Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 20:59:58
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 82

Autor Téma: Koutek úvah a rozjímání o hrách  (Přečteno 129583 krát)

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1005 kdy: Květen 22, 2020, 21:27:39 »

Jo takhleeee. Takže doping.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1006 kdy: Květen 23, 2020, 16:17:34 »

To mojí motivací byla jenom moje čest uspět a vyřešit to a taky jsem selhal. Jinak ten opakující se vzor mě napadlo taky, když jsem se koukal na závěsy s motivem aut, co má Málek v pokoji, ale taky mi to k ničemu nebylo. ;D
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1007 kdy: Květen 23, 2020, 17:51:05 »

Mě nikdo elektroniku neslíbil, a pak se neni čemu divit. Já si musim všechno koupit sama, ještě že moje finanční situace je vyhovující. Nevim jak k tomu došlo, asi jsem dospělej člověk, občas sama sebe šokuju.

Všimla jsem si těch stříbrnejch a fialovejch barev, ale nenapadlo mě dělat vzory, asi jsem to brala moc vědecky, místo toho abych se prostě bavila, budiž to lekce do budoucna :-).
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1008 kdy: Květen 26, 2020, 05:27:06 »

Tak je to potvrzené. Ty čtverečky mají jenom jedno správné řešení a všichni (asi tři) další lidi, kteří na to zatím taky přišli, to mají úplně stejně..
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1009 kdy: Červenec 05, 2020, 04:30:01 »

Poslední dobou mě zaujala kauza, která už přes týden čeří vcelku stojaté herní vody. Tou kauzou není nic menšího než The Last of Us Part II. Zvláštní, anebo lépe řečeno podivuhodné, je na tom celém fakt, že to dost lidí zvedlo ze židle - ať už na straně obhajoby, tak samozřejmě i na straně kritiky a celkově jde o poměrně agresivní střet.

Mě série TLOU nic neříká, něco málo jsem samozřejmě pochytil, ale tohle není formát her, který bych vyhledával. Jenomže poslední dobou se to na mě valí ze všech stran a holt zvědavost zvítězila a tak jsem celé dění začal bedlivěji sledovat. Je to opravdu zajímavé, ale pojďme si to probrat postupně.

Na úplném začátku, tedy až po různých diskusích před a pod recenzemi, byl článek Václava Pecháčka na Games.cz s názvem
Proč nebudu hrát The Last of Us 2. No proč, protože snaha o politickou korektnost a vliv LGBT komunity na herní průmysl už přesáhly všechny meze! Tedy, alespoň to jsem si myslel. Můj prvotní a zkrácený dojem z TLOU2 totiž byl, že jde o simulátor psychopatické lesby, a to mi za tu pozornost v podstatě nestojí. Z mé strany to byla odvážná myšlenka, která se ovšem ukázala jako lichá - Václavovi vadí forma a míra násilí ve hře :)

Pro mě, jako pro někoho, kdo v Call of Duty Modern Warfare 2 bez výčitek svědomí vystřílel civilisty na letišti Sheremetyevo, mi to přišlo trošku zvláštní, vždyť se bavíme jen o hře. Nakonec i ta scéna na letišti se dala pro klid duše okecat. Jasně, masakr civilistů není košér, ale cílem mise bylo neprozradit svou identitu a to za každou cenu, což z pohledu vojáka speciálních jednotek hned nabere jiný rozměr. MW 2 není RPG, žádné volby, prostě nic. Příběhová linka je jasná a pokud zvraty ve hře měly silně zapůsobit, musela hra prostě šokovat, jít klidně až do krajnosti. Nebylo to rozhodně nic laciného, v kontextu celého děje mi to přišlo perfektní. Co je na tom tak složitého v TLOU2?

A tady se ještě na chvilku vrátím k mé premise o psychopatické lesbě. Nic proti menšinám, tohle rozhodně ani není o toleranci, ale hrát za ženu je jedna věc, ovšem hrát za ženu s homosexuální orientací, která má ve hře i patřičné scénky, to prostě nedávám. Vyzkoušel jsem si to z legrace v Mass Effect: Andromeda a přišel jsem si jako úchyl. Jenomže v té Andromedě je to alespoň volitelné, nikdo do toho hráče nenutí - pro hru to není klíčové.

U TLOU2 je to jiné, takže i když tu hru nikdy hrát nebudu, tak mě zajímalo, jak je celý příběh vystaven a co tedy přesně hráčům na hře vadí, stejně jako to, proč to někdo nekriticky vyzdvihuje do nebes. Nejprve přišlo na řadu video The Last of Us: Part II: Bavíme se o příběhu včetně spoilerů od partičky z Games.cz a včera jsem koukl ještě na Debata o The Last of Us Part II bez servítků. Otevřeně rozebíráme celou hru a její příběh od kluků z Vortexu.

Příběh mi v základu nepřijde nijak výjimečný, výjimečný ho ovšem dělají samotné postavy a právě to jejich působení na hráče. Zprvu jsem si opravdu myslel, že studio Naughty Dog podlehlo tlaku korektnosti a LGBT, ale ruku na srdce, copak by si LGBT komunita přála, aby hlavní roli ztvárňovala lesbická postava se silně narušenou psychikou? ;) Tenhle motiv není nijak zvláštní, cpát do role pošuků charaktery s jinou orientací bylo běžné už v 80', z fleku mě napadá třeba role Gena Simmonse ve snímku Never Too Young to Die. Ze strany Naughty Dog bych to bral tedy spíše jako dehonestaci LGBT. Jenomže ono je to myšleno přeci jen jinak.

Hlavní protagonistka je z prvního dílu chápána jako čistokrevný klaďas, jenomže dvojka potřebovala provést určitý zvrat v příběhu a tak musela hráče téhle postavě vzdálit. Alternativou se ovšem stala ještě méně sympatická postava a její osudové okamžiky. Pro mě je TLOU opravdu ztracená série, ale ten krok vývojářů mi přijde docela dobrý. Kdybych o TLOU2 nic nevěděl a rozehrál ho, tak mám asi velký problém se vžít jak do jedné, tak i do druhé protagonistky a jejich "šarvátky" by mi byly vcelku ukradené. Klíčové okamžiky jsou navíc dané, takže si není potřeba nic zdůvodňovat, naopak je potřeba přijmout důsledky, které se nemusí hráči líbit a nic s tím neudělá. Z těch videí samozřejmě nemohu posoudit příběh jako celek, ale tohle muselo zákonitě vyvolat kontroverzi a bezpochyby šlo o cíl vývojářů.

Logice příběhu by se daly vyčíst nějaké chyby, ale pro mě je krom antipatie k postavám nakonec klíčová i forma a prezentace násilí, čímž se opět dostávám na začátek k článku Václava Pecháčka a tady bych souhlasil, že to je opravdu něco jiného. Tím, že bych se do těch postav nedokázal vžít, tak mě přijde pošahané i to, jak se ty postavy chovají právě vzhledem k násilí. Ta míra šokovat je tu dohnána vysloveně do extrému a těžko se dá věřit, že ty vraždící bestie mají taky nějakou duši a měly by si zasloužit mé sympatie. Já bych se v tom nechyt, ale zase na druhou stranu věřím tomu, že dneska je jiná doba a dost hráčů nad tímhle ani takto nepřemýšlí.

Jako dokážu si TLOU2 představit jako film, na který se jednou podívám a dále zůstanu už jen u vzpomínek. Jako hra by mi to nesedlo z výše uvedených důvodů. V cRPG jsem si zvykl, že mám jednak volby a mám kolikrát i moc nad volbou svého charakteru. V horším případě volím menší zlo z mnoha, ale to se pořád dá. Je vskutku zajímavé sledovat, kam se příběhové hry posouvají a jak na ně hráči reagují. Jen je škoda té agrese v diskusích. V budoucnu snad vznikne i něco, co mě zaujme i po samotné herní stránce, nicméně ten čas strávený nad videi a komentáři k TLOU2 byl vcelku poučný.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1010 kdy: Červenec 05, 2020, 08:09:49 »

Mně přijde ukrutně nesympatická postava i hra samotná. Před vydáním jsem shlédl ukázky a fakt jsem nechápal, proč bych tohle měl hrát. A těmi důvody jsou přesně ty věci, co jmenoval V. Pecháček. V těch videích byly různé upoutávka jakžře dívejte se, více násií,více detailnějšího násilí. ukázky jak x-letá dívenka nožem podžezává záporáky.  Mě tenhle typ zobrazovanho násilí ve hrách irituje. Jsem asi jemnocitná osobnost holt :) Kdyby mi někdo hru věnoval zadarmo (i s konzolí), hodil bych jí do stoupy. Pokud tenhle typ her aktálně letí, pak potěš...
Její sexuální orientace a prvky LGBT už jsou spíš antibonusem navíc. Pro mě je tím primárním důvodem hratelnost samotná. Asi ani jako film bych to nemusel, vypnul bych to po pár minutách.
IP zaznamenána

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1011 kdy: Červenec 05, 2020, 08:12:29 »

A ještě k tomu článku od VP. Ta diskuse pod ním, to je materiál...Prý a co Civlizace? Tam vraždění nevadí? Nebo že právě to naturalistické vraždění povyšuje gameplay...uff
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1012 kdy: Červenec 05, 2020, 09:24:19 »

O tejto hre sa toho na nete nekecalo spústa. Ale faktom je že hneď v prvý deň vydania predala cez 3 milióny kópii a tak The Last of Us: Part II už teraz patrí medzi naj exkluzivky na PS4.
IP zaznamenána

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1013 kdy: Červenec 05, 2020, 09:27:37 »

To nevím, jestli je dobře nebo špatně :)
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1014 kdy: Červenec 05, 2020, 09:36:22 »

Oh, ano, dívenku s nožem jsem měla tu čest včera vidět v nějakym videu. V žádnym případě ne. Jak to jen říct. Strašně ráda bych novou hru kde bych si mohla užít moderní grafiku, ale bohužel všechny ty hezký moderní hry tu grafiku používaj na grafický násilí. Proboha ne. To neni důvod proč chci něco hrát.

"Snaha o politickou korektnost", s tim ať jsou lidi ale někam. A teď nemluvim o tom že někdo ve hře je lesba, mluvim o těch co používaj tuhle frázi, protože postava asi nemá dost závažnej důvod pro svojí sexuální orientaci. Bůh ví že nikdo z nás ho nemá. Postava je lesba, faaaajn, mě to neruší. Co mě ruší je podřezávání krků v extra grafickym provedení. Ou je, a nevyhnutelný romance se scénkama, jo, jo, to taky nemusim. Je jedno kdo s kym, na to nehraju, jsem proti romancím obecně.

Pokud si mám užít romanci ve hře, potřebuju aby mi sedly obě postavy a abych to tak nějak.. dokázala shipovat. Pokud k tomu nedojde, pak smůla, a hra má mínus. Hratelnost je samozřejmě na první příčce, to je jasný, ale jsou věci který jí dokážou přebít, pokud je jich dost.

Takže nejsem cílová skupina, a děsí mě, že někdo je.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1015 kdy: Červenec 05, 2020, 15:38:42 »

Tak som pozrel hodinový Let's Play a ak ho teda porovnám s podobnou hrou Days Gone, ktorú som hral minulý rok, nevidím tam nič výnimočné.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1016 kdy: Červenec 05, 2020, 19:30:35 »

A kdo tvrdí že je to výjimečný. Autoři? Prodejci? Fanoušci? To nejsou skupiny lidí od kterejch se to dá brát vážně.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1017 kdy: Červenec 05, 2020, 20:16:43 »

Diskuse pod článkem VP je opravdu ukázková, hlavně právě ta argumentace v ní mě dost zaráží. O nic lepší to však není ani jinde.

Ještě k tomu násilí ve hře, kluci z Vortexu se s tím opravdu nepárali a do svého videa nacpali dost ukázek a ta realita mě opravdu překvapila. Nejsem sadista, abych si v něčem podobném liboval, natož aby po mě vývojáři chtěli, abych se s tou postavou ještě sžil. Způsob zabití Joela, nebo jak se ten týpek jmenoval je jen laciný pokus o šokování. Pro porovnání mě napadá jedna scénka s Robertem De Nirem v osobě mafiánského bosse, kdy baseballkou rozmašíruje hlavu jednomu z členů klanu během společného oběda. Obě vraždy si jsou provedením velmi podobné, ale moment s De Nirem je krásně uchopitelný a ta scénka má jasný význam. Ani psychopat, kterého De Niro ztvárňuje, nemá potřebu v tu chvíli dotyčného mučit. Bylo to jasné, výstižné a hlavně rychlé. Jenomže ono by prosté zastřelení Joela prostě nebylo přeci to správné, jak by třeba namítla komunita pod článkem VP ;) Tohle opravdu ne, hrál jsem za různé postavy, i v těch Assassínech to není vždy úplně snadné, ale jde o rychlou akci, žádné vyžívání se v detailech a délce utrpení.

Prodejní úspěch TLOU 2 je, a o to tu šlo asi především. Diskutovat se o hře asi taky nějakou dobu ještě bude, ale osobně si myslím, že zas tak trvanlivé to nebude.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1018 kdy: Červenec 05, 2020, 20:30:01 »

Jenom ještě k orientaci postav. Mě docela překvapilo, že realita je vlastně jiná, než se v diskusích spekulovalo, žádné vlivy v tom vysloveně nevidím. Pro mě je akorát problém, daná konkrétní postava/postavy. Mě u u toho totiž napadla jedna letitá myšlenka, na kterou se při tvorbě postav možná spolehli a to je "fakt", že heterosexuální chlapci daleko lépe zkousnout pohled na sex dvou žen, než na sex dvou mužů. Něco na tom je, ale není to tak úplně pravda, protože tady jde i o to, že se za ty postavy musí hrát. Orientace postavy je mi ukradená, pokud mě nikdo do ničeho netlačí a ty postavy mi jsou charakterově blízké, přesně jak psala Yuyu. U některých her by to prostě ani jinak nešlo, to by si člověk prostě jinak nezahrál (vysloveně mě štval akorát Anomen v BG2, to je zrovna krásný příklad nasírací postavy).
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1019 kdy: Červenec 05, 2020, 20:53:32 »

Tak zrovna v BG2 mě srali uplně všichni, nejvíc Imoen. Myslim že Anomen na tom byl paradoxně nejlíp, nebyl moc hlučnej a znala jsem ho krátce.

Já v zásadě chápu, že stejně jako ve filmu, i ve hře chtěj autoři dělat romance. Jenže. K herní postavě mám jinej vztah než k postavě v televizi. Je to moje postava, hraju za ní. Hraju hru proto, že chci mít nějakej vliv na to co se děje. Navíc co si budem nalhávat, romance v seriálech/filmech mě většinou taky se***, vždycky to přeskakuju.

Je zajímavý že chtěj tak strašně šokovat, ale jen násilim, gay by byl už moc :-D. Bože, dva líbající se chlapi nebo nůž vraženej do krku, hrači mají jasno.
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 82