Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 14:11:01
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 25

Autor Téma: Icewind Dale  (Přečteno 24300 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Icewind Dale
« Odpověď #195 kdy: Srpen 08, 2020, 00:32:47 »

Tak po šesté kapitole, respektive před vstupem do ledové věže v té počáteční vesničce, vypadala má parta takto:
JménoRasaTřída(úroveň)Zkušenosti/Další levelŽivotyCZKDPCPZZZZPZ
----------------------  --------------  ----------------------  -------------------------------  ------------ -------- -------- -------- -------
Lyka Párač
Postava - Info
elfvlkodlak(20)3822441/3900000176K:36%
H:27%
K:32%
H:24%
K:706420
H:1899958
K:78
H:440
----------------------  --------------  ----------------------  -------------------------------  ------------ -------- -------- -------- -------
Linea Ničitelka
Postava - Info
elfbojovník(13)
mág(13)
zloděj(15)
1273987/1500000
1273987/1500000
1273987/1320000
110K:6%
H:9%
K:7%
H:11%
K:122500
H:651546
K:19
H:211
----------------------  --------------  ----------------------  -------------------------------  ------------ -------- -------- -------- -------
Milhaus Sekáč
Postava - Info
člověkKensai(9)
Mág(19)
250000
3570871/3750000
142K:27%
H:31%
K:27%
H:30%
K:525000
H:2106836
K:66
H:559
----------------------  --------------  ----------------------  -------------------------------  ------------ -------- -------- -------- -------
Nikita Brutální
Postava - Info
člověkVrah(13)
Mág(18)
660000
3160306/3375000
83K:8%
H:4%
K:9%
H:4%
K:166000
H:337970
K:24
H:81
----------------------  --------------  ----------------------  -------------------------------  ------------ -------- -------- -------- -------
Tinas Svatá
Postava - Info
elfKlerik(16)
Hraničář(14)
1910879/2025000
1910879/2100000
110K:4%
H:6%
K:4%
H:8%
K:92000
H:471504
K:10
H:161
----------------------  --------------  ----------------------  -------------------------------  ------------ -------- -------- -------- -------
Maggy Meggy
Postava - Info
elfDračí učedník(20)3820941/412500082K:16%
H:19%
K:18%
H:19%
K:324000
H:1320640
K:46
H:353
----------------------  --------------  ----------------------  -------------------------------  ------------ -------- -------- -------- -------
CZKD - celková ZK v družině, PCPZ - procento celkového počtu zabití, ZZZ - zkušenost za zabití, PZ - počet zabití,
K - kapitola, H - hra


Pro mě trošku překvapivě nejvíce nepřátel zabila vlkodlačice, i když jsem poměrně dost i kouzlil a čekal, že i vražedkyně půjde díky ledovým kouzlům víc nahoru, ale asi měla smůlu a nedávala finální zásahy, kterými by nepřátelé zabila, či co. Taky mě trochu překvapuje, že u postav je v součtu celkem poměrně málo zabitých nepřátel, jelikož mi zde přišlo, že jich je vážně požehnaně - je to zase jedna z těch lepších a delších kapitol.

V tédle kapitole jsme slušně poexpili. U mágů už je asi jedno, jestli je to mág na 20, 19 nebo 18 úrovni. Nakonec jsem sehnal i některá kouzla, co jsem chtěl vyzkoušet, ale jen v jednom kusu, tedy třeba Tenserova přeměna a Dvojník a tak jsem zkusil spíše u kensaie, tam mě to zajímalo víc a dá se asi říct, že obě ta kouzla jsou pro takovou postavu užitečná. Ono jako bojovník s 284 životy a ochranami, který je navíc i posilněn v boji je vážně docela drsoň. I vyvolaný dvojník je docela slušná mlátička. Ještě by to chtělo mít možnost si vyvolat ten meč, co je v 9 kruhu kouzel a bylo by to ještě asi zajímavější. Zvláště v kombinaci se zrychlením.

U vražedkyně jsem zkoušel kouzlo, které jí dá do rukou kouzelný meč, kterým může útočit na na dálku (na nepřátelé, které vidí). Ale nějak nebyla moc příležitost to vyzkoušet, jestli se na to vztahuje i to propichování. (to ještě se budu muset vyzkoušet víc). Pokud by to fungovalo, mohlo by to pro vražedkyni být super kouzlo.

Celkově je ale blbý, že tadle kouzla moc dlouho nevydrží a že celkově na tom moc nezáleží, jelikož nepřátelé nemají moc šanci i tak.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Icewind Dale
« Odpověď #196 kdy: Srpen 08, 2020, 20:33:11 »

Já jsem totálně po letech nainstalovala BG a zkusila to rozehrát. Oh bože bože.

Chápu že se hodí mít postavu co hráči vysvětlí pravidla, ale dvě na každou místnost je excesivní.
"zapomněl jsem svůj meč u postele, doneseš mi ho?"
"zapomněla jsem knížku támhle v seně, doneseš mi jí?"
"Doneseš mi svitek od náhodnýho chlapa v zahradě, že jo?"
"potřebuju donést šipky do kuše."
"musíme teď hned odejít a nedokážu mluvit a chodit naráz, takže ti nic nevysvětlim"

imoen jako vždy trvá na tom že jsme kamarádi bez ohledu na to za co hraju, holka je trochu divná.

náhodný setkání s elminsterem v prostřed cesty. asi si šel zaběhat.

Máme nedostatek železa, takže šetříme tak, že vyrábíme zbraně na jedno použití.

Nedokážu se nějak zabrat do hry, celý mi to připadá jako parodie.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Icewind Dale
« Odpověď #197 kdy: Srpen 08, 2020, 23:30:18 »

No, mě ještě chybí poslední boss i v IWD, ale jde to nějak ztuha :). Pak uvidím, jestli se do BG pustím. Mám nainstalovaný BG1 i 2 v ee i NWN2. Spíše mám chuť si zase zahrát to NWN2, ale chtělo by to poctivě projít všechno.

I když já osobně BG nikdy tak moc nežral, no.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Icewind Dale
« Odpověď #198 kdy: Srpen 09, 2020, 02:11:33 »

Tak závěrečný boj nejsem schopný dát a nevím, co tam mám udělat. Už jen ten prd od golemů mě přizabije a není před tím ochrana a vzápětí mě prostě umlátí jen ty potvory, co tam ten boss má, nepovedlo se mi zabít ani jednu, natož bosse. Bez šance.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Icewind Dale
« Odpověď #199 kdy: Srpen 09, 2020, 08:32:11 »

Ou jee, a ta stupidní animace před tim bojem. Já ho dala jen na insane, na HoF už taky ne. Zkusila jsem, ale neuhlídala jsem všechny postavy. Ten dispell je humus, špatně se s tim začíná. Navíc boss je imunní na všechno co neni +3 a já měla chlapa s prakem, do kterýho prostě NENI +3 munice, takže se nemoh zúčastnit.

Bose v datadisku jsem ale dala. I když je nedomyšlenej. Sorcerer si ho podal.
« Poslední změna: Srpen 09, 2020, 08:41:45 od Yuyana »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Icewind Dale
« Odpověď #200 kdy: Srpen 09, 2020, 16:02:49 »

No jo, já teda nečekal, že narazím na takový problém. Co je nejhorší, že jsem si neudělal save před posledním bojem s knězem v hlubině, který mě teleportoval do té první vesnice (po každé kapitole i při každém přechodu do nové lokace jsem jej dělal, ale zrovna tady jsem na to zapomněl). Takže se už ani nemůžu vrátit zpět. Musel bych projít velkou část 6 kapitoly znovu.

Zdá se, že na ďábla a jeho dva poskoky nefunguje ani neviditelnost, že by jako parta získala trochu času. Na golemy sice funguje, ale než jí zakouzlí, tak už hodí ten jedový prd.

Není se zdá se ani kde schovat a nelze se ani obklopit vyvolanými obludami, že by hráč získal čas zabít ty obludy okolo a až pak si to vyřídit s bossem. Zkoušel jsem všechny postavy zašít ke schodišti a vyčarovat tam kolem obludy, ale oni je tam stejně pozabíjeli.

Postavy většinou stihnou vyvolat 1 kouzlo s 1 kolovým časem na vyvolávání než k nim ti golemové dorazí. Někdy ani to ne. Tedy třeba ty různé elementály, nebo kostlivce se vyvolat dá stihnou, čímž se jakože na chviličku dá zaměstnat ten boss, ale je to jedno, protože ti golomové a ďáblíci je pak vyřídí. Vlkodlačice třeba zhebne tak na 2-3 rány od těch ďáblíků. Golomové o vypuštění prdu jdou po zaklínačce a i když má na sobě kamennou kůži a je zrychlená, zabijí jí na 3 zásahy. Kouzlo teleport jí nepomůže, jelikož má malý dosah a než jej začaruje, jsou u ní.

Mezi tím taky asi boss začaruje nějaké kouzlo, kterým zmate hrdiny, takže tak 2 jsou neovladatelní a pobíhají v tom mračnu smradu, dokud nezhebnou.

Většinou tak po 4 vteřinách "boje", je jedna postava mrtvá. Po dalších 4 vteřinách 3-4 a po dalších 4 všechny. Úvodní animace a pokec je vážně velmi zábavný, když jí člověk vidí asi po 100té. Rozhodně trvá tak 5x dýl, než většina mých pokusů o boj.

Ale myslím, že dost záleží na začátku a na tom, co tam hráč udělá. Pokud by se nějak povedlo sejmout ty doprovodné potvory a zůstal by jen čistě ten boss, byl by už o trochu větší klid a možná by se to nějak dalo. Minimálně by měly postav alespoň trochu času kouzlit.
« Poslední změna: Srpen 09, 2020, 16:13:23 od Milhaus »
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Icewind Dale
« Odpověď #201 kdy: Srpen 09, 2020, 17:30:04 »

Zapomněl jsi se zmínit o hromadě pastí.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Icewind Dale
« Odpověď #202 kdy: Srpen 09, 2020, 17:43:53 »

Pasti jsem nějak ani neřešil :). Vždycky spustím jen jednu, když se snažím se zaklínačkou zdrhnout před golemama. Dobrý je, že ten jedový prd golemů zraňuje i ty dáblíky, tedy pokud by se je nějak povedlo udržet je v něm a přežít, možná by zhebly jen díky němu.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Icewind Dale
« Odpověď #203 kdy: Srpen 09, 2020, 22:06:53 »

Tak nakonec jsem jej udolal. Nicméně vyvolal jsem hodně potvor, ty by určitě přesáhly limit 7 (tak asi 3-4x :D).

Taktika byla taková, že do boje jsem šel ve formaci T a první tři postavy byla vlkodlačice, vražedkyně a já. Ti ostatní se naskládali dále od démona.

Nejprve jsem nechal vlkodlačici vyvolat elementála země přímo u bosse a vražedkyni použít předmět černý kůň, který taky přivolál nějakého bojovníka přímo mu před nosem. Sebe jsem posunul kousek dál od bosse do druhé poloviny toho modrého kruhu, co tam je. Všechny ostatní postavy jsem přesunul úplně dolů zhruba do středu, namačkal je co nejvíce ke zdi. Se sebou jsem vyvolal nějaké stíny do středu kolem vlkodlačce, aby jí chránili pře ďáblíky-pomocníky a s těmi postavami, co tam došly dolů, jsem taky hned vyvolával obludy. Jakmile vražedkyně vyvolala toho černého koně (což bylo rychle), tak jsem jí poslal za těmi 3 dolů do úkrytu.

Mezi tím golemové došli k vlkodlačici a použili jed, ale to jí nevadilo (je imunní), mě to nezásahlo a ty 4 postavy dole byly v bezpečí. Pak se pustili golomové do vlkodlačice, začaroval jsem na ní železnou kůži a chvilku jí tam nechal, aby ty postavy dole měly čas vyčarovat další obludy. Sebe jsem přesunul k nim a taky vyvolával. Když jich tam bylo dost, poslal jsem tam i vlkodlačici.

Hlavní boss mezi tím sejmul elementála země a ti jeho démoni i on sám se pustil taky dolů, ale to už jsem měl vyvolaných tolik potvor, že se tam nedostali. Pomocí luku a šípů s +4 (nějakých propichovacích, co jsem našel v jedné věži Hlubině s lučišníky), jsem multimágozlodějobojovnicí a knězohraničářkou sejmul golemy a pak se zamířil na samotného bosse. (golemové ještě při smrti vypustili další výpar jedů, ale to řešilo kouzlo čistý vzduch).

Vražedkyně měla kuš a střely s +2 a střílela na ty dva ďábly pomocníky (kteří byli stejně jako boss naprosto obklíčení potvorama a nemohli nic dělat. Nekonec jednoho sejmula, druhý přežil až do konce). Protože by to s lukama a šípama nestačilo (nezabil bych tak toho bosse), tak jsem na vlkodlačici zakouzli velkou sílu (na 25) a nějaké ochranná kouzla, na sebe taky všechna ochranná a zlepšující kouzla co jsem měl, lektvar na sílu 24 a Tenserovu proměnu, čímž mi životy stoupli na 280 a i když do mě ten boss docela bušil, nedokázal mi je snížit pod 100. Vlkodlačici, pokud byla zraněná, jsem vyléčil kouzlem uzdravení.

Nakonec chcípl, aniž by mi někdo z party zdechl. Ale bylo to tím počtem vyvolaných oblud, pokud bych měl držet limit 7, asi bych to nedal.
« Poslední změna: Srpen 09, 2020, 22:13:49 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Icewind Dale
« Odpověď #204 kdy: Srpen 10, 2020, 01:24:07 »

Přemýšlím o těch baldurech 1 a o tom za co a jak to hrát, jelikož tam je maximum získatelných zkušeností pouhých 161 tisíc (tedy v EE verzi - dle webu, v originálu to bylo ještě míň). Nevím, jestli to platí na všech obtížnostech, ale pokud to tak je, pak to víceméně asi přímo vybízí k nějakým dualpovoláním, jelikož žádné povolání nemá poslední level těsně před touto hranicí. Snad kromě bárdů/zlodějů, kteří se mohou dostat na úroveň 10 a potřebují k tomu asi 160 tisíc exp.

Třeba bojovník by dosáhl 8 úrovně, spotřeboval by 125 tisíc exp a zbývajících 36 tisíc by propadlo vniveč. Tak přemýšlím, jak to udělat.

Třeba bojovník/mág v dualpovolání by nejspíše mohl být bojovník-7 (64 tisíc) a mág-8 (90tisíc). Ale bojovník-6 (32tisíc) a mág-9 (135tisíc) by být nemohl. Na druhou stranu by furt bylo lepší mít třeba bojovníka-5 (16tisíc) a mága-9 (135tisíc), než jen čistě mága-9, jelikož nad 9 level se mág tak či tak nedostane.

Zajímavá kombinace by asi mohla být i bojovník+druid (což asi taky jde), tedy přesněji bojovník-6 (32tisíc) a druid-10 (125tisíc). Tedy druid by dosáhl svého maxima, co ve hře může, jelikož na další level potřebuje 220tisíc exp a ještě by si přilepšil o to bojovnické schopnosti ze začátku.

Možná by ale zde bylo lepší ona kombinace druid-7 (35tisíc) a bojovník-8 (125tisíc) - u měnitelů. Zvláště bez toho vylepšní vlkodlaků, získal by tak možnost se měnit na vlkodlaka 3 denně, nějaká ta kouzla druida a bojovnické schopnosti. 13 levelu stejně nedosáhne, tedy velkým vlodlakem se nestane tak či tak. (pochopitelně s tím vylepšovákem, že může být vlkodlakem pořád, to nemá smysl).

Na druhou stranu se bojovník na těch úrovních 8 a níže asi nenaučí tolik ovládat zbraně a možná by mohl být užitečnější klerik. Ale u něj to zhlediska kombinací v součtu, aby se dostal co nejblíže té hranici 161 tisíc příliš dobře nevychází s žádným jiným povoláním. Je sice o něco "levnější" než bojovník, ale co se úrovní týče, byl by stejný a více zkušeností by propadlo vniveč. Třeba klerik-5(13000) a mág-9 (135000). Ale možná by taková postava mohla být užitečnější, než bojovník-5 a mág-9.

Bojovník+klerik třeba vychází úplně blbě. Max by asi bylo bojovník-6 (32tisíc) + Klerik-8 (110tisíc). V součtu 142tisíc, tedy 19tisíc exp bude nevyužito. Ale je to teda lepší, než jen čistě kněz, jelikož ten víc, jak 8 level nedosáhne.

No ale hrát za toho kensaie+mága mi tak či tak nedává smysl, jelikož s 5 levelem by nezískal téměř žádné výhody svojí specializace.

Tak vážně nevím, za co to hrát :).
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Icewind Dale
« Odpověď #205 kdy: Srpen 10, 2020, 07:04:42 »

Tak nakonec jsem se zase rozhodl pro toho kensaie s tím, že jej vytáhnu na nižší úroveň. Ono to bude asi nejvýhodnější. V podstatě je skoro stejný, jako ten předchozí, jen má sílu 18/100 a v součtu 81 bodů ve vlastnostech.

Ty počáteční úkoly jsou fakt trochu podivné :). Prostě bioware styl se nezapře :D.
« Poslední změna: Srpen 10, 2020, 09:05:55 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Icewind Dale
« Odpověď #206 kdy: Srpen 10, 2020, 10:02:13 »

Přemýšlím o těch baldurech 1 a o tom za co a jak to hrát, jelikož tam je maximum získatelných zkušeností pouhých 161 tisíc (tedy v EE verzi - dle webu, v originálu to bylo ještě míň). Nevím, jestli to platí na všech obtížnostech, ale pokud to tak je, pak to víceméně asi přímo vybízí k nějakým dualpovoláním, jelikož žádné povolání nemá poslední level těsně před touto hranicí. Snad kromě bárdů/zlodějů, kteří se mohou dostat na úroveň 10 a potřebují k tomu asi 160 tisíc exp.

V originálu to bylo úplně stejně, 89k pro základní hru, datadisk to pak vytáhl na těch 161k. EE není nic jiného, než základní hra + datadisk dohromady a celé to jede na engine dvojky.

K dualclassu vybízí snad jen jediná věc, a to dualclassnout Imoen na mága ;) Tedy pokud máš záskok za zloděje (Imoen je jedním z mála lidí do party a hlavně jí potkáš hned na začátku + má dobré statistiky pro dualclass). Pokud jde však jen o samotného hlavního hrdinu, tak jediný smysl mi dává dualclass bojovník(6)/klerik(8). Za bojovníka získáš specializaci do zbraní až +4 body, což má význam hlavně s ohledem na import do dvojky (jsou tu dva prima artefakty). Alternativou je tebou zmiňovaný bojovník/druid shapeshifter, protože v BG2 se z něj stane neporazitelný tank (Iron skin + vlkodlačí podoba). Jenomže na to ti zcela bohatě postačí čistý shapeshifter bez toho mixu s bojovníkem.

Problémem celé jedničky je to, že tvoji budoucí parťáci levelují automaticky podle toho, jak sám leveluješ, takže čím později nějakou postavu do družiny najdeš, tím víc bude zmršená (třeba takový Kivan na 4. levelu s 20 HP :D). Alternativou je vytvořit si družinu pro multiplayer a save pak použít jako singleplayer, kdy si vytvoříš rovnou až šest svých postav, se kterými si pak můžeš dělat co chceš.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Icewind Dale
« Odpověď #207 kdy: Srpen 10, 2020, 10:21:45 »

No já počítám jen jedničku, pravděpodobně bych s tou postavou nepokračoval dál ve dvojce.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Icewind Dale
« Odpověď #208 kdy: Srpen 10, 2020, 13:34:09 »

Pokud chceš druida jako neporazitelnýho tanka, čistej druid je skutečně lepší než to řezat bojovníkem. HPčka se pro formu přepočítávaj, takže to neni argument. Nejsem si jistá jak je to se zbraňovejma dovednostma. Nemyslim si že v DnD existuje argument pro změnu z castera na bojovníka a naopak to nejde kvůli specce. Akorát věřim že na to je editor kterym tam ta specka jde jako docpat, pro jedno povolání (víc hra nepodporuje). pak by to asi fungovalo, ale.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Icewind Dale
« Odpověď #209 kdy: Srpen 10, 2020, 14:26:06 »

No, pokud bys byla limitovaná tím maximálním počtem exp, co jdou v jedničce získat, pak podle mě to mělo význam. Pravda, nevzal jsem do úvahy export/import do dvojky, ale v takovém případě nemá cenu o dvojpovolání v jedničce vůbec uvažovat.  V jedničce si prostě udělat jen jedno a ve dvojce případě k němu přidat to druhý, né. Ale já to chtěl vyzkoušet zde a v těchto podmínkách a dál jsem to již nezvažoval.
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 25