Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 02:49:15
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Stonekeep  (Přečteno 9226 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Stonekeep
« Odpověď #30 kdy: Duben 22, 2018, 12:43:14 »

Shrnutí, část 2

Tentokrát jsem naštěstí nevydržel otálet příliš dlouho a nakonec jsem zatnul zuby a do hry se vrátil. Počáteční odpor potvor jsem postupně zlomil a zrovna v této fázi hry jsem přišel na řadu taktických postupů, které jsem pak bohatě zužitkoval i v dalších dungeonech hry. Z toho dna jsem se tedy odpíchl zpět nahoru a moje radost byla o to větší, když s postupem do stok hra konečně nabrala správný kurz/tempo a začala přede mě více stavit různé hádanky. Sice jednodušší, ale už to nebylo jen to bezcílné bloumání. V chrámu Throgů jsem se konečně setkal s magií a naučil se jí používat. S příchodem do Feeding Grouns se to pak konečně rozjelo přímo ukázkově. Hra začala pěkně odsýpat, mezi sebou se střídaly různé zajímavé pasáže a postup hrou přestal být okatě přímočarý. Zdejší část podzemí skýtá několik možností, jak jí projít a souvisí to zejména s tím, jak si poradíte se zdejšími rébusy, protože hledání souvislostí mezi nimi vás může porůznu svést odlišnými směry. Systematický postup je možný, ale hledání cesty dále vás beztak protáhne skrze další dva dungeony, které jsou k Feeding Grounds připojeny.

V téhle době už jsem neprocházel chodbami sám, ale ještě v pevnosti jsem třeba na druhém patře osvobodil trpaslíka Farliho, který mi pak s postupem vpřed hodně pomohl (ve dvou se to holt lépe táhne). O chvilku později jsem osvobodil trpaslíka Karzana a nakonec i lehce zmateného Dombura. Stonekeep neumožňuje jakékoliv vedení dialogů, rozhovory jsou předem dané, ale mnohdy jsou dost zábavné a parťáci občas komentují i různé události kolem. Počet členů družiny je pevně nastaven na 4, ale její složení není nijak definitivní. Jednotliví parťáci v závislosti na ději a postupu různě odcházejí a jejich místa nahrazují postavy nové. Mění to jednak strategii boje, ale krom toho to má výrazný vliv na samotnou atmosféru hry, protože každá z těch postav má svou osobnost. Někdo vám vysloveně padne do oka, jiného byste nejraději uškrtili apod. Navíc diky tomu, že postavy komentují i okolní události, můžete v tom samém dungeonu a při jiném složení party, zažít odlišné situace. Např. trpaslík Karzan se ve Faerie Realm chová jinak než goblin Skurz. Enigmu pak třeba do Faerie Realm nedostanete vůbec a pokud mezi tím přijdete o Karzana, tak ve Faerie Realm si budete muset vystačit třebas jen ve dvou. Parťáci a větší míra dialogů bylo třebas to, co mi v AoD dost chybělo, minimálně tedy ty dialogy.

Faerie Realm je krom jiného určitý předěl hry. Doposud jsem se nechal ukolébat snadností zdejších rébusů, ale před Faerie Realm notně přituhne. Jak už jsem zmínil dříve, hra je dost skoupá na slovo a řadu věcí si budete muset objevit sami. Oni k tomu třeba hinty jsou, ale ve Feeding Grounds opravdu záleží na tom, jak si poradíte s hledáním cesty vpřed a podle toho se k hintům dostanete buďto před vstupem do Faerie Realm nebo až potom ;) Přitom ty hinty nejsou zas tak jednozančné, proto je to v podstatě jedno a mnohem větší roli tu hraje štěstí a náhoda (můj případ). V určité míře se to dá v pohodě tolerovat, ale obecně nemám v oblibě, když se mezi sebou míchá více druhů mechanismů řešení rébusů, na které vás hra předem nepřipraví. Doposud jsem narážel jen na interaktivní prvky, kdy se v kombinaci s potřebným předmětem změnil kurzor myši, což je ideální způsob interakce. Krom něj je však potřeba počítat s pokládáním předmětů na zem, nebo sesíláním kouzel na předměty.

Problém je opravdu v tom, že hra vás na tohle nijak nepřipraví a ani vám nenapoví (efekty kouzel byste třeba v manuále hledali zbytečně). Jen pro úplnost, předměty nepokládáte na nějaké plošinky nebo specificky vypadající místa, může to být úplně obyčejná podlaha v úplně obyčejné chodbě ;) Nad způsobem příchodu ke královně víl kroutím hlavou doteď. Vůbec netuším, jak jsem na to měl přijít. Faerie Realm je šílený dungeon sám o sobě a v tom množství informací jsem klidně mohl lecos přehlédnout, nicméně ten postup je natolik šílený, že opravdu nevím :D

Ale dobrá, to byla ještě prkotina a navíc se jednalo o nepovinný úkol. Stonekeep kvůli tomu tempo neztratil. Pořád jsem byl nadmíru spokojený, protože ta hra se opravdu oproti tomu unylému začátku dost změnila. V Gate of the Ancients jsem pak zažil další překvapení, protože tenhle dungeon je jednak nebojový a navíc je to jeden velký a komplexní rébus propojený s dungeonem The Pits. Byl to příjemný odpočinek, který poté vystřídala nadmíra akce v Palace of Shadows. Tempo hry se zpomalilo a družina v podstatě oněměla. Kolem byla cítit jen zhutnělá atmosféra a z pohledu bojů naoko přituhlo (jakmile jsem zdejší potvory prokoukl, změnilo se to v rutinu). Průchod palácem byl poměrně komplikovaný a podobně tomu bylo i v navazující Khull-Khuum's Tower. Věž je sice relativně malá, ale dost spletitá, plná skrytých míst a tužších potvor.

Jenomže toho začalo být tak nějak moc a hra se začala nepříjemně protahovat. Přitom krom protivníků a rébusů nenabídla skoro nic dalšího. Když se pořád musíte spoléhat spíše na intuici a štěstí, než doufat v nějaké hinty, které taky vůbec nemusí existovat, tak to docela unaví a Stonekeep je v tomhle vskutku zrádný. Ten počátek hry mě dokonale ukolébal a umožnil mi získat si o hře mylný obrázek. S každým dalším dungeonem se nároky zvýšily a na to jsem nebyl zrovna připravený. Paradoxně to začalo vést k situaci, kdy jsem se začal těšit na chvíli, až tohle vše bude za mnou a vlastně přesně tohle byl důvod, proč mě mé závěrečné selhání při konfrontaci se Shadowkingem ani nezamrzelo. Jednak mě selhala intuice a poté i to štěstí :)

Nechci tu teď záměrně hledat nějaká obskurní vysvětlení pro určité herní prvky a spekulovat o možném záměru vývojářů, ale faktem je, že každý z dungeonů Stonekeepu dokázal nabídnout něco trošku jiného. Bohužel se to neobešlo bez změny tempa a v každém z dungeonů se kladly nároky na trošku jinou kombinaci dovedností hráče. Ultima Underworld II to sice dělá také, ale ona lépe pracuje s tím kombinováním. Když to řeknu obrazně, u UUII je jedno, z jakého světa zrovna vylezete, pokaždé se cítíte +/- stejně unavení. Co bylo předtím více namáháno, to v dalším světě nahradí něco jiného apod. Řekl bych, že Stonekeep ke konci, potažmo v třetí třetině hry, tlačí příliš na pilu.

Částečně si za to mohu samozřejmě sám, neměl jsem se nechat zmást zdánlivou pohodovostí Stonekeepu - ta hra opravdu dokonale klame tělem. Krom vlastního deníku jsem si měl vést i seznam předmětů a hlavně jsem měl více rozmýšlet. Když mi to však došlo, tak už bylo vcelku pozdě. Stonekeep toho sice moc nevysvětluje, ale hra jako taková čerpá z mechanik jiných krokovacích dungeonů, takže plno zvolených postupů při řešení rébusů má někde svou analogii. Osobně se však nemohu zbavit dojmu, že Stonekeep začínal jako méně ambiciózní projekt, který se postupně mírně nafoukl a jehož mechaniky se průběžně přizpůsobovaly novým možnostem, které se v průběhu času objevovaly. Rozhodně nechci říci, že by hra působila jako nějaký slepenec, ale třeba některé neintuitivní věci se možná měly dočkat pozdějších úprav, na které se ovšem už nedostalo. Těžko soudit, je to opravdu jen můj dojem.

Podobnost mezi Stonekeepem a Anvil of Dawn je dosti zřejmá. Navenek se obě hry tváří jako dva odlišní zástupci krokovacích dungeonů, ale přitom toho mají mnoho společného. U AoD mě zprvu vadil vývoj postavy, ale když to srovnám se Stonekeepem, tak je to pořád ještě dostatečně "pestrý" systém. Oba systémy navíc přistupují k růstu zdraví postavy podobně. Liší se hlavně způsob tréninku dovedností, kdy AoD na to jde přes dovednostní body, kdežto u Stonekeepu se dovednosti zlepšují jejich používáním. Co však Stonekeep jakoby ztrácí na vývoji postavy, to nahrazuje pestrostí bojových taktik a navrch k tomu přidává družinu až tří společníků. AoD je čistě sólo akce. Stonekeep staví na runové magii a vlastnosti kouzel musíte buďto luštit ze svitků, nebo je prostě odhadovat podle efektu. AoD používá klasickou manovou magii a vlastnosti kouzel vám hra prozradí sama. K tomu máte k dispozici některá kouzla i skrze speciální předměty. Mana a zdraví postavě v AoD regenerují sami, u Stonekeepu je jistá forma regenerace dostupná až později. Zprvu je tedy starost o postavu náročnější a pokud jde o magii, manu si v sobě nese kouzelnická hůlka, kterou je pak potřeba nabíjet na specifických místech. No a nakonec podobná je i kostra hlavního úkolu. V AoD sbíráte po celém světě části pro výrobu speciálního boxu, ve Stonekeepu pak sbíráte orby jednotlivých bohů. A na závěr tohoto srovnání dodám, že Stonekeep má přeci jen přehlednější inventář :D

Stonekeep exceluje hlavně v podání děje, má lepší příběh jako takový a celkovou atmosféru umocňují společníci a množství dialogů. Tenhle prvek hry opadne až zhruba v druhé třetině hry, kdy Stonekeep začne ztrácet tah a tempo hry se zvolní (začátek hry úplně vynechám, on je to v poměru k celé hře jen zanedbatelný úsek). V tomhle ohledu ho AoD pro změnu předbíhá a musím říci, že tenhle přístup mi skutečně vyhovuje více. Stonekeep mě možná měl svým klamavým tělem více znejistit, něco na způsob zdviženého ukazováčku, který mě má varovat před nezdravým sebevědomím, jenomže něco se zvrtlo a moc to nefunguje (to něco jsem se právě snažil definovat výše). Zpočátku hry mě hnala povinnost hru pokořit a stejná povinnost mě málem hnala i na jejím konci. Kdyby bylo na mě, klidně bych s radostí zůstal ve střední části hry. Stonekeep pro mě není úplně ideálně vyvážen, ale pořád je to výborná hra, u které jsem se většinu času bavil a nutno dodat, že i přes ty nedostatky a rozkolísání je pro mě Stonekeep o fous lepší než Anvil of Dawn. Stonekeep možná trochu doplatil na mé loňské herní nasazení, ale takový je holt už osud. 90% to nebude, ale 85% ano ;)

Já vím, ono to mohlo vypadat všelijak, ale pod 80% bych určitě nešel :) Vyjmenovávat pozitiva je snadné, ale mě tu šlo především o srovnání s Anvil of Dawn a k tomu se pokusit zadefinovat, co mi na Stonekeepu vlastně nesedělo. Je to zkrátka hra, kterou nelze vynechat, ale také to není hra, která by byla nějakým vrcholem žánru. Spolu s Anvil of Dawn jsou to dva poslední zástupci svého druhu v 90. letech minulého století a byť se jim nepodařilo překročit stín svých slavnějších předchůdců, rozhodně tomuto období ostudu nedělají. Schválně jsem se koukl, jak jsem před pár lety ohodnotil oba díly Grimrocku a Grimrock II ode mě dostal taktéž 85%, což docela dobře odráží realitu. Nyní si dám od krokovacích dungeonů chvilku pauzu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Stonekeep
« Odpověď #31 kdy: Duben 23, 2018, 18:00:53 »

Moc pěkné a detailní zhodnocení, které si snad Stonekeep zaslouží. Nikde na českém/slovenském webu takové není. Dal sis s tím práci :)
Já bohužel zjistil, že určitě souhlasím s celkovým zhodnocením, i já mám Stonekeep mezi těmi nadprůměrnými dungeony ačkoliv asi v žádném TOP5 dungenů. Bohužel ale nemůžu se pustit do rozborů detailů, jelikož jsem Stonekeep hrál a dohrál někdy v tom roce 96, tedy docela "brzo" po vydání a po těch 22 letech si opravdu pamatuju jen ty základní elementy :) Líbilo se mi srovnání s Anvil of Dawn. Ty rozpaky, které jsi popisoval u Stonekeepu, jsem měl já u AoD. Mně v tom AoD chyběla především atmosféra, nějak mě to pořádně nevtáhlo a k tomu ty divné předěly mezi lokacemi. A ačkoliv jinak AoD má asi skoro všechno z dungenovské výbavy, tohle ho u mně hodně srazilo. Přitom má nejlepší automapu ze všech krokovacích dungeonů!

Mrzí mě, že si už nedokážu porovnat ve Stonekeepu střední a závětečnou pasáž, dost mi to splývá. Ale souhlasím, že klame tělem! Ten vývoj postavy, inventář, vše to vypadá na nějakou light verzi dungeonu, ale přitom je pěkně tuhej. Přesto 85% si asi zaslouží :)

A pauzu od dungeonů si dej, není nic horšího než ztratit elán do tohoto nejlepšího herního žánru! (aspoň pro mne).
Co ten Krondor? :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Stonekeep
« Odpověď #32 kdy: Duben 23, 2018, 20:15:20 »

Díky. Dlouho jsem rozmýšlel, jak to sepsat, aby v tom hlavně bylo právě zřejmé, co mi tak úplně nesedlo. Jak ty dny od dohrávky ubíhaly, tak jsem totiž začal být čím dál více shovívavější :) Atmosféra a příběh jsou pro mě sice důležité, ale pokud to hra v tomto ohledu nezvládá, tak od ní požaduji alespoň propracovanou mechanickou složku, proto jsem zmínil i ten Grimrock II.

Příběhově slabá a atmosférou nevyvážená hra, ale hezky odsýpá. Vlastně mě to díky tomu bavilo podobně, jako Anvil of Dawn, ale Grimrock II má přeci jen navrch, protože mohl použít prvky, které byly v enginech 90. let  možná i nemyslitelné (některé typy pastí, nebo třeba "skákací" puzzle v kryptě pod hřbitovem). Stonekeep se snažil být vyváženější a vzít si od všeho něco, jenomže to úplně ideálně neskloubil, ale nezklamal mě. Je škoda, že jsem se do něj nedokázal ponořit už dříve. Zůstává mi tu ještě jeden z novodobějších nástupců, byť už také ne zrovna nejmladší - Arx Fatalis.

Mám stále ještě rozehraný Dungeon Hack, ale ten klidně počká ;) Opravdu si budu muset dát chvilku pauzu. Pomalu bych se chtěl opět zakousnout do Wizardry 8, ale Betrayal at Krondor mě vskutku také napadl :) Bylo to ve chvíli, kdy se mi ve Stonekeepu začali střídat parťáci. Zítra se budu rozhodovat, tak uvidím, k čemu se nakonec přikloním. Je pravdou, že Krondor by mi mohl ukázat zase něco nového, ale nakonec to asi vyhrají Wiz8. Už to musím nějak dokončit, jinak se v tom všem nakonec ztratím :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Stonekeep
« Odpověď #33 kdy: Září 08, 2018, 11:31:49 »

Tak hoši Dobrovský a Olejník se pustili v retru do Stonekeepu :)
jo a Dungeon Hack jsem se dozvěděl, že vlastně je roguelike hra. Pořád jsem to bral jako bezduchej dungeon pro celou rodinu :))
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Stonekeep
« Odpověď #34 kdy: Září 08, 2018, 12:22:38 »

Záznam jsem viděl, ale tohohle jsem si nevšiml. Dost mě od pečlivého sledování odvádělo čtení chatu, ten mě celkem pobavil :) U videa byla škoda, že kluci mají sice hezky zpracované to pozadí okolo vývoje, ale u hry samotné pak plácnou několik nesmyslů, protože ono je to přínosné i pro někoho, kdo to už odehrál, minimálně v tom způsobu boje, který já realizoval dost odlišně a na to házení jsem třeba přišel až mnohem později, přičemž jsem k němu nepoužíval tu pauzu v inventáři (to mě ani nenapadlo využít).  Od toho všeho se totiž odvíjí obtížnost hry. Jenomže když do toho slyším, že hrad má 14 pater, potvory neútočí dokud se na ně družina nepodívá, ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Stonekeep
« Odpověď #35 kdy: Září 08, 2018, 13:04:19 »

Já jsem celkem shovívavej, já jsem rád, že někdo dělá PR těmhle vykopávkám. Na chatu to docela žilo (já to ale viděl taky ze záznamu), některé dotazy mně vyváděly z míry. Žil jsem v domnění, že to sledují jen lidi, co tu dobu zažili případně i hru hráli.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Stonekeep
« Odpověď #36 kdy: Září 08, 2018, 15:27:09 »

Co se objevila ta tzv. retrovlna, tak někteří mají takovou tu neutuchající potřeba hlavně u ničeho nechybět a být vidět :) Na Games je tohle typický jev i v diskuzích pod články. Dřív bych měl asi potřebu zasahovat, ale nějak jsem si nakonec zvykl a už mě to ani nezvedá ze židle. I když bych řekl, že u mě to už není ani tak tolerancí, jako že se ze mě v tomto ohledu stal spíše flegmatik :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Stonekeep
« Odpověď #37 kdy: Srpen 21, 2020, 11:02:38 »

Posledních několik dní jsem připravoval gameplay video ze Stonekeepu a krom kluků z games.cz jsem si všiml, že o 4 roky dříve se Stonekeepu věnovali kluci z hrej.cz. Já věděl, že jsem nějaký novější gameplay zahlédl už dříve :) Chvilku jsem měl obavy, že jdu už s křížkem po funuse (mám už dotočeno), ale myslím, že se mi přeci jen podařilo udělat video, které ta dvě ještě stále dokáže doplnit ;)

No, ale to není přesně to, o čem jsem chtěl psát. Při hledaní zmínek o množství a typech bugů jsem se musel nechat podat, jak to bylo se dvěma nedořešenými věcmi ve Faerie Realm.

1) Kniha The Last Tome of the Elves není mýtus, opravdu existuje, ale dojel jsem na svou rychlost, kdy jsem opomněl prohlídnout ostatky místních nebožtíků. O nic nejde, není nikterak důležitá ani zajímavá.

Spoiler: ukázat
Stačí rozvrtat jedny ostatky hned kousek za vstupem na území trollů.


2) Druhá věc byl hint ke zrušení bariéry k trůnu královny víl. Už dříve jsem řešení viděl, byť skutečnost je mnohem jednodušší, než byly nalezené rady ;) Problém byl v tom, že jsem nedokázal najít jedinou zmínku, ze které jsem měl tohle vydedukovat. Teprve teď zpětně, když už jsem věděl co přesně hledám, tak jsem našel, že mi vílí stráž před vstupem do trůnního předsálí měla hint prozradit. A teď jsou jen dvě možnosti - buďto jsem ho nestihl zaznamenat na screenshotech nebo mi tenhle hint ve skutečnosti nikdo neřekl. Opět o nic nejde, ale královna víl má celkem zajímavý rozhovor na téma historie světa, Khull-khuma apod.

Spoiler: ukázat
V uličce k bariéře stačí položit jednu květinu prvosenky (petrklíč, Primrose) hned na první čtverec uličky (ob jeden čtverec před bariéru) a poté 2x oběhnout středový sloup v libovolném směru. Opravdu postačí jen jedna květina a na tento jeden konkrétní čtverec. Někdo s prvosenkami tapetoval celou cestu kolem a někdo je zas skládal v hojném počtu do řady na jedno políčko, ale to přinejmenším v GOG verzi není nutné.


Další věc, kterou musím zmínit je fakt, že tvorba gameplay videa z Anvil of Dawn a ze Stonekeepu mi pomohla pochopit, proč mi Anvil of Dawn sedl méně (Stonekeep mě za ty poslední 4 dny doslova pohltil, najednou jsem si tu atmosféru a samotný gameplay užíval mnohem více). Dokonce to došlo tak daleko, že mám chuť ve hře pokračovat a dát si jí ještě jednou :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Stonekeep
« Odpověď #38 kdy: Srpen 22, 2020, 10:41:41 »

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Stonekeep
« Odpověď #39 kdy: Srpen 27, 2020, 22:44:57 »

12,5 hodiny a jsem těsně před osvobozením draka, tedy zhruba v polovině hry. Můj Drake je skoro na maximu statů/dovedností a kupodivu to není v boji tak znát :) Je pravdou, že využívám stále ty samé zbraně a sekám kam se mi zamane, ale proti magii je to bída (u magie jsem naopak zjistil, jak je silná, akorát nebýt toho limitu many na hůlky ... což je vlastně dobře, protože mě to u magie nutí více rozvažovat, jestli kouzlo použít nebo ne - vybitá hůlka = štreka kamsi zpátky na patro s mana kruhem).

Hraji hodně na pohodu, protože na dost věcí si vzpomínám a přesto bych řekl, že i tak si hru užívám stejně jako poprvé. Po drakovi mě čeká říše víl, tedy ono krizové místo, kde jsem zřejmě přeslechl klíčovou nápovědu pro doplňující info, takže jsem zvědav, jestli tam nyní bude. Užívám si více i dialogů, najednou mi ta hra přijde hodně srozumitelná, což mě překvapuje asi nejvíce. Zřejmě už mám s angličtinou mnohem menší problém, než si pořád myslím ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Stonekeep
« Odpověď #40 kdy: Srpen 28, 2020, 14:06:44 »

16 hodin ve hře a záhada s královnou vyřešena ... :D

Opravdu to bylo mou nepozorností, hint jsem dostal, jen jsem si neudělal screenshot, protože to bylo spojeno se situací, se kterou jsem jaksi nepočítal. Hinty jsou celkem 2, ale jeden jsem minul, protože jsem se pro skřítky a víly snažil plnit úkoly opravdu poctivě a předával jsem jim jen to, co opravdu chtěli.

První hint (není nezbytně nutný, jde ho totiž minout):

Spoiler: ukázat
Víla Sweetie postrádá svůj sedmikráskový věneček (Daisy chain). V jeskyni jsou celkem dva druhy věnečků, jeden je z petrklíčů (modro-žlutý) a druhý z kýžených sedmikrásek (bílý). Oba se identifikují jako Daisy chain, ale pokud Sweetie předáte věneček z petrklíčů, tak vám vynadá a roztrhne ho se slovy "You know what they say, Roses dawn and twice around!" Sweetie zůstane stát na místě a bude dál čekat. Jeden ze skřítků pak má průpovídku, že královna by se mohla zjevit, pokud se jí pokusíte předat květinu. Díky Sweetie tedy víte, která květina je královny oblíbená. Pokud předáte Sweetie jako první skutečný sedmikráskový věneček, tak vám dá čtyřlístek a zmizí.


Druhý hint:

Spoiler: ukázat
Před mříží do komnaty královny se objeví skřítek Chuckle, který vám za uhel a pergamen namaluje portrét královny a požádá vás, abyste ho královně donesli ukázat. Ještě než úplně zmizí, tak pronese: "Roses dawn, twice around." Je to celkem jasná nápověda, jak se ke královně dostat a pokud jste předtím vyprudili Sweetie špatným věnečkem, tak víte, že Roses jsou ve skutečnosti Primroses.


Nyní jsem tedy skutečně v polovině hry a mám mnohem ucelenější obraz o historii země a o tom, co Khul-Khum provedl. Škoda, že nemohu královně víl vyhovět s jedním přáním, protože je to známý bug.

Edit: dodatečně sem ještě připíchnu rozhovor s královnou víl Iaenni (ve hře chybí titulky, ale v jednom Stonekeep walkthrough jsem našel přepis celého rozhovoru - jsou tam zřejmě drobné chybky, ale celkově to sedí).

Královnu víl je možné navštívit celkem 4x. Rozhovor je vždy na jedno téma a po skončení rozhovoru si královna vyžádá odpočinek. Stačí chvilku někde zevlit (cca půl minuty) a pak se vrátit k trůnu.

První rozhovor (Atlantis and Ys):

I am Iaenni, Queen of the Faerie. Please sit a while, and enjoy some refreshments, for you may rest safely in my court. But it is unsafe elsewhere. Beware the Trolls, for they are a corruption of everything Faerie and good. Without preparation, they can be deadly foes. Since they are still Faerie, even tainted, I cannot act against them directly.

My Faeries say you have an offering to me. May I see it?

(Give her the portrait) This is very beautiful. Thank you. Please accept this gift in return.

I have used my magick to watch your progress. You have traveled a great distance, but many tasks await you before your battle with Khull-Khuum will be over. This started long ago, when the human world was divided into two great lands, Atlantis and Ys. The rulers of these realms despised and mistrusted each other, and there were many conflicts.

There might have been war and suffering among your kind, but there was balance as well. Then one day, a mysterious figure appeared before the rulers of Ys and offered magick potent enough to destroy their enemies. He did not lie, but he did not tell the truth. Ys cast the mighty ritual, and Atlantis used their most powerful countermagicks, but all was lost. Atlantis was destroyed, but as planned by Khull-Khuum the backlash caused a cataclysm that nearly destroyed the world. This was the Devastation. All the faces were affected, not just you young humans. In defending my children, my powers are taxed to this day.

I must rest for a while, return if you will hear more of your adversary.

Druhý rozhovor (The Gods vs. The Shadow King):

Iaenni: Tell me what you know of Khull-Khuum's role in the Devastation.

Drake: I know little, my lady. Only that the gods were captured by the Shadow King and he rose to take power.

Iaenni: That much is true, though there is much more to be learned. Khull-Khuum did not challenge the Immortals. He betrayed them and used the power from the deaths of their own followers to entrap them in the orbs you are carrying.

While the other weakened immortals fought a hopelsss battle against Khull-Khuum during the moments of the Devastation, Thera damaged one of her own temples, a source of her magick power. She hid some of her powers away, and cast a spell that made it impossible for Khull-Khuum to recover the trapped Immortals. This left her with a small measure of freedom. Since then, Thera has worked for the return of the orbs to her temple.

Now I must rest. I will return soon.

Třetí rozhovor (Why Wahooka saved Drake):

Iaenni: There is another whom you should be aware of. Wahooka is not from this world, and he is shadowed from my magicks. I fear that he is something primal, perhaps more dangerous than Khull-Khuum. Wahooka's involvement may be nothing more than a trick.

Drake: He did all of this as a prank? I find that hard to believe, Lady Iaenni.

Iaenni: For whatever purpose, only he could tell you for certain. I believe there is more to him than he wants you to see. If you succeed in your quest, then all we know will change... and he might want that.

Leave me for awhile, but return.

Čtvrtý rozhovor (Enigma the Elf):

Iaenni: I am grateful that you have returned.

Drake: You are gratious to see us, my lady. Do you have another tale for us?

Iaenni: Yes, I have one final tale. It is the story of the last Elf, one who is dear to me.
The dark one was opposed by many, including the Faeries and Elves with our magicks. Khull-Khuum was only annoyed, and while I used my powers to hide my people from his damning gaze, the Elves were not so fortunate. Every city and stronghold of the Elves was destroyed. The few Elves that survived were hunted to death by his followers.

Only one survived, for he was my lover and stood my side while his people were ravaged. For hundreds of years afterwards, he contained his grief and misery. But his heart - and his love for me - was overcome with vengeance.

He left to destroy the dark one. He journeyed far, and I aided as well as I could, but he has been captured by the Ice Queen, a minion of the shadows. The keeper of my heart is but a living statue in her realm, trapped in ice. And I can do nothing.

As you seek to destroy Khull-Khuum, seek my love and free him. He is a mighty warrior and knowledgeable in the ways of the dark one. Even if he chooses not to return to my side, I will be eternally grateful.

Drake: We shall try to find him, Lady Iaenni.

Iaenni: Then take this. It is my pendant, and I have placed what magick I could within it. Now, please go. I have used too much of my strength in this.

Poté královna víl definitivně zmizí.
« Poslední změna: Srpen 30, 2020, 05:23:49 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Stonekeep
« Odpověď #41 kdy: Srpen 30, 2020, 02:28:16 »

25,5 hodiny, tedy skoro poloviční čas oproti předchozí rozehrávce, a Khull-Khuum opět padl :) Hra odsýpala poměrně svižně, zřejmě jsem si podvědomě dokázal řadu věcí vybavit, takže jsem hru nemusel nijak výrazně přerušovat.

Výjimkou byl bug s klíčem v The Pits, což bylo pro mě velké překvapení, protože v předešlé rozehrávce jsem celou situaci vyřešil absolutně bez problémů, takže jsem neměl ani tušení, že dveře s klíčem se mohou trvale zablokovat (svým způsobem by se tahle situace dala považovat spíše za dead end namísto regulérního bugu, protože tabulka v této části The Pits na podobnou "vychytávku" nepřímo upozorňuje).

Do finále jsem šel tentokrát s Karzakem, takže pár situací se odehrálo jinak. Při návštěvě doupěte temných trpaslíků jsem dokonce přišel na to, že je lze zachránit:

Spoiler: ukázat
Jakmile na mě zaůtočili, tak jsem se rychle a bez boje vymotal k modle v rohu a zbraněmi jsem jí urazil špičku. Mysl ovlivňující kouzlo tím bylo zlomeno a trpaslíci byli volní.


Někde jsem minul meta runu Power x3, takže v Paláci stínů jsem musel během bojů s kostlivci a lebkami dávat větší pozor (kouzlo zbroje mi nedokázalo zajistit imunitu na zranění). Léčení kouzly mi naštěstí vyšlo, bylo to sice tip-ťop, ale pro případ nouze jsem měl kdyžtak ještě haldu lektvarů a kořínků. Teprve u téhle rozehrávky jsem si uvědomil, že ono spontánní léčení, které jsem předtím popisoval, je ve skutečnosti způsobeno přítomností víly Sparkle v družině, která kouzlí různé ochrany apod. Stačí vždycky pár minut počkat a ona družinu z nejhoršího vykřeše.

Poměrně brzy jsem získal stínový úlomek a nechal si ho překovat v kladivo, se kterým jsem poté zbytek místního osazenstva snadno dorazil. Na kladiva jsem ostatně vsadil už dříve, díky tomu jsem také snadno dosáhl na poslední bod síly a Drake měl před finále vyjma štítu vše vymaxované.

Zůstalo mi taky pár přemětů, které jsem nikde nevyužil, ale podobně tomu bylo i minule. Dohledávat už to nebudu, namísto toho si tentokrát prohlídnu nějaká walkthrough. Na možnost dohrání to nemá očividně žádný vliv a je taky možné, že ty předměty ani žádné využití nemají :)
IP zaznamenána
This is the end ...