Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 08:18:01
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: The Bard's Tale IV: Barrows Deep  (Přečteno 15806 krát)

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #30 kdy: Srpen 28, 2019, 11:54:26 »

DC verze zrejme dostala graficky downgrade aby lip bezela, na steamu je kvuli tomu dost poprask.
https://imgur.com/a/AtbtTts

Osobne hraji na PS4PRO. Z technickeho hlediska nejde o zadny zazrak. Hra sice nejak drzi tech 60 fps (ne ze by to u tohohle stylu hry byla nejaka zasadni vyhoda), ale obcas dochazi k mensim zasekum, v nekterych mistech i par vterin po sobe.

Herne mi to prijde zatim dost velka zabava. Tedy po cca 5 hodinach hrani. Pruzkum oblasti ma neco do sebe, clovek narazi na plno zajimavosti, ukrytu a zahad. Souboje jsou taky celkem fajn, i kdyz to premistovani pozic pri boji neni zrovna nic co by se mi libilo. System, hele on se naprahnul a musim uhnout mi prijde v praxi hloupejsi nez bych cekal. Vim ze se to da prerusit mind utokem, ale to pokazde nejde. Dokonce se mi podarilo jen s jednim prezivsim ze tri vyhrat souboj diky premistovani, trosku jak kocka z mysi. Ale asi si na to zvyknu.





IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #31 kdy: Srpen 28, 2019, 12:29:34 »

No jo, povypínali efekty :) Tohle jsem viděl v praxi u Heroes VII, které také běží na Unreal enginu, ale tam to bylo obráceně. Nesoulad v texturách apod. byl ve finále velmi působivě vyřešen právě filtrama, takže jsem měl možnost vidět, co z té hrůzy šlo vymáčknout. Je to ovšem na úkor výkonu. U BT IV si očividně nevěděli s optimalizací rady a proto šli opačnou cestou a zvolili downgrade. Zas taková hrůza to není, ale zrovna u toho podzemí už to jednou upravovali kvůli přehlednosti, takže těžko říci, jestli to teď není ještě horší než na úplném začátku. Jsem spíš zvědav, jestli se mi hra bude chtít mermomocí aktualizovat, nebo mi zůstane k dispozici původní verze hry.

Protiútok na mysl nepřítele jsem použil akorát v tom tutorialu, jinak jsem se bez toho po celou dobu v pohodě obešel. Běhání po bojišti je nutné hlavně z počátku a pak u určitých typů hlídek. Taky záleží na tom, co máš za složení družiny. Na počátku je blbý akorát malý pool akčních bodů, takže pobíhání po bojišti je pak docela na obtíž.
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #32 kdy: Srpen 28, 2019, 12:52:01 »

Znamy mi rikal ze ma na steamu ted dve verze, ale jak to ma GoG netusim.

Tusim ze v puvodni verzi nebylo detailni nastaveni obtiznosti? Uz si nevybavuju co jsem to asi dve hodiny zkousel na PC. Ale kazdopadne tady jde nastavit plno veci. Permadeath, vypnuta mapa nebo minimapa, automaticke reseni puzzlu nejakou pisni ktera otevre finalni dvere puzzlu, automaticke oziveni po souboji, ctyri stupne obtiznosti nepratel a plno dalsich veci.

IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #33 kdy: Srpen 28, 2019, 12:57:38 »

Budu muset večer kouknout, jak to bude u mě. U obtížnosti teď nevím, tam byly tuším jen 4 kategorie plus něco málo k tomu. Mě se postavy po boji snad taky oživovaly, ale automatické řešení puzzlů si třeba nevybavuju (ostatně proto vzniklo několik videí s návodem). Permadeath asi taky ne, vypnutí mapy možná jo. Já kouknu a pak napíšu. Oni asi zkopírovali možnosti nastavení v BT Trilogy, aby to bylo jednotné.
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #34 kdy: Srpen 28, 2019, 13:03:29 »

Dokonce jsem koukal ze tam jde nastavit kdyz umre cela parta ze se smazou ulozeny pozice a je proste konec. (samo zaloha savu to resi, ale pak to ztraci smyl to tak vubec hrat) Ne ze bych to tak hral, ale zajimave.

Trosku me zarazilo ze zbrane vlastne, nebo jsem si toho nevsiml, nemaji zadny dmg, jen pridavaji hodnoty ke statum, cimz zvysuji dmg taky, ale je to trochu zvlastni.

Zkousel jsme i krokovaci zpusob pohybu, ale je videt ze to je takove nedomrle a i kdyz to trochu pusobi ze s tim pocitaly, moc dobre to neni, zustanu u volneho pohybu.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #35 kdy: Srpen 28, 2019, 13:32:52 »

U zbraní mají vliv potom až dovednosti, ono to právě mate a zprvu jsem takhle přehlídl ty artefakty, protože mi nepřišly nic moc :) Ono to však zvedá statistiky a přidává různé další dovednosti. MMX to mají třeba podobně u magie, kde je nějaké základní poškození (velmi malé) a teprve statistiky a dovednosti z toho dokáží vyždímat ohromná čísla.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #36 kdy: Srpen 28, 2019, 20:15:24 »

Takže v základní verzi jde nastavit obtížnost jako takovou (4 stupně), krokování, permadeath (měl jsem vypnuto), autooživení, uložení kdekoliv (měl jsem vypnuto), automapu, minimapu a pár drobností okolo ukazatele nepřátel apod. Jinak mám na GOG k dispozici obě verze hry zvlášť, takže můžu klidně hrát i tu původní.
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #37 kdy: Srpen 29, 2019, 22:26:02 »

jasne, to pusobi stejne jako u DC.

Mimochodem jak jsi resil (asi jsi o tom psal ale nechci si to vsechno cist abych ze hry taky neco mel:) ty puzzle sochy co k nim potrebujes nejak ten sifrovaci orb/klic/kolo a davaji se do nich nejake predmety ktere v urcite kombinace davaji odmenu. Ja uvazuju ze si nekam napisu ty kombinace, protoze saskovat s nejakym sifrovacim orbem na internetu kdyz to hraju na konzoli se mi moc nechce, trochu me to ale mrzi, treba to jde resit jinak??
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #38 kdy: Srpen 29, 2019, 22:35:03 »

Já si regulérně vytiskl ty části wheel code a sestavil si ho. Existují online varianty, ale bez toho kola se opravdu jinak nepohneš. Leda by si zkoušel náhodně vkládat předměty, ale to je skoro ztráta času, protože některé sochy vyžadují něco extra, co třeba musíš koupit. Na druhou stranu se bez toho dá v pohodě žít. Je to něco jako bonus navíc, protože na řešení nějaké sochy přijdeš až po haldě hodin a pak se musíš vracet někam, kam už by si normálně nešel. Takže si musíš dělat i písemné poznámky, a za to se to v základní verzi opravdu nevyplatilo. Spíš si dej pozor na puzzle s trojicí soch v lese Inschriach, to je mnohem zábavnější ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #39 kdy: Srpen 29, 2019, 22:42:56 »

No ja to myslel tak ze existuje seznam co se ma do ktere sochy presne dat. Samozrejme to uz od pocatku povazuju za zoufalou moznost, a napad s wheel code se mi libi, jen to je pro me trosku neprakticke, diky te konzoli. (tiskarnu doma nemam, musel bych nekam kde mi to vytisknou:)

vlastne jsme se na tom zaseknul a nehraju, a nevim jak to resit, jestli pouzit navod na predmety nebo to udelat fer cestou. Prijit o to nechci.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #40 kdy: Srpen 30, 2019, 09:42:48 »

Jo, seznam existuje, ale to záleží na tobě. Popravdě z těch soch získáš tak 3 zajímavější předměty, bez kterých se v pohodě obejdeš, a jeden extra bonus, který je ovšem závislý ještě na jedné podmínce:

Spoiler: ukázat
Tím největším bonusem je vstup do druhého bonusového dungeonu, ale ten nezískáš, pokud nepohneš s tím puzzle, které jsem popisoval v minulém příspěvku.


Jestli nemáš možnost tisku nebo přístupu k digitálnímu code wheel na netu během hraní, tak bych se asi nerozpakoval a ten seznam si opsal. To puzzle není zase tak náročné na řešení, aby ses u toho musel cítit, že podvádíš ;) V podstatě jen otočíš code wheel na správné pozice, odečteš číslo, to použiješ při vyhledávání v seznamu předmětů, abys zjistil, co konkrétně máš vložit a to je vše.

Mimochodem, DC má na Steamu ještě horší hodnocení než základní verze :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #41 kdy: Srpen 30, 2019, 09:54:59 »

Teď jsem koukal do knihovničky na GOGu a musím tu vyšvihnout jednu pochvalu. Krom Director's Cut jsem obdržel zdarma i Bard's Tale Trilogy, což je příjemný dárek.
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #42 kdy: Srpen 30, 2019, 12:13:41 »

Nakonec jsem se rozhodl ze si to necham vytisknout nekde v nejaky kopirce. Problem je ze u te digitalni verze code wheelu bych musel odbihat k pocitaci, coz je trosku otrava a na telefonu ktery bych mohl mit u sebe ten code wheel nejak nefunguje, presneji nevejde se na ten uzsi dispej co telefon ma a samotne otaceni dotykovym displejem spis nejde nez jde:)

Mozna to pojmu jako velkou akci a udelam to poradne, nalepim to na nejaky tvrdsi papir, dokonce me napadla drevena verze, ale to jsem asi uz prehnal, tak velkou akci z toho delat asi nebudu :)

Jinak vcera jsem si ze zvedavosti pustil starou PC verzi, to nastaveni obtiznosti je preci jen asi chudsi a je jinak graficky zpracovane. Samotna hra mi prijde o neco lepe vypadajici nez DC, ale zadny ohromujici rozdil nevidim. Jen to ze daleko mizerneji bezi.
No kazdoapdne dokud nebudu mit v ruce funkcni code wheel, hrat nebudu, ale pocitam ze bych to mel behem dneska a zitrka zvladnout, ta hra mi totiz prijde opravdu hodne dobra a zabavna.

Starou trilogii bych bral asi taky, tedy ten remake. Co vim tak zatim vysla jen na PC a Xboxu, na PS4 zatim ne. (a klid, chapu ze zminkama o hrani tehle PC klasik na konzoli zpusobuju mnoha lidem bolestive krece v hlave, ale nic se nedeje, hrajeme stejne hry :)

Mimochodem, za starych dobrych casu kdy hry mivali poradne baleni by code wheel byl soucasti baleni, napad to je sice fajn, ale tak trochu to pusobi jako mensi trapas, obvzlast u te konzolove verze :)
« Poslední změna: Srpen 30, 2019, 12:30:32 od flash »
IP zaznamenána

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #43 kdy: Srpen 30, 2019, 22:32:18 »

To jsem si dal, tak to nakonec vypada ze to budu tisknout nekde pro tri dalsi lidi. Zminil jsem to v praci a lavina zajmu na sebe nenechala dlouho cekat. Akorat to musim nechat az na pristi tyden, nejak to nestiham:)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:The Bard's Tale IV: Barrows Deep
« Odpověď #44 kdy: Srpen 31, 2019, 09:44:24 »

Já to přemýšlel nalepit na čtvrtku, ale nepodařilo se mi pak sehnat ten speciální nýtek doprostřed, co se na podobné věci používá, čímž se tomu omezila životnost.Teď si tak vybavuju, že já ke konci asi používal nějakou online verzi.

Včera jsem zkusil v DC proběhnout tutorial a zaujalo mě pár věcí. Ze hry bylo odstraněno intro a místo něj tam teď běží slideshow na pozadí menu. No a v tom slideshow je použita tak polovina obrázků v grafice z původní verze, takže je to hodně vtipné :D Grafický downgrade je vidět i bez porovnání, prostě vím, jak co před tím vypadalo, ale na tom současném stavu mě nejvíc vadí, že je to takové mázlé (neostré). Jinak rychlost nahrávání se mírně zlepšila, ale pořád to má i jiné technické mouchy. Krom různého lagování jsem třeba narazil na NPC, které při mluvení doprovázela ozvěna.

Podrobnosti nastavení obtížnosti jsou vskutku bohatší, ale docela mě vadí, že některá zjednodušení jsou hráči nabízena takměř automaticky - bylo to popsáno i v diskuzi na Steamu a jde právě o ta všemožná puzzle. Jako vůbec nechápu, proč se do hry hrnou lidé, kteří nedokáží vyřešit i to nejjednodušší puzzle, vždyť o tom ta hra přeci mimo jiné je. Je vidět, že na tom chce inXile už jen trhnout co nejvíce a klidně i za cenu toho, že tu hru překope. Pokud jde o boje, ta hra byla schůdná i předtím, ale po tomhle všem si dokážu představit, že ten jejich rebalanc = celkové zjednodušení. Můj osobní tip je, že teď v tichosti lehce upraví PC verzi, aby lidé moc nežbrblali a tím to skončí.

Edit: tak grafické úpravy v prvním patchi už jsou oficiálně potvrzeny :)
« Poslední změna: Srpen 31, 2019, 09:54:58 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...