Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 08:51:18
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 82

Autor Téma: Koutek úvah a rozjímání o hrách  (Přečteno 129617 krát)

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #465 kdy: Prosinec 20, 2017, 21:48:03 »

To je jako hod kostkou. Můžeš dostat tři jedničky v řadě. Stejně tak můžeš s 80% šancí minout třeba i 5x po sobě. A to už je sakra vliv na boj. Naopak taky můžeš párkrát kritnout a rozmazat monstrum po okolí.

Jak jsi řekl, když chci výzvu, zvednu obtížnost, a to platí jak na konci tak na začátku. Ovšem náhodnost neni obtížnost. Komplikovaný komba, nutnost postupovat takticky, plánovat, rozumět svojí postavě, ano. Náhoda... ne. Nudnou a frustrující hru na vymíjenou nějak k životu nepotřebuju.

No, to je jedno, zjevně některejm lidem náhoda nevadí, já mám ráda od svojí postavy +- stabilní výkon.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #466 kdy: Prosinec 20, 2017, 21:52:05 »

Ta náhoda vychází právě z hodu kostkou, který byl zastoupený v těch stolních pravidel hry. Házelo se tam různými kostkami. Hry to pak převzaly, každá trošku jinak. Ale pořád platilo, že jsi rozvojem ovlivňovala výkon svého hrdiny.

Ono to vycházelo ze života, že se i mistr tesař někdy utne :).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #467 kdy: Prosinec 20, 2017, 22:03:50 »

Já celkem Yuyaně rozumím, my jsme na něco kolem toho nedávno narazili s Ringem a je to vlastně na způsob toho, co jsem poznamenal k managamentu družiny v Blade of Destiny. Pro příklad, máme tahovku, kde hrdina začíná a má garantovaný zásah 100 HP. Protivník nás dokáže zabít na jednu ránu, ale má zrovna těch 100HP ;) Výsledek je jasný. A pak tu máme systém s RNG, kdy to je o náhodě. Hra bezostyšně nabízí svobodně save/load, takže co uděláme? Loadujeme tak dlouho, dokud nepadne 100%. Není jednodušší se na tu náhodu vykašlat? ;)

Odhadnutelné hry by mě rozhodně nebavily, i v těch čistokrevných akcích je řada faktorů, které mi mohou úspěch překazit. V RPG by tohle měl dělat systém náhody.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #468 kdy: Prosinec 20, 2017, 22:10:48 »

No tak ve hrách, jako Baldury, si bez náhody ani nevytvořil postavu. Už hned na začátku sis házel kostami a házel sis tak dlouho, dokud sis nenaházel super postavu a tím obešel pravidla hry. Todle mě třeba v těch hrách vždycky iritovalo, protože to nemělo žádný smysl. On to mělo smysl na papíře s lidmi, kde hody kontroloval PJ a kde hráč nemohl házet 100x, než si naházel tu "správnou postavu". NA PC to ale znamenalo jen to, že jsi tvorbou hrdiny strávil 10 hodin a klikal  a klikal na tlačítko hodit kostkou.

Ale třeba v MM a to i v MM6 a dál, se též háže "kostkou", což pak ovlivní způsobené zranění, třeba danou zbraní. Lepší zbraň poskytuje hod lepší kostkou, popřípadě více hodů lepší kostkou, popřípadě dává lepší "pevný" základ. Pořád je to ale náhoda, kde je známé minimum a maximum. Také se hrdinové mohou ale netrefit, což zas není dáno jen rozvojem, útokem a třídou zbroje nepřítele, ale i náhodou. Ten rozptyl a výsledek je v těchto hrách třeba hodně velký. I tak ale nemám dojem, že by nezáleželo na rozvoji hrdinů, no. I když s trochou smůly...
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #469 kdy: Prosinec 20, 2017, 22:17:25 »

A pak tu máme systém s RNG, kdy to je o náhodě. Hra bezostyšně nabízí svobodně save/load, takže co uděláme? Loadujeme tak dlouho, dokud nepadne 100%. Není jednodušší se na tu náhodu vykašlat?

já hrál gothic1 a gothic2 bez savů, tedy uložit a načíst hru jsem mohl jen v případě vypnutí/zapnutí hry, ale jinak co se stalo, to se stalo a musel jsem nějak jít dál. Teď tak hraji víceméně ten fallout, i tam hraje roli náhoda, ale snažím se hrát bez ukládání, nebo alespoň udělat určitou pasáž bez uložení, během které bojuješ a děláš jiné věci. U takových her hraných tímto způsobem pak ta náhoda je docela důležitá, protože je to faktor, s kterým nelze počítat, lze jen doufat :).
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #470 kdy: Prosinec 20, 2017, 22:25:19 »

Ne, tak to neni. Loadovat něco dokud nepadne optimální hod je fuj, a pokud mě k tomu hra nutí nesmyslnou obtížností a velkou rolí náhody, tak nebudeme kamarádi. Jediný místo kde to toleruju je hledání artefaktů v mm :-D. To člověk dělá maximálně jednou a neni to nutný.

Myslim, že ve hrách je plno prostoru pro to dělat věci blbě... jakožto hráč. Stačí si projít pár random dungů ve WoWku a pokochat se odborností některejch spoluhráčů. Můžu vás ujistit, že šance na zásah jako taková opravdu výhru nedělá.

Prohrát proto, že moje optimálně vedená postava je nemehlo... to je v podstatě trest za něco, za co nemůžu.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #471 kdy: Prosinec 20, 2017, 22:29:54 »

Netroufla bych si hrát hru bez ukládání, zvlášť ně Gothic, kterej mi párkrát ošklivě spadnul. Mě uložená pozice uklidňuje a zlepšuje můj výkon :-D.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #472 kdy: Prosinec 20, 2017, 22:36:04 »

No ona to byla jakože hra na jeden život, kde smrt znamenala smrt a novou hru. Tím pádem se ale ani nedalo ukládat, třeba když si kradla, pokud jsi někoho naštvala, smůla. Pokud tě někdo zmlátil a sebral ti zbraň a ty neměla žádnou jinou a ani peníze na nákupo nové, smůla :).

viz g1:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5Sp4CJqAwzEgNwggybKO9zj9EzE5aSqr

g2a:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLFA0BA9CCC8C467FD
https://www.youtube.com/playlist?list=PL68C86C73BEF62AD6

Ale ono hrát to takto zase přináší jiné věci a jiné poznatky o hře. Taky nelze hrát v kusu na jeden zátah 12 hodin, ale je třeba si dávat přestávky, nejlépe po každé hodině, právě kůli pádům a podobným věcem.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #473 kdy: Prosinec 20, 2017, 22:42:17 »

No, já kolikrát ani moc neloaduju a obvykle ve hrách nekradu :-D, ale prostě uložení mě uklidní :-D. Když to je uložený, udělám to dobře a nepanikařim.

Jediná taková riskantní věc která kolikrát vyžaduje loady je sebrání Scarova meče na nějakym 12lv :-D. Mám ráda jednoručky (za což mě hra nestydatě trestá, ale já si nedám říct) a tahle je nejlepší... No a pak můžu jít zabít cokoliv :-D.

Umim oddělovat orky od stáda, poznám na milimetry kdy se zastavit, aby ho kamarádi opustili a šel na mě sám. Chytrý natahování je základ úspěchu. Moje schopnost udržet rytmus v boji je horší, ona moje motorika je obecně taková horší, ale myslim že to hraju celkem zdatně. Ovšem už je to dávno, co jem tu hru měla spuštěnou. Naprosto žeru úvodní hudbu.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #474 kdy: Prosinec 20, 2017, 22:59:02 »

No, sebrání toho meče a stejně tak i vybouchání celého starého tábora jde udělat vcelku na jistotu (krom samozřejmě nesmrtelných postav, kterým se lze ale vyhnout). Jde to i jako neutrální a tam je jediné takové rizikovější místo při vstupu na hrad, kde bývá přes den Thorus, když odejde spát, zůstanou tam dvě stráže, které si navzájem pomahají a musíš zvládnout oba. Tedy jeden stihne vytáhnout zbraň a útočit.

viz:
tábor: https://www.youtube.com/watch?v=B4O1LIKiRuU
hrad: https://www.youtube.com/watch?v=PEiNqORZNmE&
je třeba začít tím táborem a zmlátit tamní stráže na hradbách, protože oni chodí v noci spát na hrad. Vtipné je, že když někoho zmlátíš a pak před ním mlátíš někoho jiného, tak se k tomu otočí zády a dělá, že se jej to netýká :).
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #475 kdy: Prosinec 20, 2017, 23:04:55 »

No já k němu vždycky přiběhnu, pomlátim ho než vyběhne Gomez, a uteču :-D. Poťáky zrychlení jsou fajn. Problém je stihnout tu zbraň sebrat, ale když kolem něj rozházíš nějaký primitivní meče, tak je velká šance, že si po vstání vezme ten :-D. Navíc oni tě nezabijou, když tě dostanou, a já vždycky nechávám rudu u Diega v domečku :-D.

Hlavní co se dá ve hradě dělat hned na začátku hry je vykrást horní patro včetně věže. Poťáky na navýšení HPček, amulety co dávaj zbroj, peníze, majetek...

Taky se dá hned na malym levelu šlohnout ze stojanu meč, člověk tou dobou ještě ani rudu nemá, a ty meče jsou na začátek velmi rozumný.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #476 kdy: Prosinec 20, 2017, 23:25:10 »

Oni v noci chodí spát a nechodí současně. První jde tuším Raven, o 2 minuty později Atto a o další 2 minuty Scar. Na chodbě (musíš nejprve zmlátit ty dvě stráže nahoře na schodech) a toho, co hlídá zbraně vedle, je pak můžeš zmlátit, vzít meč a počkat na dalšího. Takto ti postupně naběhnou :). Na tom videu se ale sekli, takže první vylezl Scar a ostatní se nemohli nějak trefit přes židle a zdi :D.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #477 kdy: Prosinec 20, 2017, 23:36:40 »

No jo, ale to znamená mlátit lidi okolo :-D. Ne, ne, celej tábor musí bejt vyvražděnej do posledního dělníka, ale až později, až mě zraděj. Do tý doby jsou v bezpečí.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #478 kdy: Prosinec 21, 2017, 07:14:10 »

No tak ve hrách, jako Baldury, si bez náhody ani nevytvořil postavu. Už hned na začátku sis házel kostami a házel sis tak dlouho, dokud sis nenaházel super postavu a tím obešel pravidla hry. Todle mě třeba v těch hrách vždycky iritovalo, protože to nemělo žádný smysl. On to mělo smysl na papíře s lidmi, kde hody kontroloval PJ a kde hráč nemohl házet 100x, než si naházel tu "správnou postavu". NA PC to ale znamenalo jen to, že jsi tvorbou hrdiny strávil 10 hodin a klikal  a klikal na tlačítko hodit kostkou.

Taky jsem to tak dělával, protože mě to tak bylo vysvětleno :) Časem jsem pak sám přišel na to, že to nemá moc valný význam. Jako zelenáč jsem dělal haldu různých věcí, holt chyběla ta zkušenost a pak záleželo na komunitě kolem. V tomhle jsem neměl na začátky moc štěstí, ale když se chce, tak se k tomu člověk taky dopracuje :D

Obecně nahazuju jen tak, aby to vypadalo přiměřeně ke zvolené postavě a povolání, plus to zkoriguju přerozdělením některých atributů. V reálu je to tedy pár hodů, např. když mám trpasličího bojovníka, tak aby neměl sílu 10 apod. Pohybuju se tak na hranici součtu atributů do 85, což je v podstatě medián náhodného hodu. U Realms of Arkania jsem to třeba neřešil vůbec, tam jsem vzal to, co mi hra sama hodila. U Wizardry to naopak nejde, protože pokud chce člověk prestižní povolání hned od levelu 1, musí házet do aleluja. Teď když ten systém znám, tak bych to osobně taky udělal jinak.

Ne, tak to neni. Loadovat něco dokud nepadne optimální hod je fuj, a pokud mě k tomu hra nutí nesmyslnou obtížností a velkou rolí náhody, tak nebudeme kamarádi. Jediný místo kde to toleruju je hledání artefaktů v mm :-D. To člověk dělá maximálně jednou a neni to nutný.

Bohužel, i takové hry existují ;) Taky to nemám rád, ale pokud je to nějak zkousnutelné a není toho až moc, tak to většinou dám.

Některé ty hardcore mechaniky časem vyměkly, důvodem je právě to, že se to beztak dalo nějak obcházet a stal se z toho zbytečný opruz. Pro mě ideál, když to někdo aktivuje právě třeba formou voleb obtížnosti. Když chce třeba někdo managament družiny a postihy z něj, tak ať na to má extra zaškrtávátko apod. Grimrock má třeba pár hezkých volitelných nastavení, kterými si hráč může hru přizpůsobit pěkně na tělo.

Mimochodem, jaký typ hry je Grimrock 2? ;) U toho bylo taky docela hezké, jak se vůbec Grimrock jako takový na webech prezentoval jakoby opisem - hra ze staré školy apod.
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #479 kdy: Prosinec 21, 2017, 10:17:13 »

No, 85 je už docela vysokej součet. Jediný postavy schopný využít víc jsou paladin (kterej má tak vysoký minima že hodí i přes devadesát na pár kliknutí) a bojovník/klerik/mág, kterýmu dělaj hody přes devadesát moc dobře. Průměrnej hod je podle mýho průzkumu 77,7, 85 a víc padlo na 300 pokusech jen 4x :-D. (Netestováno na paladinech.)

Bojovník může mít i 65 a bude spokojenej, to neni postava, která by byla náročná na hody. Pokud se člověk drží jednoho povolání, průměrný hodnoty jsou pro něj víc než dostačující, zvlášť pokud se nestydí za cha 3.

Takže ano, většinou to nemá vůbec žádnej význam, a já osobně investuju čas hlavně to toho boj/kler/mága, u kterýho to význam má.
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 82