Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 16, 2024, 06:09:40
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Rengo - Might and Magic: Book one - Secret of the Inner Sanctum  (Přečteno 2614 krát)

rengo

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 138

Ano, je to tu zas. Další moje rozehrávka této stařičké hry. Doufám, že už konečně poslední  :) Tentokrát jsem se rozhodl pro deník a budu doufat, že někoho zaujme, pokud se tak ale nestane, tak si zde alespoň budu ukládat poznámky z mého hraní. Tentokrát jsem se rozhodl zapisovat si údaj o herní době a chtěl jsem si čárkovat i jednotlivé souboje. S tím mám ale od začátku problém, protože často čárku zapomenu udělat a pak vzpomínám a navíc někdy nestihnu dojít do hospody(udělat save). Takže počet soubojů je potřeba brát s rezervou. Ze začátku bych mohl sice díky znalosti z minulých pokusů postupovat rychleji, ale ona hra stejně nedá jen tak něco zadarmo.

U tvorby postav jsem strávil hodinu. Déle už to nudné mačkání Enteru vydržet nešlo  :) Takže v družině sice nemám žádné supermany, ale mělo by to stačit. To si myslím i proto, že při minulé rozherávce jsem měl podobné staty a hrou jsem celkem dokázal postupovat. V partě jsou všichni dobrého přesvědčení a až na Galadriel mužského pohlaví.
Boromir poloviční ork - inteligence 6, síla 18, osobnost 9, odolnost 18, rychlost 11, přesnost 16, štěstí 6,   Hitpointy 15
Aragorn člověk - inteligence 10, síla 15, osobnost 16, odolnost 15, rychlost 11, přesnost 11, štěstí 9, Hitpointy 12
Bilbo gnóm - inteligence 13, síla 16, osobnost 11, odolnost 13, rychlost 10, přesnost 13, štěstí 16, Hitpointy 9
Legolas elf - inteligence 16, síla 14, osobnost 8, odolnost 15, rychlost 15, přesnost 14, štěstí 7, Hitpointy 12
Galadriel člověk - inteligence 8, síla 10, osobnost 18, odolnost 14, rychlost 9, přesnost 13, štěstí 9, Hitpointy 12, Mana 6
Gandalf elf - inteligence 18, síla 7, osobnost 11, odolnost 8, rychlost 17, přesnost 12, štěstí 8, Hitpointy 6. Mana 6

Družina po světě chodí v pořadí ve kterém jsem postavy popsal. Jsou ale situace, kdy jsme obklíčeni a nějaké pořadí družiny je podružná záležitost. Určitě je potřeba doplnit(i když pochybuji, že to bude číst někdo, kdo mm1 nehrál), že je potřeba mapovat. Já se rozhodl pro sešit, kde si píšu i poznámky, které bych rád postupně přenášel sem do deníku. Dost už ale keců a pojďme na věc.

Start hry je v Sorpigalské hospodě. To je jedno z pěti míst, kde je možné hru uložit. Další čtyři místa jsou v dalších městech taktéž v hospodách. Takže je prakticky nezbytné se do hospody ze začátku neustále vracet, abych nabyté zkušenosti ze soubojů uložil. Po tom, co jsem vylezl z hospody a prohlédl si kovárnu a obchod s jídlem, kde jsem si nic nekoupil, protože na začátku nemáte žádné peníze, vyšel jsem za prvním dobrodružstvím. Všichni vyzbrojeni kyjem odvážně vyrazili první zamčené dveře a byli usmrceni Guarsdmany a Orky  ;D Lepší start jsem si opravdu nemohl přát. Napodruhé už to ale vyšlo a já si hned za první souboj připsal krásných 104 zkušeností. Jednotlivé postavy potřebují jiný počet zkušeností, aby se dostaly na druhý level. Rytíři, zloději a kleričce stačí 1500 expů, zatímco Paladin, Lučištník a Čaroděj potřebují nehorázné 2000.

Dál prozkoumávám Sorpigal. Nacházím cvičiště  a ještě jednu hospůdku, kde sice není možnost uložení hry, ale dozvídám se, že bych měl navštívit muže v jeskyni na 1,2. 1,2 jsou souřadnice dané lokace. Ve hře je totiž 55(číslem si nejsem úplně jist) map různých lokací. Od  venkovních oblastí přes hrady a jeskyně až právě po města. Každá lokace  obsahuje 16*16 políček, které udávají souřadnice. Čaroděj má mimo jiné kouzlo location, které vám vypíše na jakých souřadnicích se právě nacházíte.

Při prozkoumávání nějaké oblasti je důležité zkoušet projít zdí, protože díky tomu můžete najít nějaké skryté dveře. V Sorpigalu se za jedněmi skrytými dveřmi skrýval mužíček, který mi nabídl za jeden gem převoz do jednoho z dalších čtyřech měst. Této možnosti jsem zatím nevyužil. Dále jsem ve městě našel osm soch s nápisy.
Na soše polovičního orka lučištníka stálo: Na památku Coraka... Za jeho expedici ke zmapovaní VARNU a znovuobjevení města Dusk.
Na soše trpaslíka paladina za skrýtými dveřmi stálo:  Je mnoho dungeonů mně podobný. Najdi ten správný pár a najdeš klíč. Stařičký věštěc Og ztratil svůj zrak, modly pomůžou ukončit jeho neštěstí.
Na soše gnóma trpaslíka stálo: Jeden ve vodě, jeden na zemi, jeden ve vzduchu, jeden v písku. Kolo štěstí laskavě zaplatí, čím více těchto hrozivých bestií zabijete. Ačkoliv přání se splní, všechny ty bestie znovu ožijí.
Na soše šedého minotaura stálo:  Tato bestie se jednou potulovala po Enchanted forrest a nyní tam vládne velké pevnosti.
Na soše člověka klerika stálo:  Na památku Galy(nebo snad Gala?)... Za její(jeho) statečný pokus spolupracovat s divochy z vulkanických ostrovů.
Na soše člověka rytíře stálo: Prokázané služby, odhalená tajemství. Bratři společně vedou k odhaleným pokladům. Pět měst musíš procestovat, než úkol rozluštíš.
Na soše modrého draka stálo:  Na památku dávných časů... před dny, když se města přesunula do podzemí a draků bylo jen pár daleko od sebe.
Na soše elfa čaroděje stálo: Vyhledej čaroděje Ranlowa v jeho doupěti u Korin Bluffs. Do šesti hradů tě pošle, ale Doom bude docela těžký. Krutost s laskavostí jsou poměřeny, Soudný den pak bude vyhledán.

Jasně, ani já z toho nejsem nějak moudrý, ale jsou to první náznaky kam bude příběh směřovat. Budu rád, jestli někdo ze zkušenějších borců hodí třeba odkaz na to co vlastně hráč ví dopředu o příběhu od autora. Nicméně já pokračoval dál v prozkoumávání v Sorpigalu a vybojoval jsem pár dalších bitev. Objevil jsem i vězení, kde je několik možností na souboje, to jsem ale zatím neprozkoumal celé. Také jsem objevil vchod do podzemí a propadliště do podzemí. Tam to ale zatím bylo nad moje síly. Za těch pár peněz co jsem od nestvůr získal jsem pro rytíře koupil malý meč a našel jsem pro něj i malý štít. Zbytek peněz zatím šetřím.

Odehráno: 2 hodiny(počítám do toho i tu hodinu vytváření postav)
Počet uložených soubojů: cca15
Zkušenosti: cca1000

PS: Při prozkoumávání se mi stala taková vtipná věc. Můj zloděj nebyl schopen nic otevřít. Všude vždy vybouchla past. Říkal jsem si, že za to snad musí moct jeho nízká rychlost nebo nevím co. Až po čase jsem si uvědomil, že máčkám ze zvyku číslo 4, protože dřív jsem měl lučíštníka na pozici 3 a zloděje na pozici 4. No, jsem rád, že jsem na to přišel ještě relativně brzy a nezavedl zde diskuzi, proč je můj zloděj lama  ;D

IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Rengo - Might and Magic: Book one - Secret of the Inner Sanctum
« Odpověď #1 kdy: Září 03, 2019, 06:40:28 »

Co si vybavuju, tak příběh jedničky, spíše jen pointa, byl v náznaku zmíněn na krabici s hrou, ale není to nic převratného ... prostě se hledá Vnitřní svatyně :) Co to je a kde to najít, to už je na hráči.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Rengo - Might and Magic: Book one - Secret of the Inner Sanctum
« Odpověď #2 kdy: Září 03, 2019, 17:28:02 »

Deníček budu číst stoprocentně! Sice už uplynula drahná doba od dohrání, ale třeba s něčím budu moci pomoct. Nenapsal jsi k postavám povoláná, ale asi si rozdělil těch 6 povolání, co hra má. Vytvářením postav jsi de facto přišel o tuším 200 penízků, které u sebe mám předvybraná skupinka, ale to dle mého nevadí, aspoň budeš mít pocit, že sis na vše vydělal sám :)

Počet soubojů bude docela makaček evidovat. Na konci hry budeš mít v certifikátu jak celkové skóre bodů, tak i počet vybojovaných bitek. Jak jsi psal o tom, že jsi zvyklý na postavy na konkrétní pozici, tak tímhle jsem trpěl docela často (jak v prvních dílech Wizardry, tak i v prvních dvou Might nad Magicích).

Celkově držím hodně palce! Moje drobná rada na počátku - do podzemí jdi až budeš mít postavy na cca 4.levelu, pak se tam dá přežít nějakou chvíli a postavy pak naberou dost expů.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Rengo - Might and Magic: Book one - Secret of the Inner Sanctum
« Odpověď #3 kdy: Září 03, 2019, 17:57:52 »

Ta povolání budou podle mě kopírovat Pána Prstenů, Galadriel bude třeba klerička a Gandalf mág. Mě hlavně zaujala nízká rychlost postav.
IP zaznamenána
This is the end ...

rengo

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 138
Re:Rengo - Might and Magic: Book one - Secret of the Inner Sanctum
« Odpověď #4 kdy: Září 04, 2019, 09:41:18 »

Elemir: Tak to jsem čekal trochu větší úvod do příběhu ale nevadí :) Jinak rychlost možná trochu nižší je, ale zatím jsem nenarazil na problém. Snad to nepřijde u tužších bestií

Richmond: Jak správně Elemir odhadl, je tam podobnost s LOTREM. Pro jistotu to ale napíšu v dalším zápisu deníku. Jinak s těma zlaťákama máš pravdu. Jak už mám hru dlouho, tak jsem skoro zapomněl, že tam nějaké původní postavy byly. Neměly i nějaké vybavení? O podzemí se taky zmíním už v dalším zápise. Můj problém je, že nevydržím dlouho na jedné lokaci, když už tam není výzva :D
IP zaznamenána

rengo

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 138
Re:Rengo - Might and Magic: Book one - Secret of the Inner Sanctum
« Odpověď #5 kdy: Září 04, 2019, 23:59:17 »

Expení v Sorpigalu

Nejdřív než začnu popisovat, jak jsem postupoval dál, musím napravit jeden rest. Richmond mě správně upozornil, že jsem u postav zapomněl uvést povolání. Je to velmi důležité, protože každá postava má trochu jiné úkoly. Boromir je rytíř. Ten nejvíc rozdává a přijímá rány. Aragorn je paladin. Podobně jako rytíř je jeho hlavním úkolem boj, navíc od sedmého levelu výš bude mít postupně k dispozici klerická kouzla.  Bilbovo povolání je podle očekávání zloděj. Kromě odstraňovaní pastí ze dveří a truhel, může také používat luk. I on umí rozdat slušnou ránu. Legolas je lučištník a jak už název napovídá jeho hlavní doménou bude střílet na protivníky ze zálohy. Teda až mu koupím luk. Podobně jako paladin může od sedmého levelu používat magii. Narozdíl od Aragorna to ale budou kouzla kouzelníka. Galadriel je klerička a má především na starost léčení družiny. Gandalf jako kouzelník zpříjemňuje život družině mimo boj, ale především pak právě v boji.

Ke kouzlům je potřeba ještě říct, že jsou jak u klerické tak u kouzelnícké skupiny rozděleny do sedmi kategorií. Další kategorii vždy postava získá na liché úrovni. Takže kouzelník a klerička mají první kategorii kouzel na prvním levelu a duhou kategorii na třetím. U lučištníka a paladina je postup úplně stejný akorát začínají na sedmém levelu, jak už jsem se zmínil výše.

Já potom, co jsem prošel celý Sorpigal, vyhodnotil jako další lokaci podzemí pod Sorpigalem. Díky propadlišti jsem si ale ověřil, že nejdřív musím nabrat nějaké ty zkušenosti. Ty jsem získával především ve vězení. Snadno jsem nasbíral potřebných 2000 zkušeností, aby se všechny postavy dostaly na druhou úroveň. Došel jsem na cvičiště a následovala důležitá chvíle. To jaké povolání daná postava má a hlavně prvek náhody rozhodně kolik získám hitpointů za postup na další level. Protože nechci jet save/load je pro mě každý levelup klíčový. Byl jsem v očekávání a nakonec to nedopadlo nejhůře, ale nebyla to ani žádná hitparáda.
Boromir: +13/0  nyní 28/0
Aragorn: +6/0  nyní 18/0
Bilbo: +3/0  nyní 12/0
Legolas: +4 /0 nyní 16/0
Galadriel: +2/6  nyní 11/12
Gandalf: +4/6  nyní 10/12

Plný sebevedomí, a loučí zakoupených v kovárně, jsem vyrazil do podzemí, kde jsem začal v jihovýchodním rohu. Dlouho jsem nenarazil na žádný souboj. Ten přišel až v severovýchodním rohu, kde jsem vydobyl krásných 179 expů. Cestou zpět, abych je savnul v hospodě jsem ale narazil na řadu Mino Devilů, kteří mě rychle vrátily na zem. Zde je potřeba říct, že jsou dva typy soubojů. První typ se vyskytuje na stále stejném místě a nestvůry se obnoví při každém opuštění a navrátu do dané lokace. Druhý typ soubojů může nastat na jakémkoliv políčku nepravidelně. Nezbývalo nic jiného než se vrátit do vězení a expit a expit. Moje meta tentokrát byla 4000 expů, tedy všechny postavy na třetím levelu. Tento levelup se dá hodnotit podobně jako předchozí. Tragédie to není, ale výskat si nemůžu.
Boromir: +7/0  nyní 35/0
Aragorn: +6/0  nyní 24/0
Bilbo: +9/0  nyní 21/0
Legolas: +3 /0 nyní 19/0
Galadriel: +8/6  nyní 19/18
Gandalf: +4/6  nyní 14/18

Ve vězení jsem měl i štěstí a našel jsem sluneční hodiny. Které umožňují získat přesné souřadnice bez používání kouzla. Já ale hodiny prodal za krásných 250 zlatých a získal tak peníze na vybavení.
Boromir: short sword, large shield+1, splint mail
Aragorn: short sord, silver shield, splint mail
Bilbo: short sword, small shield, crossbow
Legolas: staff, crossbow
Galadriel: club, small shield
Gandalf: staff

Takto vybavený jsem se rozhodl znovu zkusit vydat do podzemí. Uvidí se, jestli to zvládnu, nebo se znovu vrátím a půjdu až na čtvrtém levelu jak radí Richmond. Také doufám, že nižší rychlost problém nebude.

herní doba této části: 1:05
herní doba celkem: 3:05
počet soubojů: rozhodl jsem se dále neevidovat. Příliš mě to otravovalo :D
rekord získaných expů v jedné bitvě a navíc se podařilo savnout: 166
rekord získaných expů v jedné bitvě: 179


PS: Díky za četní i komentáře! :)
IP zaznamenána

rengo

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 138
Re:Rengo - Might and Magic: Book one - Secret of the Inner Sanctum
« Odpověď #6 kdy: Září 13, 2019, 23:28:39 »

Těžkosti v podzemí

Po kratší odmlce se vracím zpět k deníku. Jak jsem již předeslal na konci minulého zápisu, vydal jsem se do podzemí. Konkrétně do jeho jižní části. Zde jsem nejdříve narazil na 4 souboje v řadě se kterými jsem neměl žádné problémy. Pak mi při dalším souboji umřel Bilbo, i tak jsem ale pokračoval v cestě, protože jsem stejně neměl dost zlatých na oživení v chrámě. Překvapivě se mi dařilo i pouze s pěti postavami a dokončil jsem prohledání jižní části. Zde jsem na souřadnicích 1,2(jak jsem se předtím dozvěděl v hospůdce) narazil na staršího muže za stolem, který potřeboval pomoct. Poté, co jsem se nabídl, mně dal svitek a poslal za čarodějem Agarem do Erliquinu. Také mi přislíbil odměnu.

Odměna je určitě lákavá, ale když jsem si vyhodnotil jaké potíže mi zatím dělá i podzemí, tak jsem se rozhodl to nechat na pozdější dobu. Díky dalším bojům jsem získal Dlouhý Luk+1 pro Legolase a potřebné finance pro obživení Bilba. Ten, protože se několika bojů neúčastnil, tak se ocitl ve ztrátě cca 500 zkušeností na ostatní. Před dalším vniknutím do podzemí jsem si všiml, že už se parta(až na Bilba) dostala nad 6000 zkušeností. To znamenalo, že jsem mohl Boromira a Galadriel povýšit na čtvrtý level. Peníze jsem měl ale pouze na jedno povýšení a vybral si Boromira. Levelup dopadl výborně.
Boromir: +15/0 nyní 50/0

Další výlet do podzemí byl tentokrát na západní stranu. Překvapivě jsem procházel poměrně hladce a dostal se až k aréně. Tam se mi zatím moc nechtělo a vybral jsem si dveře naproti. Zde jsem měl velmi těžký souboj s ohnivými brouky(rekord). Po té jsem chtěl prohledat místo a překvapivě na mě vyskočil další souboj ve kterém už mi dvě postavy zahynuly. Naštěstí jsem našel Obranný prsten, který jsem prodal za krásných 250 zlatých. Tudíž jsem mohl všechny oživit a provést levelup u Galadriel a Bilba. Ten už nedopadl tak dobře.
Bilbo: +3/0 nyní 24/0
Galadriel: +5/6 nyní 26/24

Třetí a pro dnešek poslední výprava mířila nejdřív do dvou miniaturních místností napravo, kde jsem v první našel vzkaz: "Vězení nahoře má mnoho cel" a ve druhé zabil 10 hadů v místnosti, kde nefungovala magie. Pak jsem šel znovu na západ a narazil na 8 centaurů, kteří mě neustále uspávali. 4 jsem dokázal zabít, ale pak už se mi blížil konec, když poslední Boromir, který stál ještě na nahou a měl 1HP dokázal s celou družinou na ramenu uprchnout :)
Abych to vysvětlil. v průběhu boje může postava místo útoku zkusit útěk. Většinou se to nepovede, ale zrovna se na mě usmálo štěstí.

Příště budu pokračovat v průzkumu podzemí a podívám se i do arény.

herní doba této části: 1:05
herní doba celkem: 4:10
rekord získaných expů v jedné bitvě a navíc se podařilo savnout: 241
rekord získaných expů v jedné bitvě: 241

PS: V chrámě jsem zjistil ze Velký štít Boromira je prokletý a nejde sundat. Odstranění prokletí stojí 500 zlatých. Máte někdo zkušenosti jestli proklétý štít má ještě nějakou nevýhodu kromě toho, že nejde sundat?
IP zaznamenána