Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Září 23, 2019, 22:18:02
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Rozlišení ve fullscreenu ve starých hrách  (Přečteno 225 krát)

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1384
Re:Rozlišení ve fullscreenu ve starých hrách
« Odpověď #15 kdy: Srpen 19, 2019, 10:48:02 »

 Přestaňte urážet mojí obrazovku :-D.
IP zaznamenána

Ivan

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 332
Re:Rozlišení ve fullscreenu ve starých hrách
« Odpověď #16 kdy: Srpen 19, 2019, 18:28:30 »

Ty jo, tak jsem to zkoušel a dopadlo to vlastně nejlíp jak mohlo. Dal jsem na Milhausovu radu a pohrál si s nastavením monitoru přes jeho fyzický tlačítka přímo ve hře a podařilo se mi to vyřešit.

Nejlepší na tom bylo, že se to okamžitě spravilo ve všech hrách, který měly stejnej problém a třeba při Alt + Tabu do windows se to hnedka přepne jak má. Trochu jsem se bál, aby to nastavení pak nebylo všude, ale dokonce si to pamatuje a nemusím to ani pokaždý nastavovat znovu. Kdybych měl FB, dal bych Vám lajk. :)
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1412
Re:Rozlišení ve fullscreenu ve starých hrách
« Odpověď #17 kdy: Srpen 20, 2019, 07:40:32 »

Já myslím, že to nesouvisí s hrou, ale se zdrojem. Monitor si pamatuje nastavení určitého zdroje, třeba PC, nebo notebooku atd. Pokud nastavíš danému zdroji, aby přizpůsoboval obraz automaticky, tak vyhodnotí, jaký signál (v jakém rozlišení) jej dostává. Pokud v rozlišení 16:9, tak jej jen roztáhne na celou obrazovku a případně přepočítá pixely, pokud je signál v menším rozlišení, než má monitor nativní. (pokud je to fullhd a signál je též ve fullhd, nedělá vlastně nic). Pokud dostává signál v jiném poměru stran, tak zobrazení přizpůsobí, roztáhne obraz na výšku přes celou obrazovku a na šířku jej dopočítá, aby nedošlo k deformaci. Pak už si to pamatuje pro zdoj. Tedy pokud ti to nyní funguje a v PC bys nastavil rozlišení plochy na 1280:1024, tak by obraz také upravil, aby se neroztahoval a zobrazil se ve správném poměru. Pokud máš plochu na 1920:1080, tak nedělá nic, ale jakmile jí přepneš do jiného poměru, třeba spuštěním hry v jiném rozlišení, tak si to upraví a přepočítá. Pochopitelně rozlišené nesmí být větší, než monitor zvládne žádným směrem, tedy nesmí být třeba na výšku větší, jak 1080px, protože to fullhd monitor nepochopí.

U monitorů může být užitečné nastavit i zobrazovací frekvenci na co nejvyšší to jde. To se dělá v ovladčích grafické karty u nastavení rozlišení. Většinou tam nativně bývá u obyč monitorů 60hz, ale někdy jde nastavit 75hz ručně. (todle může též souviset s rozlišením, tedy mělo by platit, že při nižšším rozlišení, než je nativní, lze nastavit více hz, ale je to monitor od monitoru). U tady těch malých rozlišení, jako je 800x600 a podobně, to většinou nastavit jde na 75hz.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1384
Re:Rozlišení ve fullscreenu ve starých hrách
« Odpověď #18 kdy: Srpen 20, 2019, 13:52:50 »

75? Zajímavé. Já nikdy neviděla nic mimo 60/120, akorát teď jsem otevřela nastavení na služebnim noťasu a je tam nastaveno 59, nechápu proč :-D.
IP zaznamenána

Ivan

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 332
Re:Rozlišení ve fullscreenu ve starých hrách
« Odpověď #19 kdy: Srpen 20, 2019, 13:55:48 »

Asi tolik se v tom zase vrtat nepotřebuju.:-) Není to rozplizlý po celý obrazovce a to mi stačí.:-)
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1412
Re:Rozlišení ve fullscreenu ve starých hrách
« Odpověď #20 kdy: Srpen 20, 2019, 14:55:52 »

Některé monitory nepodporují ani 60 tak mají nastaveno 59
« Poslední změna: Srpen 20, 2019, 15:16:09 od Milhaus »
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1384
Re:Rozlišení ve fullscreenu ve starých hrách
« Odpověď #21 kdy: Srpen 20, 2019, 15:43:14 »

Tak, tam jde nastavit 60, jen prostě neni... Doma mám 120, ale čestně se přiznám, že nevidim rozdíl.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5685
Re:Rozlišení ve fullscreenu ve starých hrách
« Odpověď #22 kdy: Srpen 20, 2019, 16:14:05 »

V opravdu rychlých 3D akcích by ten rozdíl byl vidět, ale normálně je to prakticky nerozlišitelné, musela by ses zaměřit na detail při pohybu. Animace je při 120 plynulejší, těch 60 oproti tomu vypadá, jakoby to bylo lehce trhané, ale spíš to vynikne, když to máš pro porovnání hned vedle sebe.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1412
Re:Rozlišení ve fullscreenu ve starých hrách
« Odpověď #23 kdy: Srpen 20, 2019, 23:04:59 »

Rozdíl může být, když aplikace, třeba hra generuje více snímků za vteřinu (fps). Pokud je to víc, jak 60, pak na monitorech s 60hz je problém a může docházet k artefaktům, pak se zapíná vertikální synchronizace, která sice zabrání artefaktům, ale způsobí dost nepříjemnou vláčnost hry a jejich reakcí. V njakých klidnějších hrách je v celku jedno, ale právě u 3d akcí a zvláště pak online her, to pak může být rozdíl. Tito hráči se snaží obecně dosáhnout co nejvyššího FPS i za cenu snížení kvality grafiky, ale vertikální synchronizace je moc netěší. U nich je tedy dobrý ten monitor s více herci a pokud možno s nějakou lepší synchroznizací (třeba freesync, nebo gsync) která je přímo na monitoru.

U běžných lidí by ten efekt možná mohl být vidět u starších her, které nejsou moc náročné na grafický výkon.
IP zaznamenána
 

+ Rychlá odpověď