Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 13:34:41
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 [2] 3 4 ... 11

Autor Téma: Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)  (Přečteno 34218 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #15 kdy: Květen 04, 2016, 12:38:17 »

To si se zrovna koukal na Dungeon Queue (DQ), to je opravdový bonbónek :) U DQ nemůžeš loot ze země sbírat přímo, ale loot jde do takové malé losovací soutěže. Takže když se kdokoliv pokusí cokoliv zvednout, tak se objeví za každou položku jedno okýnko. Prý se to dá upravit někde v nastavení, aby se to zobrazovalo bokem, ale později jsem měl více štěstí na hráče, co chodí do dungeonů jenom kvůli krystalům (vyšší levely hráčů). Koukni spíš na poslední video z DQ, nebo nějaký příběhový dungeon.

Jinak je to stále na jedno brdo, večer se k tomu ještě dostanu. Začalo se to dost neůměrně natahovat a do zdánlivého finále mě to jen tak nepustí.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #16 kdy: Květen 04, 2016, 19:53:00 »

Jak jsem psal v minulém příspěvku, dostane se dneska na menší rekapitulaci dosavadního průběhu a znovu se vrátím k vyhlídkám do budoucnosti :)

Protože si víceméně od počátku celý průběh hrou nahrávám, mám docela slušný přehled o stráveném čase ve hře. Sice mi unikl tutorial, velká část Blacklake District a komplet Blackdagger Ruins, ale odhadem se jedná zhruba o 4-5 hodin hraní.

Na level 60 jsem se dostal za 51-52 hodin, do levelu 70 to pak bylo celkem 85 hodin. Při 117 hodinách jsem se dostal na konec kampaně Elemental Evil (přímíchaly se mi do toho navíc dvě odlišné příběhové linky s herní doubou okolo 5 hodin). Celkově pak mám doposud odehráno odhadem 145 hodin (přesné číslo se dozvím až zítra po sečtení). Nemám ponětí, jestli je to mnoho nebo málo, ale rozhodně nejsem ještě na konci.

Denní úkoly pokračují dál, ale striktně to funguje jen u kampaně The Maze Engine (příběhová linka s Bruenorem). U Death Ring a Sharandar kampaně běží nyní repetitivní úkoly, které se obnovují v kratších intervalech, takže potřebné komponenty pro postup v odměnách bych mohl získat neustálým opakováním těchto úkolů, ale ruku na srdce, toho už bylo ve hře až příliš. Pokud to pojedu stylem jedno kolečko úkolů denně, mám přibližně na měsíc o zábavu postaráno. The Maze Engine je v tomhle opravdu přívětivější, protože ten ke konci spěje rychleji (dneska se mi podařilo splnit rovnou dva denní úkoly).

Všiml jsem si navíc ještě jedné věci. Úkol na zabití Valindry si lze vzít už teď, dokonce si můžu připravit klíč, ale její věž je přístupná jen ve formě Epic Dungeonu, což je docela zádrhel. Pro vstup do Epic Dungeonu platí jistá pravidla a to nejpřísnější spočívá ve výbavě, resp. v součtu úrovní všech předmětů, kterými je postava vybavena. Vyžadováno je 1600, já mám něco přes 1400. Problém je v tom, že rozdíl necelých 200 bodů je ve skutečnosti velké číslo.

I kdybych nyní většinu věcí vyměnil za modrý loot, který mi ve vysokolevelových mapách padá, horko těžko bych se na hranici 1600 dodrápal (ztracené bonusy za výbavu z kampaně ani nepočítám). Přitom 1600 je doporučené minimum, uvnitř bych se musel nejspíše spoléhat na to, že skončím v družině lepších hráčů. Jinými slovy, hra tak nějak počítá, že bych měl začít přezbrojovat na fialové předměty. Nj, jenomže k nim se tak snadno nedostanu ;) Vlastními silami se blížím akorát u palcátu. Plášť jsem získal za dokončení kampaně Elemental Evil. U palcátu je však problém v tom, že vylepšování má nyní o dost vyšší spotřebu nabíjecích kamenů, paradoxně bych tedy musel plnit příslušné repetitivní úkoly stále dokola.

Hra díky tomuhle nebezpečně sklouzla k nudné rutině. Přinejmenším tedy při stylu hraní, který jsem zvolil. Ani netuším, jestli bych si třeba pomohl hraním některých kooperativních částí hry. V úvahu připadá akorát tak Skirmish (PvE pro 5 hráčů). Když sem si však dneska prohlížel některé hráčo v Mantol-Derith, tak si říkám, že ti mají za sebou podstatně víc, jak 145 hodin :D

Včera mě na chvilku povzbudil vstup do kampaně Icewind Dale. Opravdu úžasný zážitek, zítra se pokusím přihodit nějaké screenshoty. Objevil jsem se v Caer-Konig, kousek od Icewind Pass, což je hnedka přilehlá úkolová oblast. Městěčko jsem si pečlivě prošel, pokecal se všemi, co to šlo, ale jakmile jsem se dostal do Icewind Pass, začalo to ze mě opadávat.

Obtížnost je zas o kousek větší, což bych tak nějak ustál i s tím, co mám, ale když jsem v Icewind Pass viděl PvP arény, tak mi došlo, k čemu tahle kampaň převážně slouží. Tady bych se měl nejspíš objevit až poté, co budu schopný dojet hlavní příběh. Těžko však říci, jestli se mi to vyplatí. Čekal jsem od toho prostě něco jiného.

Abych pravdu řekl, přestávám v tom hraní vidět nějaký rozumný důvod. Rád bych se na vlastní oči podíval, jak bude souboj s Valindrou vypadat, stejně tak bych se rád stal majitelem vlastnoručně vyrobených artefaktů legendární kvality, ale ten čas tomu prostě obětovat nechci. Do pátku se pokusím zpracovat zbytek videí a pak uvidím, co dál.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #17 kdy: Květen 09, 2016, 06:56:47 »

Nějak se mi to protáhlo, takže jsem se ještě na screenshoty z Icewind Dale kampaně nedostal. Díky The Maze Engine jsem musel spíše zatnout zuby, abych se udržel pokračovat :)

Nakonec se jako nejschůdnější ukázala Sharandar kampaň, kde jsem při některých tierech strávil max. jeden den čekání. Ono je to sice taky dost repetitivní, ale to už je hlavně kvůli tierům s bonusy, kdy je potřeba nasbírat určité množství potřebných předmětů. Je to celkem 9 úkolů na den (při troše štěstí rovných 18) a trvá to okolo jedné hodiny. Většinou je kolem dost dalších hráčů, takže není potřeba bojovat na každém kousku, někdy stačí běžet za jinou skupinou a plnit si to své bez boje.

Tyrany of Dragons je kapitola sama pro sebe, to sem měl opravdu začít plnit už během hraní základní hry, protože co tier, to celkem 3 dny čekání. Postupně se mi ale otevřely úkoly pro další oblasti. Nyní jsem se posunul do Ebon Downs. Předpokládám, že mě to takhle postupně protáhne až do Whispering Caverns a potom se to stočí do Well of Dragons za dračím finále. Spolu s tím se otevřel další úkol pro level 70, na jehož konci je v pořadí druhý z Dragonsoul bossů. Časově si tahle kampaň s Death Ring kampaní opravdu nezadá, je to úplně to samé. Vlastně jediný rozdíl je v tom, že u Tyrany of Dragons plním díky tomu předchozímu vynechání úkoly pro nižší levely.

The Maze Engine kampaň nakonec překvapila. Rozhodně nestíhám dělat dva denní úkoly naráz, takže se to rázem taky protáhlo. V rámci jednoho dne jsem tedy splnil jeden úkol zde a pak běžel do Sharandaru, abych pokročil pro změnu tam. Ono to v podstatě ani jinak nejde, protože opravdu není co jiného dělat.

Ve Spinward Rise sem mezitím přišel na to, jak funguje poslední tier kampaně Elemental Evil. V každé ze čtyř oblastí kampaně si lze vzít extra úkol na výhru 3 Heroic Encounter. Odměnou jsou 3 příkazy řádu z každé a za 12 kousků se dají vyměnit právě za odměnu tohoto tieru. Je to tedy repetitivní, ale odměna je celkem zajímavá. Mohl jsem si vybrat 25 hrdinských seals, což je další lepší měna. Jenomže jak už je to ve hře zvykem, v obchodě je vše dost drahé, takže bych musel nejprve dobrých 20 dní střádat, abych si něco užitečného koupil. Je to opravdu šílené, všechno je tu na dlouhé lokte.

Protože už jen obíhám stále to samé, mám víc času věnovat pozornost dalším prvkům hry a znovu jsem se zaměřil třeba na level předmětů. Vyšlo mi, že nejschůdnější bude, když zvýším úroveň sekundárních artefaktů, protože to je 20 úrovní na level. Mám tři, takže to je hned 60 bodů. Kdybych to dokázal i na fialovou úroveň, je to hned 120 bodů :) Mno, postupně jsem první z nich nabil na požadovanou úroveň 29 a smířil se s tím, že reagenční kameny budu muset nakoupit za Astral Diamonds. Jenomže chyba lávky. Koupit lze jen jeden druh kamene, ostatní lze získat jen náhodně z lootu :D

Prostě nemám šanci. Ať chci nebo ne, hra mě vysloveně nutí do měsíců hraní. Normálně by měl být člověk asi rád, ale ten obsah pro to není uzpůsoben. Tedy pokud jde o singleplayer. Už jsem tak dokonce ze zvědavosti vlezl do skirmishe, což mě nepřekvapilo ani tak obsahem, jako spíše odměnou - 2500 Astral Diamonds. Obsahově je skirmish prostě jen další druh rubačky, kde si hráči zkouší svoje PvE dovednosti. Tím, že je to mnohem sofistikovanější, než-li Heroic Encounter, je to taky méně zábavnější. U Heroic Encounter se totiž můžete do boje pustit klidně ve dvou a zkusit tak štěstí s výzvou pro 15+ účastníků. Buďto se někdo přidá, nebo prostě jen zkoušíte, jestli se dokážete udržet na živu. Skirmish je pevně danný pro 5 lidí a každý už vesměs ví, jakou v něm má roli.

Zatím jsem to nevzdal. Pořád platí, že bych chtěl dotáhnout ještě kampaň The Maze Engine. Sice se obávám o její konec, ale ulehčil jsem si to tím, že jsem se na "podmínky" nepodíval :) Nechám to čistě na náhodě. A tím bych to asi definitivně ukončil a zůstal max. u rekreačního hraní. Teoreticky bych se tak do konce roku mohl na "finále" kouknout :D

Spíš už jsem se připravil na definitivní konec, protože ve hře už moc budoucnost nevidím. Opravdu to směřuje k tomu rekreačnímu hraní, kdy bych si třeba obden projel pár úkolů, případně odkryl jeden tier a pokračoval zase jindy. Teď už není potřeba sledovat příběh, protože se to všechno točí stále dokola.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #18 kdy: Květen 13, 2016, 18:55:39 »

Prvních 10 Daily Quest (DQ) pro Bruenora jsem úspěšně překousl a posunul se v kampani The Maze Engine zas o kus dál (Chapter 10). K dnešku mám za sebou rovnou i další dva DQ z posledních patnácti. Není to úplně ideální pocit, že se budu muset minimálně ještě dalších 13 dní lopotit v kolečku repetitivních úkolů, ale když jsem do toho zapojil kolečko v Sharandaru a Deth Ring kampani, je to tak akorát na 2 hoďky hraní denně a není to alespoň jednotvárné.

Nějakým zázrakem se mi podařilo z NPC vydolovat ještě pár mini úkolů k obsahu hry. Není to už nic objevného, ale jak se říká: "opakování je matka moudrosti." Včerejškem počínaje se ve hře objevil bonusový obsah pro následují dva týdny, který souvisí s příběhovou linkou The Dragon Cult. Odměny jsou proto shodné jako u kampaně Tyrany of Dragons.

Levelem je to omezené na 60 a jedná se o extra bojiště poblíž Neverwinteru. Obsahově vychází z menší mapy, která se objevila v DQ u kampaně The Maze Engine. Nyní je mapa o kousek větší a spolu s ní se trochu pozměnilo i samotné město (Neverwinter je jakoby pod útokem). Primárním úkolem přídavku je zapojit se do DQ ohledně zdejších Heroic Encounter, které mají navodit pocit obrany města před kultisty a draky. Asi je to dostupné i pro nižší levely, protože vyjma draků mi tu boje celkem odsýpají, ale spíše jsou tu vidět vycvičení hrdinové. Většina výzev je tak otázkou chvilky.

Jak už jsem poznamenal, přídavek má společné prvky s kampaní Tyrany of Dragons, což je příjemné hlavně kvůli tomu, že má i společné speciální předměty, takže můžu na chvilku vynechat DQ ze samotné kampaně. Krom toho má i své vlastní odměny, ale cena v obchodě je opět vyšší. Při troše štěstí si budu moci vybrat obě vyšší věci (mount a companion), ale spíš to vidím jen na jednu. Hlavní úkol je totiž opět DQ, takže pokud budu hrát každý den, tak mám přesně jen na tu nejvyšší odměnu.

Nicméně tu jedna možnost je a s tím přišlo otestování další části hry - craftingu. Pro obranu města je možno vyrábět speciální kit a pokud jich vyrobím dost, je možné se dostat k hlavní měně přídavku i tímto způsobem. Není to však nic snadného. Výroba kitu trvá klidně 7 hodin a v jednu chvíli můžu vyrábět jen jednu sadu. Navíc mám jen určitou šanci, že opravdu vyrobím celou sadu. V horším případě to bude jen jeden kus místo tří, co bych mohl v současné chvíli dokázat. Pokud bych chtěl zrychlit, bude to za Astral Diamonds, nebo za Zeny dokoupit rozšíření pro další výrobní slot.

S tím companionem musím zmínit další věc. Za přídavek je to lučištnice, ale ještě mnohem dříve před tím jsem v kampani The Maze Engine dostal za odměnu trpaslíka - ranaře na blízko. Cvičit se mi ho dlouhou dobu nechtělo, ale pak mi nějak došlo jako vždy místo v inventáři, tak jsem ho oživil. Oproti psovi ho lze v základu docvičit až do levelu 25, ale jak už jsem na vysokolevelových mapách, stačilo s ním projít jen kolečko úkolů v Deth Ring a jednu novou část v Tyrany of Dragons. Více nebylo třeba. Trpaslík Karlat byl na maximu :)

Tím se dostávám i ke své vlastní postavě. Po dlouhém váhání jsem se rozhodl podívat na odměny, co se mi zatím nashromáždily za bonusové zkušenosti po levelu 70 a docela jsem byl zklamaný. Z těch několika odměn jen jednou vypadl další bod do Powers, jinak celkem zbytečnosti. Těžko říci, jestli se to vybírá náhodně, nebo je to dané.

Pro následující dva týdny mám tedy obsah víceméně jasný. Díky zmíněnému přídavku alespoň přibyla další motivace. Obávám se však, že za těch 14 dní se toho zas tak moc nezmění. Problém je pořád ve vybavení. Z Heroic Encounter mi občas vypadne i něco zajímavého, teď třeba prsteny, ale stále je to nedostačující. Nabíjení artefaktů také pokračuje docela pomalu. I když, kdo ví? Nebudu zatím předbíhat :)

Jinak během noci se pokusím sesmolit slíbenou část k Icewind Dale, tak se mi to snad podaří nad ránem postnout.

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #19 kdy: Květen 13, 2016, 23:59:04 »

Ještě než se vrhnu do slíbených screnshotů z Icewind Dale, resp. Caer-Konig, mám tu noční sérii přímo z Neverwinteru.

Pohled na centrální náměstí (vlevo je koňský trh, vpravo je pak ve fialovém oparu vidět posvátný dub):



Posvátný dub z povzdálí:



Posvátný dub směrem od tržnice (napravo stojí Minsc):



Pohled na cvičírnu (tou dobou v plamenech):



Pohled směrem k hradu Never:



Detail na hořící cvičírnu:



Schodiště k Hall of Justice:



Hall of Justice:



Opět pohled na náměstí a koňský trh:



Pohled na Hall of Justice z výšky:



Jižní předměstí Neverwinteru z výšky:

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #20 kdy: Květen 14, 2016, 00:14:54 »

A nyní už slíbená série screenshotů z Caer-Konig. Moc poklidných záběrů z městečka pořídit nelze, protože je to poměrně frekventovaná spojnice oblasti. Všichni zde začínají a pravidelně se sem vracejí. Málokdy se proto podaří pořídit záběr, kde by nebyl zachycen žádný další hráč.

Úvodní nahrávací obrazovka:



Startovní pozice:



Pohled směrem z mola:



Pohled na jižní maják:



Ještě jednou a bez rušivých vlivů:



Detail na přístav:



Hora nad městem:



Caer-Konig na mapě:



A ještě jednou přístav:



Kovárna na zpracování černého ledu:



Tržnice:



Dílny:



Cesta z města:



Alchymistická čtvrť:



Horní náměstíčko (v pozadí je vidět hospoda):



Opět tržiště (směrem od kovárny):



Zástupkyně luskanského Bratrstva (od dob Neverwinter Nights prošli výraznou změnou v myšlení):



Jeden z mála okamžiků, kdy se mi podařilo zachytit přístav bez dalších hráčů:



A obrácený pohled:

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #21 kdy: Květen 14, 2016, 19:08:39 »

Pomalými krůčky postupuju vpřed a do toho pomalu a jistě začínám přestávat vnímat příběhové pozadí. Převahu teď mají úvahy na téma kolik čeho a za jak dlouho nashromáždím, abych mohl v tom či onom poskočit :) Jak se tak prosekávám denními úkoly, zjišťuju, že se autoři docela snažili, aby to nebylo pořád to samé dokola.

V Sharandaru to třeba cykluje tak, že jeden den hra namíchá celkem běžné donáškové úkoly a druhý nebo třetí den to okoření i o dungeon(y). Abych řekl pravdu, zrovna dungeony moc rád nemám. Narozdíl od venkovních lokací je v dungeonu pořeba vymlátit skoro všechno, protože operační radius potvor je mnohem větší, takže při pokusu o útěk nakonec skončím s hordou nepřátel v těsném závěsu. No, což je ovšem někdy lepší, protože alespoň nemusím dobíjet bonusy :) Nejhorší je na tom opravdu to, že je to pokaždé prakticky to samé. Podobně jako v Sharandaru, to probíhá i v Dread Ring kampani.

Mnohem lépe je na tom kampaň Tyrany of Dragons. Jak jsem odkryl další tiery pro pomoc Harfeníkům, má hra mnohem větší výběr v tom, co mi pro denní úkoly namíchá. Z počátku sestával vysokolevelový obsah jen z úkolu Ghost Story, ale nyní je to mnohem pestřejší. Finální bosové dungeonů (Dragonsouls) pak dokáží mnohem více překvapit.

U Bruenorova The Maze Engine se nyní obsah denních úkolů trochu změnil. první část se zabývala pravidelně bojem s démony, ale nyní to přešlo do fáze, kdy v arénách bojuju s drowy. Docela překvapením bylo, když mi do prvního boje přispěchal na pomoc Drizzt a do druhého Minsc.

Po dnešku bych dokonce mohl svůj rádius působení rozšířit, ale hrnout se do toho nebudu. Když jsem v rámci Sharandar kampaně otevřel třetí úroveň Boons, hra mi při přestupu do další lokace oznámila, že nyní už mám na to, abych se zapojil do Icewind Dale kampaně :) Je to sice hezké, ale zbytečně by mi to mé aktivity ještě více rozplizlo. Budu se držet původního plánu a dojedu nejprve The Maze Engine. Teprve potom se rozhodnu o dalším postupu. Mno, vzhledem k tomu, že 31.5. má vyjít druhý datadisk k Zaklínači 3, je to nejspíše jasné :D Vyjde mi to skoro tak akorát.

U denních úkolů bych měl ještě jednu podstatnou poznámku, která má ve skutečnosti mnohem větší význam pro pochopení času ve hře. Párkrát se mi stalo, že se mi v určitý den objevily dva denní úkoly, ale ve skutečnosti to není tak, že by se oba vztahovaly k tomu jednomu dni. Hra na to jde totiž poměrně rozumně a doba trvání časových aktivit je uzpůsobena příslušnému časovému pásmu. Pro mě začíná den aktivit ve 12:00 a končí opět ve 12:00 druhého dne. Když si v jeden den nevemu denní úkol, pořád ho budu moci dobrat do 12:00 druhého dne (po 12:00 se k tomu objeví ještě úkol pro tento den). Odpadá tak nucené noční hraní apod. To samé platí pro modlení - díky tomu nemám problém dosáhnout na všechny bonusy v jednom cyklu modlení.

Nechci rozhodně tvrdit, že bych na hru po levelu 70 nyní změnil názor, spíše jsem si zvykl, ale je pravdou, že když na to začnete pohlížet jako na jiný obsah, je to mnohem schůdnější. První postava si prostě musí projít vším a pokud do toho nechci vrážet peníze je to opravdu zdlouhavé. Řadu věcí, co jsem nyní nashromáždil, mohu použít u případné další postavy a i za tu pak nakonec dostanu bonusy. Nehledě na to, že u druhé postavy bych se prostě řadě chyb vyvaroval.

Určitě mám v plánu druhou postavu zkusit, abych se podíval, jak to funguje. Může to být docela zajímavé, i když pochybuju, že bych např. na levelu 10 třímal nějaký artefakt. Ono to bude nejspíše opět vázané na dosažení levelu 60 i u druhé postavy (podobná zmínka padla někde v tipech v Hall of Justice). A toho se docela obávám, protože odehrát to celé, bych už asi znovu nechtěl.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #22 kdy: Květen 18, 2016, 07:24:16 »

Poslední 3 dny by se mohly zařadit po bok předchozí rutiny, ale hra opět trochu překvapila. Jak se kolečko repetitivních úkoů neustále opakuje, je denní odehrávka čím dál rychlejší a častěji se mi stává, že se vracím k věcem, které jsem předtím jen zběžně zaregistroval, nebo proběhl bez povšimnutí.

Kraftění je jednou z nich a po pár pokusech jsem se mu poslední dny začal věnovat celkem usilovně. Ono je to asi jiné z pozice, kdy mám poměrně rozsáhlou zásobu surovin a nejsem proto tolik limitován, než-li někde na počátku hry. Je to přitom zdroj zkušeností, peněz a později i zajímavých předmětů. Každý úkol/výroba stojí čas, takže to není tak, že bych si k tomu sedl a vyráběl o 106. Za kraftění jsou navíc i extra zkušenosti pro řemeslníky, takže každá z dostupných větví může leveloval a tím pádem vyrábět lepší předměty. Právě proto by bývalo výhodnější se tomu věnovat od počátku hraní. Vedle modlení je to asi druhá významná věc, kterou si lze v začátku hry pomoci.

Ano, modlení ... k tomu se vztahuje ještě jeden nový poznatek. Jak jsem si zoufal nad nedostatkem kamenů pro upgrade předmětů, tak jsem byl nucen zoufat si na tím, jak jsem zase něco přehlídl :D Jedním z bonusů modlení jsou Celestial a Arden Coins. Obě položky jsou podobně jako řada jiných měn zatsropovány, takže třeba Celestial Coins smíte mít max. 14. Pokud je tedy nepoužíváte, nebudou se vám další přidávat. A právě tady jsem dost šlápl vedle.

Za 11 coinů lze koupit bednu s náhodným obsahem kamenů, což je klasika, vypadnou může klidně halda balastu. Ale krom toho může vypadnout i dost užitečných kamenů, které se jinak špatně shánějí. Problém vznikl tím, že jsem si spletl vzácné Ardeny s běžnými Celestialy (malý rozdíl v barvě ikonky). Ano, bedna stojí 11 Ceslestialů :) Když si vemu, jak dlouho Celestialy "nesbírám", tak bych šel skoro do mdlob :D Raději ani nepřemýšlím o tom, kolik jsem toho za ty týdny hraní prošvihl. Holt stane se.

Díky tomu a bonusům z některých úkolů jsem se nakonec dostal k upgrade dvou sekundárních artefaktů. Pomalu si při nabíjení předmětů dávám pozor i na kombinace kamenů a už ne všechny cpu rovnou do zbraně. Každý z kamenů má totiž plný bonus jen pro určitý typ artefaktu, ostatní nabíjí zlomkem své kapacity (1/5), takže se to může snadno proměnit v plýtvání. Např. Power Stone s bonusem 2500 bodů nabije artefakt síly o plných 2500 bodů, Union artefakt však jen o 500 bodů!! Univerzální dobíjecí prostředky se shánějí celkem špatně, ale jsou tu. Sekundární artefakty lze naštěstí nabíjet i z runových kamenů.

Vylepšené sekundární artefakty mají oproti primárním artefaktům podstatně odlišnější statistiky a hlavně level předmětu poskočí o plných 20 bodů. Už jsem o tom dříve psal a přesně to je důvod, proč jsem se k tomu odhodlal. Spolu s novou várkou prstenů, které mi z výzev vypadávají, jsem schopen navýšit celkový level předmětů na postavě už přes 1500 bodů. Škoda jen, že nenacházím podobných lepších předmětů více. U prstenů jsem prostě omezen na dva kusy. Lepší zbroj nebo botky by se taky hodily :)

Nebylo to vše, do čeho jsem se za poslední dny pustil. Během navyšování úspěchů v kampaních jsem zabrousil i do kampaně Underdark a zjistil, že první tier slibuje klíč k truhle ... hm, hned mi bylo jasné k jaké. Při skirmishi pro level 70 jsem totiž narazil na problém, že jsem nebyl schopný otevřít truhlu na konci dungeonu a tohle je právě důvod. Klíč je potřeba si vyrobit. Naneštěstí to trvá 20 hodin a stojí to něco z esencí (platidlo za navyšování tierů kampaně). Vzhledem k množství nasbírané esence mi to nemusí asi vadit. Kupodivu jí dostávám i Dread Ring kampaně.

Skirmish jsem chtěl přitom původně vynechat, ale dva jsem přeci jen otestoval a nakonec jsem přistoupil na úkoly s ním spojené, které jsem dostal od Bruenora a spol. Včera jsem tak vlezl do jednoho již absolvovaného skirmishe, ale nestačil se divit. Navenek vše vypadalo stejně, ale podmínky se poněkud změnily. Pořád mě tu něco proklínalo, takže jsem nemohl využívat svoje dovednosti. Pokaždé jsem se musel jít očistit k jednomu ze sloupů, co se náhodně rozsvěcely. Ke konci akce jsem se však dostal celkem do úzkých a s tlupou démonů v zádech se rozběhl hledat rozsvícený sloup - každý chvilku přede mnou zhasnul ... nakonec jsem zhasnul i já :D Naštěstí jsem nebyl sám.

Ne že bych se toho chtěl účastnit pravidelně, ale odměny za skirmish nejsou zas tak zanedbatelné. Samotná kampaň je ovšem opět zdlouhavá a nějak mě ani nezaujala. Boony se točí okolo démonů, což bude asi spojeno s dalším obsahem kampaně, která by měla vrcholit vyzváním Demogorgona (co jsem tak z toho vyrozuměl).

Když to tak vemu, nyní už bych měl mít krom PvP prolezlé vše a hra by mě už neměla ničím novým překvapit. I tak už je toho požehnaně :) Hodně se na tom ukázalo, že první hra je prostě zkušební. Za poslední dny jsem mnohokrát uvažoval nad tím, co jsem měl udělat jinak. Nešlo by o žádné fatální věci, ale dost by se toho dalo bývalo vypilovat lépe. Herní dobu v kolečku repetitivních úkolů by to určitě neukrátilo, ale třeba z pohledu výbavy jsem na tom možná mohl být lépe. Jsem docela zvědavý, jestli se mi za těch 10-14 dní podaří dosáhnout takového úspěchu, abych si mohl souboj s Valindrou vyzkoušet - ona se mi nakonec Dread Ring kampaň docela pohnula, takže bych mohl teoreticky místo dvou kampaní dojet rovnou 3, ale raději nebudu předbíhat :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #23 kdy: Květen 18, 2016, 12:23:50 »

Odbočím na chvilku od samotného NWNO a zavzpomínám lehce i na historii, která sérii NWN provázela.

Hraní NWNO nebylo to jediné, čemu jsem se v posledních dnech věnoval. Pořád mě něco táhlo k tomu, podívat se na kořeny celé série, resp. znovu jsem se chtěl vrátit k zasazení NWNO do souvislostí. Postupně se přede mnou odkrylo něco, co jsem sám netušil.

Moje herní generace, pokud to tak mohu říci, si sérii Neverwinter Nights spojuje se stejnojmennou hrou z roku 2002. Dodnes si vzpomínám na mírné rozčarování, které hru doprovázelo a které zmírnily až dva následující datadisky. Problém byl tak trochu ukryt v samotné orientaci NWN na multiplayer, díky čemuž byla singleplayer kampaň poněkud slabší. Kontrast vznikl hlavně díky porovnání se sériemi Baldur's Gate a Icewind Dale. Přesně něco takového se totiž od NWN očekávalo. Druhý díl série byl pro jistotu svěřen úplně jiné společnosti - Obsidian Entertainment.

Přitom šlo ve skutenosti o jedno velké nedorozumnění. Koncept NWN v roce 2002 nebyl ničím novým, naopak, byl to určitý krok zpět. NWN už tu totiž jednou byly a to v období let 1991-97. V našich končinách se pravděpodobně jednalo o celkem neznámou hru, což může mít několik důvodů. NWN z roku 1991 se považuje za vůbec první MMORPG dle pravidel AD&D. Hra vznikla ve spolupráci několika společností, přičemž o provoz se starala už tehdy významná internetová společnost AOL (America Online). Hra vyžadovala hodinové poplatky a data o postavě se udržovala jen na serveru. Dneska si sice můžete hru rozehrát offline, ale budete v ní ochuzeni právě o možnost ukládání. Jednu dobu existoval neoficiální server, ale ten nyní nejede. Druhá možnost je využít neoficiálních (upravených) modulů do Gold Box kitu.

Ale abych to nezakecal :) Vzhledem k poplatkům a tehdejšímu rozšíření internetu v našich končinách, se k této hře dostal asi jen málokdo (jen připomenu, že boom internetu u nás započal až rokem 1996). Situace v Americe byla úplně jiná, ostatně o tom svědčí i těch 6 let, co byla hra aktivní. V roce 1997 došlo u AOL ke změně systému poplatků a NWN do této nové éry už nevstoupily. Těžko říci, co bylo přesně důvodem, ale svou roli tu sehrálo asi hned několik faktorů. Nutno dodat, že hra už byla přeci jen technicky zastaralá a na podzim téhož roku by jí nejspíše začala konkurovat jiná dodnes populární série - Ultima Online. AOL později práva ke hře prodal společnosti Bioware a odtud už to známe.

Způsob fungování tehdejší online verze hry a dnešních NWNO je tedy velmi podobný. Přesto k sobě mají blízko i verze z roku 1991 a 2002. Když jsem si prohlížel mapy původní hry, našel jsem obsah mnohem podobný singleplayer kampani z roku 2002, než tomu, co je ve hře nyní. V Bioware se nikdy netajili tím, že singleplayer kampaň vznikla z testovacích materiálů, ale jak je vidno, mezi vývojáři bylo nejspíše i dost hráčů původní verze.

Bez ohledu na historické souvislosti si však stále myslím, že Neverwinter Nights mají potenciál i na poli čistě singleplayerových her, jak nakonec hra z roku 2002 ukázala. Na NWN nám navíc historie jasně ukázala, jak pomíjivé online hry jsou.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #24 kdy: Květen 23, 2016, 12:46:18 »

Zase nějakých 5 dní za mnou a pokrok víceméně stále stejný. Do dokončení kampaně The Maze Engine už mi chybí jen 4 dny a u Sharandar kampaně je to tuším 6 dní, abych dosáhl na poslední Boon (kampaň jako takovou mám splněnou už dlouho, ale poněkud trvá dosáhnout na všechny Boons). Pak už bych mohl obě kampaně opustit - u Sharandar kampaně nejspíše zůstanou denní úkoly, ale to má význam spíše jen pro členy nějaké gildy, kteří z toho mají reward. The Maze Engine naproti tomu vypadá, že má pevný konec.

U ostatních rozehraných kampaní je to různé. U Dread Ring se snažím dosáhnout na vyšší verzi klíče, takže pokrok v kampani jako takové stagnuje (má vliv na Boons). Přijde mi lepší se nyní lopotit za lepším klíčem, abych rovnou dosáhl na lepší loot, než to teď cpát do hlavní větve a přicházet o něj. Časově se zas o tolik nezdržím, protože na klíče nepotřebuju všechny dostupné suroviny, takže pak budu moci postup navyšovat celkem rychle.

Tyrany of Dragons mě zařízla pod částí věnovanou Tiamatovi. Problém je, že poslední reward na hranici už mě posílá do Well od Dragons, což zatím nechci plnit. Rozhodl jsem se tedy pro tuto chvíli v kampani dále nepokračovat, nicméně denní úkoly "základní" části plním dále.

Protože jsem nedávno u Bruenora rozjel i část úkolů kampaně Underdark (sérii skirmishů), tak jsem se rozhodl trochu pokročit a dneska dojel i poslední dostupný skirmish před Demogorgonem. Bylo to docela zajímavé, dokonce jsem měl možnost kouskovaně si vyslechnout rozhovor mezi ostatními účastníky skirmishe (hezky si přes mikrofon vše komentovali). Nejlepší na tom byla ovšem odměna, protože mi poprvé padlo něco lepšího - fialový prstýnek +4. U Underdark kampaně se nyní na chvilku zastavím.

Underdark kampaň

Na úvod jen podotknu, že jsem v kampani zatím nikam nepostoupil, ono to do určité míry není ani potřeba (vysvětlím později). Celá kampaň se na první pohled jakoby prolíná s The Maze Engine, což je víceméně pravda, ale navazuje hlavně na linku samostatné série úkolů v rámci Dwarven King. Proto je společnou postavou Bruenor. Po rozhovoru s Ilithidem Grazzilaxem je pak jasné, že si jde svou cestou a obsahově je "zaměřena" na skirmish, byť tomu se dá do určité míry vyhnout.

Skirmishe mám nyní u mě dostupné jen 4 (vše jen pro Heroic úroveň). K Underdark kampani ovšem náležejí jen dva z nich - Prophecy of Madness a Throne of the Dwarven Gods (vše level 70). Poněkud bokem stojí poslední ze skirmishů (raid), který se věnuje samotnému boji s Demogorgonem (vyžaduje účast 10 hráčů). Pro mě je to zatím mimo mimo mé schopnosti, takže tento iniciační úkol jsem ještě nesplnil. Ono ke každému ze skirmishů je totiž u Bruenora iniciační úkol, ale krom zkušeností a peněz za to nic jiného není.

Rozvržení samotné kampaně si můžete prohlédnout na Wiki (Underdark Campaign), kde je navíc krásně vidět, za co všechno se získávají suroviny pro kampaň. Opravdu není potřeba se věnovat jen skirmishům, potřebné suroviny lze v omezeném množství získávat i z Heroic Encounter v jiných oblastech, např. v Dread Ring (Ashen Battlefield). Takhle jsem se k tomu vlastně i dostal. Podmínkou je, že se musejí tématicky dotýkat démonů. Z pohledu postupu kampaní se tak lze dostat až ke 4. stupni Boons, pak už jsou skirmishe nutné (vyšší stupně Boons vyžadují specifické předměty).

Svým způsobem je to jedno, protože poslední dva stupně Boons se věnují souboji s démony, ty univerzální se nacházejí v předchozích čtyřech stupních. Každý tak má šanci se k nim dostat i bez skirmishů. Jeden stupínek v kampani stojí 200 Faerzress a trvá 18 hodin. V principu tedy stačí denně splnit 4 Heroic Encounter s démony. Je škoda, že jsem si toho nevšiml dříve.

Surovin jsou v kampani jinak dva typy. Krom zmíněných Faerzress je to ještě Demonic Ichor. Faerzress mají celkový zásobník nastavený na 18 000, pak začnou přetékat. Oproti tomu Demonic Ichor mají zásobník nastavený na 1200 a k tomu mají ještě týdenní limit - během týdne jich lze nasbírat max. 400. Přitom Demonic Ichor je poměrně významné obchodní platidlo.

Obchod v této kampani je něco, co jsem celou dobu tak usilovně hledal. Za Demonic Ichor se tu dá celkem pohodlně nakoupit fialový gear, což je přesně to, co mi pořád scházelo. Je to totiž jeden ze způsobů, jak si pohodlně navýšit celkovou hodnotu gearu (výměnou je jen čas strávený sbíráním Demonic Ichor). Díky limitacím to není sice nijak rychlé, ale zdejší obchod byl zatím jediný, který mi nabídl fialové doplňky (košily a kalhoty). Ne všechno má pro mě přesně ty správné bonusy, ale zrovna doplňky a botky by se mi hodily.

Tím se mimo jiné vracím k úvodní poznámce, že v rámci kampaně není nutné nikam postoupit, aby z ní hráč mohl těžit. Opravdu stačí jen projít úvodním úkolem, který spočívá v rozhovoru s Bruenorem a potom následuje seznámení s obsahem kampaně. Postup v kampani není dokonce nutný ani z pohledu speciální truhly ve skirmishích, protože klíč si lze také vyrábět hned (stojí 150 Faerzress a výroba trvá 20 hodin).

Z mé strany to byl opravdu přešlap, protože Heroic Encounter v Dread Ring kampani plním pravidelně (kvůli bonusům pro kampaň), takže jsem prakticky bez námahy mohl souběžně postupovat i v Underdark kampani. Na počátku mě asi hodně zmátlo to spojení se skirmishem, ale to je holt cena za mou nepozornost. Ztratil jsem tak celých 7 dní, tedy 2 Boons náskok ;)

Pokrok v Siege of Neverwinter

Siege of Neverwinter se pomalu blíží ke konci a včera jsem nasbíral už jedenácté doporučení. Po krátké úvaze jsem se proto rozhodl koupit koně za 10 doporučení. Z prvu jsem moc nadšený nebyl, koník místo plynulého běhu jen cválal, tedy byl snad ještě pomalejší, než ten základní kůň :) Pak jsem si však všiml, že tohle jde v nastavení koně změnit a od té chvíle je to o poznání lepší. Sice to není úplně ono, ale alespoň vypadám stylově. Jeho rychlost je navíc natolik dostatečná, že tam, kde by mě dříve nepřítel běžně zahlídl a zaútočil, občas projedu bez povšimnutí, popř. snadno ujedu z dohledu. Vyřešilo to tak část zbytečných soubojů, které jsem doposud musel absolvovat.

O dost méně jsem byl nadšený z bedny, kterou jsem nakoupil za 4 medaile z kraftění. Jak už to tak bývá, vypadlo mi z ní to nejobyčejnější, co mohlo - zelená insignie pro mounta. Za nějakých 75 zlatých opravdu dobrý kauf :D Holt to je nevýhoda náhodného generování obsahu těchto kontejnerů. Doufal jsem v další doporučení. Do konce už zbývají jen 3 dny a trochu se obávám, že další 4 doporučení jen tak neseženu a budu muset tedy střeleckého companiona oželet. No, uvidím, jak se to nakonec vyvrbí.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #25 kdy: Květen 24, 2016, 20:05:31 »

Dneska budu muset trošku opravit svoje předchozí tvrzení o speciálním klíči v Dread Ring kampani. Po jeho vyzkoumání jsem totiž zjistil, že rozdíl mezi ním a platinum klíčem je prakticky nulový. Možná dává vyšší šance na lepší loot v rámci pomůcek pro očarovávání, ale to moc nevyvažuje jeho surovinovou náročnost. Ale stalo se. Zase je fakt, že kvůli adamantinum klíči už budu nucen prolézat jen úkoly od seržanta Knoxe, kde ho zrovna využiju, takže zas takový úlet to není.

Svým způsobem těžko říci, jak to ideálně skloubit, protože náročnost na čas zůstává stále stejná. Když už jsem Dread Ring načal, možná by bylo dobré, kdybych jí přiblížil podobně jako včera Underdark kampaň.

Dread Ring kampaň

Dread Ring kampaň úzce navazuje na hlavní zápletku hry, protože se přímo dotýká okolností kolem Valindry Shadowmantle a jejího spojení s čaroději z Thaye. Dostupná je ovšem až od levelu 70.

Samotná kampaň obsahuje hlavní větev o 31 stupních, na kterou jsou navázány Boons a pak paralelní větev, ve kterých se za utržené suroviny zkoumají speciální klíče k truhlám (opět platí, že čím lepší klíč, tím lepší loot). Výzkum klíčů je celkem náročný, trvá 20 hodin pro každý typ a dost zpomaluje pokrok v hlavní větvi. Hlavní větev lze jinak vycvičit klidně na jeden zátah, tedy pokud máte dostatek surovin, protože odemknutí každého ze stupňů trvá jen pár vteřin. Po výzkumu příslušného typu klíče si ho pak lze 1x denně vykovat na kovadlině v táboře - nic dalšího k tomu není třeba.

Z pohledu surovin jsou v Dred Ring esenciální pouze dvě NPC - seržant Knox se svými denními a jedním týdenním úkolem a Demon Hunter, který 1x denně zadává lov na démony v rámci Heroic Encounter (odměna za samotné Heroic Encounter je poté využitelná v Underdark kampani). Denní úkoly se obměňují podle předem daného schematu, které je navázáno na konkrétní den v týdnu. Předem tedy víte, co budete plnit za úkoly a jaké bonusy vás čekají (viz Schedule). Potěší to zejména kvůli reagenciím na upgrade předmětů. V Tomhle je Dread Ring kampaň opravdu neocenitelná, nicméně pořád mějte na paměti, že do toho zasahuje i náhoda. Na Mark of Union čekám třeba už druhý týden ;)

Ostatní NPC zadávají různě nakombinovaná kolečka denních úkolů (repetitivní) a odměnou je hlavně Vanguard Script. Nechci říci, že se bez dalšího zdroje těchto rukopisů obejdete, ale rukopisy lze získat i u Bounty Huntera výměnou za trofeje. Na vrcholu kampaně je navíc možnost konverze Thayan Cipher za 15 Vanguard Script. Největší spotřeba rukopisů je totiž až při výzkumu klíčů. Limitující surovinou se tak u nich stane Thayan Scroll, který právě spolu s Thayan Cipher získáváte jen z úkolů od Knoxe a Demon Huntera.

A opět zdůrazním, pořád je to o čase. Tím, že je všechno podřízeno denním úkolům, lze za týden vytěžit maximálně 65 Scroll, 7 Cipher a 90 Script. Když k tomu přidám Demon Huntera, tak to bude dohromady 100 Scroll, 14 Cipher a 111 Script. Protože i zde jsou limitující pro postup Scroll, čeká vás při optimálním postupu hrou minimálně 20 krásných dní koleček repetitivních úkolů :D Pokud se do toho zapojí i výzkum klíčů, leze čas přes rovný měsíc hraní.

Přesně tohle byl jeden z důvodů, proč jsem v jedné chvíli postup v této kampani zastavil. Druhým byla odluka konečného zůčtování s Valindrou mimo kampaň - je to řešeno formou Epic Dungeonu, tedy mimo jiné navázáno na hodnotu gearu. Kdybych nenarazil na obchod v Underdark kampani, asi bych to býval vzdal, ale takhle mi znovu svitla naděje, že bych se k tomu mohl do konce týdne přeci jen dostat. Další věcí je, že už mi to kolečko denních úkolů ani moc nevadí. Našel jsem si postupně pro každý z úkolů optimální postup a celkem to pak odsýpá. Je klidně možné, že jsem přehlídl nějakou "zkratku", ale spíš si myslím, že jakékoliv ulehčení je určeno jen platícím hráčům.

V Dread Ring kampani je samozřejmě také obchod, základní sortiment lze nakupovat za rukopisy, ale lepší sortiment už vyžaduje speciální suroviny, které jsou zatím mimo můj dosah. Základní sortiment není špatný, sestává z jednotlivých částí setu brnění, které určitě někteří hráči využijou. Pro mě to ovšem není. Z pohledu velikosti gearu si nepomůžu a z pohledu bonusů je pro mě pořád lepší set ze Spinward Rise (Howling Hatred set). Podobná možnost nákupu je i v Sharandar kampani. Mnohem zajímavější je nabídka artefaktů, mezi nimiž jsou pláště a opasky. Jenomže ty už vyžadují platit i Ciphers a Scrolls, takže zatím to nechávám být.

Jinak pokud jde o různé sety a bonusy, tak to má také svá pravidla. Každý z obchodů v kampaní nabízí samozřejmě jiné sety o jiných vlastnostech a statistikách. V základu je to přitom určeno povoláním postavy (každému povolání jsou nabízeny jiné sety). V principu se tedy rozhodujete zejména podle nabízených bonusů, které vám nejvíce sednou ke konkrétně vycvičené postavě. Všiml jsem si, že docela dost lidí používá set z Dread Ring kampaně, ale to opravdu záleží na konkrétním případu a volbě. Možná je to lépe aplikovatelné obráceně, kdy už hráč ví, co ho kde čeká a podle toho cvičí postavu. Každopádně alespoň vybočuju z toho průměru kolem :D

Do konce kampaně mám ještě více jak týden, ale jak jsem již napsal, za Valindrou se snad podívám o něco dříve. Nakonec bych toho mohl mít do konce příštího týdne ukončené více, než jsem původně čekal. Mno, raději nebudu předbíhat :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #26 kdy: Květen 26, 2016, 20:54:47 »

Mám za sebou zhruba 255 hodin hraní a konečně jsem dojel další kampaň - tentokráte The Maze Engine. Dneska mě čekal poslední denní úkol a pak už jen bitva s Bathometem. Bylo to docela zajímavé, protože úkol sestává ještě ze dvou bojových kapitol, přičemž v obou jde o hromadné bitvy, kterých se účastní všechna příběhová NPC. Byl to skutečně epický závěr. Odměnou za Bathometa mi byl artefaktový plášť a pak ještě jeden plášť fialové úrovně a hostina u Bruenora :D

V kampani sice zůstala klasicky ještě jedna položka, ale je to podobné jako u Elemental Evil kampaně. Pořád je možné plnit denní úkoly, za které jsou stále ty samé svitky a za 5 svitků je pak v daném tieru hezká bedna s ještě hezčím obsahem. Nicméně mnohem zajímavější je, že jednou za několik dní si můžu střihnout Bathometa sólo, což jsem hned také učinil. Sólo boj je víceméně stejný, ona ta pomoc NPC předtím nebyla zas tak veliká ;) Odměnou je Resilience stone +5000 refinement bodů, což není špatné.

Pokud jde o ty kameny ... dneska se mi v Dread Ring kampani podařilo sehnat Union Mark, takže budu moci upgradnout další artefakt. Demonic Ichor už mám taky nějakých 860, takže pomalu plánuju nakoupit lepší gear a společně s upgradem už se dostanu v pohodě přes 1600 - klíče do epic dungeonů odehraných kampaní už jsem si včera zadal vyrobit :) Nechám to však asi až na pondělí, protože plánuju provést rekapitulaci postavy a rád bych jí doplnil mluveným komentářem.

Dneska také skončila Siege of Neverwinter, kde jsem získal poslední doporučení a mohl koupit i companiona (střelkyni). Opět jsem jí protáhl pár úkoly a poslal vycvičit na maximální level 25. Nic proti psovi, mám ho stále rád, ale střelkyně konečně dělá to, co se mi hodí nejvíce (dostala jméno Shiva a je to elfka). Mno, taky se na ní docela dobře kouká ;) Plánuju, že bych jí možná potom ještě cvičil výměnou za Astral Diamonds, abych jí dostal alespoň na rare úroveň.

Obecně, denní úkoly pro Bruenora se asi vyplatí dělat dále, protože jsou za ně resilience stone +2500 refinement, takže pořád se to pro plnění artefaktů vyplatí lépe, než jiné kameny. U Sharandar kampaně už ale začínám váhat, protože mi postačí počkat si na týdenní úkol a mám otevřený i poslední Boon. Nicméně kameny z jejích úkolů se hodí alespoň pro plnění nižších ranků artefaktů, kde i to zlomkové nabití je pořád dost velké. Naštěstí už je to čistě na mém rozhodnutí.

Přede mnou tak zůstává Dread Ring kampaň, která ještě nějaký ten týden zabere. Poprvé jsem tu dneska zkusil za kampaňovou měnu koupit další klíč do dungeonu a odměnou mi byl velký reagent - vzhledem ke čtvrtku to byl Greater Mark of Union. Až budu mít kampaňové tiery splněné, tak to asi začnu praktikovat bežně, protože za tu chvilku námahy to opravdu stojí. Pomalu to tak řeší problém s upgradem artefaktů, resp. zase jeden z problémů ve hře, který se ještě před týdnem, možná i dvěma, zdál těžko řešitelný ;) Samozřejmě, pořád je to o investovaném čase, ale je mnohem jednodušší tomu ten čas věnovat, když víte, že to má nějaký jasný cíl.

Je to zvláštní, ale opravdu jsem ten repetitivní obsah přestal vnímat a začalo mě to bavit. Našel jsem si v tom prostě jiný cíl a za tím si nyní jdu. Hlavně jsem rád, že jsem to nakonec vydržel a dostal jsem se až na práh epických dungeonů. Konečně si začínám připadat jako skutečný hrdina Neverwinteru, byť nás tu pobíhá mnohem více :D Minimálně Valindru bych ještě porazit chtěl, o dračí kampaň mi tolik nejde. To bych si už pak celé rád nechal na příležitostné hraní. U Icewind Dale kampaně nejsem ještě rozhodnut vůbec, ale to opět ukáže až čas.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #27 kdy: Květen 28, 2016, 08:11:32 »

Za poslední dva dny se mi podařilo v kampani Dread Ring postoupit jen o dvě příčky, tak jsem začal více sledovat, jak to s těmi surovinami doopravdy je. Ve finále totiž za den dostávám jen 10 Scroll, což je právě tak akorát na jeden stupeň (5 od Knoxe a 5 od Demon Huntera). Nakonec to tedy nebude v souhrnu 100 Scrolls za týden.

Celkem je to jedno, ve skutečnosti to nic podstatného neřeší. Tímhle tempem mi do splnění 100% kampaně chybí ještě 11 dní a dalších 7 padne na poslední typ klíče. Pořád je to prostě v součtu záležitost na více jak měsíc. Týden sem, týden tam už v tom nehraje roli :)

U Sharandar kampaně mi už stačí jen týdenní úkol a budu mít vystaráno, byť si asi denními úkoly zajistím i nějakou rezervu. Důvod pokračovat je pak už jen kvůli klíči od truhly v Malabogovo hradu (Epic Dungeon), ale co jsem se díval, na to stačí pokaždé splnit jen denní úkol.

Včera jsem měl akorát značné nutkání načít Underdark kampaň. Esencí mám dost a hlavně to beztak bude na dlouho. Pak jsem si to ovšem rozmyslel, protože čekat do pondělí už mě nevytrhne. Trochu jsem se obával akorát o limit Demonic Ichor, protože jsem za tento týden nasbíral už přes 300 kousků, ale včera jsem třeba nedostal extra bednu s +40 Ichor, takže ono to asi už nebude tak žhavé. Holt by kdyžtak něco málo přeteklo (bednu lze navíc uschovat a otevřít až v limitu pro nový týden).

Včera jsem navíc zažil docela zajímavou příhodu s Heroic Encounter v Dread Ring. Jedna se pravidelně objevuje kousek od tábora a obsahuje dva typy výzev. Jedna spočívá v mydlení vln démonů a druhá obsahuje boj s démonem Nalfeshee (ten je tu docela tuhý). Asi jsem měl nějaké štěstí na nově přchozí level 70, protože v poklidu sekám, obnovuju buffy a najednou koukám, Nalfeshee zařval a trojice ranařů kolem mě šla do kolen :D Vidět padnout jednoho hrdinu, to není nic neobvyklého, ale vidět rovnou tři, to už se opravdu jen tak nevidí. S oživením naštěstí pomohli další hrdinové vzadu, tři bych určitě v limitu na nohy nepostavil. Ono se vůbec v tom souboji dost umíralo :)

Hlavně mě u toho potěšila jedna věc. I když by se mohlo zdát, že postava ve vývoji stagnuje, pokrok, který jsem učinil od prvního vstupu mezi level 70 a dneškem, je více než patrný. Je pravdou, že po nějaké době se hráč v té rutině natolik zorientuje, že mu to už ani nepřijde. Těžko pak říci, jestli je to zlepšením postavy, nebo to už člověk prostě jen přestane vnímat. U některých soubojů bych neváhal říct, že potvory usekávám snadněji, než-li na začátku, ale pak jsou tu souboje, které se čistě pocitově nezměnily. Ona to svým způsobem bude asi kombinace obojí, jednak jsem sám o kus zkušenější a jednak se mi skutečně zlepšila postava.

Nalfeshee může být dost zrádný a pokud si dobře vybavuju, do levelu 70 se klidně tomuto typu démona můžete vyhnout, obzvláště pokud se vyhnete kampani The Maze Engine. Jeho nejsilnějším útokem je plošný křížový útok. Kdo to nezná, může to snadno podcenit. Paralýza je to nejmenší, co může totiž přijít. Kdo nemá žádnou formu obrany, nebo je na tom se zdravím na štíru, obvykle vycouvá po uhlopříčce mimo kříž, prodleva mezi sesláním a výbuchem je dostatečně velká. Chce to jenom sledovat dění na obrazovce. Jinak je boj s tímhle typem démona v pohodě. Možná jsem některé zmátl tím, že jsem stál přikovaný na místě, ale já se holt můžu bránit štítem ;) Taky to samozřejmě není stoprocentní, ale mám k tomu buffy, které díky štítu mohu plynule obnovovat. Stačí mi vykrýt každý třetí útok a mezitím mi v pohodě vyprchají cooldowny na sesílání.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #28 kdy: Květen 29, 2016, 07:47:09 »

V průběhu dne by se mi měl otevřít týdenní úkol v Sharandar kampani, takže při troše štěstí bych dneska měl dojet i poslední Boons Tier kampaně. Tím bych to měl asi za sebou - tedy pokud nepočítám odloučený Malabog's Castle (Epic Dungeon). Epic Dungeony bych si obecně chtěl projet až zítra, kdy navýším gear přes 1600 (alespoň doufám :) ). Kromě Malabo's Castle bude na pořadu dne ještě Valindra's Tower.

Pořád taky rozvažuju nad tím, jak se postavit ke kampani Tyrany of Dragon, protože jí navenek sice splněnou mám, ale ona je nad rámec nastavena ještě přídavkem Rise of Tiamat a ten jsem ani nenačal. Teoreticky bych mohl do Well of Dragons postoupit souběžně s kampaní Icewind Dale, ale spíš si udělám pauzu. Pozítří bude venku datadisk k Zaklínači 3 a ten dostane jednoznačně přednost, byť bych rád ještě dojel do konce Dread Ring kampaň. Tím by mi kromě obou zmíněných zůstala ještě Underdark kampaň, ale v té se prakticky nemusím dlouho o nic starat, jen navyšovat stupně.

O PvP se pokoušet nebudu, ani mě to neláká zkoušet. Údajně to není akce jeden na jednoho, ale 5 na 5. Nicméně si nemyslím, že mám paladina natolik dobře sestaveného, abych mohl někomu konkurovat, byť bych byl součástí družiny. Když vidím, co někteří hráči ve výzvách nebo skirmishi dokážou, tak bych tam byl asi jen do počtu :) Ve skutečnosti bych asi nevynikal ani v družině paladinů, protože v principu nefunguju ani jako sekundární DPS, ale ani jako healer/support. Předpokládám, že řada hráčů si u paladina sice volí profesi Protection, ale featy z větve Justice. Vlastně jen jednou jsem potkal paladina, který měl obor Devotion.

Když se ohlídnu zpět, tak paladin je asi opravdu dobrý kandidát na sólo hraní. Má všechny potřebné dovednosti pro přežití a průměrný DPS (damage per second). Sice nic nekrájím po velkých kusech, ale zase nemusím tolik manévrovat po bojišti. Z počátku to navíc nejde moc poznat, ale později a obzvláště právě ve výzvách, člověku dojde, že DPS není zrovna valný. Pořád mi přijde, že musím něco dohánět. Ale zase díky tomu zažívám ty chvilky, kdy se můžu nad každým viditelným zlepšením radovat.

Ale zpět ke kampaním a plánovanému zítřku. Počítal jsem, že bych mohl krom nákupu upgradnout pár artefaktů. Vše potřebné víceméně mám, jen musím dokoupit jednu reagencii. S Astral Diamonds už se blížím k hranici 300 000 kousků, takže silně zvažuju, že bych svojí společnici nakonec ugradnul na rare kvalitu (stojí to 250k diamantů), na což by mi mělo v pohodě zbýt. Díky tomu jí budu moci vycvičit až na level 30 (odpovídá levelu 60 u postavy).

V současné chvíli jí mám jen jako ozdobu, v bojích moc platná není ... i když u některých bossů dokáže natahat plošňáky na sebe, takže já pak můžu v klidu bosse mlátit :D Netuším, jestli je to nějaká její vlastnost, nebo je to prostě dané jen AI, kdy potvora vyhodnotí střeleckou jednotku jako větší hrozbu. Ani bych se nedivil, když jsem viděl rangery v akci, popř. kouzelníky, tak by to smysl dávalo.

Další upgrade companiona vyjde na 500k a level se mu zvedne na 35 (epic), ale to asi nedám. I kdybych poctivě každý den střádal, jsou to při mých možnostech pořád dobré 3 měsíce hraní. Asi by to šlo vymyslet, jenomže to by byl opravdu potom zabiják času. Už takhle hra vyžaduje dobré dvě hodinky denně, abych stihl odehrát to, co jsem rozjel. Kdybych do toho přidal skirmishe, tak se od toho už nehnu :)

Hlavně je to spíš jenom taková interní potřeba. V téhle fázi hry je mi companion ve skutečnosti k ničemu :) On mi sice potom bude jakoby nahrazovat dalšího level 70 hráče, ale nemyslím si, že to reálně využiju. Za 3 měsíce už totiž budu zase o kus vepředu. Companion je nejužitečnější v základní části hry, problém je akorát v tom, že v základu má hráč malý výběr (pokud tedy neplatí). Druhá věc je cena výcviku. Za 50k jsem mohl psa upgradnout na uncommon (max. level 25), ale dát dohromady 250k na rare, abych z něj udělal rovnoceného parťáka, to je docela extrém. Samozřejmě že se jedná o další páku, jak hráče donutit nakupovat Zeny, ale přijde mi to zbytečně šponované.

Když už jsem to načal, tak to rovnou i proberu podrobněji (doufám, že se jen neopakuju :) ). NWNO je sice free-to-play, ale celá řada věcí je udělaná tak, aby vás nalákala na nákup Zenů. Dřív nebo později nad touhle možností nakonec zauvažujete, nakonec proč ne? NWNO je celkem zábavná hra a neměl bych problém zaplatit např. částku ve výši klasické plné hry. Jenomže v tu chvíli zůstanete nad nabídkou Zen Marketu stát s otevřenou pusou. To, co vám vyrazí dech, jsou totiž ceny! 1100 Zenů vyjde na 10 EUR a nekoupíte si za to ani slušnějšího mounta. Výhodné balíčky za 100 EUR jsou pak samozřejmostí :) Tolik vás bude třeba stát otevření komplet kampaně, aniž byste jí odehráli. Docela mě děsí představa, že tohle opravdu někdo kupuje. Hraní NWNO se tak může stát poměrně drahou záležitostí. Na druhou stranu potom celkem chápu, proč nevzniklo klasické RPG.

Nicméně NWNO opravdu ctí pravidlo free-to-play, alespoň v té mé sólo dráze. Rozhodně bych se ohradil proti tomu, že NWNO je pay-to-play nebo dokonce pay-to-win. Všechno je to jenom o čase a výdrži.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #29 kdy: Květen 30, 2016, 19:24:33 »

Uf, před chvilkou jsme sundali Valindru ... Musím přiznat, a jak bylo vidět, nebyl jsem sám, obtížnost a náročnost souboje mě dost překvapila. Natáhl jsem bačkory celkem 9x, přičemž ve finále vás to rovnou vykopne mimo bojiště, takže už nemůžete ostatním pomoci.

Parta se nám navíc v průběhu boje obměnila, protože to někteří vzdali, ale nakonec jsme to uhráli. Chvilku trvalo ladění taktiky, protože v týmu byli dva francouzi, co zrovna v aj tápali, ale nakonec jsem se dohodli :) Taky jsem nevěděl, co je gasket, ale na bojišti jsem už na začátku poměrně rychle pochopil, co je potřeba mimo jiné likvidovat, takže jsem se rychle dovtípil, že to típám asi sám.

Jenomže taktika je jedna věc, ono je potřeba na bojišti taky přežít, což není zrovna snadné. Valindra krom mobů vyvolá 2x speciální bouři s potvorama a mnohokrát jsem dostal závěrečnou ránu dozad odtud. Bojovali s tím i ostatní, je to skutečně dost o štěstí a odhadu - musí se kličkovat mezi plochami pastí a odhadovat jejich další výskyt. Ne vždy mi taky vyšla stamina na štít. Šlupa je to dost velká, v podstatě instant kill. Další věc jsou ochromující pasti, kdy potvory kolem vás mají kupu času vás domlátit.

Pokusy ani nepočítám, ale ten pokus probíhal po tom všem opravdu ukázkově. Dokonce bych řekl, že poslední tečku jsem Valindře uštědřil já sám :D Ale to byla spíš náhoda, jen jsem se po bouři dostatečně rychle zorientoval a připravil půdu pro ostatní - ve skutečnosti jsem byl nejblíž. Ani nevím, jestli jsme tam do konce zůstali všichni, nebo někdo přeci jen umřel. Dost jsme se snažili se vzájemně oživovat, ale v tom počtu mobů se blbě manévruje. Každopádně bojová lekce to byla slušná.

A jak jsem se k Valindře vlastně dostal? Ráno jsem se rozhodl navýšit gear, takže jsem dokoupil fialovou košili a kalhoty, k tomu artefaktový opasek ze Sharandaru a upgradnul jeden doplňkový artefakt na modrý (zkusil jsem i jeden z modré na fialovou, ale selhalo mi to). Lehce jsem tak přesáhl hodnotu 1600. V boji jsem pak zjistil, že jsem opravdu užitečnější spíš jako tank, takže navýšit defense a spol.

Porážka Valindry pro mě udělala jakousi pomyslnou tečku za příběhem hry. Svým způsobem to beru jako finále NWNO, takže se zítra mohu v klidu ponořit do Zaklínače a v NWNO pokračovat už jen rekreačně. Samozřejmě, těch met by se dalo najít dále více, ale to bych opravdu musel hrát jen NWNO :D Přemýšlím, že nyní už bych mohl nějakou tu měnu nakoupit a brát to jako poděkování týmu, který za celou hrou stojí. Základní cíl už jsem si splnil a hlavně mě hra i přes různé výhrady baví. Nicméně celé bych to už asi absolvovat nechtěl :D Vidím u toho totiž ten čas, který jsem musel ve hře strávit, abych se k Valindře vůbec dostal.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 [2] 3 4 ... 11