Jak jsem řekla, vydali videa kde se hrála hra. Nevim o žádnym kde by se řešily romance. To že vyšel o každý postavě článek tě nenutí ho číst.
Jo, jenže ta videa nikdo nerozebíral a neřešil. Pro mě osobně bylo Bioware mrtvé studio po té, co jej koupili EA, DA1 jsem ještě hrál, chápal jsem jej tak, že je to návrat ke kořenům a že je to hra určená pro fanoušky původních her od Bioware v určitém daném konceptu (alá baldury). Nebyla to špatná hra, nicméně to nebyla ani žádná pecka (v té době byly hry podobného konceptu, které byly lepší - viz onen Drakensang, který vyšel i ve stejném roce a nikdo o něm skoro nemluvil). Vztahy tam v té hře mi nijak zvlášť nevadily, ačkoliv už tam mě zarazilo, jaká debata okolo nich je a jakoby se vše zvrhlo jen na otázku vztahů. Jenže pak to šlo z kopce. Ne kvůli pojetí vztahů ve hře, ale spíš kvůli herní náplni a způsobu, jak hru dále vyvíjeli. Tedy od trojky jsem ani nečekal, že by se to zase vrátilo zpět k tomu staršímu konceptu původních her a zajímalo mě jen, jestli to lidem vadí, že se to tak odklonilo, nebo naopak, jestli jsou rádi, že to není ve stylu baldurů a podobných her. A také jak se to bude vyvíjet. No a právě jsem se dozvěděl, že všichni řeší vztahy. Pak jak si nebylo právě moc co řešit.
Lidi často zajímá to, co znaj z reálu, tak to prostě je. Ne každej má momentálně vztah, ne každej je v něm spokojenej, někdo chce zkusit něco jinýho...
Jo, jenže to je právě to, že vztahy v těchto hrách mají od reálu neskutečně daleko, v podstatě je to karikatura na vztahy, než vztahy skutečné. (zvláště pak v podání Bioware, kde se to docela zvrhlo). A v tom je ten problém, Není to skutečné, není to ani uvěřitelné, nepřibližuje se to ani vzdáleně skutečným vztahům a ono to ani nejde, protože romantické vztahy mezi lidmi jsou natolik složité, že jejich alespoň trochu autentické zpracování v hře je nemožné. Ono pár stupidních dialogů a sex-animace není vztah. Mnohem větší romance je to, co jsem popsal výše, kdy k žádnému vztahu ani nedojde a jsou tam jen náznaky něčeho (i když i to je daleko od skutečnosti). Tedy pokud někdo nemá vztah, nebo v něm není spokojený, nebo chce zkusit něco jiného, rozhodně by to právě neměl hledat ve hrách.
Bavili jsme se tu dřív o RPG a hraní role, že člověk má tu hru hrát a vžívat se i do postavy, což mu může přinést skutečné emoce. A právě snaha tam dát tyto vztahy to absolutně ničí, není možné vžít se do role hrdiny, který pár stupidními dialogy sbalil holku/chlapa. Aby to fungovalo, muselo by to být velmi propracované, aby to bylo alespoň uvěřitelné, jenže to jednak nejde a jednak je to i nebezpečné, protože pokud by něčemu takovému někdo opravdu uvěřil a opravdu se "zamiloval" do virtuální postavy, pak by byl dost v háji. Tedy je to ona hranice, kam by to jít již nemělo.
Obávám se, že tady ztrácíš čas řešením něčeho, na co žádný řešení neexistuje.
No já to neřeším, když jsem todle četl, vyhodnotil jsem to tak, že to jde mimo mě a hru a ani o diskuze o ní, jak tedy lidé tu hru hodnotí, jsem nechal mimo můj zájem. Ale když už tu o tom byla řeč, tak jsem měl pocit, že bych asi měl můj pohled na to odůvodnit. Jak už jsem psal, mě osobně hry od Bioware už nezajímají, nicméně je trošku děsivé, že se tydle romance dostávají skoro do každé hry a to v podbné nebo dokonce horší kvalitě, jako u Bioware. Viz ony "vztahy" v Elexu. Je jen otázkou času, kdy se to zvrhne úplně.
Zaklínač je na místní populaci moc romantickej.
Zaklínač tak nějak odpovídá knižní předloze a je to proutník, který se vyspí skoro s každou babou, co potká. Nejvíce vysazenej je na čarodějky. Je to součást jeho charakteru a vesměs nejde o romance, ale o sex. Nicméně v trojce jsou jeho vztahy pojaty docela zajímavě, je to mnohem víc, než jen pět dialogů a šup jdem na to, alá Bioware. Samotná Yennefer třeba v trojce byla velmi dobře napsaná postava a byla docela uvěřitelná, protože byla tak neskutečně protivná, že tomu člověk fakt věřil (ale je to také dáno předlohou). Nicméně zaklínač i ve hře má problém v tom (nebo alespoň já měl problém v tom), že tam člověk se nevžívá do role toho hrdiny, ale spíše to sleduje jako film, kde nějaké postavy něco dělají a který je interaktivní, tedy hráč může částečně ovlivnit, kdo a s kým to dělá. Tedy ten vztah má ten Geralt, ne hráč. Já třeba neznal tu knižní předlohu a tak jsem nechápal, jak k někomu jako Yennefer může něco cítit. Až pak jsem pochopil, že to je nějakým kouzlem. Ale Zaklínač3 opět nestál na těch vztazích, nehodnotil bych tu hru podle nich a nebyli tam zas tak důležité (jen dokreslovali právě určitý charakter postav a to ještě tak, jak bylo dáno knihou - kvůli fanouškům zaklínače jakožto literárního díla). Myslím, že tam se tomu vyhnout v podstatě nedalo, protože to bylo tak nějak dáno, ale já bych se bez toho třeba obešel a celkově bych zaklínače jakožto hru udělal jinak (ale já nejsem fanoušek literární předlohy, no).