Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 17, 2024, 01:36:11
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 [2] 3 4 ... 7

Autor Téma: Assassin's Creed: Odyssey  (Přečteno 23785 krát)

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 652
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #15 kdy: Listopad 10, 2018, 02:09:52 »

Co se stalo tak dramatického, že jsi skončil na 97 %?
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #16 kdy: Listopad 10, 2018, 10:44:46 »

Asi to můžu prozradit, to vlastně není nic spoileroidního, protože to Ubisoft beztak vykecal sám. V rámci hlavní příběhové linky se má odkrýt vstup do Atlantidy, což je úkol, který souvisí s tou linkou současnosti. Je k tomu potřeba získat čtveřici klíčů, které ovšem stráží mýtické obludy. Dlouhou dobu jsem doufal, že tohle nebude povinné, podobně jako nejsou povinné boje s egyptskými bohy v Origins (vyjma jednoho, ale to je naopak perfektně zakomponovaná věc přímo do příběhu a Bayek je ke všemu zdatnější bojovník ;)).

Jde o to, že se samozřejmě jedná o docela tuhé boje, které se navíc odehrávají na velmi malém bojišti, takže když se potvorák rozmáchne svou zbraní, tak moc prostoru pro úhyb není. Na tohle to chce navíc opravdu precizně odladěné ovládání a ten úhyb je dost podivně provedený. Potvorák má navíc samozřejmě haldu života a to mu ubývá pomalu, takže jde klasicky o zdlouhavý boj a to je věc, kterou už jaksi nedávám. Přesně z tohohle důvodu bych třeba nehrál Dark Souls.

V Zaklínači 3 jsou například v DLC Srdce z kamene taky zdlouhavé boje, třeba můj 40 minutový boj se Strážcem, ale Geralt se oproti Alexiovi hýbe mnohem svižněji a celý boj jde dostat do rytmu. Vůbec si nedělám iluze, že na gamepadu se Odyssey hraje mnohem lépe, ale na tuhle hru nehodlám přistupovat.

První potvora je nebojová a druhé dvě by šly určitě zvládnout, ale mě už nebaví něco pořád dokola opakovat kvůli snadným chybkám, navíc ty boje mají interně dvě fáze, kdy potvorák po dosažení poloviny zdraví změní taktiku. Tak jsem to vyřešil snížením obtížnosti, abych snížil počet smrtících útoků, ale poslední potvora má haldu speciálních útoků už v základu a připomnělo mi to právě onen souboj s titánem v Risenu.

Těžko říci, jestli si tréninkem nebo vylepšením vybavení pomůžu, pořád k Odyssey přistupuji jako ke klasické akční hře. Navíc s těmi luky nic moc neudělám, takže předpokládám, že podobně to bude i ve větvi zbraní na blízko. V Odyssey se také hraje mnohem více na adrenalin, bez toho jsou ty útoky celkem slabé. Zrovna luky pak generují adrenalinu nejméně. Kouknu na nějaké video a uvidím, třeba najdu nějakou inspiraci. Teď už o nic nejde.
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #17 kdy: Listopad 10, 2018, 16:28:52 »

Tak snaha UBI prezentovat AC serii jako rpg trva uz delsi dobu ackoliv jeji arkadove prvky to moc nesnesou. Odyssey ma, kdyz uz teda, k rpg asi nejbliz a tudiz plno webu to prijalo jako fakt. Ono kdyz se nekdo snazi dlouho neco prosadit nakonec se mu to vetsinou povede a v duchu dnesni doby a mladsi hracske natury to neda ani moc prace.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #18 kdy: Listopad 10, 2018, 21:32:45 »

flash: hm, co naplat, tohle se asi bude dít mnohem častěji :D

111 hodin, 100% ... ano, zatnul jsem zuby a čtvrtého bosse porazil, stejně jako jsem musel zatnout zuby v Risenu ;) Jak jsem zkoumal větve schopností, tak jsem si všiml, že jedna dovednost obnovuje zdraví za dílky adrenalinu, takže jsem tím vyřešil největší problém v těch bojích, protože nějaký adrenalin jde nasbírat vždy. Pak už to bylo jen o tom vydržet. Nakonec bych to tedy zas tak příkře nesoudil, holt to nejde úplně pojmout jako akci bez naučených schopností a samozřejmě jsem u tohoto boje opět nechal sníženou obtížnost, aby to nebylo zbytečně zdlouhavé.

Poslední boj jsem si nechal až nakonec, nejprve jsem ve vyšší obtížnosti prozkoumal všechny otazníčky na mapě (něco jsem jen odkryl, něco i pořešil) a pak jsem si střihl zbytek bojů v Aréně. Tím jsem se dostal i k poslednímu kultistovi a hlavu kultu jsem odkryl tedy jako úplně posledního člena.

Hodně mě překvapilo finále, protože jsem z toho vůbec nepochopil, že jde o finále a už je konec :D Devět konců to asi má, ale je to přesně tak, jak jsem popsal. Vlastně je to ještě více předvídatelné, protože každá hlavní dějová linka má svůj vlastní konec. Hledání rodiny je první linka, poté zničení kultu Kosmos a nakonec Atlantida. Teoreticky jsem se na Atlantidu mohl vykašlat, protože nějaké sumarizující outro ve hře není a po Atlantidě mě to vrátilo zpět do hry, podobně jako je tomu třeba u Might and Magic 6. Mohl bych tak dořešil zbytek úkolů apod, vlastně hodně podobně funguje spíše Morrowind. Úkolů mi zbylo docela dost, ale jelikož level 50 je maximum, tak odpadl jakýkoliv důvod je ještě řešit.

A celkový dojem, no ... Origins se mi opravdu líbil více, ale není to zas tak strašné. Hodně věcí se dá ve hře ignorovat, např. boj mezi Spartou a Athénami, a s tím třeba i spojené zkoumání všech pevností a táborů. Hra v tomto ohledu nabízí velkou volnost. Svět je opravdu perfektně zpracovaný, jen škoda, že není moc důvodů ho podrobněji zkoumat. Příběh by pak zasloužil vyšší míru kompaktnosti, aby se silnější momenty děje zbytečně neromělňovaly tím ostatním. Jako pěst na oko tu působí místní fauna, lvi v Řecku?? Ale ok, to jsou drobnosti, podobně jako to množství ledních medvědů ... ;) Nakonec jsem tedy spokojen.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 652
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #19 kdy: Listopad 10, 2018, 22:08:32 »

Tak bylo poznat, že Origins Tě bavil víc.

Když jsem začal číst Tvůj předchozí koment, tak jsem myslel, že Ti tam vadila ta implementace mýtických stvoření, protože na internetu jsem zaznamenal, že s tím má problém dost hráčů. Za sebe teda musím říct, že jsem žádný předchozí Assassin's Creed nehrál, takže úplně nevycházím z jeho kánonu a Odyssey jsem si nepořídil proto, že to je Assassin's Creed, ale protože to je obrovské "RPG" ze starověkého Řecka. A jako v takovému jsem vyloženě chtěl a jsem rád, že se vyskytují souboje s medúzou, s minotaurem, s kyklopem a podobně. Doufám, že přidají co nejvíce těchhle potvor ze Starých řeckých bájí a pověstí, rád bych třeba i chyméru. Ta mytologie k tomu prostě patří.

Jinak já se nebudu stydět za to, že bych případně stáhnul obtížnost u boss fightů, a to klidně až na tu úplně nejnižší. Ne, že bych neměl rád výzvy, ale někdy je promě problém hrát něco 40 bez možnosti uložení, kdy musím počítač najednou vypnout a jít a opakovat to několikrát by mě asi taky nebavilo. A poslední dobou už taky nedávám vyšší obtížnost než Normal u ničeho. Ne, že bych neměl rád výzvu, ale radši už postupuju příběhem než opakuju náročné souboje. Zvlášť, když toho času není tolik.

Co se týče konců, tak jsem na něco nespoileroidného koukal na internetu a dozvěděl jsem se, že konců je 9 opravdu v základu, ne jen kombinace různých variací, ale opravdu 9 konců té rodinné linky. Lišit by se měly podle několika klíčových rozhodnutí, které ve hře uděláš a asi jejich kombinací. Ale víc jsem o tom vědět nechtěl, takže to nebudu rozebírat ani tady.

Co se týče end gamu, tak do hry je plánován dlouhodobě nový obsah (a to i zadarmo, pokud nemáš seasson pack), teďka na listopad tam je, tuším, nějaký free questík a hlavně zvednutí level capu na 70. Zkušenosti, které nabydeš přes 50 už teď, tak se Ti pak přepočítají, takže ani hráči, kteří už jsou na 50, nepřijdou o ty dodatečné zkušenosti.

Škoda, že můj PC to teď moc nedává, měl bych úplně chuť se do toho pustit. Docela i ta linka s tou Atlantidou a mýtickými potvorami by mě lákala. Asi zkusím Origins, jestli to třeba nebude schůdnější, když tam nejsou ty velkolepé námořní bitvy a mohlo by to být relativně hratelné.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #20 kdy: Listopad 10, 2018, 22:32:05 »

Když jsem začal číst Tvůj předchozí koment, tak jsem myslel, že Ti tam vadila ta implementace mýtických stvoření, protože na internetu jsem zaznamenal, že s tím má problém dost hráčů.

Vadilo mi, že je to povinné, protože to nezapadá do celkového příběhu. Origins to má taky, ale je to čistě volitelné. Normálně by mi to bylo jedno, pokud by hráč měl volbu. Tohle není fantasy "RPG", byť se to z toho snaží Ubisoft vytvořit.

Jinak já se nebudu stydět za to, že bych případně stáhnul obtížnost u boss fightů ...

Na vyšší obtížnosti je hra v pohodě hratelná, pro mě je důležitější, aby ta obtížnost byla plynulá, tedy aby byla plynule kompenzovatelná lepší výbavou a dovednostmi, což ta čtveřice, resp. trojice, mýtických potvor silně narušuje. Nejde o to, jestli se za to budeš stydět nebo ne, k tomuhle vůbec nemá docházet.

Co se týče konců, tak jsem na něco nespoileroidného koukal na internetu a dozvěděl jsem se, že konců je 9 opravdu v základu, ne jen kombinace různých variací, ale opravdu 9 konců té rodinné linky.

Finále je souhrn kombinací těch tří samostatných úkolů. Kult a Atlantida mají omezené možnosti, ale rodinná linka je bohatší. Všechna klíčová rozhodnutí v ní jsou navíc jasná, nebo přinejmenším dobře odhadnutelná. Ve finále je to tedy kombinace jednotlivých variací, to prostě ani jinak být nemůže ;) Na konci není žádné outro, co by něco vysvětlovalo, jsou tu jen jednotlivé kroky, co ve hře podnikneš a máš je na paměti.

Co se týče end gamu, tak do hry je plánován dlouhodobě nový obsah (a to i zadarmo, pokud nemáš seasson pack), teďka na listopad tam je, tuším, nějaký free questík a hlavně zvednutí level capu na 70. Zkušenosti, které nabydeš přes 50 už teď, tak se Ti pak přepočítají, takže ani hráči, kteří už jsou na 50, nepřijdou o ty dodatečné zkušenosti.

Odyssey nemá co dalšího nabídnout, jen natahování toho stávajícího. Možná pak skutečně přijde nějaké outro, ale nevidím důvod, proč se hrou dále zabývat. Tohle bude zajímavé spíše pro ty, co hru rozehrají v nějaké GOTY edici.

Origins určitě zkus, ale hardwarově to nebude o moc lepší. Podstatné je, aby plynule fungovaly souboje.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #21 kdy: Listopad 10, 2018, 22:45:08 »

Teď mě tak napadá, že asi tuším, jak to bylo s těmi variacemi v rodinné lince myšleno. Ono to není tak, že by to bylo zcela volně kombinovatelné, každá volba sebou nese nové možnosti, ale to je z toho vývoje událostí jaksi zřetelné ...

Spoiler: ukázat
1. volba - nechat Nikolaiose žít nebo zemřít, tím se v budoucnu ovlivní chování Stentora (nevlastního bratra hlavního protagonisty). 2. volba - vztah ke svému sourozenci, který končí jeho záchrannou nebo smrtí a s tím nejspíše souvisí i život matky hlavní postavy, ke které lze navíc taky zaujmout dvojí vztah (Myryné je vůdcem jedné lokace).
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #22 kdy: Listopad 10, 2018, 23:18:25 »

flash: ještě drobný dodatek k předchozímu, nyní už vesele koukám na různá shrnutí jinde a těch "narážek" na RPG nacházím celkem dost. Já osobně si myslím, že si vlastně můžeme pogratulovat. Dark Messiah of Might and Magic vyšel v roce 2006, Ubisoftu tedy trvalo celých 12 let, než hráče přesvědčil, že tenhle koncept je skutečné RPG ... to je vlastně celá herní generace, takže to tomu Ubisoftu asi můžeme odpustit :D Nová generace už ani o skutečné RPG nemá zájem, takže je to v podstatě jedno, ta předchozí zůstala ochráněna a to je důležité.
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #23 kdy: Listopad 11, 2018, 14:19:19 »

Je skoda ze tak nechutne zazdily MM. Pri predstave ze by mohli vytvorit hru, rpg, z toho sveta s moznostmi a vzhledem co jsou shopni dodat do serie AC si clovek rika ze to nemaji v hlave v poradku. Velke kvalitni open world rpg ze sveta MM, bylo by to fajn.
otazku momentalni popularity MM a pripadneho vydelku oproti AC bych nechal stranou :)

IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #24 kdy: Listopad 11, 2018, 20:29:30 »

MM od Ubisoftu už nečekám, byť uznávám, zasadit to do prostředí, které jsou schopni vytvořit, by bylo úžasné, jenomže i kdyby šli cestou původních pravidel, tak vznikne poněkud komplexnější hra, než si vzhledem k mainstreamu přestavují ;) Podle mě pohřbili i možné pokračování Dark Messiaha a dále půjdou spíše cestou AC. Je ještě dost lokací, které mohou použít (Persie, Japonsko, Indie ...) a fantasy složku si doplní těmi místními bohy. Pro mě by byla skvělá zpráva, že Ubisoft prodal práva k MM Nordicu, to by bylo skutečně terno, protože od nich by se dalo čekat, že to budou umět využít.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 652
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #25 kdy: Listopad 13, 2018, 01:25:59 »

A jaký konec jsi měl Ty? Myslím, že to nebude spoiler, když Ty už jsi to dohrál a píšeš tady o tom.

Já jsem na to tak lehce koukal a trochu jsem se zapomněl. Konců je sice hodně, ale v podstatě to jsou ten takové ingameové cut-scény, maximálně je pak nějakej finální boss-fight nebo není (předpokládám), animačka skončí a hra jede dál, konec na její další hratelnost asi nemá vliv. Akorát si říkám, že když zabiju nějakou tu důležitou osobu, tak získám její legendární vybavení. Pokud ji nezabiju, tak myslím, že ho nezískám, zato mám větší šanci na lepší konec. Nebylo by teda logicky nejlepší všechny zabít, abych získal co nejvíc legendárních zbraní a ten špatný konec nějak oželet, když se jen přehraje animačka a hra jede vesele dál? Nebo získám to legendární vybavení, i když postavy ušetřím a nezabiju je?
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #26 kdy: Listopad 13, 2018, 08:20:16 »

Našel jsem Myrrine (svou matku), zachránil svou sestru ze spárů kultu, ušetřil svého nevlastního otce a tím pádem jsem zachránil svého nevlastního bratra - vznikla jedna velká a šťastná rodina :) V případě kultu jsem nechal Aspasii žít a zničil jsem artefakt. V případě Atlantidy jsem svého skutečného otce přesvědčil slovy (tohle má asi vždy stejný konec bez ohledu na dialogové volby - možná to do budoucna bude mít ještě nějaký dodatek). Pokud jde o romanci, tak se mi úspěšně povedlo dotáhnout romanci s Roxanou (taková černoška z Obsidiánových ostrovů), tedy tvářilo se to jako běžný a dlouhodobý vztah, neboť ke mě chovala náklonnost i na lodi, což bylo nejvíce ze všech těch romancí, co jsem nějak načal.

Ty cut-scény sedí, každý završující úsek rodinné linky má kratší video. Delší finální video je akorát u Atlantidy a Kultu, kde se to ovšem také prolíná s možností dialogových voleb. Pořád si to ale nepředstavuj jako nějakou haldu konců, tohle se děje průběžně v rámci postupu hrou. Rodinnou linku ukončíš podstatně dříve, než ten zbytek a hra už se k tomu nevrací.

Finální boss-fight nevím co je. Všechny ty tři hlavní linky jsou paralelní, to nemá žádné souhrnné zakončení. Za Atlantidu se mlátíš s mýtickými bytostmi, za Kult lze zřejmě bojovat s Aspasií, ale nepřijde mi, že by byla nějakou výzvou a v rodinné lince těžko říci, jestli to v případě opaku končí bojem s Kassandrou (dle volby hlavního hrdiny). Vzhledem k tomu místu ukončení této linky by to navíc mohl být poměrně rychlý boj :)

Pokud jde o to vybavení, tak i za ty lepší volby dostáváš vybavení, ale ve finále je beztak Tvým cílem získat vybavení pro level 50, takže tě mnohem více zajímají silní kultisté a žoldáci. Zabít všechny klíčové postavy moc logické není, hlavní hrdina by měl být v podstatě dobrák, byť se Odyssey snaží do toho mermomocí nacpat i možnost totálního zvratu.

Nevím, mě to přijde divné, že bych hrál za zlouna. Pochopím ještě zabití nevlastního otce (Nicolaia), ale pak by mi třeba do toho konceptu nesedlo přiklonění se na stranu Brassidia (spartský přítel hlavního hrdiny), tedy podražení nohou Kassandře, protože pak bych upřednostnil povinnosti na úkor rodiny, tedy bych udělal to samé, co udělal Nicolaios své rodině (potažmo hlavnímu hrdinovi). Tohle scénárista moc nedomyslel, i když chaotické jednání je také způsob, jak hru hrát.

Podobně je to s Aspasií, její argumenty jsou celkem logické a těžko se v tom hledá důvod, proč jí zabít. Ubisoft samozřejmě může přijít s nějakým DLC, kde to bude mít nečekané konsekvence, ale já většinou nehraju s ohledem na známý výsledek, tedy že bych se snažil něčemu záměrně předejít. To má smysl spíš u opakovaného hraní, kde je cílem vyzkoušet si jinou variantu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 652
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #27 kdy: Listopad 13, 2018, 12:02:23 »

No já právě koukl jen na nějaký video na Youtubu, co se jmenovalo final boss fight, a davalo mi to i smysl. Byl jsem zvědavej a sám si to asi dlouho nezahraju.:-D  Kassandra zabila Kléose, který předtím vystřelil na Alexia a získala jeho legendární luk + ještě nějakej legendární předmět. Pak byla cutscéna, kdy Alexios, kterej se tady ale jmenuje Deimos, zabije matku a Kassandra pak bojuje s Alexiem (Deimosem), po jeho zabití sice končí sama nad dvěma mrtvolama, ale po skončení cut scény Kassandra dostane kompletní Alexiovu legendární výbavu a jede se dál. A myslím, že když je necháš žít, tak ty jejich legendární materiál nezískáš. Nebo získáš?

A level předmětů asi neřešíš, ne? Protože předměty můžou přece levelovat, i když se to asi prodraží. Jinak by to přece nemělo smysl. Hráč by jen běhal po mapě, zabíjel vlky, loupežníky a plnil bezvýznamné vedlejší úkoly, aby pak na ty hlavní, za které dostane legendární předměty, byl na maximální úrovni..
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #28 kdy: Listopad 13, 2018, 13:58:07 »

Deimos je jiné označení sourozence, co je v opozici. Pokud hraješ za Alexia, je jako Deimos často označována Kassandra a naopak - nemluví o sobě skutečným jménem. Pokud jde o ty předměty, tak já bych právě řekl, že je dostaneš za oba způsoby vyřešení, ale nijak jsem se tím podrobně nezabýval.

S tím levelem nevím, jak to myslíš, podle mě jde měnit jenom kvalitu předmětu, nikoliv level samotný - i to jsou klidně částky okolo 5000 drachem a vyžaduje to celkem dost surovin. Level některých získaných předmětů se navíc tak nějak přizpůsobuje podle toho, na jakém levelu onen úkol plníš, což tak nějak souvisí s levelscalingem. Legendárky jsou zhruba od levelu 5 do 50. Občas ukořistíš něco, co je na tom vzhledem k dané chvíli levelem lépe, ale jakmile nemáš patřičný level i jako postava, tak to stejně nemůžeš nosit. Postupnou obměnou vybavení se pak pomalu škrábeš nahoru.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 652
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #29 kdy: Listopad 13, 2018, 14:38:28 »

No to jo, Deimose jsem neřešil, protože mi je jasné, že to bude nějak příběhově ošetřené.

Ten levelscaling předmětů jsem to pochopil podobně jako levelscaling nepřátel a zatím se mi to z videí potvrdilo. Ve videu to hráč dohrál na levelu 49 s dostal legendární vybavení na levelu 49. Vycházím z toho, že kdyby byl na úrovni 40, tak získá vybavení level 40 (minimální level úkolu, nepřátel a lootu je daný, ale pokud je hráč na vyšším levelu, tak to roste s ním), pokud je na levelu 50, jsou nepřátelé taky na levelu 50 a loot taky na levelu 50. To sedí, ne?

A když už mám vybavení level např. 45, ale postoupím na level 50, tak můžu to vybavení za drachmy a materiál upgradovat na svoji současnou úroveň, ne? V recenzích se psalo, že to je drahý na suroviny, a proto se nevyplatí upgradovat legendární vybavení každou úroveň nebo nějak často, ale opravdu.jednou za čas nebo právě až na maximálním levelu. A smysl by to dávalo.
IP zaznamenána
Strana: 1 [2] 3 4 ... 7