Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 08:08:43
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 82

Autor Téma: Koutek úvah a rozjímání o hrách  (Přečteno 129614 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #630 kdy: Listopad 15, 2018, 23:01:52 »

Někdy v budoucnu asi ano, ale já mám izometrie spojené spíše s D&D, proto jsem třeba nepodpořil Pillars of Eternity. Kingmaker byl výjimka, mě naštvalo právě to zaklínadlo v podobě Chrise Avellona.

Ultimy jsou pro mě docela zvláštní, mě to vlastně nikdy moc nelákalo. Tím, že se o tom tolik mluvilo/mluví a jaký je kolem toho kult, tak jsem se tomu o to více vyhýbal. Dark Suny naopak, přinejmenším Shattered Land mám už léta v plánu. U izometrií musím zmínit ještě Rage of Mages. To byla jedna z mála her mimo D&D, která se mi opravdu líbila (Golden Land sice nebyl špatný, ale tomu to hlavně podělala lokalizace).
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #631 kdy: Listopad 22, 2018, 20:39:58 »

Už se nebudu vracet k topicu přímo k Underworld Ascendant (UA), možná se to dokonce hodí spíše sem. Bedlivě jsem včera sledoval závěrečné titulky k UA a mezi backery jsem zahlédl jméno Raye Muzyky :) Docela dost přispěvatelů bylo i z řad Obsidianu. Překvapila mě však ještě jedna věc, mezi scénáristy byl uveden Chris Avellone, což si vůbec nevybavuji, že by o něm v Otherside Entertainment předtím mluvili. Obecně mě docela překvapilo, kolik lidí se na tom podílelo, ale pak mě dost pobavilo čtení jmen QA týmu - oni to snad outsorcovali přímo v Indii. Proto ta pochybná kvalita práce :D

Začínám být z Kickstarteru dost zklamaný a čím dál více se ujišťuji, že jsem ty úmysly různých týmů prokoukl správně :/ Nemyslím si, že Otherside Enetrtainment vybrali zas tak málo, aby výsledkem bylo to, co vydali, nota bene aby si nemohli dovolit pořádný tým testerů. Možná ten byznys plán byl opravdu myšlený jinak a pozastavení remaku System Shocku jim udělalo čáru přes rozpočet, ale děsí mě i ty změny uvnitř vývojářského týmu. To rozhodně nesvědčí o stabilním prostředí.

Realms Beyond je u mě asi opravdu poslední hrou, co jsem podpořil a definitivní rozhodnutí udělám poté, jak dopadnou Dungeons of Aledorn, u kterých jsem čím dál více přesvědčen, že jde o čistý podvod na backerech. Je to celé na pytel, protože díky Kickstarteru mohly vyjít perfektní hry, ale po těch posledních faulech budou backeři mnohem opatrnější. Když vidím, jak UA dopadl, tak jsem o to více naštvanější, že se nedostalo podpory Quido Henkelovi s jeho odkazem na sérii Realms of Arkania.

Ale třeba si Kickstarter musel tímto obdobím ohledně her projít a možná díky tomu ještě v budoucnu překvapí. Každý se musí nejprve spálit, aby si příště dal mnohem větší pozor ;) Osobně těch investovaných peněz nelituji, mě na tom celém mrzí hlavně ta neupřímnost patřičných týmů. Otherside Entertainment už zase hýří sliby a přitom ani nemají kompletní tým ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #632 kdy: Listopad 29, 2018, 18:35:27 »

Jenom taková zajímavost. Dneska jsem si zkoušel funkčnost některých disket u krabic a zjistil jsem, že mám komplet funkční Ravenloft: Strahd's Possession. Oproti CD verzi je ta hra v podstatě němá, fungují jen zvuky boje a okolí, ale hlavně jsem si u toho všiml, že ve hře je mnohem více portrétů, než jsem tušil :) Jinak Strahd's Possession lze normálně spustit přímo pod Windows 98, to bylo taky milé překvapení. Instalaci samotné hry jsem však musel provést v DOSBoxu, protože instalátor bohužel pod Windows 98 nefungoval korektně.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #633 kdy: Prosinec 12, 2018, 21:12:43 »

V Otherside Entertainment asi zavládla panika a Nigh Dive Studio přispěchalo s pár screenshoty z remaku System Shocku ... no, nestojí to ani za ukázku :) Já už si z toho opravdu musím dělat legraci, protože tohle jinak ani nejde. Underworld Ascendant je podle mě mrtvý a na patchích už se ani aktivně nedělá, ale ve hře je stále ještě System Shock 3 a u něj je potřeba především uklidnit investory. Zajímavé na tom celém je, že remake System Shocku byl původně odložen na neurčito a nikdo na něm neměl od té doby dělat. A najednou se objeví screenshoty, aby poodhalily pokrok ve vývoji? Dobrá, přistupme na to, kolik lidí tedy dělá na remaku a kolik na System Shocku 3? Tohle už je zoufalost.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #634 kdy: Prosinec 23, 2018, 18:38:28 »

Tak jsem se vrátil na Vánoce z Rakouska a při letmém pohledu na dění okolo her jsem narazil na nedávný problém s Chuchlem od Amanita Games a pobavil se u všemožných diskuzí :)

Předně, na SJW mám negativní názor od dob, kdy ještě pojem SJW neexistoval, stejně jako na všechny různé exhibující menšiny. To, že Amanita Games podlehli tlaku, je vcelku jejich problém a myslím si, že přebarvením hlavní postavičky hry Chuchel si nadělali do kalhot mnohem více, než tou snahou o korektnost - viz negativní reakce na Steamu a pokles hodnocení. Ovšem je to jejich byznys a co si budeme povídat, Amanitě jde jako většině herních studií předně o výdělky, navíc sklánějí svůj vlastní hřbet. Je to čistě jejich rozhodnutí a byť nad ním ohrnuji nos, respektuji ho.

Problém je totiž vůbec celá tahle doba a nezkušenost mileniálů a generace po nich. Výsledkem jsou všechny ty turbulence a ztráty identity a bůhví co ještě. Ustupovat je blbost a nadávat si vzájemně do všeho možného je taky blbost. Mladí se mají učit od starších a starší mají naslouchat. A všichni by pak vzájemně měli dospět ke kompromisu.

Ona ta hrůznost SJW  a toho za tím vám tady v české kotlině nedojde, protože s tím nemáme ve skutečnosti zas tak reálnou zkušenost, ale zkuste v Rakousku pomoci ženě s kočárkem do schodů, nebo pochvalte její vzhled. Menšiny jiných národností zcela vynechám. Vždy je to o lidech, ne každý na vás hned zavolá policii, ale některým nedávným příběhům z podniku, kde nyní dozoruji, jsem zprvu ani nechtěl věřit! Podléhat menšinám a podporovat pozitivní diskriminaci je cesta do pekel, a nerad bych, abychom na to jednou dojeli. A mnohem víc se bojím toho, že ten pohár jednou přeteče a pak se to prudce obrátí a celá nenávist vůči menšinám se změní v něco, co si rozhodně žádný z nás nepřeje.

Každý národ by se měl přenést přes svou minulost, stejně tak každá menšina. Co bylo před 100 lety, si dnešní generace umí jen stěží představit. Je zajímavé, že o blackface jsem slyšel za posledních 20-25 let až nyní, kdežto o židozednářském spiknutí slýchám posledních 10 let často, přitom je to mnohem větší pitomost než blackface, ale vždycky se najde někdo, kdo podobná témata vytáhne a začne na tom stavět různé konspirace. Je to úplně stejné, jako když někdo ve starověkých malbách vidí kosmické lodi apod. Když budu chtít, tak ve všem něco najdu. Osobně si myslím, že postižený (rasistický, netolerantní apod.) je právě ten, co v těch věcech podobnosti záměrně hledá. Ostatně ta ženština, která se před pár lety tolik brala za práva homosexuálů, gayů a transgender v Beamdog, je typická bílá heterosexuální žena, která o tom ví kulové ... ale přitom se skálopevně tváří, že ví, co tyhle komunity chtějí. Ona tomu prostě věří.

Pomalu si začínám připadat, že se dostáváme do novodobého období Temna a chybí tu už jen pořádná inkvizice, i když ta už v podobě SJW začíná zaznamenávat nevídané úspěchy. Ještě před pár lety bych těžko uvěřil, že se tohle může stát realitou, ale bohužel. Ona tahle doba stejně jako všechny ostatní jednou pomine. Teď už můžu doufat jedině v to, že to tu naší českou kotlinu mine.

Vše je to jen o ochotě vzájemného porozumění. Ostatně ne nadarmo u nás platí rčení, že vysvětlovat hlupákovi, že je hlupák, je kontraproduktivní. On to musí chtít sám pochopit, jinak se nikam nehneme. Jenomže dneska se každý hned zabejčí a neustoupí ani o krok. Proto ty diskuse vypadají tak, jak vypadají. Vše je buď bílé nebo černé. Nemám rád Zemana a hned je ze mě sluníčkář, byť to ani zdaleka není pravda ;) Ale to už jsem příliš odbočil.

Rozhodnutí Amanita Games rozhodně není žádný precedens a vliv jejich rozhodnutí na ostatní studia bude zanedbatelný. Osobně si myslím, že jde do určité míry o nedomyšlený PR tah - o hře se mluví, a pokud se o ní mluví, je větší šance, že si jí koupí více lidí.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #635 kdy: Prosinec 24, 2018, 08:32:20 »

Jo, žijeme v bizarní době. Přijde mi to úplně crazy. Asi to je tím, že žiju v ČR, kde se tohle "hnutí" ještě neusadilo.
Když si přečtu, že nějaký recenzent hry Chuchel po tom, co zjistil že existuje "blackface" se v článku kaje a omlouvá, že to neviděl hned, tak to už je spíš smutný případ :(
(https://medium.com/@midfalutin/chuchel-blackface-and-the-ease-of-silence-8fcbca1d4e0b
IP zaznamenána

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #636 kdy: Prosinec 27, 2018, 21:28:14 »

Souhlas se vsim co jsi napsal Elemire. Beha z toho mraz po zadech, a bohuzel i u nas se najdou taci kteri tvrdi ze jde o malickost ktera nic neznamena a neni podstatna. A to ze z toho muze byt pekna mezilidska mela je podle me jen otazka casu, ono uz to vlastne tak nejak probiha a zacalo to.

nedavno jsem videl upoutavku na nove Far Cry, dve cernosky tam prilbou umlati belocha co kleci na zemi...jsem si rikal co by se delo kdyby to bylo naopak.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #637 kdy: Prosinec 28, 2018, 00:22:29 »

Je to svým způsobem šílené, pořád tak nějak nemohu uvěřit tomu, že je to realita. Myslím si, že jsem dost tolerantní, ale i tolerance má své meze a hlavně ten současný svět paradoxně toleranci podrývá. Nejhorší na tom jsou pak různé nacionální tendence, typicky třeba současný postoj vůči Georgi Sorosovi v Maďarsku. Zase je tu na pořadu dne otázka antisemitismu a v tu chvíli nemohu nevzpomenout, že zrovna Madaři velmi rádi spolupracovali s Hitlerem. A opět jsme v bodě, kde to tenkrát začalo. SJW je pak pro mě druhá polovina toho tlaku na společnost, aby se ještě více hádala a bohužel je to ta škatulka minorit, která to v té nacionální vlně nakonec odskáče. Tenkrát si taky málokdo dokázal představit, co z antisemitismu vznikne a kolik menšin to vezme sebou.

My v naší kotlině naštěstí hledáme opět jen toho pověstného třídního nepřítele, na kterého bychom vše hodili, a kupodivu z toho vznikl takový maglajz, že byť to nedává smysl, tak se lidé zaobírají právě hledáním toho smyslu a to nějaký čas zabere :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #638 kdy: Prosinec 31, 2018, 17:12:19 »

Jsem se po velmi dlouhé době kouknul na stránky TSI Games, jak jsou daleko s jejich Seven Dragon Sagou (duchovní nástupce goldboxů) a tam je už 2 roky mrtvo...KDyž se to rozjíždělo, tak jsem byl úplně nadšenej, že konečně někdo "oživí" goldboxy a pak jsem viděl tu hratelnou ukázku souboje a strašně mě to zklamalo (grafika, celkově souboj jako takovej). Od té doby asi už na to nehrábli a divím se, že ještě ta stranka pořád funguje.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #639 kdy: Prosinec 31, 2018, 20:07:23 »

Co to neuspělo na KS, tak jsem to přestal sledovat. Podle mě doufali, že najdou nějakého investora, a chvilku na té hře ještě dělali, ale to bez financí nejde dělat dlouho. V tomhle jsem jim moc nevěřil a jak vidno, skutečně to nakonec krachlo zcela.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #640 kdy: Leden 08, 2019, 07:29:42 »

Dvě drobnosti z prolézání internetem :)

Life on the Grid - zajímavý článek o mapování ve hrách na blogu The Digital Antiquarian (ostatně zajímavostí se na tomhle blogu dá najít spousta, ale tohle je zrovna novinka, která určitě za zmínku stojí). Povšimněte si obzvláště dobové reklamy na Might and Magic: Book One ;)

Druidstone: The Secret Of The Menhir Forest is making me take RPG battles seriously - preview z alpha verze hry týmu, který stojí za oběma Legend of Grimrock ... o Druidstone jsem tu asi nikdy nepsal, ale vývojáři z Almost Human byli před lety značně zklamaní z nenaplněných prodejů Legend of Grimrock II a po nějaké době se rozhodli, že namísto dalšího odkazu na Dungeon Mastera a Eye of the Beholder by se pustili do něčeho jiného. Rock Paper Shotgun není zrovna ideální zdroj postřehů, ale podle mě je to celkem dobré zhodnocení stavu a obsahu hry, které mě ovšem trochu vyděsilo.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #641 kdy: Leden 08, 2019, 11:15:30 »

Tak nemuselo by to být špatný, jestli to nebude tal malý a všimnou si toho herní média. Já jsem o tom kupříkladu vůbec nevěděl.

Ale stejně se nemůžu zbavit dojmu, že bych uvítal spíš další Grimrock. Nebo by klidně mohli opustit návev a prostředí Grimrocku, ale přijít s podobným konceptem.
IP zaznamenána

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #642 kdy: Leden 08, 2019, 19:17:34 »

Ten článek o mapování je super! A reklama na MM1 samozřejmě taky (jako velká věšina tehdejších reklam v CGW) :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #643 kdy: Leden 21, 2019, 19:31:46 »

Záměrně nevyužiji příslušný topic, podle mě už je to beztak bezpředmětné, ale po očku stále sleduji vývoj - nevývoj Dungeons of Aledorn a musím se u toho škodolibě usmívat :) Nikdy jsem nevěřil tomu, že z toho něco bude, backnul jsem to spíše ze zvědavosti. Ostatně mnohem větší víru jsem měl v Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar, což asi pro ilustraci stačí. Od minulého roku se příval pseudonovinek o hře výrazně zpomalil a Team 21 neukázal nic hmatatelného. Ovšem dost vyzdvihovali svůj herní editor ... no a před pár dny se na KS v diskuzi objevilo, že editor má vadu a musí se nejprve předělat :D

Dobrý, jsem na podobný bullshit zvyklý, tohle už je prostě posmrtná křeč, ale zkusme si na chvilku představit, že tomu týmu věříme ;) Za chvilku už to bude rok, co byla ohlášena práce na betě a stále nic. Rozsah bety nám byl krásně prezentován a mě jen nejde do hlavy, že předtím to s tím editorem šlo, a nyní to nejde. Vlastně on i s tím byl problém, protože jim najednou betu nešlo sestavit ... a ... ne, ani takhle to nejde, protože jsou to různá protichůdná vyjádření a je snadné se dovtípit, že nutnost úpravy současného obsahu bude dalším důvodem pro "odklad".

Na počátku se někteří z nás pokusili poskytnout radu, ale v Team 21 jaksi nikdo nechtěl poslouchat. Ale čert to vem, mnohem víc mě sejří, že Dungeons of Aledorn je přesně ten typ projektu, který kazí crowdfundingu reputaci!! A ještě hůře, je to český projekt a zrovna český Grimoire není nic, co bychom tu potřebovali ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #644 kdy: Leden 25, 2019, 14:00:03 »

Nebudu dělat, že to neexistuje (viz Black Crypt: Won! (with Summary and Rating)), byť to mám tento rok také v plánu. Holt s Crystal Dragonem mě předběhl Ringo, taže pro tenhle rok už by ani jedno z toho nebylo žádným překvapením ... snad jen ty Shadowlands, ale to mě zas moc nezaujalo:)

Z Chestera začínám mít občas spíše legraci, ale to k tomu asi patří. Je zajímavé, že ač to zprvu vypadalo, že se v mnoha věcech shodneme (Ultima Underworld byla jasný příklad), ostatně oba patříme do éry Infinity Games her, takže bychom ten herní pohled mohli mít podobný, tak ohledně dungeonů máme mnohdy odlišné pohledy. Jeho styl hodnocení ponechám stranou, prostě má svá pravidla a mnohem podstatnější je textové zhodnocení formou toho jeho Gimletu.

... (For new readers, the "combat waltz" is a maneuver by which you attack then quickly side-step and turn before the enemy can retaliate.)

I can't remember if I mentioned in a previous entry that waltzing is a little harder in Black Crypt than other Dungeon Master clones, largely because the enemies don't follow a predictable pattern. You can't side-step until the enemy has already committed to turning and facing you; otherwise, he could easily go the other direction. For some players, this would mean simply adjusting their fingers and switching the direction of the waltz. For someone less manually dexterous like me, it means flailing randomly at the keys and, in a best-case scenario--running to the other side of the dungeon so I can catch my breath, settle down, and figure out a new pattern.

Hm, netuším, co za manuální zručnost má Chester na mysli, ale dost mu nezávidím, až bude hrát Stonekeep, kde chybí i ta možnost jednoduchého úkroku :D Ostatně combat waltz není úplně ideálně aplikovatelný ani u Eye of Beholder z důvodu stísněných prostorů a též horší předvídatelnosti pohybu nepřítele. Zaujalo mě to hlavně kvůli tomu, že třeba ve dvojce Dran Draggore mění směr rotace, ale je pravdou, že Chester zrovna tenhle souboj v duchu této obtížnosti popsal, takže to asi pro něj opravdu nic ideálního není:

After his little speech, when combat resumed, the dragon blasted us with a breath or spell that immediately killed Starling and put almost everyone else into the single digits, hit point wise. I had to reload and defeat the human Dran all over again. This time, I was able to side-step in time to avoid his opening blast. When I did, rather than risk losing any more progress, I ran out of the room, down a long corridor, and into another 3 x 2 room before quickly saving the game.

Mnohem více mě však zaujala další pasáž, kde už se Chester pouští do polemiky ohledně klonů her:

I had a reasonable amount of fun with Black Crypt. It's a clone, but there's nothing inherently wrong with clones. Without them, we'd have about a dozen total RPGs, and half of those would be weird one-off French titles. Clones allow you to get started without any confusion, let you settle in to familiar territory with a contented sigh. And despite the term, no "clone" is a 100% likeness. It's fun to see the different variations the developers take with a common template, like listening to a new jazz band improvise on a number you've heard a million times. Even when it's worse, it can still be interesting.

No, teď je otázkou, jak si Chester představuje ten "common template", protože to smrdí něčím hodně obecným a já osobně bych se neodvážil u dungeonů generalizovat (jako tuším, co má na mysli, ale nesouhlasím s tím). Ty hry mívají kolikrát tolik odlišností, že bych na nějaké důvěrně známé prostředí nevsázel. Ostatně combat waltz je zrovna jedním z nich, druhým je použitý setting pravidel a dalším třeba výhled na herní okno (vždyť hrál Darkspyre, to je v podstatě DM klon se sólo postavou a Top-Dawn pohledem a odtud se odvíjí poněkud jiný gameplay - vymyká se to klasickému templatu dungeonů jako kobek).

Oh, its graphics and sound are marginally better, but these are the things that an RPG fan--particularly a Dungeon Master fan--ought to care about least.

Tady nějak nevím, co si o tom myslet. Dungeon Master a Black Crypt jsou už na pohled neporovnatelné.

Meanwhile, Black Crypt fixed none of the problems that I had with Dungeon Master--inability to see equipment statistics and a needless food system among them. Even worse, it went in Eye of the Beholder's direction with character development, while offering none of Beholder's improvements, such as NPCs and side quests. The magic system is done a bit differently here, although in the end I found it neither better or worse than its predecessors. For all of these reasons, I expect it to GIMLET lower than Dungeon Master or Beholder.

Závěr tohoto odstavce byl jasný už z první věty a k tomu mám jediné - proč proboha teda ty dungeony hraje, když je to podle něj samý klon Dungeon Mastera a chybí tomu i tedy ten správný narrativ (já vynechal pasáž, kde porovnává ty DM klony s Ultima klony).

A teď ten Gimlet:

1. Game World. - 5 ... takže takový průměr
2. Character Creation and Development. - 3 ... Chester má raději vývoj postav jako u DM, naopak nemá rád vývoj postav jako u EOB a vlastně v Black Crypt je toho více horšího (EOB dostal 4 body)
3. NPC Interaction. - 0 ... zajímavé, že EOB se vlastně dřív zahránil právě kvůli tomu, že NPC má, tudíž celkově získal 41 bodů, kdežto DM měl jen o 6 bodů více (přitom EOB Chester strhal hned v několika významnějších bodech)
4. Encounters and Foes. - 5 ... nemohu posoudit, to bych to musel mít opravdu odehrané
5. Magic and Combat. - 4 ... EOB měl dokonce jen 3 body
6. Equipment. - 5
7. Economy. - 0
8. Quests. - 3
9. Graphics, Sound, and Interface. - 6 ... přesně jak Chester psal, on v tom podstatné rozdíly nevidí (EOB i DM taky dostali 6 bodů)
10. Gameplay. - 5 (tady si Black Crypt oproti DM a EOB o bod pohoršil)

That gives us a final score of 37, just north of my "recommended" threshold, but below the 41 I gave to Eye of the Beholder and the 47 I gave to Dungeon Master. (I must say, reviewing my Dungeon Master scores, I was a bit generous in several categories and I think it would likely rate closer to a 43 if I rated it now. I didn't have a lot of perspective during my first year.) Fans of this subgenre would argue (not entirely without a point) that perhaps it shouldn't be faulted for lacking NPCs, a dynamic game world, and an economy, since that's not what this subgenre is about. If it thus makes you feel better, you can think of it as rating closer to a 44 (and Dungeon Master closer to a 58) with those categories eliminated and the rest of the values rescaled accordingly.

Ale s tímhle závěrem, resp. vysvětlením, se dá celkem souhlasit. Black Crypt je ovšem podle Chestera mimo doporučení a Dungeon Master by se nově dostal skoro na hranici. Celá ta legrace nyní spočívá v tom, že DM už zůstane na vrcholu a těžko ho s tím Chesterovo přístupem cokoliv "podobného" překoná. To hodnocení samozřejmě neberu vážně, Ultima Underworld byla asi výjimka, kdy jsem zrovna ten blog začal pravidelněji navštěvovat a zrovna jsem se trefil.

Chesterův projekt určitě zajímavý je, to jsem ostatně už dříve zmiňoval. Nesouhlasit mohu s mnoha věcmi, ale podstatné je spíše porozumět těm jeho preferencím a podle toho se pak uzpůsobit. Dungeony, tady tedy jakožto subkategorie gameplaye odvozeného od Dungeon Mastera, je prostě něco, co u Chestera nebude mít na růžích ustláno, byť je to škoda.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 82