jsem zjistil, že tenhle přístup je i docela žádoucí, protože když to uděláte takhle, v rozhovoru se domluvíte a pak ho zavraždíte zezadu, čehož si nikdo moc nevšímá (pokud Vás zrovna nevidí stráž), pokud mu ale v rozhovoru řeknete, že svoji práci uděláte, okamžitě začne souboj a naběhne na Vás půlka strážných. Když k tomu svým kopím tak nějak omylem ještě vezmete po hlavě pár měšťanů, co stojí moc blízko, je hned zaděláno na malér. Celkově je zvláštní, kdy se úkoly typu: zabij někoho někdy dají vyřešit jinak (nabrat na loď, nechat se uplatit atd.), kdy s postavami musíte mluvit, nejde je rovnou zabít, tak někdy s nimi naopak nejde mluvit a můžete je akorát kuchnout. To ale zjistíte až když k nim doběhnete.
Co se týče těch úkolů z vývěsky, tak se mi docela líbí, jak je to víceméně jen o tom někoho zabít, ale dají tomu nějakou omáčku. Jistý básník mi vyznává lásku, ale mně se to moc nelíbí, zabij ho. Moje sestra má nového přítele a chce s ním odejít, zabij ho. Jistý kupec přeprodává moje kůže a já tím přicházím o zisk, zabij ho. Obchodník se zvířaty mě podvedl a prodal mi chromého osla, zabij ho. To se tenkrát všechny problémy řešily takto?
To by dneska byla polovina lidí po smrti.
Dále co se týče RPG prvků hry, tak volbu v rozhovorech asi neřeším, ta je podle mě opravdu jen taková kosmetická a proto, aby se v Ubisoftu poplácali po zádech s tím, že si to můžou napsat na krabičku a hráči na to slyší. Co se týče vývojového stromu, tak ze začátku mě bavilo přemýšlet, kam svůj dovednostní bodík přidělím, kterou větev budu preferovat atd., ale na levelu 30 mám odemknuté komplet všechny pasivní skilly (vždycky ve hrách tíhnu spíš k pasivním skillům) a Sparťanský kop. Ostatní aktivní skilly nemám, ani mě upřímně moc nelákají, užívám si hru i bez nich, ale když se kouknu na obrazovku dovedností a vidím, kolik toho mám na levelu 30, tak vidím, že mě čeká do stovky ještě 70 levelů (a to nepočítám skill pointy schované někde po světě jako bonusy), tak ještě dlouho před koncem hry bude mít Kassandra odemknuté úplně všechno a v tom případě to opravdu ztrácí význam. Mohly se skilly zpřístupňovat samy automaticky podle úrovně postavy nebo podle postupu v příběhu. Ale asi mi to úplně nevadí, rád si prostě vybírám, do čeho svůj bodík přidělím, i když to ve výsledku asi není takový benefit, jak to na papíře vypadá..