Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Srpen 06, 2020, 12:50:17
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: MMX - zmena poradia v partii  (Přečteno 1582 krát)

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 508
MMX - zmena poradia v partii
« kdy: Únor 06, 2017, 23:07:49 »

Používa niekto výmenu poradia členov družiny ? V lets plejoch som to nikdy nevidel a asi nie každý o tejto možnosti vie. Používam to hlavne v súbojoch keď je družina napadnutá z viacerých strán tak najsinejšieho člena presuniem na kraj.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5952
Re:MMX - zmena poradia v partii
« Odpověď #1 kdy: Únor 07, 2017, 06:44:20 »

Změnu pořadí postav nepoužívám, tak nějak mám ve zvyku družinu skládat rovnou s tím, že na krajích jsou bojovníci, byť to v původní sérii nemá zrovna nějaký extra význam. A ani u desítky mi to nepřijde zrovna funkční.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1543
Re:MMX - zmena poradia v partii
« Odpověď #2 kdy: Únor 07, 2017, 10:37:56 »

Já myslím, že na průběh bojů to nemá vliv vůbec žádný a nepřátelé stejně útočí na toho, kdo se jim nejméně libí, ne podle toho, kde je kdo.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 508
Re:MMX - zmena poradia v partii
« Odpověď #3 kdy: Únor 07, 2017, 17:09:49 »

Mne to občas pomáha. Napríklad keď útočia aj s pravej strany, vždy to od nich schytáva tá postava čo je úplne na pravo. Útok spredu je viacmenej náhodný. Ustúpiť ani utiecť sa nedá tak aspoň že toto funguje.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1543
Re:MMX - zmena poradia v partii
« Odpověď #4 kdy: Únor 08, 2017, 09:41:01 »

Já myslím, že to obecně není náhodné, ale že se nepřátelé řídí nejspíše nějakým koeficientem, jak moc jí je postava protivná. Na ten koeficient nejspíše pak budou mít vliv akce postav. Tedy když dá velké zranění, nepřítele naštve hodně (ale asi jen toho, koho zraní), když hodně léčí, asi naštve všechny, když používá nějaké vedlejší podpůrné dovednosti/kouzla, také. Pak jsou tam ty "provokovací" dovednosti u válečníků, které by to naštvání měli zesílit. A takto si asi každý nepřítel ohodnocuje každou postavu. Pokud by byli nastejno, pravděpodobně se bude volit podle povolání hrdiny/nepřítele, nebo podle té náhody.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5952
Re:MMX - zmena poradia v partii
« Odpověď #5 kdy: Únor 08, 2017, 12:44:40 »

Zkoušel jsem teď to útočení z boku a u mě to tedy nefunguje. Zranění schytává jakákoliv postava v družině. Hra nemá moc možností, jak odlišit postavení družiny, obzvláště pokud družina stojí na stejném čtverci. Ve starých dílech třeba existovala jedna "vychytávka", kdy potvora reagovala na družinu jedině tehdy, pokud se na ní družina přímo dívala. K potvoře se tedy dalo bezpečně zacouvat. V MMX je to jedno, takže předpokládám, že ani potvory nemají přehled o rozložení družiny a jejím směru pohledu.

Nicméně parametr o složení a rozestavení družiny by se mohl předávat jako nějaký identifikátor, který se pak zohlední při výpočtu cílení, ale jak jsem psal výše, u mě tomu nic nenasvědčuje. Pokud si dobře vybavuju, tak ani dovednost Válečnictví nefungovala dobře, což by bylo možné vysvětlení, proč to u tebe tak funguje. Jak psal Milhaus, hra asi nějaké cílení používá, ale jeho mechanismus těžko odhadovat. Může to být klasické cílení dle povolání/rasy, ale taky to může být mnohem komplexnější. Spíš uveď to konkrétní povolání, které na ten kraj přesouváš.
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 508
Re:MMX - zmena poradia v partii
« Odpověď #6 kdy: Únor 10, 2017, 09:20:00 »

Určite na to ešte pozriem, ale teraz som v MM7  ;)
IP zaznamenána