Baldur’s Gate III nabídne vlastní verzi pravidel D&D, zajímavý článek na Vortexu, obzvláště odstaveček (cituji):
O herních mechanismech ještě nejsou známé žádné bližší detaily, víme ale, že hra bude pracovat s modifikovanou verzí pravidel D&D páté edice. K úpravám pravidel došlo z toho důvodu, že dle slov Vinckeho postavy v D&D často míjejí. A to podle něj něco, co ve hře příliš nefunguje a co by hráče časem otravovalo.A je to tu, takže D&D 5, ale uzpůsobená, konkrétně tedy zjednodušená. Začíná být poměrně jasné, že hra půjde ve šlépějích všech ostatních D&D 5 her, což jsou shodou okolností vesměs MMORPG
Podle informací z RPGCodexu (
Baldur's Gate III announced at Google Stadia Connect event) není ani jasné, zda-li půjde o izometrickou hru, protože engine pohánějící Divinity použit nebyl, tím pádem lze spekulovat i implementaci tahových soubojů.
Příběh by měl volně navázat 100 let po událostech z původní série, což znamená, že se opravdu dotkne období, které už aktivně funguje v D&D Neverwinter, to bude práce WotS. Je vidět, že Lariani úplně volnou ruku nedostali, ostatně konflikt Mind Flyerů je součástí základní kampaně Neverwinteru. Jasněji bude až po E3, kde by měla být BG3 představena i se všemi podrobnosti. Hra sama je jinak ve vývoji od roku 2017 a měla by vyjít ještě tento rok.
No, podle mě to půjde spíše cestou Dragon Age a bude to cílit spíše na nové hráče. Je to přeci jen 20 let od BG2, ostatně proto nebude mít hra přímou návaznost. Lariani se určitě budou snažit, aby to původní jádro hráčů se v té hře našlo, ale i tak jsem dost skeptický. Je vidět, že Swen Vincke to bere vážně, ale to popravdě nestačí. Ta hra se musí především prodávat.