Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 14:14:20
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: King's Bounty  (Přečteno 14717 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #15 kdy: Srpen 07, 2017, 15:05:42 »

Rozehrál jsem i další díl, tedy Crossworlds. Armored Princess jsem přeskočil, jelikož to by tedy mělo být součástí.

Zde si tedy hráč nevybírá z postav, za kterou bude hrát, jelikož hraje za princeznu Amélii, kterou v prvním díle zachránil, ale i zde si vybírá třídu, za kterou bude hrát (opět válečník, paladin, mág).

Celý příběh se pak točí kolem toho, že skoro celý svět zničil démon, kterého hráč v prvním díle porazil na jeho hradě, když hledal klíče od trpasličích dvěří. Země elfů a trpaslíků byly zničeny a lidské králoství se drží zuby nehty. Zachránit jej má artefakt od Sekáče z prvního dílu, tedy jakési kouzelné hodiny, které umí zastavit čas a udělat trhlinu do jiného světa. Na výpravu se má vydat nějaký mág, nicméně princezna je krapek proti a tak po jisté nepatrné nehodě se portál otevře jí a ona se dostane do jiného světa, kde tak začíná její dobrodružství. Měla by najít nějakého hrdinu, který odešel a který jediný může lidstvo zachrínit. Princezna se objeví v jiném světě u hradu nějakého krále...

Základní systémy jsou víceméně stejné, jako v díle předchozím. Už v první díle jsem zjistil, jak funguje morálka a co dělá, po otevření karty dané jednotky a najetí myši na ukazatel morálky pod jejím obrázkem se vypíše, jakou morálku má, co jí zvedá a jaký efekt to má. Obecně to zvedé všechny bojové statistiky v procentech a tedy morálka je naprosto zásadní. S vysokou morálkou může být voják klidně až o 150% efektivnější.

Ve druhém díle se ale některé věci změnily. Jednak jsou tu trošku jiné obludy a i ty stávající mají třeba jiné statistiky či dovednosti, zejména lidé a jejich vojáci byli upravení zřejmě ve snaze je zesílit. Také mají lidé jednotku 5 úrovně v podobě nějakého mága. Také změnili rozvoj hrdiny, kde hrdina získává automaticky při postupu na vyšší úroveň nějaké body do velení, ale nevybírá si z bonusů. Pravděpodobně válečník získává těch bodů víc, paladin o trochu méně, mág nejméně. Také stromy dovedností, které je možno se učit jsou komplikovanější a je zde více dovedností. Učení se těchto dovedností také probíhá poměrně pomalu, ačkoliv hrdina na vyšší úrovně postupuje rychleji (ceny těch dovedností v podobě run jsou zřejmě vyšší). Také zde přibyly "medaile", které se odemykají tím, že hráč něco udělá v určitém počtu a po odemčení medaile získá nějaký bonus. Například pokud zvládne 10x boj bez ztráty jediného vojáka, získá ocenění, které zvýší jeho vůdcoství o 100, pokud 30x, získá druhý stupeň tohoto ocenění atd. Celkově jsou asi 3 stupně těchto medailí. A dalším rozdílem je, že zde není žádná skříňka démonů s mocnými bytostmi, která využívá vztek a nějaké kouzla. Místo toho zde hráč na začátku dostane draka, který funguje obdobně, má určité specifické schopnosti a kouzla, používá vztek a také postupuje na úrovních.

Hlavní změna je ale v cestování. Lokace se zde neotvírají plněním hlavních úkolů, ale místo toho na začátku hrdina dostane loď a aby mohl odplout na jiný ostrov, musí najít navigační mapy toho ostrova někde ve světě. Jednotlivé ostrovy jsou pak menší. Nicméně mám dojem, že se ještě výrazně zvýšila obtížnost. První ostrov, kde se hráč objeví, se ještě dá a moc silné obludy zde nejsou, nicméně hned na dalším už jsou samé smrtící, neporazitelné a podobně a je velmi obtížné to projít bzeztrát. Spíše naopak, ztráty bývají často obrovzké a chybí pak i peníze. Když se člověku po tuhém boji s velmi silnými obludami, které hlídají právě ty navigační mapy na další ostrov je povede získat, tak na dalším ostrově si moc nepomůže, jelikož tam jsou obludy všechny ještě silnější. Ale může mu to pomoci alespoň částečně tím, že tam v moři vyloví poklady a tedy peníze a případně mezi obludami nějak proběhne a získá vlajky, zvedající velení. Ale jde to fakt hodně ztuha. Zde by asi mohl mít větší výhodu ze začátku bojovník, který asi bude mít větší armádu, jelikož kouzla mága nejsou zatím nic moc.

Já tedy pročel po startu první ostrov, prošel nejprve výuku, pak splnil nějaké zdejší vedlejší úkoly, získal i navigační mapu na ostrov další. Zde to byla vcelku pohoda větší ztráty jsem měl jen v boji s nějakými zdejšími arcimágy a démonology (což je nová obluda podobné nekromacerům, jen s tím, že vyvolává démony). První ostrov byl vesměs hodně podobný tomu prvnímu v prvním díle, pouze v menším měřítku.

Další ostrov byl ostrov pirátů. Tedy opět to bylo hodně podobné prvnímu dílu a tamním Ostrovům svobody, opět v menším měřítku. Zdejší obludy už ale byly radikálně silnější. Na to navázal ostrov barbarů, což je ale víceméně pořát totéž, co v prvním dílu, jen s tím rozdílem, že barbaři měli na Ostrovech svobody jen určitou část (menší ostrůvek), zatímco zde mají samostanou malou lokaci. Další ostrov je pak opět ostrov pirátů (tedy piráti zde mají dvě lokace stejně, jako v prvním díle :D). A čtvrté místo, které se mi povedlo otevřít je nějaké větší, moc jsem tam ještě nebyl, ale zdá se, že to bude nejspíše asi ostrov lidský, možná tam sídlí nějaký lidský král, nebo tak něco. Zdejší obludy byly v té době již naprosto nad mé možnosti.

Celkově je má hra o velmi častém cestování z jedné lokace do druhé, ve snaze někde získat armádu a posunout se o kousek dál a můct tak zabít nepřátelé, kteří byli před tím na mě moc silní. Povedlo se mi tak prozatím vyčistit od všech oblud první tři ostrovy a splnit na nich veškeré úkoly, částečně projít ostrov 4tý a v pátém jsem se jen podíval a vybral zde ty poklady, ale na nic jsem si netroufl.

Druhý ostrov, tedy onen pirátský, je pak zřejmě jen propojovací, aby hráč někde zesílil, jelikož žádný hlavní úkol se na něm neodehrává.

Třetí ostrov barbarů je pak důelžitý, jelikož ve zdejších tunelech musí hrdina najít amulet osvícení, který může vyměnit z nějakou kněžkou za jakýsi kámen, který hrdinku zesiluje. Hledání těchto kamenů je hlavním úkolem hry. Hned na začátku od krále získá hrdina jeden a ten jí pak pověří najít dalších asi děvět. Po nalezení toho druhého se navíc v hradě toho krále na prvním ostrově uvolnili noví vojáci k najmutí. Problém u toho druhého, respektive u toho amuletu osvícení, který byl potřebný byl v tom, že ho hlídal nějaký robot i sarmádou rootů. Což byl docela tuhý souboj :). Roboti jsou nové jednotky ve hře, patří mezi trpasličí obludy.

Čtvrtý ostrov je opět zřejmě jen propojovací a krom vedlejších úkolů tu asi žádný hlavní úkol není. Vyplatí se tu ale osvobodit Perlu (tedy velkou loď, která slouží jako pevnost) od orků, protože tam pak jde najímat piráty.

Tím se dostávám k mojí armádě, kterou stejně jako v prvním díle tvoří primárně piráti a loupeřníci, jelikož jsem vzal k sobě společníka, který jim zvedá morálku a našel/koupil předměty, které jim zvědají úrok dohromady o 10 bodů. Složení mého vojska tak bylo dlouho z mořského psa (silnější pirát), pirát, nájezdník (silnější lupič), královský had a pak na střídačku různé obludy, co jsem sehnal, většinou střelecké (lučišník, kněz, inkvizitor, zlé oko atd). V podstatě totéž, jako v prvním díle. Jediný problémek je, že mi některé obludy už došli a nemám je kde koupit (například nájezdníci).

« Poslední změna: Srpen 07, 2017, 15:14:55 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #16 kdy: Srpen 08, 2017, 07:18:25 »

Včera jsem zkusil hrát znovu, neboť jsem se dostal do bodu, že jsem již nevěděl, kam dál, došli peníze a nepřátelé byli stále silnější a silnější a už mě to dost iritovalo. Překvapilo mě, jak se nová hra lišila od té předchozí. Ne jen, že se změnily obludy potulující se po venkovních mapách, ale i obchodníci prodávají jiné obludy, předměty a kouzla a dokonce se změnily i některé budovy jako takové, ve kterých prodávají věci. (například na prvním ostrově byla v první hře pila a v druhé nějaká chatka čarodějnice). Netýká se to tedy úkolových budov, ale spíše jen takových vedlejších. Vychází mi ale z toho to, že hodně zde záleží na štěstí, co hra na začátku vygeneruje. Nevím, jak přesně to hra dělá, ale zdá se, že je vše vygenerováno dopředu hned po spuštění. Pravděpodobně hra na začátku vygeneruje nějakou tabulku náhodných čísel a těmi se pak řídí, jelikož jsou pevně dány i reakce a výsledky boje. Tedy pokud člověk uloží hru, zkusí boj a pak ten stejný boj provede krok po kroku stejně znovu, bude i počítač reagovat stejně, obludy budou dávat i stejná zranění a stejně tak například kritické zásahy nebo minutí.

Nutno říct, že druhá rozehrávka mi přišla nějak jednoduší, asi kvůli složení oblud na mapách. Taky ale asi tím, že jsem přece jen ta místa již znal. Tentokráte jsem se mnohem více zaměřil na to, abych všechny boje provedl bez ztráty jediného vojáka a získal tak co nejrychleji bonusy za obdržené ocenění do vůdcovství. Jsou zde ty tři stupně tohoto ocenění, za 10 bojů bez jediné ztráty hráč obdrží 300 bodů do vůdcovství, za 30 bojů 500 a za 50 bojů 1000. Celkově tak může získat 1800 bodů, což je docela hodně a řekl bych, že zaměřit se na toto je docela zásadní. Navíc je to nutné udělat na začátku, kdy není těch oblud tolik a nedávají tak velká zranění a je tomu tedy na začátku hry nutné vše podřídit. Tedy vybírat vojáky, kteří mají více životů a jsou silní a je tedy těžší je zabít a to pokud možno spíše pro boj na dálku, protože i když nejsou tak efektivní, tak nepřátelé je prostě tak snadno nezabijí. Důležité to pak je zejména při boji s nepřátelskými hrdiny, kteří i kouzlí a ustát ty boje tam beze ztrát je o to náročnější.

Mě se tedy povedlo absolvovat momentálně všech prvních 47 bojů bez jediné ztráty a chybí mi 3 boje, abych konečně získal tu placku :). Nejspíše je to ale i o štěstí, jelikož mi třeba hodně pomohlo, že jsem v jedné prodejně mohl koupit královské gryfy, kteří mi dost pomohli. Taky jsem víceméně náhodou koupil gobliní šamany a pak gobliní katapulty a zjistil, že šamani mají schopnost přivolávat nové gobliny. Tedy na začátku jsem koupil 5 gobliních šamanů a 5 katapultů. Po každém boji mi přibili 3-4 katapulty, takže nyní jich mám na skladě v záloze asi 80, aniž bych jediný koupil. Trošku mi to připomíná nekromacii v heroes. Má momentální hodnota vůdcovství sice umožňuje mít jich jen pár (asi 13, stejně tak jako těch šamanů) , ale i tak to docela potěší, škoda že vojáky nejde i prodávat.

Abych zvládl ty boje, musel jsem sebou vodit i inkvizitory, kteří umí oživit padlého vojáka, pak skřetí veterány/lovce, kteří mají dostatek životů (piráti a podobně slabé jednotky jsou sice efektivnější, ale v každém boji by nějaký chcípl). Taky jsem musel úplně změnit taktiku boje, místo útočných kouzel jsem používal spíše obranná, zejména na královské gryfy jsem kouzlil různá podpůrná nebo léčivá kouzla atd. V tomto ohledu je třeba zajímavé kouzlo "anděl strážný", který každému, kdo zasáhne obludu, dá poškození magií. V kombinaci třeba s kamennou kůží, která zvýší odolnost, tak třeba ten gryf ustál vše a nepřátelé se kosili sami. :) Hlavně ale uměl přivolat spojence - návnadu, což je asi to nejdůležitější. Potíž je trošku v množství oblud u obchodníků, jelikož časem dojdou a není je kde koupit, aby člověk měl plnou armádu v rámci své hodnoty vůdcovství. Nakonec jsem koupil i 1 Runového mága (což je právě ta jednotka lidí úrovně 5), kterážto je docela zajímavá. V jednom obchodě dokonce můžu koupit rudé draky (mohl bych mít 1ho), jenže gryfové draky nemají rádi a snižují jim morálku (proto jsem se rozhodl pro toho mága).

Taky je zřejmě opravdu důležité kdy a co hráč rozvíjí. Jelikož každý level hrdina získává body do vůdcovství, bylo by asi rozumné růst zkušeností a levelů co nejvíce urychlit. Je zde jedna dovednost ve stromu duchovních dovedností, která učení zrychluje, nicméně stojí dost duchovních run a tak je nutné čekat, nic se neučit. Jenže to pak zase hrdina neumí například magie ani na prvním levelu a tak se nemůže učit kouzla ze svitků. Bez kouzel je mág o dost slabší atd atd. Chce to prostě trochu vychytat kdy a co se učit. Ono růst vůdcovství normální cestou je u mága velmi pomalý a tak nepřátelé velmi rychle utíkají ve své síle. Kouzlama to jde sice trošku vyrovnávat, ale rozhodně ne tak dobře. Já měl třeba štěstí, že jsem někde našel svitek s kouzlem vyvolání ohnivého draka, a jen díky tomuto kouzlu jsem pak boje na ostrově barbarů zvládl beze ztrát. Jenže to jaké kouzla a kdy hrdina sežene, hráč nijak neovlivní. Víceméně by se dalo říct, že při první hře jsem měl vyloženě smůlu, jak na nalezené věci a kouzla, tak i na obludy na mapách.

Každopádně jsem se poměrně rychle přiblížil na místo, kde jsem končil v první hře. Ještě nejsem tak daleko, protože některým bojů se vyhýbám (hlavně s hrdiny), ale dlouho to už trvat nebude. Jakmile získám těch 50 bojů beze ztrát, tak už to asi bude jedno a budu se můct pustit i do bojů, kde budu čekat větší ztráty.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:King's Bounty
« Odpověď #17 kdy: Srpen 08, 2017, 22:13:12 »

Pročetl jsem to celé a gratuji k výhře :)

Manželka měla ve Warriors of the North podobný průběh za tou polovinou, taky se tam dost opatrně honila s jedním hrdinou (snažila se setkání vyhnout), ale nakonec jí stejně dostihl. Přišla o dost armády a v té části se zrovna blbě vydělávalo. Pak se to jakoby zlomilo a do finále už to bylo pohodové. Pamatuju si, že k tomu měla komentář, že tam zrovna udělala chybu ve volbě jednotek. Nejhorší však byl nedostatek peněz. I některé pasáže, které si popisoval mi jakoby přišly povědomé, s tou démonkou se tuším právě ve WotN znovu setkáš.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #18 kdy: Srpen 10, 2017, 10:04:58 »

Konečně jsem dokončil hon za 50 výhrami bez ztráty jediného vojáka a získal tak prémii k vůdcovství. Nakonec to bylo jen 1000, ne 1800, protože prémie se nesčítaly, ale ukazovaly konečný bonus. Ale i tak to potěší, už jen to, že jsem těch prvních 50 bojů opravdu beze ztráty zvládl :).

Pak už jsem se nemusel na ztráty tolik ohlížet, ale ono to složení armády tak nějak stále umožňovalo moc velké ztráty nemít. Potíž byl ale v tom, že došly některé obludy u obchodníků a já tak neměl je kde dokoupit do plného stavu. Z party tak letěli královští gryfové, gobliní šamani a zkoušel jsem místo nich obludy jiné. Koupil jsem rudého draka, který se stal hlaví údernou sílou mé armády a řekl bych, že mnoho bojů bych zvládl jen čistě s ním, zvláště s těmi podpůrnými kouzli kamenná kůže a anděl strážný. Taky jsem zkoušel místo runového mága velitelé skřetů, což je elitní jednotka orků, má hodně životů, ale je pomalý a do boje se moc nezapojí (narozdíl od draka je výrazně slabší). Zkoušel jsem jej proto, že měl výrazně menší požadavky na vůdcovství a já si tak mohl dovolit dva a taky hlavně proto, že i on by měl mít dovednost Náborář, tedy že po každém boji by se k armádě měli přidat 3-5 skřetů typu, který už v armádě je. Jenže u něj to nějak nefunguje. Zkoušel jsem skřetí lovce, skřetí veterány, krvavé šamany i skřety, zkoušel jsem i gobliny, ale po boji mi to nepřidalo ani vojáčka, tak nevím. Nakonec tedy letěl z armády i on a na jeho místo se vrátili runový mágové. Dosáhl jsem totiž 4000 bodů ve vůdcovství, což mi umožnilo najmout dva rudé draky a dva runové mágy. Ve srovnání s drakem je ale runový mág těžce k ničemu, no, tak to ještě budu muset nějak poladit, časem. Nakonec jsem do armády vzal zpět i královské gryfy, jelikož jsem našel obchodníka, který prodával další a i když nemají rádi draky a majíá tak nízkou morálku, pořád se hodí jejich schopnosti co mají. Hlavně ta návnada, v podobě vyvolaných oblud.

Celkem jen s malými ztráty na katapultech (které ale mám v zásobě asi 100 zdarma), jsem tak zvládl vše, co jsem měl už v první hře a vydal se i na průzkum bojem páté lokace, nějaké Verony (nebo tak nějak). Jak jsem zjistil, sídlí zde nějaký zlý král, který si nárokuje panování i na území, které patří královi prvnímu (z prvního ostrova). Jeho hrad je nepřátelský a po letmém okouknutí jeho armády na hradě mi bylo jasné, že dlouho bude nedosažitelný. Už hrdina před hradem má armádu jako kráva a to bych musel nejprve porazit ho a až pak krále. Celkově tato lokace je opět obtížností dost výš, než ty předchozí a ti i na Rezavé kotvě (4 lokace) mi nějaké obludy zůstaly a nedal jsem je. Tady tedy musí člověk velmi opatrně vybírat ty správné obludy a správná místa, kam jít, na co si troufnout a na co ne atd.

Přijde mi, že hra je celkově jakoby rychlejší, než první díl. Dosáhl jsem již 16 úrovně (čemuž tedy pomohlo i to, že jsem se v rozvoji naučil perk přidávající zkušenosti z boje na max hodně brzy), ale i tak je to docela šrumec. Na to, že jsem našel jen 2 šutry z devíti. Ale stejně tak rychle opravdu rostou nepřátelské obludy. Respektive v každé lokaci je to taková kombinace, že některé obludy jsou slabší, některé silnější, pak tam bývají extrémně silné, které něco hlídají (například mapy s dalšími lokacemi) a pak tam bývají nepřátelští hrdinové, kteří jsou úplné psycho. Na tom 5 ostrově navíc hrdinové na hradě již i podvádí, takže mají armády složené třeba za 10 různých oblud a podobně :).
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #19 kdy: Srpen 10, 2017, 10:26:22 »

Pročetl jsem to celé a gratuji k výhře :)

Manželka měla ve Warriors of the North podobný průběh za tou polovinou, taky se tam dost opatrně honila s jedním hrdinou (snažila se setkání vyhnout), ale nakonec jí stejně dostihl. Přišla o dost armády a v té části se zrovna blbě vydělávalo. Pak se to jakoby zlomilo a do finále už to bylo pohodové. Pamatuju si, že k tomu měla komentář, že tam zrovna udělala chybu ve volbě jednotek. Nejhorší však byl nedostatek peněz. I některé pasáže, které si popisoval mi jakoby přišly povědomé, s tou démonkou se tuším právě ve WotN znovu setkáš.

No, ono to dohrát (ten první díl) zas tak těžké nebylo, spíše jde o to, jak to člověk dohraje :). Ale bylo to hodně dlouhé a některé pasáže až zbytečně zdlouhavé.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #20 kdy: Srpen 11, 2017, 06:41:11 »

Včera jsem se pustil do čištění Verony, nebo jak se ten pátý ostrov jmenuje. Je to hlavní sídlo zdejšího zlého krále. Víceméně jsem jej téměř vyčistil, zbyly jen hodně silné obludy, hrdinové a hrady. Teda jeden hrad jsem už také vyřídil, v rámci nějakého úkolu s milenkou onoho zlého krále. Taky jsem komplet dočistil ostrov 4 tý tj pirátskou Rezavou kotvu. Mám tak první 4 ostrovy vyčištěny úplně od všeho, pátý z velké části.

Z Verony se dalo dostat po mostě do lokace šesté, nějaké Montery, nebo tak nějak, což je lokace trpaslíků. Vede sem úkol se získáním jednho z těch šutrů v rámci hlavního úkolu, kde mám vyřídit nějakou proradnou ještěřici, která podrazila zdejšího trpasličího krále, kněžku v chrámu lásky (od ni bych měl dostat ten šutr a zadává úkol) a její Bohyni lásky. Je to docela složité story. Každopádně tato lokace je plná nepřátelských trpaslíků a taky oblud patřící do národa ještěrů (což je nová rasa, která v prvním díle nebyla). Většina oblud zde je zase smrtící - neporazitelná, ale nějaké jsem přece jen s rozumnou obtížností (tj silná-velmi silná) našel a část ostrova tak již vyčistil.

Taky jsem si otevřel další tři menší ostrovy nalezením map, i jsem je navštívil, abych zde případě sebral cokoliv, co není hlídané (vlaječky na vůdcovství, poklady, krystaly, runy). Ovšem zde jsou tedy už obludy jen s hodnocení smrtící - neporazitelné, tedy zde moc co se průzkumu týče pšenka nekvetla. Jednou byl takový temný magický les (připomíná mi to prostředí elfů), druhou byl nějaký další trpasličí ostrov a třetí nějaký skřetí ostrov. Všechno jsou to ale jen opravdu malé ostrůvky.

Co se hodnocení oblud týče a jejich obtížnosti, tak ty stupně jsem zde ještě nepsal, je
velmi slabá - když už hrdina nějakým omylem nepřítelům hodně uteče, tyto obludy před hrdinou prchají
slabá - i tyto obludy občas utíkají
trochu slabší - tak nějak mi přijde, že to je asi vyrovnaná armáda, jakou má hrdina :)
odpovídající síly - to by měla být vyrovnaná armáda dle autorů
trochu silnější - tyto boje se využitím magie dají zvládat, nepřátelé ale mají prostě početní převahu
silná - něco podobného, jen je dost pravděpodobné, že zde budou i větší ztráty (záleží i na složení nepřátel)
velmi silná - todle je už docela náročné a je víceméně jedno, jestli jsou zde obludy na blízko nebo na dálku, všichni se dostanou k tomu, aby si praštili, protože je není čím zastavit
smrtící - todle se někdy dá zvládnout, ale s opravdu hodně velkými ztráty
neporazitelná - todle může být cokoliv, co je pro hrdinu příliš. Tedy tyto obludy mohou být různě silné

Moje hrdinka se ale dostala na asi 22 level, také hodnotu vůdcovství jsem zvedl nad 6000, tedy můžu mít 3 draky. Naučil jsem se na 3 úroveň i perk, který snižuje požadavky všech kouzlících potvor o tuším 25%, tedy díky tomu můžu mít asi 5 runových mágů. Moje armáda obecně je momentálně složena z lidských mágů (tj runový mág, arcimág, inkvizitor) - ne, že by byli silní, ale nic lepšího v dostatečném počtu jsem u obchodníků nesehnal. Pak ti draci a královští gryfové.

Oblíbil jsem si taktiku s kouzlem stín/přízrak, který jsem používal už v prvním díle, který klonuje vojáky. Momentálně moje hrdinka díky inteligenci a dovedností naklonuje 56% původní armády a vojáci vydrží 2 tahy. Tak pomocí toho kouzla klonuji gryfy. Ty nově naklonované pak nechám povolat ty jejich pomocníky (taková slabší verze gryfa) a pomocí naklonovaných gryfů a povolaných společníků zasypu nepřítele a obklíčím ho ze všech stran. Oni všechny ty verze gryfů mají výhodu, že oplácí všechny útoky, takže pokud se chcou nepřátelští vojáci prosekat skrz ně, mají ztráty už jen tím. Zdálky pak na ně střílím těmi mágy (které navíc můžou královští gryfové ještě posílit nějakou schopností). Výhodou je, že i když naklonovaný gryf po dvou tazích zmizí, tak gryfové, které povolal zůstanou. Do toho všeho tedy ještě dělá na bojišti chaos rudý drak. Tím se mi vcelku daří ztráty na vojácích minimalizovat, ale hodně záleží na nepřátelích. Většinou útočí na nejslabšího vojáka v armádě, tedy v mém případě na inkvizitory, takže ti tu a tam nějací chcípnou.

Hrdinku jsem tedy naučil i dovednostem magie chaosu a deformace na maximum (chaos jsou vesměs hlavně útočná kouzla, zatímco deformace jsou věci jako odrážení bolesti, to kouzlo přízrak a podobně). Vyvolané obludy jsem ještě posílil nějakým perkem o 15% (což ovlivňuje sílu a množství vyvolaných oblud ve všech typech magie, tedy i toho kouzla stín/přízrak). Hrdinka se rozvíjí co do levelů opravdu docela hodně rychle, schopnosti se ale zas až tak rychle neučí.
« Poslední změna: Srpen 11, 2017, 06:47:36 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #21 kdy: Srpen 14, 2017, 09:56:44 »

Projel jsem zemi trpaslíků (Monteru) od většiny oblud, zbyli mi tam jen dva hrdinové na povrchu a dva v podzemí a pak hrady zdejších panovníků, vyřídil jsem pouze jeden v podzemí nějakého nekromacera. Také jsem se vydal na ten druhý ostrov trpaslíků, který jsem též vesměs vyčistil, krom zdejších hrdinů. Měli zde i chrám smutku, kde se dal získat další kámen bohů v rámci hlavního úkolů, ale bylo třeba dát nakládačku nějakým naštvaným duchům v něm, což překvapivě nebylo tak těžké, ačkoliv obtížnost byla dle hry smrtící. Uvnitř chrámu byl i nějaký bílý drak, kvůli kterému bylo ještě třeba vyřídit ochránce šutru (podobný boj, jako když jsou očarované předměty, tedy gremliní věže atd). Tento boj byl těžší, donutilo mě to najmout čistě armádu bojovníků, protože zdejší věže měly přes 6000 životů a mágy atd bych je asi nezničil nikdy. Hlavně jedna věž neustále oživovala nové vojáky. I zde mi tak zbyli pouze tři silní hrdinové, které jsem prozatím vynechal. Také jsem vyčistil kouzelný ostrov s mluvícími zvířaty, zdejšího hrdinu pytláka jsem vyřídil tak nějak omylem, nechtěl jsem s ním bojovat, ale dostihl mě a nepovedlo se mi mu utéct, neměl jsem to uloženo a tak jsem to zkusil. Byl opět obtížností nastaven jako neporazitelný, ale kupodivu jsem to zvládl víceméně bezeztrát. Zbyla mi zde jen sova s armádou nemrtvých a nějací draci. Něco mi ale říká, že na tom ostrově mám udělat ještě něco dalšího. Dostal jsem úkol najít poklad, ale ten jsem nenašel a na místech s křížky na mapě nic není a jsou zde určitě i místa, kam jsem nepřišel na to, jak se dostat. Všechny tydle lokace bylo nutné procházet tak nějak nastřídačku a hledat, co půjde a co ne. Ostrov skřetů jsem vyčistil jen velmi málo, ale dostal jsem zde úkol zlikvidovat gobliny na nějakém jiném ostrově, se kterými jsou skřeti ve válečném stavu. Obecně mají skřeti nějakého boha (přerostlou žábu uprostřed ostrova), zatímco goblini mají vodu štěstí. Dokud jí neměli, byli silnější skřeti, když jí mají, jsou silnější goblini :). Ten pramen štěstí zřejmě souvisí s kamenem, který mám najít v rámci hlavního úkolu. (od gobliního šéfa na tom druhém ostrově jsem pak dostal opačný úkol, tedy zničit onu žabu skřetů a zřejmě se budu muset rozhodnout, na kterou stranu se přidám, nebo možná zničím všechny)

Pak jsem si i otevřel dvě nové lokace. Jedním byl ostrov ještěrů. Tento ostrov byl dobrý v tom, že se dal z velké míry prozkoumat, aniž by tu člověk musel bojovat. Obludy tu byly velmi silné, ale je jich totiž docela málo. Na ostrově jsem mohl koupit zelné smaragdové draky a taky našel nějaká vejce černých draků, různé runy dovedností a peníze. Tak jsem to tu bez boje téměř celé vybral a zmizel.

Dalším ostrovem byl právě ten ostrov goblinů. Na ostrově bylo dobré to, že se zde dalo sebrat hodně vlaječek zvedající vůdcovství. I zde je nepřátel relativně málo, nebyli ani nastavení obtížností tak vysoko (je to zřejmě místo, které bych měl čistit). Nicméně goblini jsou naprosté psycho. Zejména gobliní šamani nejsou normální. On to zřejmě způsobil ten datadisk - rozšíření původní hry, kde goblinům-skřetům vyrobil "adrenalin", který jim pak dodává a mění sílu jejich vedlejších dovedností. Pokud má hráč v armádě skřety, tak jim adrenalin postupně pomalu roste, v rámci rozvoje hrdiny i může ovlivnit rychlost jeho růstu a kapacitu. Obecně platí, že čím víc adrenalinu mají, tím jsou jejich dovednosti drsnější, ale k tomu v rámci hráčovi armády dojde jen málo kdy. Pokud jsou ale tito nepřátelé jako obyčejné nepřátelské jednotky na mapě, začínají zřejmě boj s již vysokou hodnotou adrenalinu od začátku a tak jejich dovednosti odpočátku silné (dokud jej nevyčerpají). Díky tomu jsou obecně všichni skřeti-goblini nechutní, jelikož vždy způsobí velké ztráty. Nicméně obzvláště to platí o gobliních šamanech, kteří mají "astrální útok". Tento útok může šaman čarovat, aniž by přišel o svůj tah. V závislosti na hodnotě adrenalinu jej pak v rámci jednoho kola může dělat i vícekrát. Tedy boj s nepřátelskými šamany probíhá tak, že jakmile se dostane na řadu, zakouzlí 3x tento útok a tím defakto zničí jakoukoliv jednotku vojáků. Proti astrálnímu útoku není obrana, tedy 100 šamanu klidně jediným takovým kouzlem zabije 3 draky, 3 kouzly zlikviduje jednotku 100 arcimágů a podobně a teprve po té útočí svým standardním útokem :). Byla zde třeba skupinka, kde bylo gobliních šamanu asi 700 (rozdělení do asi 6 skupin po cca 120). Moje armáda je standardně složená z 5 jednotek, tedy pokud jen 5 z nich zakouzlilo na každouz nich 3x tento útok, byl bych bez armády :D. Naštěstí jsem ale někde sehnal nějaký artefakt - korunu, která zvedá odolnost proti astrálnímu útoku o 50%, tedy pak působili jen poloviční ztráty a to už se jakšktakš dalo a tak jsem některé skupinky skřetích a gobliních šamanů zlikvidoval, rozhodně ale ne všechny. Stačilo mi to na to, abych si otevřel mapu další.

Eolon (nebo tak nějak), je ostrovem elfů. Obtížnost je zde zase nastavena trošku výš, než v případě goblinů a navíc v nepřátelských jednotkách se skřeti často vyskytují. Dobré na tomt ostrově ale bylo, že se zde dali koupit černí draci v jedné jeskyni a také najít/koupit vejce rudého draka, což se mi hodně hodilo. Moje vůdcovství totiž již dlouho umožňovalo mít více  rudých draků, ale nebylo je kde koupit a tak jsem velmi dlouho chodil se třemi.

Moje armáda se tak postupně měnila. Nejprve jsem dlouho měl ty tři červené draky, královské grygy a je doplnil o lidské kouzelníky (inkvizitory, arcimágy, runové mágy) a s tím jsem dlouho vydržel. Díky rozvoji hrdiny jsem mohl pomocí kouzla Přízrak na klonování oblud naklonovat ze 3 rudých draků skupinku 2 draků (množství neduplikovaných potvor díky inteligenci (asi 26), mistrovství magie destrukce a perku povolávač na max, stoupla přes 75%. Pak jsem sehnal ty draky zelené a tech bylo 6, tedy jsem jich mohl naklonovat 4. Tito draci navíc mají výhodu, že svým jedním útokem doplňují manu hrdinovi, tedy při správném použití jsem měl téměř neomezený zdroj many a mohl jsem si kouzlit, co jsem chtěl. Blbé je, že ti draci nejsou moc silní a mají dost blbý standardní útok. S nimi v partě se tak armáda skládala ze arcimága, inkvizitora, královského gryfa a těch dvou typů draků.

Pak jsem zkoušel útočit na ten ostrov goblinů a tak jsem zkoušel všechno možné, různé bojovníky na blízko a podobně, kteří jsou efektivnější, ale mívají častější ztráty. Moc uspokojivé to ale nebylo, no. Pak jsem sehnal konečně ty draky, takže má armáda se opět změnila, zelené draky jsem prozatím z party vyhodil a nahradil je těmi černými. Černí draci mají výhodu i nevýhodu v tom, že jsou imunní na magii. Tedy nepřátelští hrdinové je sice nemohou zranit, současně ale já na ně nemohou nic kouzlit (ani léčivá kouzla, natož pak to klonování). Současně ani oni nemají žádnou obranu proti astrálnímu zranění goblinů. Tedy stále platí, že 100 gobliních šamanů svým prvním útokem klidně zničí i 8 černých draků jak nic. Navíc zrovna třeba obecně na skřety-gobliny se draci příliš nehodí, jelikož i ty další  jejich obludy mají nějaké výhody zrovna proti nim. Obři dobře bojují proti létavým obludám, různé verze šamanů mají všechny astrální útoky, nebo jsou hodně silní i v boji na blízko, obyčjení goblini (ať už bojovníci na blízko nebo na dálku) zas mají útočný bonus proti obludám 5 úrovně a podobně. Tak uvidíme, jaké draky si nechám a jestli v případě těch goblinů vůbec nějaké. Možná se při čištění toho jejich ostrova budu muset smířit s velkými ztráty, najmout nějaké bojovníky na blízko nízké úrovně (jako piráty a podobně) a prostě to tu postupně nějak kuchat, ale asi budu muset našetřit ještě hodně peněz, jelikož jsem koupil nějaké runy dovedností u trpaslíků a mám "jenom" 300 tisíc (jednu dobu jsem měl i milion :D) a tady to asi bude stát hodně peněz. Naštěstí těch nepřátel na těch dvou ostrovech není tolik.



« Poslední změna: Srpen 14, 2017, 10:03:22 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #22 kdy: Srpen 15, 2017, 15:13:36 »

Včera jsem nejprve vykuchl většinu těch skřetů/goblinů na jejich ostrovech a získal tak další mapu, která vedla na Bezejmenný ostrov. Tento ostrov je domovem nemrtvých, celý jsem jej proběhl bez boje, našel mimo jiné nehlídanou mapu na další ostrov a pak mnoho různých pokladů, run a věcí. Nicméně zdejší obludy už se staly z hlediska obtížnosti jen "silné", což je běžná síla nepřátel a tak jsem je pak rovnou skoro všechny pozabíjel. Ono je jich tu jen málo. Vyhl jsem se jen hrdinům, kteří jsou tradičně silnější.

Dalším ostrovem, který se mi otevřel byl tedy ostrov s démony. I tento ostrov je jen malý, je zde jen pár nepřátel, i je už hra označuje jako "silné", nicméně s nimi jsem nebojoval, jelikož jsem měl jen draky a ti se na démony moc nehodí. Ale i ten jsem celý proběhl, splnil tu i některé nebojové úkoly a opět získal nějaké ty věci.

Myslím, že hře co se obyčejných oblud, co se po světě potulují, došel dech a tedy obtížnost už nebude stoupat, ale všechny obludy na všech ostrovech, které ještě žijí, se označují jako silné, nebo velmi silné a klesají. Nepřátelští hrdinové jsou různí, většina je stále neporazitelná.

Pak jsem poplnil různé úkoly po světě, co jsem dostal a kde se nebojovalo, ale fungoval jsem jako poslíček. Šel jsem i do země trpaslíků a vyřídil zde proradnou ještěřici na hradě, což byl hlavní úkol nutný k získání šutru lásky. V chrámu mi jej taky dali, já tak získal 4tý kámen a navíc jsem se naučil létat, neboť jak známo láska dává křídla. Létání je velice zajímavá dovednost, lze létat jen na venkovních mapách, behem letu nejde nic sbírat, bojovat ani chodit do budov, zato ale lze přeletět třeba hory, dostat se na místa, kam to jinak nejde a podobně. Lze se také snadno vyhýbat obludám a vybírat poklady na ostrovech. K tomu se dá říct asi jediné, škoda, že jsem se to nenaučil dřív. :)

U trpaslíků jsem se pustil i do boje se zdejším bossem. Bossové jsou unikátní obludy a boj s nimi je vždy dost specifický. Už dřív jsem zabil bílého krakena, ale to bylo to samé, jako v prvním díle, jen jednoduší. U trpaslíků byl obří robot, který stál na mostě, během boje si mohl povolávat menší roboty,. kteří jej opravovali. Měl opravdu velké zranění. Na tento boj jsem nechal všechny draky na hradě a vzal si trpasličí bojovníky a podporoval to inkvizitory a arcimágy. Původně jsem myslel, že stačí robota jednou zničit (měl asi 8000 životů) a že bude po všem, což samo o sobě mi přišlo těžké (podle pokusů dřív), zvlášť, když se opravoval, používal protiútoky na každý útok (navíc hromadný, tedy zasáhl nepřátelé před sebou), tentýž útok jako běžný a pak ještě hromadný útok, kterým mohl zranit všechny obludy v řadě (dřív mi tak jedním útokem zabil 3 rudé draky). Nicméně jsem zjistil, že to nestačí. Když mu došli životy a měl by zdechnout, prostě jen popošel o kus dál po mostě, celý se opravil a navíc vytunil (najednou měl 12 tisíc životů). Navíc asi druhým tahem po tomto shodil strop na původní místo, kde stáli mí vojáci. Bojovníky na blízko to tak nezasypalo (ty byli u něj), ale všichni arcimágové a inkvizitoři to měli za sebou jediným útokem. :D. Načetl jsem tedy hru znovu a tentokráte v každém tahumágy i inkvizitory posouval o jedno políčko vpřed, aby v rozhodující moment nestáli na zasaženém území. První kolo jsem vcelku zvládl, zbyli mi asi 2/3 horníků, většina trpaslíků, všichni obři, mágové i inkvizitoři. Hodně jsem tomu pomáhal útočnými kouzli. Druhé kolo, kde měl 12tisíc životů už bylo horší. Horníci (všichni) to měli za sebou, asi 1/3 trpaslíků také a 1/2 obrů. Jediný, koho nezranil, byli kouzelníci. Taky mi již došla mana. Říkal jsem si, že už to musí skončit, nicméně přišlo kolo třetí, ve kterém se opět posunul a měl 24 tisíc životů :D. Zkrátím to, na konci boje mi zbyli asi 4 inkvizitoři a 2 mágové :). Ale byl to docela dobrý boj. Taky jsem vyřídil hrdiny v podzemí a celé jej tak vyčistil. V trpasličí Monteře mi tak zbývají dva hrdinové a jeden nepřátelský hrad.

Pak jsem dokončil ostrov skřetů, splnil zdejší úkoly, abych se mohl dostat k žábě - bohu. Tedy nejprve jsem musel pomoci zamilovanému skřetovi k jeho milé (což byl úkol, kde se nebojovalo) a pak jsem ještě musel žábu nakrmit motýlama (tj elfskými jezerními vílami, které se ale dali koupit v jednom obchodě zde na ostrově). Pak jsem se pustil do žáby, což byl opět boj s bossem, žaba měla asi 24 tisíc životů a byla docela zranitelná ohněm, zde se draci tedy docela uplatnili (hlavně rudí), tedy zejména jejich kopie. Tento boj zas nebyl tak těžký. Kupodivu to místnímu náčelníkovi ani nevadilo, že jsem jim vykuchal boha. Ostrov skřetů jsem tak měl víceméně projitý, zbyly zde jen dva hrdinové a jeden přerostlý mluvící pavouk (opět boj typu boss).

Na ostrově goblinů jsem to šel oznámit náčelníkovi v domnění, že mě dá kámen radosti. Ale nedal. Sice jsem se stal přítel kmene (což má nulovou hodnotu a efekt), ale k šutru se budu muset probojovat. Náčelník ale bude těžší oříšek. Na ostrove goblinu jsem ještě udělal úkol s nějakým nemrtvým duchem a kopím. Tento duch měl u sebe velkou dávku kostlivců bojovníků a lučišníků, byl hodnocen jako smrtící, ale zvládl jsem to vcelku bezeztrát. Na gobliním ostrově mi tak zbyl náčelník a asi jedna nepřátelská obluda.

Nyní je zřejmě tedy asi jedno, kam půjdu, jelikož obyčejní nepřátelé budou mít asi cca stejnou obtížnost, ať už to bude u elfů, démonů nebo ještěrů. Každopádně po zabití i těchto oblud a splnění všech dostupných úkolů mi už zůstanou jen nepřátelští hrdinové, kteří jak doufám svojí obtížností půjdou taky dolů. Pravděpodobně se vydám na ostrov ještěrů, jelikož dovednost létání by se tam dala dobře využít, protože jsou zde místa s věcmi, kam se mi dřív nepovedlo dostat a marně jsem přemýšlel, kama tam vede cesta. Taky možná na kouzelném ostrově by se pomocí létání dalo dostat na místo, kam to dřív nešlo kvůli mluvící medvědici.

Stále mi ale chybí 4 kameny bohů.

Má hrdinka se vypracovala na 40 úroveň, ve stromě magie už mám naučeno téměř vše. Taky sebou mohu vodit 7 červených draků a 6 černých a k tomu odpovídající armádu inkvizitorů a arcimágů. Experimentoval jsem i s gobliními šamany, protože jejich astrální útok je úžasný :), jenže jich mám jen pár, co jsem je koupil kdysi na začátku a není je kde koupit.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #23 kdy: Srpen 16, 2017, 10:47:28 »

Tak včera jsem krom menších bojů na různých místech dokončil trpasličí Monteru, což byl sled těžších bojů s nepřátelskými hrdiny. Nejprve jsem vyřídíil nějakého parchanta na moři v lodi, který mi pil krev už hodně dlouho, protože mě neustále pronásledoval, když jsem sem připlul.

Pak jsem vyřídil nějakou hladovou bestii, její zabití jsem jakožto úkol měl v deníku už velmi dlouho (někde na druhém/třetím ostrově to někdo zadával), navíc je to jeden ze strážců jakýchsi oltářů, které zlepšují sílu sekery-artefaktu, která se zde dala koupit. Jednoho (nějakého trhlého horníka), jsem sejmul už dřív, ten měl jen trpaslíky a nebyl zas tak silný. Tadle obluda byla podstatně silnější.

Pak jsem zaútočil na zdejší hrad, kde drželi ve vězení trpasličího krále. Boj to byl zejména proti trpaslíkům a obludám, které patří mezi ještěří národ a hrdina byl ostatně ještěr. I tento boj patřil k těm těžším, ale s červenými draky a jejich klonováním se dal zvládnout docela dobře. Jediný, kdo mi zraňoval vojáky, byl sám hrdina svými hromadnými kouzly.

Nakonec mi zbyl ještě hrdina rytíř - poslední strážce jednoho z oltářů. Ten měl ve své armádě jen lidské bojovníky, asi 120-150 rytířů a rytířů na koni a pak nějaké arcimágy, kněze a inkvizitory. Na rytíře se obecně moc draci nehodí  (jsou trošku odolnější proti ohni a mají větší zranění vůči drakům) a bylo zde i riziko, že mi nějaké zabijí. Najmul jsem tedy v zemi elfů do armády místo draků elfí jezerní víly (asi 2500) a také vzal do armády elfy (lučišníci) - těch se asi 120 ke mně chtělo přidat přímo v Eolonu a zbytek jsem dokoupil. Pomocí víl (respektive jejich klonů) jsem pak útočil na kněze a inkvizitory a doufal, že rytíři a jezdci na koni to zaujme a budou útočit na ně. Víla je jednotka první úrovně a má poměrně malou obranu, takže není problém, aby dostala zásah od rytíře i za 4500 životů a s kouzlem odrážení bolesti se 180% efektivitou tak šlo dávat rytířům zásahy i za 7000 životů a jejich počty radikálně zredukovat.

Nakonec jsem si nechal vyčištění zdejší dračí sluje od draků. Bylo v ní asi 20 draků od každého typu (černí, červení, zelení). Na tento boj jsem se tedy rozhodl připravit, do armády jsem vzal rytíře, kyklopy, arcidémony, démony a démonky. Taky jsem se vybavil předměty, které zvedají odolnost proti ohni (mám asi 3), pak štítem, který redukuje zranení od draků o 50% a mečem, který zvyšuje zranění drakům. Všechny mé obludy tak měli odolnost proti ohni 95% (víc to zřejmě nejde) a tedy černí a červení draci byli prakticky ze hry a i skupinka 15 červených draků způsobovala poškození za 20 životů a podobně. Při cestě do země démonů pro démony mě ale napadl jeden jejich silný hrdina a já to neměl uloženo, tak jsem musel vyřídit i jej. Naštěstí se jeho armáda skládala převážně z rudých draků :), takže jsem si svojí taktiku na draky mohl na něm otestovat. V podstatě neměl šanci, ačkoliv byl co do síly označován jako neporazitelný. S tímto jsem tedy vyrazil na ty draky v té sluji, jediná obluda, co mě tam dokázala zraňovat byl drak zelený, ale ty vyřídili relativně rychle mé klony arcidémonů. Černí a červení draci nemohli dělat víceméně nic. Konečně jsem tak mimo jiné získal možnost někde koupit draky červené. Do teď jsem musel vycházet jen ze tří draků, kteří se dali koupit na začátku a pak z vajček, které se dali najít koupit. Taky jsem si kvůli tomu musel dávat hodně bacha, aby mi žádný drak nechcípl. Je to zvláštní, protože černé draky prodávají skoro na každém kroku (a ti jsou oficiálně silnější).

Každopádně trpaslíci jsou osvobození a já ten jejich ostrov mám vyčištěný. Nyní bych se asi měl pustit do elfů, pravděpodobně do své armády přidám černé jednorožce (kteří by měli být silní na elfy, kostlivce a démony). Ale elfí nepřátelé nejsou tak silní a z míst, která mi zbývají, jsou asi nejslabší.

Moje hrdinka dosáhla 44 úrovně, můžu mít 8 červených draků, 6 černých draků, asi 200 inkvizitorů a zbývající obludy občas měním. Většinou jsem poslední dobou sebou vodil arcimágy na jedné straně bitevního pole a na druhé straně elfy lučišníky (pro ně jsem sehnal artegakt, který zdvojnásobuje jejich útok a tak jsou dost účinní). Ono elfové a arcimágové jsou "ostrostřelci", tedy u nich nezáleží, na jakou vzdálenost útočí a nemají postih, pokud jsou obludy moc daleko. Inkvizitoři ve středu pak mívají většinou na dosah většinu oblud, jelikož většina bojů se odehrává ve středu na nepřátelské straně bitevního pole.
« Poslední změna: Srpen 16, 2017, 10:53:35 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #24 kdy: Srpen 17, 2017, 06:54:52 »

Včera jsem nejprve vyčistil ostrov elfů od tamní volně se potulující havěti na povrchu i v  podzemí a také zdejší volně se pohybující hrdiny. Zbyly mi tak zde pouze dva hrady obsazené orky, pak nějaký učitel magie (v rámci jeho zkoušek se nejspíše 3x bojuje) a pak je zde nějaká zrcadlová věž, kde by nejspíše měl být nějaký zlý elf, kam ale nevím, jak se dostat. (já to tedy ani moc neřešil)

Pak jsem dokončil ostrov skřetů, vyřídil zde dva zbývající hrdiny a pavouka - bosse, který ale nebyl zas tak silný. Nepříjemný byl jen v tom, že neustále přivolával pavouky a také že po každém útoku na dálku poslal na danou jednotku nějakou pavučinu, která jí znehybnila a přišla tak o další tah. Zde asi tedy nebyli moc výhodní střelci, na druhou stranu i tak jsem měl menší ztráty, než kdybych měl v partě bojovníky na blízko.

Pak jsem se vrátil do Verony a dal nakládačku zdejšímu proradnému hrdinovi, který stál před hradem krále. S tím je spojený určitý úkol a také informace o onom zlém králi a celé královské story. Vesměs by se dalo říct, že onen zlý král je strýcem krále z prvního ostrova a tedy bratrem krále, kterého zabil. Na jeho hrad jsem ale prozatím neútočil, ačkoliv to bude nevyhnutelné, jelikož má jeden ze šutrů bohů, které musím získat. Ve Veroně mi tak zbývají už jen dva hrady, ten královský nepřátelský a pak jeden menší zapadlý, s nějakým šampionem, který ale zřejmě není důležitý.

Posléze jsem se přesunul na druhý ostrov trpaslíků. Zde mi chyběli 2 hrdinové na povrchu (drak a nějaký rytíř) a jeden v dole. Všechny jsem je tedy sejmul, pomocí létání se dostal i na místa, kam to dřív nešlo. Ještě jsem tu ale našel vstup do do další lokace, nějakého Velkého kanálu, kudy by zřejmě měla vést cesta do "propasti", kam mě posílá pravděpodobně hlavní datadiskový úkol se skřety (tedy myslím, že je to úkol, který do hry importovalo ono rozšíření původní hry). Ve velkém kanálu to moc těžké není, zdejší obludy mají hodnocení jako slabé, nebo trochu slabší, zřejmě je to tedy určeno pro hrdinu na menší úrovni a měl jsem sem jít již dřív. Každopádně jsem zde prozatím skončil.

Hrdinka je na 48 úrovni, vůdcovství mi stouplo na asi 18tisíc, tedy můžu mít 9 červených, 7 černých draků a asi něco kolem 250 inkvizitorů, 230 elfů a 115 arcimágů.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #25 kdy: Srpen 20, 2017, 00:15:45 »

Velký kanál nebyl problém projít poměrně rychle a Propast byla jen malá jeskyňka se dvěma volně se pohybujícími nepřáteli. I když obtížností již byli vyrovnanější, tak to nebyl problém. Skřetí šamanka - nějaká Gaunerka,  v rámci úkolu rozšíření zde nebyla, ale hra mě odkázala zase o kousek dál, na ostrov démonů. Tam jsem jí ostatně dříve již viděl, jen se za ní nešlo dostat.

Ostrov Tenrkon jsem tak měl vyřízený a přesunul jsem se na ostrov golbinů, kde mi chyběl jejich náčelník a kámen radosti. Ten také nebylo problém získat. Náčelník se ke mně pak dokonce chtěl přidat jako společník, ale já se rozhodl nechat si svého paladina, kterého jsem nabral na Bezejmenném ostrově. (umí povyšovat kněze na invizitory a rytíře na paladiny a také dává nějaký bonus v boji s démony a nemrtvými). Získal jsem tak další kámen.

Rozhodl jsem se, že už nebudu čekat a zkusím získat i další a tak jsem se přesunul na ostrov elfů, nejprve jsem se zde stal mistrem magie u zdejšího učitele, což obnášelo jen jeden boj. Původně jsem myslel, že budu moci splnit všechny tři zkoušky (boje), ale šlo jen jednu. Za výhru pak hrdinka dostala diplom, což byl artefakt přidávající nějaký bonus (dle výběru s kým bojovala). Na výběr bylo ještěří anatomie, magická obrana a botanika. Zkoušel jsem všechny, nakonec jsem se rozhodl nechat si diplom za magickou obranu, i když výhodnější by možná bylo to s těmi ještěry, jak jsem zjistil později. Pak jsem osvobil jeden hrad, kde byla zajatá elfí královna, která z toho měla velkou radost. Skřet sice nejprve vyhrožoval, že jí zabije, pokud na něj zaútočím, ale když jsem mu slíbil, že v případě jeho porážky odnesu jeho ostatky na rodný ostrov, slíbil, že jí neublíží. Ostatky jsem pak i tedy na ten ostrov zanesl. Pak jsem zaútočil na druhý hrad, kde pro změnu byl zajat král elfů. Ten mi po osvobození dal klíč od Zdrcadlové věže a já se tak mohl vydat na zdejšího zlého elfa, který by měl mít další šutr bohů. Kupodivu to ale nebyl zrovna moc elf, ale spíše přerostlý gremlin (obludy, co bývají v rámci bojů v začarovaných předmětech). Tento boj patřil asi k nejtěžším ve hře, byl to boj stylu boss, samotný boss dával velké rány na blízko (na dva zásahy mi zabil 3 černé draky), také ale útočil hromadným útokem na všechny vojáky a i zde dával pořádné pecky (takto mi zabil 2 červené draky). Co ale hlavně, neustále vytahoval gremlinní věže. Gremliní věže při bojích v předmětech jsou dvojího typu, jedna útočná (co střílí útočná kouzla) a jedna podpůrná, co kozlý podporující nepřátelká vojska, nebo vyvolává nové vojáky. Dle úrovně předmětu (1-5) jsou ty věže různě silné a mají různé množství životů. Tydle, které on vyčarovával byly zřejmě ty nejsilnější, nebo každá měla 11 tisíc životů. Útočné by ani nebyly takový problém, ale podpůrné byly dost nepříjemné, zvláště, když vyčarovala třeba 10 draků. Navíc ov vytahoval stále další (jednu dobu jsem tam měl tři), tedy blo nutné útočit ne jen na bosse, ale i ničit tyto věže. Zde se docela dost uplatnili červení draci, respektive jejich klony a jejich speciální útok. Samotný boss měl tuším něco kolem 70 tisíc životů, tedy boj to nebyl na chvilku. Každopádně jsem jej nakonec porazil a získal další kámen. Ostrov elfů jsem tak měl též dokončený,

Následně jsem se vydal na ostrov démonů. Všechny obludy volně se pohybující po mapě nebyl problém smáznout, stejně jako zdejší hrdiny. Nakonec jsem si nechal hrad zdejšího vrchního démona, který byl nějak propojen se zlým králem ve Veroně. Po jeho porážce mi hra oznámila, že jeho odchodem ten zlý král již nemůže počítat s pomocí démonů, ale na svém hradě je měl pořád. Gaunerku (skřetí hrdinku), jsem neřešil a nechal si jí napozdějc.

Pak jsem se vydal ještě na Bezejmenný ostrov dořešit zdejší věci. Chyběli mi zde dva volně se potulující nepřátelší hrdinové (kde jeden byl úkolový s nějakou sochou), pak jeden hrdina na moři v loďce. Pak tu byl ještě upír vegetarián, který se živil na stromech, což překvapivě dost vadilo těm nemrtvým stromům a chtěli jej zabít. Rozhodl jsem se jej však nechat žít a on mi pak s lučišníků, šermířů a banditů mohl dělat upíry. Nakonec jsem si nechal zdejší hrad hlavního nekromacera v domění, že i jej zničím a na celý ostrov přinesu zase světlo a lásku. Kupodivu to ale moc nešlo a místo toho jsem měl možnost se jen stát jeho žákyní. Tento nekromacer byl obecně docela zvláštní, dělal si například legraci z toho paladina, co jsem jej měl jako společníka a podobně. Nejprve jsem pro něj musel splnit nějaký lehký úkol, pak mu cosi donést a nakonec došlo i na boj s ním a jeho obludy. Ale ne v tom smyslu, jak bych čekal, on sám to chtěl, abych mu probodl srdce s tím, že on tak zsíká vědomosti a zase se probere. Mezi tím, co bude mrtvej se ale jeho těla by mohli chopit zlý duchové. A taky jo. Boj to ale zas nebyl tak těžký a já se stala pravá nekromacerka a získal jsem jakousi nekromacerskou hůl. Tím jsem měl i tento ostrov kompletní.

Pak jsem se vydal do Verony, nejprve vyřídil zdejší jeden menší hrad s nějakým šampionem, titul jsem mu ale nechal a dostal jsem vcelku slušný štít. Pak jsem zaútočil na hrad zlého krále a vykuchal ho, čímž jsem získal další šutr. Tedy i Veronu jsem si mohl odškrtnout jako hotovou.

Jako poslední jsem si nechal ostrov ještěřího lidu. Zdejší obludy byly ostatně nejtěží a i za úkoly, které se zde daly dostat, bylo nejvíce zkušeností a peněz. Bylo to divné, ale i když jsem byl to doubou asi na 52 úrovni, tak někteří zdejší hrdinové měli stále hodnocení "Neporazitelní". Přitom bylo vidět, že hra od 50 úrovně vžš již rozvoj hrdiny dost omezila, dostával jsem výrazně méně magických run na rozvoj dovedností, i počet bodů do vůdcovství klesl na 250 za úroveň to se pak už drželo pořád. Boje s volně se pohybujícími obludy se zde vcelku dali a nebyli moc těžké. I boje s hrdiny v rámci vedlejších úkolů (všichni neporazitelní) se dali zvládat vcelku bezeztrát. Nicméně pro postup v hlavním ději bylo třeba se dostat do zdejšího chrámu, kde by měla být nějaká hlavní ještěrka, mající poslední kámen bohů. Aby mě tam pustili, musel jsem vyhrát v aréně smrti dva souboje a tydle souboje byli opravdu tuhé.

Naštěstí jsem v tu dobu objevil kouzlo "Černá díra", které zraňovalo všechny nepřátelé na bojišti a při rozbinutí na 3 úroveň a s inteligencí přes 40 dávalo zranění 4000-7500. Sice stálo 60 many, ale to nebyl problém, neboť jej vesměs stačilo zakouzlit dvakrát během těch bojů a nebylo moc co řešit. (než jsem na to ale došel, bylo hůř a hra mě donutila i změnit složení armády na ještěry a i tak jsem měl velké ztráty na vojácích, hlavně po tom prvním boji). Naštěstí jsem to měl uloženo ještě před tím, než jsem se jal tyto vojáky kupovat. Po výhře nad oběma hrdiny v aréně mě tak pustili za zdejším hlavním bossem, což byla velká ještěrka. Opět to byl boj typu boss a opět to byl boj docela nepříjemný. Nepříjemné to bylo hlavně proto, že boss používal hrdomadný útok na všechny vojáky, kterým opravdu fest zraňoval. Po jeho porážce jsem tak získal poslední šutr bohů.

Ještě jsem zaskočil do země démonů za tou Gaunerkou, abych dokončil i tento úkol. Gaunerka nechtěla válčit, ostatně proto hledala boha míru, kterého chtěla porbudit. Nicméně jí krapek uniklo, že ostatní bohové tohoto boha uspali kvůli metodám, které chtěl použít, aby trvalého věčného míru docílil (tedy vyvraždit vše živé). Snažil jsem se jít ovysvětlit, ale nevěřila mi a tak to skončilo jak jinak než bojem. I zde fungovalo kouzlo černá díra docela dobře, i když ne tak dobře, jak bych chtěl a musel jsem jej začarovat hned 3x. Po boji jsem dostal nějaký artefakt a bylo po úkolu.

Nakonec jsem se ještě vydal na kouzelný ostrov, kde mi chybělo najít poklad. Byl to poslední úkol, který jsem nesplnil, protože se mi to nechtělo hledat podle té mapy. Našel jsem jej ale rychle, byl na místě za mluvící medvědicí ve vodě, kam se nedalo dostat nijak jinak, než pomocí létání. Tím jsem měl tedy všechny úkoly splněny a mohl jsem tak jít na úkol poslední.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #26 kdy: Srpen 20, 2017, 00:21:47 »

Poslední úkol byl v tom, kontaktovat bohy v jednom oltáři mezi Veronou a Monterou, kam se dalo jít po mostě. Pokud to člověk udělá, už zřejmě není krok zpět. Jakmile jsem tedy oltář aktivoval, přenesla mě hra za velkou želvou, chvíli jsem s ní mluvil. ukecal jí, ať osvobodí i mého učitele hrdinu (zřejmě hrdinu z prvního dílu) a nakonec mě vyplyvla i s ním v mé domovině u hradu (tam, kde začala hra). Zlej démon tu ještě pořád čekal a nebylo už nic jiného, než mu dát nakládačku.

Boj s Baalem (hlavním démonem) byl opět boj stylu boss. Zajímavé na něm byly dvě dvě věci. Jednak jsme tam bojovali dva hrdinové proti němu (já ten můj učitel), kde každý měl své vojáky, které ovládal a mohl i čarovat kouzla atd. A druhá věc, že draci v tomto boji byli totálně k ničemu, jelikož onen démon byl obzlváště odolný proti ohni. Tak jsem do své armády musel vzít lučišníky, rytíře, paladiny, arcimágy a inkvizitory a draky protentokráte nechat doma. I v rámci boje bylo třeba vojáky nějak podporovat, zejména kouzlem kamenná kůže, občas je teleportovat pryč z místa, kde stáli (jelikož démon tu a tam určitou část bojiště zničil i ze vším, co na ní stálo). Já mohl svými kouzli podporovat jak vojáky své, tak i svého spojence a naopak. Nakonec jsme toho démona našemi rytíři umlátili a byl konec.

Má hrdinka nakonec skončila na 56 úrovni, mohl jsem mít 13 červených draků a 11 černých a k tomu odpovídající armádu inkvizitorů, arcimágů). Na konci jsem ve výsledích obsadil krásné poslední místo, ale alespoň jsem se tam vůbec zapsal. :) Hodně to ovlivňuje počet herních dní, já jich měl asi 70). Celkově ty statistiky ale byly nějaké zmatené. Rozhodně jsem třeba běhm hry něml 600 červených, 500 černch draků a podobně, tak nevím, nejspíše nějaký bug.

Celkově bych řekl, že druhý díl je lepší, než první. Přinejmenším odpadlo docela dost to pobíhání po světě kvůli dokupování vojáků po každém boji a i některá další vylepšní, co do hry dali, se jim povedli. Ať už setové věci, ty ocenění za udělání nečeho něklokrát, posílení lidských vojáků, nová rasa ještěrů a ostatně i ti bossové byli docela dobře vymyšlení. Nejsilnější mi asi přišel ten trpasličí robot Razič na mostě, v danou chvíli.

Nyní bych měl tedy začít hrát díl zřejmě třetí, tedy ty Válečníky ze severu.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #27 kdy: Srpen 21, 2017, 13:09:05 »

Tak zahájil jsem hraní třetího dílu, tedy Válečníky ze severu. Hra se dá koupit na českých eshopech v elektronické podobě na steam za 75 korun (stejně jako čtvrtý díl), dlc jsem dokoupil na steamu a tedy byl dražší, než hra samotná.

Tentokráte hra nebyla po instalaci v češtině, předchozí dva díly byly (druhý měl dokonce český "dabing", tedy úvodní proslov :) ). Tady bylo nutné češtinu stahnout ze stránek a nainstalovat ručně. K instalaci byl třeba total commander pro otevření nějakých archivů, vše se instaluje ručně a není zde žádný instalátor, ale je zde návod, jak postupovat. Nutno říct, že první pokus o instalaci se nějak nepovedl, respektive povedl, ale nefungoval font a ve hře se nezobrazovalo žádné písmo. Druhý pokus se už povedl, ačkoliv jsem postupoval stejně, tak nevím, kde byla chyba. Každopádně češtinu jsem nakonec zprovoznil (snad i v DLC) a až na jeden předmět, který jsem nael a kde nebyl popis a byla nějaká chyba zdá se funguje. (hra na steamu je asi v jiné verzi, než pro kterou byla čeština původně určena). K češtině je nutno říct, že je škoda, že  nedrží stejné názvosloví v každém dílu, ale že každý díl má různé stejné věci pojmenovány jinak. Jinak ale zdá se je čeština lepší, než v těch předchozích dílech, jelikož tam občas byly chyby i významové a hra u popisů věcí atd občas třeba tvrdila opak, než ve skutečnosti platilo a podobně.

Třetí díl, jak název napovídá, se odehrává na severu (nebo alespoň úvodní část a několik ostrovů, kde jsem již byl.) Za tímto účelem tak v tomto dílu vznikla nová rasa barbarů, zřejmě z původních dvou vojáků, které byly v předchozích dílech (barbara a berserka). Barbaři tak nyní mají "Práče", což je bojovník s prakem a je to jednotka 1. úrovně. Na druhé úrovni mají barda, což je bojovník s mečem,umí sesílat podpůrná kouzla na všechny spolubojovníky na bojišti (krom sebe) a oslabující kouzla na všechny nepřátelské 1-3 úrovně. Je to velice zajmavá obluda a když se zadaří a sešle ta správná kouzla, dokáže to dost zamíchat kartami na bojišti. Jen je škoda, že má velmi málo životů. Pak mají vikinga, což je vyspělejší obdoba onoho barbara v prvních dílech. Má meč a štít a umí se jimi ohánět. Má i svojí vyspělejší verzi v podobě Zběsilce (obdoba berserka v prvních dílech), což je tuším jednotka třetí úrovně a je o dost silnější. Oba mají výhodu, že útočí dvakrát, pokud mu nepřítel oplácí útok. Na třetí úrovni mají ještě sekerníka, což je obluda, která umí vrhat sekery, ale jen na krátkou vzdálenost (takový napůl bojovník, napůl střelec). Na čtvrté úrovni pak mají věštce (taková určitá verze kouzelníka s hromadným útočným kouzlem, kouzlem léčení a ještě nějakým dalším kouzlem), náčelníka (bojovník na blízko), který je dostatečně silný, umí obnovit tah spojence a má nějaký hromadný útok se sekerou a severskou válečnici, což je bojovnice s kopím, která jezdí na ledním medvědovi. Ta má výhodu, že jí nepřátelé neoplácí útok, má dost životů, umí hodit kopí a tak nepřítele zranit i na velké vzdálenosti a také umí oživit padlé vojáky (velmi užitečná jednotka). Jednotku páté úrovně jsem nenašel. Je zde ale jedna nová obluda páté úrovně neutrální, nějaký sněžný muž (taková obdoba obrů a trollů z původních dílů, které jsou zřejmě i v tomto díle.

V barbarském světě není žádný bojovník, paladin a mág, ale jsou zde jejich obdoby jinak pojmenované. Já se tedy chopil role Věštce, což je obdoba mága. Jinak je systém podobný stromy dovedností síly, ducha a magie se trošku změnili, ale nijak zásadně. Tentokráte jsem se rozhodl zaměřit především na rozvoj perku "Vyšší magie", který umožňuje kouzlit slabší kouzla 2x z kolo a 2x během bitvy. Tento perk má smysl zejména ze začátku hry, jelikož je rozdíl, jestli po nepřátelských sřelcích hráč vystřelí ohnivý šíp jednou, nebo 2x v prvním kole a zde je kostěných lučišníků hodně a je třeba se jich zbavit rychle. Samozřejmě i samotné magie, je zde jedna dovednost magie navíc, tj "magie run", ostatně je bylo třeba se je naučit všechny, abych mohl dosáhnout toho perku Vyšší magie. Také jsem se zaměřil ve stromě ducha "Učení", což znásobí získané zkušenosti z boje až o 30%.

I v tomto díle jsou různá ocenění, za udělání různých činností v dostatečném počtu, i ty mají 3 úrovně (zřejmě). Je zde tedy i ocenění za boje bez ztráty jediného vojáka, za prvních 25 bojů hrdina získá bonus 250 k vedení, za 50 500 bodů a za 100 bojů 1000 bodů k vedení. Nároky jsou tedy vyšší a po zkušenostech z druhého dílu jsem se tak na to snažil hned od počátku soustředit a ačkoliv se mi nedařilo tak dobře jako v druhém díle a některé boje jsem bez ztrát prostě nedal (zvláště s nepřátelskými hrdiny). Je to dáno samotnými vojáky a jejich výdrží (počtem životů). Ocenění je zde celkově více, než v druhém díle za všechno možné.

Hráč se ujímá role barbara Olafa, mladšího syna krále jeho ostrova, kde jeho starší bratr se má stát králem a tak to dává mladšímu hrdinovi řádně vyžrat. Královský otec to tak nějak cítí a asi je mu mladšího syna líto a tak jej pošle získat slávu. Má totiž takový malý nepatrný problém, že celý jeho ostrov zamořili nemrtví, vlastně ne jen jeho ostrov, ale celý sever. A tak by jaksi rád se jich zbavil. Jeho mladší syn je bez budoucnosti, touží po slávě a tak se jaksi nabízí jej poslat spáchat sebevraždu. Proto mu zadává drobný jednoduchý úkol,  vyhubit všechny nemrtvé a zastavil jejich invazi na sever. K tomu mu dá i nějaký amulet valkýrie, který tak nahrazuje démonickou skříňku s mocnými bytostmi v prvním díle a draka v druhém díle. Tedy přes něj se dají čarovat různá kouzla, která využívají vztek.

Když je tedy jasné poslání, nezbývá, než se vydat za dobrodružstvím. Nejprve jsem prošel tutoriál se zdejším strýčkem kovářem, který měl pořádnou kocovinu a potřeboval se napít piva. Odvedl mě tedy do sklepa, nicméně se ukázalo, že mu pivo ukradl kyklop. Poslal mě tedy, abych jej získal a za tím účel mi dočasně propůjčil své vojáky. Když jsem získal pivo a dal nakládačku kyklopovi (což byl hrdina, kyklopy ve své armádě neměl), zjistil, že mu chybí roh na pití a tak mě poslal kopat poklady do jiné části sklepa, kde byli pavouci. Když jsem sehnal i ten, poslal mě zabít nějaké zajaté nemrtvé. To byl jeden nekromacer - hrdina, při pokecu s ním jsem z něj vymámil 3 dovednostní runy (od každého typu jednu) a pak jsem jej sejmul :). Tutoriál tak skončil.

Pak jsem se tedy vydal do víru rodného ostrova Nordligu a pustil se do zdejších nemrtvých, kterých tu bylo dost. Pomohl jsem nějakým kamarádům, kteří se pohádali kvůli krádeži amuletu, aby se udobřili a pak i našel zloděje, kterému jsem též pomohl. Hodně jsem tu taky spolupracoval se zdejším stařešinou, pro kterého jsem lovil speciální nemrtvé. Na jednom místě byla neproniknutelná bariera a já tudy potřeboval projít do loděnice, abych získal loď. Barieru však šlo zničit jen zabitím hlavního zdejšího nekromacera ve zdejší jeskyni. Do ni se dalo dostat jen s amuletem, který byl složen z dračích zubů a ty jsem získal od svého bratra, otce, z boje z jedním nemrtvým, jeden mi dal onen stařena a jeden jsem našel. V mé armádě v této době byli především medvědi, kteří měli dost životů, aby vydrželi zdejší boje bezeztrát.Nakonec jsem tedy vyklepl i toho posledního nekromacera a tím byla bariera zrušena. Když jsem konečně onu barieru zničil a šel si pro loď, abych se mohl vydat za knězi slunce pro radu, jak zničit nemrtvé, stál na jejím místě můj brácha. Nutno říct, že je nějakej divnej, neboť kolaboroval a paktoval se s nemrtvými. Navíc mě chtěl zabít. Musel jsem mu tedy dát nakládačku. To poněkud nakrklo mého otce, který po mně vyhlásil pátrání. Naštěstí ten stařešina mě zastavil před bránou města a řekl, že si mám koupit loď a odjet na ostrov Vestlig, než se situace uklidní. Dal mi taky cestovní mapu na ten ostrov. Koupil jsem tedy loď, obeplul tento ostrov a ještě posbíral bedny se zlatem v moři a vykuchl některé zdejší další obludy a pak se vydal pryč na druhý ostrov. Nutno říct, že celé todle nebylo nijak těžké a že mám dojem, že hra je trošku lehčí, než předchozí díly obecně.

Na ostrově Vestlig by měli být oni knězi světla, co by mi měli pomoci. Nicméně našel jsem jen rozvaliny jejich chrámu, nějakou tabulku s neznámým pismem a Valkyrii - bojovnici bohů, která se ke mně pak přidala a rozšířila tak můj amulet o novou dovednost. Potřeboval jsem ale najít někoho, kdo přečte tu tabulku a tím by ml zřejmě být zdejší stařešina, brácha stařešiny z našeho ostrova. Jak mě zdejší vůdce informoval, tak stařešinu nějaký rebel zasypal šutry a nejde se k němu dostat. Měl jsem zajít za alchymistou, který by mi mohl pomoci s tím závalem balvanů. Alchymista chtěl nějakou houbu, co dělá bum bum a roste v jeskyni pod ním. Vyčistil jsem tedy postupně skoro celý ostrov, abych zesílil. Našel jsem i mapu na další ostrov - Isterreng a i ten jsem proběhl a posbíral zde poklady a vlaječky s body do velení. Byl to ostrov, kde byli nějací piráti a nemrtví, ale já tu nebojoval. Taky jsem se vrátil na rodný ostrov Nordlig s tím, že jej dočistím od zbytku havěti, co jsem tam nechal a kouknu, co doma. Doma mě informovali, že brácha zdrhl a otec se vydal jej a mě hledat, takže nikdo nebyl doma, hradu se ujal strejda kovář. Vrátil jsem se na ostrov, vykřesal onu jeskyň, pobral houby, nechal udělat výbušninu a osvobodil stařešinu. Rána vylekala mojí Valkýrii, a když jsem jí vysvětlil, o co jde, dala mi křídla a já tak mohl létat. S létáním se dá mimo jiné dostat do jeskyní zdejších sněžných mužů, což jsou obchody, kde se dají koupit a kde se dají koupit i nějaké artefakty. Jsou vysoko v horách a jinak se tam dostat nedá. Já je ale nekupoval. Stařina mi přečtl tabulku, zjistili jsme, že hlavní zlo se nachází na ostrově, kde jsem již byl, tedy na ostrově s piráty. Nicméně stařešina mi dal mapu i na ostrov Fastland s tím, že se mám podívat po jeho dalším bráchovi.

Ostrov Fastland byl opět severský, opět zde bylo hodně nemrtvých, někteří lehoučcí, někteří hodně silní. Prolétl jsem jej tak nějak celý, na moři pobral truhle s poklady, na souši pomocí létání a běhání pobral vlaječky s body do velení, runy dovedností a poklady. Taky jsem tu měl možnost najmout severské válečnice, což se docela hodně hodilo. V této době obecně již nějakou dobu se má armáda skládala jen ze seveřanů a podle situace jsem střídal vojáky, buď práčata s prakem a bárdy, co moc nevydrží, ale hodí se na pomalé vojáky na blízko nepřátel, nebo spíše bojovníky s více životy proti nepřátelským hrdinům a tam, kde bylo více střelců. Tadle válečnice ale uměla hlavně oživovat padlé a tak má snaha o boje bezeztrát se o něco usnadnila. Zdejší král mě také i zaúkoloval nějakými úkoly, ale nic z toho jsem momentálně neřešil.

Pak jsem se zase vrátil na Vestlig, abych jej dořešil. Měl jsem zde pomoci náčelníkovi, aby mi dal armádu a já mohl zaútočit na hlavní zlo na ostrově Isterreng. Jenže mu utekli. Takže jsem je musel najít a přesvědčit, aby se vrátili. V jejich brlohu jsem již byl dřív a víceméně jej vyčistil, tak jsem to jen dorazil. Tedy dva hrdiny jsem musel seřezat, třetího hrdinu jsem ukecal a vyléčil. Dostal jsem na to nějaký lektvar od zdejšího stařešiny. Po úspěšném návratu jsem opět pokecal se zdejším králem, ten mi ale vojáky stejně nedal, jelikož jich prý má málo a poslal mě za králem do Fastlandu, s tím, že on určitě s nemrtvými problémy nemá a že mi rád pomůže :). Ještě jsem tu dokončil jeden menší úkol s nemrtvým pirátem a lodí. Na místním hřbitově, když jsem zabil nějaké upíry, mě kontaktoval nějaký věhlasný lovec upírů s tím, že jsem zabil stého upíra a stal se členem jejich klubu (celkově má 4 členy, z toho jeden jsem já a jeden je sluha, který upíry neloví). Taky mi zadal nějaký úkol s lovem nějakého ghůla na hřbitově, ale na nějakém asi jiném ostrově (Greenwort), kam ještě nemám přístup.

Pak jsem vyrazil na Fastland, jenže po prohlídce síly zdejších oblud jsem vyhodnotil, že na na Isterrengu, budou asi některé slabší. Ale narazil jsem zde alespoň na druhou valkyrii, která po mě chtěla, abych našel 4 součásti nějaké mocné masky, kterou by ona pak mohla sloučit a pomocí ní se dal uzavřít nějaký temný portál, který se otevřel na ostrově Isterrengu. Rozhodl jsem se, že na to zatím prdím, pozabíjel jsem zde jen obludy slabší a silné jsem nechal a vyrazil Isterrengu trošku naexpit.

Isterreng jsem tedy též prolétl pomocí létání, vykuchal zde piráty a nemrtvé, kteří byli slabší. Silnějším se zatím vyhl. Taky jsem tu potkal třetí Valkyrii, která čekala před brlohem hlavního zla a když zjistila, že sebou nemám ty dvě předchozí, tak mě sprdla a vyhodila, že se nemám bez nich vracet.

Zde jsem tedy prozatím skončil. Hrdina je asi na 12-13 úrovni. Nordlig a Vestlig mám tedy projitý komplet. Fastland a Isterreng mám jen z části. Chybí mi asi 5 bojů, abych dosáhl 100 bojů bez ztráty jediného vojáka a získal tak bonus 1000 k vedení. Tedy musím ještě najít nějaké slabší nepřátelé. Taky díky tomu, že jsem vždycky rychle proplul moře a obeblul nově otevřené ostrovy a také hledal poklady na souši, se mi otevřelo druhé ocenění s hledáním pokladu, což by mělo dávat dle popisku bonus 5% k získaným zkušenostem z bojů. (podle mě je to ale spíše bonus k získaným penězům). Ať tak či tak, i to je užitečné. Získal jsem i další ocenění, které mají docela význam, ale všechny si je nepamatuji a tadle ocenění nejde zas tak dobře ovlivnit. Je dobré se snažit nepřátelé zabíjet pomocí kouzel a dovedností amuletu valkýrie. Tedy ne je jen zranit, ale opravdu zabít, z toho jsou pak také užitečné bonusy.
« Poslední změna: Srpen 21, 2017, 13:26:06 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #28 kdy: Srpen 22, 2017, 09:08:29 »

Včera jsem tedy projel skoro celý ostrov Isterreng od nepřátel, nebyli zde zas tak silní, zbyli mi asi jen tři venkovní obludy  a jeden pirát na moři. Vyřídil jsem i zdejší doupě pašeráků, pro které jsem nejprve získal nástroje pro kopání a pak mi zadali úkol se zabitím toho piráta, co jsem zatím nevyřídil.

Uvnitř doupěte ještě bylo pár pirátů na zabití a pak nějací hadi a podobně. Je to takový podzemní komplex, kde je i jezero a nějaké vedlejší úkoly. Jeden je z čarodějnicí, co ovládá hady a já jí měl přesvědčit, ať je nepouští k jezeru k pirátům, musel jsem jí sehnat její magickou hůlku, kterou měl pro změnu nějaký pirát. Bylo nutné mu dát nakládačku.

Pak jsem se rozhodl, že tento ostrov už nechám být a dokončím jej, až později a vydal se na ostrov Fastland. Můj hrdina už získal prémii do vedení za 100 bojů bezeztráty a také postoupil o nějaké ty úrovně a tak jsem mohl řádně zesílit svojí armádu. Zdejší obludy byli pořád hodnoceny jako silnější, ale ne už tak moc, jako před tím a tak jsem se do nich pustil a vykosil většinu zdejší obyčejné nemrtvé havěti. Nakonec mi zbyli tři hrdinové, kteří byli ve zdejších spálených vesnicích a kteří u sebe zřejmě měli fragmenty oné masky, kterou mám složit. Poslal jsem je tedy na věčný odpočinek. Také jsem potkal nějaké přeživší, jednom sehnal ztracenou sekeru, ve vinném sklepě zachránil jednu dívku, která se proměňovala na zombii a to hned 2x, od ní i sehnal sledě pro nějakého chlapa v majáku a nakonec zařídil svatbu tohoto chlapa v majáku s onou zachráněnou zombicí. Taky jsem ulovil nějaké zvířata a získal kůže pro zdejšího hlídače. Zkrátka vyřídil jsem víceméně celý ostrov, zbyl mi opět jen jeden pirát na moři, který je mimo jiné i úkolový (úkol zadává král), ale ten je příliš silný.

Společně s nabroušenou nebeskou pannou jsme složili onu masku a já tak do party získal druhou valkýrii. Smysl těchto bojovnic mi trošku uniká, každopádně jde z jedné z nich udělat hlavní a tak získávat od ní nějaký bonus.

Můj hrdina také řádně postoupil v úrovních, jsem asi na nějakém 18-19 levelu. Naučil jsem se perk, který zesiluje sílu útočných kouzel na maximum, takže s ohnivým šípem nyní dělám zranění kolem 1000 životů, což v těchto počátečních bojích, kde je pár nepřátel, je docela znát (jen by to asi chtělo spíše ohnivou kouli nebo ohnivý déšť, ale tato kouzla jsem nikde nesehnal). Taky jsem se naučil dovednosti v duchu, které jednak zvyšují hodnotu vedení v procentech (o 1%) - tudle dovednost zřejmě časem rozvinu na max, jelikož to asi pak bude znát, pak diplomacii, která umožňuje část nepřátelské armády získat pro sebe (pokud má hrdina stejné vojáky a nemá jich maximum do hodnoty vedení) a také přesvědčí část armády nepřítele, aby dezertovali a utekli z boje (nefunguje na nemrtvé). I tato dovednost tak získala nový rozměr a dost možná se jí časem také naučím na maximum. A pak ještě dovednost "Sláva", která jednoduše přidává nějaké bonusy do vedení (na max tuším 700), což se zřejmě také naučím na maximum. Ve stromě bojovníka jsem se zatím neučil nic.

Nyní bych zřejmě tedy měl pokračovat na ostrově Isterreng a tak asi dokončit celou tudle část s portálem temna a dostat se dále do hry. Musím říct, že mám pořád trošku pocit, že je hra snadnější, respektive nepřátelé jsou nastaveni tak, aby byli jednoduší a dal se procházet jeden ostrov po druhém, bez nutnosti cestování a hledání toho správného nepřítele a té správné cesty.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:King's Bounty
« Odpověď #29 kdy: Srpen 22, 2017, 16:55:31 »

Hezky si se rozjel :) Takže máš v plánu to dojet až po ten nejnovější přírůstek?

Na tu dimenzionální díru si pamatuju, žena ještě docela využívala vykouzleného fénixe. Později už k ničemu moc nebyl, ale z počátku to řešilo dost bojů. U DLC jsem byl akorát mírně zmatený. Dokupoval jsem ho dodatečně a namísto nějakého přídavku se normálně spustila celá hra odznova. Já si právě myslel, že to funguje jako datadisk.

S těmi šamany si mi připomněl Heroes online, kde měl nekromancer na vysokých levelech kouzlo s názvem Komu zvoní hrana (zkráceně zvonek). Nedalo se kouzlit v každém tahu, ale mělo to svůj důvod. Na koho si zvonek zakouzlil, ten po čtyřech kolech bez milosti umřel :) Nikdo na to nebyl imunní, tedy vyjma bossů.
IP zaznamenána
This is the end ...