Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 09:11:45
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: King's Bounty  (Přečteno 14723 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:King's Bounty
« Odpověď #45 kdy: Září 08, 2017, 13:35:34 »

Nechal jsem si příspěvky poněkud nakupit, takže jsem dneska měl dobré dvě hoďky co číst :D Dark Side není nejlépe hodnocený díl, byť mě to ještě před vyjitím tématikou docela zaujalo. Čestina bude nejspíše všelijaká, co jsem se předtím zajímal o dění kolem, tak tohle už asi překládal někdo jiný v týmu, ale to není nic proti tomu, co jsem viděl jako nástřel u Mass Effect: Andromeda :)

Zpočátku to vypadalo dle tvého popisu nadějně, ale jak jsem četl dále, tak mi to přijde jen jako překopávka ze starších dílů. I když omezení talentů dle povolání zní zajímavě, podobně různé výpomoci s tužšími boji (otrávení vody, odlákání hrdiny od vojska apod.).
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:King's Bounty
« Odpověď #46 kdy: Září 10, 2017, 17:42:01 »

Tak to mně se to čtení tady vždycky nakupí.:-D Jednou za čas to zkopíruju do čtečky a pak to přelouskám po cestě vlakem. Ono je to příjemnější než to číst na mobilu.

A co se týče té češtiny, tak třeba hrozná byla taky do Wasteland 2, člověk si říká, jestli už to nehrát v angličtině. Ale na druhou stranu musím brát, že to dělají amatéři ve volným čase a toho textu tam je opravdu mraky.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #47 kdy: Září 11, 2017, 17:03:29 »

Pokračoval jsem tedy Tristremu a vyčistil jej od volně se pohybujících oblud elfů na povrchu pomocí té metody s duplikováním arcidémonů. Vyhodnotil jsem to ale tak, že takto to dál nejde a že budu muset najít nějaký jiný způsob či taktiku, jak bych bojoval. Jal jsem se tedy procházet obchody a nakupovat artefakty, abych je mohl rozebrat a získat magické krystaly na zlepšení kouzel.

Přitom jsem víceméně náhodou zjistil, že v Monteville se dá ten cirkusák, co jsem mu zachránil dceru před baronem vzít do úkrytu, kde se stal vedoucím oddělením speciálních zbraní. A také hlavně, že se jeho dcera cirkusačka dá vzít sebou a dát jí za ženu princovi - královi v Inselburgu. Tím se stal králem a Inselburg byl vyřešen a přidal se k temnotě, na jeho hradě a v okolí se dali kupovat lidští zrádci, kteří kopali za temnotu a hlavně v jedné zdejší škole šarmu, kde se se mnou do té doby nikdo nebavil, se dali koupit za půl milionu princezny a také falešné princezny, které jsem potřeboval pro draka v úkrytu.

V úkrytu jsem je tedy předal drakovi, a ten mi umožnil najímat "dračí jezdce", což je vc podstatě holka jezdící na drakovi. Todle je nová jednotka tohoto dílu, které v předchozích dílech nebyla a je to asi nejsilnější typ jednotky, kterou mohu mít. Jednak má asi jen 1500 požadavky na vedení, je o něco slabší než černý drak nebo červený drak ve statistikách (útok, obrana, životy) a je zcela imunní proti kouzlům jako černý a ledový drak. Má dvě speciální schopnosti, jednak umí vyskočit do vzduchu a udeřit do země, čímž zraní všechny nepřátelé (záleží, jak daleko jsou od místa dopadu) podobně, jako trpasličí obr a jednak umí vyvolávat na bojiště další draky všech typů. Tedy hráč neví, jestli se objeví zelení, červení, černí nebo ledoví, ale na tom tolik nezáleží. Počet draků odpovídá hodnotě vedení samotných dračích princezen. Todle je schopnost, která úplně změní poměry sil na bojišti a je to schopnost asi nejužitečnější ze všech.

Důležitá je ale ta imunita na magii, což mě vedlo k tomu, že zkusím použít taktiku, které jsem se snažil mermomocí ve všech předchozích dílech vyhýbat a to sice, že budu používat kouzlo armagedon. Kouzlo armagedon je velmi účinné, v této době s inteligencí cca 40 a s ne úplně rozvinutými schopnostmi magie, které jej zesilují, mělo zranění něco kolem 6000-10000 tisíci. Blbé je, že zraňuje i vlastní vojáky a tak je třeba mít v armádě jen vojáky imunní na magii. Ta taktika s ním je tedy strašná nuda. Nechal jsem si tedy v armádě jen ty dračí princezny a černé draky a rozhodl se to vyzkoušet na zdejších předmětech, které se dali koupit v úkrytu od postav a které se daly 2x vylepšit. Byli to tedy boje s ochránci a gremliními věžmi, ale neměli šanci a já tak všechny předměty, které jsem sehnal a které se daly vylepšit vylepšil. Hodně z nich zvedalo inteligenci, takže mi stoupla na něco kolem 60 a tím i logicky stoupla síla těch kouzel. Postupně jsem sehnal i další předměty, které výrazně zvedají inteligenci, jako dvě hole arcimága, které zvedají inteligenci o 5 bodů a ještě zesilují útočná kouzla o nějaká procenta. (jednu jsem měl v ruce já a druhou moje společnice upírka), také 2 hadí prsteny (zvedají opět inteligenci o 5 bodů) a spoustu dalších věcí.

Objevil jsem také dvě nová kouzla, která v předchozích dílech nebyla a která jsou docela úžasná. Jedno jsou "Splašené střely", které v závislosti na rozvinutí kouzla vyšlou několik střel na jednoho nepřítele a každá ho zraní za určitý počet životů (závislé na inteligenci). Stojí relativně málo many (na třetí úrovni 15) a v době s tou inteligencí cca 40-50 dělalo škody kolem 8-10 tisíc. Je to tedy asi nejúčinější kouzlo na jednoho nepřítele. A druhé kouzlo, které je ještě asi užitečnější, je "Dech chaosu", které změní všechny statistiky zasažené obludy. (v případě mé kladně - tj zvýší jí výrazně útok, obranu, rychlost, šanci na kritický zásah a životy a v případě nepřátelské opačně negativně, tedy klidně z obludy ze 200 životy udělá obludu s 1 životem). Toto kouzlo také nestojí příliš mnoho many a je docela efektivní jej kombinovat s tím armagedonem. Tedy nejprve oslabit nejnebezpečnější jednotku nepřítele (například střelce, kde jich je hodně) a pak zakouzlit armagedon.

Když jsem tedy byl takto vybaven, inteligenci v této době zvedl na těch 60 a manu něco přes 200, vydal jsem se do Dragandoru, kde nastal doslova trpasličí masakr. S tím armagedonem nepřátelé prostě nemají šanci. Ani nepřátelští hrdinové nemají jak využít svá kouzla, jelikož draci jsou imunní. Většina zdejších bojů skončila po prvním kole, pokud to náhodou někdo přežil, cíleně jsem to protáhl až do 10 kola, abych trénoval některá kouzla a dosáhl medaile (jako třeba chytání nepřátel do pastí, nebo kouzla jako jedová lebka, kde je třeba pro nejvyšší stupeň jej použít asi 600x atd). Během chviličky jsem tak vyhubil veškerou pobíhající zdejší havěť a začal plnit zdejší úkoly.

Nejprve jsem vylákal nějakého zdejšího paladina do pasti, pak jej zajal a odnesl do úkrytu. Ukázalo se, že je to světec a vytrvalý zastánce světla, kterého bylo třeba napravit mými zuby a udělat z něj upírského zastánce zla. I ten se tedy přidal jako společník a přidal mi nějaký bonus do inteligence. Také mu šlo dát 1 předmět (prsten zvedající inteligenci). Mezi společníky lze zvolit, kdo bude hlavní - jeho bonus se zvýší. Já si tedy jako hlavní nechal upírku a tohoto mám jen jako vedlejšího. I on chtěl sežrat srdce zástupců světla, konkrténě bylo třeba pzabíjet několik nepřátel inkvizitorů světla nebo paladinů, aby stoupl na druhou úroveň. A druhý úkol pro povýšení na 3 úroveň chtěl v Inselburgu od nějakého starého kněze, aby z vězňů udělal 50 paladinů, které by také mohl sežrat. To jsem mu tedy i splnil (nebylo to těžké) a tak jej dostal na 3 úroveň, což je asi maximum. Zrovna jsem pozabíjel v Portlandu i ty jednotky knězů, co se tam objevili a také toho ducha kněze, kterého chtěla sežrat moje upírka, takže i tu jsem dostal na 3 úroveň. (dává to bonusy k inteligenci)

Dragandoru jsem musel udělat několik věcí, abych oslabil pozici zdejšího krále. Jednak jsem musel upravit u zdejšího alchymisty lektvar síly tak, aby měl spíše oslabující účinky a ten pak donést hrdinovi hlídající hrad krále (trpaslíci nejsou moc chytří). Pak porazit nějakého obra, jakožto velitele trpasličí domobrany a pak také zničit zdejší zbrojnici, na to jsem musel ve spolupráci se zdejším vlkodlakem nejprve unést princeznu (vlkodlak jí chtěl sežrat, ale to jsem mu nedovolil a musel jsem jej zmlátit), tím jsem se zbavil toho hrdiny, co hlídal hrad a mohl jsem zničit zbrojnici. Posledním krokem bylo udělat chaos u zdejších těžařů - horníků. Tam jsem potkal nějakého slabomyslného trpaslíka, který byl ovšem královské krve, nejprve mu chvíli "pomáhal", což skončilo tím, že zdejší důl vyletěl do povětří a pak ho naverboval, aby se stal králem místo toho stávajícího. Pak už nic nechybělo, mohl jsem zdejšího krále vyzvat, aby odstoupil pro neschopnost, což nechtěl, tak jsem jej porazil a zajal a na jeho místo dosadil toho hňupa. Taky jsem mu dal onu zajmutou princeznu. Trpaslíci v Dragandoru se tak přidali k temné straně a i zde se dali kupovat jejich temné verze. 

Také jsem v Dragandoru našel zbývající trpaslíky, které chtěla pozabíjet upírka v Monteville. Mohl jsem tedy jít za ní a udělat z ní královnu v Monteville.

Celý Dragandor tak byl dokončený a já se mohl vydat dokončit osvobozování Tristremu. Před tím jsem se ale ještě vrátil na ostrov Darenbam, kde jeden trpaslík chtěl pomoci s opravou vzducholodi a také získat povolení od zdejšího černého draka, aby mohl létat. To bylo podmíněno 30 úrovní hrdiny, což jsem již měl a tak jsem mohl draka oslovit. Musel jsem mu dát nakládačku, aby nám povolil let a sám zahaben odešel. Po jeho porážce mi taky řekl, že můžu v Drokkentier, což byly létající ostrovy nad Darenbamem, kde žili draci, požádat draka Ladona o křídla.

Do Drokkentier mě tedy zavezl trpaslík pomocí vzducholodí, bylo zde dost nepřátelských draků, které bylo třeba vyřídit, ale nevadilo, alespoň jsem si doplnil stavy černých a červených draků pomocí diplomacie. Drak Ladon mi opravdu dal křídla a já tak mohl létat na koni podobně, jako v předchozích dílech. Taky jsem tu sehnal nějaké princezny, které měl ve sbírce nějaký drak a který chtěly utéct. S létáním se zase vše usnadnilo a já se tedy vydal do toho Tristremu.

Ani to nebylo s tou metodou armagedonu problém. Venku už tedy žádné obludy nebyly, ale musel jsem ještě projít zdejší tunely s hady, kde na konci byly černí draci. Na černé draky metoda s armagedonem nefunguje, ale za tímto účelem sebou vodím v záloze arcidémony a červené draky, které v případě boje s imunními draky vytasím. Arcidémony ještě vylepším tím kouzlem Dech chaosu, takže jsou v podstatě nezničitelní a s nimi nemají draci šanci. (na ledové draky se hodí ti červení). Osvobodil jsem zde v tunelu tak nějakého orského náčelníka, který se ke mně přidal do úkrytu a stal se velitelem vojenského oddělení. V rámci jeho úkolu jsem mu měl nosit zajaté vojáky (vojáci se zde zajímají automaticky po bojích s lidmi a elfy). Postupně jsem mu je tedy nosil, což zvyšovalo počty najmutelných vojáků v obchodech v úkrytu. Chtěl jich opravdu hodně a tento úkol jsem dokončil až později. Vězni se hodí i na proměny přes společníka Blakyho  na kostlivce a rarášky, což v určitém počtu odemče medaili, která přidává bonus maně a zuřivosti a na nějaké další úkoly a věci. Velitel ještě chtěl po vědeckém a výrobním oddělení, ať vymyslí nějaké střelné zbraně pro skřety, nicméně za tím účelem bylo třeba sehnat dvě dřeva, jedno u trpaslíků (nebyl problém, měl ho chlápek ovládající lokomotivu) a u elfů v Aralanu, kde jsem ale ještě nebyl.

Po osvobození velitele ještě tedy chybělo osvobodit celý ostrov od elfů, což znamenalo vylákat zdejšího velitele elfů ven a zabít jej. Za tím účelem bylo třeba udělat několik záškodnických akcí, jako vyrobit výbušný mop pro zdejší orskou uklízečku a dopravit jej tak do jednoho hradu, pobít nějaké elfské hlídky a podobně. Po nějakých těch akcích a provokacích tedy nakonec vylezl samotný velitel, kterého jsem vyřídil. Pak už stačilo jen vyřídit posádky zdejších hradů a ostrov byl osvobozen, vlády se ujal zdejší šaman a zlo zase jednou zvítězilo.

Na mapě Tristremu jsem také našel dvě navigační mapy s novými lokacemi, jedním byl Medvědí ostrov a druhým byl Galenirim. Vyrazil jsem do Galenirimu, což bylo elfí království, nepřátelé tedy byly zejména elfové a bylo jich docela dost a silné. Metoda armagedonu fungovala i zde, ačkoliv jsem jí musel více kombinovat s tím Dech chaosu, popřípadě s kouzlem strach a nejprve vyděsit elfí lučišníky, aby neměli odvahu střílet na obludy vyššího levelu než jsou oni (tj na mé draky). Na ostrově byl hrad starého krále elfů a jeho mladé elfí ženy královny, měla jen 300 let a byla šťastná, nicméně se zřejmě nudila, protože pořádala turnaj básníků. Dále zde byla nějaká princezna, kterou hlídal nějaký věrný elf už od narození a bylo zřejmé, že by to bylo asi terno pro mojí démonku, mít jako sluhu takového elfa.

Na zajmutí toho věrného elfa ale bylo třeba vylákat princeznu a zajmout jí. Měla nějakou vizi, že její budoucí šampion srdce připluje na lodi s kostkovanými plachty. Látku na plachty jsem sehnal od překupníků v Portlandu, nicméně nevěděl jsem, jak vyrobit loď s takovými plachty a ať jsem hledal jak jsem hledal, nikoho jsem nenašel, kdo by mi jí vyrobil a tak jsem to nechal být.

Co se týče královny a krále elfů, bylo třeba se nějak dostat na turnaj básníků, respektive vybrat někoho, kdo by se účastnil a současně byl můj špeh. Zde se dostal tedy na scénu baron z Monteville, kterého jsem měl celou dobu v inventáři  a který se stejně chtěl seznámit s nějakou elfí šlechtičnou. Baron tedy šel na turnaj a já šel shánět někoho, kdo převezme trůn po smrti krále. Byl zde nějaký temný elf, kterému jsem musel nejprve pomoci a porazit nějakého zdejšího hrdinu, po té souhlasil, že se zde stane králem. Také bylu nutné přesvědčit zdejšího hospodského, aby spolupracoval. Musel jsem nastražit fiktivní příběh o tom, že je zamilovaný a tajně se shází s nějakou trpaslicí (což elfové nesmí). To obnášelo sehnat mnoho věcí jakožto důkazů a pak je i nastražit a následně hospodského vydírat. To se tedy i povedlo a začal mi tedy sloužit. Také mi sdělil informace u průběhu turnaje básníků, já nabral temného elfa do inventáře, kouknul na zprávy od barona, kde psal o tajné chodbě do hradu. Od zdejšího loďaře, kterému jsem pomohl najít syna na Tristremu jsem se dozvěděl, kde je a tak jsem tam lodí vyrazil. Byla to jeskyně, kde zase byli nějací nový nepřátelé, dokonce i nějací draci, na jednom místě bylo potřeba získat ponorku (kterou jsem opět koupil od zdejšího loďaře) a tak se dostal až do hradu. V hradě bylo jen pár hlídek a nakonec jsem ještě musel porazit a zajmout krále. Zdejší královnu jsem dal za ženu tomu temnému elfovi a ten se tak stal králem a celé elfí království začalo sloužit temnotě (šlo zde koupit elfí válečníky v temné variantě). Pak už tu nebylo co dál dělat a tak jsem vyrazil na Medvědí ostrov.

Medvědí ostrov byla bývala zem orků, na kterou zaútočili elfové a dopadla ještě hůř, než Tristrem. Musel jsem pomoci nějakému zdejšímu orskému náčelníkovi chopit se zde moci, ale on měl dost z elfů nahnáno, takže jsem musel skoro vše odřít já a on se pak jen ujal království. Zejména tu bylo hodně úkolů pro šamana, který se měl přidat k tomu vůdci. Nebylo to moc těžké a úkoly ani nebyly příliš složité. Takový vcelku nezajímavý a zbytečný ostrov.

Na Galenirimu jsem sehnal také další dvě navigační mapy do dalších dvou lokací. Jednou z nich byl Aralan , což by mělo být zase nějaké elfí království a další byly Písečné ostrovy.

Vyrazil jsem tedy na ty Písečné ostrovy, což byla taková dovolená, neboť společník mi řekl, že si tu můžu odpočinout a nabrat nové síly. Tento ostrov byl ostrovem pirátů. Zdejší obludy byly spíše slabší (ono se to těžko posuzuje, když má člověk v armádě jen draky a ne plnou sílu vojáků, ale podle získaných zkušeností z bojů bych řekl, že byly slabší i než na Tristremu). Na tomto ostrově bylo několi takových opravdu odpočinkových úkolů, jako získat heslo od dveří s jeskyný s pokladem, plnit úkoly pro zdejší tři hlavní piráty na hradě, což došlo až k tomu, že všichni tři chtěli zabít ty zbývající a ujmout se vlády nad ostrovem. Já se nakonec rozhodl pro pirátku a orka a nějakého piráta zabil. Piráti se tak také přidali k temné straně.

Taky jsem během těch plnění úkolů zavítal kvůli něčemu do Monteville a zjistil, že upírka,  které jsem pomohl na zdejší trůn mě zradila. Musel jsem nejprve vyřídit znovu duchy těch 7mi trpaslíků různě po ostrově, abych pak mohl sejmout i upírku na hradě. Zdejší baron po úspěchu v Galenirimu se sem vrátil na svůj hrad a tak nějak se asi zamiloval do elfské královny a tesknil po ní. Slíbil jsem mu, že mu pomůžu a zeptám se jí. Musel jsem tedy zpět do Galenirimu, temná elf král neměl nic proti tomu, aby jeho manželka odešla klidně i na sto let, královna byla nadšená z myšlenky, že bude s baronem a dala mi pro něj svůj obraz, já se tak musel ještě stavit znovu za baronem zeptat se, jestli by chtěl, aby k němu přijela královna na návštěvu, ten byl nadšen, tak jsem zase musel za královnou jí vzít a znovu za baronem mu jí předat. Oba byli nadšení a jejich vzájemná láska byla opravdu zhnusující, až se můj společník Blackie málem pozvracel. Každopádně na hradě barona jsem mohl také kupovat lidské zrádce.

U pirátů na Písečném ostrově jsem také od jednoho piráta získal loď s kostkovanými plachty, takže mi nic nebránilo s ní připlout do Galenirimu, vylákat princeznu a vzít jí jako rukojmí a pak i zdejšího věrného elfa, kterého jsem pak předal démonce. Ta tedy měla všechny tři věrné svedené.

Na písečném ostrově jsem taky sehnal další dvě navigační mapy na nové ostrovy a celou mapu světa jsem tak měl odemčenou. Těmi lokacemi byla Amazonie a Okkarland. Ani na jeden jsem ale neplul a místo toho se vydal do Aralanu, dalšího elfského království.

I zde jsem chtěl standardně proletěl celý ostrov a vyčistit jej od volně se pohybující havěti, ale ono tu skoro nic nebylo, krom pár hlídačů nějakých obelisků ani noha. Musel jsem nejprve začít plnit nějaké úkoly, aby se na mapě objevili nějací nepřátelé. Primárně jsem nejprve musel najít 3 špehy, které poslal duch temnoty (ducha, raráška a skřeta). Duch byl v pohodě a řekl mi jednu část hesla do tajné krypty s nějakým pradávným elfským zlem. Rarášek a Skřet byli zajati elfy a sloužili jako návnada na past, ale nevadilo, osvoboidl jsem je a útočníky vyřídil. Ti mi také řekl každý část hesla a navíc dali dodatečný úkol, jako vyřídit nějaké druidy, nebo najít poklad. Také tu byl hrad elfů, který hlídal nějaký strážný, kterého bylo třeba nejprve sejmout. Uvnitř bylo pár strážných a nějaký učeň nějakého zdejšího slepého mága, kterému bylo třeba dát taky nakládačku a získat jeho srdce (doslova, po jeho porážce se objevilo v mém inventáři). Slepej mág si myslel, že jsem jeho pomocník a zadal mi nějaké úkoly - tedy měl jsem sehnat nějaké ingredience pro nějaký obřad. To pět obnášel najít na zdejší mapě nějaké obludy a vyřídit je.

Navštívil jsem také temnou hrobku, když už jsem měl to heslo. Uvnitř byla mluvící lebka, která by mi pomohla jen v případě, že jí seženu kosti, Ty byly zde různě po hrobce, takže nebyl problém. Pak chtěla loutnu, kterou měla doma. Tam hlídal nějaký elfský hrdina, ale loutnu jsem tedy získal. Nakonec ještě ten nyní už kostlivec chtěl víno, které jsem sehnal na hradě elfů. Pak mi tedy už poradil, jak se dostat za zdejším elfým zlem, což byla tajná komnata s duchem nějakého temného elfa. Toho jsem musel osvobodit a pak jej dosadit na zdejší trůn. V první fázi tedy zničit strážce v těch obeliscích, co byly různě po mapě. To jsem tedy i udělal, ale pak jsem už musel končit a zbytek nechat na jindy.

Můj hrdina dosáhl aktuálně asi 63 úrovně. Od 50 opět množství obdržených talentových run i růst vedení za level zpomalil. Na asi 55 úrovni jsem nicméně měl všechny perky ve stromě magie již naučené. Na ostrově Darenbam byl navíc tučňák z třetího dílu, který i zde prodával talentové runy a když jsem našetřil asi 8 milionů, začal jsem zde utrácet a koupil hodně run síly a mysli, abych mohl rozvinout některé dovednosti v těchto stromech.

Tím, jak jsem rozvíjel ty dovednosti magie mi také rostla inteligence (díky perku věštec za každý naučenou dovednost v tom stromě). Inteligenci jsem tak postupně vytáhl na 104 a manu asi na 250. Pravděpodobně inteligence ještě poporoste, až seženu posledního společníka. Nicméně už nyní je to naprostý extrém a hrdina je opravdu až neuvěřitelně nadupaný. I ve srovnání s třetím dílem, kde jsem měl pocit, že je hrdina hodně silný a to nemluvím o těch předchozích. S touto inteligencí a s věcmi, co zlepšují účinnost útočných kouzel, má tak aktuálně armagedon zranění 16000-25000, což docela ujde :D. Jenže ty boje jsou tím pádem fakt strašná nuda a nebaví mě. Mě bavilo právě ovládat ty různé vojáky a jejich schopnosti a komu jim pomáhat kouzli. Takto mám dvě jednotky s draky, dračích princezen asi 19, černých draků bych mohl mít asi 10, ale mám jich jen 5, ono na tom nezáleží. Stejně nedělají nic, v podstatě by mi stačil i jen 1 černý drak a vyšlo by to nastejno nebo bych mohl klidně chodit i sám bez vojáků.

Asi tedy tu taktiku ještě změním, aby to bylo více zábavný a mělo i cenu sledovat hodnotu vedení a porovnávat jí se sílou nepřátel a vůbec hledat nějaký způsob jak nepřítele porazit. I když je fakt, že takto je to hodně rychlé a vlastně je jedno, jak je nepřítel silný.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #48 kdy: Září 11, 2017, 17:12:14 »

Nechal jsem si příspěvky poněkud nakupit, takže jsem dneska měl dobré dvě hoďky co číst :D Dark Side není nejlépe hodnocený díl, byť mě to ještě před vyjitím tématikou docela zaujalo. Čestina bude nejspíše všelijaká, co jsem se předtím zajímal o dění kolem, tak tohle už asi překládal někdo jiný v týmu, ale to není nic proti tomu, co jsem viděl jako nástřel u Mass Effect: Andromeda :)

Zpočátku to vypadalo dle tvého popisu nadějně, ale jak jsem četl dále, tak mi to přijde jen jako překopávka ze starších dílů. I když omezení talentů dle povolání zní zajímavě, podobně různé výpomoci s tužšími boji (otrávení vody, odlákání hrdiny od vojska apod.).

Tak ono to není zas tak špatný, i když je fakt, že po třetím díle, kde hráč neustále bojuje s nemrtvými, hrát nyní za nemrtvé je trochu zvláštní. Osobně mi na tom vadí některé úkoly, kde musí člověk neustále běhat tama zpět jak hňup. Třeba typický úkol je, že jedna NPC pošle hrdinu za druhou NPC pro nějaký předmět. Druhá NPC jej ovšem pošle zase za první, kvůli jinému předmětu, takže zase musí za ní, ta jej pošle zpět a takto hráč běhá od jedné k druhé třeba 6x, než úkol vyřeší. A to rozhodně moc zábavný tedy není. Také je těch úkol v deníků otevřeno strašně moc a není moc jasné, jak a kdy je vyřešit. Mnoho z nich je zřejmě dlouhodobých, jenže to celé pak dělá chaos v deníku a ten je tak téměř nepoužitelný.

Taky se dá říct, že všechno - každý díl, je víceméně jen překopávka prvního dílu. Nejvíce to bylo patrné u dílu třetího, kde se ani nenamáhali udělat jiné mapy a využili prostě ty z prvního dílu a jen je trošku změnili. Ve čtvrtém dílu ale začali z velké míry příběhově znovu, tedy se to jako první díl nijak a v ničem neváže na ty díly předchozí a nejsou zde ani zmíňky o postavách v těch předchozích dílech. Ostatně se to celé odhrává v úplně jiném světě, takže jsou zde i všechny mapy nové, podobně jako v druhém díle.

A co se týče té češtiny, tak třeba hrozná byla taky do Wasteland 2, člověk si říká, jestli už to nehrát v angličtině. Ale na druhou stranu musím brát, že to dělají amatéři ve volným čase a toho textu tam je opravdu mraky.

Čeština ve Wastelandu 2 byla fakt divočina. Pro mě je to tedy lepší, než agličtina, protože v angličtině bych to nehrál, ale moc se s tím tedy nepárali. Tady v této hře to není tak hrozné, jen to opčas prostě člověka trefí do očí a chtělo by to nějakého korektora a testera přímo ve hře. Jelikož občas jsou i prohozeny třeba rody, tedy že muž mluví jako žena a naopak.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #49 kdy: Září 12, 2017, 09:03:51 »

Včera jsem tedy dokončil ostrov Aralan a získal titul Temný pán sedmi království, což přidává nějaké bonusy k morálce atd k některým bytostem. Nejprve jsem dokončil osvobození toho ducha v hrobce a současně i řešil rituál slepého mága z hradu. Mág chtěl ještě přinést nějaké houby z lesa, ale já mu tedy sehnal trochu jiné, také po mně chtěl svitek magického brnění, ale i ten jsem našel přímo v hradě. Temný duch z hrobky po mně chtěl jeho krev, kterou schoval u jednoho stromu, aby získal zpět své tělo a po té, co jsem mu jí donesl ještě knihu s jeho kouzli, která mu vrátila moc. Když jsem mu dal i tu, zradil mě a napadl mě a já mu musel ukázat, kdo je zde pánem. Po porážce už sekal latinu a stal se mým sluhou a já jej měl za úkol udělat zdejším králem, poradil mi, že někde v hradě je nějaký mocný krystal, který určuje zaměření ostrova ke světlu či temnotě a který musím přetáhnout k temnotě. Chtělo to ale dokončit temný rituál se slepým mágem, což se tedy i stalo, místo srdce orka, které chtěl, jsem mu dal srdce toho elfa - pomocníka. Rituál selhal a oslabil elfy, z čehož byl tento mág poněkud zmatený a tak nebyl problém mu nakecat, že ve skutečnosti není mágem světla, ale temnoty a proto rituál selhal. On mi to zbaštil a přidal se k temným a pak mi pomohl najít ten krystal. Ten byl ve zdejším sklepě, hlídal jej zdejší král elfů, který dostal na tlamu a pak už stačilo jen pozměnit krystal k temnotě a ostrov byl můj.

Na ostrově byla taky jedna šťastná dryáda, která měla hroznou radost z jejich stromů a zeleniny okolo. Bylo jasné, že by to bylo něco pro orka v úkrytu a že jí bude chtít zajmout a mučit. Společník Blakie ale naznal, že nejprve bychom jí měli udělat ještě šťastnější, než je a to tím, že jí nejprve štěstí vezmeme a pak jí ho vrátíme. Tedy měl nápad, že nějak prokleje zdejší rostliny a ty onemocní, ona bude nešťastná, já jí slíbím pomoc, on prokletí zruší, ona bude šťastná a já jí seberu a přidám do sbírky orkovi. Nápad to byl dobrý, jenže Blackie to nějak s prokletím přehnal a nebyl schopný jej zrušit. Musel jsem tedy najít lék, což znamenalo jít k trpaslíkům Dragandoru za zdejším chemikem, aby mi vyrobil lék. Ten souhlasil, ale musel jsem mu přinést ingredience, které byly pro změnu na ostrově Aralan, takže jsem se zase musel vrátit, posbírat nějaké houby okolo zdejšího ducha zvěda a koupit nějaký kořen od zdejší čarodějnice. Pak sezase vrátit za chemikem, nechat vyrobit lék a zase se vrátit za dryádou. Dryáda ale nebyla nadšená, neboť plíseň z lesa sice zmizela, ale místo toho se jí do zahrádky pustili škůdci, což byly tři obludy trnovníků, které bylo třeba zničit. I o to jsem se tedy postaral, ale dryáda stále nebyla šťastná, jelikož jí celá zahrádka chcípla a nic tam nerostlo. Musel jsem jí sehnat výhonky trnovníků a entů, což jsem ale naštěstí měl již v inventáři, takže jsem nikam chodit nemusel. Pořád jí to ale nestačilo, ještě chtěla nějakou léčivou vodu, se kterou by zahrádku zalila a díky které by vše krásně rostlo. O vodě veděl slepý mág v hradě a byla ve zdejší studně, takže pak už nebránilo nic v tom, abych jí udělal opět šťastnou, zajmul jí a předal v úkrytu orkovi, který si tentokráte její mučení užil a zaplatila za všechny elfy, kteří útočili na země orků. Zbývá mi tedy najít nějaký třetí světec/světice, který by byl věrný světlu a kterého/kterou bych mohl proměnit v upíra a udělat z něj společníka, abych dokončil celou sbírku a Duch temnoty mohl udělat tu svojí zbraň pomsty. Ta by se mi hodila nejvíc, protože společníci přidávají bonus k inteligenci, ale netuším kde se nachází a nikde jsem na ní nenarazil.

V Arlanu jsem ještě získal krev prvního vlkodlaka (dobrovolně bez boje), který chtělo mé vědecké oddělení. Výsledky výzkumu pak využilo oddělení na speciální zbraně (cirkusák), který pak vyrobil nové obludy, tj obry, které se během boje mohou proměňovat na malé holčičky. V podobě holčičky na ně nikdo neútočí a oni mohou po nepřátelích roznášet bomby a nechat je explodovat. Cirkusák může vymyslet i ještě nějakou další novou jednotku, ale chce podporu od démonologů a ti nevím, kde se nachází. Zřejmě asi v Pekle, které jsem ještě neřešil. Taky jsem získal od temného elfa po té, co se stal králem kus cedrového dřeva, které chtělo opět mé výzkumné oddělení a jehož výsledky chtěl inženýr trpaslík, aby mohl udělat střelné zbraně pr skřety. Inženýr nicméně chtěl 5 run síly, aby mohl zbraň dokončit a ty jsem tedy neměl, takže to ještě dořešeno nemám. Taky jsem získal nějaké kouzelné svitky, které mi chyběli pro mága a jeho magické oddělení, takže i ty jsem mu mohl dát a dokončit tak úkol spojený s ním.

Když jsem měl Arlan dokončený, vyrazil jsem na ostrov Okkarland. To byl ostrůvek jen velice maličký, žili zde vikingové. Příběhově a obsahově nijak nesouvisel s hlavním dějem a vlastně by ani ve hře asi nemusel být, zřejmě nějak do hry chtěli dostat vikingy a tak tam dali tento ostrov. Škoda, že do třetího ani čtvrtého dílu nedávají tu rasu ještěrů z druhého, ta byla taky docela unikátní, ale vyskytuje se jen v tom díle. Zde tedy nebyl problém pobít zdejší volně se pohybující nepřátelské vikingy, obtížností bych řekl byli slabší, než elfové na těch předchozích ostrovech, alespoň tedy dle zkušeností za ně. Tak jsem tyto boje využil k dokončení získávání některých medailí na 3 úroveň a zkompletoval tak celou sbírku na třetím řádu, krom jedné, v rámci které mám pouštět nepřátelské jednotky bez boje, když přede mnou utíkají strachem (když jsou výrazně slabší než hrdina). Tuto medaili ale nejspíše nezískám, jelikož přede mnou nikdo neutíká a všichni mají hodnocení jako nepřemožitelné. Nepustil jsem ani jednu obludu bez boje. Ale nevadí.

Po vyčištění ostrova tu byly i dva úkoly. Jednak tu byly dva vikingové hrdinové, kteří se hádali o to, kdo se má stát králem, tedy kdo je nejsilnější. Navrhnul jsem, že to posoudím a s každým si zabojuji. Oba jsem je tedy porazil, což jim moc nepomohlo. Tak jsem navrhoval soutěž v pití, ale to oni nechtěli, jelikož to už zkoušeli a ještě teď mají kocovinu. Tak jsem navrhnul soutěž v psaní básní, s čímž souhlasili, ale výsledky jejich umělecké tvorby nebyli příliš dobré a řekl bych také nerozhodné. Nakonec jsem tedy vybral náhodně jednoho, ten se stal králem a druhý zmizel. Od krále jsem získal úkol sehnat mu nějakou manželku, netuším kde jí hledat (respektive tuším, ale zatím jsem tam nebyl). Taky mi řekl něco o prstenu hojnosti, což byl druhý zdejší úkol, o kterém mi řekl Blackie hned pro příjezdu. Tedy konkrétně mi řekl, že jej má nějaký trpaslík a otevřel mi možnost jít do jeho jeskyně. V jeskyni bylo pár nemrtvých a trpaslík, který mě hned po oslovení napadl, tak jsem jej musel trochu umravnit. Po té už byl sdílnější, ale prsten neměl a poslal mě k hrobu zdejšího vikingského válečníka, který kvůli prokletí toho prstenu umřel a který by jej snad měl mít. Šel jsem tedy k hrobu a vykopal poklad, objevil se duch náčelníka, musel jsem i ho vyklepnout. Ten mi řekl, že žádný prsten neexistuje, jelikož jej sežral pes, který mu ukousl prsty a on jej pak psa i s prstenem hodil do krbu, kde se roztavil. Ale alespoň mi dal nějaký bonus k útoku. Ve vykopané truhle s pokladem byly jen staré boty. Tím byl ostrov Okkarland vyřešen a mě zbýval už jen ostrov Amazonia, kam jsem i odplul.

Amazonie je země amazonek, celý ostrov má tvar ženy. Vyskytují se zde nové jednotky, tedy amazonky, což jsou bojovnice jezdící na koni a střílející z luku. Taky jsou tu barbaři a berserkové z 1-2 dílu, kteří tedy trochu duplikují ty vikingy. Vylodit na pevninu se dalo jen na jednom místě, kde mě ovšem hned uvítala nějaká amazonka tím, že mě napadla. Když dostala nářez, byla již trochu sdílnější a řekla mi něco více o  zdejších poměrech a zdejší královně amazonek a taky mi u ní domluvila audienci. Tím jsem ale prozatím skončil a pokračovat budu zase někdy jindy.

Hrdina dosáhl 68 úrovně a vypadá to, že poprvé dosáhnu maximálního 70 levelu hrdiny. Zbývá mi ještě tento ostrov amazonek a pak ještě bych měl osvobodit Peklo. (což jsou dvě mapy). Do jedné se dá jít skrz jeskyni, přes kterou se utíká na začátku hry a do druhé se dá dostat přes portál v Inselburgu. Neřešil jsem ale ani jednu, neboť tamní obludy mi přišli nejsilnější a teď vlastně ani nevím, jak silné tam jsou, jelikož jsem tam od té doby nebyl.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:King's Bounty
« Odpověď #50 kdy: Září 12, 2017, 21:41:07 »

Tristrem ... pořád mám tendenci číst Tristram, ani nevím proč :D Armageddon je zajímavé kouzlo, ale do King's Bounty mi to nesedí, obzvláště pokud si se k tomu dostal takto brzy. Z počátku to vypadalo, že hra šla obtížností nahoru, pak přišel zlom a nakonec jako bys to měl dohrát už jen z povinnosti. Ono se tomuhle těžko odolává, jakmile mi hra nabídne nějakou výhodu, tak se jí nesnažím záměrně vyhnout, je to prostě chyba designéra a nemám ve zvyku to ignorovat, takže na tvém místě bych to využil taky.

U Heroes se mi třeba líbí, že se na dostupnost kouzel nemůžeš předem spolehnout, ale to je spíše otázka samostatných scénářů. Přesto i kampaně jsou dělané tak, že tě v určitých fázích zastropují, což mě u těch předchozích dílů King's Bounty přišlo podobné, kdy jsi omezen rostoucí silou jednotek a nutností obměňovat armádu, což tě mimo jiné nutí měnit bojovou taktiku. Pokud bych se do toho někdy pustil, tak tady asi za mě čistě bojový charakter.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #51 kdy: Září 13, 2017, 11:27:36 »

Tak dokončil jsem Amazonii, musím říct, že účel tohoto ostrova ve hře mi zůstává poněkud nejasný a zdejší úkoly mi přišly trochu podivné. Ale ve zkratce jsem musel pomoci královně tím, že pomůžu jejím dcerám. Jedna se ztratila, druhá hlídala nebezpečné muže a chtěla je zabít a třetí byla jedním z těchto mužů unesena a držena jako rukojmí. Každá žena, kterou jsem potkal, mě nejprve napadla a až pak se mnou mluvila. Ve zdejším svatém hájku byly nějaké zdivočelé zvířata a mluvící medvěd, který naznal, že je to proto, že se ve zdejší jeskyni usadili nemrtví a že proto zvířata jsou nervozní (podotýkám, že i já jsem nemrtvý upír). Tak jsem šel do jeskyně a tam byla jedna z princezen, které se nějak vymklo kouzlo a vyvolala nemrtvé. Po té, co jsem dal nakládačku jí i všem obludám v jeskyni už byla v klidu a vrátila se za maminkou. Dále bylo třeba vyřídit tři muže, dva byli v lodičkách na moři, to nebyl problém, třetí byl v pevnosti, držel jako rukojmí třetí dceru a jmenoval se Paris. Ten byl zabarikádovaný v pevnosti a nedalo se k němu dostat. Blackie mi tedy logicky navrhl, abych mu jako dar nabídl dřevěného koně, ale on se mi vysmál, co by dělal z dřevěným koněm. Požadoval zlatou velkou sochu královny amazonek, jak klečí. Tu jsem tedy musel vyrobit přes malíře a inženýra v úkrytu a dát na ní portál, skrz který bych se dostal do pevnosti. To se tedy i povedlo, Paris dostal na tlamu, princezna byla zachráněna, druhá princezna spokojena, obě se vrátili k matce. Matka - královna ale byla pořád nějaká nabroušená a frustrovaná, jelikož potřebovala chlapa. Jeden pirát jí podvedl a tak měla trochu zlost. Dohodil jsem jí tedy toho krále vikingů a brzy měli svatbu a odjeli na jejich ostrov. Princezny se dobrovolně přidaly k temné straně jako princezny pro draky. Tím zřejmě tento ostrov skončil.

Měl jsem tak dokončené všechny ostrovy, kam se dalo plout lodí a zbývalo mi peklo. Konkrétně Atrixus, země démonky, kterou obsadili zplozenci světla a Helvedia, další země démonů. Do Atrixu se dalo dostat přes jeskyni, skrz kterou se na začátku utíká k trpaslíkům, do Helvedie přes portál v Inselburgu a tytto dvě lokace byly navíc vzájemně propojené.

Šel jsem tedy nejprve do Atrixuse a ukázalo se, že zdejší obludy jsou poměrně dost slabé, mnohem slabší, než jsem myslel. Dle zkušeností za ně jsou někde v tom rozmezí, kde mi připadalo, že nepřátelé skokově zesílili příliš a nejspíš jsem tak měl jít právě sem v této době. Tedy někdy v době zřejmě po vyřešení Inselburgu, Darenbamu a Baraz-Gundu, určitě ale před Tristremem a Galenirimem. Vyřídil jsem tedy hodně rychle zdejší venkovně volně se potulující zplozence světla a šel do Helvedie. Helvedie naopak byly obludy hodně silné, zřejmě asi nejsilnější ze všech map. Někteří dokonce ustáli i tři kola a tři armagedony a to i s inteligencí kolem 115, což se do té doby nikomu nepovedlo. Vyčistil jsem tedy i tuto mapu od volně se pohybujících oblud a začal plnit i trošku zdejší úkoly. Nějaká démonka na hradě chtěla zlikvidovat tři hledače pokladů, nějaký rarášek tři elementály ohně a také jsem musel oběhnout zdejší démoní lordy, kteří zasedali v radě pěti, aby bojovali proti zplozencům světla. Ukázalo se totiž, že tato rada uzavřela s těmi ze světla smlouvu a ti tak mohli napadnout Atrixus přes zdejší portál. Také jsem na jednom místě objevil elfí lovkyni upírů, dal jí nakládačku, zajal a v hradě ducha temnoty z ní udělal upírku. Zkopletoval jsem tak ne jen své společníky, ale všechny potřebné věci k vyrobení zbraně pomsty pro ducha temnoty. To jsem ale zatím neřešil a vrátil se zase do pekla, abych to tu dořešil. Tedy přesněji do Atrixuse, kde mi zbývá ho osvobodit. To ale budu muset udělat zase příště.

Můj hrdina dosáhl asi 76 úrovně a tedy 70 level není maximální v této hře. Inteligenci jsem ještě zvedl na těch něco kolem 115.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #52 kdy: Září 13, 2017, 11:46:41 »

Tristrem ... pořád mám tendenci číst Tristram, ani nevím proč :D Armageddon je zajímavé kouzlo, ale do King's Bounty mi to nesedí, obzvláště pokud si se k tomu dostal takto brzy. Z počátku to vypadalo, že hra šla obtížností nahoru, pak přišel zlom a nakonec jako bys to měl dohrát už jen z povinnosti. Ono se tomuhle těžko odolává, jakmile mi hra nabídne nějakou výhodu, tak se jí nesnažím záměrně vyhnout, je to prostě chyba designéra a nemám ve zvyku to ignorovat, takže na tvém místě bych to využil taky.

Ono to tak s mágem je vždy, že jakmile zesílí a dostane se tak cca na ten 30 level, získá slušnější kouzla, dostatek many a inteligence, tak pak už je díky kouzlům hodně silný. Pravda ve třetím a čtvrtém díle je to extrém a zde se dají hrdinové opravdu nabušit uplně neuvěřitelně. Pro srovnání v prvním díle jsem měl inteligenci sotva 40 a manu kolem 100. Ve druhém také tak. Ve třetím už jsem měl manu v 1/3 přes 150 a v polovině hry inteligenci přes 80  a manu kolem 200 a ve čtvrtém od 1/3 hry manu přes 200 a od poloviny hry inteligenci přes 100.

U Heroes se mi třeba líbí, že se na dostupnost kouzel nemůžeš předem spolehnout, ale to je spíše otázka samostatných scénářů. Přesto i kampaně jsou dělané tak, že tě v určitých fázích zastropují, což mě u těch předchozích dílů King's Bounty přišlo podobné, kdy jsi omezen rostoucí silou jednotek a nutností obměňovat armádu, což tě mimo jiné nutí měnit bojovou taktiku. Pokud bych se do toho někdy pustil, tak tady asi za mě čistě bojový charakter.

Tady se také nemůžeš spoléhat na to, co zakouzla získáš. Vše se generuje hned na začátku hry náhodně a tedy obchody mají jiné nabídky všech věcí, počínaje obludy, které prodávají, konče i třeba kouzli. Totéž platí i o pokladech a podobně. Tedy se ti klidně může stát, že nějaké kouzlo za celou hru vůbec neseženeš. (viz třetí díl, kde jsem celou hru nesehnal kouzlo přízračný bojovník). Ta taktika s armagedonem by ale šla použít ve všech dílech v okamžiku, kdy by ti hodnota vedení stoupla na 2500 a sehnal si černého draka. Je to extrémní taktika, navíc ne vždy musí fungovat a ne vždy musí stačit (záleží i na inteligenci a naučených dovednostech v magii a tedy na zranění toho kouzla jako takového).

Řekl bych, že první díl byl hodně a jasně řízen hlavním příběhem a jen skrz něj si se posouval do dalších lokací. Větršinou si musel tu lokaci projít celou, aby si dost zesílil a splnil zde hlavní úkoly, které tě dostali dál. Druhý díl byl jiný a vlastně to byl "otevřený svět". Jen si musel získat navigační mapy, které se dali najít někde na ostrovech, kde si se pohyboval. Potíž byl v tom, že ty mapy hlídaly silnější obludy, než bylo běžné na daném místě a tedy je získat bylo složité a také se jsi tedy musel zesílit a vymlátit skoro celou mapu. Třetí díl byl takovou kombinací prvního a druhého dílu, tedy alespoň v té fázi na severských ostrovech. Cestoval si zde podobně jako v druhém díle lodí do jiných lokací, také si je musel mít otevřeny na mapě světa, ale otevíraly se ti v rámci posunu v hlavním ději, kdy ti o těch místech někdo řekl. (nebyly zde navigační mapy, které by se daly sebrat). Po opuštění severských ostrovů to bylo stejné, jenže jsi současně měl hned otevřeno 6 map, kam si mohl jít, navíc už na severských ostrovech si se naučil létat (tedy hodně brzy) a tak si mohl všechny tyto mapy proletět a posbírat zde věci a už jen tím zesílit. No a čtvrtý díl je spíše zase podobný tomu druhému, tedy můžeš zde mapy sbírat po ostrovech a podle toho, jaké se ti daří sehnat, si otvírat svět. Opět je hlídají silnější obludy, než bývá na daném ostrově běžné. Rozdíl je zde společník Blackie, který umí hrdinu teleportovat na ostrovy, na kterých už jednou byl. Tedy lodí musíš plout jen jednou a pak už se tam dostaneš teleportací.

Ono tato hra je spíše RPG s taktickými boji, zatímco heroes je přece jen spíše tahová strategie s RPG prvky. Rozdíl je právěhlavně v tom pojetí, že v heroes máš kampaně, které máš vyhrát a jakmile jí dohraješ a začneš novou kampaň, jsi zase slabý. Tady pokračuješ pořád dál s jedním hrdinou a toho rozvíjíš a měníš no. Na druhou stranu nutnost měnit vojáky a neustále měnit taktiku jsem pociťoval jen v prvním dílu. V těch dalších jsem to většinou po čase nějak ustálil a u té pak už zůstal zbytek hry. Tedy ve druhém jsem měl tuším arcimágy, inkvizitory a elfy a mezi nimi černé a červené draky, kde červené draky jsem duplikoval skrz kouzlo. Ve třetím jsem měl elfy, elfí lovce, inkvizitory, červené draky a jezerní víly. A s těmi armádami jsem prošel skoro celou hru a jen je postupně zvětšoval, jak rostla hodnota vedení. V tomto díle jsem poprvé začal využívat ten armagedon, no, tudíž zde na vojácích nezáleží.

Řekl bych, že bojovník hodně sází na růst útoku a obrany a pak taky na ty dovednosti vzteku (ty kouzla). Zatímco paladin hodně spoléhá právě na vedení, tedy velký růst armády a její podpory. Ale všichni mají možnost kouzlit a ve finále asi bude jedno, za koho hraješ a bude spíše záležet, jak tu postavu rozvíjíš. Rozdíl bude v tom perku, kde může mág kouzlit 2x za kolo a ve 4 díle i v perku věštec, který hodně zvedá postupně inteligenci.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #53 kdy: Září 14, 2017, 09:05:00 »

Osvobodil jsem tedy Atrixus, musel jsem nejprve ve vězení osvobodit nějakou démonku, když jsem tu už byl, nabral jsem i nějakého démona, co ho chtěl osvobodit jeden démoní lord v Helvecii. Ta démonka mi zadala úkol najít a pomoci nějaké jiné démonce, kterou pronásledují paladini, postávala kousek dál venku, takže jsem musel ještě zabít nějaké ty jednotky světla. Chtěl jsem jí použít jako návnadu, abych mohl na zdejšího nejvyššího mistra světla, ale ona se bála, že jí chytí a budou jí mučit, tak jsem jí ještě musel sehnat jed. V úkrytu vymyslet nějaký teleport, na což jsem potřeboval její vlasy, takže znovu do pekla jí najít a vzít vlasy, do úkrytu dokončit teleport, napsat dopis a připravit léčku. To zafungovalo, démonku dali do vězení, kam jsem se k ní teleportoval, sejmul mistra řádu světla a alelůja, Atrixus byl osvobozen, místo hradu světla se objevil hrad démonů.

Helvecii mi chybělo přesvědčit zdejší dva lordy, jeden chtěl zachránit bratra, toho jsem tedyjiž měl z vězení, tak jsem mu jej dal a poslední měl podmínku, že budou souhlasit všichni ostatní, což tedy se také stalo a nic nebránilo k tomu uspořádat schůzu a odhlasovat vyhlášení války těm ze světla. Při hlasování se tu objevil nejvyšší zástupce světla, tak jsem mu musel dát na rypák a také se ukázalo, že jeden lord démonů je zrádce, takže i ten dostal nářez. Helvedie tak byla osvobozena.

Ještě jsem dořešil nějaké drobnější úkoly v úkrytu, u techniků vykoumal nějakou zbraň, která posilovala vojáky přivoláváním severských bohů, vymyslel jsem i nějakou novou jednotku šaška, který se uměl převlékat na jiné obludy a nějaké další drobnější věci.

Pak již nebylo co dál dělat, tak jsem šel za duchem temnoty, aby vyrobil zbraň pomsty - tj světlopohlcovač. Když mi jej dal, ještě mě napadl ork a démonka, kteří jí chtěli pro sebe. Pak jsem to nabral směr Bílá hora, kde byli nějaké hologramy hrdinů světla, které jsem musel zmaterializovat právě tou zbraní, jinak byli nesmrtelní. Nyní tedy byli smrtelní a já jim mohl nařezat. Měli opravdu pořádné armády, ustáli dokonce 3 armagedony a nějaká další kouzla. Když byli poraženi všichni tři, získal jsem klíče od brány, která vedla do hradu ducha světla.

Před hradem mě opustil společník Blackie a tedy bylo jasné, že v závěrečném boji nebudu můct používat schopnosti zuřivosti. Závěr jsem úplně nepochopil a zdejší texty mi připadaly jakési dost divné. Možná částečně překladem do češtiny, ale spíše to prostě úplně nedávalo smysl a bylo to takové hodně uhozené. Ukázalo se, že společník Blackie, co mě celou dobu doprovázel a co mi jej dal Duch temnoty, je ve skutečnosti Duch světla, se který musím jakože bojovat.

Boj s ním byl jako boj s bossem (zřejmě asi jediný v tomto dílu). Nedal se zvládnout úplně bezeztrát vojáků, jelikož jako první věc, to tento boss udělal, bylo to, že vyvolal nějaké lidské bojovníky a jako druhou věc, že začaroval nějaké kouzlo, který sejmul asi 4 dračí princezny. Až pak jsem se dostal k tahu já a to bylo asi vše, co tento nepřítel předvedl. Jelikož následovalo kouzlo splašených střel, které mu vzalo 25 tisíc životů, pak armagedon, dalších 20 tisíc životů. V druhém kole nějak moc nedělal nic, takže 2x splašené střely s průměrným zraněním 27 tisíc a ve třetím opět přivolal nějaké lidské válečníky, takže splašené střely a závěrčný armagedon, který celý boj ukončil. Boss měl 100 tisíc životů.

Dialogy po boji s ním mi přišli ještě ujetější, než před bojem a velá hra tak z hlediska příběhového mi přestala dávat nějak smysl a závěr byl tedy opravdu hodně slabý.

Také jsem dosáhl 82 úrovně. Maximální úroveň v této hře je 80 level, po něm se odemkne nějaký úspěch na steamu. Já jej dosáhl hned 2x, protože po první dosažení 80 levelu se mi odemkl ten úspěch, ale úroveň klesla na 79 úroveň. Pak jsem tedy postoupil znovu na 80 a pak ještě o ty dva. Ne, že by to mělo nějaký význam. Celou hru mi trvalo projít 25 herních dní. I zde byl žebříček od autorů s nejlepšími hrdiny a i v tomto díle jsem tedy byl první, navíc s docela slušným náskokem před druhým. Hodně to ovlivňují ty levely a herní dny. Ze závěrečných statistik jsem i zjistil, že jsem za celou hru ztratil 111 vojáků :).

Nicméně 4 díl byl opravdu celkově trošku slabší, ne ani kvůli hernímu pojetí, které se příliš nelišilo od těch předchozích a záleželo, jak to hráč hraje (krom tedy toho, že hrdina byl opravdu hodně nabušený), ale spíše z hlediska toho příběhového a úkolového. On tedy příběh nebyl an v jedné hře žádné terno, ale řekl bych že od druhého dílu měl dost sestupovou tendenci a byl stále slabší a slabší.
------------------
Pro srovnání by to chtělo hrát i za jiná povolání, všechny díly, možná někdy časem, teď už asi nejspíše ne.

Těžko také říct, který díl je obecně nejlepší. Každý měl nějakou silnější stránku, ale také nějakou slabší. Všechny byly hodně podobné a možná je i chyba hrát to takto hned po sobě, protože i to může ovlivnit pak mé hodnocení těch dílů. Ale řekl bych, že nejlepší díl byl asi druhý. Pak asi o trošku první. Na třetí příčku bych dal třetí, zejména za pasáž u vikingů na severských ostrovech, která byla asi nejlepší ze všech her v rámci celé série, jenže po příchodu do Darionu šla hra po všech stránkách dolů. Nejhorší je asi ten poslední. Ale obecně mě vcelku bavily všechny a v každém jsem vyzkoušel něco jiného, jiné taktiky a postupy boje.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:King's Bounty
« Odpověď #54 kdy: Leden 22, 2023, 21:29:27 »

Tak konečně dočteno úplně celé a nabízí se otázka:

Milhausi, chystáš se pustit i do King's Bounty 2 a navázat na to v deníčku?
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:King's Bounty
« Odpověď #55 kdy: Březen 23, 2023, 09:49:20 »

Dvojku jsem už hrál.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:King's Bounty
« Odpověď #56 kdy: Březen 24, 2023, 01:06:09 »

Aha, no, že nebyl deníček. ;)
IP zaznamenána