Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 08:32:51
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 [2] 3 4 ... 7

Autor Téma: (Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds  (Přečteno 12955 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #15 kdy: Leden 07, 2018, 15:11:57 »

Jen v rychlosti k dnešku. Jak jsem to včera opustil v domnění, že vím, kudy asi půjde cesta dále, tak se z toho dneska vyklubal prima zákys :D Skoro 5 hodin jsem bloumal sem a tam, zkusil pár zcestných nápadů a už se pomalu chystal, že budu muset rezonanční frekvenci krystalu snad hádat :D Je to samozřejmě úlet, ale jako základ jsem viděl nějaký vzor v hudebním doprovodu hry, podobně jako tomu bylo v UU1. Jenomže i tak mi nešlo do hlavy, proč by někdo používal takhle šílené puzzle.

Zkoušel jsem u krystalu hrát a sledovat případnou změnu světel, ale nic se v souvislosti s hraním nedělo. Když už jsem se k podobnému testu vracel po několikáté, napadlo mě krystal obejít. Ani nevím proč, snad jsem si počítal výběžky u paty krystalu. V tu chvíli jsem si všiml, že jedna ploška krystalu je trvale světlejší, tak jsem se k ní přiblížil, že na ní kliknu, ale najednou jsem byl přenesen na 1. patro kamsi jinam :D

Preventivně jsem loadnul, abych vyloučil nějaký omyl, ale je to tak. Jak jsem na to koukal, vzpomněl jsem si na červený krystal v automapě, na kterém se dají přepínat svazky map. Tuhle funkcionalitu jsem objevil už dříve, ale bral jsem to jen jako klasický přepínač, aby to příliš nekomplikovalo mapu samotnou. Nyní mi ovšem došlo, že tenhle krystal souvisí s krystalem a jeho ploškami na 5. patře hradu.

Konečně jsem dosáhl nějakého posunu a hlavně to vypadá, že můžu uzavřít záznam pro úvodní pátrání v hradu. To by bylo hodně blbé, kdybych selhal hned takhle v začátku :D

IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #16 kdy: Leden 07, 2018, 17:52:15 »

Nie náhodou je podtitul UU2 labyrint svetov a nie labyrint v zámku  ;D Škoda že si tak moc chytil toho hrania na flaute pre ďalší postup hrou.

Inak v mape to prepínanie levelov 1 až 8 je trochu zavádzajúce. Neznamená to automaticky že v lokácii v ktorej sa momentálne nachádzaš je 8 levelov aj keď sa to dá naklikať. Mapa je proste univerzálna a niektorá lokácia bude obsahovať až L8.
« Poslední změna: Leden 07, 2018, 18:03:08 od tono »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #17 kdy: Leden 07, 2018, 20:06:35 »

Mě ta myšlenka s flétnou přišla docela logická, tak jsem se toho chytil a to už u mě bývá obvykle problém, protože pak přehlížím jiné věci. Udělal jsem hlavně chybu v tom, že si nedělám poznámky k těm rozhovorům a nechal jsem to až nakonec. Hlavně flétna se povaluje hned na několika místech :) Možná by mi to pak dalo jiný smysl. Musím si akorát zvyknout, že mi tu budou některé zdánlivě potřebné věci zůstavat nepořešené a neupínat se k nim tolik.

Ale jinak dobrý, 5 hodin se jen tak potloukat není zas tak špatné. To jsem se naopak z toho zcestí dostal docela rychle :D Pořád mi tu zůstala trojice nedostupných míst, takže jsem se mohl ještě plácat ve snaze pořešit je. Nicméně na jedno místo bych potřeboval levitaci, což mě dovedlo k podrobnému průzkumu nalezených lektvarů a svitků, takže nyní alespoň vím, co všechno ve skladišti zas svým pokojem mám.

Edit: tak to za krystalem bylo taky docela zajímavé :) Že jsem skončil v goblinním vězení, mě ani tak nepřekvapilo, ale že jsem hned na druhé úrovni věže málem vytuhl, to ano :D Mám save před vstupem do krystalu, takže si to beztak střihnu znovu, ale na 2. patře je docela zajímavé puzzle.

Jak už člověk hledá rovnou složitosti, tak mi chvilku trvalo, než mi docvakla jeho podstata. V cestě dále brání dvojice dvěří. Jedny se musejí vyrazit, protože klíč od stráží k nim nepasuje. Před nimi je u nich na zdi nápis o bezpečnostní kontrole. Jasně, takový nápis není ve vězení překvapením, ale on je přitom dost klíčový ;) Za dveřmi je krátká chodba a další dveře. Ty také odemknout nejdou a nejdou ani vyrazit (hezky jsem si u nich načnul sekeru). Přitom oboje dveře jsou stejného typu. A tady přichází na řadu ten nápis a vzpomenout si, jak se kontrolní procedura ve věznici provádí - první dveře je potřeba nejprve zavřít, pak se teprve ty druhé odblokují :D

Je to docela nápadité, a to jsem měl obavy, že by mě dvojka nemusela bavit tak jako jednička.
« Poslední změna: Leden 07, 2018, 20:38:31 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #18 kdy: Leden 07, 2018, 22:19:45 »

Do veže goblinov L2 sa dá dostať minimálne troma spôsobmi.

Spoiler: ukázat

- zabiješ stráž
- podplatíš stráž (cca. 10 goldov)
- v predchádzajúcej miestnosti nájdeš listinu "delivery voucher" a tú odovzdáš stráži


A takisto aj celá veža sa dá riešiť minimálne 4 spôsobmi. Nezabudni sa zastaviť v kuchyni :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #19 kdy: Leden 07, 2018, 22:32:18 »

Jj, tuším, že by to mohlo jít i jinak, proto mi nevadí, že to příště vezmu ze savu znovu. Chtěl jsem totiž beztak zkusit toho strážce v úvodu ukecat (pokud to tedy jde). Takhle se mnou všichni ve věži bojují. Nejprve si však budu muset provést revizi rozhovorů, jestli mě právě někdo v hradu neposkytl hint. V L1 goblinů jsem třeba našel seznam dodávky ... :) Ta načatá sekera měla totiž blbou dohru, sice mohu předměty opravovat, ale jak už byla moc zničená, tak jsem jí jen definitivně dodělal, takže bych nakonec skončil bez zbraně a to nejde :D
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #20 kdy: Leden 07, 2018, 22:54:35 »

Citace
takže bych nakonec skončil bez zbraně

To že nemáš poriadne vybavenie znamená že si ešte nebol v zámockej zbrojnici ;) Opravovanie predmetov je potrebné trénovať povedzme ako kúzlenie. Keď nebudeš kúzliť nebude ťa chcieť NPC povýšiť a to aj keď budeš mať volné skills body. Preto keď niekde zbadáš nákovu skúšaj na nej nepotrebné predmety opraviť až kým sa nerozpadnú na prach.
A keď už si spomínal tú flautu. Niekde som čítal že ak ju pravidelne používaš(hráš na nej), tak sa tvojej postave zvyšuje objem v pľúcach a potom dokáže postupne nosiť viacej vecí v inventáry :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #21 kdy: Leden 09, 2018, 22:25:46 »

Jenom ještě něco málo k úvodu. Použil jsem opět instalačku od Dave z RPGHry.cz a upravil jí podle konfigurace, kterou jsem si vychytal už u UU1. Ze zvědavosti jsem zkusil ještě GOG verzi hry, ale nějak mě to zklamalo. Narozdíl od jedničky sice není v UU2 nastavený žádný defaultní speech, takže titulky jedou od začátku, což je dobře, ale rozdíl byl zřetelný v hudbě. Při prohlížení archivu na Mocagh si vybavuju, že vyšly i CD kompilace, takže GOG možná vychází z nich. Prostě to opravdu není ono a po důvodu se vlastně ani moc pídit nechci :D Na notebooku by mi to mohlo být jedno, ale doma lpím na tom, že mám v počítači SoundBlaster a můžu si alespoň představovat, že to hraje autentický čip ;) U verze od Dave je akorát potřeba hudbu zapnout přes UINSTALL.EXE.

Dvojka obsahuje lehce upravený engine jedničky, ale už hned po spuštění bylo zřetelné, že hra je o něco svižnější, byť reakce na ovládání jsou pořád takové zvláštní (postava v defaultu je opět v poklusu). Leč tohle hře nijak nevyčítám, holt jsem se stále nedokázal sžít s ovládáním a ty prsty se mi na klávesnici skládají automaticky jinak :D U jedničky jsem předtím zapoměl zmínit, a je to právě díky malým rozdílům v samotném enginu hry, že existuje společný patch, který umožňuje nativní hraní UU1 a UU2 na Windows XP. Já ovšem zůstanu věrný DOSBoxu.

Na začátku hry mě překvapila ještě jedna věc, což možná souvisí s vybranou verzí hry, a tím je předvyplnění automapy 1. levelu hradu poznámkami o pozici důležitých NPC. Ono to tak úplně nesedí, protože NPC mají něco jako svůj denní rytmus, ale pro hrubou orientaci je to použitelné. Ono je stejně potřeba se se všemi nejprve seznámit a udělat si vlastní poznámky. Je mi akorát divné, že by to byla nějaká forma tutorialu, ale pokaždé si to zapomenu ověřit přes GOG verzi.

Na úvod ještě zmíním, že obě Ultimy Underworld se designově poměrně liší, resp. dvojka je z pohledu psaní deníku poněkud komplikovanější, takže se obávám, že budu muset jednotlivé kapitoly uzavírat vždy po větších celcích, aby to dávalo nějaký smysl. První zápis do deníku bude proto podrobnější a pokusím se v něm shrnout i některé typické rysy dvojky.

Na hostině u Lorda Britishe

Ultima Underworld: The Stygian Abyss (UU1) začíná poměrně neutrálním intrem a podobně působí počátek Propasti. Jen někdo, kdo zná sérii Ultima, by si začal postupně skládat střípky do sebe. Pro hraní a pochopení příběhu jedničky to však není nutné. Krabicové balení navíc obsahuje příběhový dodatek s názvem Memoirs of Sir Cabirus, který případně osvětlí události příchodu Sira Cabira a jeho snahu o vytvoření prosperující kolonie uvnitř Propasti. Podobný dodatek má i dvojka, jmenuje se A Safe Passage Through Britannia.

Ve své podstatě je příběh UU1 nezávislá epizodka, jejíž kořeny sahají až k Ultima IV: Quest of the Avatar, tedy abych byl přesný UU1 využívá reálie objevené právě ve čtvrtém díle Ultimy. Znalost příběhu Ultim nebo příběhového dodatku UU1 se hodí např. pro pochopení Cabirovo Talismanů, kterých je 8 a každý v sobě ukrývá jednu z tzv. ctností. Pokud bych si ten dodatek býval přečetl, věděl bych, že Ring of Humility prostě musí být jedním z talismanů, protože Humility je právě jednou z ctností. Na druhou stranu to skutečně není nutné, UU1 lze opravdu hrát zcela nezávisle, a o to více si nyní jedničky považuju. Je to sice občas o tápání, ale ta hra řadu věcí tak nějak vysvětlí sama. Neměl jsem tudíž pocit, že bych byl o něco významně ochuzen.

U dvojky je to ovšem jinak. Příběh Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds (UU2) začíná rok po událostech v Ultima VII: The Black Gate a volně na ně navazuje. Normálně by to nebylo na obtíž, ale problém je v tom, že hráč se v hradu Lorda Britishe setkává s řadou "známých" NPC, ke kterým jaksi nemusí mít žádný vztah a chápat jejich postoje, protože je prostě nezná. Docela mi to vadí, jelikož jednotlivá NPC ke mě chovají různou náklonnost (sympatie) a já přesně nerozumím tomu pozadí proč a jak, nebo čím jsem to vysloužil. Vlastně já bych to pozadí naopak hodně rád poznal, takže pokud jsem byl v případě UU1 k rozehrání série Ultima teprve jen nahlodán, nyní už jsem pevně přesvědčen, že si jí budu muset zahrát :D Vztah Ultim a Ultim Underworld lze po stránce příběhu zhruba přirovnat vztahu série Might and Magic vůči sérii Heroes of Might and Magic. Škoda jen, že jsem se v tomto ohledu předběhl, protože zrovna Ultima IV: Quest of the Avatar byla první komplet Ultimou, kterou jsem si pořídil ... ostatně byla zdarma na GOGu ;)

Intro začíná pozvánkou Lorda Britishe na Festival of Rebuilding, který se koná při příležitosti prvního výročí porážky Guardiana. Vše probíhá bez obtíží, ale jen do té doby, než se všichni uloží k spánku. V tu chvíli hrad Lorda Britishe pokryje krystalická struktura s příznačným názvem - Black Rock. Není to nic jiného, než-li dílo samotného Guardiana, který tím osazenstvo hradu uvěznil a odsoudil k pomalé smrti. Moje hrdinka se tak probouzí do poměrně zoufalé situace a její jedinou povinností je hlásit se u Lorda Britishe.







S postavou jsem se příliš nepáral, opět jsem sáhl po hraničářce Eoně, a naházel jsem jí trochu nižší statistiky než v UU1. Hned v pokoji jsem se dostal k základní výbavě a zbytek mě čekal ve skryté místnosti za pokojem. Na tu jsem však přišel o něco později, takže jsem se nejprve proběhl po hradě a pár věcí si poctivě, leč nadobro, vypůjčil ;) Ono to není od věci, protože jsem si opět jako hlavní zbraň zvolil sekery a ty jsou v počátku hry dostupné přesně 2!



A tady se trošku předběhnu, abych tomu dodal ten správný punc vážnosti :) V UU1 jsem nouzí o zbraně rozhodně netrpěl a klidně jsem si mohl poškozené kusy obměňovat jak se mi zlíbilo, jenomže to v UU2 právě nejde (tedy alespoň v mém případě). O první sekeru jsem přišel poměrně brzy, prostě se mi definitivně rozpadla, takže s druhou sekyrou jsem byl nucen hledat způsob, jak jí udržovat v dobré kondici. Naštěstí jsem Eoně do vínku nadělil opravování. Bylo to vůbec poprvé, co jsem si tuto dovednost v sérii Ultima Underworld vyzkoušel. Poblíž zbrojnice na 2. patře se nachází kovadlina, přes kterou se oprava provádí. Nicméně s ní mohu opravovat jen kovatelné věci, tedy plechy a ocelové zbraně. 7 bodů je dostatečných, ale pořád je potřeba počítat s tím, že se oprava zvrtne v další poškození, takže save před opravou je na místě.

Před rozhovorem s Lordem Britishem nemá smysl s kýmkoliv jiným hovořit, všichni mě odesílali právě za ním. Lord British se spolu s většinou NPC prochází v trůnní místnosti (severní část hradu). Jak už jsem psal, cestou na audienci jsem hrad pečlivě prolezl a trochu se dovybavil. Samozřejmě jsem se přitom kochal novými detaily, se kterými UU2 přišla.











Z rozhovoru s Lordem Britishem byla jasně cítit naléhavost celé situace. Black Rock je velmi zvláštní substance, která odolává fyzickým vlivům i magii. Má dokonce schopnost potlačovat magii uvnitř své struktury, o čemž jsem se brzy přesvědčil, když jsem při jednom z dalších rozhovorů požádal Lorda Britishe o vyléčení. Do rozhovoru se brzy přimíchala Miranda a hned po ní Patterson. Po chvilce úvah jsme dospěli k názoru, že si budeme muset pomoci sami a Lord British hned poté rozdal příslušné rozkazy - každému přidělil úkol dle jeho schopností. Nystul s Nelsonem mají prozkoumat možnosti zničení krystalu, bojovníci se mají postarat o bezpečnost a ochranu a já se mám odebrat do nižších pater a najít možnou únikovou cestu. Miranda nám všem bude dělat styčného důstojníka, takže se s ní mám čas od času podělit o své poznatky. Ona je pak předá všem zainteresovaným a naopak mě upozorní na případný pokrok u ostatních (tohle je poměrně klíčová informace a rozhodně se jí vyplatí řídit).





Jenomže porada neprobíhala v přílišném utajení, ono to ani vzhledem k povaze krystalu moc dobře nejde, a tak nám do ní vstoupil Guardian a slíbil svobodu každému, kdo mu bude ochotný sloužit.



Teprve po rozhovoru s Lordem Britishem jsem si mohl jít popovídat se všemi přítomnými NPC na hradě. První byl Iolo, od kterého jsem se dozvěděl, že se byli spolu s Duprem podívat ve stokách a zahlídli tam hordy monster. Stoky prý nebývaly nikdy bezpečné, ale současná situace je mnohem horší a mohla by vést k nežádoucí panice uvnitř hradu. Iolo byl zároveň první postavou, kde jsem postřehl, že bych jí měl asi znát. Navíc jsem během rozhovoru zjistil novinku ohledně dovedností, protože ty se nyní učí skrze NPC. Iolo trénuje střelné zbraně a plavání.



Levelování funguje podobně jako v UU1, po každém levelupu získá postava možnost tréninku v dovednostech. Rozdíl je jen v tom, že je potřeba vyhledat příslušného trenéra a za každý trénink se pak dovednost zvedne jen o 1 bod (v UU1 se dovednost zvedala po skocích). Počet tréninků je daný levelem a ochotou příslušného trenéra. Já se zase trošku předběhnu, ale ve stokách jsem "osvobodil" jedno NPC, které mě může za úplatu cvičit zlodějské dovednosti, tak jsem to cvičmo zkusil a začal navyšovat Lockpick (páčení). Jenomže jsem zase brzy skončil. Nikoliv, že bych neměl volné tréninkové body, ale dotyčné NPC chce nejprve vidět, že své dovednosti využívám. Je to tedy další novinka, kterou jsem v souvislosti s UU2 objevil.

Dalším navštíveným byl kapitán stráží Geoffrey. Dá se u něj učit Attack a Defense. Geoffrey se často nachází v pokoji vedle vězení, takže nebudu příliš odbíhat. Vězeňský blok má na starosti Syria, bývalá žákyně De Snela, který kdysi sešel na zcestí a zřejmě mám podíl na jeho skonu. Syria mě tedy nemá zrovna v lásce, ale je ochotná mě učit boji beze zbraně a boji s mečem. Dalším specialistou na zbraně je Dupre, který učí palcát a sekyry. Zprvu jsem to nějak přehlídl a dlouho jsem po hře pobíhal jen se svými základními osmi body :) Dupre mi samozřejmě zopakoval objev, který učinili společně s Iolem ve stokách. Vlastně mě nepřímo zaúkoloval, že bych to měl jít prošetřit a vrazil mi do ruky ošoupaný klíč. Patterson je starostou Britannie a jako takový mě může vycvičit v umění diplomacie. Trošku jsem u toho nedával pozor, mě tahle skupina dovedností moc nezaujala už v jedničce, takže když jsem o něco později navštívil Lady Tory, byl jsem trochu překvapen, že mi nabídla možnost trénovat charisma, protože to jsem si původně spojil právě s Pattersonem.

Lady Tory se po hradě prochází v doprovodu Julie, což je poměrně zajímavá postavička. Jednak je trenérkou řemeslných dovedností (odemykání, odstraňování pastí a opravování) a pak je až nezdravě podezřívavá. Bez jakýchkoliv servítek mi sdělila svoje pochybnosti o Feridwynovi a Syrii. Hm, ono by to mohlo působit jako plácnutí do vody, ale je pravdou, že Guardian nemohl provést svůj plán bez toho, aniž by mu někdo zevnitř nepomohl. Feridwyn má ke mě také odtažitý vztah, prý mne doprovází jen samé pohromy, ale v tu chvíli jsem měl na paměti spíše rozhovor s Nell. Noc před objevením krystalu jí nad ránem probudil zvláštní šepot z trůnní místnosti, ale když se šla podívat, nikoho v ní nespatřila. V tu chvíli hodiny ukazovaly 4 hodiny ráno. Chtěla mi tuto informaci jít sdělit, ale v ten samý okamžik se objevil krystal a nedlouhou poté začal k přítomným promlouvat Guardian, takže na to úplně zapoměla.

Dalšími z přítomných NPC jsou Charles, bratr Nell a Nana. Nana není s celou situací spokojena, vadí jí hlavně laxní přístup Lorda Britishe, tak jsem se jí snažil uklidnit, ale moc to nezabralo :) Od Charlese jsem se dozvěděl, že jeho sestra si před nedávnem vzala umělce jménem Caroccio. Charles jejich sňatek nepřijal s nadšením, ale Nell je šťastná a to je hlavní. Caroccio zůstal i s jejich synem mimo hrad, což jsem se dozvěděl pro změnu z rozhovoru s Nell.



Nejpřínosnější byl pro mě v tuhle chvíli první z rozhovorů s Mirandou, protože ta mě ihned odkázala na Nystula a Nelsona. Navštívil bych je samozřejmě i tak, ale v tento okamžik se právě ukázala klíčová role Mirandy, protože od této chvíle vím, že nemusím pokaždé všechny znovu obíhat, ale stačí si promluvit jen s Mirandou. Ostatně ona sama mě na to upozornila ;) Nystul si myslí, že kdybychom se dokázali dostat ke knize kouzel, která krystal vytvořila, mohl by celý proces opět zvrátit. Zároveň mě upozornil, že uvnitř krystalu lze sesílat jen jednoduchá kouzla. Nystul je mimochodem autorem A Safe Passage Through Britannia. Jako kouzelník navíc vyučuje Casting a Manu.



Nelson se pro změnu rozpovídal o samotné struktuře krystalu. Každý z těchto Guardianových výtvorů prý uvnitř sebe sama obsahuje vlastní zmenšenou kopii. A hned poté mi řekl věc, kterou jsem jaksi nechtěně potlačil, a která se stala zdrojem mého budoucího několikahodinového zákysu ... dovnitř každé z těchto forem krystalu lze vstupovat :D Později mě totiž jiná Nelsonova informace svedla dokonale na zcestí a tohle jsem si musel objevit svépomocí. To je přesně ten důvod, proč se vyplatí dělat si pečlivé poznámky a to pokud možno ihned :) On to tedy není zrovna převratný hint, protože je to jen polovina nápovědy, ale postačilo to k tomu, abych se zaměřil na mnohem komplikovanější řešení, než abych vycházel z poznatků zjištěných přímo na místě u kopie krystalu. Postupem času totiž začne Nelson mluvit o rezonanční frekvenci, na kterou krystal reaguje a já se poté upnul na hledání konkrétní melodie pro flétnu.



Úvodní kolečko rozhovorů jsem měl za sebou a v ruce jsem držel ošoupaný klíč ke stokám od Dupreho. Nikam jsem se s ním ovšem nedostal. Na prvním patře už nebylo krom skrytých zamčených dveří nic k objevování a na druhém patře jsem narazil na stažené mříže a zamčenou zbrojnici. Vrátil jsem se proto do svého pokoje a chvilku dumal. Automapa mi zobrazila možnou skrytou chodbu na severu pokoje, tak jsem to zkusil a dostal se tak do extra místnosti, kde jsem našel další část výbavy pro Eonu, tedy sekeru a hlavně vak na runy + runy In, Bet, Ort, Jux a Sanct. Další dveře mě zavedly do skryté chodby kolem hradu a nakonec i k hledaným dveřím do stok.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #22 kdy: Leden 09, 2018, 22:28:50 »

Hurá do stok

Stoky začínají na 3. patře, což mě trochu zmátlo, protože jsem přitom jaksi přeskočil 2. patro, kde jsem v tu dobu znal jen dvojici chodeb. Nejprve mi tu něco nesedělo, ale pak jsem si řekl, že tomu nechám volný průběh. Ono toho totiž ani moc vymyslet nejde a přede mnou se pomalu rýsovalo kombinované procházení pater. Z pohledu deníku je to složitější, ale časem se naštěstí ukázalo, že jednotlivá patra jsou oproti UU1 poměrně malá, takže by to nemuselo vadit. Hned v úvodu na mě bafl můj první protivník - netopýr. V téhle souvislosti bych měl zmínit, že ne každá potvora ve stokách je automaticky nepřátelská a není tedy nezbytně nutné vše zabíjet. Překvapením je třeba kolonie přátelských pavouků nebo neškodní lurkeři.



V první místnosti za rohem jsem narazil na zloděje Fissifa. Není tu zrovna legálně a rozhodně mu nebylo vhod, že jsem ho takhle snadno vyhmátl, leč nyní jsme všichni vězni Guardiana a to celou situaci poněkud mění. Fissif mi zlehka nastínil, co mě ve stokách čeká a vrátil mi mé kapesní hodinky ;) Ty mi ukradl přímo z pokoje, podobně jako se zmocnil klíče ke zbrojnici. Potíž je, že klíč ztratil při potyčce s nějakými zelenými obry. Časem mi došlo, že těmi obry myslel nejspíše gobliny, ale klíč jsem nikde neobjevil. Kapesní hodinky používají stejný časový interval, jako je v reálu, herní hodina tedy skutečně trvá jednu naší hodinu.



Fissifa jsem mohl nechat být nebo ho zatknout. Zprvu jsem ho skutečně nechal být, ale když jsem se dostal k zákysu s kopií krystalu, tak jsem se nakonec odhodlal pro Fissifovo uvěznění. Vyřešil jsem to smírem, nechal se totiž poměrně snadno ukecat. Fissif pak slouží jako sekundární učitel zlodějských dovedností, každý trénink ovšem stojí 3 zlaté mince ;)

V další místnosti jsem narazil na vytuhlé bezhlavé zombie, které jsem po pár pokusech nechal raději být a odkráčel jsem k zavřené mříži na SV patra. Je to první větší puzzle ve hře. Na sever od první mříže je další mříž, která se dá snadno nadzvednout, ale cesta k ní vede přes jakýsi systém propadel, které se v pravidelném sledu otevírají a zavírají (mizí části podlahy). Pád přitom není nijak nebezpečný, protože končí v izolované nádrži na 4. patře, odkud je snadný výstup zpět po schodišti nahoru. Lurkera v nádrži tedy nepočítám, tomu jde snadno utéct :)



Cesta na východ vede do menšího bludiště chodeb, ale za zmínku stojí snad jen chodba zcela na východě, která vede do brlohu dvojice beholderů. Hodně dlouho jsem s nimi nebyl schopný bojovat, po zobmiích to byl už druhý typ nepřítele, se kterým jsem sváděl marný boj, přitom v jedničce jsem si oba tyto typy potvor podával celkem snadno. UU2 je ovšem o poznání tužší, ale když jsem o několik hodin později docvičil sekery na 18 bodů, začalo se vše opět obracet v můj prospěch a jako první to pocitíli právě beholdeři. Jenomže k tomu jsem musel nejprve dosáhnout na level 6 a to není v UU2 tak snadné, jako tomu bylo v jedničce ;) U beholderů jsem našel zamčenou truhlu, ze které po rozbití vypadl jen nějaký nezajímavý loot a runy.

Mnohem zajímavější je cesta na jih, která vede k centrální části stok. Jedná se o rozlehlou místnost plnou vody, skrze níž vede cesta po vrcholku zdí ve tvaru + (zdi se navíc na několika místech dynamicky zdvihají a klesají). Zprvu jsem měl obavy, že průzkum vody mě bude stát dost zdraví, ale nakonec jsem se topil jen zřídka. Ono to opravdu působí jako nehluboká stoka a tento dojem umocňují odbočky z centrální nádrže, v nichž je voda zřetelně zakalená. Oproti jednotvárné modré hladině z jedničky je to příjemné zpestření a lépe to podtrhuje atmosféru. O patro níže jsem pak našel dokonce klasickou bažinu brčálové barvy :)

3. patro je z celé čtveřice pater pod hradem nejrozlehlejší a přitom se tu bojuje poměrně zřídka. Prolezl jsem ho křížem krážem, ale nakonec mi tu beztak zůstaly dvoje zamčené dveře a možná oblast nad vodopádem, kam se bez levitace zřejmě nedostanu. Jedny dveře se dají pořešit snadno, protože se k nim dá dostat i z druhé strany, takže jejich smysl je jen znepříjemnit průchod danou částí patra. Klíč jsem k nim bohužel nikde nenalezl.

Ze stok se dá na několika místech sestoupit na 4. patro, nejbezpečnější cesta přitom vede po schodišti ze západní části stok. Podle popisu Fissifa jsem se objevil v krysí díře, což je kousek od tábora goblinů. Bylo mi to však divné a vydal jsem se na 4. patro pro změnu východním schodištěm. Přede mnou se v tu chvíli odkryla rozlehlá jeskyně s centrálním jezerem.





Kolem jezera se to hemží červy a ve vodě číhají nedočkaví lurkeři. Na břehu jezera jsem našel opuštěný prut, který jsem si ihned přivlastnil :) Jídla není nikdy dost a čerstvá rybička taky ujde :D Na severu je dvojice menších jeskyní. V té na západ je několik bezhlavých zombií a v jednom rohu se povaluje lucerna. V jeskyni na východ je kolonie přátelských pavouků. Tedy přátelských jen do té doby, dokud se jim nepokusíte ukrást vejce. Zombie jsem časem pořešil všechny, přeci jen lucerna je ten nejlepší zdroj světla, jaký se dá v Ultimě Underworld fyzicky použít. Stálo mě to ovšem plno loadů a postupného lákání zombií po jedné.

Na JZ se nachází tábor goblinů, odkud se dá projít na východ přes krysí díru až k menší bažině, kde jsem se poprvé setkal s reaperem. Porazit ho nebylo snadné, dokázal jsem to až po výcviku seker, ale odměnou je jen kolem se povalující loot. Krysí díra je zcela nečekaně plná krys, ale jsou vesměs přátelské. V jednom výklenku je pak šedá krysa, která si tu hlídá svou hromádku uzrálého sýra.





Vrátil jsem se proto do tábora goblinů a popovídal si se zdejším osazenstvem. Goblini jsou celkem 3 a jde o lovce z povrchu, kteří zde byli zrovna na lovu, když se všude kolem vynořil Black Rock. The Dripper je nemocný a rozhovor s ním není nijak poutavý. Bezejmenný goblin mi poděkoval za zabití červů kolem jezera a za odměnu mi strčil do ruky rybu ... hm, pěkně prolezlou červy ;) Povedlo se mi z něj dostat ještě krátké info k Fissifovi, ale nic podstatného, jen že goblini nemají v lásce zloděje. Jediný Rogwump je sdílnější, navíc jsem k němu byl uctivý, takže mi to oplatil stejnou měrou. Během rozhovoru na téma jídlo se z něj dá vytáhnout úsměvná historka s létající rybou.



Čekal jsem, že bych zde mohl naleznout ztracený klíč od zbrojnice, ale nikde po něm není ani stopy. Rogwump přitom upozorňuje, že sem stoky čas od času přinesou roztodivné věci z pater výše. Možná jen špatně hledám :)

Na jezeře v centrální jeskyni se nachází malý ostrov a na něm je vstup na 5. patro. Cesta vede úzkou chodbou až do další větší jeskyně, kde se uprostřed na ostrůvku nachází zářící krystal. Ano, jde o kopii velkého krystalu kolem. Krystal chrání nějaké silové pole a bylo chybou, že jsem se tímto polem nechal hned na počátku odradit. Nechal jsem totiž krystal být a šel doprozkoumat zbytek patra. Na JV jsem našel další východ, který mě k mému překvapení vrátil na 2. patro, ale tentokrát jsem se dostal z druhé strany zamčené mříže, takže jsem jí mohl nyní pohodlně otevřít za pomoci řetězu na zdi a získal jsem tak rychlou spojku 5. patro - hrad.



Když už jsem byl u toho, šel jsem si znovu popovídat s několika NPC do hradu a samozřejmě jsem si rovnou popřerovnal inventář. Charles mi sdělil svoje obavy o zásobu pitné vody, ale těžko říci, jestli s tím dokážu něco udělat. Od Charlese jsem zašel za Iolem, abych mu pověděl, jak to vypadá ve stokách. Nelsonovi jsem sdělil své informace o krystalu a na oplátku jsem si vyslechl jeho úvahu o rezonanční frekvenci. On to nemyslel špatně, ale já tu informaci použil jinak, než jak bych nejspíše měl ;)



Miranda mi přetlumočila obecnou skepsi z mých objevů pod hradem a poslala mě za Nystulem. Ten mě opět nasměřoval zpět do tunelů, ale moc konkrétní nebyl. Patterson mě pro změnu odkázal na knihovnu, jenomže ani její prohlídka nepřinesla nic nového. V té době jsem měl za sebou 7 hodin 45 minut, tedy poměrně slušný nástup, ale najednou se začaly věci komplikovat. V následujících hodinách mě čekalo už jen bezcílné bloudění po objevených lokacích a hledání cesty vpřed ...

V té době jsem poslal Fissifa do vězení, dotrénoval sekery na 18 bodů a naučil se používat kovadlinu. Mezitím jsem se několikrát stavil u kopie krystalu a zkusil si u ní pohrát s flétnou, leč bez efektu. Trvalo skoro 5 hodin, než jsem zcela náhodou přišel na něco, co mi pomohlo kopii krystalu lépe pochopit a tento poznatek pak náležitě využít.



Zkoušel jsem zrovna jednu z rozcviček s flétnou a sledoval, zda-li krystal nějak zareaguje. Nic se nedělo a tak mě najednou napadlo, že bych mohl spočítat, kolik má krystal plošek atd. V tu chvíli jsem si od severu všiml, že jedna ploška je světlejší a zkusil jsem se k ní přiblížit, že na ní kliknu. Jenomže v tu chvíli jsem byl přenesen kamsi na 1. patro mimo hrad. Napoprvé jsem preventivně loadnul, abych se ujistil, že to nebyl nějaký omyl :)  Při pohledu na krystal a automapu jsem brzy pochopil, co se asi přihodilo a jaká je souvislost mezi kopií krystalu na 5. patře a krystalem v automapě. Najednou to bylo logické a bylo by to logičtější mnohem dříve, kdybych si býval udělal poznámky hned :D Ale nevadí, stane se.

Časem jsem se po tom všem dostal až na 13,5 hodiny, přičemž Eona je nyní level 7. Do nově objevené lokace jsem zkusil cvičmo nahlédnout, ale poté jsem se rozhodl, že pokračovat budu až poté, co si sesumíruju veškeré dosavadní poznatky, což jsem právě nyní dokončil ;) Zítra mě tedy čeká postup do Goblinní věže a hned v úvodu budu řešit dilema, jakým způsobem to provedu. Cestou jsem nasbíral celkem slušnou výbavu, sice nic extra, ale oproti začátku jsem na tom viditelně lépe.
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #23 kdy: Leden 10, 2018, 08:53:51 »

Pekné. Je vidno že si si dal záležať. Inak tam kde si zabil reapera pri naozaj podrobnom preskúmaní môžeš nájsť dve zaujímavé veci. A minimálne jednu hľadáš :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #24 kdy: Leden 10, 2018, 15:39:13 »

Na návštěvě u goblinů

Prošel jsem ploškou krystalu a vzápětí se objevil mimo známou oblast hradu. Opět jsem byl na 1. patře, ale na automapě se nyní rozzářila severní ploška krystalu. Překlikáváním na plošky a střed krystalu se pak dá přesouvat mezi svazky map. Zavřenými dveřmi jsem prošel s pomocí sekery a objevil se ve skladišti. Poblíž stojící bedny jsem našel nákupní lístek, na kterém je požadavek na 20 sourweed a 15 loaves poori bread. Dál jsem raději ani nečetl, sourweed ani nevím co je, nic podobného jsem zatím nenašel :) Přesto jsem se otočil zpět do hradu, protože musím beztak o svém objevu informovat Mirandu a ve skladu a spíži jsem si zkusmo nabral co nejvíce chleba.



Miranda byla z mého objevu nadšená a poslala mě za Nystulem. Myslí si, že nově objevený svět by mohl obsahovat klíč, ale já tento názor tak úplně nesdílím, tak jsem odpověděl s lehkou skepsí. Nystul byl taktéž nadšený, protože tenhle objev znamená, že Guardianova magie narušila přirozené bariéry mezi světy. V současné chvíli tedy víme minimálně o třech sférách existence (Nystul do toho samozřejmě započítává Zemi, o které jinak nepadne ani slovo, leč existence Britannie a Země jako paralelních sfér je základem lore ;)). S tím jsem se vrátil zpět do Goblinní věže, jak jsem si tento nový svět označil.

Cestou ke krystalu jsem pořád přemýšlel, co by sourweed mohlo být. Už jsem si tak nějak zvykl na různé zkráceniny, kterými se to v UU obecně hemží, ale nejvíc mě zaujalo to množství. 20 ks čehokoliv je dost, obzvláště pokud to vypadá na zeleninu. Té jsem zatím moc nepotkal. Nicméně mě napadlo otevřít svůj vak s bylinkami a došlo mi, že jde možná o nějakou z rostlinek, tak jsem posbíral 20 ks obyčejných rostlinek a uvidím.

Stráž ve vězení věže po mě požadovala heslo a tentokrát jsem nebyl nijak zbrklý. Zcela bezelstně jsem se označil za poslíčka a stráži předal nákupní lístek jako důkaz. S tím mě stráž pustila ven do dalších pater. Na 3. patře mé maskování málem selhalo, jeden z goblinů si mě dovolil označit za opici, ale dobrá, nechal jsem to být ... Aby toho nebylo málo, hned poté jsem vlezl jednomu goblinovi omylem do sprchy :D Cestou ven mě opět jeden goblin popíchl, tak jsem se lépe podíval a mezi gobliny si všiml jednoho pojmenovaného - Freemis. Musel jsem zkousnout pár urážek, ale povedlo se mi z něj vymáčknout, že slouží Guardianovi.



Na 4. patře jsem potkal goblina Janara a k mému úžasu také dva lidské otroky (Felixe a Marcuse). Janar je mnohem sdílnější a uctivější. Působí tu jako stráž kuchyně a je to mimo jiné bratranec Regenta, goblinního krále. Janar mi vysvětlil, že Regent není královo pravé jméno, ale říkají mu tak proto, že je technicky vzato jen zástupce Guardiana. Nicméně jistá autonomie tu funguje. Spolkl jsem jízlivou poznámku, co se mi drala na jazyk, ale mírný sarkazmus jsem si přeci jen neodpustil. Zřejmě jsem se trefil Janarovi do noty a potěšil ho vzájemným porozuměním situace, jenomže hned na to jsem musel zkousnout mnohem více, protože jsem byl nucen popřít smysl svobody, za kterou tu vlastně celou dobu bojuju :D Jenomže jsem nechtěl vyvolat žádný konflikt, ostatně zůstane to jen mezi námi ;)



Při zemi jsem se držel i během rozhovoru s Felixem. Přiznal jsem mu, že jsem Avatar, ale na otázku, co mě sem zavedlo, jsem mu odpověděl, že zatím nemám dostatečný přehled o zdejší situaci, abych k tomu zaujal nějaký postoj, což je ostatně pravda. Felix mi prozradil, že býval princem z Fyrny a on a jeho muži se staly prvními obětmi války s gobliny. Goblini si obzvláště potrpí na otroky z řad aristokracie (to ostatně naprosto chápu :)), ale od doby svého uvěznění nemá Felix žádné informace o tom, co se stalo s jeho muži. Jediný, kdo by mohl celou situaci zvrátit, je jistý Bishop, ale i ten byl gobliny poražen, byť si mnozí mysleli, že je to nemožné. Někde o patro výše prý najdu kapitána stráží Borne a poblíž něj jsou cely ... nesjpíše v nich najdu další odpovědi. Nyní mám jít, stráže se vracejí každých 20 minut. Zkusil jsem se otočit ještě na Marcuse, ale ten mě rovnou odmítl.



Na 5. patře se nachází uzamčená zbrojnice a kovárna. Do zbrojnice jsem se ani nepokoušel probíjet, dveře jsou beztak opancéřované, ale v kovárně jsem se srazil s nešťastným goblinním kovářem. Pokouší se vyrobit rukavice z fraznia, ale nedaří se mu to. Bylo mi ho jaksi líto, a i když to byl úkol od Guardiana, tak jsem mu poradil, že lepší bude jako základ použít ocelové rukavice a ty teprve frazniem potáhnout. Byl nadmíru potěšen a za odměnu jsem si mohl jeden pár rukavic vyžádat. Z těch variant pomoci mi to přišlo jako nejschůdnější, spíše mě překvapilo, že jsem znal řešení.

O patro výše jsem se konečně setkal s Bornem a musel jsem začít malou lstí, byť jsem se hned poté málem podřekl. Ostatně on i Borne nemluví tak zcela pravdu ;) Rád by z Bishopa získal veškeré informace o strategii rebelů, aby mohla tato válka konečně skončit. Nicméně tu nejde o nějaké smírně řešení, goblini mají nejspíše v úmyslu si lidi podmanit. Bishop stále věří, že si pro něj jeho přátelé přijdou a osvobodí ho. Mno a teď nastala těžká chvilka rozhodování ... Mohl jsem to samozřejmě ihned ukončit a dále to neprotahovat, ale nakonec jsem se rozhodl tuto maškarádu dohrát do konce a dál jsem se vydával za Lorca Batan, nového vyšetřovatele. Souhlasil jsem, že Bishopa zlomím a od Borne jsem dostal rukavice z fraznia a heslo meander. To jsem sdělil stráži před Borneho pokojem a získal jsem tak vstup na sedmé patro.



7. patro je jen další hlídaná oblast, za její objevení jsem ovšem získal nějaké zkušenosti a Eona poskočila na level 8. Heslo jsem tu musel zopakovat ještě jednou a skrze další vstup jsem vešel na 8. patro. Jde čistě o vězeňskou oblast a velmi rychle jsem pochopil, k čemu rukavice z fraznia slouží - díky nim se dá projít skrze silové pole před Bishopovo celou. Bishopovi už lhát nešlo, což jsem ani neměl v úmyslu a podobně jako Felixovi jsem mu prozradil, že jsem Avatar. Zeptal jsem se ho na příčinu války a Bishop mi pověděl, že to byli goblini, kdo Guardiana vyléčili a uzavřeli s ním dohodu. Ačkoliv lidé nad gobliny vítězili, zemi postihla sucha a dobytek napadl mor. Tuto informaci jsem získal už od Felixe, ale nyní to dávalo v celém kontextu mnohem větší smysl. Bishop má kupodivu dobré vědomosti o jiných realitách a prozradil mi, že komunikace mezi světy je mnohem jednodušší, pokud mezi nimi existuje vzájemná symetrie a nemusí jít nutně o geografickou polohu. Měl bych prý vyhledat jistou kouzelnici poblíž pouště, ale její jméno mi neprozradil, neboť Guardian by mohl celu odposlouchávat. Předal jsem Bishopovi druhý pár rukavic z fraznia, ale ještě než zmizel, pověděl mi o dalším krystalu, který se tu před deseti dny zjevil.





Zřejmě jsem zvolil nejlepší možný způsob, jak celou situaci vyřešit. Moje důvěra v Bishopa vzrostla ve chvíli, kdy mě před předáním rukavic upozornil, abych nezapomněl na druhý pár, jinak bych tu mohl skončit místo něj. Klidně si to mohl nechat pro sebe ;) A naopak, já mohl předstírat, že jdu druhý pár teprve sehnat a mezitím ... nj, jenomže co jsem se vlastně dozvěděl? Bishop mi neřekl nic podstatného, jen mi udal směr.

Na patře mi zůstala ještě jedna zamčená cela s nějakým goblinem. Podobně jedna cela na patře s Bornem. Pomalu jsem si přichystal zbraň a sestoupil o patro níže. K mému překvapení na mě nikdo nezaútočil, Bishopovi zřejmě stačilo dostat se jen mimo silové pole a pak zmizel s pomocí magie, takže nikdo tu o jeho útěku zatím neví :D Z Borneho jsem získal malou lstí heslo beacon, za nějž od Janara dostanu klíč k dalším celám. Když už jsem byl u toho, tak jsem z Borna vymámil blackrock gem, o kterém mluvil Bishop.

Od Janara jsem získal svazek klíčů a hned na patře s Bornem jsem si otevřel celu, ve které jsem našel trola Garga. Rozhodl jsem se pro minimalismus a s úsměvem na rtech ho pobídl k otevřeným dveřím a popřál mu mnoho zábavy :D Stráž i Born byli v tu ránu mrtví a já získal mocného spojence ... no, správně řečeno, někoho, kdo za mě odvede špinavou práci ;) Poněkud jsem se zalekl efektu, tak jsem loadnu a vrátil jsem se nejprve ještě na vězeňské patro, kde jsem osvobodil goblina Milena, bývalého poradce krále. Milenus byl ovšem zároveň zvědem rebelů, a proto skončil zapomenut ve vězení. Důvodem pro jeho "zradu" byl fakt, že si jako jeden z mála uvědomoval, že dohoda s rudým titánem (Red Titan) je připraví o vlastní suverenitu, což se také stalo - faktickým vládcem je Titan neboli Guardian. S tím jsem mu pokynul k otevřeným dveřím a Milenus za chvilku zmizel ve stínech.





Nyní mi tedy zbyly opravdu už jen dvě možnosti. Buďto se v tichosti vytratit, nebo pomoci i zbylým lidem, což nejlépe provedu osvobozením Garga. Abych řekl pravdu, neměl jsem zrovna důvod se přiklánět ani na jednu stranu konfliktu, ale byl to nakonec Bishop, při jehož vzpomínce jsem si řekl, že to nenechám být a vězně osvobodím. Garg byl opravdu pečlivý, zabil úplně každého nepřátelského goblina ve věži, takže na mě nic nezbylo :) Z mrtvoly Borna jsem si vyzvedl další svazek klíčů a jeden z nich zrovna pasoval ke zbrojnici. Truhly byly zapastěné, ale to je to nejmenší. Odemknul jsem si je dalším klíčem od Borna, kterým se očividně odemykají všechny zamčené truhly ve věži. Nic extra jsem nenašel, mnohem užitečnější byla truhla v rohu, v níž jsem našel kroužkové brnění.

Cestou dolů jsem si promluvil s Felixem, už si balili, takže mi jen popřál hodně štěstí. Garg opravdu všem ušetřil mnoho práce. V noclehárně jsem v truhle našel další rukavice z fraznia, takže je vidět, že hra měla několik pojistek, jak zdejší úkoly zvládnout. Goblinní kovář měl navíc u sebe trojici run, ale nic co bych už neměl. Podle dopisu ze zbrojnice mu měli pomoci k rychlejší práci. Zřejmě se jedná o skrytou nápovědu k nějakému kouzlu (šlo o runy Rel, Ylem a Sanc). Ve věži mi zůstalo dost lootu, nejspíš bych měl všechno užitečné nejprve odnosit, ale jak jsem brzy zjistil, v hradu mě odchytne Miranda a posune příběh dále, takže si budu muset zřejmě udělat ještě jedno překladiště na 2. patře hradu. Na druhou stranu, přístup do věže mi nejspíše zůstane, takže by to možná byla zbytečná práce navíc.

Časem jsem se pohnul o 4 hodiny 45 minut, tedy na celkových 18 hodin 15 minut.
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #25 kdy: Leden 10, 2018, 16:29:31 »

Výborne, výborne Nystul bude mať radosť s nájdeného gemu. Škoda že si ešte pred vypustením Garga ešte viacej nevyspovedal Felixa. Po dlhšom rozhovore by sľúbil dať jeden špeciálny item ;)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #26 kdy: Leden 10, 2018, 18:37:06 »

Já s ním mluvil hned po rozmluvě s Milenusem, měl jsem připravené obě varianty, ale přišlo mi, že to vede do stejného bodu, tak jsem to loadnul a vzal to pak až cestou zpět po vypuštění Garga, což mi přišlo jako ideální způsob, jak si neušpinit ruce :) Podobné volby mě nijak netrápí, beru vždycky to, co mi přijde vzhledem k situaci nejpřijatelnější a jestli tím něco minu nebo ne, už je vedlejší.
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #27 kdy: Leden 10, 2018, 21:13:44 »

Keď sa dopredu na tom dare nedohodnete, alebo s ním hovoríš až po vypustení Garga, tak sa len rozlúči a zmizne. Ono to zase nebolo nič bez čoho by sa hra nedala dohrať. Tak isto aj keby si neoslobodil Bishopa nič sa v podstate nedeje. Inak dúfam že kamoša Garga ku konci hry ešte aspoň raz navštíviš a pokecáš si s ním, sľúbil si mu to :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #28 kdy: Leden 12, 2018, 15:55:58 »

Snad to nikdo předtím nestihl přečíst :D

Od včerejšího večera jsem tu řešil docela zapeklitý zákys a už jsem opravdu nevěděl kudy kam. Indicie se mi namísto sbíhání rozbíhaly a pletlo se mi tu moc věcí do sebe. Když jsem se před půl hodinou rozhodl napsat příspěvek a pomalu se chystal rezignovat, tak mě napadlo ještě jedno řešení. Klidně bych už býval podlehl, ale dotyčný se stejným problémem si na to taky přišel sám a řešení nesdělil, čímž mě vlastně zachránil :D

Šlo o to, že jsem se nějak zamotal s řešením dvou dalších světů a neodemkl se mi čtvrtý a teď jsem nevěděl proč a na čem to vlastně záleží. Bylo jasné, že jsem něco přehlídl (vyslovený bug jsem zatím zavrhl), ale pomohlo mi až zpětné listování screeny rozhovorů. Šlo o radu od Nystula, kterou jsem měl na paměti už od rána, ale teprve nyní mi došlo, co se mi vlastně snažil Nystul naznačit. Přitom jsem zrovna včera během psaní deníku použil podobný příměr, akorát už jsem ho jaksi nedokázal hned zužitkovat.

Klidně to prozradím, deník mi ještě chvilku zabere, protože musím zpracovat i třetí svět. Druhým světem v pořadí je Killorn Keep, kde jsem od Altary dostal úkol zabít slídivého impa. Dostal jsem k tomu speciální dýku a hrubý popis, kde se vyskytuje. Nj, fígl je ovšem v tom, že Altara nemluví o Killorn Keep ;) Navíc jeden z jejích dialogů vede k ještě většímu zmatení. U Nystula se časem objeví poznámka, že bych si měl pročíst A Save Passage Through Britannia a podívat se na funkčnost Guardianovo magie, tím myslí konkrétně symetrii. A to slovo je sakra důležité. Včera mi totiž při procházení Killorn Keep přišlo, že tohle místo jsem už jednou viděl a skutečně, pevnost je podobná hradu Lorda Britishe. Pak už jen stačilo, abych si vybavil ohnivou stěnu na 4. patře a věci se daly do pohybu :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
« Odpověď #29 kdy: Leden 13, 2018, 03:19:49 »

Killorn Keep, část 1

Při cestě do hradu jsem se u kopie krystalu otočil a zkusil na něj použít blackrock gem, ale bez výsledku. Šel jsem proto nahoru a v jídelně mě sama od sebe odchytla Miranda a ihned mě odeslala za Nystulem. Nijak jsem nepospíchal a místo toho jsem si šel odpočinout. Zdál se mi podivný sen o skupině nájezdníků, kteří vpadli do jiného světa. Netuším, co to má přesně znamenat, ale je možné, že Guardianova magie oslabila bariéry mezi světy natolik, že skrze ně mohou procházet i jiní.



Nystul si blackrock gem pečlivě prohlédl a pak pronesl magickou formuli. S tím mi kámen vrátil. Blackrock gem je nyní na omak teplý a Nystul mě poslal do stok, abych si trochu zaexperimentoval. Snažil jsem se z něj vytáhnout něco kloudného, ale moc jsem jeho plánu neporozuměl, tedy až na to, že spojení obou struktur by mělo vyvolat odezvu, která naruší integritu krystalu. Proč a jak? Opravdu nevím, Nystul se v této části odkázal na Black Gate. Nj, nejsem magicky příliš nadaný, tak se asi ani nesnažil :)



Poznámka: časem mě hra sama donutila povinně přečíst A Safe Passage Through Britannia, tak jsem měl možnost se konečně lépe seznámit s tím, co se v rámci Ultimy VII dělo a jak spolu tyhle Guardianovské struktury souvisí.

U kopie krystalu jsem si po chvilce všiml, že se jí střídavě zvýrazňuje trojice fazet (plošek) - severní, severovýchodní a východní. Když jsem použil blackrock gem, tak severní fazetka zůstala již trvale světlá, vlastně zesvětlala ještě více. Ty dvě další dále na střídačku přeskakovaly. Šel jsem opět za Nystulem pro vysvětlení. Byl trochu překvapený z výsledku, protože tohle tak zcela nečekal, ale pověděl mi, že bych podobných kamenů měl najít více, protože narušení symetrie by mohlo krystalové kouzlo oslabit. Neváhal jsem a vyrazil skrze severovýchodní fazetku do nového světa.

Kousek od místa teleportu mě zastavila stráž a pověděla mi, že se nacházím v Killorn Keep. Pak se strážný zarazil a položil mi obligátní otázku - co že tu vlastně pohledávám? Odpověděl jsem, že jsem Avatar a strážný mě poté odkázal za jistou Mystell. Pak si mě ještě prohlédl od hlavy k patě a při pohledu na mé oblečení mi sdělil, že bych se měl dobře seznámit se zdejšími zákony. Bodeť by ne, jen jsem se otočil, tak jsem na zdi spatřil banner Guardiana ;)





Prostor přede mnou mi připoměl tržiště a s hudbou na pozadí jsem pochopil, že se nacházím někde v pouštní oblasti. První mi do rány přišel kupec Merzan. Snažil se mi nabídnout očarované předměty a kouzla, ale já bych raději informace, na což mi opáčil, že o Mystic Blade of Rognak a podobných nesmyslech nic neví ... sakriš, zase nějaký meč :D Uhnul jsem tedy otázkou směrem k platbě a zjistil jsem, že konečně můžu prodat některé z "cetek", co jsem si v hradě nasyslil - drahé kameny, zlaté předměty apod. Merzan zřejmě mění nabídku každý den, ale pro dnešek neměl nic, co by mě zaujalo ... tedy ono by zaujalo, ale ne za ty ceny :D (Merzan má nakonec stále stejnou nabídku.)

Jak jsem se od Merzana otáčel pryč, vrazil jsem do mladého muže ve zbroji. Byl to Relk, kapitán stráží. Mám si s ním přijít čas od času popovídat, ale v tu chvíli už jsem se dostatečně vzpamatoval z prvního úleku a vybafl jsem, jakto že zná mé jméno. Killorn Keep je prý malá pevnost, pak mi přidušeně zopakoval svou nabídku a kvapně odkráčel. Hm, zas tak malé mi to tu nepřijde :) Pobaveně jsem cosi špitl na kolem procházející kočkovitou šelmu a vzápětí jsem zůstal stát jak opařený. Kočka mi s klidem odvětila, že na ně nemám mimo stáje mluvit, abych zbytečně nebudil pozornost!



Uprostřed tržiště jsem narazil na kupce Bishayie, ale nebyl to zrovna příjemný chlapík. Očividně tuhle profesi nemá rád, leč to není můj problém a ani důvod, aby si svou zlost vyléval na mě. Řekl jsem si, že to tak úplně nenechám a oslovil jsem ho znovu, tentokrát jsem ho zlehka urazil já, ale nakonec jsem se přeci jen na jeho nabídku podíval. Prodává jídlo a nějakou tu výzbroj, nic co bych potřeboval. Posledním obchodníkem na tržišti byl Aron, ale ani ten mě svou nabídkou nepřesvědčil. Na jihu tržiště jsem si všiml vyschlých fontán, ale to by bylo ze zajímavostí vše. Vlastně na SZ tržiště se nachází něco jako obchod řezníka, kde se povaluje něco málo masa a sekera bez majitele ;) Tady se musím pozastavit nad tím, že sekery jsou opravdu docela vzácné zbraně, v Goblinní věži jsem také narazil jen na jednu a to přímo v kuchyni.

Tržiště jsem opustil SZ ulicí a kousek dále jsem napochodoval do obytné části, kde jsem v jednom z pokojů potkal kouzelnici Altaru. Chtěl jsem to vzít nějak civilně, bez toho Avatara, ale jednak to nešlo a pak Altara beztak nevěděla, kdo nebo co to je. Zkusil jsem jí to vysvětlit, ale jenom jsem celou situaci zkomplikoval, tedy lépe řečeno jsem Altaru ještě více zmátl. Nakonec mě odeslala za Mystell. Altara bude zřejmě dalším z učitelů magie, ale zatím se na toto téma odmítá bavit.

Mystell obývá pokoj hned vedle, tak jsem toho rovnou využil. Jenomže jsem se velmi rychle dostal do úzkých, Mystell po mě chtěla zodpovědět pár otázek a teď bylo na místě zauvažovat, jak moc pravdomluvný vzhledem k okolnostem budu. Jsem přeci jen na území ovládaném Guardianem, ale zase na druhou stranu, o Avatarovi tu zřejmě nikdo neslyšel (tedy krom Relka, kterého podezřívám z toho, že ví více, než by se mohlo zdát). Ale tak jo, prubl jsem to zcela popravdě a Mystell to očividně pobavilo, prý mám dobrý smysl pro humor :) Ve stejném duchu jsem odpověděl na otázku, odkud jsem a to už moc šťastné nebylo. Ono tedy nebylo z čeho vybírat, takže jsem pochopil, že si svou "novou" identitu musím nejprve někde vytvořit. S tím jsem Mystell opustil.



Z pokojů jsem sešel jižně do velké nocléharny. Tajným vstupem se dotud dá dostat ke vchodu do sklepení, ale místo toho jsem se otočil a vydal se na východ pevnosti. Došel jsem do velké sloupové síně a přepadl mě pocit známého. Kolem mě prošla jistá postava a já si myslel, že mám snad deja-vu. Vypadala jako Lord British, ale byl to Lord Thibris. Raději jsem se otočil a kvapně odkráčel do chodby na východ, která mě dovedla k Chirlovi do stájí. Není moc upovídaný a jak jsem zjistil, i on moc nechápe mé otázky. Tenhle svět je vskutku podobný tomu v Britannii, ale přesto je výrazně jiný.

Ve stájích jsem zalezl do jednoho ze čtyř boxů a promluvil si s kočkovitou šelmou (trilkhunem nebo též trilkhaiem) jménem Blackie. Trilkhai se dorozumívají telepaticky a Blackie navíc ihned poznala, že nejsem z tohoto světa, což silně upoutalo mou pozornost, protože ve zdejším světě mají trilkhaie za jakýsi druh domácího mazlíčka, takže možná ani o jejich schopnosti mluvit neví. Ostatně Blackie mi to hned vzápětí potvrdila. Potřebovala by ode mě určitou pomoc - potřebují svého agenta v pevnosti. Blackie si rychle získala mou náklonnost díky své upřímnosti. Samozřejmě pro trilkhuny nebylo lehké se na mě s důvěrou obrátit, ale Blackie ví, že je díky jedné ze svých ctností nezradím ... takže ona skutečně rozumí tomu, co je Avatar. Blackie potřebuje ověřit nějaké příběhy z historie své rasy a uvitala by, kdybych dokázal najít někoho, kdo by se o tyto znalosti podělil.



V kotci vedle jsem navštívil trilkhai Beauty, která mě odkázala na žíznivou Josie naproti. Chtěl jsem si to ulehčit, tak jsem šel doproběhnout zbytek patra, abych našel nějakou vodu, ale místo toho jsem skončil na chvilku v SV části 2. patra, kde jsem pomlátil haldu krys. Pro vodu jsem tak nakonec musel zpět k sobě do pokoje. Josie mi byla vděčná a za odměnu mě varovala před Relkem. Prý je mi podobný, ale ne tak docela a měl bych se před ním mít na pozoru. Relk navíc někam ukryl blackrock gem.

Zašel jsem ještě do kuchyně, jak jsem si část se vstupem na SV 2. patra pojmenoval (časem jsem se dozvěděl, že je to ve skutečnosti místní krčma). Je tu další trojice pojmenovaných NPC. Ogri je sluhou a je to zároveň dobrý zdroj informací o pevnosti. Lord Thibris je prý zarmoucený ze ztráty banneru Killornu, kterým je modrý orel. Jeho předek o něj kdysi přišel při boji s démonem Praecorem Lothem. Ogri navíc vyučuje Lore. Lobar je opilý mladý strážník, který slouží pod Relkem. Netoužil po výměně jmen, prý má radši nezávaznou konverzaci, ale nakonec to z něj vypadlo, protože jsem se začal zajímat o důvod jeho pití. Před pěti lety byl vyhlášeným šampiónem, přezdívalo se mu Young Mors Gotha. Jenomže pak najednou začal slyšet vnitřní hlasy, které ho lákaly do služeb Guardiana. Chtěly, aby pro něj zabíjel své lidi. Lobar nepodlehl, ale zadarmo to nebylo. Brzy zjistil, že alkohol dokáže hlasy udržet na uzdě a tak propadl pití. Sdělil jsem mu své porozumění a stali se z nás přátelé - Lobar vyučuje meč.

Posledním NPC v kuchyni je Kintara. Dá se s ní celkem nezávazně popovídat, ale hned při otázce na místo odkud je, mě napadlo, že to je přesně ten typ informací, které hledám pro Mystell. Kintara mi pověděla i něco více o pevnosti a hlavně její poloze. Killorn Keep je prý na severu pouště a tady mi docvaklo to, co mi povídal Bishop v Goblinní věži. Zřejmě tady v pevnosti hledám onu ženu, jejíž jméno mi neprozradil. Potvrdila mi navíc to, že Killorn Keep se opravdu vznáší ve vzduchu. V pevnosti je i jedna uzamčená místnost, o které již vím, je hned vedle kuchyně, ale Kintara o tom dále nechtěla mluvit, mám to prý probrat s Ogrim. Pak mi ještě pověděla o speciální droze, která při správném namíchání umožňuje ve snu spatřit jiné světy, zrovna očekává jednu z jejích zásilek. Ogri nic dalšího v dialozích neměl, tak jsem se zase odebral pryč.



Vzhledem k informaci o létající pevnosti jsem si řekl, že Killorn Keep by nemusela mít mnoho pater a tak jsem se rozhodl, že bych mohl zkusit ještě druhý vstup na 2. patro. Po chvilce jsem však narazil na strážného, který se divil, jak jsem se sem vůbec dostal. Stojí tu z rozkazu Guardiana, tak jsem zkusil malou lest, ale neprošlo to a musel jsem se otočit zpět. Zatím nechci nic řešit silou. Mimochodem tohle je ta místnost, o které mluvila Kintara. Ty dvě na 1. patře lze otevřít násilím.

Varování Blackie před Relkem bylo oprávněné a pointu jsem mohl vytušit už při rozhovoru s Lobarem. Byl to právě Relk, kdo se po Lobarovo vzepření stal Guardianovo sluhou. Vybafl jsem na něj s informací o blackrock gem v domnění, že bych ho mohl nalomit, ale Relk tasil meč a byl jsem nucen ho zabít. Zbyl po něm Guardianův pečetní prsten, ale mám problém ho sebrat ze země tak, aby to nikoho neštvalo. Minimálně Bishay se vždy stane nepřátelským. Už jsem zkoušel Relka zabít i u vyschlých fontánek, ale Bishay vidí nějakým zázrakem i sem :) Jinak zabít Relka nebylo tak snadné, měl docela výdrž. Kvůli testům alternativ jsem to musel podstoupit hned 4x.



Zbyl mi na rozhovor už jen Lord Thibris. Chvilku jsem zmateně četl jeho odpovědi a dával si je do souvislosti s tím, co vím o Lordu Thibrisovi od Ogriho. Lord Thibris je totiž pamětníkem bitvy s Praecor Lothem a za něj došlo ke ztrátě banneru. Thibris mi na věk odpověděl, že na to nemá jasnou odpověď. Možná je to tím, že čas plyne v různých sférách jinak, nebo prostě jen on stárne velmi pomalu. Praecor Loth byl barbarský král, který nepřijal nabídku Guardiana a tak Guardian vyslal Thibrise, aby ho porazil. Jestli jsem to nyní celé dobře pochopil, tak Praecor Loth vládl v jiném světě, ale to se teprve uvidí. Thibris Lotha porazil, resp. ho zahnal daleko na sever, kde Loth svým zraněním podlehl a jeho tělo bylo pohřbeno žehem. Lothova mohyla ukrývá mocný roh, který má sílu ničit stavby, ale používat ho mohl právě jen Loth. Navíc cesta k rohu není zrovna snadná. Mapa byla kdysi rozdělena na 8 dílů a ty se nyní nacházejí na různých místech mohyly. Když už jsem u toho, banner Kilornu tehdy nesl do bitvy Lord Killorn, Lord Thibris nebyl v té době ještě vládcem.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 [2] 3 4 ... 7