Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 14:25:52
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Heroes of the Monkey Tavern  (Přečteno 4694 krát)

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Heroes of the Monkey Tavern
« kdy: Listopad 28, 2019, 23:35:22 »

Dostal jsem strašnou chuť si zahrát nějakej krokovací dungeon, ale do třetí rozehrávky Might and Magic X: Legacy se mi zatím ještě nechtělo, tak jsem se podíval, co jsem v posledních letech nasbíral na Steamu ve slevách a čemu bych mohl dát šanci. Jelikož jsem Legend of Grimrock 1 + 2, Brány Skeldalu 3 a The Keep taky už dohrál, na výběr přicházely další 4 tituly, které v knihovně mám. A to: The Fall of Dungeon Guardians, Heroes of the Monkey Tavern, The Quest a Vaporum. Do Vapora se mi moc nechtělo, tak jsem zkusil The Quest. No, moc velká sláva to nebyla, hra bude zřejmě dost ukecaná a po vzoru Grimoire asi i dost rozsáhlá, na což teď nemám čas ani kapacitu. Hra je navíc v angličtině a nechce se mi věnovat tolik úsilí příběhu. Byl jsem uveden do děje, vytvořil si klasického zloděje a pustil se do hry. Po oběhnutí městečka, prokecání postav a splnění prvního úkolu jsem zjistil, že jsem za 3 hodiny ve hře zabil asi tři netopýry, jinak furt jen čtu nějakej text a otrávilo mě to. Takže tomu dám možná šanci příště a vrhnul jsem se na Heroes of the Monkey Tavern a při té příležitosti jsem se rozhodl si tady založit svůj první deník. Tahle hra totiž vypadá tak, že v ní má cenu strávit i jen půl hodiny. Takže jdeme na to.

Hra zřejmě nebude nijak velká ani rozsáhlá, a to ať se týká délky, tak i mechanik. Intro je velmi jednoduché a svižné, žádný složitý příběh ostatně ani není potřeba. Výběr party je rovněž velmi jednoduchý, v podstatě jen vyberete 4 postavy, dáte jim nějaké povolání (na výběr jich je 8), portrét a rozdělíte zbývající 2 – 3 body vlastností. To je všechno. Nevybíráte ani pohlaví (to je asi patrné z portrétu), ani rasu, ani žádné skilly. Skilly jsou přiděleny podle povolání hned od začátku, tak uvidím, třeba se bude něco volit při level-upu. Vybral jsem si Válečníka, Zloděje, Kněze a Čaroděje, což je téměř výchozí parta. Jen jsem vyměnil Barbara za Zloděje. Sice má ze začátku dýky, ale ty mu vyměním, ale hlavně má detekci secretů, ta se mi bude hodit. Válečníka jsem si vzal chlapa, ostatní tři ženský, ale vliv na hru to mít asi nebude. Nešlo mi ani tak o složení party, ale z těch ksichtů se nedalo moc vybrat. Tak hurá do hry.

Asi za hodinu hraní jsem se dostal na konec třetího patra, ale asi začnu od znova. Patra fungují stejně jako v Legend of Grimrock 1, akorát se chodí nahoru, ne dolu. Parta nemá od začátku žádné vybavení, jsou nahatí s holýma rukama a vybavení teprve nacházíte. Do třetího patra mě zatím nic nepřekvapilo, na hádanky jsem skoro nenarazil, souboje jsou zatím jenom hadi a pavouci, oba můžou postavy otrávit, což je docela nepříjemné. Otrávené postavy může Kněz vyléčit, jakmile se naučí patřičné kouzlo. S kouzly a dovednostmi se to má nakonec tak, že postava se při level-upu naučí buď nové kouzlo, novou dovednost nebo si vylepší nějakou svoji vlastnost (typicky Válečník + 1 síla), to všechno probíhá samo. Hra bude asi taková docela zjednodušená v mnoha směrech. Například parta není omezena mikromanagementem hladu / žízně a nosností, což je super. Tyhle mechaniky mi ve hrách přijdou vždycky neuvěřitelně otravný a v podstatě nejsou ani k ničemu dobrý. V podstatě jen taháte všechno jídlo pořád s sebou a dáváte si pozor, aby postavy nebyly přetížené, což tady odpadá. Celkově to vypadá, že hra je dílem malého nezávislého studia nebo (jak jsem koukal na fóru Steamu) dílem jednoho autora. To kdybych věděl, tak autora podpořím víc a nekupuju hru ve slevě, stejně stojí pár šušňů.

Svoji dnešní pouť končím na konci třetího patra. V jedné části na mě vyskočila jakási pavoučí královna, která mě pěkně sesekala a donutila mě se zamyslet nad optimálním vybavením a používaným kouzlům. S kouzly se to má totiž tak, že každá postava má dvě ruce, ve kterých může něco nosit. Válečník zbraň a štít. Zloděj zbraň a štít nebo dvě zbraně (získal skill obourukost), Kněz kouzlo a zbraň, kouzlo a štít, dvě kouzla nebo např. zbraň a štít. V boji pak můžete použít jen to, co máte zrovna v rukou. Takže pokud chcete použít jiné kouzlo než je nastavené, musíte ho mít ve druhé ruce nebo ho pak v obrazovce postavy změnit. Vyplatilo se mi ale mít u Kněze v ruce kladivo a kouzlo léčení, které používám jen když má některá postava málo životů. Jinak seká kladivem. Naproti tomu u čaroděje je lepší mít jedno kouzlo a čarovnou hůl než dvě kouzla. Útok holí totiž nespotřebovává manu, takže není Čaroděj v případě vyčerpání many neužitečný. Jinak souboje jsou v realtime módu a hra využívá tzv. flee mechaniku. To znamená, že pokud je nepřítel před družinou, tak za jakoukoli snahu o útěk nebo tzv. obíhačku je družina penalizována ztrátou životů. Což mi docela vyhovuje, protože se mi hraní dungeonů takovým tím obíhačkovým stylem nikdy nelíbilo a přijde mi vyloženě dementní. V Heroes of the Monkey Tavern musíte bojovat na férovku, protože v případě oběhnutí nepřítele ho ani nestačíte oběhnout, postavy „vykrvácí“ už při cestě.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Heroes of the Monkey Tavern
« Odpověď #1 kdy: Listopad 30, 2019, 01:48:26 »

Tak jsem začal od znova. Jak jsem zjistil, ve hře není možnost změnit bonusy ke zbraním, takže Zloděj je předurčen k boji s dýkami, které jsou docela slabé a to mi nevyhovovalo. Po poražení pavoučí královny jsem se moc daleko nedostal, na konci třetího patra je souboj s rytířem, který mě vytrestal už daleko víc. Navíc výhoda Zloděje spočívá hlavně v odhalování secretů, které je takové dost pofiderní. Když stojíte čelem ke zdi, která odemyká secret, objeví se hláška, že v blízkosti se nachází tajemství. No, nevím. Když už stojíte čelem ke zdi, tak si všimnete, že je vystouplá buď dlaždice dole nebo dlaždice nahoře nebo je nakloněná pochodeň. Takže secret objevíte buď se Zlodějem stejně jako bez něj. Pokud jste ke zdi zády nebo bokem, tak se informace o secretu neobjeví. Navíc jsem měl na konci třetího patra dost lehkých zbrojí, ale ty mohl nosit jenom Válečník (ten může nosit i těžkou), ale jako Zloděj, tak Kněz i Čaroděj můžou nosit jenom obyčejné oblečení (róby, klobouky atd.), takže všechny lehký armory můžu vyhazovat.

Do nový rozehrávky jsem si vzal místo Zloděje Lučištníka, u nějž by mohla být výhoda střelby a toho, že by mohl začínat souboje, případně střílet a couvat, protože jak se dostane nepřítel k partě, už moc prostoru pro taktiku není. Celkově byl průběh o něco rychlejší. Výhoda byla specializovat postavy už od začátku, takže jim při tvorbě rozdělit body – Válečníkovi všechno do síly, Lučištníkovi do obratnosti a Knězi a Čarodějovi do magie. Tu má cenu navyšovat jen u Kněze, Čaroděje a Paladina, protože magie jen zvyšuje body many a ostatní postavy kouzlit nemůžou. Dostal jsem se zase k bossovi ve třetím patře a dal jsem ho, ale asi začnu zase od znova, ani Lučištník mi moc nevyhovuje. Jenže koho místo něho? Koukal jsem se na seznam povolání a jak to funguje. Kouzlit můžou jen tři postavy z osmi a to Kněz, Čaroděj a Paladin. Paladin se může za svoji kariéru naučit jen dvě kouzla, Kněz čtyři a Čaroděj dokonce osm. Kněz je zaměřen na léčení a uzdravování, Čaroděj zřejmě jen na útočná kouzla. On to není vyloženě Čaroděj, je to Elementalista. Paladinovy kouzla netuším, nejspíš to budou dvě Knězova, ale nevím. Skilly u postav buď něco přidají (silný úder, beresrk, obourukost, nebo něco zvyšují. Tedy např. Kladiva + 1, Sekery +1).

Takže na konci třetího patra mám všechny postavy na levelu 4 a dal jsem se do plnění achievementů. Spousta z nich je za používání kouzel, takže jsem si je začal plnit. Ve hře je achievement za ořživení postavy, což bude nejspíš Knězovo nejsilnější kouzlo nebo za to dostat se do 5. a 10. levelu. Tipuju, že hra bude mít teda 10 pater. Parta leveluje stejně rychle bez ohledu na to, kdo nepřítele zabije nebo jestli ho vůbec zasáhne. Zkušenosti postavy dostávají jenom za boj.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Heroes of the Monkey Tavern
« Odpověď #2 kdy: Prosinec 01, 2019, 23:59:08 »

Tak jsem se vrhnul na třetí rozehrávku v sestavě Válečník – Barbar – Kněz – Čaroděj. Barbar mi teda zatím moc nevyhovuje, ale tak nějak pořád nevím, jakou čtvrtou postavu si vzít a pořád se mi to zkoušet nechce. V pohodě jsem se dostal do čtvrtého patra a pak jsem se dal spíš na zkoumání povolání. Takže o tom, že tři povolání jsou magický, jsem psal už minule. Válečník a Paladin mají bonus ke štítům a jako jediní můžou používat těžkou zbroj. Pak tu jsou čtyři postavy, který nemůžou používat žádnou, a to je Mnich, Kněz, Čaroděj a Zloděj. Za dohrátí hry s Mnichem je spešl achievement, ale Mnich mě neláká, specializuje se na boj beze zbraně a beze zbroje a Mnichy jsem si nikdy nebral ani v MM ani jiných RPG. Tahle classa mi není nějak sympatická, vždycky se snažím najít co nejlepší vybavení. A dvě postavy můžou používat lehkou zbroj, a to je Lučištník a Barbar. Navíc každá postava má jinou úroveň zkušeností na level-up, takže zatímco Válečník a Barbar levelují spolu, Kněz a Čaroděj taky levelují spolu, ale o dost později než Válečník s Barbarem. Zatím se mi ale daří držet všechny postavy na stejným levelu. Taky jsem si všiml, že vybavení není vždy lepší a horší, ale musíte zkoumat i jejich výhody a nevýhody. Např. helma + 4 Armor nebo helma + 3 Armor a + 20 životů. Každopádně jsem se dneska dostal už na konec čtvrtýho patra, kde mě čekal celkem tuhej rytíř. Mít na tohle právě toho Lučištníka by bylo fajn, ale musel by být hodně dobrej, protože jinak asi trochu postrádá smysl. Souboj se spustí od určitého políčka a dřív Lučištník střílet nemůže, i když bosse vidí. Teda střílet může, ale nezpůsobuje žádné poškození. Jinak bych ještě uvedl, že postavy se mimo boj léčí samy a regeneruje jim i mana. Teda ve hře je i klasický spánek, postavy se léčí rychleji, ale já ho zatím moc nevyužíval. Výhody to asi nemá, když ve hře není jídlo. Zítra hurá na pátej level..
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Heroes of the Monkey Tavern
« Odpověď #3 kdy: Prosinec 09, 2019, 23:46:45 »

Tak takový hurá to zase nebylo, ke hře jsem se strašně dlouho nedostal, tak jsem to chtěl zapnout aspoň na chvilku. Pustil jsem se tedy hned do začátku pátého patra a hned jsem si všiml změny grafiky prostředí. S tím jsem u takto nízkonákladové hry ani nepočítal, ale docela mě to potěšilo. Pokud by ke změně grafiky úrovní mělo dojít, očekával bych ji spíše až na 6. patře, že by se tím opticky oddělilo prvních 5 a posledních 5 levelů, ale uvidím. Patro je zatím takové prázdné, zatím jsem nenarazil na žádnou příšeru, což mi je trochu divný, ale možná to bude patro úplně bez příšer založené jen na puzzlech a logických hádankách, těch je tady docela dost.

Tak jsem proběhal celé patro, bez soubojů to netrvalo ani tak dlouho a dostal jsem se do zřejmě poslední místnosti, kde jsou vrata, která jsou zavřená čtyřmi zlatými klíči. Dva jsem našel a použil, pak jsem znovu proběhl celé patro a našel ještě jeden zapomenutý, ten čtvrtý se mi nedaří najít. Asi to zkusím zase zítra.

Kromě čtyř zámků se v poslední místnosti nalézá ještě mrtvola kostlivce s docela pěkným zářivým mečem, který ale nejde sebrat. Bohužel. Nebo mi to teda zatím nejde. S předměty ve hře se to má teda tak, že je nacházíte jen ve výklencích, z nepřátel nic nepadá a rovněž ve hře není crafting (ani lektvarů). Teda asi ze dvou nepřátel za celou dosavadní hru mi něco vypadlo, ale byly to jen obyčejné části zbroje, bez kterých bych se obešel. Navíc to ani nebylo u bossů, ale u klasických nepřátel, že kterých jindy nic nepadá, zvláštní.

Teoreticky si ale myslím, že patro bude bez potvor, možná za těmi posledními dveřmi bude nějaký boss a jinak to bude bez nepřátel. Což je docela škoda, protože expy přibývají jen za poražené nepřátele (dělí se rovnoměrně mezi postavy) bez ohledu na to, kolik toho kdo zabil a jestli se do boje vůbec zapojil. Celé patro založené jen na puzzlech tak bohužel žádné zkušenosti nepřineslo. Pokračování zítra.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Heroes of the Monkey Tavern
« Odpověď #4 kdy: Prosinec 10, 2019, 23:20:46 »

Tak jsem se do toho dneska zase pustil a po delším pátrání se mi podařilo najít čtvrtý klíč k východu. Hned jsem ho použil a po odemčení dveří na mě vykoukl konec úrovně. Aha, takže tohle patro bez soubojů, říkal jsem si, zajímavý. Po vstupu do dveří se však přede mnou zavřely dveře do dalšího patra a ten kostlivec s mečem v místnosti jaksi ožil. No, úplně jsem to nečekal, takže mě pěkně seřezal. Další pokus už byl lepší a zjistil jsem, že se zavřely všechny otevřené dveře v levelu a ve všech místnostech se objevili další kostlivci, i když tam jejich mrtvoly předtím nebyly. Tihle kostlivci už byli docela tuzí, takže jsem musel udělat další inventuru výzbroje a výstroje. Jelikož bylo celé patro bez soubojů, tak mě nic nenutilo si brát lepší předměty hned na sebe, ale musel jsem. Takže jsem se klasicky musel probojovat až na začátek levelu, kde jsem si odemkl dveře do dalšího levelu, které mi předtím zaklaply před nosem. Cesta dál byla volná, tak jsem se rozhodl nakouknout do levelu 6.

V levelu 6 jsem nakonec strávil víc času, než jsem myslel, ono to docela příjemně útíká. Level 6 vypadá jako bludiště a pohyboval jsem se víceméně podle minimapy. Je to opravdu bludiště, se spoustou slepých odboček a nutností se vracet. Na druhou stranu jsem v bludišti nenarazil na žádnou potvoru ani žádný puzzly nebo skrytý poklady. Ani na zemi se nic nenachází a nikde nejsou ani výklenky s výbavou. Při cestě dál jsem si na jedné straně všiml, že se level začíná na mapě rozšiřovat, tak kdo ví, jestli to bude konec levelu nebo nějaká zajímavá místnost. Po chvilce se mi hra sama automaticky uložila (to vždycky dělá před náročným soubojem nebo třeba pastmi), tak jsem rychle zařadil zpátečku a vydal se do jiné části bludiště. Po chvilce postupu najednou něco strašně zařvalo, až se zakymácel celý obraz. Dost jsem se lekl, protože průchod je docela příjemný bez záseků a bez soubojů. No, radši to už dneska vypnu a podívám se, co na mě zařvalo až zítra.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Heroes of the Monkey Tavern
« Odpověď #5 kdy: Prosinec 11, 2019, 23:16:34 »

Vydal jsem se po stopách toho, co to na mě minule tak zařvalo, ale nakonec se i tahle část chodby ukázala jako slepá, tak jsem se vrátil zase do té první a ejhle, po delší době, kdy byla chodba rovná a přímá na mě zpoza rohu vybafl minotaur s obří sekerou. Že mě to nenapadlo, celé patro vypadá jako labyrint a minotaur do toho skvěle zapadá. Každopádně mě pěkně seřezal, nepomohl ani load, ani druhý a ani třetí. Ani přeskládání předmětů, i když tady jsem žádné nové ani neměl. Taktikou může být na minotaura sesílat kouzla a střílet šípy v dlouhé chodbě, než ke mně dojde, ale moc to nefunguje. Moc mu neublížím a jakmile se dostane až ke mně, tak jsem po smrti. Kvůli úzkým a klikatým uličkám před ním nejde utíkat ani ho obíhat, vždycky mě zažene do kouta a tak mě seřeže. No nic, zkusím něco vymyslet a vyzrát na něj zase příště.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Heroes of the Monkey Tavern
« Odpověď #6 kdy: Prosinec 13, 2019, 23:15:21 »

No, dneska jsem na hraní zase neměl moc času a na to, jak přemoct minotaura, jsem nepřišel. Přemýšlím, jestli mám vůbec dobře zvolenou partu (i když mám tu výchozí, nakonec jsem nijak neexperimentoval), ale teď už s tím nic neudělám a obtížnost v průběhu rozehrávky taky nejde snížit. Držel jsem se statečně, dokud jsem nevyplácal úplně všechny lektvary, ale nakonec mě stejně dostal. Ani nevím, kolik života jsem mu ubral. Tudy cesta určitě nevede, tak jsem zkusil ještě proběhat zbytek bludiště, ale víceméně už jsem nic neobjevil. Zbytek otevřených cest vedlo někam za roh, kde končily, takže už přede mnou stojí jen minotaur. Možná zkusím příště restartovat level, jestli se třeba minotaur neobjeví na jiném místě a byla by tady možnost ho nějak obejít, na něco přijít a přemoct ho jinak. Uvidím.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Heroes of the Monkey Tavern
« Odpověď #7 kdy: Prosinec 15, 2019, 23:59:36 »

Tak jsem na něj vyzrál, na darebáka jednoho. I když jsem si původně myslel, že jsem na to přišel omylem, ale asi to opravdu mělo být tvůrci nebo tvůrcem zamýšlené řešení. V jedné části chodby se nachází na zdi tlačítko, které když zmáčknete, tak na Vás přiletí otrávený šíp. Sice je chodba docela dlouhá, takže se dá před šípem uskočit do boční uličky, ale jaksi to postrádalo smysl. Šíp nic nespustí a zapíchne se do zdi. Pak mě ale napadlo tam nalákat toho minotaura a ono to fungovalo. Parta ho nalákala do chodby a pak rychle doběhla k tlačítku, kde ho pořád mačkala. Šípy lítaly minotaurovi do zad a působily čím dál větší poškození, protože se efekt otrávení navyšoval. Při otrávení navíc působí i klasické útoky větší damage, ale moc se mi neosvědčilo se pořád otáčet k tlačítku a k sekání, navíc sekání nestačilo. Takže jsem pořád jen mačkal tlačítko a léčil partu. Minotaur za chvíli padl a vypadal jako ježek, to jsem si měl vyprintscreenovat.

Po poražení minotaura už je v podstatě konec 6. levelu, na konci je ještě jedna místnost se třema róbama, ale vybrat si lze jen jednu, ty další dvě po sebrání jiné zmizí. Samozřejmě jsem si to uložil a vyzkoušel všechny tři, ale v podstatě jsem měl u Čaroděje i Klerika lepší a Válečník a Barbar zase můžou používat brnění, který jsou samozřejmě někde úplně jinde.

Pak jsem nakoukl do dalšího levelu a všiml jsem si zase další změny grafiky levelu. Teda grafika je stejná jako u levelů 5 a 6, ale v jiné barvě. Stěny vypadají krvavěji. Taky jsem zapomněl zmínit, že se v 5. levelu změnily s grafikou i cihly pro hledání secretů, ale nic, co by zkušený kobkař neobjevil. V levelu 6 žádný secret nebyl, nebo jsem teda v tom bludišti žádný neobjevil. Tak uvidím.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Heroes of the Monkey Tavern
« Odpověď #8 kdy: Prosinec 17, 2019, 00:11:02 »

Tak dneska jsem měl trochu víc času (přes hodinu a půl), takže jsem projel hned celý dvě celý patra. Patra 7 a 8 už jsou poměrně rozlehlejší a nachází se v nich i dost pastí. Hádanek není moc a až na jednu jsem je projel hned. Ta jedna mi chvilku dala, ale nic, u čeho by člověk měl zakysnout. Naopak přiostřily souboje. Na začátku 7. patra už na mě vyskočili skřeti ve zbroji a pak dokonce skřeti se štítem. Tam už si musí člověk dávat hodně pozor, aby ho dva skřeti neobklíčili ze dvou stran, protože se z toho pak těžko dostává. Nejlepší je zaběhnout do rohu tak, aby byl člověk ze dvou stran chráněn zdí a pak si pojistil tu stranu, kde mám válečníka v těžké zbroji se štítem. S dostatečnou regenerací mezi souboji se dalo docela postupovat, i když už to nebyla taková sranda jako doteď. Později a hlavně v 8. patře už jsem narazil orky a to už byly solidní souboje.

Jenom bych zmínil, že asi v polovině 7. patra je místnost, kde jsou za třemi zamřížovanými dveřmi tři orkové, ale mříže se mi nepodařilo otevřít. V místnosti není nikde žádný tlačítko ani páka, kterou by se mříže otevíraly. A není to snad nikde jinde v levelu. Kdyby na to někdo přišel, budu rád, kdyby mi poradil. Sice nevím, jak bych dal tři orky najednou, ale aspoň by byly zkušenosti.

Do osmého patra jsem postupoval s Válečníkem a Barbarem na levelu 9 a Klerikem a Čarodějem na levelu 8. Vybavení už mám celkem na úrovni, takže už to není takový jalový. Postup patry se docela protáhl, jednak jsou patra rozlehlejší, jednak jsou souboje náročnější a časově náročnější, jednak se musím po souboji vždycky plně uzdravit a jednak je v 8. patře i dost sekretů, který se navíc dost blbě hledají. Sice se v nich nacházejí kromě lektvarů už docela zbytečnosti, ale to nemůže člověk dopředu nikdy vědět.

Na konci osmýho patra přišel čas na malou rekapitulaci. Parta je shodně na levelu 10 a už se mi odemkl achievement za dosažení 10. levelu. Takže ten achievement (stejně jako ten za dosažení levelu 5) bere level postavy a ne level jako patro. Fikaný. Co se týče achievementů, už v podstatě není kromě dokončení hry co splňovat, takže tím se trápit nemusím. Dál jsem si všiml, že se na každým levelu nejen přidávají nový skilly, ale že se vylepšujou i ty stávající. Takže Barbar měl na začátku Sekery +1, teď má kromě nových dovedností a typů útoků Sekery +2. A třeba Klerik dostal na druhým levelu Hammer +1, na konci osmýho patra už má Hammer +3. To mě ještě přivedlo k myšlence, že Lučištník, kterej začínal s Detekcí secretů +1, už mohl mít taky víc a konečně by mohla mít ta dovednost nějakej smysl. Teda kdyby to bylo nějak rozšířený třeba na vedlejší políčko nebo že by člověk aspoň nemusel být natočenej čelem ke zdi. Ale to už se asi nedozvím. Parta vybavena, nepotřebný vybavení jsem vyházel, protože až do teďka jsem si mohl všechno tahat s sebou, ale už není místo.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Heroes of the Monkey Tavern
« Odpověď #9 kdy: Prosinec 23, 2019, 00:50:58 »

Tak dneska jsem si udělal poměrně docela dost času na další patra a skončil jsem v podstatě dřív než jsem začal. Kdybych včera do dalšího patra aspoň nakoukl, už bych měl hotovo. Hra má totiž nakonec jenom 8 pater a když vylezete z toho osmýho, objevíte se na střeše. Tam už pak ani nejde nic ovládat, střecha je rozlehlá a na jejím konci se nachází v dálce nějaké dřevěné truhly. Parta se k nim sama rozejde, ale téměř u nich si všimne přilétajícího draka. Když drak dosedne k partě, začíná poslední souboj ve hře, který mi ale nepřišel ani nijak náročný. Po skolení toho draka se pak parta otočí opět k truhlám a otevře je. A samozřejmě jsou plné zlata, tím v podstatě hra končí. Pak už jen závěrečná obrazovka, kdy parta sedí zase v hospodě a cinkaj zlaťáky. Žádný outro, žádnej příběh, nic. Ale v podstatě to podle mě ani nebylo potřeba.

Hra jako taková mě docela bavila, bylo vidět, že je teda menší a značně skromnějším počinem a nakonec byla docela krátká. Na druhou stranu měla spoustu zajímavých mechanik a bavila mě. Nebo teda nevím, jestli nových, tolik dungeonů jsem nehrál a k těm starým už se vracet nebudu, přesto bych ji rád všem fanouškům klasických dungeonů doporučil. Tak a po Vánocích se nejsípíš mrknu na to Vaporum nebo The Fall of Dungeon Guardians. Ještě uvidím, co mě bude lákat víc.

Co se týče kompletace, tak jsem se snažil jako vždycky prolézat celé mapy a našel jsem spoustu secretů. Kromě tří mříží v osmém patře jsem se dostal úplně všude, takže mi snad nic důležitého neuniklo. Na konci hry mi chyběly dva achievementy – a to dohrát hru na těžkou obtížnost a dohrát hru s Mnichem. Tyhle dva mi asi budou chybět, ke hře se už nejspíš vracet nebudu, i když jak říkám, doporučil bych ji a ve výsledku není vůbec dlouhá. Podle mě by se dala v pohodě dohrát za 5 – 6 hodin, když na to budete mít klid, což já jsem moc neměl.:-)
IP zaznamenána