Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 00:45:17
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11

Autor Téma: Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)  (Přečteno 34227 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #75 kdy: Březen 27, 2019, 19:32:31 »

Čas do přibližného spuštění mod 16 se nebezpečně přibližuje a pokrok v rámci dřívějších kampaní u mě jaksi zpomaluje :) Za 3 neděle se toho dá stihnout ještě hodně, ale popravdě začínám mít problém držet stejné tempo každý den.

Úplně komplet asi stihnu ještě boony v kampani Icewind Dale a Underdark (tady budu muset obě potřebné knihy koupit na aukci, v encounterech je strašně malá pravděpodobnost a to je projíždím celkem pravidelně). Poslední dva boony Tyranny of Dragons váznou na potřebném množství Linu's Favor (musel bych se na 100% věnovat jen mapě Well of Dragons, popř. si taky vypomoci aukcí přes zpostředkovatelskou měnu, ale na to kašlu ... leda by mi toho chybělo už hodně málo). V kampani Storm King's Thunder se dostanu sice hodně daleko, ale asi jí nedokážu dokončit na 100%, natož si sáhnout na poslední dva boony.

To je z těch letitých kampaní vše, pak už jsou tu jen ty novější, u kterých jsem se smířil s tím, že je navštívím víceméně až v mod 16. Výjimkou jsou jen Acquisitions Incorporated a The Cloaked Ascendancy, které jsem pomalu začal plnit taktéž. Důvod jsou hlavně ty boony, protože vedlejším efektem boonů je nárůst Item Level postavy (30 IL za každý boon). V průměru je to tedy 150 IL za každou kampaň a to není zrovna málo.

Acquisitions Incorporated je taková odlehčená kampaň, je to pojato spíše jako parodie a má tu výhodu, že začíná od levelu 15 a končí na levelu 70. Pro mě to tedy není žádný problém a o to rychleji dokážu její strom plnit ... tedy až na jeden detail, množství kampaňové měny je opět záměrně omezeno :) Ale tady to naprosto chápu, protože jednotlivé úrovně stromu jsou odvislé i od levelu postavy, takže pro průměrně hrajícího hráče to není takové zdržení.

Na The Cloaked Ascendancy jsem měl původně pifku, a to kvůli neúměrné rutině, ale ve finále to zas až tak hrozné není, jen bylo potřeba lépe pochopit systém denních úkolů a kampaňové měny. On je to totiž trošku nezvyk, protože v kampani existuje několik možností, jak se posouvat dále a ty možnosti se klidně mohou kombinovat.

Největší zádrhel The Cloaked Ascendancy nastane ve chvíli, kdy dostanete trojici úkolů, kde máte vypátrat podrobnosti o spojencích Gyriona (obecně nepřátelích lorda Neverembra, tedy včetně toho Gyriona). Základní a zároveň limitní kampaňovou měnou je tu Evidence of Evil (EE). Každá z úvodních větví vyžaduje 120 kusů EE, dohromady tedy potřebujete 360 kusů EE. Denní úkol přitom generuje jen 25 EE, takže je to krásných 14 denní rutiny :D Mno a tady nastává právě další problém ...

V rámci denního úkolu je potřeba získat 100% přízeň obyvatel v River District, což jde udělat několika způsoby (a jak jsem již zmínil, klidně kombinovaně). Nejjednodušší ale taky nejdelší cesta vede skrze boje se skupinkami nepřátel. Můžete takto bojovat klidně hodiny, protože procenta naskakují velmi pomalu. Navíc River District je mapa level 73, takže slabší charaktery budou leda tak prskat.

Další možností je obnova a údržba vykopávek. Vykopávkových míst je na mapě asi 9 (přesně teď nevím) a jsou rozdělena do tří druhů - stoky, krypty a dungeony. Z každého typu si přitom můžete přinést jeden konkrétní typ suroviny: stoky - zbraně, krypta - poklad, dungeon - magie. Trošku jsem to nazvoslovně zjednodušil, ale to je teď jedno. Všechny tyhle suroviny navíc potřebujete proto, abyste si mohli koupit vstupenku do konkrétní vykopávky (od každé jeden kus). Pro začátek si tedy tyto suroviny musíte zaopatřit jinak (boje, poklady apod.) a pak vykopávky procházet tak, abyste si udrželi nenulové množství každé z nich. Vyčištěním jednoho vykopávkového místa získáte 20% vlivu.

Abyste si však vůbec mohli vstup do konkrétní vykopávky koupit, musí být vykopávka nejprve zabezpečena ;) To obnáší zabíjení nájezdníků a údržbu obrany. Mno a asi nemusím říkat, že obranu nakupujete za onu trojici surovin. Jeden typ obrany přinese zhruba 5% vlivu, takže i takto se dá k těm 20% dojít, ale z pohledu pracnosti je to podobné s průzkumem vnitřku vykopávek. Navíc k tomu potřebujete mít zásobu potřebných surovin, takže jednodušší je spíše lézt přímo do vykopávek (vykopávky lze zabezpečit dočasně i bez nákupu obrany, odtud tedy pat nehrozí).

Ostatně průzkum vykopávek je asi základ za všech okolností, protože třetí možností, která se točí okolo oné trojice surovin, je zásilka lodí do města, kdy odesíláte 50 ks vybrané suroviny a odměnou je vám opět 20% reputace. Poslední možností je výhra v místních Heroic Encounters, což ovšem vyžaduje ve většině případů kooperaci, obzvláště v případě BHE (velké HE).

Výhodou kombinovaného postupu je tedy to, že se pár dní nípěte ve vykopávkách a pak přebytky surovin posíláte lodí do města. Je to šílená rutina, ale časově je to nakonec poměrně přívětivé. Opravdu se vyplatí soustředit jen na vykopávky a v průběhu dní čekat na přebytky, čímž se to dá ještě více urychlit. Nicméně celkový počet dní nezkrátíte.

Z vykopávek si lze sice nosit mapy pokladů, ale EE je z nich poskrovnu (cca 1), takže to za tu námahu snad ani nestojí - možná to závisí na pravděpodobnosti, ale poklad se hledá tak, že kouknete na obrázek na mapě a pak hledáte dotyčné místo fyzicky na mapě ... No, jako dala by se udělat custom mapa, kde by se každému bodu přiřadila mapa z vykopávek. Těch bodů totiž zas tolik není a jsou pevně dané, takže by stačilo jen spárovat konkrétní bod s konkrétní mapou. Při 5 vykopávkách denně by to mohlo vynést ještě +5 EE z pokladů, tedy celkově 30 EE denně. Pak by se původní čas čekání zkrátil na "krásných" 12 dní ... ne, za to to opravdu nestojí :D

Legrace je, že další patro kampaňového stromu vyjde nastejno, mezipatro je pak další týden a do finále (poslední patro) se přiblížíte za dalších 10 dní. Pokud se však nepletu, tak mezipatro a poslední patro jsou už jen boony (možná to otevře i nějaký epický dungeon, ale to bych opravdu teď jenom hádal). Časově je to zkrátka pořád měsíc práce a to nepočítám, že The Cloaked Ascendancy má ještě extra větev určenou pro kampaňový obchod, což je dalších 26 dní rutiny. Mno a teď je samozřejmě otázkou, jestli se EE nepoužívá i jako platidlo v obchodě, protože pak to klidně může být obsah na měsíce hraní :D

Samozřejmě je to jen odhad, takhle na počátku kampaně lze těžko soudit, zda-li třeba někde dále se nezpřístupní něco, co zisk EE apod. navýší. Každopádně The Cloaked Ascendancy jde celkem na ruku hráčům, co nemají moc času. Jak už jsem psal, denní úkol máte za chvilku a pak se případně můžete věnovat něčemu dalšímu. Když to třeba srovnám se svými začátky, kde už jen v Dread Ring byla halda úkolů, tak je to neporovnatelné. Holt zase je to natažené celkovým časem k dohrátí kampaně. O The Cloaked Ascendancy se moc chvály nedočtete, ale já se to snažím brát více objektivně a porozumět důvodům, proč je ta kampaň taková, jaká je. Už jsem ve hře přeci jen přežil dost nástrah, takže tohle mě rozhodně nerozhodí.

Jinak jsem včera se svou warložkou zkusmo napochodoval do kampaně Ravenloftu, ale bylo to spíše jen ze zvědavosti. Dostanete se sem poměrně snadno už jako čerstvý level 70, protože těch pár bojů je s asistencí NPC, ale v lesích okolo Barovie jsem dostal pořádnou nakládačku :D Pointa je v tom, že se musíte držet cesty a jít přímo do vesnice, čímž splníte úvodní úkol a za odměnu dostanete zdarma základní Vistany výbavu.

Co do statistik je to hodně podobné tomu, co jsem warložce nakoupil za Tarmalune, ale krom toho dostanete i trojici základních sekundárních artefaktů a hlavně Vistany výbava je již v základu vybavena očarováním úrovně 8 (včetně zbraní). Je to tedy viditelná výhoda, ale i tak bych se nechtěl po okolí Barovie pohybovat. Prima na tom je spíš fakt, že shrábnete Vistany výbavu a napochodujete do starších kampaní, kde rázem získáte výhodu. Je to zdarma a snadno dostupné, jen se musíte smířit s tím, že vzhledově to není nic moc.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #76 kdy: Březen 28, 2019, 16:10:22 »

Přesně jak jsem si myslel, v rámci kampaně je opět drobné ulehčení. Dneska se mi podařilo odkrýt část pátrání po Gyrionovi, čímž jsem ho mohl následovat do jeho věže a porazit. Je to zřejmě týdenní úkol a je to bonusových 20 EE. Pokud to u zbývajících dvou protagonistů bude podobné, tak by to znamenalo zrychlení základní části kampaně. Problém budou opět boony, protože jsem si všiml, že k nim je potřeba ještě jedna kampaňová měna a ta je ještě více nedostatková (už jsem si myslel, že to bude první kampaň, kde se dají boony získat poměrně snadno :)). EE se samozřejmě používá i v kampaňovém obchodě, ale v rámci speciálního kampaňového stromu lze ceny snížit.

Gyrion není nijak tuhý, problém je spíš věž samotná. Je tu nová specialitka v podobě skákání po zbytcích věže ve vzduchovém víru, na což běžný skok nestačí. Ještě, že tu máme Youtube :) Vtip je v tom, že pro skok se tu používá zaměření přes klávesu Q a poté levé tlačítko myši pro akci. Docela mě to rozhodilo, protože dneska je zrovna maintenance a na věž jsem měl 15 minut ... nakonec jsem to stihl i s návratem k zadavateli úkolu, ale bylo to o fous. Jen jsem se uklidil k ohništi, tak server klekl :D

Jinak pro teleportaci do podobných dungeonů jsou potřeba speciální kameny, které vypadávají zřejmě z Heroic Encounters, takže minimálně malých HE se budu muset účastnit pravidelně. Gyrionův kámen jsem naštěstí měl (tohle si budu muset ještě doověřit).

Pořešil jsem i záhadu pokladů z vykopávek. Včera jsem totiž narazil na situaci, kdy jsem dokázal najít více pokladů, než jsem vlastnil map, takže mě napadlo, že mapu nemusíte z vykopávek nutně odnášet, ale stačí se pokusit si jí jen vzít (já už mapy raději beru sebou, ať mám jistotu). Druhá věc je, že klidně můžete opakovaně najít stejnou mapu a stejně tak si poklad vyzvednete opakovaně hned po sobě. V rámci pokladu pak dostanete třetí kampaňovou měnu, která je ale obecně v přebytku a šanci na bonus v podobě povolenky do nějaké konkrétní vykopávky, takže nemusíte povolenky neustále jen nakupovat. Naneštěstí jsem si toho všiml opožděně a část povolenek vyhodil s tím, že jsou to ty staré a už je nepotřebuji.

Musím také opravit své včerejší tvrzení o nutnosti zabezpečení vykopávek. Nakoupit povolení lze i ve vykopávkách pod útokem, jen nesmíte na protivníka logicky narazit poblíž prodejce povolenek, jinak s ním nepůjde mluvit.

Rozmístění typů vykopávek se mění náhodně, dneska to bylo třeba jinak než včera. Pokud vám to navíc nevyhovuje, dá se změnit instance serveru a ta přinese zase jiné rozložení, čehož jsem dneska využil. The Cloaked Ascendancy je relativně mladá kampaň, takže se tu pohybuje více hráčů a tím pádem je současně spuštěných dostatek instancí.

Můj negativní pohled na The Cloaked Ascendancy za ty dva dny částečně odezněl. Jeho příčinou bylo skutečně hlavně to úvodní nepochopení, jak to celé dohromady funguje. Úvodní úkoly v River District jsou sice jakýmsi tutorialem, ale z pohledu jiných kampaní je to tu o stupeň - dva komplikovanější - možná až moc (popravdě se obávám, že jsem možná stále ještě nepronikl do všeho, např. mi není jasné neustálé volání hráčů po přítomnosti lodi, co odváží suroviny - že by z toho bylo něco více než jen reputace?). Zatím se budu držet jen vykopávek a odemknu si zbývající dva bosse. Klika je, že to fakt odsýpá.

Hodně zajímavé jsou v této kampani zbraně, které jednoznačně předčí set ze Storm King's Thunder a zřejmě jim dám také přednost. Otázkou ovšem je, jak snadný bude proces jejich obnovy, protože to funguje podobně jako obnova Relic setu. Sháňka surovin pro obnovu může být dost krizová.

Včera mi do pošty přišlo ještě oznámení k možnosti zlevněného nákupu úvodního balíčku do mod 16, což samo o sobě není až tak zajímavé, ale zajímavé je, že se jedná o předobjednávku, která končí v den zpřístupnění modu 16. Datumově je nabídka platná do 23. dubna, takže aktivace mod 16 se zřejmě o týden a něco posunula (původně se tuším psalo o 11. dubnu). To mi dává naději, že bych toho mohl do mod 16 ukončit více, než jsem doufal.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #77 kdy: Duben 01, 2019, 07:23:47 »

Při postupu v rámci kampaně Storm King's Thunder jsem narazil na dvě zajímavosti, které původně asi byly úplně jinak. Jednak mi v kampaňovém obchodě po odemčení příslušné položky zmizela možnost nákupu Relict setu (asi můžu mít jen jeden a tak další kousky nakupovat nemohu) a druhak mapa Sea of Moving Ice měla být přístupná nejspíše až po dosažení příslušné položky v kampaňovém stromu (u mě je přístupná prakticky od počátku). To by vysvětlovalo, proč mi levelem nesedla mezi ostatní mapy. Zřejmě to mělo být ulehčení při honbě za surovinami a reputací, protože jinak by se vyšší úrovně boonů plnily hodně pomalu.

Pokud jde o postup v rámci kampaně Storm King's Thunder, tak jsem zhruba v polovině (reputace 400) a na nejvyšší úrovně boonů to vychází časově zhruba stejně. Samotnou kapaň budu mít ukončenou zřejmě o dříve, protože v ní mi toho už tolik nezbývá. Hlavním limitem je právě ta reputace. Každopádně si na jejím konci docela oddychnu. Mezitím bych měl mít v pohodě i poslední boony z kampaně Icewind Dale, kde už jen shromažduji mince. V obou případech budou opět silně nápomocné týdenní úkoly.

Týdenní úkoly mi asi hodně pomohou i v kampani The Cloaked Ascendancy, protože dneska bych měl být schopný splnit další z investigativních úkolů, takže bych mohl mít teoreticky dostupné 2 týdenní úkoly. Trošku se ovšem obávám toho, že hra mi dá jen vybrat a splnit budu moci jen jeden z nich. Večer uvidím.

Během posledních dní jsem se také pořádně podíval na kraftění, takže už o něm mohu poreferovat mnohem více. Oproti původní variantě, se kterou přišla kampaň Icewind Dale, nyní dostanete k dispozici přímo dílnu v Protector's Enclave v Neverwinteru. Je to klasická budova, uvnitř níž vás čeká vaše vlastní instance - jakoby to bylo opravdu jen vaše. Dílna jinak funguje jako hub pro všechny, takže z venčí do ní vidíte vcházet vícero hráčů, ale uvnitř už jste sami.

Úvodní tutorial je dost podrobný a seznámí vás se všemi aspekty kraftění. Na počátku si můžete vybrat, kterou profesí začnete a dostanete k tomu úvodní set - příslušné řemeslníky, suroviny a nástroje. Osobně jsem začal alchymií, což je trošku zrádné. Mezi řemeslníky je zamíchána dvojice dobrodruhů, které můžete posílat pro suroviny do světa, ale protože je dílna z počátku na levelu 1, tak je dost málo místa v truhle. Dobrodruhy se tedy vyplatí poslat pro něco náročnějšího, v případě alchymie hlavně pro Natron (je součástí tutorialového úkolu).

Jak dobrodruzi tak i řemeslníci mohou levelovat, to zůstalo stejné, ale podle mě jim přibylo pár statistik, které předtím neměli (těžko říci, už si to přesně nevybavuji). Některé statistiky rostou spolu s levelem, jiné zůstávají stejné. Klíčovou statistikou je Focus, což je míra pravděpodobnosti, s jakou řemeslník vyrobí lepší předmět (obvykle něco +1). U dobrodruhů to zase vede k tomu, že vám přinesou kvalitnější surovinu (např. Natron +1 namísto obyčejného Natronu ... mimochodem zrovna ten Natron +1 budete v případě alchymie potřebovat, ale dá se snadno koupit i na aukci). Focus se dá navíc zvýšit použitím kvalitnějších nástrojů, takže se vyplatí úvodní sadu co nejdříve vyměnit. Dá se to provést snadno nákupem u obchodníka na tržišti ve městě, nebo další dobrý obchodník je taky v Caer-Koenig.

Samo kraftění už není odvislé od spotřebovaného času, který řemeslník potřebuje na výrobu, ale ke kraftění potřebujete tzv. morálku. Na den máte určitý počet bodů morálky a každý úkon vám z toho něco ukrojí (záleží i na náročnosti úkolu). Další morálku lze zakoupit třeba za diamanty, ale je to neúměrně drahé. Výhodou této změny je, že nemusíte čekat, než se výroba dokončí, ale můžete jen sedět a výrobky odklikávat, takže co dříve trvalo dlouhé hodiny, máte nyní za chvilku. Díky tomu nemusíte sledovat, kdy se vám co dokončí, takže nemáte žádné prostoje. Nevýhodou je ovšem samotné omezení morálky na určitou hodnotu.

Jakmile tutorial skončí, tak si lze dílnu rozšířit o další řemeslníky/obory. Každý den se totiž do dílny hlásí určitý počet nových rekrutů, takže si lze vybírat, koho z nich najmout anebo odmítnout. Nevýhodou je, že nevidíte seznam všech zájemců najednou, ale musíte se probírat každým zvlášt. Dopředu tedy nevidíte, jestli za tím současným zájemcem není někdo lepší, takže je to trošku jako sázka do loterie. Naštěstí můžete najmout všechny a pak si teprve vybrat ty správné. Dílna má sice omezení na počet řemeslníků (podle úrovně dílny), ale s novým systémem kraftění se asi nevyplatí mít více řemeslníků stejného typu. Dříve se tím řešil právě ten čas potřebný na výrobu - čím více řemeslníků, tím více výrobků za danou jednotku času, což nyní odpadlo.

Blbá je akorát truhla s donesenými surovinami, protože tu musíte chodit fyzicky vybírat. U řemeslníků lze využít vzdálenou správu (nemusíte být nutně v dílně), ale úkoly pak stojí více bodů morálky. Později bych se snad měl dostat k nějakému předmětu, co mi tohle všechno zjednoduší, ale na  to potřebuji mít řemeslníky na vyšší úrovni.

Hned na počátku jsem si vybral jednu ze svých dvou alchymistek a začal jí skrze výrobu trénovat. Hned kraftění level 1-10 obsahuje výrobu léčivého balzámu, což je honorováno dostatkem zkušenostních bodů a zároveň k tomu potřebujete celkem levnou surovinu. V průběhu několik dní jsem se tak přiblížil k úrovni 30 (dneska bych měl tu třicítku zrovna mít) a pak se snad odkryje další možnost dílny. Úroveň alchymisky navíc určuje celkovou úroveň daného oboru, přičemž alchymie level 30 je vyžadováná pro řadu surovin potřebných ve speciální výrobě (bylo tomu tak i dříve, jen dříve se to hůře trénovalo). Možná bych měl říci potřebná pro zpracování vzácných surovin.

S tím, jak se mi alchymistka zlepšovala, tak se snižoval počet nepovedených pokusů výroby a hlavně se zlepšila kvalita výrobku samotného. Nyní už mi produkuje standardně balzám +1. Z pohledu tréninku je to dobré, ale kraftění se dá snadno využít jako zdroj peněz a z tohoto důvodu je lepší kraftit něco, co se dá lépe prodávat, např. lektvary. Ono se to zprvu nezdá, ale vy můžete z menšího počtu surovin získat více kusů výrobku, takže s minimem nákladů si můžete připravit lektvary +1 a za sadu pak inkasujete něco málo přes dukát.

Na kraftění mě ovšem zamrzela jedna věc. Můj původní progres byl anulován a namísto toho mám možnost si staré nástroje, suroviny a řemeslníky směnit za body, díky nímž si nakoupím patřičné balíčky do nového systému kraftění. Není to samozřejmě směna 1:1, ale 2:1, tak jsem to zatím vynechal. Nevím, co od toho přesně očekávat, mě totiž ten nový systém přijde jednodušší pro nováčky, kdy si i s těmi základními řemeslníky můžete troufnout na složitější kraftění. Nejvíc se mi asi nakonec hodí spíše lepší nástroje pro výrobu, než že bych se měl ohlížet po kvalitnějších řemeslnících (rare a epic).

Vlastně když to tak vezmu, tak dříve mělo kraftění své kouzlo i v tom spotřebovaném čase, protože jste si mohli pro ten den sednout a věnovat se právě jen kraftění, limitem byla jen vaše ochota. Nyní je to díky morálce otázka max. na 1/2 hoďky. Kdyby další body morálky nebyly tak drahé, tak by to byl asi dobrý kompromis, ale tohle je pro NWO prostě typické. Trénink komplet všech oborů na vyšší levely je proto otázka na pár týdnů.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #78 kdy: Duben 02, 2019, 07:37:29 »

Včera byl vskutku zábavný den :) Nasedl jsem na svého oře a podivoval se, že se mi koník jaksi zabořil do země a celkově oba nějak divně poskakujeme. Pak mi to došlo a musel jsem vyprsknout smíchy ... namísto hřbetu koně jsem seděl na dětstkém koníkovi (taková ta hlava na násadě :D). Proti mě zrovna "jel" další hrdina, tak jsme se oba zastavili a chvilku jsme na sebe se zaujetím hleděli, vypadalo to fakt komicky. Když jsem dorazil do Protector's Enclave, tak zrovna v chatu probíhalo zděšení, ale pak se někteří konečně podívali na datum :D Naštěstí koník neztratil nic na své rychlosti, takže jako dopravní prostředek použitelný byl.

S kampaněma jsem zas o kousek pohnul, týdenní úkoly jsou v tomto ohledu opravdu hodně nápomocny, ale se Storm King's Thunder to bude i tak zdlouhavé. Za týden se dá získat až 100 bodů reputace, takže když vynechám tento celý týden, tak do poslední úrovně boonů mi chybí ještě další 3 týdny. Kampaň jako takovou bych však mohl uzavřít už tento týden, max. další týden. Z pohledu grindu je to ovšem mnohem pohodlnější jak Tyranny of Dragons - holt Storm King's Thunder je prostě jen roztahaná. Celkově jde o velkou kapaň, protože k ní stále potřebujete všechny 4 lokace, což u ostatních starších kampaní není obvyklé (Icewind Dale má dvě, ostatní jen po jedné - to samé Cloaked Ascendancy).

Icewind Dale mi asi do konce týdne už zcela odpadne, takže se zbavím části denní rutiny. Do poslední úrovně boonů mi chybí už jen 50 mincí, což je otázka 3 dní. Pak už stačí si jen čas od času splnit týdenní úkol, aby mi v kampani zůstala rezerva surovin pro výrobu klíčů apod. Storm King's Thunder má nevýhodu právě v tom, že je oproti Icewind Dale díky 4 lokacím 2x tak náročnější, protože ono to vskutku zabere dost času. Přitom se pořád proháníte po zasněžených mapách, takže to občas splývá.

Na druhou stranu nebylo zbytí a bylo potřeba si toho nabrat tolik najednou, jinak bych se nikam nepohnul. Zbydou mi tak už jen novější kampaně, které jsou vzhledem k dnešním podmínkám ve hře aktuálnější a přínosnější. Úplně postačí, že mi hru rozhodí mod 16. Celkově jde hlavně o ten pocit, že jsem se po pauze dokázal přenést přes část, kterou jsem předtím považoval za neschůdnou. Pořád si u toho říkám, jestli je primárním důvodem opravdu snaha dojít do Ravenloftu, protože ten se mi s modem 16 zase vzdaluje, nebo jde právě o tu potřebu odmáznout letité resty. Pomalu se kloním spíše k tomu druhému.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #79 kdy: Duben 05, 2019, 19:35:19 »

Dneska jsem definitivně uzavřel kampaň Icewind Dale, když jsem získal i poslední kampaňový boon. Před pár dny jsem obdobně uzavřel kampaň Underdark, kde jsem si tedy musel jednu z knih koupit na aukci (druhou jsem po mnoha bojích s Demogorgonem vylootil sám). V kampani Storm King's Thunder jsem se v danou dobu dostal na 90%, ale boonů mám jen pár. Dovolím si proto drobnou rekapitulaci.

Do hry jsem se vrátil už 11.2., ale na svou postavu paladina jsem navázal skoro o 2 týdny později, konkrétně 24.2., což bylo shodou okolností takměř 3 roky po mé pauze (NWO jsem začal hrát 24.3.2016). Do kampaně Storm King's Thunder jsem nastoupil 7.3., takže o víkendu to bude takměř měsíc každodenního hraní. Z pohledu kompletace (100%) budu hotov ale asi až v pondělí (+ mi zbydou boony).

Skutečně hraji každý den a pokud možno nic z celé rutiny nevynechávám, krom aktuálních kampaní jsem se věnoval i Icewind Dale a stále ještě grindím v rámci kampaně Tyranny of Dragons. Icewind Dale už budu moci opustit, jen si v ní udělám drobnou zásobu surovin pro klíče apod., ale dále už zdejší úkoly plnit nebudu. Naproti tomu v  budu muset pokračovat další měsíc víceméně ve stejném tempu, protože náročnost vyšších boonů je šílená.

Nicméně Tyranny of Dragons se to nevyrovná, v ní mi to vychází na krásné 3-4 měsíce :D Nejraději bych se na ty dva boony vykašlal, ale v principu mě to nic nestojí. Dostatečná zásoba Sigilů se dá získat rychleji (měl bych to stihnout ještě do mod 16) a pak je to už jen o čekání na dostatečné množství dračích relikvií (výroba jedné trvá zhruba 20 hodin). Naštěstí si budu moci vypomoci dalšími předměty, takže osobně tipuji spíše ty 3 měsíce.

Kampaň Acquisitions Incorporated nebudu do výčtu počítat, její plnění je vzhledem k požadovanému levelu velmi snadné a celá kampaň je opět jen o investovaném čase - ve skutečnosti je to taktéž kampaň na 2 měsíce hraní, ale nijak mi to neubírá z času potřebném pro hlavní kampaně.

U The Cloaked Ascendancy je to zatím hůře předvídatelné, protože si pořád nejsem jistý, jak se ta rutina bude vyvíjet dále. Dneska jsem splnil druhou úroveň kampaňového stromu, kdy jsem vyzval Nosturu, takže znám i 3. volbu pro týdenní úkol (všechny tři vůdce je třeba vyzvat, prvnímu boji se tedy vyhnout nedá, ale v pondělí se mi podařilo jít do boje s Kabalem a zároveň se mi to uznalo jako splněný týdenní úkol).

Další úroveň kampaňového stromu má obdobné nároky, takže jde opět o dalších 15 dnů hraní. Za denní úkol totiž dostávám 25, takže 120 kousků mám za 5 dní. Během těch 15 dní však stihnu i dva týdenní úkoly, kde získám 2 x 20 Evidence of Evil. Každopádně bez ohledu na to, hlavní část kampaňového stromu bych splnil během dalších 5 dní, tedy celkově mi chybí 20 dní.

Druhá věc je větev obchodu, kterou jsem zatím neřešil a tudíž nevím, jestli se do kompletace kampaně počítá. Pokud ano, pak na její splnění bych sbíral Evidence of Evil dalších přibližně 20 dní. Krom toho je do hlavního stromu zamíchaná část věnující se boonům (ty lze získat až 4).

Jejich nároky nejsou příliš vysoké, ale mají jinou limitní surovinu - Secret of the Many Starred. Té jsem doposud za nějakých 15-20 dní získal lehce přes 100 kousků, přičemž potřebuji dalších 340 kousků. To by pak odpovídalo herní době cca 55 dní (ode dneška), tedy 1,5 měsíce :) Na boony je navíc potřeba 300 Evidence of Evil.

Když to teď porůznu sečtu, tak limitem pro úplnou kompletaci kampaně budou Secret of the Many Starred, tedy onen 1,5 měsíce dalšího hraní. Na konci bych mohl skončit s lehkým přebytkem Evidence of Evil, takže snad budu schopen i něco nakoupit v kampaňovém obchodu. Pořád ovšem platí

Je to šílené, já vím, proto se nevyplatí tyhle propočty dělat ;) Jelikož jsem Storm King's Thunder začal o něco dříve, tak jí skončím zrhuba do měsíce, ale jinak jsou ty kampaně časově vlastně na tom stejně, nicméně Storm King's Thunder je obsahově náročnější a její úkoly zaberou podstatně více času. Proto bych do té doby už nic dalšího nezačínal a teprve po kompletaci Storm King's Thunder bych zauvažoval o další kampani.

Problém je ovšem v tom, že 23.4. vejde v život mod 16 a díky tomu se denní rutina může výrazně proměnit. Do té doby už nemá smysl rozjíždět kampaně Jungles of Chult a Ravenloft, spíše bude dobré dojet nejprve komplet to, co mám rozehrané, a během toho se přizpůsobit novým podmínkám. Díky mod 16 přibyde nová kampaň, takže beztak budu stále ve skluzu, ale pro mě bude podstatné, jak bude realita s mod 16 vypadat na live serveru a případně bych už dále ani nepokračoval. Bez ohledu na to jsem se ve hře zase posunul o notný kus vpřed a to bych před těmi třemi lety opravdu nečekal.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #80 kdy: Duben 07, 2019, 20:49:28 »

Ve Storm King's Thunder jsem se dostal na 95% kompletnosti a zítra bych teoreticky mohl postoupit na 100%, přičemž samozřejmě píši jen o samotné kampani - boony nepočítaje. Jelikož zítra začně nový týden, tak budu přesně vědět, kolik času mi ještě u rozehraných kampaní zbývá do úplného konce. Nejsem si totiž jistý, kolik speciálních surovin generují právě týdenní úkoly. Každopádně boony do nasazení mod 16 nestihnu a u kampaně The Cloaked Ascendancy se dostanu maximálně na 2/3 další větve kampaně.

Musím hlavně říci, že už se u mě opět začíná rozvíjet jistá únava z té přemíry rutiny. Je to obdobné tomu, co se mi před léty stalo vstupem do kampaně Icewind Dale. Díky tomu, že mi Icewind Dale nyní už prakticky odpadla (zítra projedu už jen týdenní úkol), tak mi zbylo mnohem méně úkolů. Navíc jsem si zhruba předpočítal, že u Storm King's Thunder mi kvůli boonům postačí řešit mnohem méně úkolů, takže i to bude úleva.

U Storm King's Thunder jsou totiž klíčové jen dva úkoly. Prvním je jakási spojka mezi úkoly lokací Bryn Shander, Lonelywood a Cold Run, druhým je obdobná spojka mezi úkoly v rámci lokace Sea of Moving Ice. V kostce jde o to, že v rámci těchto úkolů máte splnit trojici požadovaných úkolů v rámci předem určených lokací (u lokace Sea of Moving Ice musíte splnit všechny tři dostupné úkoly přímo v ní). Pro denní rutinu se tedy jedná "jen" o 3 + 3 úkoly (kompletní denní rutina je jinak 12 úkolů).

Stačí si tedy vyzvednou jen tento spojovací úkol a pak si dle požadavku vybrat potřebný počet úkolů. Většina úkolů totiž generuje jen 2 ks zásob, takže celková ztráta při neplnění je 12 ks zásob denně, což se dá oželet (zásoby byly důležité pro samotný kampaňový strom, u boonů je jich potřeba mnohem méně). Výhodné je to hlavně z pohledu úspory času, protože si vyberete jen takové úkoly, které se snadno a rychle plní.

Málem bych zapomněl, v rámci kampaňového stromu Storm King's Thunder jsem si otevřel poslední slevu v obchodě a byl jsem z toho mírně zklamán. S cenou předmětů to už příliš nepohnulo a suroviny na renovaci zbrojí jsou třeba stále poměrně drahé. Je to mnohem přívětivější než na počátku, ale osobně jsem rád za toho obchodníka v Icewind Dale. Nemyslím si, že bych kdy chtěl renovovat po staru - je to stále šílené z pohledu množství potřebného Voniblodu.

Sice by se to dalo, holt by to znamenalo řadu dní věnovanou čistě jen sběru artefaktů, ale za ten výsledek by mě to asi nestálo. Jen pro ukázku, za 5 kousků oleje, který jinak potřebujete prakticky na každý ze 4 kusů brnění, po vás obchod požaduje 40 000 Voniblodu. A k tomu potřebujete samozřejmě i jiné suroviny (a v úplném základu byste si měli nejprve koupit samotný set k renovaci), takže asi tušíte, jak náročné to je. Nicméně by mě to nemělo překvapovat. Modul Storm King's Thunder jako takový zůstal takměř v původním stavu, jeho omezení obešli vývojáři až tím speciálním obchodníkem v Icewind Dale. Kampaňový obchod zůstal prostě nevýhodný, ale z něj naštěstí potřebuji jen minimum věcí a ty už jsou cenově přijatelné (lepší drátěnou košili a kalhoty).

Ale abych se vrátil k úvodní myšlence - pocitu. Snížení denní rutiny by mohlo pomoci, hlavním problémem je tu opravdu jen ta jednotvárnost. Jako na potvoru jsem prostě chytil zdlouhavé kampaně, byť The Cloaced Ascendancy bude asi jinak přívětivější. Vlastně tu několik týdnů provádím denně jedno a to samé, přitom děj se nikam nesune, takže jediným hnacím motorem je vidina vylepšení pro postavu. Tohle je asi klasický mor free to play her. I kdyby ten příběh byl nakrásně hutný, tak MMO rutina ho doslova zruinuje. Pokud mi však zbyde více času, který ušetřím vynecháním některých úkolů, tak se mohu věnovat jiným věcem, nebo si plnit úkoly pro jiné oblasti, prostě udělat si to pestřejší.

Zatím to ještě není takové, že bych s tím vysloveně chtěl seknout, ale asi jsem nasadil příliš vysoké tempo. Je pravdou, že za ty 3 roky mi toho hodně uteklo, ale nakonec jsem kus tohohle restu docela obstojně odmázl, že dva další kampaně by neměly být taktéž problém, ale horší je spíš samotná představa toho, co mě ještě čeká a pořád nebude vidět konec. Ještě horší je pak představa, že při tom všem, co už mám za sebou, ta moje postava stále výrazně zaostává. V můj prospěch hraje zkušenost, takže se svým paladinem občas dokážu divy, ale sám bych rád viděl mnohem větší progress přímo na té postavě. Po serveru se pohybuje nemálo hráčů bez aliance a u nich jde vidět, že to prostě jde i bez aliance.

Možná je klíčem postup do kampaně Jungles of Chult, ale jak jsem psal včera, nechci si přidělávat další rutinu. To samé s Ravenloftem. Už ve Storm King's Thunder je Epický dungeon, který mě zdaleka přesahuje a nemám šanci se do něj běžným způsobem podívat. Jungles of Chult a Ravenloft jsou pak zase o pár stupínků výše, takže ty pomyslné nůžky se stále rozevírají. Pokud bych teď navíc opustil alianci, tak můj Item Level klesne na 7700 bodů (s companionem bych to upravil max. na 8800 bodů). To se ovšem pořád pohybuji jen v rámci starého obsahu hry. Musel bych si narychlo vypomoci upgradem sekundárních artefaktů, čímž bych sám o sobě asi dosáhl hranice 8500 IL. Jenomže to se snadno řekne :) No, nadšení mě vskutku zase pomalu opouští.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #81 kdy: Duben 09, 2019, 18:50:41 »

Včera už jsem se poprvé docela vytočil. V kampani The Cloaked Ascendancy jsem si vzal týdenní úkol, jenomže týdenní úkol má jeden dost podstatný háček - potřebuji k němu patřičný portálový kámen. Ten se dá prý získat z heroických výzev v oblasti, ale jak jsem tak usoudil, pravděpodobnost zisku tohoto kamene je obdobná zisku elemental mount v kampani Elemental Evil, což je tedy dost děsivé.

Poznámka: ono je trošku komplikovanější, viz edit na konci příspěvku ;)

Tím mimo jiné padá má domněnka, že si konkrétní formu týdenního úkolu lze vybrat, protože je to vázáno spíše na to, zda-li máte nebo nemáte potřebný portálový kámen. V principu naštěstí o moc nejde, protože v kampani se lze posouvat i bez toho. Smyslem, respektive pozitivem, týdenního úkolu je fakt, že z něj dostanete kampaňovou měnu v množství, co byste jinak grindili víceméně celý týden. 5 týdenních úkolů je přesně množství potřebné na poslední boon v kampani, jinými slovy ... přesně o těchto 5 týdnů bude celkové splnění boonů delší.

Docela zvažuji, že ten úkol zruším a dále si týdenních úkolů nebudu všímat. Do aktivace mod 16 už chybí dva týdny a tohle mě už rozhodně nevytrhne. Spíš se podivuji nad tím, jakou debilní mechaniku mi vývojáři předhodili, jakoby nestačilo, že ta kampaň je už takhle delší. Na pomoc si nakonec přispěchali hráči sami, teď už je mi jasné, proč každou chvíli někdo nabízí spolupráci s týdenním úkolem, protože úplně stačí, aby měl portálový kámen jen jeden v družině. Není to tedy o tom, že by to ti lidé nezvládali, ale chtějí prostě pomoci ostatním, co zrovna s nalezením kamene mají problém, a to je zase naopak velmi hezké gesto.

Mě k tomu ještě překvapilo, že posun na další úroveň kampaňového stromu nemá žádný efekt co do úkolů. Podle mě kampaň The Cloaked Ascendancy fungovala předtím trošku jinak a týdenní úkol byl možná spjatý právě až s další větví stromu, což by dávalo vzhledem k popisu jednotlivých bodů větší smysl, jenomže to už asi bylo na hráče moc, takže to v Crypticu trochu překopali.

Každopádně je to spíše nasírací překážka, když si uvědomíte o kolik vás to v postupu zbrzdí, ale jak jsem psal, naštěstí to nemá na další postup vliv. Hodně to však ukazuje, jakým směrem v Crypticu uvažují a pomalu se děsím obsahu novějších kampaní, kde se mohou vyskytnout obdobné brzdy. To co je třeba v kampani Storm King's Thunder je hodně velká brzda, ale zase to víte už od počátku a s tím grindem počítáte. Navíc jde především o boony, protože samotnou kampaň budu mít splněnou již zítra. Většina rutiny tedy odpadne. V The Cloaked Ascendancy se to ovšem dozvíte až v průběhu kampaně. Jakoby nestačilo, že celá kampaň je zpočátku docela nesrozumitelná. Už pomalu chápu, proč celková nespokojenost s touto kampaní přetrvala. Na počátku jsem opravdu tápal, proč tolik negativ, když to je vlastně rutina jako každá jiná.

Jeden hezký důvod to asi mít bude, tedy myslím tu mechaniku týdenního úkolu, protože portálový kámen se dá prý koupit v Zen marketu, tedy za reálné peníze ;)

Edit: tak portálový kámen je zvláštní předmět v inventáři, který vypadá jako řada předmětů s ukrytým úkolem, které jinak v NWO nacházíte, takže třeba Gyrionův kámen jsem měl, jen ho bylo potřeba aktivovat jako úkol. Zřejmě mi tedy další ani vypadnout z HE nemohl, tedy lze mít nejspíše v danou chvíli jen jeden u sebe. Jsem tedy zvědav, jak často bude z HE nějaký portálový kámen vypadávat.

Edit 2: asi to tak strašné nakonec nebude, z další HE mi vypadl další portálový kámen, který mám tedy na další týden :) Vypadnutí kamene z HE prý závisí ještě na dalších podmínkách (modlení u oltáře výměnou za obětování surovin), ale pokud to bude takto, tak to lze v tom týdnu ještě přetrpět ... resp. na HE mám celý týden, takže nemusím jet stejnou sérii jako kvůli Air Mout v kampani Elemental Evil.
« Poslední změna: Duben 09, 2019, 19:37:43 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #82 kdy: Duben 10, 2019, 08:34:53 »

Když jsem včera v kampani The Cloaked Ascendancy získal další portálový kámen, tak jsem se znovu a opět v klidu zamyslel nad celkovým vyzněnín kampaně. Celá kampaň je vlastně z pohledu předchozích kampaní unikum, což vám ale dojde jedině tehdy, pokud znáte rozdíl mezi dřívější a současnou rutinou. Ono hodnotit tuhle kampaň jako celek znamená, že musíte posbírat veškeré střípky informací a hlavně se z toho vymotat.

The Cloaked Ascendancy není úplně blbě poskládaná, má to hlavu i patu, ale jak už jsem psal, v počátku je řada věcí dost matoucích a v průběhu plnění kampaňového stromu narazíte na další nejasnosti až obtíže - nyní vynechám celou část okolo portálových kamenů. Jakmile se však zpětně ohlédnete, tak zjistíte, že množství grindu je i přese všechno ve skutečnosti nižší a celá kampaň vám poskytuje mnohem více volnosti, než řada předchozích kampaní.

Jenom připomenu, většina předchozích kampaní má nějakou limitní surovinu, která se hůře shání, resp. její denní množství má nějaký strop. Kampaně Icewind Dale a Storm King's Thunder navíc operují s reputací, která je taktéž omezená denním množstvím. V Tyranny of Dragons je třeba v pozdější fázi limitním prvkem Linu's Favor, která znamená neskutečné množství grindu, což je dáno tím, že potřebné "komponenty" padají náhodně v bojích na mapě. Dopředu tedy nelze odhadnout, kolik toho za den posbíráte a hlavně to nebude tolik, kolik byste potřebovali. V jiných kampaních to naopak víte, ale zase máte ten denní limit.

The Cloaked Ascendancy je z tohoto pohledu určitým kompromisem, protože včera se ukázalo, že Heroic Encounters poskytují 1 ks Evidence of Evil, což znamená, že kampaňovou surovinu/měnu máte možnost získávat i mimo denní a týdenní úkoly. Limitem je jen váš čas a ochota. 20 HE se dá denně zvládnout, byť to bude asi na hraně únosnosti, ale i kdyby to bylo méně, pořád to zkrátí celkový čas do kompleta ce kampaně. S 20 splněnými HE denně se každých 5 dní ve spolupráci s denními úkoly můžete posunout hned o dva body v kampani (120 + 125 Evidence of Evil). Tohle vám právě většina předchozích kampaní neumožní. Tady máte navíc jistotu, že z HE pokaždé ten Evidence of Evil dostanete.

Jediným problémem jsou boony, které jsou vázány na druhou limitní surovinu/měnu, ale v tomhle případě je to pochopitelné (vzhledem k významu, který boony pro postavu mají). Navíc podmínky pro boony jsou nastavené u všech kampaní podobně, nikdy je není jednoduché získat, byť kolikrát jde v principu jen o trpělivost (viz třeba kampaň Storm King's Thunder).

Včera mě tohle zjištění upřímně překvapilo, protože je to z pohledu struktury kampaní skutečně významný posun vpřed. Nic to ovšem nemění na tom, že celá kampaň je z počátku dost nepřehledná a stále mám vůči ní rezervovanější postoj. Problémem je posléze ještě kampaňový obchod, který vyžaduje další množství Evidence of Evil, což samo o sobě vyjde na 6 týdnů denních úkolů.

Já jsem teď třeba na 42% kompletace a do finále hlavního stromu mi chybí 3 body za celkem 360 Evidence of Evil. Týdenní úkoly nyní vynechám, tam za 5 týdnů získám tolik surovin, aby mi to pokrylo právě poslední boon v kampani, takže budu dělat, že v nich šetřím právě na něj. 360 Evidence of Evil je 15 dní denních úkolů, nebo 10 dní denních úkolů doplněných o Evidence of Evil z HE (teď uvažuji o HE jen jako o doplňku, nejde tedy přímo o 20 HE denně). Kampaňový obchod vyžaduje 660 Evidence of Evil, což je zhruba dalších 30 dní denních úkolů, nebo polovina za plnné spoluúčasti HE. I bez spoluúčasti HE se ve výsledku dostanu na 5 týdnů, tedy kompletace kampaně skončí skoro v bodě, kdy budu mít nakročeno ke kompletaci boonů.

Tím chci naznačit, že jednak je to stále klasická rutina na dlouhé lokte, ale po dlouhé době je tu opět možnost, že skončíte jak samotnou kampaň tak i honbu za boony ve stejný čas (naposledy to bylo tuším u kampaně Underdark, kde ovšem byly limitem speciální knihy, které náhodně padají v epických dungeonech a skirmishích, takže samotnou kampaň jste ukončili mnohem dříve než boony).

Je to významný posun, ale z pohledu hráče je to zajímavé spíše jen takto v podobě výpočtů ... z praktického pohledu je to prostě každodenní grind, byť ne tak úmorný, jako tomu je u starších kampaní. Ono se vám to totiž beztak slije s tím ostatním. Význam to mělo hlavně v době, kdy The Cloaked Ascendancy byla poslední dostupnou kampaní a vy už jste neměli moc co jiného dělat. Pak se šlo věnovat lootění Evidence of Evil na plný úvazek, podobně jako šlo kdysi vesele týdny až měsíce lootit v Tyranny of Dragons. Jakmile to ovšem zapojíte do rutiny s dalšími kampaněmi, tak už ten čas musíte dělit a veškeré výhody (až ulehčení) vám v tom zkrátka zaniknou - přestanete to rozlišovat.

Pro mě je to vlastně hledání pomyslného světla na konci tunelu, kdy hledám kdejakou záminku, nebo lépe řečeno smysl, proč pokračovat. Po měsících hrání si totiž vždy nutně položíte otázku, zda-li vám to za to stojí? Před sebou pořád vidíte všechna ta čísla, která si briskně převádíte do týdnů a za těmi týdny pak vidíte konkrétně odvedenou práci, která výchází z denní rutiny. Už jen tohle samo o sobě je dost odpuzující, protože na počátku každé kampaně moc dobře víte, co budete následující týdny až měsíce muset denně dělat. Pak není divu, že jste ve hře rádi za každou drobnou změnu, jako je třeba kraftění nebo spoluúčast na aliančních/gildovních akcích.

Ta rutina je právě o to horší, čím později do hry vstoupíte, protože o to více obsahu musíte tímto způsobem projít. Nejhorší je právě to, že staré kampaně se s novým obsahem příliš nemění, což je podle mě chyba. V současné chvíli bych si dovolil odhadnout, že abyste jako čerstvý level 70 plnohodnotně postoupili až do posledních kampaní, tak to slupne tak 3/4 roku pravidelného hraní a rozhodně to nebude jen hodina - dvě denně. S dalším obsahem se pak tenhle čas bude do budoucna už jen natahovat.

Celkem se nedivím, když pak vidím postavy, se kterými hráči očividně probíhají hlavně novější kampaně a ty staré kompletují, jen pokud mají čas (nikoliv tedy pravidelně). Asi to jde, ale tím pádem se můžete s řadou obsahu rozloučit, protože jak jsem mnohokráte zmiňoval, smyslem kampaní jsou hlavně boony a tím pádem navyšování síly a Item Levelu postavy. V bojích to pak poznáte. Vysoký Item Level z předmětů totiž není směrodatný, pokud postava sama o sobě je slabá. Síla dobře vybraných boonů (vzhledem k zaměření postavy), je mnohem klíčovější.

Mě tohle přijde vždycky trošku úsměvné, obzvláště když se potká dva a více paladinů ve stejném boji. V tu chvíli máte krásné porovnání, jak si jako skoro veterán stojíte vedle kolegy v mnohem kvalitnější zbroji a s lepšími předměty ... jenomže zatímco on ty potvory pižlá po kousku, vy už máte ten samý díl práce dávno za sebou :) Ano, je to úsměvné, ale jen pro tu chvíli, protože to naopak ukazuje, že je něco špatně právě na koncepci celé hry. S tímhle si myslím ani mod 16 mnoho nenadělá, protože boony jsou stále odvislé od kampaní.

Pomalu se tak opravdu dostávám zpět na konec své pouti před třemi roky, kdy si začínám hledat smysl, proč v obsahu pro level 70 zůstávat. Stále je to prostě pasáž, která je rozporuplná, byť dnes je ten důvod trošičku jiný. Každopádně včerejší zjištění o The Cloaked Ascendancy mi zase dodalo trochu naději a smysl pokračovat ... přinejmenším do konce u již rozehraných kampaní.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #83 kdy: Duben 11, 2019, 08:28:35 »

Storm King's Thunder jsem dokončil teprve včera, trochu jsem se přepočítal s jednou kampaňovou měnou, která mě limitovala a musel jsem si další dva dny počkat. Nyní mám tedy kampaňový strom kompletní, ale na kompletaci boonů si budu muset ještě hodně dlouho počkat. Nicméně jsem počínaje včerejškem mohl osekat denní rutinu na mapách této kampaně, kdy povinně musím kompletovat jen úkoly v Sea of Moving Ice a v ostatních mi stačí splnit jeden úkol dle zadání hlavního denního úkolu (vybírám si samozřejmě vřdy ten nejsnažší a nejrychlejší). Odpadlo mi tak hned 6 úkolů, čímž jsem sice přišel o denní přísun 12 zásob, ale celkové urychlení rutiny za to prostě stojí. Do kompletace potřebného množství kampaňových měn budu mít beztak zásob, že nebudu vědět co s nimi. Celkově mi kompletace kampaně trvala 35 dní. Bohužel na ty boony to vychází časově bídně a týdenní úkoly to moc nevytrhnou.

Vlastně to není o tolik odlišné, než problém s vyššími boony v kampani Tyranny of Dragons. U obou kampaní je potřeba aktivního zapojení do denních úkolů - u Storm King's Thunder je to kvůli zisku potřebné kampaňové měny, u Tyranny of Dragons je to kvůli zisku vstupních surovin pro výrobu dračí relikvie. Množství potřebných surovin u Tyranny of Dragons se dá sice sehnat celkem snadno, ale samotná výroba pak zabere hodně času (mě to třeba vychází na 120 dní, přičemž 16% už mám z toho splněno). U Storm King's Thunder jsem o jeden boon pozadu, ale do kompletace mi třeba chybí 75 dní (počítám nyní jen denní úkoly), takže vlastně taky žádná sláva. Rozdíl je teď hlavně v tom, že u Tyranny of Dragons můžu po kompletaci surovin pro výrobu už jen odklikával výrobu relikvie, kdežto u Storm King's Thunder musím každý den aktivně plnit úkoly. U Tyranny of Dragons bych navíc mohl přistoupit ještě na dodatečný grind skrze pomocné suroviny, ale to už není časově taková úleva.

Svým způsobem jsou oba přístupy podobně férové, tedy v rámci nastavených podmínek. Oboje dvoje má své pro a proti, ale díky té délce rutiny je to ve výsledku jedno. Mě už to hlavně nijak nevytrhne, protože zatím to vypadá tak, kampaň The Cloaked Ascendancy budu zcela kompletovat spolu s poslední úrovní boonů v Storm King's Thunder a boony Tyranny of Dragons se mi přelijí do další případné kampaně. Mohl bych samozřejmě využít aukce, ale to zatím beru jako krajní řešení, leda by pomocné suroviny vyšly zrovna výrazně levněji (1 Linu's Favor by nyní při přepočtu vyšel na zhruba 30k diamantů ... pokud bych si 6 Linu's Favor takto předplatil, tak na potřebný zbytek bych se dostal za nějakých 50 dní, čímž bych tedy skončil všechny 3 kompletace takměř najednou ... hm, asi to tak nakonec udělám).

Je pravdou, že už bych měl rád tyhle staré resty jako je Tyranny of Dragons za sebou a jsem ochotný pro to i něco obětovat. Jinak se nikam nehnu. Opravdu jsem měl třeba snahu věnovat se celý den sběru pomocných surovin po mapě, ale když vám vypadne jen jedna co 5 soubojů, tak to není nic moc. Přitom potřebujete 100 Dragon's Coffer na 1 Linu's Favor. Tímhle tempem bych stovku nedal ani za týden :)

Jak už jsem psal, před těmi 3 lety to bylo jiné, kampaní pro level 70 bylo celkově méně a Tyranny of Dragons byla poměrně významná kampaň, kde se trávilo mnohem více času. Nic jiného vlastně nezbývalo, takže pokud jste měli výdrž, tak jste se po ní měsíce proháněli a kompletovali Linu's Favor. V současné době je to jiné, osobně jsem na té mapě strávil hodně času a dnes mě to táhne spíše směrem k novějším kampaním. Nějak nevidím smysl, proč se kvůli urychlení kompletace boonů pachtit za dalšími surovinami. U Air Mout jsem to skousl, to jsem bral ještě jako výzvu, ale tady si jistý nejsem. Hlavně by mi to nabouralo časový plán v postupu skrze současné kampaně. Zrovna teď si třeba nemohu vyhradit víkend volna, kdy bych se od rána do večera věnoval jen bojům na jedné mapě. Možná to je opravdu jen o výdrži a nakonec bych si řekl, že zas tak obtížné to nebylo, ale tohle si budu muset dobře promyslet :)

Mě to totiž začíná mnohem více připomínat povinnost než čistou zábavu a pomalu se s tím jakoby smiřuji a jsem ochotný na to přistoupit. Jenomže tohle je MMORPG, to narozdíl od singleplayer titulu nemusí mít žádný konec. Na druhou stranu ta povinnost vzniká i z mé snahy o co nejrychlejší odmáznutí restů. Asi se snažím ten čas dohnat až příliš rychle, ale to načaté už v tomto tempu dojedu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #84 kdy: Duben 15, 2019, 16:47:09 »

Další várka týdenních úkolů a konečně mám jasno, jak je to s portálovým kamenem u kampaně The Cloaked Ascendancy. Opravdu to byla minule náhoda, dneska jsem si musel střihnout určitě více jak 6 Heroických výzev, než mi něco vypadlo. Navíc jsem zjistil, že typ portálového kamene se vybírá náhodně, vůbec nesouvisí s názvem Heroické výzvy - z Gyrionovo HE mi vypadl třeba kámen k Nostuře.

Během výzev jsem pak přišel ještě na jednu zajímavost. U oltářů v místě HE se dá opakovaně obětovat jedna surovina. Původně jsem si myslel, že to zvedá šanci na vypadnutí portálového kamene, ale k mému překvapení se mi během obětování splnil denní úkol s vlivem ve čtvrti, takže obětování suroviny zvyšuje právě vliv a zřejmě je to lepší poměr než u lodi. Obětuje se totiž jen 10 kousků suroviny, takže bych řekl, že je to 10 ks za 10% vlivu. Do vykopávek jsem tak musel jen jednou kvůli doprovodnému úkolu.

Celé kolečko týdenních úkolů si však rozvrhnu na většinu týdne, už se mi tomu nechce věnovat v kuse. Dneska jsem si navíc mohl odemknout další boon ze Storm King's Thunder, takže skóre mezi ní a Tyranny of Dragons se vyrovnalo.

Příští týden mě čeká poslední kolečko úkolů v mod 15 a od úterý nás většina zapláče :D Jak se nasazení mod 16 blíží, tak se těším čím dál méně, ale už to chci prostě dojet alespoň na konec rozdělaných kampaní. Při troše štěstí mám před sebou už jen 1,5 měsíce. Na druhou stranu je možné, že mod 16 rozkope i tohle, ale to teprve uvidím.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #85 kdy: Duben 16, 2019, 16:38:53 »

Nejvíce omylů a nepřesností vzniká ve chvíli, kdy si něco blbě přečtete, nebo to nedočtete celé ... :D V kampani The Cloaked Ascendancy se dají portálové kameny získat i alternativním způsobem. Během plnění úkolů sbírá postava ještě dvojici doplňkových surovin, které navenek nejdou moc vidět, ale jednu z nich lze uvnitř kampaňového stromu proměnit za box s náhodně vybraným portálovým kamenem. Teoreticky jich můžu mít v tuhle chvíli asi 8, takže bych se na HE mohl zcela vybodnout. U HE se totiž ukázalo, že 1 ks Evidence of Evil není zaručená odměna, jen jsem měl před tím opět štěstí, tak mi to padalo z každé absolvované HE.

Celkově je to prima zjištění, tím to z kampaně The Cloaked Ascendancy dělá nakonec jednu z těch příjemnějších, byť je na počátku dost zamotaná. Postup je nakonec podobně plynulý jako u kampaně Icewind Dale.

Druhá poznámka bude směřovat ke kampani Tyranny of Dragons, kde neustále kompletuji Linu's Favor. Denní zisk bodů z dračího pokladu je na dlouho a opět jsem musel začít sbírat i Sigily, abych měl stále dostatečnou rezervu. Když už jsem byl u toho, tak jsem se rozhodl, že bych to zkusil doplnit sběrem Dragon Hoard Coffer (zatím jsem je nekupoval přes aukci, chci to opravdu nejprve zkusit svépomocí). Náhodné vypadávání v lootu mi bylo divné, tak jsem schválně koukl, jestli existuje rychlejší cesta, respektive cesta, jak sběr urychlit. A existuje.

Na rozdíl od řady jiného lootu, Dragon Hoard Coffer není odvislý od náhodného vypadávání v rámci lootu, ale je odvislý od časového intervalu, který uplyne od vašeho posledního nálezu. Ten je činí zhruba 5-10 minut. Po nálezu coffer je tedy úplně jedno, že stihnete 20 dalších bojů během 5 minut, dokud neuplyne potřebný čas, tak prostě další coffer nevypadne! Nadmíra bojů tedy nemá smysl.

Začal jsem to proto řešit tak, že získám coffer, jdu dělat jiný úkol (klidně do jiné oblasti), pak se vrátím a získám další coffer. A tak pořád dokola. Popř. získám coffer, postavu zaparkuji a jdu dělat něco mimo web a pak se zas vrátím. Není to časově úplně optimální, ale zas to není ani nijak náročné na boje, protože coffer vesměs vypadne hned z dalšího boje po časovém limitu. Klidně si tedy mohu smolit něco na webu a jen si pravidelně odskakovat.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #86 kdy: Duben 23, 2019, 22:55:19 »

Mod 16 žije ... co jsem ještě ráno dokázal s prstem v nose zabít, teď pro změnu zabilo s prstem v nose mě :D Asi ty resty už nedodělám, tohle není nic pro mě. Škoda, čekal jsem, že si z bety vezmou ponaučení. Nechci ovšem generalizovat, paladin to odskákal asi nejvíce, takže jiná povolání na tom mohou být lépe, jenomže já už nechci začínat odznovu. Paradoxně mezi základní kampaní a obsahem pro level 70+ vznikla ještě větší propast.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #87 kdy: Duben 25, 2019, 09:10:24 »

Měl jsem snahu ... dostal jsem se na level 74, ale namísto nějakého pokroku jsem si mnohem více všiml dalších změn a přestávám věřit, že tohle bylo primárně o balancingu.

Ve hře je nyní pro mě celá řada bojových situací, které nedokážu pořešit. Tenhle průšvih jsem tušil už od chvíle, kdy jsem vstoupil do kampaně The Cloaked Ascendancy, kde je čištění nalezišť odvislé od bojů s vlnami nepřátel a to je přesně to, co mi nyní nejde. Zvednutý štít funguje jenom v přímém směru, takže jakmile mě potvory přečíslí, tak mě samozřejmě obestoupí. Mě už pak nezbývá nic jiného, než na to smutně koukat, protože štít zvedám většinou tehdy, když mi došla božská síla na sesílání encounterů, což je velmi rychlé. V té chvíli prostě nemůžu už nic dělat a většinou to končí smrtí mého paladina. Jako tank jsem tedy úplně k ničemu a poškození palcátem u mě bylo citelně zredukováno. Nehledě na to, že zbroj mě snad ani nechrání, takže je lepší mít alespoň ten štít zvednutý a nepokoušet se máchat palcátem. To je úplně absurdní situace. Tahle hra by měla urychleně odstranit jakékoliv odkazy na DnD. S nimi už má společné jen to lore.

Uzpůsobení levelu postavy levelu okolí funguje dost divně. Vůbec není problém, abych zařval v lokaci pro level 65, protože mě místní potvory prostě v pohodě umlátí. Najednou není vidět žádný progress, tedy pokud zrovna nebojujete s něčím, co je o 30-40 levelů pod vámi. Úplně největší legrace nastala u prvního draka, což je klasicky skupinová záležitost, ale jen jsem k němu doběhl a seslal první encounter, tak byl skoro mrtvý a mezitím na něj seslal kouzlo ještě někdo jiný, takže drak byl během vteřiny dole a to teď myslím opravdu jako 1 sekundu. Místní levely k němu ani nestačily doběhnout. Hlavně, že chtěl Cryptic zlepšit zážitek slabším hráčům :D

Vzkazky hráčů z epických dungeonů jsou pak přesně opačné - jindy jinak silná družina bosse skoro ani neškrábla apod. Já to ani nemám potřebu zkoušet. Pokud zápasím už jen na běžných mapách, tak prostě nemůžu do heroických výzev, to nemám šanci dát. Paladin je teď úplně k ničemu a moc nevěřím, že dosažením levelu 80 se něco změní.

Další legrace je běžná výstroj, co padá z potvor. Ona je statistikama lepší, než můj epický set! Ale tady se mohu mát i jiným, protože slabé jsou vůči tomu i Primal sety, takže v tomto ohledu prodělali snad všichni.

Mě spíš přijde, že tohle bylo dělané primárně za účelem většího podojení hráčů. Chtěl jsem prubnout úkoly v Sea of Ice, ale loďka je najednou pomalá jak hlemýžď, a když jsem si pak spočítal, kolik času mi zabere splnění Storm kampaně nyní (pokud oželím další úkoly), tak jsem se najednou dostal k měsícům hraní. K tomu mě dorazila moje dílna, kde najednou výroba spotřebovává 2x tolik morálky a generuje 2x méně zkušeností. To není náhoda. Jenomže v čem si nákupem pomůžete? Utratíte peníze a efekt bude nula.

Ty změny jsou natolik rozsáhlé a nevýhodné, že tohle přežije asi jen skupina velmi odolných jedinců. Osobně jsem spíš zvědav už jen na další osud hry. Za sebe to dotáhnu v poklidném tempu na level 80, splním Shivě přechod na legendárního companiona a pak to zabalím.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #88 kdy: Duben 29, 2019, 07:21:42 »

Jak jsem nedávno někde poznamenal, "naděje umírá poslední ..." Vůbec se mi do hry nechtělo vracet, ale jak jsem si předsevzal, tak jsem chtěl alespoň dojet na level 80. V podstatě to není žádný velký problém, tedy z pohledu zkušeností, ale problém je, že většina úkolů obsahuje boj a jako na potvoru nejlépe hodnocené jsou ty úkoly, které pocházejí z novějších a tím pádem tužších kampaní :)

První den jsem se tak nějak plácal, abych se podíval, jak rychlé to levelování zhruba bude. V tu chvíli se zdálo, že mi to zabere dobrý týden, ale hned druhý den jsem si dokázal poradit s lépe ohodnocenými úkoly v kampani Storm King's Thunder. Je tu naštěstí několik nebojových nebo jen velmi málo bojových úkolů, což hodně pomohlo. Dostal jsem se tak někam na level 76.

V průběhu této doby jsem pomalu zkoušel různé taktické možnosti postavy, ale žádná sláva to nebyla. Na levelu 77 se mi otevřel poslední feat, takže jsem začal zvažovat jejich kompletní rozdělení. Netušil jsem ovšem, co bude jak užitečné, ale naštěstí jsme pro případ nouze všichni dostaly jeden retraining zdarma, takže mohu případně vše přerozdělit znovu. Na fóru je od betatestu rada přímo od testerů, že pro sólo obsah je ideální u paladina volba Oathkeepera, ale mě se tahle volba moc nelíbila. Jednak je tam popsaný kompletní postup co postavu naučit a pak Oathkeeper je v podstatě obyčejný support (s tím, že tedy může podporovat i sám sebe, což je asi právě ten důvod doporučení). Zůstal jsem tedy u druhé možné volby, kterou je Justikář a vzal jsem to hezky podle popisů featů.

Asi jsem měl zrovna šťastnou ruku, protože se navenek ukázalo, že postava se mírně zlepšila. Rozhodující byl ovšem třetí den, kdy jsem po mnoha dalších bojích dopiloval i výběr encounterů a daily powers. To byla asi nejtěžší pasáž, protože tady nejde jen o výběr, ale umět to i používat, respektive umět si v boji připravit situace, kdy to pomůže nejvíce a to je základním kamenem úrazu modu 16.

Boj je nyní výrazně dynamičtější a největším nepřítelem jsou zpočátku zažité návyky předchozích mechanik + špatná volba posloupnosti likvidace nepřátel (platí hlavně pro přečíslení). Je to sice stále o taktice, ale mnohem více jsem začal při boji využívat prostředí. Blbé je, že štít funguje nyní jen ve směru pohledu, takže si musím mnohem více hlídat záda a hlavně se k nepříteli zády neotáčet :D Ideál je tedy nacpat se někam do rohu. V boji se nyní i mnohem častěji porůznu přesunuji, takže je to celkově náročnější na koordinaci, protože před sesíláním některých sil je hlavně potřeba správné natočení, ať to nebouchám nazdařbůh. Pomalu jsem celou taktiku včera vypiloval do dostatečně použitelného stavu a konečně jsem se mohl vrátit k plnění řady úkolů.

Na počátku je to opravdu děsivé. Cryptic do hry dokázal nechtěně přenést atmosféru, která musela Říše postihnout v době Moru kouzel, kdy se všichni uživatelé magie rázem ocitli bez svých schopností :D Tady je to v mnohem větším rozsahu, protože místní "Mor" postihl i boj se zbraněmi. Ale nakonec se mi zadařilo a navzdory všemu jsem se s tím vypořádal. V bojích tedy mnohem častěji umírám (problém mi dělají hlavně boje s výrazným přečíslením), s tím se zatím nedá nic dělat, ale postupně jsem si všiml, že mám celkově ničivější útok a boje končím dříve, než tomu bylo před modem 16. Neplatí to vždy, ale asi se mi povedlo i dobře rozhodit featy, protože v boji se mohu mnohem více spolehnout na magii, což právě dělá hodně. Tipnul bych si, že 2/3 času ve větších bojích používám útočné daily powers a encountery.

Největším testem byl návrat do kampaně The Cloaked Ascendancy, kde ve vykopávkách často dochází k přečíslení, ale brzy jsem zjistil, že je to schůdné. Nejhorší je na počátku hlavně pocit, že kampaň má nastavené doporučení na Item Level 12 000, přičemž já mám jen 11 700. Realita je ovšem jiná, je to mnohem více o dovednostech hráče. Jak už jsem zmiňoval, řada věcí z lootu má lepší statistiky než moje současná výbava, takže pokud bych se navlékl do nové zbroje, tak těch 12 000 určitě přesáhnu.

Není to celkově samozřejmě ideální, ale konečně dokážu nějak rozumně přežít a pokračovat. Pořád totiž platí, že bych se rád dostal alespoň na konec rozehraných kampaní. Po včerejšku si myslím, že nyní mám opět šanci. Obzvláště poté, co jsem včera po dlouhé době naběhl do několika Heroických výzev a konečně jsem nebyl už jen do počtu :) Na Epické dungeony a skirmishe si však ještě netroufám.

Včera jsem si také prohlížel stav naší aliance, kde mě zajímal počet paladinů, zejméně těch na levelu 80. Paladinů je v alianci v poměru k ostatním povoláním menšina a těch na levelu 80 je nás jen pár. Podle těch osmdesátek se dá otipovat aktivita, protože dost ostatních paladinů zůstalo na levelu 70, což značí, že už je dotyční nepoužívají. Moc se tomu nedivím. Když přihlédnu k tomu, jak dlouho mi trvalo, než jsem se z té pasti změny vymotal, tak je jasné, že většina hráčů sáhne po povoláních, která přežila mod 16 lépe. Nicméně si myslím, že pokud Cryptic něco málo ještě poladí, tak paladin bude opět dobře použitelný pro sólo obsah.

U kooperace zatím nevím, protože si pořád nejsem jistý, jakou roli v družině hraju, ale s tím mají zřejmě problém i další hráči. Údajně bych měl být jako Justikář tank, ale to moc nefunguje. Jako podpora taky nic moc, byť je vidět, že hráči v mém bližším okolí mají zesílený útok. Proto se právě do dungeonů a skirmishů nehrnu, asi by to nedopadlo dobře. Co vidím na chatu, tak hodně dungeonů je neschůdných i pro silnější postavy.

Hodně je to vidět na démonických encounterech, obzvláště pokud se zadaří vyhrát v gold úrovni a dojde na bonusový boj s minibossem. Docela jsem se u toho pobavil, tolik padlých hrdinů jsem naposledy viděl před těmi třemi lety :D Konečně jsem měl co sbírat :D Někdo se pak na chatu rozčiloval, že tohle se mu ještě nestalo, aby padl ... nj, to je právě ono, dříve tohle nebylo nic vzácného a hra se holt opět ztížila, takže se to vrátilo do starých kolejí, které já narozdíl od řady hráčů pamatuji. Nakonec ten mod 16 asi svůj účel splnil.

Horší je to se základními draky. Včera jsem zjistil, že ten masivní damage u Chartraxise jsem zasadil asi já sám (skoro jsem ho zabil na jednu ránu - asi zároveň kritičák). Byl jsem u něj totiž první a trefil jsem ho ještě před tím, než dosedl na zem. Kolem mě mohli být maximálně 2 silnější hráči, někdo ho totiž musel ještě dorazit. Dost mě pak pobavilo, jak jsem tam stál a najednou doběhla "omladina" a sekali do mrtvého draka :D Vlastně mi jich bylo líto, protože ti základní draci jsou najednou až moc lehcí.

Ještě bych chtěl zmínit kompenzace za různá nerfnutí všeho možného. Ve hře je teď další bonus týdenních úkolů, které poskytují rozšířené odměny a další měnu, za kterou lze nakupovat nejsilnější enchantovací kameny nebo tokeny pro trénink companionů. Volitelnou odměnou je pak extra měna jedné konkrétní kampaně, což ještě musím vykoumat, k čemu je to dobré. Zatím doufám, že za ní budu moci nakupovat jiné kampaňové měny, které pak použiju na rychlejší postup v dané kampani.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #89 kdy: Květen 13, 2019, 20:13:12 »

Víkend jsem načal opět jako sólista. Byl jsem zhruba den a něco neaktivní a holt mod 16 zamíchal kartami příliš, takže cechmistři se nejspíše snaží alianci nějak konsolidovat. Sice jsem měl možnost ihned vzít pozvánku, ale rozhodl jsem se, že se již vracet nebudu. Popravdě, můj přínos pro alianci se s modem 16 přiblížil k nule, takže si zas pojedu ve svých starých kolejích. Opět je tedy jen na mě, jak aktivní chci sám pro sebe být a nemusím se ničím stresovat. On i ten přínos od aliance směrem ke mě už nebyl tak znatelný, bojeschopnost mi třeba klesla jen o kousek. Nejvíce jsem to poznal vlastně až na snížené rychlosti mounta.

Za nějakých 14 dní až 3 neděle bych se měl dostat na konec současných kampaní Storm King's Thunder a Acquisitions Incorporated, kde už jen sbírám volné boony. Tyranny of Dragons bude ještě na dlouho, protože u ní jsem nakonec zůstal u každodenní kompletace dračího pokladu, což je pořád otázka 2 měsíců na poslední boon. Možná půjde Linus's Favor nově získat i přes extra týdenní úkoly, ale to jsem zatím nezkoušel a popravdě si ty úkoly raději nastavím na jiné kampaňové měny.

Při prohlídce kampaní mě však zarazila jedna věc u nové kapmaně Undermountain. Původně jsem si myslel, že když tahle kampaň přišla s novým levelcapem, tak bude sama dost tuhá, ale požadovaný Item Level je pouhých 9000. Asi bych si toho nevšiml, ale Undermountain je zařazena do bloku základního obsahu, tudíž má na něj přímou návaznost. Kdežto ostatní kampaně se tváří více jako volitelný bonus. Moc se mi to nepozdává, určitě to bude mít nějaký háček, podobně jako Tyranny of Dragons, která šla plnit už od levelu 15, ale většina obsahu pak byla stejně až pro level 70. Teoreticky bych se do Undermountain mohl přesunout ve chvíli, až mi zůstane jen ten poslední boon v Tyranny of Dragons. Tempo hry by tím výrazně pokleslo, protože u kampaně The Cloaked Ascendancy už mi toho vlastně taky moc nechybí.

S novou výbavou je to zatím horší. Nové Seals nepřibývají zrovna závratným tempem, protože jsem odkázaný na jednodušší aktivity a ty nejsou tak dobře honorovány. Nicméně jsem v polovině sběru, takže prvních 1200 už dojedu a pak si kdyžtak vypomohu starým typem Seals (dají se směnit 1:1). Měl by to pak být výrazný skok vpřed.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11