Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 13:59:54
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard  (Přečteno 11870 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« kdy: Říjen 28, 2016, 20:03:43 »

Jeden by ani neřekl, jak ten čas letí :) Je tomu již něco málo přes rok, co jsem hru dokončil v úrovni obtížnosti Old-School Veteran a je tak nějak na čase obtížnost zase o kousek zvednout. Původně jsem k rozehrávce v obtížnosti Hard chtěl přikročit mnohem dříve, ale shodou okolností mi do toho zasáhly rozehrávky starších dílů Might and Magic a pak už se to jen vezlo. Změnit názor mi dopomohla až Ali se svou češtinou a také prostě chuť si zase zahrát něco mírně odlišného od současných dohraných her.

Nutno dodat, že po tom roce jsem zase některé nabyté vědomosti pozbyl, takže se tak trochu děsím chvíle, kdy se mi podaří dostat se do úzkých. Na úvod jsem se navíc překlikl a zvolil rovnou mód Ironmana :D Nic se však neděje, obtížnost lze v menu snížit a také to asi udělám. Ironmana bych si jednou taky rád střihnul, ale nejprve chci mít dokončený test družiny, kterou jsem si připravil pro Hard obtížnost, protože ta samá se nejspíše pokusí pokořit i tu metu nejvyšší.

Gaulen je taková klasika, bez které se družina nikam nehne, takže jeden člen družiny je jasný. Numantian Games na oslavu prvního výročí hry vydali Anniversary edition, takže Gaulen má nyní nový portrét. Jen doufám, že výroční edice příliš nezasáhla do některých mechanik. Ruku na srdce, díky modovatelnosti této edice by se dalo do počátku notně vypomoci, ale to je čistě o svědomí hráče. Rozhodně si nehodlám hru ulehčovat!

Poměrně jasné místo bylo i pro klerika, bez něj by to prostě bylo další ztížení hry. A aby to nebylo málo, zadní řadu s Gaulenem doplnily hned dvě kleričky - Lathia a Eona. Obě si efektivně rozdělí funkce a zduplikují významná pomocná kouzla. Mág by v této úrovni obtížnosti zbytečně zabíral místo užitečnějšímu povolání. Podobně odpadl support v podobě paladina nebo barda. Tu hlavní práci odvede trojice ranařů vpředu a ta potřebuje mnohem efektivnější podporu.

Těžko se proto bude někdo divit, že v první řadě stojí barbar Elemir a dva sekundanti - Arrawar a Yoshimo. Oba shodou okolností zloději :) Smyslem využití zlodějů je maximalizovat krvácivé zranění (shurikeny) a díky Quick Strike využívat "přednostního práva" útoku. Minimálně jeden ze zlodějů se bude stejně jako barbar specializovat na tupé zbraně. Důvod je prostý, vyřadit protivníka ze hry co nejdříve. Díky Quick Strike by to mělo být ještě jednodušší. Tam, kde ochromení nebude funkční, přijde na řadu krvácivý efekt z mečů a shurikenů. Oba zloději si navíc rozdělí doprovodné zlodějské dovednosti, takže bych se mohl obecně obejít s menší spotřebou dovednostních bodů.

Předchozí odehrávka mi potvrdila význam ochromení v boji, proto jsem se na téhle taktice rozhodl postavit i novou družinu. Nepotřebuju extra silné charaktery v první řadě, úplně postačí, když dokáží silnější protivníky (bosse a spol.) vyřadit z boje. Pak už je jedno, jak dlouho bude boj probíhat, protože riziko z něj plynoucí bude citelně minimalizované. Krizovým místem hry jsou totiž různí strážci a titáni, tedy víceméně sólo protivníci. Základem je získat hned na úvod čas, než klerici sešlou, co mají. Hlavní parketou kleriků však budou nemrtví, kdy družině zdvojenou silou kouzel pomůžou projít přes nejtužší nemrtváky na klíčových místech.

Pokud jde o záznam herního času, to bude docela komplikované. Jelikož u toho budu pečlivě prohlížet i veškeré texty, nemá asi smysl čas rozehrávky uvažovat. Předpokládám však, že přes 50 hodin už se nedostanu ... no, spíš doufám :) Jde o to, že za ty dvě rozehrávky jsem si přeci jen našel nějaký optimální průchod hrou, takže jsou věci, kterými se nebudu zbytečně zdržovat. Sám jsem zvědav, nakolik jsem na vyšší obtížnost připravený a zda-li je můj předpoklad o složení družiny vůbec správný. Nechci tu kopírovat odehrávku někoho jiného, chci si to prostě vyzkoušet se svou vlastní družinou a s vlastním rozhodnutím, co, kdy a jak budu zvyšovat.

Drobný problém je jen s mým "volným" časem, protože LoX můžu hrát jen na svém stolním PC. Tím pádem se to zužuje jen na dny, kdy nebudu v práci. Zbytek nejspíše vyplní jiná rozehrávka, na kterou se také už delší dobu chystám ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #1 kdy: Listopad 01, 2016, 19:37:44 »

Uznávám, že jsem se od ohlášení rozehrávky trochu flákal, takže hrát jsem naplno začal až včera, ale za to může hlavně víkend, kdy jsem měl v práci noční. Postup však není i tak rychlý.

Můj předpoklad s družinou moc nevyšel, nějak jsem zapomněl, že bojovnická povolání nemají takovou volnost ve výběru zbraně. Zloději se prostě palcáty nenaučí, takže zůstalo jen u klasických mečů a hvězdic. Díky tomu, že houby ve Sporia Forest jsou na krvácení imunní, nedokázal jsem se zatím probít do Sorrentie. Zůstal jsem tak uvězněn ve Velegarnu a nastalo docela časté pendlování mezi jednotlivými nebezpečnými oblastmi.

Krysí jeskyni mám třeba hotovou jen z části. Dokázal jsem se prosekat přes kostlivce na konci, ale silnějí skupinky krys jsou zatím mimo mé možnosti. Venku to není o moc lepší, ale úkol na pláži už mám také pořešený. Pobíhání mě samozřejmě dost vyčerpává zásoby jídla. Musím říci, že je to opravdu našponované. Do toho jsem koupil na první levelup 2 bonusové dovednostní body. Třetí už jsem nemohl, protože jsem si potřeboval zachovat rezervu peněz kvůli poplatkům strážím. Přede mnou už je druhý levelup a opět to vidím max. na dva bonusové body, což by nyní už mělo stačit na víc věcí - prvním levelupem jsem si otevřel některé nenaučené dovednosti.

Ve Velegarnu mě překvapila jedna věc, které jsem si předtím nikdy nevšiml. Když jsem zkoušel proklepnout každou postavu ve vesnici kvůli rozhovoru, přišel jsem na to, že ten sedlák poblíž pole vykupuje obilí za výhodnou cenu - 50 zl za 20 otepí. Dříve jsem obilí prodával u klasického obchodníka za 1 zl za kus, tedy dost nevýhodně. Bylo to tedy milé překvapení :)

Zatím plánuju ve hře pokračovat, jak se to bude tvářit dále, ale pomalu se připravuju na variantu, že bych poskládal novou družinu a lépe si postup rozvrhl. Obdivuju každého, kdo to prošel na Iron Mana, na to už bych trpělivost neměl. Ono se to asi příchodem do Sorrentie trochu zlomí, ale nečekal jsem, že přituhne až tolik. Cena jídla a služeb tomu dává nový rozměr. Každá zbytečná akce navíc je díky tomu hned znát. Zhruba polovinu bojů mi někdo v družině umřel :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #2 kdy: Listopad 03, 2016, 07:15:00 »

Nakonec se mi podařilo vyčistit Krysí jeskyni a dokoupit dva bonusové body na dalš levelup. S postavami ne třetím levelu už jsem se probil přes mochomůrku na sever Velegarnu a zde se poprvé srazil s pekelným psem. Střet byl nepříjemný a prokletí jsem se nevyhnul. Leč cesta do Sorrentie byla volná. A tím to taky skončilo :) Dokázal jsem akorát aktivovat cestovní portál, k Odredovi jsem se neprobil.

Výhoda je, že mě čeká ještě vyčištění pláže ve Velegarnu, což by mohlo přihrát další level postavám a pak samozřejmě úvodní kola v Aréně. Možná bych pak mohl zvládnout i hrobku ve Velegarnu. Na průchod k Odredovi a do Nabrosu to bude chtít alespoň level 5, což mi těď přijde ještě docela vzdálené. Hodně by pomohlo, kdybych dokázal vyčistit Sporiový les a získal bonus za vyčištění, jenomže to by byla nyní sebevražda :)

Nejvíc mě opravdu tlačí finance a jídlo. Pokud bych měl dostatečnou výdrž, tak by se tohle dalo trochu vylepšit, ale je to opravdu hodně o čase. Při pohybu po Velegarnu neubývá družině jídlo, což je standardní chování hry. Každých několik dní se pak na poli objeví obilí, což při sklizni vynese 100 zl. Pokud bych tu dokázal pár desítek hodin čistého času pobíhat a sklízet, mohl bych si přijít na docela slušné peníze :D

Ale teď vážně. Dostatek dovednostních bodů je alfou a omegou hry. Díky tomu, že na počátku musím některé potřebné dovednosti nejprve odemykat, tak mě to stojí více bodů, které pak nemůžu vkládat do jiných dovedností. Je to taková pauzírovaná, kdy některé věci jdou zvedat jen ob level. Na nižších úrovních obtížnosti to není tak znát, protože cena dovednostních bodů nenarůstá tak rychle. U Hard je ovšem problém, že pauzírování v tréninku tu hru ještě více ztěžuje. S tím jsem nakonec počítal, ale nepočítal jsem s tím, že budu s penězi až tak na štíru.

Naštěstí stále platí, že léčba v chrámu může být cenově výhodnější než odpočinek v hospodě, takže toho využívám. U prokletí už je to klasický problém. Holt se budu muset smířit s tím, že kus hry odehraju s prokletými postavami, protože odstraňovat to nemá smysl. Za chvilku mě napadnou další pekelní psi a tak stále dokola.

Každopádně je cítit, že nejtužší byl hlavně ten začátek. Časem snad pořeším i ty pekelné psy, aby střetnutí s nimi nebylo tak deprimující. Pokud se budu schopný dostat do Nabrosu, budu mít ohledně smysluplnosti této družiny už jasno. Zatím pořád váhám, jestli to byl opravdu dobrý nápad. I když ona by to ani trojice barbarů v první linii nevytrhla. Omračování potvor se mi zatím taky moc nedaří.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #3 kdy: Listopad 04, 2016, 20:25:37 »

Mno, ... v podstatě zázrakem jsem se dostal do Nabrosu a to poté, co jsem vyčistil většinu Věže Melancholie (až na strážce). Na levelu 5 jsem vyrazil směle kupředu. Level vlastně odpovídá, ale podmínky už moc ne :D Poněkud jsem to zpackal. Asi bych se zuby nehty dokázal udržet ještě chvíli a možná by se i něco zlomilo, ale spíše začínám uvažovat nad novou rozehrávkou a s jiným složením družiny. Ti dva zloději byli na papíře hezký nápad, ale praxe ukázala něco jiného.

Jeden z kleriků musí uvolnit místo v tuhle chvíli užitečnějšímu charakteru. Podobně musí být jeden ze zlodějů (alespoň jeden!) nahrazen. Začínám hodně zvažovat zapojení barda do druhé řady a náhradu jednoho zloděje vepředu dalším barbarem. Holt zloděj je dobrý bojovník, ale zpočátku je hodně limitující množství zdraví. Obě kleričky už je předehnaly a je to znát. Přitom já musím zloděje jako bojovníky cvičit, jinak to prostě nejde. Přední řada tak má menší účinnost. A trápit se opravdu nechci, byť se vzdávám opravdu nerad.

Nikdy by mě nenapadlo, jak na Hard může tuhost hry narůst. Nedostatek jídla celkem kompenzuju, ale finance jsou mnohem horší problém. Nemám důvod pochybovat, že bych to s touhle družinou nakonec dohrál, ale ten čas by byl šílený. Zítra mě tedy nejspíše čeká nový start.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #4 kdy: Listopad 05, 2016, 12:51:14 »

Jsem na počátku výběru nové družiny a jsem zároveň mírně zmaten. Když jsem si vybíral předchozí partu, využil jsem samozřejmě tabulky, které jsem na webu uveřejnil. Vize současné družiny se mi v hlavě rýsovala v podstatě už od dohrátí hry v úrovni Old-School Veteran, takže je to už hezká řádka měsíců. Když pak došlo u zlodějů na levelup, tak mě skutečně dost zarazilo, že se nemůžou palcáty naučit, ale holt jsem to vzal tak, že jsem se asi přehlédl. No a nepřehlédl :) V tabulkách je skutečně možnost Maces and Hammers uvedena a to hned od prvního levelu.

Zbraně jsou vlastně u všech stejné, jen zloději mají navíc shurikeny a postavy se pak liší jen v tom, s jakými zbraňovými dovednostmi začínají. Je možné, že tohle změnil až nějaký update hry, ale nyní se to tváří tak, že defaultní zbraňové dovednosti jsou zároveň ty jediné, které postava má a ve kterých se může zlepšovat. Hodně to mění pohled na výběr vhodné družiny.

Pořád váhám. Kouzlící postava sice chybí, ale ta je užitečná jen zpočátku, než se právě ti zloději dostanou do formy. Divine Summoner je v tomhle ohledu užitečnější a hodně jsem nad ním spekuloval už v době, kdy jsem psal rozbor tohoto povolání. Ona všechna ta zdánlivě slabší povolání mohou mít v úrovni Hard nový a větší význam. Včera jsem se od Ali dozvěděl, že ho ve své družině používá, akorát využívá jiné heroldy. Za sebe mám spíš obavy, aby ta užitečnost vydržela až do konce.

Hodně přemýšlím o bardovi, jehož podpora by se mi asi dost hodila. Navíc na sebe může převést obchodování, což je další užitečná věc a spolu s Gaulenem by to byli dva střelci v zadní řadě. Zloděje jako takového se zbavovat nechci. Stále je to dobrá volba do první řady k barbarovi. Další z postav zvažuju palada, který se také může ohánět palcáty a pro silné varianty útoku má časem i dost many. Horší je to u něj z pohledu pozice postavy, protože je to kvůli aurám středová postava. Zloděj by tak musel na kraj družiny. Na druhou stranu ho tam zase může paladin chránit.

Pomalu se mi tedy začíná reálná družina rýsovat. Předchozí pokus mě stál zhruba 10 hodin, takže za dalších 10 už bych měl vědět, jestli jsem tentokráte zvolil lépe :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #5 kdy: Listopad 05, 2016, 20:10:08 »

Obměna družiny docela zabrala. Hra odsýpá rychleji a během čtyř hodin jsem se objevil u Odreda. Změna nastala už ve Velegarnu, kde jsem mohl provádět poněkud systematičtější průzkum a čištění. Při levelupu nakupuju méně skillpointů a trénink dovedností v některých případech beru ob level. Počítám, že do levelu 10 to asi ani jinak nepůjde.

Bard se zatím moc neukázal, ale jako střelecká podpora je dobrý. Díky tomu alespoň jen nečinně nestojí. Na zajímavější a hlavně účinnější písně teprve dojde. Mile překvapil i paladin, který mi v úplně první rozehrávce nesedl, ale tady barbarovi významně sekunduje. Problém je zatím jen s Gaulenem, kterému musím nejprve sehnat nějaký vhodný luk.

Nejpalčivějším problémem zůstávají jen pekelní psi, protože souboj s nimi je dost o náhodě. Snad se to časem uklidní. Zítra už bych se rád přesunul do Nabrosu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #6 kdy: Listopad 06, 2016, 19:44:35 »

Po devíti hodinách od nové rozehrávky jsem se konečně dostal do hradu prince Nengortha. Oproti předchozí rozehrávce toho mám za sebou více, např. komplet vyčištěný Velegarn (vyjma strážce věže a dvou stráží v branách). Přesto jsem z Velegarnu odcházel jen na levelu 5 a teprve v hradu se vyškrábal na level 6.

Nákup bonusových skillpointů jsem zatím odpískal a od první várky už nekoupil nic. Peníze mi konečně překročily hodnotu 2500 zlatých a rád bych je nejprve rozmnožil. Na základě dřívějších zkušeností si říkám, že další nákup se mi vyplatí až okolo levelu 10 a do levelu 20 už bych měl mít ten potřebný základ víceméně pořešený. Pomalu se smiřuju s tím, že bonusových skillpointů budu moci koupit méně. Jde spíše jen o to, naučit se balancovat v rozhodování, co už je potřeba vylepšit a co ještě počká, abych si zbytečně další postup neztížil.

Třeba u bojů s askary jsem v Nabrosu konečně pocítil, že mám docela navrch :) Jenomže tenhle pocit neplatí všude, projít "oslabenou" stráží na nádvoří hradu mě zas vrátilo zpátky na zem :D A tak je to vlastně se vším. Oproti Old-School Veteran je to však časově ještě náročnější. Z druhé strany mě tlačí nedostatek jídla, takže v hradu můžu dát 1-2 boje a pak abych se pomalu vracel zpět do Velegarnu.

Přesto bych o nějaké frustraci rozhodně nemluvil, frustrující boje podle mě vypadají jinak. Tady přesně vím, co a jak bych měl udělat, a samozřejmě to chce i určitou dávku štěstí. Jen je postup opravdu hodně pomalý. Frustrující jsou tu jen ti pekelní psi. To je prvek, který už je hodně přitažený za vlasy. Ono úplně postačí, jak limitujícím prvkem je jídlo (v Hard znamená nulová zásoba jídla mimo jiné pomalé umírání družiny!). Horší je pro mě to, že mě to přestává bavit. Čekal jsem od Hard něco trochu jiného. Teď je to prostě o bojích mnohem více než-li dříve, protože velkou část z nich minimálně 1x opakuju.

Každopádně mám v plánu s touhle družinou pokračovat až do případné krajnosti a pak bych obtížnost snížil na Old-School Veteran. Primární je pro mě test češtiny, na nějaké obměny v družině už není čas. Opravdu obdivuju každého, kdo měl tu trpělivost a Hard obtížnost dohrál.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #7 kdy: Listopad 07, 2016, 10:33:07 »

Hlemýždím tempem jsem se pustil do prohlídky hradu prince Nengortha. Po 1, max. 2 soubojích (s odpočinkem mezi nimi), jsem pokaždé nucen k návratu do Velegarnu, abych družinu vyléčil z fatálních zranění a doplnil zásobu jídla.

Při doplňování jídla vycházím ze zkušenosti z obtížnosti Old-School Veteran. U prodavačky naberu (doplním) jídlo na jeden den a zbytek doberu z ovocných keřů v přírodě. Finančně je to hodně velká úleva. Stačí to právě na ten jeden spánek a ještě mi zbyde dostatečná rezerva na pobíhání mezi portály. Při troše štěstí takto pořeším celý Nabros. Horší to bude asi v Sorrentii a Hadirosu.

Při jednom z návratů do Velegarnu jsem si to šel ještě vyříkat se strážcem Věže Melancholie. Strážce má nyní 340 HP, ale v principu to znamená pouze to, že družina musí ustát zhruba o 2 kola více. Jednoduchost souboje mě proto nepřekvapila. Zlodějka po něm hodila 2 shurikeny (30 bodů krvácení) a zbytek družiny se akorát snažil nepomlátit navzájem. V tom pomohl paladin a jeho Aura ochrany. Krom toho jsem si vypomohl mrazícím svitkem, abych strážce navíc zpomalil.

Bossové byli vlastně důvod, proč jsem si předtím do družiny nabral hned dva zloděje. Chtěl jsem tím ukrátit celkovou dobu boje s nimi. Jenomže teď se ukazuje, že druhý zloděj by byl opravdu spíše přítěží, protože shurikeny jsou celkem nedostatkové zboží - 1) obchodník jich má jen 3ks jednou za pár dní a 2) musím je využívat i v běžných bojích. Shurikeny budou navíc asi jediná výrazná deviza zloděje. Osobně si totiž myslím, že omezené množství dovednostních bodů povede k tomu, že si nebudu moci dovolit navyšovat pool many a využívat tak efektivně Quick Strike. Výhoda druhého zloděje by se tedy zase poměrně rychle vytratila.

Levelem jsem se zastavil kousek pod 7. Zlodějka může poskočit na 7 už delší dobu, ale raději jsem to neriskoval. Útoky pekelných psů na chvilku ustaly a nerad bych to spustil něčím neuváženým (přesný mechanismus výskytu psů je mi záhadou, ale tuším, že to má co do činění s levelem postav a odehraným časem ve hře). Navíc budu muset dokoupit jeden dovednostní bod. Pořád mě akorát není jasné, proč se na level 7 dotahuju až teď. Body za potvory, nebezpečné oblasti a úkoly jsou stále stejné. Nepřišlo mi ani, že by v nebezpečných oblastech bylo méně potvor. V úrovni Veteran jsem přitom na levelu 7 Velegarn teprve opouštěl, co tak vidím dle save pozice. Budu si muset po sobě prohlédnout poznámky, třeba si to jen špatně pamatuju ;)

Nalezením náhrdelníku Nalaet se mi spustil úkol ohledně božských artefaktů a družina vyinkasovala 500 zkušenostních bodů. Ve Velegarnu mi tak chybí už jen pořešit obra na cestě a možná i ty zbylé dvě hlídky stráží v branách. Zbytek je pak buďto nad moje síly (samozřejmě Rasmagy na mýtině :D ), anebo jako u chrámu Febret mi chybí patřičný postup v hlavním příběhu.

U Nabrosu přemýšlím o variantě, že bych Nengortha nechal být a zkusil se probít nejprve do Sorrentie, ale moc šancí tomu nedávám :D Z pohledu zkušeností to není až takové terno, aby se to za tu námahu vyplatilo. Chci to ale zkusit už jen kvůli tomu, abych si více otestoval barda. Předpokládám totiž, že bych mohl levelem poskočit na 10 a tou dobou už by bard měl ovládat na dostatečné úrovni Song of Fear.

Nicméně to je opravdu hudba budoucnosti. Po včerejšku jsem si řekl, že zvolním a čas ve hře omezím. Vezmu to zkrátka na etapy, protože tohle už opravdu v kuse hrát nejde. Ono to sice láká, ale hodně rychle se to pak stává umorné a já to nechci mít vysloveně jako povinnost. V tomhle platí to, co jsem psal již včera. Hard vemu jako nejvyšší metu, ale její nesplnění mě rozhodně trápit nebude ;)

Eh, mále bych zapomněl. Koukal jsem, kdo je z mé družiny největší úderník a je to Gaulen se svým lukem :D Síla luků mě docela překvapila.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #8 kdy: Listopad 07, 2016, 19:28:09 »

Odpoledne jsem se ke hře ještě na chvilku vrátil. V Nabrosu jsem si to vyříkal s přepadovkou od Gotauro a narazil na další pekelné psy. Tentokrát už byli 3, ale kupodivu jsem to uhrál docela obstojně i bez zásob shurikenů. Síla bojovníků už se začíná projevovat, jen kdybych mohl obměnit některé zbraně. Bohužel jsem dal větší přednost navyšování Síly, takže teď mi chybí dostatečná Hbitost.

Z pohledu atributů jsem to asi trošku povoral a měl jsem to brát spíše úměrně k vylepšující se nabídce obchodníka. Jinými slovy, měl jsem se na tuhle obtížnost přeci jen nějak připravit :D Druhý kiks jsem provedl u barda, kterého zatím vedu jako magicky orientovanou postavu (Rychlost + Odolnost), přitom on je na tom podobně jako paladin. Měl bych mu tedy začít na střídačku navyšovat i Sílu s Hbitostí, aby mohl Gaulena dohnat. Vyšší bojeschopnost by mi bodla. V podstatě se asi nic neděje, jen jsem si mohl hru ještě o kousek ulehčit.

Ve Velegarnu jsem se zbavil zbývajících dvou stráží bran a málem se mi podařilo sundat i obra na cestě. U stráží mě docela potěšilo, že už jsem měl mírně navrch. Zatím si vypomáhám požehnáním od Taliet, abych měl vyšší rychlost. Cenou je to výhodné, protože to v pohodě kompenzuju prodejem obilí. Les v Nabrosu je však ještě zrádný a alespoň jeden level budu potřebovat. Každopádně z toho nejhoršího jsem asi venku a už začínám držet krok. Snad mi to i vydrží :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #9 kdy: Listopad 14, 2016, 20:07:09 »

Dneska jsem siopět našel chvilku času a pohnul se o další kousek. Vyčistil jsem hrad prince Nengortha a nakonec se rozhodl, že prince rovnou porazím. Nešlo to úplně hladce, ale padl. V chrámu Febret jsem ovšem narazil na ještě tužší odpor a byť jsem byl po porážce prince dobře naladěn, zas mě to vrátilo zpátky na zem :) Očistil jsem jen 2 oltáře, na třetí nestačím, tak jsem se místo toho rozhodl dořešit les v Nabrosu, což bylo o poznání snažší. Mezitím mě napadla čtveřice pekelných psů. Vykroutil jsem se z toho opět na hranici života a smrti a když mě o 5 dní později napadli znovu, hru jsem zase vypnul :D Výhodou tedy je, že můžu před bojem polevelit, to taky rozvržení sil mírně ovlivní, ale zkusím to zas až zítra.

Díky porážce prince mám absolutně volnou cestu do Sorrrentie, Hadirosu a Cunavarnu, ale jestli mě ti psi budou napadat častěji, budu mít dost problém. V Cunavarnu se určitě ještě nedokážu probít až do vesnice, což by mnohé změnilo. Ale tak les v Nabrosu ukázal, že úplně ztracení nejsme, jen musím nechat družinu oddychnout ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #10 kdy: Listopad 16, 2016, 08:33:11 »

Ten jeden jediný level byl opravdu přesně to, co jsem potřeboval. Na levelu 8 jsem se tak s tou čtveřicí psů docela obstojně vypořádal a od této chvíle se hra jakoby zlomila. Po psech jsem rovnou porazil i Ogra na cestě, vyčistil chrám Febret od náhodných setkání a postoupil přes Sorrentii až do vesnice v Cunavarnu (kupodivu to šlo velmi snadno). Odtud jsem se vrátil vyříkat si to se Strážcem duší do chrámu Febret a pročistit náhorní plošinu v Sorrentii.

Velkým plusem se stalo hlavně to, že nyní mohu nakupovat shurikeny ve dvou vesnicích, což je hned 6 kousků na otočku. S jídlem si vypomáhám odbočkou do Nabrosu, ale i tak se dá v pohodě udržet na úrovni jídla na 4 dny.

Mírné obavy jsem v tomto ohledu měl z Hadirosu, ale než jsem se nadál, byl jsem u Caleba na farmě. Díky bezplatnému odpočinku jsem zásoby dokonale ušetřil a nemusel ani tolik pospíchat. V Hadirosu mě ovšem překapila jiná věc, náhodná setkání už nekončí soubojem s dvojicí Gotauro. Tím se tahle oblast stává poměrně jednoduchou. Zabrat dala akorát Yoranwa a klasicky hned na první pokus. Přijde mi to zvláštní, ale tahle čarodějnice používá nejmocnější kouzla jen na první pokus, na ten druhý jakoby věděla, že má polevit :D Pozoruju to pravidelně už od první rozehrávky LoX.

Vzhledem k pečlivému hlídání zásob jídla má mnohem větší význam znalost vyháčkování zámků. Šetří to potřebný čas a finančně to také není až tak náročné, byť cena šperháku časem narůstá. Výhodou je, že na zámek lze klikat opakovaně, dokud se neobjeví nějaká vhodnější kombinace "stavítek" a pak se ho teprve pokusit odemknout.

Mírnou nevýhodou je, že od levelu 8 už mohu trénovat vzdělávání, což dost ubírá z dovednostních bodů pro ostatní dovednosti, ale jak jsem si při předchozí rozehrávce ověřil, vyplatí se to. Družina o něco rychleji leveluje a dovednosti lze klidně navyšovat napřeskáčku a tím to kompenzovat. Holt zadarmo tahle výhoda není. Skóre dovednostních bodů se snažím korigovat jejich nákupem a něco jsem získal i za úkoly. Z nákupu jich mám 11, což je výrazně méně, než tomu bylo touhle dobou v případě rozehrávky v úrovni Normal. Cenově se to prostě nevyplatí (12. bod už stojí 2100 zlatých). Jsem rád, že jsem se financemi vyškrabal na nějakých 8000 zlatých. Peníze jsou totiž potřeba i na nákup lepších zbraní, protože z lootu mi padají samé podřadnější kousky.

Když jsem opuštěl chrám Febret, mohl se můj bard již naučit Píseň strachu. Sliboval jsem si od toho výrazné zjednodušení bojů, což také je, ale má to pro mě jednu podstatnou nevýhodu - zkušenosti a peníze získáte jedině za ty nepřátele, kteří v boji zůstanou a které v něm porazíte. Tím se pro mě tahle píseň stala absolutně nepoužitelnou, protože ty boje podstupuju právě kvůli zkušenostem a lootu. Bard je tak u mě stále tou nejméně výraznou postavou v družině. Klidně ho mohl nahradit druhý zloděj zaměřený na luky a bylo by to lepší.

Ostatně teď jsem se právě dostal do takové fáze, kdy by moje předchozí družina se dvěma zloději začala mít konečně navrch. Stačilo jí spíš upravit podle toho, co jsem právě popsal a jednoho zloděje přesunout do zadní řady a specializovat ho opravdu jen na luk a shurikeny. Každopádně barda ještě nezatracuju, ono taky bude něco jiné, až bude mít písně pocvičené, protože díky nedostatku dovednostních bodů se jejich tréninku zrovna moc nevěnuju. Ono když to vemu opravdu striktně, tak u paladina taky už Auru ochrany využívám velmi sporadicky. Oba jsou vlastně takové rezervy pro tužší souboje, kde mohou jejich speciální dovednosti zřetelně vychýlit jazýček na vahách v můj prospěch.

Cestou z Hadirosu se na mě nachystala další skupinka pekelných psů, ale tentokráte jedno ze štěnat nahradil dospělý pes a hra mi znovu připomněla, že radovat se předčasně se nevyplácí :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #11 kdy: Listopad 16, 2016, 15:58:26 »

24 hodin čistého času za mnou, ve hře se píše 102. den a stojím před askarskou hlídkou, chránící cestu do Nagiry ...

Po Hadirosu jsem se vydal vyčistit cestu v Sorrentii, což byl druhý překvapující okamžik, protože počet náhodných setkání tu byl snížen (těch původních 25-30 bylo opravdu moc :) ). Obtížnost ovšem zůstala. V tuhle chvíli mám tedy komplet vyřešené 3 oblasti.

V Cunavarnu jsem čištění cesty zpestřil návštěvou lesa, ale nakonec jsem zachránil jen Naletha. Odendro sice porazím, ale bylo to o fous, takže dvě v jednom boji určitě nedám (že bych si otevřel vstup do věže). Nakonec jsem tu narazil na ohlášení pekelné přepadovky, takže jsem loadnul a vycouval (jsou to 4 štěnata a jeden dospělý pes, tedy zas o kus tužší přepadovka).

Přepady nejsou nyní tak časté, ale zjistil jsem u toho docela zajímavou věc, kterou jsem taky hned využil. Pekelní psy se neohlašují na cestách, takže pokud se člověk drží cest, tak je družina v bezpečí. Podmínkou ovšem je, že si nesmíte nechat zobrazit oznámení o budoucím přepadení, protože pak vás dostihnou klidně i na cestě. V klidu jsem tak pokračoval v čištění cesty v Cunavarnu. Celou družinu jsem tím dostal na level 14.

V bráně na Nagiru stojí velmi slabá hlídka vojáků, se kterou jsem neměl žádný problém. Přeci jen od dob čištění hradu v Nabrosu se síla družiny zvedla :) Ostatně takováto družina už by měla přežít i návštěvu hradu v Karraze. Jenomže abych byl v Karraze schopný vyčistit alespoň les, musím být schopný porazit hlídku askarů, co hlídá přístup do Nagiry - je to trojice Ulrogů. Obávám se navíc toho, že jakmile vstoupím do lesa, pekelné hlídce se už nevyhnu. V Nagiře přitom taky nemám zrovna moc šancí něco pořádného uhrát, ale přístup bych si odkrýt chtěl. Nehledě na to, že dokud hlídku před Nagirou neporazím, nedostanu bonus za vyčištění cesty v Cunavarnu.

Nechám to zas na zítřek ;)

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #12 kdy: Listopad 16, 2016, 22:05:35 »

Využil jsem dnešního volnějšího večera a zpětně se začetl do svých poznámek k loňské rozehrávce v úrovni Veteran. Je celkem zajímavé, kolik věcí jsem jakoby objevil znovu a kolik zdánlivě jasných věcí mám potřebu rozporovat :) Důvodem je samozřejmě samotná úroveň obtížnosti, která postupně odhaluje různá úskalí hry a hlavně umožňuje nové úhly pohledu.

Jedna z loňských poznámek se týkala opomenutého sledování nárůstu financí a jejich výměna za dovednostní body. V principu to vychází tak, že na každý levelup si v Hardcore obtížnosti mohu dovolit 1-2 extra dovednostní body. Jedinou podmínkou je, že nesmím peníze utrácet za jídlo a zbytečnosti. Pokud jde o jídlo, tak u něj se z počátku nákupu vyhnout nelze, ale se zpřístupněním Nabrosu už to lze pořešit sběrem ovoce. Využít lze také sklízení obilí ve Velegarnu, kdy se ze 40-ti dávek obilí dá vytvořit dávka jídla na jeden den. Nicméně já obilí místo toho prodávám - 20 ks za 50 zlatých. Z počátku mi to kompenzovalo cenu za spaní v hospodě, nebo léčbu u kněžky (do levelu 8 je to ještě celkem výhodné). Ostatně přespávat do hospody chodím jen do Velegarnu.

Levelup tedy postavě přinese základní 4 a 1-2 extra dovednostní body. Není to nic moc, obzvláště pokud je potřeba novou dovednost nejprve odemknout, ale o to víc to nutí přemýšlet, kam body dát. Znovu tak přichází na přetřes užitečnost dovedností. Posilování bylo první dovedností, kterou jsem přestal praktikovat a okolo levelu 10 jsem začal pauzírovat u Fast Reflexes. Bonus z Fast Reflexes mi může nahradit paladin s pomocí Aury ochrany, takže není důvod to navyšovat. Nehledě na to, že zrovna tahle dovednost byla tou, kterou jsem v minulé rozehrávce začal rozporovat (její přínos me zrovna na zadek neposadil). Užitečnost Fast Reflexes je samozřejmě limitována a byť se jedná jen o jeden investovaný bod na level, je lepší si ty body postupně šetřit. Mám tedy v plánu jí vytáhnout max. na 10 a pak přestanu. Paladinova aura a bonus z rychlosti to v pohodě vykompenzují (budu na tom v podstatě stejně, jako při minulé rozehrávce).

Stejně tak by asi bylo chybou, začít se pro změnu orientovat na výuku zbroje. Váhová penalizace sice není nic hezkého, ale je to taky jediná věc, kterou tahle dovednost ovlivňuje. Navyšování síly postavy to přitom dokáže též kompenzovat. Z počátku tedy postavy chrání bonusy do uhýbání, později mohou díky vyšší síle nosit lepší zbroje. Týká se to samozřejmě hlavně první řady, kde jsou ti hlavní úderníci družiny. Zbroj má výhodu tam, kde postavě hrozí omráčení, protože omráčená nebo jinak znehybněná postava má penalizaci k obraně.

U zloděje jsem v podobném duchu brzy zarazil zvyšování odstraňování pastí a odemykání zámků. U Gaulena jsem pak vynechal lov. Ona je to sice hezká dovednost, ale potvor ze kterých lze získat maso, zas tak moc není. Časem je tedy výhoda této dovednosti dosti diskutabilní. Jedinou speciální dovedností tak zůstává obchodování, které pečlivě trénuje můj bard. Podobně jako klerička navyšuje užitečná kouzla a vnímání (jakožto nositelka největší rezervy dovednostních bodů má tuhle dovednost na starosti). Gaulen si samozřejmě navyšuje bylinkářství a znalost terénu.

Všem postavám (vyjma kleričky) navyšuju příslušné zbraně, vzdělávání a zbylé body pak dávám do klíčových dovedností - paladinovi do aury, barbarovi pauzírovaně navyšuju šanci na kritický zásah, bardovi zmíněné obchodování, Gaulenovi bylinkářství a znalost terénu, kleričce meditaci a zlodějce hvězdice. Pokud něco zbyde, upravuju již dříve navyšované dovednosti, jako třeba Fast Reflexes, které jsem trénoval před levelem 8, než se v možnostech objevilo právě vzdělávání. S tím ale přestanu a bod budu šetřit. Celkem jsem se smířil s tím, že některé užitečné speciální dovednosti se budu moci začít učit až později. Zatím tipuju tak level 20. Mám totiž v plánu ještě jednu změnu.

V zápiscích z loňska jsem nemohl přehlídnout poznámku o slabší efektivitě vzdělávání ve střední části hry. Je to přitom logické. Náročnost levelupů na množství zkušenostních bodů roste poměrně strmě, takže co vám na počátku hry snadno přihraje hned několik levelů, se časem promění v 1-2 levely na oblast. Trénovat vzdělávání až do maxima mi tedy přijde jako zbytečnost. Větší počet levelů totiž primárně kompenzuje menší množství dovednostních bodů, které máte k dispozici a dává vám tedy větší šanci vycvičit více potřebných dovedností na maximum. Toho lze ale samozřejmě dosáhnout i v kratším čase a to dokupováním dovednostních bodů. Přijde mi proto mnohem výhodnější se soustředit na hromadění financí, což se mi minulý rok také víceméně potvrdilo. Tréninkem vzdělávání prostě ztracím cenné body a ty mi pak budou ve střední části hry chybět. Pořád mám v záloze další možnosti, jak si v případě nouze vypomoci (minule jsem třeba vůbec nevyužil bylinky nebo bonusy z duší titánů). Vzdělávání bych tedy chtěl dotáhnout ještě tak do úrovně 12-15 a pak s ním skončím (odhadem do levelu postav 20-25). Stále to nebude taková ztráta, abych zameškaný výcvik jiných dovedností nedohnal.

Pořád si musím připomínat, co mi vlastně v minulé rozehrávce přineslo obcházení příběhové posloupnosti. Za uteklé Nenghortovo hlídky je to asi 7000 xp + bonus za cestu, u Khornila pak až 4000 xp za každou hlídku a bonus za hrad. Jenomže tím, jak jsem kvůli levelování na dostatečnou úroveň musel pendlovat po dalších oblastech, se celý ten efekt "extra" zkušeností docela vytratil. Za Nenghorta jsem zatím ztratil asi 1 level, za Khornila to budou tak 2 levely. Nicméně za tu samou dobu, co bych se na ty hlídky připravoval, jsem se ve hře dostal mnohem dále a ztrátu jsem víceméně srovnal. U Khornila tedy rozhodne, jak snadné pro mě bude dostat se do Varaskelu. Přeci jen mi chybí ještě dobrých 6 levelů, než se bude moje klerička moci naučit Elemental Protection.

Podobně rozvažuji nad složením družiny a nakolik jsem měl vlastně šťastnou ruku při jejím výběru. Bard je zatím spíše jen do počtu. Obchodování mohl vzít na sebe Gaulen, např. výměnou za to, že bych mu netrénoval luk. Oba pak mohl z pohledu boje zastoupit další bojovník, např. již dříve zmíněný zloděj s orientací na luk a hvězdice. Paladin se zatím drží, rozhodně z něj mám lepší pocit, než při první rozehrávce. Navíc tu je pořád ta jeho Aura ochrany. Pořád si však říkám, že i bez něj by to šlo lépe. Čekal jsem od Aury ochrany větší efekt, ale nakonec jí moc nepoužívám. Ono to zas takové terno není a ke všemu je dost náročná na manu. Mnohem raději bych v první řadě viděl dalšího barbara s palcátem. Jenomže to už je zase sázka na jistotu a já si přeci jen chtěl s tou družinou více pohrát a vyzkoušet si něco odlišného. Výhoda je, že mi ten slabší bard vysloveně čáru přes rozpočet nedělá, takže i kdybych ho vedl jako pravověrného univerzála, asi tím nic nezkazím. Jediné místo, kde mi chybí bojová převaha, jsou pekelní psi. Velkou nevýhodou barda totiž je, že plno těch jeho (útočných) písní na pekelné psy, a taky na nemrtvé, neúčinkuje.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #13 kdy: Listopad 17, 2016, 19:01:26 »

Dnešek se zrovna nesl v duchu redukovaného počtu extra bodů. Finance opět citelně poklesly, takže jsem si dovolil koupit jen jeden bod a další level budu muset pravděpodobně zvládnout bez toho (z 15 na 16). Mírnou výhodou v tomhle je, že další bod se dá získat z plného nabití amuletu, takže úplně nejhorší to nebude, ale škoda toho zdržení. Nicméně jsem lehce nad 7000 zlatými a přede mnou je nejistý postup ...

Ráno jsem na chvilku k počítači zasedl a další kolečko si dal ještě po obědě. V lese u Cunavarnu jsem vyprudil pekelnou hlídku a omylem vlítl do souboje se dvěma Odendro. Kupodivu to nebylo nejhorší, byť ukázkovou taktiku jsem zrovna nepředvedl, ale dovedlo mě to k myšlence, že bych se mohl stejně tak probít i do věže. Odendro jsou odolné vůči zranění a imunní na krvácení a omráčení. Vyběhnout s nimi tedy moc dobře nejde. Každé zdraví navíc je proto u nich znát a v hard mají plných 500 HP. Použití hvězdic má přesto smysl, protože zlodějka jimi zraňuje více, než-li mečem, ale jejich zásoba se mi díky tomu příliš zmenšila. Musel jsem proto trochu zabrzdit.

Ve Věži Odolnosti jsem si došel rovnou k hádankové lebce, heslo znám zpaměti, takže nebyl důvod se zdržovat. Strážce nebyl nic extra a stálo mě to jen dvě hvězdice. Kupodivu na mě nepoužil nic extra útočného. Kersketovo kladivo tedy mám, ale na Ulnalum guardiana v Hamalethu ještě nemám a dlouho mít ani nebudu :D

Málem bych zapomněl, tu hlídku Ulrogů na cestě do Nagiry jsem porazil hned jako první a získal tak body za cesty v Cunavarnu. Na živu zůstal jen Gaulen, takže v Karraze se mám na co těšit :) U Nagiry zvažuju, že bych se pokusil dostat alespoň do vesnice, ale z pohledu obtížnosti si oproti Karraze příliš nepomůžu. Nehledě na to, že v Nagiře nelze v tuhle chvíli prakticky nic zajímavého získat (vyjma jednoho úkolového předmětu).

Na chvilku jsem se proto vrátil do Velegarnu a šel si vyzkoušet Rasmagy na mýtinu. Konečně! Připadal jsem si, jako by najednou obtížnost klesla na Classic. Hned mi to zvedlo sebevědomí :D Bylo to dokonce snažší, než když jsem tam byl před rokem ve Veteran obtížnosti (asi mám nyní vyšší level). Pomohlo mi to právě postoupit na hranici levelu 16, takže v Cunavarnu už jen stačilo pár bojů v lese a mohu zas levelevovat. V tuhle chvíli jsem však hru přerušil.

Les mám vyčištěný do té úrovně, že mi chybí už jen jedna dvojice Odendro, možná ještě něco vosího a pak samozřejmě Oldest Odendrum, na které se opravdu těším ;) V Cunavarnu mi tak zbývá už jen mauzoleum a pak samozřejmě i chrám Alnaeta, ale to je beztak až součást příběhu (navazuje to na porážku prince Khornila v Karraze). Přijde mi, že v téhle rozehrávce postupuju zatím asi nejsystematičtěji a nenechávám za sebou prakticky nic nevyřešeného.

Zítra mě čeká v první řadě kompletace nového PC, takže k hraní se možná ani nedostanu, ale pokud by přeci jen na hraní došlo, tak bych chtěl právě dodělat mauzoleum a les. V Karraze bych se pak rád dostal až k hradu a dále uvidím. Yotuma jsem dneska cvičmo zkoušel, ale drhne to. Moc se mi nelíbí spotřeba hvězdic, tolik plýtvat opravdu nechci. Pořád ale minimálně jeden level a něco předtím udělám, takže ono to taky pomůže. Škoda, že to neodsýpá stejně, jako dneska u těch Rasmag, to by se mi opravdu líbilo :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #14 kdy: Listopad 20, 2016, 22:12:57 »

Po upgrade PC mi předně LoX nefunguje zrovna plynule, ale to snad vyřeší přechod na Win7, kdy budu hru instalovat znovu. Hratelné to je, ale škube se obraz.

V průběhu víkendu jsem se ke hře dostal pořádně až dnes. Po pár pokusech v Nagiře jsem byl schopný získat akorát úkolový amulet, ale boje s přepadovkama byly místy docela tuhé, tak jsem se nakonec otočil a zamířil si to do Karragy.

Obtížnost lesa mě celkem mile překvapila, askarské jednotky jsou o něco slabší, než ty v Nagiře, ta nejsilnější stála jen před chatou Arwinzel. Čarodějnice byla trochu tužší, ale po pár pokusech padla. Podobně jako v úrovni Vereran tohle nehrotím a na počet přeživších nehraju.

V hradu Khornila jsem prozatím vyčistil jen slabší jednotky stráží a komplet náhodná přepadení. Opět se pokusím polevelit jinde a vzít pak ty silnější najednou. Klerička mi mezitím vystoupala na level 20, takže už se mohla naučit Ochranu proti živlům. Varaskel nicméně v úvahu ještě nepřipadá, takže jsem se pomalu pustil do Yotumů.

Nejprve to drhlo, ale podařilo se mi nejen mírně polevelit i s ostatními, ale hlavně se zas o něco lépe vyzbrojit, takže jsem nakonec sundal i dvojice Yotumů. Na dospělého Yotuma zatím nemám, takže toho jsem v přepadovce nechal někdy na příště. Kvůli bonusu za oblast beztak musím porazit pevnou hlídku dospělých Yotumů a to je tuplem mimo mé možnosti :D Kleričce tohle vše vyneslo další level a tedy další bod do Ochrany proti magii. Všechny postavy nyní překročily level 20. Vyčištění mauzolea byla už jen třešnička na dortu, mumie je s kleričkou v partě o dost jednodušší.

Na závěr dnešního dobrodružství jsem se vydal pročistit okolí vesnice v Nagiře a připravit si to tu pro snažší získání budoucího bonusu. Opravdu stačilo jen těch pár levelů a poměr sil se obrátil. Naneštěstí to nestačilo na to, aby klerička mohla postoupit na level 22. Nejdále je zlodějka s možným levelem 23.

Dál už jsem se nedostal, protože přes území Ovengela k portálu nedojdu, takže mi opravdu zbyla už jen jižní část - Hamaleth a Varaskel. Je to škoda, protože mi chybí opravdu už jen kousek, ale Ulnalum guardiana bych snad porazit mohl i s druhou úrovní Ochrany proti živlům. Finančně si na tom jinak stojím dobře, peníze se mi začaly kupit, takže se občas mohu i rozšoupnout (držím se přes 30k zlatých). Svým způsobem hra začíná lámat i v tomhle ohledu, takže opět se tím hlavním bodem zlomu stává Karraga.

Dneska jsem si navíc všiml jedné zajímavosti ohledně přepadovek pekelnými psy. Zatím mi to vycházelo tak, že mě skupinky přepadaly zhruba každých 10 dní, ale v Karraze mě takhle napadly jen 3 skupinky a od té doby už nic. Na předchozí oblasti to vycházelo zhruba na 2 skupinky na oblast. Vypadá to tedy, že počet přepadení má přeci jen nějaký strop, aby to příliš neprudilo :D Je tedy pravdou, že ve Veteran obtížnosti jsem minulý rok v určité části hry zaznamenal, že přepadovky na hodně dlouhou dobu ustaly, takže těžko říci, uvidím, jak se to bude chovat dál. Bylo by to určitě milé, protože po Varaskelu a pořešení Khornila bych si to už mohl teoreticky jít z Araz Gulem vyříkat. Psi dávají opravdu zabrat nejvíc, i když teď už bych se mohl díky Ochraně proti živlům celkem účině bránit.

Každopádně to dneska bylo takové příjemnější, nebýt těch silných jednotek stráží, tak by Khornilův hrad byla skoro jednohubka :) Takhle budu muset pár levelů počkat. Čas pokročil o dalších 15 hodin a za mnou je přibližně 1/3 hry. Zítra už mám zase pracovní den, takže Varaskel půjde o poznání pomaleji.
IP zaznamenána
This is the end ...