Pokračoval jsem tedy Tristremu a vyčistil jej od volně se pohybujících oblud elfů na povrchu pomocí té metody s duplikováním arcidémonů. Vyhodnotil jsem to ale tak, že takto to dál nejde a že budu muset najít nějaký jiný způsob či taktiku, jak bych bojoval. Jal jsem se tedy procházet obchody a nakupovat artefakty, abych je mohl rozebrat a získat magické krystaly na zlepšení kouzel.
Přitom jsem víceméně náhodou zjistil, že v Monteville se dá ten cirkusák, co jsem mu zachránil dceru před baronem vzít do úkrytu, kde se stal vedoucím oddělením speciálních zbraní. A také hlavně, že se jeho dcera cirkusačka dá vzít sebou a dát jí za ženu princovi - královi v Inselburgu. Tím se stal králem a Inselburg byl vyřešen a přidal se k temnotě, na jeho hradě a v okolí se dali kupovat lidští zrádci, kteří kopali za temnotu a hlavně v jedné zdejší škole šarmu, kde se se mnou do té doby nikdo nebavil, se dali koupit za půl milionu princezny a také falešné princezny, které jsem potřeboval pro draka v úkrytu.
V úkrytu jsem je tedy předal drakovi, a ten mi umožnil najímat "dračí jezdce", což je vc podstatě holka jezdící na drakovi. Todle je nová jednotka tohoto dílu, které v předchozích dílech nebyla a je to asi nejsilnější typ jednotky, kterou mohu mít. Jednak má asi jen 1500 požadavky na vedení, je o něco slabší než černý drak nebo červený drak ve statistikách (útok, obrana, životy) a je zcela imunní proti kouzlům jako černý a ledový drak. Má dvě speciální schopnosti, jednak umí vyskočit do vzduchu a udeřit do země, čímž zraní všechny nepřátelé (záleží, jak daleko jsou od místa dopadu) podobně, jako trpasličí obr a jednak umí vyvolávat na bojiště další draky všech typů. Tedy hráč neví, jestli se objeví zelení, červení, černí nebo ledoví, ale na tom tolik nezáleží. Počet draků odpovídá hodnotě vedení samotných dračích princezen. Todle je schopnost, která úplně změní poměry sil na bojišti a je to schopnost asi nejužitečnější ze všech.
Důležitá je ale ta imunita na magii, což mě vedlo k tomu, že zkusím použít taktiku, které jsem se snažil mermomocí ve všech předchozích dílech vyhýbat a to sice, že budu používat kouzlo armagedon. Kouzlo armagedon je velmi účinné, v této době s inteligencí cca 40 a s ne úplně rozvinutými schopnostmi magie, které jej zesilují, mělo zranění něco kolem 6000-10000 tisíci. Blbé je, že zraňuje i vlastní vojáky a tak je třeba mít v armádě jen vojáky imunní na magii. Ta taktika s ním je tedy strašná nuda. Nechal jsem si tedy v armádě jen ty dračí princezny a černé draky a rozhodl se to vyzkoušet na zdejších předmětech, které se dali koupit v úkrytu od postav a které se daly 2x vylepšit. Byli to tedy boje s ochránci a gremliními věžmi, ale neměli šanci a já tak všechny předměty, které jsem sehnal a které se daly vylepšit vylepšil. Hodně z nich zvedalo inteligenci, takže mi stoupla na něco kolem 60 a tím i logicky stoupla síla těch kouzel. Postupně jsem sehnal i další předměty, které výrazně zvedají inteligenci, jako dvě hole arcimága, které zvedají inteligenci o 5 bodů a ještě zesilují útočná kouzla o nějaká procenta. (jednu jsem měl v ruce já a druhou moje společnice upírka), také 2 hadí prsteny (zvedají opět inteligenci o 5 bodů) a spoustu dalších věcí.
Objevil jsem také dvě nová kouzla, která v předchozích dílech nebyla a která jsou docela úžasná. Jedno jsou "Splašené střely", které v závislosti na rozvinutí kouzla vyšlou několik střel na jednoho nepřítele a každá ho zraní za určitý počet životů (závislé na inteligenci). Stojí relativně málo many (na třetí úrovni 15) a v době s tou inteligencí cca 40-50 dělalo škody kolem 8-10 tisíc. Je to tedy asi nejúčinější kouzlo na jednoho nepřítele. A druhé kouzlo, které je ještě asi užitečnější, je "Dech chaosu", které změní všechny statistiky zasažené obludy. (v případě mé kladně - tj zvýší jí výrazně útok, obranu, rychlost, šanci na kritický zásah a životy a v případě nepřátelské opačně negativně, tedy klidně z obludy ze 200 životy udělá obludu s 1 životem). Toto kouzlo také nestojí příliš mnoho many a je docela efektivní jej kombinovat s tím armagedonem. Tedy nejprve oslabit nejnebezpečnější jednotku nepřítele (například střelce, kde jich je hodně) a pak zakouzlit armagedon.
Když jsem tedy byl takto vybaven, inteligenci v této době zvedl na těch 60 a manu něco přes 200, vydal jsem se do Dragandoru, kde nastal doslova trpasličí masakr. S tím armagedonem nepřátelé prostě nemají šanci. Ani nepřátelští hrdinové nemají jak využít svá kouzla, jelikož draci jsou imunní. Většina zdejších bojů skončila po prvním kole, pokud to náhodou někdo přežil, cíleně jsem to protáhl až do 10 kola, abych trénoval některá kouzla a dosáhl medaile (jako třeba chytání nepřátel do pastí, nebo kouzla jako jedová lebka, kde je třeba pro nejvyšší stupeň jej použít asi 600x atd). Během chviličky jsem tak vyhubil veškerou pobíhající zdejší havěť a začal plnit zdejší úkoly.
Nejprve jsem vylákal nějakého zdejšího paladina do pasti, pak jej zajal a odnesl do úkrytu. Ukázalo se, že je to světec a vytrvalý zastánce světla, kterého bylo třeba napravit mými zuby a udělat z něj upírského zastánce zla. I ten se tedy přidal jako společník a přidal mi nějaký bonus do inteligence. Také mu šlo dát 1 předmět (prsten zvedající inteligenci). Mezi společníky lze zvolit, kdo bude hlavní - jeho bonus se zvýší. Já si tedy jako hlavní nechal upírku a tohoto mám jen jako vedlejšího. I on chtěl sežrat srdce zástupců světla, konkrténě bylo třeba pzabíjet několik nepřátel inkvizitorů světla nebo paladinů, aby stoupl na druhou úroveň. A druhý úkol pro povýšení na 3 úroveň chtěl v Inselburgu od nějakého starého kněze, aby z vězňů udělal 50 paladinů, které by také mohl sežrat. To jsem mu tedy i splnil (nebylo to těžké) a tak jej dostal na 3 úroveň, což je asi maximum. Zrovna jsem pozabíjel v Portlandu i ty jednotky knězů, co se tam objevili a také toho ducha kněze, kterého chtěla sežrat moje upírka, takže i tu jsem dostal na 3 úroveň. (dává to bonusy k inteligenci)
Dragandoru jsem musel udělat několik věcí, abych oslabil pozici zdejšího krále. Jednak jsem musel upravit u zdejšího alchymisty lektvar síly tak, aby měl spíše oslabující účinky a ten pak donést hrdinovi hlídající hrad krále (trpaslíci nejsou moc chytří). Pak porazit nějakého obra, jakožto velitele trpasličí domobrany a pak také zničit zdejší zbrojnici, na to jsem musel ve spolupráci se zdejším vlkodlakem nejprve unést princeznu (vlkodlak jí chtěl sežrat, ale to jsem mu nedovolil a musel jsem jej zmlátit), tím jsem se zbavil toho hrdiny, co hlídal hrad a mohl jsem zničit zbrojnici. Posledním krokem bylo udělat chaos u zdejších těžařů - horníků. Tam jsem potkal nějakého slabomyslného trpaslíka, který byl ovšem královské krve, nejprve mu chvíli "pomáhal", což skončilo tím, že zdejší důl vyletěl do povětří a pak ho naverboval, aby se stal králem místo toho stávajícího. Pak už nic nechybělo, mohl jsem zdejšího krále vyzvat, aby odstoupil pro neschopnost, což nechtěl, tak jsem jej porazil a zajal a na jeho místo dosadil toho hňupa. Taky jsem mu dal onu zajmutou princeznu. Trpaslíci v Dragandoru se tak přidali k temné straně a i zde se dali kupovat jejich temné verze.
Také jsem v Dragandoru našel zbývající trpaslíky, které chtěla pozabíjet upírka v Monteville. Mohl jsem tedy jít za ní a udělat z ní královnu v Monteville.
Celý Dragandor tak byl dokončený a já se mohl vydat dokončit osvobozování Tristremu. Před tím jsem se ale ještě vrátil na ostrov Darenbam, kde jeden trpaslík chtěl pomoci s opravou vzducholodi a také získat povolení od zdejšího černého draka, aby mohl létat. To bylo podmíněno 30 úrovní hrdiny, což jsem již měl a tak jsem mohl draka oslovit. Musel jsem mu dát nakládačku, aby nám povolil let a sám zahaben odešel. Po jeho porážce mi taky řekl, že můžu v Drokkentier, což byly létající ostrovy nad Darenbamem, kde žili draci, požádat draka Ladona o křídla.
Do Drokkentier mě tedy zavezl trpaslík pomocí vzducholodí, bylo zde dost nepřátelských draků, které bylo třeba vyřídit, ale nevadilo, alespoň jsem si doplnil stavy černých a červených draků pomocí diplomacie. Drak Ladon mi opravdu dal křídla a já tak mohl létat na koni podobně, jako v předchozích dílech. Taky jsem tu sehnal nějaké princezny, které měl ve sbírce nějaký drak a který chtěly utéct. S létáním se zase vše usnadnilo a já se tedy vydal do toho Tristremu.
Ani to nebylo s tou metodou armagedonu problém. Venku už tedy žádné obludy nebyly, ale musel jsem ještě projít zdejší tunely s hady, kde na konci byly černí draci. Na černé draky metoda s armagedonem nefunguje, ale za tímto účelem sebou vodím v záloze arcidémony a červené draky, které v případě boje s imunními draky vytasím. Arcidémony ještě vylepším tím kouzlem Dech chaosu, takže jsou v podstatě nezničitelní a s nimi nemají draci šanci. (na ledové draky se hodí ti červení). Osvobodil jsem zde v tunelu tak nějakého orského náčelníka, který se ke mně přidal do úkrytu a stal se velitelem vojenského oddělení. V rámci jeho úkolu jsem mu měl nosit zajaté vojáky (vojáci se zde zajímají automaticky po bojích s lidmi a elfy). Postupně jsem mu je tedy nosil, což zvyšovalo počty najmutelných vojáků v obchodech v úkrytu. Chtěl jich opravdu hodně a tento úkol jsem dokončil až později. Vězni se hodí i na proměny přes společníka Blakyho na kostlivce a rarášky, což v určitém počtu odemče medaili, která přidává bonus maně a zuřivosti a na nějaké další úkoly a věci. Velitel ještě chtěl po vědeckém a výrobním oddělení, ať vymyslí nějaké střelné zbraně pro skřety, nicméně za tím účelem bylo třeba sehnat dvě dřeva, jedno u trpaslíků (nebyl problém, měl ho chlápek ovládající lokomotivu) a u elfů v Aralanu, kde jsem ale ještě nebyl.
Po osvobození velitele ještě tedy chybělo osvobodit celý ostrov od elfů, což znamenalo vylákat zdejšího velitele elfů ven a zabít jej. Za tím účelem bylo třeba udělat několik záškodnických akcí, jako vyrobit výbušný mop pro zdejší orskou uklízečku a dopravit jej tak do jednoho hradu, pobít nějaké elfské hlídky a podobně. Po nějakých těch akcích a provokacích tedy nakonec vylezl samotný velitel, kterého jsem vyřídil. Pak už stačilo jen vyřídit posádky zdejších hradů a ostrov byl osvobozen, vlády se ujal zdejší šaman a zlo zase jednou zvítězilo.
Na mapě Tristremu jsem také našel dvě navigační mapy s novými lokacemi, jedním byl Medvědí ostrov a druhým byl Galenirim. Vyrazil jsem do Galenirimu, což bylo elfí království, nepřátelé tedy byly zejména elfové a bylo jich docela dost a silné. Metoda armagedonu fungovala i zde, ačkoliv jsem jí musel více kombinovat s tím Dech chaosu, popřípadě s kouzlem strach a nejprve vyděsit elfí lučišníky, aby neměli odvahu střílet na obludy vyššího levelu než jsou oni (tj na mé draky). Na ostrově byl hrad starého krále elfů a jeho mladé elfí ženy královny, měla jen 300 let a byla šťastná, nicméně se zřejmě nudila, protože pořádala turnaj básníků. Dále zde byla nějaká princezna, kterou hlídal nějaký věrný elf už od narození a bylo zřejmé, že by to bylo asi terno pro mojí démonku, mít jako sluhu takového elfa.
Na zajmutí toho věrného elfa ale bylo třeba vylákat princeznu a zajmout jí. Měla nějakou vizi, že její budoucí šampion srdce připluje na lodi s kostkovanými plachty. Látku na plachty jsem sehnal od překupníků v Portlandu, nicméně nevěděl jsem, jak vyrobit loď s takovými plachty a ať jsem hledal jak jsem hledal, nikoho jsem nenašel, kdo by mi jí vyrobil a tak jsem to nechal být.
Co se týče královny a krále elfů, bylo třeba se nějak dostat na turnaj básníků, respektive vybrat někoho, kdo by se účastnil a současně byl můj špeh. Zde se dostal tedy na scénu baron z Monteville, kterého jsem měl celou dobu v inventáři a který se stejně chtěl seznámit s nějakou elfí šlechtičnou. Baron tedy šel na turnaj a já šel shánět někoho, kdo převezme trůn po smrti krále. Byl zde nějaký temný elf, kterému jsem musel nejprve pomoci a porazit nějakého zdejšího hrdinu, po té souhlasil, že se zde stane králem. Také bylu nutné přesvědčit zdejšího hospodského, aby spolupracoval. Musel jsem nastražit fiktivní příběh o tom, že je zamilovaný a tajně se shází s nějakou trpaslicí (což elfové nesmí). To obnášelo sehnat mnoho věcí jakožto důkazů a pak je i nastražit a následně hospodského vydírat. To se tedy i povedlo a začal mi tedy sloužit. Také mi sdělil informace u průběhu turnaje básníků, já nabral temného elfa do inventáře, kouknul na zprávy od barona, kde psal o tajné chodbě do hradu. Od zdejšího loďaře, kterému jsem pomohl najít syna na Tristremu jsem se dozvěděl, kde je a tak jsem tam lodí vyrazil. Byla to jeskyně, kde zase byli nějací nový nepřátelé, dokonce i nějací draci, na jednom místě bylo potřeba získat ponorku (kterou jsem opět koupil od zdejšího loďaře) a tak se dostal až do hradu. V hradě bylo jen pár hlídek a nakonec jsem ještě musel porazit a zajmout krále. Zdejší královnu jsem dal za ženu tomu temnému elfovi a ten se tak stal králem a celé elfí království začalo sloužit temnotě (šlo zde koupit elfí válečníky v temné variantě). Pak už tu nebylo co dál dělat a tak jsem vyrazil na Medvědí ostrov.
Medvědí ostrov byla bývala zem orků, na kterou zaútočili elfové a dopadla ještě hůř, než Tristrem. Musel jsem pomoci nějakému zdejšímu orskému náčelníkovi chopit se zde moci, ale on měl dost z elfů nahnáno, takže jsem musel skoro vše odřít já a on se pak jen ujal království. Zejména tu bylo hodně úkolů pro šamana, který se měl přidat k tomu vůdci. Nebylo to moc těžké a úkoly ani nebyly příliš složité. Takový vcelku nezajímavý a zbytečný ostrov.
Na Galenirimu jsem sehnal také další dvě navigační mapy do dalších dvou lokací. Jednou z nich byl Aralan , což by mělo být zase nějaké elfí království a další byly Písečné ostrovy.
Vyrazil jsem tedy na ty Písečné ostrovy, což byla taková dovolená, neboť společník mi řekl, že si tu můžu odpočinout a nabrat nové síly. Tento ostrov byl ostrovem pirátů. Zdejší obludy byly spíše slabší (ono se to těžko posuzuje, když má člověk v armádě jen draky a ne plnou sílu vojáků, ale podle získaných zkušeností z bojů bych řekl, že byly slabší i než na Tristremu). Na tomto ostrově bylo několi takových opravdu odpočinkových úkolů, jako získat heslo od dveří s jeskyný s pokladem, plnit úkoly pro zdejší tři hlavní piráty na hradě, což došlo až k tomu, že všichni tři chtěli zabít ty zbývající a ujmout se vlády nad ostrovem. Já se nakonec rozhodl pro pirátku a orka a nějakého piráta zabil. Piráti se tak také přidali k temné straně.
Taky jsem během těch plnění úkolů zavítal kvůli něčemu do Monteville a zjistil, že upírka, které jsem pomohl na zdejší trůn mě zradila. Musel jsem nejprve vyřídit znovu duchy těch 7mi trpaslíků různě po ostrově, abych pak mohl sejmout i upírku na hradě. Zdejší baron po úspěchu v Galenirimu se sem vrátil na svůj hrad a tak nějak se asi zamiloval do elfské královny a tesknil po ní. Slíbil jsem mu, že mu pomůžu a zeptám se jí. Musel jsem tedy zpět do Galenirimu, temná elf král neměl nic proti tomu, aby jeho manželka odešla klidně i na sto let, královna byla nadšená z myšlenky, že bude s baronem a dala mi pro něj svůj obraz, já se tak musel ještě stavit znovu za baronem zeptat se, jestli by chtěl, aby k němu přijela královna na návštěvu, ten byl nadšen, tak jsem zase musel za královnou jí vzít a znovu za baronem mu jí předat. Oba byli nadšení a jejich vzájemná láska byla opravdu zhnusující, až se můj společník Blackie málem pozvracel. Každopádně na hradě barona jsem mohl také kupovat lidské zrádce.
U pirátů na Písečném ostrově jsem také od jednoho piráta získal loď s kostkovanými plachty, takže mi nic nebránilo s ní připlout do Galenirimu, vylákat princeznu a vzít jí jako rukojmí a pak i zdejšího věrného elfa, kterého jsem pak předal démonce. Ta tedy měla všechny tři věrné svedené.
Na písečném ostrově jsem taky sehnal další dvě navigační mapy na nové ostrovy a celou mapu světa jsem tak měl odemčenou. Těmi lokacemi byla Amazonie a Okkarland. Ani na jeden jsem ale neplul a místo toho se vydal do Aralanu, dalšího elfského království.
I zde jsem chtěl standardně proletěl celý ostrov a vyčistit jej od volně se pohybující havěti, ale ono tu skoro nic nebylo, krom pár hlídačů nějakých obelisků ani noha. Musel jsem nejprve začít plnit nějaké úkoly, aby se na mapě objevili nějací nepřátelé. Primárně jsem nejprve musel najít 3 špehy, které poslal duch temnoty (ducha, raráška a skřeta). Duch byl v pohodě a řekl mi jednu část hesla do tajné krypty s nějakým pradávným elfským zlem. Rarášek a Skřet byli zajati elfy a sloužili jako návnada na past, ale nevadilo, osvoboidl jsem je a útočníky vyřídil. Ti mi také řekl každý část hesla a navíc dali dodatečný úkol, jako vyřídit nějaké druidy, nebo najít poklad. Také tu byl hrad elfů, který hlídal nějaký strážný, kterého bylo třeba nejprve sejmout. Uvnitř bylo pár strážných a nějaký učeň nějakého zdejšího slepého mága, kterému bylo třeba dát taky nakládačku a získat jeho srdce (doslova, po jeho porážce se objevilo v mém inventáři). Slepej mág si myslel, že jsem jeho pomocník a zadal mi nějaké úkoly - tedy měl jsem sehnat nějaké ingredience pro nějaký obřad. To pět obnášel najít na zdejší mapě nějaké obludy a vyřídit je.
Navštívil jsem také temnou hrobku, když už jsem měl to heslo. Uvnitř byla mluvící lebka, která by mi pomohla jen v případě, že jí seženu kosti, Ty byly zde různě po hrobce, takže nebyl problém. Pak chtěla loutnu, kterou měla doma. Tam hlídal nějaký elfský hrdina, ale loutnu jsem tedy získal. Nakonec ještě ten nyní už kostlivec chtěl víno, které jsem sehnal na hradě elfů. Pak mi tedy už poradil, jak se dostat za zdejším elfým zlem, což byla tajná komnata s duchem nějakého temného elfa. Toho jsem musel osvobodit a pak jej dosadit na zdejší trůn. V první fázi tedy zničit strážce v těch obeliscích, co byly různě po mapě. To jsem tedy i udělal, ale pak jsem už musel končit a zbytek nechat na jindy.
Můj hrdina dosáhl aktuálně asi 63 úrovně. Od 50 opět množství obdržených talentových run i růst vedení za level zpomalil. Na asi 55 úrovni jsem nicméně měl všechny perky ve stromě magie již naučené. Na ostrově Darenbam byl navíc tučňák z třetího dílu, který i zde prodával talentové runy a když jsem našetřil asi 8 milionů, začal jsem zde utrácet a koupil hodně run síly a mysli, abych mohl rozvinout některé dovednosti v těchto stromech.
Tím, jak jsem rozvíjel ty dovednosti magie mi také rostla inteligence (díky perku věštec za každý naučenou dovednost v tom stromě). Inteligenci jsem tak postupně vytáhl na 104 a manu asi na 250. Pravděpodobně inteligence ještě poporoste, až seženu posledního společníka. Nicméně už nyní je to naprostý extrém a hrdina je opravdu až neuvěřitelně nadupaný. I ve srovnání s třetím dílem, kde jsem měl pocit, že je hrdina hodně silný a to nemluvím o těch předchozích. S touto inteligencí a s věcmi, co zlepšují účinnost útočných kouzel, má tak aktuálně armagedon zranění 16000-25000, což docela ujde
. Jenže ty boje jsou tím pádem fakt strašná nuda a nebaví mě. Mě bavilo právě ovládat ty různé vojáky a jejich schopnosti a komu jim pomáhat kouzli. Takto mám dvě jednotky s draky, dračích princezen asi 19, černých draků bych mohl mít asi 10, ale mám jich jen 5, ono na tom nezáleží. Stejně nedělají nic, v podstatě by mi stačil i jen 1 černý drak a vyšlo by to nastejno nebo bych mohl klidně chodit i sám bez vojáků.
Asi tedy tu taktiku ještě změním, aby to bylo více zábavný a mělo i cenu sledovat hodnotu vedení a porovnávat jí se sílou nepřátel a vůbec hledat nějaký způsob jak nepřítele porazit. I když je fakt, že takto je to hodně rychlé a vlastně je jedno, jak je nepřítel silný.