Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 14:30:04
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)  (Přečteno 21813 krát)

flash

  • Host
(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #30 kdy: Září 09, 2013, 04:03:06 »

Hmm..tak to je teda zmatek:)
Vyrobil jsem 3 zelezne dyky.Prvni jsem vylepsil bez jakýchkoliv bonusu na kovani a dmg se zvednul z 10 na 16.pak jsem si vzal prsten z 26% na kovani a kupodivu vysledny dmg byl zase 16.takze jsme si vzal ještě celenku z 26%, celkem tedy 52% a výsledek byl 18 dmg. Jeste jsem ten samy postup opakoval se zeleznymi rukavicemi ale výsledek byl stejny, z 26% to bylo stejne jako bez nich. Tak ted nevim jakym zpusobem se tohle pocita a co vse na to ma vliv. Asi bude nejlepší když clovek bude něco vyrábět naboostovat se vsim co jde a moc nad tim nepremyslet:)
IP zaznamenána

flash

  • Host
(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #31 kdy: Září 09, 2013, 04:22:24 »

Tak ještě update. Zkusil jsem ještě Ebony mec. Vylepseni bez bonusu na kovani 36 dmg, z 26% 38 dmg a z 52% 41 dmg. Jestli zalezi na materialu, nebo na tom jak vysoky ma věc pocatecni stat? Kazdopadne tech 52% nebude zvyseni o plnych 52% to je jasne. Ale jak to presne funguje je dost zamlzene.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #32 kdy: Září 11, 2013, 07:18:35 »

Předpoklad o nesčítání bonusů mě už taky napadl, ale z nějakého fóra si vybavuju, že tam psali o sčítání bonusů ke střelbě, takže pokud to platí pro jeden, mělo by to teoreticky platit pro všechny.

Na UESP je k damage (kovařině) nějaký šílený vzoreček, který jakoby rovnou posouval hranici, odkud se vliv počítá. Mě s kovařinou na 80 i na 100 šlo vždycky vykovat předmět jen se základním damage (rukavice kovařiny 17% bez vlivu). Překvapení bylo jen u luku - na Solstheimu jsem si totiž všimnul, že zatímco dýku apod. vykovám se základním damage, u luku mi to psalo podstatně vyšší čísla. Nevěnoval jsem tomu však žádnou velkou pozornost, ve finále totiž vylepšování dopadlo vždy stejně (do úrovně legendární), jako když jsem vylepšoval nalezený luk ze stejného materiálu a se základními statistikami. UESP o vlivu jiných dovedností nehovoří (jeden můj předpoklad byl, že se mi do toho promítá dovednost luku, což asi ve skutečnosti vliv nemá). Škoda, že jsem se k testu ještě nedokopal :D

Na druhou stranu si se současnou výbavou v pohodě vystačím. Včera jsem se svým levelem 47 konečně narazil na prastarého draka a boj to nebyl o nic zdlouhavější, než-li s jinými draky (samozřejmě jsem musel použít léčivé lektvary, přeci jen ten útok už je znát, třetí sadu bych už neustál). Illia se mi snažila pomoct, ale nějak ho nemohla trefit. Navíc drak brzo dosedl do údolí, takže jsem na něj viděl akorát já.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #33 kdy: Září 17, 2013, 19:07:51 »

Už jsem zas dlouho nepsal :) Kovařinu jsem stále ještě blíže netestoval, zbývá mi akorát tak čas na průzkum. Místo toho ve svém domě ve Whiterunu hromadím všechno možné i nemožné, protože z každého výletu se vracím pravidelně přetížený. Vždycky to beru proto jen po částech mapy a s návratem mi vypomáhá vyvolaný Arvak. Potíž je i v tom, že se mi začínají v "batohu" hromadit težší úkolové věci a těch se jak známo bez splnění úkolu nezbavím :D

Podle původního plánu jsem po vyčištění falkreathské oblasti přešel na zbytky v okolí mezi Riftenem a Wildhelmem (hranice jezero - moře). Odhadem jsem doteď prošel zhruba 2/3 dungeonů/míst ve Skyrimu. Cílem je se za Wildhelmem postupně stočit k Dawnstaru a odtud protáhnout celý pruh až po Solitude (protože z jihu mám taky už skoro hotovo - vesměs celé to hraniční pohoří). Na papírové mapce hnedle přibylo taky pár dalších poznámek o uzavřených dungeonech + třeba ve Forsaken Cave bylo jasně vidět, že mě sem zavane ještě úkol - skryté dveře ve stěně). Výhoda tohoto postupu je, že solitudská oblast je menší a zbyde už jen okolí Markarthu, které je i podnebně příznivější :D

Ve Falkreathu se mi zatím líbilo asi nejvíce, plánuju zde později postavit i dům. Připomíná mi to podhůří na severu Cyrodiilu v Oblivionu a to jsem měl opravdu rád - podobně jako travnaté pláně Alvilu ;)

Illia mě stále doprovází a mám pocit, že se jí magie ničení ještě zlepšila. S Draughy si poradí celkem hravě, takže ji obvykle nechávám v mohylách konat, zatímco sám rabuju poklady :) Moc se mi ani neplete do cesty, byť občas to šípem taky schytá, nicméně už jsem to od ní taky párkrát koupil ledovým hrotem. Většinou se drží vzadu, takže mi jakoby kryje záda, jen při větší potyčce se prodere dopředu a pak je lepší ji nechat a najít si cíle dále od ní. Horší je to s jejím plížením, často je důvodem našeho brzkého prozrazení :D

Původně jsem neměl v plánu sebou tahat doprovod, ale čloěk si alespoň nepřipadá ve hře tolik osaměle. Škoda jen, že ji nelze upravit oblečení. Už dvakrát jsem našel prima velmistrovskou róbu ničení, ale nemám pro ni díky tomu využití. Edit: Aha, na UESP jsem se právě dočetl, že zrovna u rób je s tím problém. Společník si navleče věci, jen pokud jsou lepší, než to co má zrovna na sobě. Protože róby jsou definovány jako obyčejné oblečení a nemají tudíž žádný armor class, nemá je umělá inteligence jak vyhodnotit. Zítra to zkusím s brněním.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #34 kdy: Září 20, 2013, 09:46:07 »

Zase jsem o kousek dál původnímu cíli. Posunul jsem se až na hranice Dawnstar / Solitude. Nemám teď vůbec představu, jak si stojí Skyrim v počtu navštivitelných míst v porovnání s Oblivionem, ale průzkum mi přijde ve Skyrimu obecně rychlejší. Čím více hrobek mám za sebou, tím více si uvědomuju, že mě jejich design ve skutečnosti vede za ručičku - nelze zabloudit a pokud je tu úkolový předmět, nelze ho minout. Cesta skrz může být jakkoliv členitá, ale pořád vede vesměs jen vpřed. Případné odbočky jsou uměle blokované, např. formou závory z druhé strany dveří, vyvýšeným podlažím apod. Vůbec by mi nevadilo, pokud by se čas od času objevilo něco záludnějšího. Průzkum se tak stává rutinou a zajímavých okamžiků bylo za poslední dva dny málo.

Prastaré draky už potkávám pravidelně, nakonec jsem sám už na levelu 50 a dokonce jsem se po mnoha hodinách hraní setkal s bugem, kdy z draka nelze vysát duši. Nic se neděje, mám jich v zásobě dost :) Pořád je to přijatelnější, než-li nahromaděné kostry před vlastním obydlím na Solstheimu (nakonec všechny zmizely, ale trvalo to dost dlouho).

Zkusil jsem Illii dát kožené brnění, ale efekt nulový. Stále má na sobě jen tu svou róbu. Až se navrátím do Whiterunu, tak zkusím vyštrachat něco lepšího. Každopádně mám s Illií ještě jednu zkušenost. V rámci jednoho úkolu se ke mě dočasně přidalo ještě jedno NPC (Anska v High Gate Ruins) a Illia kupodivu zůstala ve skupině. Měl jsem docela obavy, že půjde v jednu chvíli mít sebou jen jednoho společníka. Na UESP jsem totiž někde četl, že jde mít max. 2, z toho ten druhý může být jen pes nebo bojový trol (datadisk Dawnguard). Podobných úkolů s dočasným NPC bude ještě více, ale po čištění dungeonů asi Illii propustím a dojedu to o samotě.

Zatím je ve hře ještě pořád co dělat, ale v současné chvíli mě motivuje jen ten průzkum. S úkoly to bude už horší. Fast travelling neni špatná věc, ale nemůžu si prostě pomoci, prožitek ze hry to docela degraduje. Jakmile budu mít odkryté všechny body na mapě, tak se plnění řady úkolů stane obyčejnou rutinou, podobně jako tomu bylo nakonec v Oblivionu. Samozřejmě bych ho používat nemusel, ale kdo by odolal, že? :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #35 kdy: Září 25, 2013, 17:46:52 »

Byť dneska už je to asi samozřejmost, ale celkem mě překvapilo, že i na hotelu mám automaticky přístup k netu :) Účel pobytu je studijní, ale přesto si neodpustím menší sumarizaci posledních pár dní ve Skyrimu ... nakonec doba večeře se blíží a ke všemu mě čeká překvapení, zda-li tu v okolí vůbec nějaká prima restaurace bude.

Jak jsem psal už minule, pohnul jsem se až na hranici Morthalu a postupně přešel do oblasti Solitude (Samota). Je sice o poznání menší, než-li jiné předchozí, ale za to je dost kopcovitě členěná. Znamená to dost běhání. Podle ukazatele se mnohdy zdá, že dungeon už je nadosah, jenomže vchod je zrovna z druhé strany skal :D Nakonec jsem to postupně prošel a skončil před thalmorským velvyslanectvím.

Po celou dobu jsem se nijak nesnažil odvážet posbíraný náklad, takže jsem to absolvoval celé v přetížení. Už jsem si na to docela zvykl ;) Při nejbližší příležitosti to však zas vyložím ve Whiterunu.

Solitudská oblast je jedna z mála, kterou si z předchozí hry celkem pamatuju. Už jen kvůli hlavní linii a hlavně již zmiňované rozloze. Když to porovnám, dungeony na východě byly o něco nápaditější. Po tolika hodinách hraní bych docela uvítal pár změn. Za zmínku stojí asi jen podzemní hájek a zasypaná pirátská skrýš (vzpomněl jsem si přitom na Oblivion  a alvilský dodatek s jeskyní pirátů,  která byla taky zasypána).

Už po několikáté mě navíc po cestě přepadli krom vrahů z Temného bratrstva i úpíři. Možná se mi to jenom zdá, ale upíří komanda docela slušně levelejují. Jsou to kupodivu jedny z obtížnějších soubojů, hlavně díky nepřehlednosti v boji (primárně jsou to mágové, takže jde vidět jen metající ohnivé a ledové střely, přes které se mi jako lučištníkovi hůře zaměřuje - vlastně dost často střílím naslepo :)).

No, jakmile se zas objeví vhodná chvilka, zkusím popojet zas o kus dále. Zbývá už jen markvartská oblast a pak úkoly. Horší je ovšem to, že současné školení nebude dovolená, takže se snad budu muset i učit :D Dříve jak v polovině října to asi nebude, ostatně jako cokoliv dalšího.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #36 kdy: Říjen 07, 2013, 15:19:03 »

K víkendu jsem se zas po dlouhé době dostal ke hraní Skyrimu a konečně dokončil volný průzkum provincie. Oblast Markvartu je celkem roztahaná po všech výškách, takže s přetížením se tu chodilo snad ještě hůře jak v okolí Solitude :) Ale je to konečně za mnou a do mapy jsem mohl udělat poslední poznámku - tištěná mapa se v pár bodech liší od skutečnosti, plus neuvažuje datadisky.

Jako další bod jsem zvolil úkoly pro univerzitu v Ledohradu (Winterhold). Je s tím samozřejmě spojeno i několik uzavřených lokací, které se otevírají až v průběhu úkolu. Řekl bych, že "kampaň" za mágy je zrovna ta slabší a z minula si dobře pamatuji na bug s okulárem (tentokrát se nekonal). Bohužel Gauldurnův amulet bez členství složit nejde a připravil bych se tak i o jeden z těch zajímavějších soubojů ... no, nakonec to bylo slabší, jako lučištník jsem byl hotov velmi rychle :D Navíc se jedná o úkoly spojené s rozsáhlými dungeony, takže lepší je to projet hned v jednom, dokud je člověk ještě na průzkum zvyklý. Zádrhel prakticky žádný a než jsem se nadál, byl ze mě arcimág - přitom jediné, co opravdu umím, je očarování věcí a alchymie :D

V mezičase jsem zkoušel ještě lítat po vedlejších úkolech, ale místo toho, aby rychle ubývaly, tak se spíš objevovaly nové. Začal jsem proto raději brát jen to, co mi přišlo zajímavé, resp. hlavně to, co jsem v předchozí hře vynechal. Windhelm jsem třeba předtím ani pořádně neprolezl, takže teď byla příležitost a hned jsem narazil na prima úkol se stahovačem mrtvol. Taky jsem si v rychlosti ověřil, že Bouřné hávy opravdu nejsou nic pro mě. Postupně jsem to takhle vzal přes Ledohrad, Jitřenku až po Morthal (ve všech třech jsem navíc zemanem). Se zemanstvím je podobně jako ve Whiterunu spojena možnost zakoupit nemovitost, jenomže v uvedených městech nic není, namísto toho se u Morthalu a Jitřenky objevila nová volba - koupit pozemek. A tím přecházím k novému obsahu ...

Hearthfire

Není vůbec pochyb, že pozemky souvisí s tímto DLC, tak jsem nabídky zdvořile odmítl a přišel čas přesunout se do Farkreathu. Když už tedy bylo jasné, jak na to, tak jsem pro jarla splnil menší službičku a za 5000 zlatých koupil pozemek opodál.

Po doražení na místo mě už čekalo rýsovací prkno, truhla s trochou stavebních hmot (jíl, opracovaný kámen, železný ingot), ponk a kovadlina. Na ponku se povalovala i podrobná příručka ke stavbě. Na nic jsem nečekal a začal stavit malý příbytek. Dřevo se dá v pohodě objednávat v nedaleké Měsíční pile (majitelé jsou upíři :)), jíl hned na svahu vedle domu a podobně kámen kousek od prkna ve skále. Jediný problém je tedy železný ingot, korundový ingot (bez něj nejde vykovat zámek) a doplňkové materiály jako je sláma a sklo. Ve skutečnosti je materiálů potřeba více, ale to až při zkrášlování interiéru.

Malý příbytek byl celkem rychle hotový. Následovalo tedy jeho rozšíření a tím pádem příprava na přístavbu křídel. U těch jsem moc netušil, co vlastně stavit a co ne. Každé ze tří křídel má totiž další tři možnosti. Vybrat lze samozřejmě jen jednu a jak jsem se později praxí dozvěděl, po dostavbě je volba nevratná - křídlo nelze přestavit. Kdybych věděl něco více o interiéru (možná to bylo dokonce v příručce :)), tak bych byl s volbou opatrnější.

První jsem postavil tzv. skleník (kupodivu klasická plná přístavba, se skleníkem nic podobného). Poté následovala alchymistická věž a nakonec kuchyně. Po dostavbě skleníku se mi navíc Illia sama nabídla jako budoucí správce, tak jsem ji vzal. Tím se vyřešil problém co s ní, protože od téhle chvíle už nejde nabrat zpět do družiny. Místo toho má možnost starat se o objednávky stavebnin a jde u ní nakupovat i nábytek do domu a zvířata. U nábytku jsem nepostřehl moc velký rozdíl mezi tím, si ho u ní koupit, nebo vyrobit - tedy vyjma finanční zátěže.

Uvnitř stavby čekal v každé místnosti další ponk. Krom nadšeného kutění od této chvíle započalo i méně nadšené cestování po obchodech, protože chybělo dost dodatečných surovin, např. kozí rohy na lampy a lustry. Začal jsem nejdřív předsíní, potom hlavním sálem a skleníkem. U předsíně jsem udělal vše, co šlo. Sice je to celkem přeplácané, ale třebas Thirsk na Solstheimu mi přišel horší :D Skleník začal nabývat taky své podoby, hlavně díky květináčům a truhlíkům, do nichž lze zasadit požadovanou bylinku. Ostatně venkovní doplňky taky nejsou k zahození - kovárna, zahrada, včelín, stáje.

Mírné rozčarování přišlo v případě hlavního sálu. Uprostřed velký stůl a krb, v patře pak postele ... mno, proč jsem teda vlastně stavěl kuchyni? Navíc lze mít v hlavním sále i očarovávací a alchymistický aparát. Nevadí, nedá se nic dělat. Zbrojnici bych viděl radši, ale musí se to zvládnout i bez ní. Největší "bordel" v místnostech působí sudy, krom nich se totiž objevují i pytle a krabice, prostě takové typické skladiště. Po stránce vzhledu se proto nevyplatí vyrábět vše. Ovšem kovadlina hned za hlavní síní je přínosem ;) Ve sklepě legrace pokračovala, nakonec tu mám i druhou kovárnu :D

Chybí toho už poměrně málo a to zejména doplňky. Poté mám v plánu popadnout do družiny pro změnu Lydii a vyzkoušet si Mařin medailon. Horší je to s věcma, asi je z Whiterunu stěhovat nebudu. Začal jsem docela usilovný rozprodej, protože se mi kredenc už kvůli přeplnění zasekával. Hodně je toho v lektvarech a u předmětů ještě řada padne na demontáž kvůli učení vlastností k očarování. Podívat bych se chtěl i po úkolech v různých vesničkách.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #37 kdy: Říjen 23, 2013, 18:57:48 »

Po delší době jsem se opět rozhodl o nějaký kus pokročit. Procházka skyrimskými pláněmi mě dovedla až do Karthwastenu, kde mě čekal celkem jednoduchý úkol a to překecat žoldáky Stříbrokrevných, aby nechali zdejší práva k půdě ladem :) Protože mě rodina Stříbrokrevných zaujala, hlavně její ohromný vliv na nedaleký Markarth, rozhodl jsem se do onoho města podívat více.

Uvítala mě tu scénka "další" vraždy a než jsem se nadál, zapletl jsem se do vyšetřování. Lekce z historie v Talosově chrámu mi objasnila události okolo tzv. Zapřísáhlých (odštěpená frakce původních bojovníků za svobodu Skyrimu) a další sled událostí mě dostal až do vězení. Zde jsem potkal Madanacha, krále Zapřísáhlých a původního vládce města a nezbylo prakticky nic jiného, než se na chvilku přidat na jeho stranu.

Na chvilku odbočím, Skyrim má jednu nepříjemnou neřest ohledně zadávání úkolů - mnoho z nich člověk dostane, aniž by o to vlastně stál. Např. daedrické questy zrovna zde ve městě nebo tlačení do určité dějové linky. V deníku tak mám kolikráte věci, o které jsem nestál a když už něco se skřípěním zubů splním, tak se často stane, že hned dostanu navazující část úkolů, což končí třebas smrtí určité NPC. Pokud nechci hrát za bezcharakterního hrdinu, musím prostě dělat, že dobrá 1/3 úkolů v deníku neexistuje.

Markarth obsahuje vlastní trpasličí ruiny a vlastně sám je na zbytcích trpasličího města postaven. Vedlejší úkoly jsou zde jednoduché, ale k vlastnímu domu a zemanskému titulu vede trošku složitější cesta - 2 úkoly pro jarla + 5 vedlejších úkolů pro NPC z oblasti. Využil jsem příležitosti a postavil v domě dětský pokoj, kam jsem později poslal jedno nebohé dítko z Windhelmu (malou prodavačku květin :)).

Když už jsem měl vše potřebné hotové, rozhodl jsem se pro změnu poskočit v hlavní dějové lince. Tedy zpět za Delfínou a získat přístup na thalmorskou ambasádu. Úkol mě zavedl i do Solitude (Samoty), kde jsem jednomu špehovy předal věci k propašování na večírek. Na ulici jsem se tak ocitl jen v "ručníku" a zkusil obchod s oblečením naproti ... uslyšel jsem cosi o pokleslé morálce, ale cinkot peněz udělal své. Nakonec to bylo i zbytečné, potřebné oblečení jsem dostal od Delfíny v přilehlých stájích.

Po menším pozdvižení jsem se z večírku vytratil a sundal pár strážců v pokojích. Myslel jsem, že projdu zcela neviděn i do soukromýh pokojů velvyslankyně (samozřejmě jsem přeci nešel na večírek jen tak pro nic za nic ;)). Nepovedlo se, padl teda i zbytek strážných a brzy jsem s požadovanými dokumenty a dvěma "utečenci" mizel podzemím pryč. Netuším, zda-li jsem to už psal, ale oproti původní verzi se neobvyklý drahokam (úkol s cechem zlodějů) neobjevuje přímo na ambasádě, ale v únikové jeskyni, takže ho lze sebrat i v rámci běžného průzkumu Skyrimu.

Další sled událostí už nabral na obrátkách. V Riftenu jsem vyzvedl Esberna, navštívil Alduinovu zeď a připravil mírovou radu. Esbern už byl herně opraven, takže jsem si konečně mohl užít nerušeného hraní bez bugů a sledovat plynulé titulky. Císařství jsem připravil o Markarth a naopak mu přihrál Riften. Po poradě po mě chtěla Delfína zabít Paarthurnaxe (dračí vůdce Šedovousých), ale nějak se mi do toho nechtělo neboť moc velké pochopní pro Čepele ve Skyrimu nemám (opět jedna z dějových linek (?), která prostě požaduje nesmyslné rozhodování).

Před radou ještě proběhl první souboj s Alduinem (drak z počátku hry atd. ...). Protože dračí svitek jsem získal už v rámci Dawnguardu, po rozhovoru s Paarthurnaxem jsem svitek na určeném místě rovnou přečetl, naučil se požadovaný řev a poté se utkal s Alduinem. Souboj celkem tužší, náročný na lektvary uzdravení, ale šlo to rychle (vynechám tedy bug po opětovném načtení, kdy byl Alduin najednou nesmrtelný, trvalo několik loadů, než se zase zadařilo ... holt jsem trefil v jednu chvíli i Paarthurnaxe a tak jsem se rozhodl nahrát bitvu znovu a to byla chyba ...).

Alduin utekl a následovala část s lovem draka, který by mi pomohl dostat se do Sovngarde. Bez míru to nejde a právě kvůli tomu byla již výše zmíněná mírová porada. Drak Odahviing se nechal chytit snadno a ještě snadněji se nechal přemluvit. Následovala celkem nudná pasáž s průchodem přes Skuldafn (vně i uvnitř). Navíc jsem byl přetížen ebonovými zbraněmi, protože jak se patří, všude byl samý lepší draugr a ty jsou náležitě vyzbrojeni. Mohl jsem to nechat ležet, ale každý peníz dobrý :D Dračí kněz Nahkriin před portálem padl druhým výstřelem. Cesta byla volná.

Když jsem hrál Skyrim dříve, plnil jsem hlavní linku už před levelem 20 a bylo to podstatně tužší (podobně obtížný byl jen první boj s Alduinem). Tentokrát mě překvapila snadnost, kterou podtrhlo následující dění v Sovngarde. Poražení strážce před mostem k Shorově síni bylo opravdu snadné, postavil jsem se mu v rovném boji (předtím jsem ho ustřílel z nedostupného místa :)). V síni na mě čekalo pár známých jmen z historie a hlavně trojice bojovníků známá už z dračího svitku. S nimi jsem došel zpět před most, naštval Alduina, přilepil ho řevem k zemi a po pár ranách se milý dráček odporoučel (zasáhl mě jen jednou = jeden lektvar na kompletní doplnění zdraví). Navíc jsem celou dobu pobíhal ještě v obyč oblečení z večírku (i když, vypadá to jinak dobře, člověk si připadá ještě tužší, než ve zbroji). Jo, takhle si představuju finální souboj hlavní dějové linky :D Ale co už, beztak to byla po tom všem už jen formalita.

Po návratu ze Sovngarde jsem stanul opět na Jícnu světa, Paarthurnax se jmenoval novým vůdcem draků a Odahviing bokem cosi prohodil o jeho tyranii (že by Delfína přeci jen věděla něco více? ;)), přičemž mi slíbil bezmeznou loajalitu. Samotný Paarthurnax kamsi zmizel. Takže hlavní linka za mnou a zůstaly už jen dvě města se svými vedlejšími úkoly, plus samozřejmě pár cechů ke vstupu a nejspíše možnost stále zasáhnout do bojů mezi legií a Bouřnými hávy ...

Vedlejších úkolů bude ve skutečnosti více, než by se mohlo zdát, ale protože některé nechávám být, nebo se určitým tématům rozhovorů záměrně vyhýbám, tak se jejich okruh zužuje. Pořád je ve hře ještě co dělat. Jsem na levelu 51, takže i ze strany skilů mám co dohánět. Přesto se hra nemilosrdně blíží ke konci a nemá smysl si ji násilně protahovat vstupem do všech možných cechů. Temné bratrstvo opravdu vynechám a nejspíše i zloděje (byť jsem jednu špinavou práci pro ně musel kvůli nalezení Esberna provést).
IP zaznamenána
This is the end ...

Pietrac

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 106
(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #38 kdy: Duben 04, 2014, 18:00:45 »

Ja sem Skyrim dohral sice som necital co ste pisali predtym ale hra je to super presiel som Dawgard a Dragonborn cele plus zlodejov a temne bratrstvo aj cech bojovnikov aj hlavnu dejovu liniu aj cech magov inak na prvy krat sranda ale potom uz otrava inak je Skyrim super a aj som kusu zostrojil takze super hra questy celkom lahke.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #39 kdy: Březen 15, 2023, 08:00:55 »

Chvilku jsem váhal, zda-li na tenhle letitý deníček navazovat, přeci jen je to už 10 let stará záležitost, ale na druhou stranu, proč  ne? ;)

Skyrim jsem od posledního zápisku rozehrál ještě několikrát, ale už jsem v něm strávil jen pár desítek hodin hraní. Vždycky jsem si jen něco vyzkoušel a pak jsem hraní zase ukončil. Od té doby vyšlo několik zajímavých reedicí, které začaly tzv. Legendary Edition (LE), která do hry přidala vyšší rozlišení textur. LE vyšla už v roce 2013 a dostal jsem jí zdarma díky tomu, že mám komplet verzi původního Skyrimu (základní hru + datadisky).

Zkusmo jsem jí tenkrát rozehrál, ale dostal jsem se jen na křižovatku k Vorařovu, kde jsem zase skončil - v té době nebyla k dispozici upravená čeština. Vyšší textury nefungovaly úplně všude, např. na skaliskách šlo vidět i kostičkování, ale jinak hra vypadala lépe. Dalším bonusem byly tzv. legendární skilly, což znamená, že po dosažení úrovně 100 u každého skillu je možné skill resetnout a tím uvolnit případné investované perky. V průběhu hry je tak možné operativně měnit zaměření postavy.

Další edicí je Special Edition (SE) z roku 2016. SE vychází z LE (jde o bezplatný upgrade) a oproti LE lehce rozšiřuje herní obsah. K SE přibyl o rok později Creation Club, což je moderská platforma pro další rozšiřování obsahu, která je pod kuratelou Bethesdy (kvůli kompatibilitě a nezávadnosti obsahu). Do SE se tak automaticky dostal třeba mod survival nebo rybaření. Další si pak uživatelé mohou stáhnout sami (něco by mělo být zdarma a za něco by se mělo platit - osobně jsem to nezkoušel). V tomhle bodě je dobré zmínit, že z SE zmizela správa datových balíčků, kterou je nyní potřeba řešit externími manažery.

Nejnovější edicí je Anniversary Edition (AE) z roku 2021, což je placený upgrade k SE (SE i AE je samozřejmě možné koupit i jako plnou verzi hry). AE se oproti SE liší v tom, že obsahuje celou řadu vybraných modů z Creation Club.

SE i AE je možné počeštit. V případě Steam verze je to v pohodě, protože jazyk se vybere v nabídce Steamu, ale u GOG verze je potřeba si trochu pohrát s datovými soubory (na GOG mám zakoupenou AE). Důvodem komplikací jsou mimo jiné integrované modifikace, protože AE vyžaduje počeštěný Creation Club, teprve pak bude čeština fungovat (já to pak popíšu extra zvlášť).

Původně jsem si nebyl jistý, jestli tentokrát u Skyrimu vydržím déle, ale nakonec se ukázalo, že po letech uzrál opět ten správný čas a v současné chvíli jsem se zastavil lehce pod 90 hodinama. Přitom jsem se většinu času věnoval jen průzkumu základní hry. Žádné velké úkoly nebo členství ve frakcích - načal jsem akorát linku drakorozeného v Bílém průsmyku a spolu s císařskou legií jsem vyřešil konflikt s Bouřnými hávy. Pak jsem se naplno vrhnul do rozkrývání mapy, abych si do budoucna ulehčil cestování a vyčistil si všechny dostupné dungeony.

Opět bych nechtěl deníčkovat příliš podrobně, jen bych tu rád načrtl současný postup a zkušenosti s SE (popř. AE) edicí hry. K tomu bych rád dodal i nějaké screenshoty, aby to bylo i trochu barevnější :).

Když už jsem u těch rozdílů ... hraji SE na Steamu a docela mě překvapilo, že některé achievementy získalo jen malé procento lidí (okolo 9%). Přitom jde o achievementy, u kterých bych čekal, že je získá mnohem více lidí, protože nejde o nic pokročilého. Důvodem může být fakt, že SE nepřidává nic extra, co by nešlo dodat už do původní verze (formou modifikací). Hodně lidí tak nemá důvod přecházet, popř. si jen něco vyzkouší. Dalším důvodem může být to, že pokročilé modifikace (např. změna UI) vyžadují spuštění hry přes jiné programy, které tak mohou Steam obcházet a ten poté nezapočítává postup ve hře (je to jen má domněnka, vyzkoušené to nemám).
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #40 kdy: Březen 16, 2023, 08:19:25 »

Hrátky s instalací češtiny nechám až na modifikace, protože ono to k sobě v určitém ohledu patří, a vrhnu se rovnou na současný postup. I když na úvod zmíním ještě jednu věc ... proč vlastně hraji SE?

Nikdy jsem nefandil modifikacím a dodnes se na tom nic nezměnilo. V základu chci hrát hry tak, jak je zamýšleli samotní vývojáři. U TES to platí obzvlášť, byť některé věci si o úpravu přímo říkají. Ostatně proto si zkouším separátně s modifikacemi hrát a do budoucna nevylučuji, že si Skyrim projedu s úpravami. SE se oproti originálu liší jen málo, kdežto v AE už je celá plejáda modifikací z Creators Club, které mají vliv i na samotnou hratelnost. Já si přitom vystačím jen s "vylepšenou" grafikou a originální hratelností, proto tedy SE.

Začátek hry byl poněkud roztahanější, protože jsem se po letech úspěšně zapomněl na všechny vychytávky, které jsem předtím objevil a musel jsem je tedy objevovat znovu. Např. zrychlení kovařiny výrobou šípů namísto dýk, nebo zlepšení finanční situace výrobou šperků, což zároveň zvyšuje i tu kovařinu. Drobnou chybou bylo i to, že jsem se hned na úvod snažil maximalizovat plížení a to včetně investovaných perků, protože později už levely naskakují pomaleji a najednou mi chyběly body do perků dalších klíčových dovedností.

Ke kovařině samozřejmě patří očarování věcí a alchymie, na druhou stranu není u těchto dovedností potřeba odemykat vše. Nakonec jsem se tedy rozhodl, že budu klíčové dovednosti rozvíjet postupně. Odemykání zámků mi třeba jde i bez perků, čímž se mi daří šetřit šperháky, kterých už mám přes 300 a úroveň odemykání mám na nějakých 93 bodech. Vzhledem k tomu, že jsem prolezl většinu dungeonů, tak mám zásobu šperháků na další dvě hry :). Bylo by zbytečné, abych do odemykání strkal body do perků.

Pečlivě nasyslené peníze jsem hned po odkrytí linky drakorozeného v Bílém průsmysku nacpal do vlastního domu, čímž jsem velmi rychle získal místo pro odkládání přebytečných věcí. Zprvu jsem je nechával v kryptě, ale vlastním dům je holt vlastní dům. Další peníze jsem pak vždy investoval do nákupu surovin na kovařinu a výrobky jsem pak zase prodával zpět (samozřejmě silně pod cenou).

Mezitím jsem si začal odkrývat cestu směrem do Samoty, kde jsem se přidal k císařské legii a spolu s ní jsem pořešil Ulfrika. Během vzniklé války jsem navštívil Šedovousé a linku drakorozeného jsem prozatím pozastavil. Cesta k Šedovousým byla docela trnitá, protože jsem se tam vydal v době, kdy jsem na to ještě neměl level. Naštěstí jsem do zisku domu v Bílém Průsmyku mohl využívat Lydii, která se mnou od té doby cestuje. Používám jí jako tanka, abych pak mohl v klidu z povzdálí střílet.

Tohle se mi ostatně taky zvrtlo, protože jsem si na počátku myslel, že přejdu rychle na boj zblízka, ale nakonec jsem si řekl, že si tedy nejprve projdu celou mapu a až pak se vrhnu na další dovednosti - ruku v ruce s tím, jak se budu přidávat ke konkrétním cechů. Nechám si to tedy na Družiníky v Bílém průsmyku. I když vzhledem ke kompletaci průzkumu by bylo lepší, kdybych začal s mágy v Ledohradu (většina zamčených dungeonů souvisí právě s nimi).

V současné chvíli jsem těsně pod 90 hodinama ukončil základní průzkum a finančně jsem již za vodou (přes 100k Septimů). Problém volného průzkumu má ovšem nejdeno úskalí, např. to, že mám v inventáři docela dost úkolových předmětů, které sebou musím tahat a přitom u řady z nich netuším, kde k danému úkolu vůbec přijdu :D.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #41 kdy: Březen 20, 2023, 09:33:47 »

Instalace češtiny

Při instalaci češtiny je klíčové, o jakou edici hry se jedná. Základem je společná čeština pro SE a AE, která se dá najít např. na Nexusu (nicméně se dá stáhnout i odjinud):

Czech for Skyrim AE

Na úvodní stránce toho odkazu je důležitý screenshot z adresáře DATA. Čeština je totiž primárně určená pro čistou instalaci SE a pokud tam vidíte cokoliv navíc nebo máte AE verzi hry, tak si musíte stáhnout ještě překlad obsahu z Creation Clubu:

Creation Club Content Czech

Instalace samotné češtiny probíhá tak, že obsah archivu Czech for Skyrim AE nakopírujete do kořenového adresáře hry, v případě AE pak ještě nakopírujete obsah archivu Creation Club Content Czech do adresáře DATA.

Aby to nebylo jednoduché, tak je potřeba ještě rozlišovat mezi Steam a GOG verzí hry, protože obě instalačky se významně liší. U Steamu je to přesně tak, jak jsem popsal, u GOGu bude nutné si pohrát ještě se souborem Skyrim_Default_en.ini (resp. příslušným souborem k nastavenému jazyku ve hře). Hned v úvodní části nastavení se provede změna z:

[General]
sLanguage=ENGLISH

na

[General]
sLanguage=CZECH

Tím je hotovo. Po spuštění si hra vytvoří lokální profil v uživatelském účtu a v něm si uloží aktuální nastavení. Pokud by cokoliv haprovalo, např. už ten profil existuje z dřívějška, tak ho stačí smazat a hra si vytvoří nový aktuální profil. Normálně to ale není nutné.

Nečekané bugy

Skyrim jsem hrál už v době vydání a rovnou se přiznám, že jsem k tomu používal warez verzi od Skidrowa. Teprve po pár měsících jsem si Skyrim zakoupil. Od počátku si tedy vybavuji celou plejádu bugů napříč oběma verzemi, které se postupně odladily. S nástupem LE, potažmo SE a AE se ovšem některé bugy zase vrátily. Řešením řady z nich je opět konzole.

Konzole se ve hře vyvolává stiskem tildy (vlnovky) a ke štěstí si vystačíte s trojicí příkazů:

tcl
sestage
SetObjectiveCompleted

tcl off a tcl on vypíná a zapíná kolizní model, s tcl off tak lze procházet např. zamčenými mřížemi. Většina bugů totiž souvisí s tím, že něco uděláte dříve, než vás pro to hra oficiálně pošle. No a tím rozhodíte trigger scriptu.

setstage posunuje progress v daném úkolu. Potřebujete k tomu znát ID příslušného úkolu a hodnoty jednotlivých stupňů pokroku. Oboje dvoje najdete na UESP Wiki, kde si vyhledáte příslušný úkol a dole na stránce pak máte tabulku s potřebnými údaji. Za chvilku se k tomu vrátím u konkrétních příkladů.

SetObjectiveCompleted je trochu jiná forma předchozího příkazu. Některé úkoly totiž na setstage nereagují a pak se místo něj musí použít SetObjectiveCompleted.

A teď k jednotlivým bugům ... z ranné fáze hry mi v deníku zůstal zapsaný úkol:

- Hlaš se u jarla z Bílého Průsmyku

V originále jde o úkol Report to the jarl of Whiterun, který se zapíše do části Vedlejší úkoly. Problém u tohoto úkolu je ovšem v jeho identifikaci, protože návrat k jarlovi Balgruufovi je součástí hned několika úkolů. Tohle je čistě jednobodový úkol, který má ID cwpostwhiterunobj (popř. CWPostWhiterunObj, nicméně na velikosti písmen nezáleží). Vzniká jako "vedlejší" produkt úkolu Message to Whiterun, který je součástí války mezi císařstvím a Ulfrikem. Bugne se ve chvíli, kdy nedodržíte pořadí návštěvy jednotlivých aktérů. Odmazání úkolu se provede příkazem:

setstage cwpostwhiterunobj 100

Další problém činí hned několik úkolů na Bardské univerzitě v Samotě:

- Prozkoumej bardskou univerzitu
- Najdi Finnovu loutnu
- Najdi Rjornův buben

Úkol Prozkoumej bardskou univerzitu nejde posunout (ukončit) pomocí sestage, takže je potřeba použít příkaz:

setobjectivecompleted MS05Start 10 1

Zbývající dva úkoly jsou už klasika:

setstage bardscollegelute 200
setstage bardscollegedrum 200

Zaseklé úkoly nejsou naštěstí na překážku a asi by se jim dalo vyhnout pomocí neoficiálního patche, jenomže ten se mi nepodařilo do hry nainstalovat. Problém současné SE, a tím pádem i AE, je fakt, že v nich nejde volně manipulovat s moduly, takže je potřeba využívat externí programy. No a Vortex mi při instalaci neoficiálního patche zahlásil chybu, takže ho nejsem schopný nainstalovat.

Edit: tak v AE jsou některé z těch věcí asi opraveny, protože ty donáškové úkoly na univerzitě probíhají nyní trošku jinak. Loutnu i buben jsem měl už předtím, než jsem si s dotyčnými postavami promluvil, proto se ty úkoly nejspíše zasekly. Každá z postav má v tomto případě dvě dialogové volby - zadání úkolu a hned je vidět i možnost předání předmětu. V AE už je to jen předání předmětu, takže nedochází k tomu samotnému zadaní (to se nejspíš objeví jen tehdy, pokud bych ten předmět ještě neměl v inventáři - tak to probíhá třeba u flétny).
« Poslední změna: Březen 20, 2023, 10:50:25 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #42 kdy: Březen 20, 2023, 11:59:20 »

S těmi úkolovými bugy to bude asi ještě zajímavé. Jako na těch 110 hodin ve hře je to zatím banalita, ale před chvilkou jsem v Samotě při plnění úkolu na zemana narazil na další atypické chování. Máte pomoci 5 lidem v Samotě, jenomže úkol po rozhovoru s jarlem nezmizí. Zmizí až ve chvíli, kdy pomůžete šestému člověku, tedy ukazatel bude 6/5.

Uvidím, jak to bude vypadat dále, když tak bych pak dopsal další + jejich řešení přes konzoli.

Ale teď k tomu mnohem zajímavějšímu ...

Celou dobu jsem si pečlivě snímal screenshoty, jenomže jsem ke vší smůle zjistil, že jsem si blbě nastavil Bandicam, takže tu mám jen haldu černých obrazovek :D. Abych to alespoň trošku zachránil, tak se musím podělit o jeden včerejší objev. Pamatujete si na článek 100+ Důvodů proč Dan Vávra nesnáší TES V: Skyrim? Bod 33 zní: "Oops, ve Skyrimu vlastně žádné záchody nejsou." A tady je důkaz o opaku ;)



Jde o snímek z Řeřavého dolu poblíž Vorařova. Vím, měšťáci tohle řešení moc neznají, ale věřte, je velmi praktické :D.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #43 kdy: Březen 21, 2023, 07:56:33 »

Mno, tak Special Edition má jednu velkou nevýhodu - blokování neboli krytí je rozbité! Nefunguje mi odrážení šípů a celkově blbne i výpočet síly krytí při investici perků (nemění se číselný ukazatel). Vůbec tak nemám jistotu, jestli se ten štít podílí na síle obrany. Blokování šípů má přitom význam při tréninku, protože šíp, který zasáhne štít, postavu nijak nezraní. Tím pádem se dá krytí snadno trénovat na lučištnících. Stejná chyba existuje i v Anniversary Edition, ale u ní alespoň funguje výpočet krytí.

Když už jsem u té AE. Zkoušel jsem na ní aplikovat neoficiální patch a šlo to úplně bez problémů. Jakoby SE už byla ze hry a veškerá pozornost by se nyní měla upínat k AE. Jako nic proti, AE jde osekat natolik, že obsahově bude shodná s SE, stačí prostě jen povypínat vše, co je v ní navíc ... jen kdybych to věděl dříve než jsem začal hrát. Doufám, že to krytí je jediná rozbitá věc.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - TES V: Skyrim (+ datadisky Dragornborn, Dawnguard a Hearthfire)
« Odpověď #44 kdy: Březen 24, 2023, 07:22:56 »

Překročil jsem 135 hodin ve hře a mám prolezlé a pořešené prakticky vše, co jde pořešit bez frakcí (většinu vedlejších úkolů, úkoly ve městech a osadách apod.). Z frakcí mám za sebou jen mágy a bardy, zloděje a družiníky jsem zatím nechal být. U zlodějů celkově váhám, jestli je načínat. Vyhýbám se také radiant questům. Domy jsem koupil všechny a plánuji ještě dokoupit zbývající dva pozemky pro vlastní dům - chtěl bych, aby každý z těch domů byl jiný a měl jsem tak využité všechny možnosti kontrukcí.

Pro další postup se tedy nabízí buďto pokračování ve frakcích nebo posun v hlavním příběhu. Alternativou je přechod do datadisků, přinejmenším najet na upírskou linku Dawnguardu. Jenomže tady jsem trošku zaspal s tréninkem. Už se sice pomalu přeorientovávám na jednoruční zbraně, ale bohužel už jsem taky level 51 a tím pádem jsou ve hře potvory, na které mám dovednost jednoruček nízkou (jsem teprve pod 50). Chybí mi i dostatek perků pro posílení brnění atd. Na druhou stranu se docela rychle přibližuju kombu alchymie + očarování věcí, takže bych se už mohl pustit do výroby ultimátních zbraní a zbrojí. Jenomže to taky nechci moc přehnat :). Ke všemu by mi to vyčerpalo výše zmíněný pool perků.

Alchymie navíc trošku vázne, protože na její trénink je potřeba opravdu halda surovin. Nicméně tady bych si mohl pomoci placeným tréninkem, který by mě mohl z fleku o 10 úrovní posunout (ideálně to dotáhnout ještě o pár bodů na 80 a pak placeným tréninkem na 90). Pak už je tam tuším cup, kdy to placeným tréninkem dál nejde (90 nebo 95 a zbytek se pak musí dojet praxí mícháním lektvarů).

Včera jsem pořešil jeden z úkolů, který do hry přibyl prostřednictvím Creation Clubu a mám z toho trošku rozpačité pocity. Daná příběhová linka přidává do Skyrimu předměty Zlatých světic a Temných svůdců, což je tak trochu odkaz na Sheogorathův datadisk Shivering Isles z Oblivionu. Přichází s tím i nové suroviny pro kovařinu a možnost tyto předměty kovat nebo nakupovat - slouží k tomu khajitský obchodník R'isaad. To je ten, co se svou družinou pendluje mezi Bílým průsmykem a Markarthem.

Problém celé příběhové linky je ovšem v tom, že je rozdělena na dva vícebodové úkoly a není úplně jasné, co po vás hra vlastně chce. Mě se totiž podařilo tuto linku odemknout náhodným setkáním s táborem Světců, takže jsem po nějaké době skončil ve slepé uličce. Originálně se totiž celý úkol točí okolo zmíněného khajita R'isaada, který vlastní důležitý předmět pro posun úkolu. Bez toho to nelze dokončit. R'isaad je sice zmíněn ve stručném zadání úkolu, ale nikde není řečeno, že si s ním máte promluvit a navíc ani nevíte, kdo vlastně R'isaad je. Trochu blbé je, že problém s bandity má i druhý khajit, který pro změnu pendluje na severu Skyrimu a co si budeme povídat, ty khajity si mezi sebou snadno spletete :D. No, musel jsem kouknout na UESP a pak R'isaada vychytat, protože R'isaad je ten, kdo by měl vlastně celý úkol zahajovat. Díky němu se pak dozvíte klíčový hint i pro ten druhý úkol.

Každopádně si dám teď chvilku pauzu a mezi tím se rozhodnu, kterým směrem budu pokračovat. Jinak hra probíhá celkem v pohodě, tedy až na těch pár bugů se zaseknutými úkoly. Překvapilo mě akorát pár úkolů, na jejichž existenci už jsem zapomněl, ale jinak hra probíhá stejně jako původní verze. Vlastně mě po letech překvapila jiná věc, a to je množství vedlejších úkolů, které plnit nechci - vadí mi, že mi je hra zadá a už se jich nejde zbavit dokud je nesplním, takže část těhle úkolů ruším tak, že loadnu a s danou postavou na dané téma vůbec nepromluvím.
IP zaznamenána
This is the end ...