Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 16, 2024, 11:17:45
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Might and Magic 2: Gates to Another World  (Přečteno 5875 krát)

Ringo

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 274
Re:(Elemir) - Might and Magic 2: Gates to Another World
« Odpověď #15 kdy: Říjen 12, 2020, 21:52:43 »

No, nebýt jistého exploitu, který mi Richmond poradil, asi bych M&M2 dávno zahodil navždy jako nedohraný, protože je to fakt peklo. Jestli někdo říká, že Dark Souls, tak já říkám Might and Magic 2 je peklo :-D

Faktem je, že díky tomu exploitu jsem si tak mohl dříve troufnout na venkovní lokace a začal jsem je mapovat tak systematicky, že jsem skončil u zmapování všech sektorů + měst + jejich podzemí. Městské stoky jsou jednopodlažní. U hradu nevím, protože mapovací mánie a exploit mi vlastně dovolily nesystematicky hrady vynechat a já si je tak nechal na závěr.

Co mě ale dost mátlo, tak podivné sem tam dungeony, do kterých jsem se třeba jen tak propadl z venku a netuším, zda měly význam, zda je mapovat a nebo to je forma nějaého jakože nepovinného subquestu či zbytečného prostoru. A nebo to patří do děje a já k tomu vlastně nijak ještě neměl dospět.

Ale už se tu nebudu vykecávat, ať nenarušuji kontinuitu Elemirova deníku a náhodou něco nevyspoiluji, co nemám :-) 
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:(Elemir) - Might and Magic 2: Gates to Another World
« Odpověď #16 kdy: Říjen 13, 2020, 08:29:49 »

O existenci podobných exploitů jsem četl, ale jejich polohu naštěstí neznám :) Sice jsem třeba četl deníky a pak diskuse k jedničce a dvojce na Oldgames, ale kupodivu jsem se zatím vyhnul skoro všem spoilerům (a i to málo jsem doufám zapomněl :D).

V jedničce bylo perfektní dorazit do Wyrm Peaks poblíž úvodní lokace a zjistit "aha, to je to tréninkové místo, o kterém jsem četl!" Nebo později skrytý bod v lese ve čtverci A1. Podle těch popisků jsem si představoval, že to budou hodně vzdálená místa někde mimo běžné trasy, byť je to samozřejmě o náhodě, na počátku jsem se mohl vydat klidně úplně jiným směrem a minul bych to. Taky si vybavuju, jak jsem četl Richmondovu poznámku k Sheltemovu dungeonu, tedy alespoň myslím, že to bylo k němu, kdy popisoval neskutečně tuhé souboje s démony. Kvůli tomu jsem dungeonem doslova prolítl, a protože jsem měl asi kliku na souboje, tak jsem nechtěl riskovat porážku a vynechal jsem 2 jediná políčka ve hře, kvůli kterým bych musel znovu procházet delší pasáže chodeb (to je ten dungeon, co měl propojené okraje).

Kdyby náhodou, tak spoilery klidně pište, ale dávejte je do spoiler tagu. Já to v průběhu hry (dané pasáže) nečtu, ale zpětně se pak na to dívám, abych se dozvěděl, jestli jsem našel to či ono nebo jestli jsem zvolil stejný postup atd.

Edit: ještě k těm mapám, já ty dungeony počítal podle toho, co je na Oldgames v mapách od Xatrikse a pak vycházím ze Striderovi poznámky, že lokací je v MM2 celkem 60, což by na počet map odpovídalo. Vysloveně nutně počet vícepatrových dungeonů znát nepotřebuji, pro mě to byl spíš zajímavý postřeh, kdy jsem si tak nějak neřekl, že MM2 bych snad tentokrát dát mohl, vždyť to vypadá kratší jak jednička :D

Jenom ještě jeden drobný dotaz k úkolům - pochopil jsem správně, že lze mít více aktivních úkolů najednou? V manuále je to napsané jaksi zvláštně, jakože ano, ale ne u všech úkolů.
« Poslední změna: Říjen 13, 2020, 08:46:20 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Might and Magic 2: Gates to Another World
« Odpověď #17 kdy: Říjen 13, 2020, 18:07:23 »

Tak jsem konečně vytáhnul svoje Excelové mapy a skutečně ty víceúrovňové jsou asi jen pod hrady. Při prohlídce jsem tedy docela koukal, že některé dungeony jsem měl dost prořídlé, tedy rozhodně nezkompletované. Vůbec nechápu, proč nemám komplet tu Corakovu jeskyni! BuĎ jsem už toho měl dost a nechtělo se mi už zbytek mapovat, nebo jsem dosáhl svého a šel pryč...Fakt už si nepamatuju. Ale třeba ty astrální roviny, ty byly výživné, peklo na kolečkách :)

Stran toho systému přidělování questů, jsem si našel ve svém komentáři na DH toto:
Stejně jako v jedničce není přiliš dotažený systém questů. Přijmete quest a dokud jej nesplníte, nemůžete přijmout jiný. Ledaže byste potkali dvojici, která vás za obnos questu zbaví.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:(Elemir) - Might and Magic 2: Gates to Another World
« Odpověď #18 kdy: Říjen 13, 2020, 19:36:16 »

Díky, takže jako v jedničce, brát to quest po questu.

Corakova jeskyně vyžaduje nějaká povolení a vzhledem k názvu jsem jí považoval za klíčovou pro dokončení hry, ale asi tedy ne :) Každopádně já zkusím zkoumat všechno, co bude nějak schůdné, ale tentokrát asi nebudu lpět na kompletaci. Kdybych se do budoucna rozhodl na web dát nějaké mapy atd., tak dneska není problém to dokompletovat s pomocí cluebooků aj. Koukal jsem třeba na Ringovu mapu lokace C2 a má to opravdu hezky a hlavně kompletně popsané, takže nemám obavy, že by mi případně nějaké informace chyběly, popř. bychom to vůbec mohli dát dohromady společnými silami.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:(Elemir) - Might and Magic 2: Gates to Another World
« Odpověď #19 kdy: Listopad 04, 2020, 15:35:38 »

V noci jsem s úspěchem prošel a zmapoval Sandsobar, ale potřebný čas se jaksi neúměrně natáhl, takže na jeskyni pod městem nezbyl čas (opět to pak sepíši jako komplet). Překvapila mě totiž vyšší obtížnost celého města.

Půlku družiny jsem hned z počátku dostal na level 7, druhá pak mohla až na level 8 - využil jsem totiž toho, že jsem se ve městě hned na počátku vydal správným směrem a brzy jsem našel hospodu a trenéra. Jenomže ten levelup se záhy ukázal jako celkem nutný krok, protože skupinky nepřátel už byly větší (+ dva extrémy) a tužší. Navíc na pár místech ve městě nelze používat magii. Skoro mi to přišlo až jako levelscaling, ale ten by určitě nebyl takto skokový.

V Sandsobaru je portál do Tundary, takže pokud bych jeskyně pod městem nedával, můžu to zkusit o město dále, ale trošku se bojím, že Tundara bude ještě tužší :) Jeskyně pod Sandsobarem mají také jedno specifikum, které jejich průzkum může zhoršit - políčko před vstupem do nich stráží tuhá hlídka, takže cesta do jeskyně a zpět je ihned zatížena tuhým bojem. Naštěstí se mi v Sandsobaru dařilo z předem prohraných bojů úspěšně utíkat, takže by to mohla být jen jednosměrná komplikace (při návratu z jeskyně prostě z boje zdrhnu a mělo by mě to hodit před hospodu).
IP zaznamenána
This is the end ...