Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 16, 2024, 14:11:47
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 2 [3] 4 5 ... 15

Autor Téma: Série Mass Effect  (Přečteno 30418 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #30 kdy: Leden 19, 2017, 14:03:29 »

Já bych rád, ale sedím zrovna v práci :D
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #31 kdy: Leden 19, 2017, 20:07:12 »

No jasne Kelly, to je ona, moje laska, nemohl jsme si vzpomenout jak se jmenuje, sla snadno sbalit, moc se nevzpirala, byla mila, ta je fajn :)
Rybicky mi samo chciply, pri druhem hrani jsme se o ne uz radsi nezajimal:)
IP zaznamenána

Adam23

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 152
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #32 kdy: Leden 19, 2017, 22:15:36 »

Yeoman Kelly? :D Vy kujóni, já už ani nevím, s kým měl můj Shepard romanci, ale myslím, že s Liarou  :-*
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #33 kdy: Leden 20, 2017, 11:40:12 »

Mám to za sebou :D

Předně negativa - bugy a čeština. Bugy zůstaly nakonec jen ty dva, občas mi nešlo létat s lodí po průzkumu planet a občas se postava během akce dostala jakoby do meziprostoru (ztratila kontakt s podlahou). Ten první se dal poměrně snadno pořešit vyskočením z mapy, ten druhý jedině opětovným načtením (ve finále hry jsem tak musel jednu sekvenci bojů opakovat znovu). U češtiny mi nevadil překlad samotný, ale vadilo mě zejména přeskakování mezi tykáním a vykáním a to navíc třeba v rámci jednoho dialogu pro tu danou chvíli. Např. rozhovor se Samarou začal tykáním, ale při další odpovědi už mi vykala. To samé u Shepparda. Jednou se mi dokonce stalo, že mě oslovovali ženským rodem :)

U romance jsem zůstal při Mirandě, nakonec se nic extra nedělo, je to takové vkusné zakončení. To video s Kelly bylo o chlup žhavější ;) Nicméně to skončilo zas tak divně, ani během finále hry se ten vztah už dále neprojevil.

Při úkolu pro Legiona jsem nechal Gethy (Heretiky) přeprogramovat. Po návratu na loď se rozpoutal konflikt mezi Legionem a Tali, bylo to obdobné situaci po vyřešení osobáku pro Jack. Tentokrát jsem však měl v dialogu usmiřující volbu, takže jsem to uhrál ke spokojenosti obou. Legion tak získal plnou loajalitu ke mě. U Jack jsem asi přetím neměl spěchat a řešit to až ve chvíli, kdy bych měl vyšší přesvědčení.

Následovala krátká vsuvka o selhání maskování a v roli Jokera jsem se jal zahránit loď. Joker zůstal nakonec sám (kolektoři posádku odvedli), ale dostal loď do bezpečí, takže po návratu jsem opět mohl pokračovat v přípravách. Obletěl jsem všechny obchody v galaxii a nakoupil, co šlo a co mi přišlo užitečné. Měl jsem nějakých 850k kreditů, takže pohodička. Něco jsem na max vytáhnout nedokázal, ale s tím jsem počítal. V pár misích jsem některá vylepšení minul, když se mi nepodařilo projít zabezpečením. Na Illiu jsem si pak koupil vesmírného křečka :D

Finále bylo docela svižné, po příletu na základnu Reapera mě čekalo několik postupných voleb, jak postupovat vpřed. Do tunelů jsem poslal Tali, jako nejzkušenějšího technika. První tým zůstal na mě a musel jsem Tali držet při životě otevíráním záklopek. Samozřejmě proložené bezpočtem bojů. Druhý tým jsem přenechal Jacobovi. Miranda ani neprotestovala, byť jsem čekal, že tady by se právě mohla projevit romance s ní. Vzal jsem jí totiž do svého týmu, proto Jacob velel druhému, neb nikdo další mi vhodný nepřišel. Druhou postavou v mém týmu byla Jack. Protože byla jediná, kdo ke mě neměl vyšší loajalitu, rozhodl jsem se jí mít raději poblíž sebe. Čekal jsem od toho různé možnosti zvratu.

Po první fázi došlo na druhou, kde jsem měl pro změnu projít zahmyzeným územím. Pro vytvoření štítu bylo třeba zdatného biotika. Jelikož Jack jsem chtěl opět do útočného týmu k sobě, převzala tuto roli Samara, která mi přijde v tomto ohledu stejně zkušená. Musím samozřejmě podotknout, že koho jsem doposud opomněl vytrénovat, toho jsem docvičil právě v průběhu finální mise. Průchod druhým úsekem prošel bez problémů, druhému týmu velela protentokrát Miranda. Vzal jsem k sobě totiž Legiona, který mě docela zaujal svojí bojeschopností a výdrží.

Třetí úsek hry jsem opět prošel s Legionem a Jack. Ostatní nám kryli záda. Je to v podstatě už samotné finále, okořeněné bossfightem. Dalo se tušit, co se stane, ale mnohem zajímavější byla volba, co udělat se samotnou stanicí. Aby to nebylo nudné, když mám v plánu pokračovat trojkou, zvolil jsem předání základny Záhadnému. Většina týmu k tomu později vyjádřila obavy (rozhovory po titulcích), ale to jsem docela čekal. Po nastavení bomby se tedy spustil závěrečný boj, který byl spíše o přesnosti, než o čemkoliv jiném. Po něm ovšem došlo na dramatickou scénku, kdy jsem se v první chvíli zaradoval, ale pak ... Jack umřela. Nečekal jsem, že to tak dopadne, ale nejspíše tohle byla ta cena za absenci loajality. Předpokládám, že kdybych jí nechal v týmu vzadu, dopadlo by to s ní stejně.

Nyní tedy nezbývá nic jiného, než se pustit do trojky ... :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #34 kdy: Leden 20, 2017, 13:13:34 »

Jenom taková vsuvka k češtinám ...

Že se trojka distribuuje v EN jsem věděl, oficiálně to přeloženo nebylo, ale když jsem se začal pídit po fanouškovském překladu, zježily se mi vlasy hrůzou.

Předně jsem chtěl trojku koupit na Xzone, kvůli rychlosti by mi stačila digitální verze hry. Xzone totiž češtinu sponzoroval, tak jsem to chtěl vzít při jednom, jenomže jsem narazil u platby. Čekal jsem, že obchod půjde s dobou a platba prostředníctvím PayPal bude samozřejmostí. Ovšem není :) Práce s ověřovacími kódy tedy nepřichází v úvahu, neb by to bylo na dlouhé lokte, tak jsem to prostě koupil rovnou na Originu a to včetně jednoho DLC. Dobrý, hru mám.

No a teď to horší. Odkaz na češtinu na Xzone je jaksi nefunkční a v diskusi jsem se dozvěděl o možnosti stažení přímo ze stránek Marka Tvrdého. Ovšem jeho stránky nefungují, tedy potažmo stránky rpgcestiny.cz a jejich "aliasy". Instalátor češtiny jsem nakonec našel jinde, ale vyděsilo mě spíš samotné odstavení webu rpgcestiny.cz, ono totiž nejde jen o Mass Effect. Jen doufám, že to Marek nezabalil zcela. Tohle různé šachování s přesuny obsahu apod. mě čím dál více utvrzuje v přesvědčení, že je na čase si vytvořit velký archiv záloh patchů a češtin. Když jen vezmu, kolik nefunkčních odkazů jsem kvůli tomu musel proklikat, tak je to docela deprimující. Je škoda, že se překladatelé nesdružili v jeden jediný web, který pak tedy společnými silami udržovali. Zjednodušilo by to navigaci a dalo jistotu přežití. Rozhodně mám větší důvěru v soubory z originálního umístění, než je stahovat z neprověřených zdrojů.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #35 kdy: Leden 20, 2017, 14:02:17 »

řekl bych, že se překladatelé sdružili, viz: https://prekladyher.eu/, ale asi ne všichni.

Co se týče vztahu s Kelly, pochopil-li jsem to dobře, je poměrně náročný jej navázat. Záleží už na tom, jak hráč hrál první díl a jestli importoval savy. Pokud ne, je v ME2 na začátku nezadaný. Pokud ano, musel by být i v ME1 nezadaný. Také by si nesměl začít vztah s nikým jiným během ME2. Pak jsou tam ještě nějaké další podmínky během dialogu, co musí hráč zvolit.

Co ale hlavně, pokud Kelly dvojku přežije, pak se objeví při importování savů i v trojce. A pokud s ní měl hráč "vztah" ve dvojce, může jej mít i v trojce. Jinak to prý nelze.
IP zaznamenána

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #36 kdy: Leden 20, 2017, 19:53:23 »

Cestinu do ME 3 mas tady. A cestiny od Tvrdeho taky, jen zrejme doslo ke zmene webu, nebo tak neco. nebo ti to nebere prohlizec, nevim:)
http://cestinybeta.rpgcitadela.cz/portfolio/mass-effect-3/
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #37 kdy: Leden 20, 2017, 22:10:48 »

Flash: tohle mi právě ráno nešlo, češtinu jsem našel potom v adresáři na playzone. Přišlo mi to, jakoby ten hosting byl zrušený, takže nakonec to byl jen výpadek :) Verzi češtiny mám tedy 78, ale to snad vadit nebude.

Milhaus: Kelly měla jednu z voleb, která tam očividně byla kvůli romanci, ale asi jsem to pak tedy přerušil s tou Mirandou. Na konci mi zemřela jen Jack, všichni ostatní přežili. V trojce jsem na Kelly zatím nenarazil, ozvala se mi však Miranda.

Trojka se mi zatím jeví jako vylepšená dvojka, osekaná o trochu rutiny. Je to však mnohem více založené na cut scénách, ale dá se to. Když už jsem přežil Zaklínače 3, přežiju i tohle :D Potěšil mě import, kde se přenesla i moje podoba z dvojky, což je mi velmi sympatické a samozřejmě i romance s Mirandou. Příběhově je to ovšem obrat o 180° a zrovna mám nakročeno právě za Mirandou a nadšením zrovna nesrším.

Sheppard je opět vojákem Aliance a zůstala i nová Normandie, jen je z velké části vnitřně přestavěná. Hned na začátku se do družiny dostane Ash, která mě ve dvojce na Horizonu odmítla div ne jako zrádce. Počátek je tomu podřízen, ale očividně je to postava, která mi je hrou rovnou podbízena, naštěstí se to kousek od začátku zase lehce zamotá. Kdo jsou Reapeři je také jasné hned, Země totiž čelí jejich invazi.

Cerberus je zde nyní jasná opozice a Záhadný mi stihl představit své plány, ke kterým jsem mu dopomohl předáním základny Reaperů ve dvojce. Na začátek hry je to tedy dost překvapeních najednou, byť zrovna tohle jsem tak trochu očekával, jen v jiném podání. Pár lidí z dvojky už se ke mě zase přidalo, ale jsou to vesměs neutrálové, co Cerberus jen původně využil pro misi. Ze spolubojovníků mám zatím jen Garruse a narazil jsem na Thana, který je v nemocnici na Citadele, ale bojovat už nechce (chce dožít zbytek svého života v klidu - jeho nemoc se na chvilku zastavila, tak nechce ušetřený čas promarnit).

Strom dovedností je nyní o něco složitější, přibylo pár úrovní a nově jsou dovednosti větvené. U sebe jsem už dovednosti rozdělené, ale Garrusovi jsem musel vše naklikat znovu. U ostatních jsem musel samozřejmě také naklikávat, ale u nich jsem to čekalu Garruse jsem myslel, že to přejde z importu.

Galaxie je docela osekaná, plno z toho co jsem předtím objevil tu nemám a zatím jsem ještě nezkoušel těžbu. Přijde mi, že ta tu snad ani neexistuje. Radar místo toho skenuje planetární prostor přímo a odhaluje anomálie. Naneštěstí to rovnou poutá pozornost Reaperů, takže jsem toho zase hned nechal :) Galaktický prostor je rozdělen na sektory u nichž mám zvyšovat připravenost, což se bude nejspíše dělat prostřednictvím misí. Z těch jsem zatím zčásti pomohl Garrusovo lidem, jinak většinu času jsem strávil na Citadele. Ta je nyní mnohem větší a obsahuje řadu jednodušších úkolů a samozřejmě plno rozhovorů.

Pokud jde o boje, tak mírně přituhlo, ale zase poměrně rychle nabírám nové zbraně a vylepšení stojí mnohem méně kreditů. Boj nabízí i více možných akcí, takže to byl z počátku nezvyk - postava např. umí přeskakovat mezi úkryty, což je prima, když pak namísto skoku vpřed skáče z jedné strany dveří ke druhé a zpět :) Docela mám i problém se zaměřováním, jakoby hra záměrně cukala rukou. Chce to tedy mířit s rozmyslem a neukvapovat se. Oni se totiž nepřátelé navíc lépe kryjou a uhýbají.

Nejvíc se mě zatím dotkla změna stran, z toho úplně nadšený nejsem, ale uvidím, jak se to bude vyvíjet dál.
IP zaznamenána
This is the end ...

Adam23

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 152
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #38 kdy: Leden 20, 2017, 23:02:41 »

Tak a nakonec si ještě dáš jedničku? :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #39 kdy: Leden 21, 2017, 11:56:31 »

Zatím si jedničku asi nedám, dám si pak chvilku pauzu a hlavně bych rád sehnal tu počeštěnou jedničku od CD Projektu.

Včera jsem si šel nakonec popovídat ještě s Mirandou a udělat pár úkolů. Miranda mě mile překvapila, už s Cerberem asi příliš nepeče, byť její pozvánkový mail byl divný. Opět má problém se sestrou, ale zatím mi nechce říci podrobnosti. Měl jsem navíc možnost ze vztahu vycouvat, ale neudělal jsem to.

Na Mirandě mě ovšem udivila ještě jedna věc, ostatně to i na ostatních ženách. Vypadá nyní trochu jinak, Yenn už bych v ní nehledal. Přemýšlel jsem, proč se to v trojce takhle změnilo a pak jsem dostal nápad ... rozlišení. Samozřejmě, ve dvojce jsem měl nastavené nižší rozlišení, takže hra mi obraz roztáhla. Ženské tak měly docela velké boky a kulatější obličeje. Už u toho videa s Kelly jsem se zarazil, protože u mě to v reálu taková kočka zase nebyla :D Ale co už.

Do týmu jsem získal nově Mordina, který usilovně pracuje na opravě genofágu Kroganů. Tvorba aliance se však nedaří, kladou na mě další podmínky a je to vůbec poněkud zamotanější. Těžba na planetách opravdu neexistuje a celý galaktický prostor mi nyní přijde lépe využitý. Postrádám akorát kompletní znalost galaxie, z počátku se tedy nedá cestovat po moc místech. Soustava s Tuchankou se třeba objevila až spolu s úkoly pro Krogany.

Pokud jde o hru jako takovou, je to opravdu jen vylepšená dvojka a někdy váhám, proč je to vlastně zařazené mezi RPG. Kdysi jsem si podobnou otázku kladl u DeusEx, kde se ale používalo označení 3D akce s RPG prvky. Takovýchto akcí totiž vzniklo v historii více a lišily se jen mírou integrace RPG prvků, tedy konkrétně vývojem dovedností. DeusEx byl však tuším první, co zavedl souběžné navyšování statistik (zdraví). Jestli je tohle dostatečným důvodem, abychom hru zařadili do kategorie RPG, nevím, spíše ne. V principu mě totiž nic nenutí dovednosti navyšovat, nepřátelé se liší jen v počtech a kombinacích. Pokud to však porovnám čistě s dvojkou, tak trojka je mnohem více RPG, než byla dvojka.
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #40 kdy: Leden 21, 2017, 15:55:12 »

Kdyz bys chtel Mass Effect v cestine od CD Projektu staci rict. Mame ho nejak kolem 150 korun.
Dokonce tam snad je i ta puvodni verze co vysla pri vydani a pak par tech ve zlevnene edici.

mam dojem ze zname zenske vypadaji v trojce trochu jinak, a nebude to jen rozlisenim, spis pujde o jakesi designerske rozhodnuti ktere v Bio ucinily z neznamych duvodu:)
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #41 kdy: Leden 21, 2017, 15:57:05 »

Elemir: V dnešní době se za RPG označuje úplně všechno. Heroes7 je RPG.

Taková Mafia1 je bezesporu také RPG, rozhodně víc, než ME2. Má lepší příběh, do kterého se lze vžít a hrát roli mafiána, má rozvojový systém (hrdina se učí krást auta). Jasné RPG.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #42 kdy: Leden 22, 2017, 11:27:14 »

Flash: Vidíš, to mě nenapadlo, pak k vám kouknu. Já zatím prohlížel jen současné nabídky obchodů a v nich už je jen EN verze.

Ve hře jsem podle svého interního časovače docela daleko, ale na cílích pro hlavní úkol hry to není zatím vidět :) Hodně se toho točí kolem Citadely, kam se pořád vrácím a do toho mi na mapě galaxie postupně přibývají různé systémy, co už znám z dvojky. Těžko tedy odhadnout, jak daleko vlastně jsem.

Výsadek už mám asi taky kompletní, protože více postav se mi na obrazovku výběru nevejde. Nakonec jsem mohl přijmout i Ashley a tím to skončilo. Jedno místo zabírá EDI ve svém robotickém těle. Ostatně ona a Garrus jsou moji nejčastější parťáci na misísch. Garrus tak zůstal jedinou postavou z dvojky, která se aktivně účastní děje. Mordin se jen nalodil, ale v jedné misi umřel, takže i o něj jsem přišel. U krogů jsem chvíli pomáhal Gruntovi a na jedné základně s vědci jsem narazil na Jacoba. Thane taky umřel, když mi pomáhal při očistě Citadely od útoku Cerbera.

Romance se poněkud zamíchala, v jednu chvíli se mi chtělo dost postav podívat do kajuty :D Ale ne všechno bylo kvůli možnému vztahu. Spíš to bylo takové příjemné zpestření denní rutiny, kdy si některé postavy chtěli prostě jen popovídat v soukromí. Byla to moje spojovací důstojnice, reportérka, co jí mám na palubě a James (mariňák ze strojovny, který má být povýšen do týmu N7 a přišel si pro radu). Ostatně homosexuála na palubě mám taky, je to pilot raketoplánu. Jsem na něj kupodivu docela milý :) Vážně to spíše vypadalo s Liarou, ale jemně jsem jí odmítl.

Málem bych zapomněl, při jedné misi jsem narazil na Samaru, vypadá úplně stejně jako ve dvojce a opět řešila problémy se svými dcerami. Mohlo to skončit docela tragicky, ale jako správný dobrák jsem zasáhl (aby nemusela zabít svou poslední dceru kvůli kodexu, chtěla zabít sebe). Obě dcery jí kupodivu nebyly tak podobné, jako ta sadistická dcera ze dvojky.

Opět se mi ozvala Miranda, ale ta si chce dále pokračovat se svými problémy sama, takže došlo jen na holohovor. Začínám pomalu tušit, jak to celé dopadne. Miranda je jedinou pákou, kterou na mě Záhadný má.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #43 kdy: Leden 22, 2017, 23:59:55 »

Mno, amíci se nezapřou, bez happy endu by to nešlo :D Pomalu jsem se prokousal přes část okolo kvarianů a pomohl Tali a potažmo celé její rase. Gethy jsem přitom zachránil taktéž, leč Legion tradičně, jako jiné významné postavy předtím, zemřel. Na alinační výhodu má sice tohle vítězství vliv, ale pořád to není dostatečná síla pro boj s Reapery. Poněkud mě naštval i jeden prima boj s Reaperem na planetě, kde jsem měl zamířit jeho střelecký aparát a do toho se uhýbat jeho paprsku.

Na x-tý pokus jsem to dal, ono už je pak jasné, co přesně dělat, ale právě tyhle souboje výsostně nesnáším. V tomhle už si ME na RPG nemůže hrát tuplem, protože tady vůbec o nějaké dovednosti nejde, souboj je navíc dost striktně naskriptován, takže i kdybych mířil sebelíp, stejně to musím celé uskákat! Není to jediný souboj, který mi nějak vadil podobnou konstrukcí, ale tohle už byl extrém. Úplně teď vynechám, že od určité mise mě to do dalších misí hází s minimem výbavy. Je hezké, že najednou zůročím i ty psionické dovednosti, ale já to chci sakra hrát podle sebe!! Opět, jako u Zaklínače 3, pokud to má tyhle "vychytávky", tak musí ale nejprve bezproblémově fungovat ovládání postavy ... o zasekávajícím se překlikávání zbraní raději pomlčím ... Je zajímavé, že čistokrevné 3D akce tímhle netrpí.

Ale zpět k ději. Opět jsem dorazil do bodu s Mirandou (už jsme tedy měli i jedno další noční dobrodružství chvilku předtím :) ) a je vidět, že jsem se v ní nespletl. Cerberus už dávno prohlédla a cestou za svou sestrou Orianou se dostala na utajovanou základnu, kde její otec dále prováděl své experimenty. Celou dobu to směřovalo k tomu, že jí nový vrah Záhadného dostane, ale nestalo se tak. Až tak krutý scénarista nebyl :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #44 kdy: Leden 23, 2017, 14:45:33 »

Už mi to pomalu začalo připadat natahované, armáda stále vesměs nepřipravena a přede mnou už jen jediný úkol - dobýt základnu Cerbera. Z tohoto bodu už není návratu, takže napoprvé jsem varování přijal a dořešil dva vedlejší úkoly, ale nakonec mi opravdu už nic jiného nezbylo.

Čekal jsem, že "návštěva" základny mě dovede přímo k Záhadnému, ale ten se mi zjevil jen ve formě hologramu a namísto něj jsem se musel vypořádat s jeho ninja zabijákem. Už v chrámu asarijek byl problém ho zasáhnout, ale nakonec mu stačilo jen sundat štíty a obranu. Poté následovalo drobné nepříjemné zjištění o katalyzátoru a jeho přesunu k Zemi pod ochranu Reaperů.

V téhle fázi hry jsem si začal poprvé hrát s vylepšením zbraní. Předtím mi pointa tohohle prvku unikla. Myslel jsem si, že když vylepšení nakoupím, že se aplikují sama, jako u dvojky, ale ono je potřeba je aplikovat manuálně a na každý uvažovaný kus zbraně zvlášť, proto je jejich cena asi nízká. V posledních misích jsem ovšem dostal docela slušnou výbavu, tak jsem si to trochu ošperkoval. Zejména zaměřovač na útočnou pušku se hodil, stejně tak úprava hlavně pro samopal. O navýšení kapacity munice ani nemluvě. U ostřelovačky jsou to sice jen 2 náboje, ale pořád lepší, než nic.

S dovednostma jsem se dostal docela daleko a podobně jako vylepšení jsem začal experimentovat s municí. Nakonec jsem docela využíval kryo munici. Sice to není idální úplně na vše, ale má to zábavný efekt :) Vycvičil jsem skoro všechno na max. a na závěr jsem výsadek porůznu obměňoval, abych docvičil i všechny ostatní, kdyby došlo na podobný konec jako u dvojky.

Přistání na Zemi bylo tvrdé a o boje rozhodně nebyla nouze. Párkrát mi docela teklo do bot, ale největší záhul je ochrana raketové baterie, která má ve finále sundat jednoho Reapera, co brání teleport na Citadelu (onen katalyzátor). Jsou to zhruba 4 vlny nepřátel, jejichž tuhost postupně roste, takže je to dost uhýbání a shánění zbytků munice. Jinak nic vyjímečného. U poslední vlny jsem po hlášce a možnosti střelby neváhal a přes nepřátele se rozběhl k ovládací konzoli. Byla to jediná šance, protože už jsem neměl ani čím léčit :) Netušil jsem však, že tohle je zároveň poslední boj ve hře. Zbytek už je víceméně o přesunu a sledování videí, plus jedno závěrečné rozhodnutí.

Už na základně Cerbera jsem měl možnost číst nesmazané zprávy o mém oživení a názory Záhadného. Finále hry s tím tak trochu počítá, protože jsou 3 možné konce. Záhadný se tu navíc zjeví a je s ním zajímavá rozmluva, ukončená nečekaným zvratem. Zbraň jsem sestavil, ale očividně něco stále chybělo ... Shepardovo sny a samotný úvod hry dávaly tušit existenci mysteriózní zápletky a v podstatě jsem původ chlapce z úvody hry a snů odhadl dobře. Překvapený jsem byl spíše z počtu voleb a možných důsledků, protože jsem musel vzít v úvahu i to, jak jsem hrou postupoval. Ani jedna z možností se mi ve skutečnosti nelíbila, ale stejnak jsem nestihl odhadnout, co a jak mám udělat, tak jsem si to namířil rovnou k transportnímu paprsku a skočil ...

Shodou okolností to vedlo k tomu pro mě nejvhodnějšímu konci :) Teprve po hře, když jsem sledoval jiné konce na YT, jsem pochopil, jak se dospěje k těm ostatním. Vůbec mě nenapadlo, že jsem se nemusel vydat přímo za nosem, ale další volby byly po stranách té prostřední cesty :D Jenomže tím bych pošlapal vše, co jsem pro Galaxii udělal.

Prostřední volba je syntéza, neboli propojení organiků a syntetiků, což by vedlo k vzájemnému porozumnění mezi oběma formami života. Zničit Reapery by totiž znamenalo zničit všechny syntetiky, tedy i Gethy a nejspíše i EDI, což by vzhledem k mým předchozím volbám bylo padlé na hlavu. Další možností bylo Reapery ovládnout a udržet je pod svojí kontrolou, leč to mi sympatické taky nebylo. Syntéza z toho opravdu vyšla nejlépe. Když to vemu vůči celkové zápletce Mass Effect a všem úvahám, které ve hře padají, ono je to asi i nejlogičtější.

Pocit ze hry celkem dobrý, až na ty dvě včerejší výtky, ale jestli jsem to dobře pochopil, tak jsem odehrál jen nějaký základ, který se později rozšířil formou DLC, takže mi ve hře přinejmenším pár věcí chybělo. Tenhle koncept je mi krajně nesympatický, ale přežít to jde. Od romance s Mirandou jsem čekal ještě nějaký dodatek, ale bohužel, ani finální video se tím nijak nezabývá. To mě zklamalo. Jinak rozhovory a různé varianty rozhovorů jsou zpracované detailně, kolikrát mě bavilo se jen někde postavit a sledovat dění kolem, jenomže pak někdo udělá takovouhle botu a nechá romanci vyšumět do prázdna. Na tom úplném konci hry jsem si připadal spíše jako nezaujatý divák, který k té postavě nemá žádný vztah a skočit do teleportu je v podstatě vysvobození.

Ve hře mi docela chyběly dva prvky, co mě ve dvojce celkem bavily - hackování a přerušení obvodů. Málokdy jsem to totiž zkoušel loadovat, většinou když se to nepovedlo, tak jsem to nechal být. V trojce to však už nemá význam, protože v ní lze řadu věcí v pohodě nakoupit. Ve dvojce to byl ovšem dobrý prvek náhody.

Jsem zvědav, s čím přijdou v Andromedě. Moje nej sére to určitě nebude, ale hrálo se to dobře a nějaký vztah jsem si k tomu přeci jen vybudoval. Někdy kouknu ještě na jedničku, ať to mám ucelené ;)
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 2 [3] 4 5 ... 15