Čas do přibližného spuštění mod 16 se nebezpečně přibližuje a pokrok v rámci dřívějších kampaní u mě jaksi zpomaluje
Za 3 neděle se toho dá stihnout ještě hodně, ale popravdě začínám mít problém držet stejné tempo každý den.
Úplně komplet asi stihnu ještě boony v kampani Icewind Dale a Underdark (tady budu muset obě potřebné knihy koupit na aukci, v encounterech je strašně malá pravděpodobnost a to je projíždím celkem pravidelně). Poslední dva boony Tyranny of Dragons váznou na potřebném množství Linu's Favor (musel bych se na 100% věnovat jen mapě Well of Dragons, popř. si taky vypomoci aukcí přes zpostředkovatelskou měnu, ale na to kašlu ... leda by mi toho chybělo už hodně málo). V kampani Storm King's Thunder se dostanu sice hodně daleko, ale asi jí nedokážu dokončit na 100%, natož si sáhnout na poslední dva boony.
To je z těch letitých kampaní vše, pak už jsou tu jen ty novější, u kterých jsem se smířil s tím, že je navštívím víceméně až v mod 16. Výjimkou jsou jen Acquisitions Incorporated a The Cloaked Ascendancy, které jsem pomalu začal plnit taktéž. Důvod jsou hlavně ty boony, protože vedlejším efektem boonů je nárůst Item Level postavy (30 IL za každý boon). V průměru je to tedy 150 IL za každou kampaň a to není zrovna málo.
Acquisitions Incorporated je taková odlehčená kampaň, je to pojato spíše jako parodie a má tu výhodu, že začíná od levelu 15 a končí na levelu 70. Pro mě to tedy není žádný problém a o to rychleji dokážu její strom plnit ... tedy až na jeden detail, množství kampaňové měny je opět záměrně omezeno
Ale tady to naprosto chápu, protože jednotlivé úrovně stromu jsou odvislé i od levelu postavy, takže pro průměrně hrajícího hráče to není takové zdržení.
Na The Cloaked Ascendancy jsem měl původně pifku, a to kvůli neúměrné rutině, ale ve finále to zas až tak hrozné není, jen bylo potřeba lépe pochopit systém denních úkolů a kampaňové měny. On je to totiž trošku nezvyk, protože v kampani existuje několik možností, jak se posouvat dále a ty možnosti se klidně mohou kombinovat.
Největší zádrhel The Cloaked Ascendancy nastane ve chvíli, kdy dostanete trojici úkolů, kde máte vypátrat podrobnosti o spojencích Gyriona (obecně nepřátelích lorda Neverembra, tedy včetně toho Gyriona). Základní a zároveň limitní kampaňovou měnou je tu Evidence of Evil (EE). Každá z úvodních větví vyžaduje 120 kusů EE, dohromady tedy potřebujete 360 kusů EE. Denní úkol přitom generuje jen 25 EE, takže je to krásných 14 denní rutiny
Mno a tady nastává právě další problém ...
V rámci denního úkolu je potřeba získat 100% přízeň obyvatel v River District, což jde udělat několika způsoby (a jak jsem již zmínil, klidně kombinovaně). Nejjednodušší ale taky nejdelší cesta vede skrze boje se skupinkami nepřátel. Můžete takto bojovat klidně hodiny, protože procenta naskakují velmi pomalu. Navíc River District je mapa level 73, takže slabší charaktery budou leda tak prskat.
Další možností je obnova a údržba vykopávek. Vykopávkových míst je na mapě asi 9 (přesně teď nevím) a jsou rozdělena do tří druhů - stoky, krypty a dungeony. Z každého typu si přitom můžete přinést jeden konkrétní typ suroviny: stoky - zbraně, krypta - poklad, dungeon - magie. Trošku jsem to nazvoslovně zjednodušil, ale to je teď jedno. Všechny tyhle suroviny navíc potřebujete proto, abyste si mohli koupit vstupenku do konkrétní vykopávky (od každé jeden kus). Pro začátek si tedy tyto suroviny musíte zaopatřit jinak (boje, poklady apod.) a pak vykopávky procházet tak, abyste si udrželi nenulové množství každé z nich. Vyčištěním jednoho vykopávkového místa získáte 20% vlivu.
Abyste si však vůbec mohli vstup do konkrétní vykopávky koupit, musí být vykopávka nejprve zabezpečena
To obnáší zabíjení nájezdníků a údržbu obrany. Mno a asi nemusím říkat, že obranu nakupujete za onu trojici surovin. Jeden typ obrany přinese zhruba 5% vlivu, takže i takto se dá k těm 20% dojít, ale z pohledu pracnosti je to podobné s průzkumem vnitřku vykopávek. Navíc k tomu potřebujete mít zásobu potřebných surovin, takže jednodušší je spíše lézt přímo do vykopávek (vykopávky lze zabezpečit dočasně i bez nákupu obrany, odtud tedy pat nehrozí).
Ostatně průzkum vykopávek je asi základ za všech okolností, protože třetí možností, která se točí okolo oné trojice surovin, je zásilka lodí do města, kdy odesíláte 50 ks vybrané suroviny a odměnou je vám opět 20% reputace. Poslední možností je výhra v místních Heroic Encounters, což ovšem vyžaduje ve většině případů kooperaci, obzvláště v případě BHE (velké HE).
Výhodou kombinovaného postupu je tedy to, že se pár dní nípěte ve vykopávkách a pak přebytky surovin posíláte lodí do města. Je to šílená rutina, ale časově je to nakonec poměrně přívětivé. Opravdu se vyplatí soustředit jen na vykopávky a v průběhu dní čekat na přebytky, čímž se to dá ještě více urychlit. Nicméně celkový počet dní nezkrátíte.
Z vykopávek si lze sice nosit mapy pokladů, ale EE je z nich poskrovnu (cca 1), takže to za tu námahu snad ani nestojí - možná to závisí na pravděpodobnosti, ale poklad se hledá tak, že kouknete na obrázek na mapě a pak hledáte dotyčné místo fyzicky na mapě ... No, jako dala by se udělat custom mapa, kde by se každému bodu přiřadila mapa z vykopávek. Těch bodů totiž zas tolik není a jsou pevně dané, takže by stačilo jen spárovat konkrétní bod s konkrétní mapou. Při 5 vykopávkách denně by to mohlo vynést ještě +5 EE z pokladů, tedy celkově 30 EE denně. Pak by se původní čas čekání zkrátil na "krásných" 12 dní ... ne, za to to opravdu nestojí
Legrace je, že další patro kampaňového stromu vyjde nastejno, mezipatro je pak další týden a do finále (poslední patro) se přiblížíte za dalších 10 dní. Pokud se však nepletu, tak mezipatro a poslední patro jsou už jen boony (možná to otevře i nějaký epický dungeon, ale to bych opravdu teď jenom hádal). Časově je to zkrátka pořád měsíc práce a to nepočítám, že The Cloaked Ascendancy má ještě extra větev určenou pro kampaňový obchod, což je dalších 26 dní rutiny. Mno a teď je samozřejmě otázkou, jestli se EE nepoužívá i jako platidlo v obchodě, protože pak to klidně může být obsah na měsíce hraní
Samozřejmě je to jen odhad, takhle na počátku kampaně lze těžko soudit, zda-li třeba někde dále se nezpřístupní něco, co zisk EE apod. navýší. Každopádně The Cloaked Ascendancy jde celkem na ruku hráčům, co nemají moc času. Jak už jsem psal, denní úkol máte za chvilku a pak se případně můžete věnovat něčemu dalšímu. Když to třeba srovnám se svými začátky, kde už jen v Dread Ring byla halda úkolů, tak je to neporovnatelné. Holt zase je to natažené celkovým časem k dohrátí kampaně. O The Cloaked Ascendancy se moc chvály nedočtete, ale já se to snažím brát více objektivně a porozumět důvodům, proč je ta kampaň taková, jaká je. Už jsem ve hře přeci jen přežil dost nástrah, takže tohle mě rozhodně nerozhodí.
Jinak jsem včera se svou warložkou zkusmo napochodoval do kampaně Ravenloftu, ale bylo to spíše jen ze zvědavosti. Dostanete se sem poměrně snadno už jako čerstvý level 70, protože těch pár bojů je s asistencí NPC, ale v lesích okolo Barovie jsem dostal pořádnou nakládačku
Pointa je v tom, že se musíte držet cesty a jít přímo do vesnice, čímž splníte úvodní úkol a za odměnu dostanete zdarma základní Vistany výbavu.
Co do statistik je to hodně podobné tomu, co jsem warložce nakoupil za Tarmalune, ale krom toho dostanete i trojici základních sekundárních artefaktů a hlavně Vistany výbava je již v základu vybavena očarováním úrovně 8 (včetně zbraní). Je to tedy viditelná výhoda, ale i tak bych se nechtěl po okolí Barovie pohybovat. Prima na tom je spíš fakt, že shrábnete Vistany výbavu a napochodujete do starších kampaní, kde rázem získáte výhodu. Je to zdarma a snadno dostupné, jen se musíte smířit s tím, že vzhledově to není nic moc.