Tak já využívám na léčení, tj doplňování životů a hlavně many chrámy. Stačí mít značku majáku někde u chrámu a druhou v dungeonu, případně se k chrámu přemistovat pomocí městské brány. To potom opravdu hodně odsýpá a člověk prochází dungeony na jeden zátah (ono nepřátelé většinou nemají čas zasáhnout hrdiny).
Začátek hry je vždy stejný a člověk používá primárně luky. V pozdější fázi u silnějších oblud už se to liší a záleží, jestli hraje právě za bojovnky, nebo mágy. Za mágy ale nikdy nepoužívám tahový režim a nikdy mě to ani nenapadlo. Ono na venkovních mapách je právě to rychlé kouzlo a na něj nastavit pád hvězd nebo déšť meteoritů nejsnadnější, pak už jen stačí kouzlo létání a nepřátelé nemají žádnou šanci (vůbec hrdiny nezraní, protože prostě nemají jak, ono stačí létat nad nimi a kouzlit ta hromadná kouzla. Ve vnitřních místech už záleží na nepřítelích.
veka: mnich je dobrej v momentě, kdy se naučí boj bezezbraně a hůl na velmistra a úhýbání na velmistra a koženou zbroj na mistra. V tu chvíli je to docela mlátička, která se nedá zastavit. Při takové hže je dobré dát do hole jen 10 bodů a dostat jí na velmistra a do boje bezezbraně dát co nejvíce bodů to jde, protože každý bod ti zvyšuje způsobené zranění.
Pochopitelně je u něj dobré se naučit i dovednost "mistr zbraní" a posilování na mistra, vzdělávání na velmistra. Mnich kupodivu neumí meditaci a ačkoliv ovládá nějaké magie, tak tam to zas tak užitečné není. Může se ale naučit odstraňování pastí na experta (a v případě hry za zlo dokonce na mistra) a tedy může velmi snadno nahradit zloděje (stačí mu dát nějaký předmět, třeba rukavice s výrazným bonusem do odstraňování pastí).
Celkově bych řekl, že se mnich rytíři vcelku slušně vyrovná, ale až později ve hře. Dokud se nenaučíš boj beze zbraně,hůl a úhýbání na velmistra a koženou zbroj na mistra, je to těžší. Lepší je asi začít s koženou zbrojí a holí a až pak se doučit ten boj bezezbraně a uhýbání.