Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 22:13:19
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Drakensang (1 + 2)  (Přečteno 13177 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #15 kdy: Duben 18, 2019, 20:02:55 »

Podle mě trošku jo. Ono jednička má svůj vlastní příběh a není nezbytné znát obsah dvojky, nicméně pak prostě nechápeš určitou návaznost. Od počátku dostaneš třeba úkol, že tě pozval tvůj starý přítel Ardo do Ferdoku, když tam dojdeš, zjistíš, že jej zabili a vyšetřuješ jeho vraždu a chceš jej pomstít. Přitom potkáš i další staré přátelé. Arda a je znáš právě z příběhu dvojky, kde se seznámíte a společně zažijete dobrodružství, jednička se děje cca 20 let po té. Potíž je v tom, že se hrdina chová v rozporu se znalostmi hráče, jelikož tvrdí, že všechny ty postavy zná a podobně, cítí "bolest" ze ztráty přítele atd, ale hráč přitom neví, o kom je řeč a dozvídá se to v těch dialogách stejně, jako postavy, kterým to říká.

Je to především na začátku hry, kde prostě hráč ty vazby žádné nemá, pokud dvojku nezná a tak i příběh moc nevtáhne. Pak už to jde ale jinou cestou a na dvojce nezáleží.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #16 kdy: Duben 18, 2019, 22:11:11 »

Takže to je v podstatě jako u Ultimy Underworld 2, pokud hráč nehrál Ultimu 7. Budu to mít na paměti.

Richmond: když už tedy o něčem takovém uvažuješ, začni opravdu Neverwinter Nights 2, je to něco úplně jiného než jednička a dodnes to podle mého v těch novodobých party-based RPG nemá konkurenci.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #17 kdy: Duben 19, 2019, 23:54:02 »

Mí udatní hrdinové prošli celý Tallon  vyřešili mnohá trestuhodná bezpráví, nejprve dali nakládačku tlupě ogrů společně s vojáky Tallonu, díky čemuž se do mé vily přistěhovali další dva nájemníci, následně společně s chrabrým rytířem Pracelotem dali nakládačku hrozivé ještěrce, pak po letech nalezli a pohřbili ostatky zavražděné kněžky v háji a upekli si buřty u ohně, když ten háj hořel dračím ohněm a posilněni se vydali si to s drakem vyříkat. Po chvilce domlouvání, kterého se účastnil i trpasličí princ Aron, drak ztratil hlavu, já a mí přátelé byli pozváni k trpaslíkům do Murloshe. Dračí hlava pak ozdobila můj dům, asi pro výstrahu, či co.
https://i.postimg.cc/w68m1MkD/Drakensang-drak.jpg
A jelikož nebylo moc kam jít, rozhodl jsem se vydat na návštěvu k těm trpaslíkům.
« Poslední změna: Duben 20, 2019, 00:55:37 od Milhaus »
IP zaznamenána

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #18 kdy: Duben 20, 2019, 13:08:09 »

Milhaus : Dračí hlava super ! :) Akorát tedy grafika těch postav pro ovládání je nějaká taková chudá nebo co, vypadají všichni jak naprostí looseři, když vezmu, že to je téměř z konce hry?

Elemir: NWN2 - možná to vezmu na milost. První díl ve mě zanechal hluboké šrámy, nejsem zvyklý hry nedohrávat, ale tady už jsem se trápil. U té dvojky všichni vyzdvihují datadisk Mask of Betrayer.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #19 kdy: Duben 20, 2019, 18:29:19 »

Tak ta hra si moc na epické brnění nehraje. Navíc jsou to všechno kouzlící postavy, tedy nemohou nosit železné zbroje (žádný díl, od přilby až po nátepníky či boty) a štíty (jinak by nemohli kouzlit). Ale konec hry to ještě není, u trpslíků jsem ještě sehnal jeden oblek pro mága. To zlaté brnění může nosit jen hlavní hrdina. Důležité je to tmavě-hnědé, které má na sobě Gladys, zvláště v boji s drakem.
IP zaznamenána

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #20 kdy: Duben 20, 2019, 20:52:04 »

Asi jsem to blbě napsal. Šlo mi o ty obrázky charakterů vpravo nahoře. Ony asi odrážejí, to, co je vidět na těch postavách uprostřed, ale celé mi to přijde graficky tak nějak "chudé","odfláklé". si to neumím popsat :)
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #21 kdy: Duben 21, 2019, 02:10:55 »

Já nevím, mě to příjde vcelku normální. Ty ikonky slouží hlavně na přepinání postav. Ale je na nich vidět to, co mají na sobě. Což někdy ani není výhoda, když právě třeba mají některé železné přilby, tak jim ani není vidět ksichta je obtížnější je rozeznat. Ale zas některé přilby jsou jako dělaná pro určité postavy. Ti kouzlící většinu nemůžou nosit.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #22 kdy: Duben 23, 2019, 15:54:33 »

Tak tajemství Dračí výpravy odhaleno, hora Drakensang dobyta, finální boska dostala nakládačku, spokojenost :).

Na hoře Drakensang jsem si uvdomil, že todle je jedna z her, kterou je možné nedohrát, pokud člověk postupuje špatně a rozvíjí své hrdiny v nesprávných dovednostech, na druhou stranu tu lze i asi neomezeně expit, jelikož zdejší obludy se nejspíše objevují neustále a nikdy nepřestanou. Nedovedu si moc představit, jak bych to tu hrál s někouzlícími postavami, neboť zde i to základní útočné kouzlo bylo hodně užitečné. Trošku jsem to taky pravda podcenil a nevyrobil si ze všech zásob žádné lektvary a šel jsem sem dost nelehko, možná s pořádnou dávkou lektvarů by to zvládla i nekouzlící parta. Tedy ono když člověk ví, co tam má přesně udělat, zvládl by to nejspíš i hrdina sólo, ale nesmí moc zaváhat. Mě tam třeba v jednu chvíli honilo asi 9 kamených golemů, 6 bleskových ještěrek, 3 obyčejné bojové ještěrky, 10 sektářů a 4 škorpioni a neustále se obnovovali.

Nyní válčím s instalací druhého dílu. Zjistil jsem, že mi asi nefunguje mechanika v PC. Ale češtinu z těch orginálek se mi povedlo vydolovat a koupil jsem to na steamu, akorát u dvojky ani u datadisku tam nejde přepnout na němčinu, tak ještě budu muset vymyslet, jak dotoho dostat německý dabing z toho patche, který k českému orginálu na DVD byl.
IP zaznamenána

troska

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 3
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #23 kdy: Duben 23, 2019, 18:31:08 »

Tak to já se lopotim pořád ve Ferdoku. Trochu se s tím trapim, je to takovej složitější systém než MaM. Nikde není nějakej polopatickej popis (v čj) a nemám tolik času u toho sedět a studovat co s čím souvisí
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #24 kdy: Duben 24, 2019, 13:42:55 »

No, ono není nezbytné chápat úplně všechno, postupně času pochopíš to základní a posléze i některé další věci a až na konec, pokud budeš chtít a potřebovat, můžeš pochopit i další věci. Ale dá se bez toho obejít. Ono pokud bys měl studovat ta pravidla místo hraní, přestalo by tě to brzy asi bavit.

Podle mě tam platí několik zásadních věcí:
1. Čím vyšší hodnota jakéhokoliv ukazatele, který se dá zvedat, tím lepší

2. Každé povolání má jiné hodnoty, jak může dané věci zvedat na určitém levelu. Tedy na daném levelu dosáhne určitého maxima a více danou věc nezvedne. Na dalším levelu se zase maximum může posunout výš. Zhruba kolem 12 levelu ale každé povolání začne dosahovat svých úplných maxim a více se dané schopnosti či vlastnosti, nebo počet životů či many nenaučí.
To je základní rozdíl mezi povoláními. Třeba zloděj bez magie dosáhne vyšších hodnot maxim v některých těch věcech, než šarlatán. Třeba v páčení zámků nebo kapsářství bude asi vždy o trchu lepší. Nicméně u většiny dovedností není třeba být na maximu pro úspěch ve zkoušce.

3. Počet vědomostních bodů za zabité obludy se mění a záleží na levelu obludy a hrdiny. Jakmile je hrdina příliš silný,m za zabitou obludu již nezíská vědomostní body. Naopak za plnění úkolů je počet získaných vědomostních bodů konstantní. Logicky z toho vyplývá, že je lepší nejprve zabíjet obludy (pokud možno od nejslabší po nejsilnější) a až pak plnit úkoly.

4. Každá věcve hře má svůj popis. Pokud na cokoliv na obrazovce postavy klikneš pravým tlačítkem, zobrazí se ti onformace o ní a také to, co jí ovlivňuje. To platí ne jen o schopnostech, bojových kombech na blízko/dálku a obrany a kouzel, ale také o všem ostatním. Můžeš tak zjistit například to, co ovlivňuje základní útok/kryt/střelbu, nebo třeba množství životů, many, odolnosti na magii a tady ty informace co jsou na obrazovce pod vlastnostmi vlevo dole. Vesměs to ale ze začátku není důležité řešit a zajímat tě to začne až později.

5. Každá postava by měla mít namaxovanou primární zbraň, kterou používá (doporučuji u každé rozvíjet jen jednu a té se celou hru držet). U postav které nekouzlí doporučuji ještě zvednout jednu zbraň na dálku (buď luk, nebo kuš, vrahcí zbraně bych se vyprdnul).

Doporučuji u každé rozvíjet jednoruční zbraň, které podporuje kombo s třemi meči, které je druhé v pořadí v té větvi bojových komb, které začínají finesou. (měli by to být šermířské zbraně, šavle, meče). Tudle fintu se nejspíše naučíš až v Tallonu. Je to nejužitečnější bojová finta a defakto jediná, kterou jsem používal. Aktivní dovednosti ve větvi s krytím bych se vyprdnul, jelikož jsem je nepoužíval vůbec. Všechny postavy by měly mít štít. Některé zbraně podporují i fintu silného úderu (podporuje to tuším kladiva/sekery, meče, šavle) a dále to pokračuje dalšími fintami. Tadle první finta se hodí na začátku, ty zbývající jsou vcelku k ničemu.

Na této obrazovce aktivních fint pro boj na blízko jsou ještě bojové styly - postoje. 3 útočné a 3 defenzivní. Podle mě nemá význam se to učit, já osobně to vůbec nepopužíval. Nicméně na tu fintu s třemi meči se musíš naučit útočný postoj I. Jinak bych se nic z toho neučil.

Na obrazovce střelby jsou některé finty se zbraněmi na dálku. Já měl magické postavy a střelbu jsem vůbec nepoužíval, nicméně pokud by ses to učil, doporučuji se naučit všechny, které se vztahují ke zbrani, kterou používáš. (ale až později).

Na obrazovce Obrana jsou nejdůležitější pasivní schopnosti, které by ses měl naučit všechny u všech postav. Na ně musíš splnit i požadavky na vlastnosti. Potíž je potkat učitele, kteří tě to naučí a ty se liší podle toho, jak hraješ hru. V první kapitole ve Ferdoku je voják u kapitánky, který učí tuším všechny na úroveň I. Nejsem si jist kočičími reflexy, ale ty případně učí Caneo v Chudinské čtvrti. V druhé kapitole v hraběcí čtvrti je učitel (u kapitínky), který učí práci se štítem a zbrojí na level II. V močále si nejsem jist, ale zdejší správce, pokud přežije a nezabiješ jej, možná učí býčí odolnost II. (ale nejsem si jistý), já se jí naučil až v Tallonu. V krvavých horách zeleží, za co hraješ. Při hře za čarodějky tě Alvina naučí kočičí reflexy II. Při hře za inkvizici tě naučí nějaké dovednosti instruktor v jejich táboře. (možná tu býčí odolnost). Při návratu do Ferdoku z Krvavých hor se také nedaleko chrámu Hesinde oobjeví elf, který učí Kočičí reflexy II. V Tallonu učí tamní učitel voják býčí odolnost, zbroje a štíty I-III a tamní zloděj kočičí reflexy I-III. Taky se tu můžeš naučit i ty finty na boj na blízko. Murloshi učí jeden trpaslík úplně všechno.

Každá postava by taky měla umět na maximum možného v danou chvíli dovednost "Železné nervy" a tudle dovednost podobně jako zbraň udržuj neustále na maximu. Zabrnání to vážným zraněním, které jsou nejvíce nepříjemné (stačí jich mít 5 a postava upadne do bezvědomí a spousta oblud tadle zranění dělá, například krysy, divočáci, harpyje, také to způsobují některá kouzla. Také je to důležité zejména u kouzelníků, aby nepřerušili vyvolání kouzla, když jsou zasažení.

6. V partě můžeš mít 4 postavy.

1. postava by měla umět zlodějské dovednosti, jako páčení zámků, odstraňování pastí, vnímání, případně jí můžeš naučit kapsaření.

2. postava by měla umět sociální dovednosti. Přesvědočávní je dobré, pokud umí hlavní hrdina, protože jsou ve hře situace, kde záleží jen na něm a společníci mu v dialogu nepomohou. Empatii, obchodování a etiketu může umět někdo jiný. Svádění záleží na pohlaví. Pokud budeš sebou vodit v partě Gladys, tak ona to umí a tak, jak to má naučeno hned po té, co jí získáš, to stačí a není třeba jí v tom rozvíjet. Hlavního hrdinu tak můžeš naučit též svádění (pokud je muž) a ono přesvědčování.

Dovednost obchodování se na maximum učit nemusíš, nicméně v domečku budeš mít postavy, které tě do bojů doprovázet nebudou a jednu z nich to můžeš na max naučit a při obchodování jí prostě vzít do party. Třeba Dranor je na to ideální. Podobně se to dá říct o kapsářství. Je dobré umět obojí kolem 12, ale víc to naučit třeba toho Dranora, pokud s tebou do boje nebude chodit. Dovednost pohybu ve městě (typická zlodějská) je vcelku zbytečná, Gladys jí trochu umí, nemá moc význam se jí v prvním díle učit.

3. postava by měla umět dovednosti divočiny, jako sbírání bylinek, trofejí, dítě divočiny. Pokládání pastí je zbytečné. Také by měla umět alespoň trošku ranhojičství (ale nemusí to umět nějak moc, pokud máš kouzelníky). Dovednost léčba otravy je k ničemu a vůbec se jí neuč (nahradí jí kouzlo). Todle můžeš ze začátku učit amazonku a později místo amazonky vzít elfku v močálech, která je lepší.

Dovednost tajemství je defakto identifikace kouzelných předmětů, myslím, že 4 hlavní postavy, které budou chodit do bojů to není třeba učit, můžeš to ale naučit některého společníka, který bude v domečku.

U všech těchto dovedností 1-3 postavy dlouho platí, že si vystačíš s hodnotou kolem 12 a nemusíš je maxovat. Nestačit by to mohlo až v Murloshi, kde to budeš muset zvednout (hlavně zlodějské a sociální dovednosti).   

4. postava se může více specializovat třeba na kouzla, nebo boj a nerozvíjet ty další věci. Nebo ty dovednosti můžeš více rozložit mezi všechny 4.

Dovednosti řemesel (kovářství, výroba luku a alchymie) by se neměly tyto postavy učit a je dobré je naučit společníky, kteří budou v domečku a namaxovat je, až to budeš potřebovat kvůli některým návodům.

7. U kouzel je dobré umět takové bílé kouzlo (nevím název, ale je to základní) jakožto jediné útočné - já žádné jiné nepoužíval a můžeš do něj dát i nějaké vědomostní body postupem času, pak kouzlo takového modrého štítu (nějak krunýř něčeho), to by měly umět všechny postavy, co kouzlí, tedy idálně všechny 4 a měl bys do něj dávat i body. Jakmile budeš mít možnost přepnout modofikátor u kouzla, používat ty nejvyšší (jeto dáno levelem hrdiny). Maximum jsem dosáhl modifikátor 6. Hodí se i kouzlo léčivý balzám, kde opět se zvedá modifikátor. Čím vyšší hodnota modifikátoru, tím více vyléčí vážných zranění. Logicky má smysl dosáhnout modifikátoru 4, abys odstranil všechny zranění. Tedy do toho dávej body průbněžně tak, abys ten modifikátor na určitém levelu postavy zvednul (není třeba to maxovat). Todle kouzlo téměř vyřadí dovednosr Ranhojičství, nicméně neléčí kritické zranění (které postava má, když upadne do bezvědomí, tedy kvůli tomu je třeba nějakou postavu mít, která ranhojčství trošku umí). Tydle kouzla by měly umět všechny kouzlící postavy, které chodí do bojů. Hodí se kouzla posilující vlastnosti, u nich stačí, když je umí 1 postava. Všechna tato kouzla se lze naučit po příchodu do Ferdoku u alchymistky nedaleko chrámu Hesinde (po příchodu po pravé ruce).

V hraběcí čtvrti ve druhé kapitole ve Ferdoku tě alchymistka Aurelia naučí kouzlo odstraňování jedu. To nauč všechny postavy, které umí kouzlit a nedávej do něj žádné vědomostní body. Vyléčí to v prvním díle všechny otravy a tím úplně vyřadí ze hry dovednost léčbu otrav.

Další učitelé kouzel jsou čarodějky v Krvavých horách, elf ve Ferdoku, který se tam objeví po příchodu z Krvavých hor. Pokud by si hrál za elfa, můžeš je tam naučit vyvolávat zvíře. Jinak ty kouzla jsou vcelku k ničemu.

V Tallonu alchymista učí obrané kouzlo proti magii (které zvedne hodnotu RM), které doporučuji naučit všechny kouzlící postavy a dát do něj i VB. Také může naučit lidského kouzelníka vyvolávací kouzla. Doporučuji se naučt ohnivého elementála a džina. Nejprve dávej VB do elementála, který ti dost pomůže třeba s drakem. Později do džina, což je nejsilnější obluda, kterou lze vyvolat, nicméně nemá modifikátor a síla vyvolaného džina se řídí nějak náhodně. On sám je ale dobrý bojovník a silnější verze umí i kouzlit. U všech ostatních vyvolávacích kouzel platí, že síla vyvolané obludy je daná modifikátorem. Velikost modifikátoru ovlivňuje počet bodů vložených do kouzla alevel hrdiny. Čím vyšší, tím lepší, ale také náročnější na manu. Třeba zvíře postupuje tak, že nejprve máš tuším vlka, pak divočáka, pak medvěda pak černého medvěda. Každý má i více stupňů síly, což se projeví na jeho vlastnostech. Kostlivec třeba začíná základním kostlivcem a končí lichem a podobně. Doporučuji v partě mít lidského mága a ta vyvolávací kouzla se naučit.

8. Pokud nebudeš mít do čeho dávat VB, doporučuji je dávat do životů, many a zvednut je na max a pak zvedat některou vlastnost na max. Třeba pro bojové kouzelníky - zloděje (šarlatány), je nejdůležitějí vlastnost odvaha. Která zvedá množství many, zvyšuje základní útok a zlepšuje některé dovednosti zlodějě. Maximem u šarlatána je třeba 19. Pak třeba intuici (které zvedá zase manu, kryt a některé dovednosti). Případně sílu, která ale u šarlatána je třeba max 15.
-----------------------

Můžu třeba popsat svojí hru za šarlátána, jak považuji postup za "ideální", abys zmaximalizoval získané VB pro hrdinu i společníky, pokud bys chtěl. Tam by to bylo jasnější, jak postupovat, ale byl by to i spojler.
« Poslední změna: Duben 24, 2019, 14:52:53 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #25 kdy: Duben 26, 2019, 16:00:02 »

Tak instalace druhého dílu i datadisku i s německým dabingem a češtinou se nakonec povedla. Německý dabing je v druhém díle (tedy zejména s datadiskem) opravdu lepší. Musel jsem dát dohromady instalačku z DVDček s nepříjemnou ochranou a z něj vytáhnout češtinu, přidat do ní německý dabing a ten pak též vytáhnout a celé to nakopírovat do steam verze, která nemá ani češtinu ani německý dabing (nevím proč).

Nakonec se tedy vše povedlo a funguje to, navíc je to i stabilnější, než první díl.

Po chvíli hraní jsem si vzpomněl, co mi na druhém díle nejvíce vadilo. Ono v té hře víceméně nemá význam hrát za cokoliv jiného, než za elfa čaroděje. Je to ze dvou důvodů.

Jedním je, jaké společníky je možné ve hře potkat a přidat do party. Hráč potká dvojku člověk kouzelník a elfka hraničářka, což jsou jediní 2 společníci, kteří umí kouzlit. Kouzelník je lepší z hlediska magie, elfka je dobrá ve střelbě z luku, ale ovládá i kouzla elfů (jen má méně many). Problém je, že hned, jak je potká, si musí vybrat, který z nich přežije a který umře. Nemůže mít oba. Dále pak získá společníka zloděje a trpaslíka bojovníka a později ještě člověka bojovníka, což je zdá se mi vše, pokud potká ještě někoho jiného, tak je to v tak pozdní fázi hry, že to nemělo už smysl a zapomněl jsem na to.

Logicky tak nemá význam brát postavy zaměřené na zlodějnu, jelikož ty se duplikují s tím jedním společníkem, kterého tak či tak bude vodit sebou velmi dlouho. Stejně tak nemá význam hrát za bojovníka, jelikož od toho má toho trpaslíka. Pokud chce mít v partě zastoupeny všechny dovednosti, konkrétně především dovednosti divočiny, pak musí hrát za nějakého lidského kouzelníka (je jich asi 5 typů), v rozhodující fázi si pak vybrat hraničářku a tu rozvíjet v dovednostech přírody. Nebo může hrát sám za elfa, učit se dovednosti přírody a vybrat si mága. Mít 2 mágy v partě je vcelku zbytečné.

Druhým důvodem je ovládání. V prvním díle šlo ovládat celou partu a přitom si vybrat jako vůdce kteroukouliv postavu. Stačilo 2x kliknout na její avatar. Ve městě byl tak vůdce spíše zloděj, v přírodě spíše elf (postava, co uměla dovednosti divočiny). Ve druhém díle to nejde, člověk může ovládat buď jednu postavu sólo (ty ostatní za něm jdou až později, když je dál), nebo může ovládat celou skupinu, ale v tom případě hlavního hrdinu. Ve městě na tom nezáleží a když člověk chce třeba vypáčit zámek na truhle, tak si zloděje vybere. Jenže v přírodě jsou bylinky a obludy různě roztroušeny a tedy má smysl ovládat tu postavu, která je umí brát a současně řídit celou partu.

Logicky by tak hlavní hrdina měla být postava, která umí získávat trofeje a bylinky. Ono se to tedy může naučit kterékoliv povolání, jenže to nemá význam, protože se jednak duplikují a jednak na to ani nejsou tak talentovaní, navíc třeba šarlatán má hodně věcí, které se musí učit. Také se dá hra samozřejmě hrát bez těchto dovedností, ale je to škoda, protože je to vcelku dobrý zdroj i financí a také zde jsou užitečnější recepty na výrobky a tedy se i vyplatí něco vyrábět (časem).

Postupně jsem tak nejprve začal hrát za šarlatána, pak za lidského kouzelníka, pak jsem zkoušel i další dva typy kouzelníků (elementaristu a vyvolávače) a nakonec jsem zase skončil u elfa, za kterého jsem to ale hrál i vždy v minulosti.

Ale alespoň jsem si vyzkoušel většinu úvodních úkolů v Nadoretu, tedy u mistra zlodějů, mistra kouzelníků i mistra elfů, nezkoušel jsem jen velitele stráže (za kterým jdou bojové postavy). Ten začátek se v tomto ohledu v té hře liší a každý má jiné úkoly. Nejvíce to dává jako celek smysl za zloděje, jelikož jeho zkoušky se vztahují dost k hlavnímu příběhu (který plní všechna povolání) po splnění zkoušek u svého učitele. Zkoušky ostatních postav zase dají trošku vyšší smysl některým vedlejším úkolům, které se ve hře objeví později a které už získají všechna povolání.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #26 kdy: Květen 02, 2019, 17:13:40 »

Tak nakonec jsem se rozhodl přecejen hrát za toho metamága, neboť hrát za elfa se mi znovu nechce a rád bych vyzkoušel tu elfu hraničářku jako parťačku. NAvíc jsem chtěl vyzkoušet to kouzlo vyvolání nemrtvých. U nej je zajímavé, že se střídá dle modifikátoru kostlivec bojovník a lich, kde každý vyšší je lépe vybavený. Lich je pochopitelně vždy lepší, jednak umí hodně kouzel (s modifikátorem 5 je lepší kouzelník, než já) a jednak jej nepřtelé vyhodnocují jako první cíl a chtějího zabít dřív, než mě a tedy funguje jako živý štít (na bojovníka kašlou). Taky jsem dle internetu konečně zjistil, jak se používají kódy na bonusové věci a tak mi do hry přibyli nějaké nové předměty.

V Nadoretu v přístavu jsem si udělal selfie.
https://i.postimg.cc/KxB4S9d9/drakensanga1-2019-05-02-00-14-09-248.jpg
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #27 kdy: Květen 02, 2019, 22:13:04 »

No, ale tu plíseň na nohou máš opravdu hezkou :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #28 kdy: Květen 02, 2019, 22:22:52 »

Taky na mě ty plísně vybafly, humus tyfus filcky! :)

Milhaus: trochu mi přijde na metamága (zvláštní označení!) hnutej westernovsky :)
IP zaznamenána

Ringo

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 274
Re:(Elemir) - Drakensang (1 + 2)
« Odpověď #29 kdy: Květen 02, 2019, 23:59:03 »

Tak když pominu ty oplzlé reklamy okolo toho selfie, tak se nějak rozvzpomínávám, že ten Drakensang byl ještě ten z těch moderních her, kde se mi ta grafika docela líbila. Škoda jen těch blbě udělaných soubojů, ty mi nesedly a pohřbily tak veškeré mé tehdejší snažení, zahrát si nějakou novější hru.
IP zaznamenána