Dalších zhruba 14 hodin za mnou, celkem jsem tedy na 28,5 hodinách a pomalu se mi začíná plnit moje obava ...
Předně mě dožírá současná změna pracovní pozice a dotírající chřipka, takže od minulého hraní už uběhlo pár dní, proto jsem si to dneska opravdu užil a od rána se od hry nehnul. Vyčistit Impery se nakonec ukázalo jako slušná výzva, protože Morph V (vytuněnější giant) nebyl jen součástí města, ale mnohem více jich bylo ve stokách.
Myslel jsem si, že bych to mohl udělat obráceně a nejprve projít přes Sand Town, kam už jsem cestu prošláplou měl, ale to byl ještě větší omyl
V tuhle chvíli mi došlo, jak málo zkušeností získávám za zabíjení potvor. Lézt po mapě mi tedy nepomůže a musel jsem najít jinou alternativu. Prošel jsem skoro všechny dungeony jihu, vyjma pár místností v Pyramid of Power, ale poskočil jsem akorát o level. Zajímavé tedy byly nově objevené hádanky sfing, kupodivu jsem dal asi jen tu nejtěžší a pak mi mozek vypověděl službu
Budu se k tomu muset vrátit později.
Nic naplat, ke slovu přišly bonusy k levelu. Jedna ze studen poblíž oblasti A7 obsahuje studnu s bonusem +10 levelů dočasně. Díky permabonusům jsem po předchozím dolevelení dostal postavy na level 15-16, se studnou to bylo tedy ještě lepší (vzhledem k typu potvory není nutné doplňovat zdraví do maxima, protože gianti dokážou jednou ranou dostat postavu na 0 bez ohledu na maximum, ale postačí i ten bonus k počtu útoků z výše levelu).
Level 16 u default družiny je tak akorát, aby postavy Morpha V daly, je prostě vidět, že je to tak nadesignované a permabonusy k levelu tu mají výraznou roli. Je opravdu dobré si je nechávat až na konec první 1/2 hry a neplácat je zbytečně dříve. Ostatně ono je to vidět i u permabonusů k atributům. Sarkofágy v pyramidách třeba vyžadují určitou sílu, kterou je možno navýšit právě díky průzkumu dalších dungeonů na jihu.
Naneštěstí jsem během finálního tažení na Impery narazil na bug. Giant ve městě mi záhadně zmizel bez boje. Předchozí save byl docela daleko a tak jsem si řekl, že nejprve skusím, jestli už budu mít vůbec šanci. Nakonec jsem to dojel a úkol mi byl uznán. Dobrý pocit z toho však nemám. Mám pocit, že ve městě je něco zaseklé. Gildu však mám otevřenou a víc asi ani nepotřebuju (zřejmě se buglu i jeden úkol mimo město z oblasti A7). Je to první výrazná vada na kráse.
V Impery jsem mohl dobrat další užitečná kouzla, jako je Day of Protection, Incinerate, Hypnotize a Town Portal. Mass Distortion jsem se zatím neučil, důvodem byla úspora financí. Peníze ve hře také zrovna moc nenarůstají. Ve městě se navíc objevil učitel Armsmasteringu.
Nyní už nezbylo, než se vydat definitivně na sever za hory a hra rázem začala designově připomínat Might & Magic X (najít cestu vpřed, znamená hledat trhlinu ve složení potvor na čtvercích). Je to tedy halda běhání, navíc je tu mnohem více hluchých míst. Krajina je pořád precizně poskládaná, ale jsou čtverce, kde není krom boje prakticky nic jiného. Výrazně ubylo i úkolů. Spíše se zde dokončují úkoly z jihu. Jakoby vývojářům došly nápady.
Z pohledu obtížnosti přituhlo. Směrem od jihu na sever vyvojáři využily potvory vzestupně od slabých po silné (včetně bossů jako běžných jednotek). I když mají jednotky očividně upravené statistiky, ten disblanc je vidět. Hra tak má dva mechanismy, jak obtížnost udržet (level a potvory) a už jsem se nachytal u myšlenky, jestli jsem někde něco nepokonil
Družina mi sice sílí, ale hra přituhuje rychleji
Vůbec si nedokážu představit, jak budu osvobozovat Sand Town, nebo nedejbože bojovat s draky. Gilda Sand Townu přitom bude klíčová z pohledu silných útočných kouzel.
Na druhou stranu bylo hezké, když jsem na severu někam došel a právě mi to uznalo nějaký splněný úkol. Tou světlou chvilkou se totiž stalo, když mi jedni druidi změnili Hard Rock na Soft Rock a za něj jsem u jiných druidů získal skill Mountaineer. Poslední z průzkumnických skillů.
Bude to asi ještě tuhé, ale snad se prosekám dál. Chvilku jsem se obával o gemy pro kouzlení, ale jsou tu opět místa, kde je lze nabrat do zásoby. Obecně to není na plýtvání, ale zatím každá tužší pasáž měla místo, kde gemy byly a protože kouzla užívám s rozmyslem, vždy jsem na tom nakonec získal. Pokud jde o družinu, dá se to, ale jsou chvíle, kdy lituju, že jsem si neposkládal vlastní. Zloděj je dobrý, ale když už je v default družině ninja, tak je většinou zbytečný. Jednoho z nich jsem měl proto vyměnit za bojovníka.
Jak už jsem naznačil výše, hádanek a puzzlů přibylo. Konečně to začíná připomínat sérii Xeenu a mnohé z nich se nemají svou obtížností za co stydět. Vesměs je to sice variace na originál sérii, ale alespoň to díky tomu nepůsobí jako z jiného světa. Ve většině případů nejsou navíc vloženy do linie hlavního příběhu, takže se dají i vynechat.
Příště už zkusím postnout dosavadní mapu postupu. Horolezectví toho hodně změnilo. Základem dalšího postupu bude zmíněná bitva o Sand Town. Nejhorší je opravdu to, že za řadu věcí je zkušeností velmi poskrovnu, nebo nejsou vůbec žádné. V principu je tedy jedno, jak korzuju mapou. Není to jak dohnat
Výhodou je, že to můžu taky obrátit ve svůj prospěch. Když na nějakou potvoru nemám, typicky minotaur, tak ho nalákám někam mimo a uteču mu. Myslím, že se za to nemusím stydět a o nic nepřijdu. Zrovna minotaur tu zůstal asi stejně tuhý jako v Darkside of Xeen, tedy soupeř pro družinu level >30, nikoliv level 16