Schválně jsem zkoušel dohledat, co přesně se událo, ale asi je na to ještě brzy. Marzhin (Julien Pirou) se před nějakou dobou vytratil z fór, kde byl původně aktivní. Nejspíše se chtěl vyhnout všemožným otázkám a hlavně se chtěl asi vyhnout tomu, co se po release datadisku Trial by Fire strhlo. Na Linkedin jsem shodou okolností našel jednu drobnou zajímavost mimo Heroes VII .
Od dubna minulého roku se podílel na tvorbě zatím neupřesněného akčního RPG. To však bylo v lednu tohoto roku definitivně zrušeno. Na Heroes Community jsem našel zmínku, že se snad mělo jednat o Dark Messiah of Might and Magic 2, což zní celkem logicky. Byl by to určitě hezký dárek k 30. výročí, ale předpokládám, že důvodem zrušení byla DMM 2 byla akce For Honor, která je pro Ubisoft bezesporu přednější.
Ono je to totiž těžké. Ubisoft je už řádný dinosaur, který se pořád snaží hrát na notu rodinného podniku, což by mu asi vycházelo, pokud by se o rodinný podnik skutečně jednalo. Jenomže Ubisoft už je dávno obchodovatelnou společností a více jak rok rodině Guilemotů utahuje smyčku kolem krku Vivendi. Ta navíc vlastní většinu v mobilní divizi. Je logické, že se budou chovat jako typičtí akcionáři a nebudou nikterak shovívaví vůči experimentům. Odklon od Might & Magic mi vzhledem k prodejním výsledkům přijde samozřejmý, stejně tak mi přijde samozřejmý pokus prorazit se strategickou částí na mobilní platformě.
Přitom on je to ve své podstatě začarovaný kruh, který se paradoxně uzavřel vznikem Reference Teamu v čele s Erwanem. Na počátku to vypadalo zajímavě, ale univerzum Ashanu, potažmo Reference Team, podle mého zasahuje do her více, než je zdrávo. Ve hrách tak není místo pro žádnou evoluci. Důvody pro vznik Ashanu byly vždycky pitomost, jen to prostě jednomu člověku zajistilo dlouholeté teplé místečko v Ubisoftu (právě v osobě Erwana spatřuju hlavní důvod, proč nejsou námitky komunity brány v potaz). I to by se však ještě dalo. Definitivně to ovšem podkopala veškerá snaha o levný vývoj her z tohoto univerza. Marzhin byl nakonec asi jediný člověk, kdo to myslel s MM opravdu vážně a měl k tomu skutečný vztah.
Je proto až zarážející, že ohlášené mobilní hry se mají vrátit zase k původnímu univerzu a navázat na Heroes 3. Nechápu proč zrovna číňané by tohle měli řešit, po původním univerzu se volalo hlavně v Americe a Evropě. Nehledě na to, jak bez rozmyslu ten asijský reportér převezme paskvil v podobě názvu Might & Magic: Heroes 3 ... kurňa, žádná takováhle hra nikdy neexistovala! To že to zkoušeli cpát na ten svůj HD remake, je čistá zhovadilost. Ono opravdu stačilo, kdyby tu komunitu poslouchali, tedy jinými slovy, kdyby v Ubisoftu kopli Erwana do prdele a ukázali mu dveře ven.
Každopádně Čína nás nemusí nijak zajímat, obě ohlášené mobilní hry jsou asijskou exkluzivitou. Pro nás bude tento rok asi opravdu rokem, kdy se kapitola Might and Magic uzavře.