Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Květen 13, 2025, 10:02:30
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 7 8 [9] 10 11

Autor Téma: Neverwinter Nights 2  (Přečteno 42800 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2029
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #120 kdy: Březen 26, 2017, 00:45:05 »

To já posunul výstavbu citadely tak, že mi chyběly už jen budovy kostel a věž. Ruda nakonec stačila ta, co jsem našel při hledání těch božstev s Grombarem a ta, co byla u setkání Sydney, abych mohl vylepšit vojáky na max z hlediska vybavení. Jak jsem satvěl ty budovy, chodil jsem neustále za Kanou a sledoval, co se děje a jak se mění Citadela, respektive její statistiky.

Když by mi došly peníze, vydal jsem se do Vysokého útesu za ještěrama, po cestě zachránil několik lidí, označkoval si další rudu a konečně došel do města. Zde jsem získal nějaký vliv u Bischopa v rozhovoru se starostou, pak Bishop letěl z party a Elanee získala vliv u zraněného ještěra, co jsem jej vyslýchal. Moc na práci tady toho nebylo, stačilo prostě jen dojít k veliteli ještěrů, chvílu s ním jakože bojovat, což on neměl moc šanci, proti partě 5 kouzelníků/knězů, nakonec jsme se skamarádili a on se přidal k mé alianci. Ačkoliv při první návštěvě Vysokého útesu jsem s ještěry nebyl kamarád a dal jim všem pořádně nakládačku a vybral jim jejich jeskyni (je to výhodnější z hlediska zkušeností a na přesvědčení to nemá skoro žádný vliv, stejně jsem z neutrála byl už ve Vysokém útesu dobrý neutrál).

Zbýval mi tedy drak a pak úkryt stínových požíračů. Šel jsem ale do Citadely, jelikož peníze, co jsem získal by měly stačit na výstavbu zbývajících dvou budov. Ty jsem tedy i dostavěl, postavil jsem kostel, když hraji za kněze (za paladina/kněze je to výhodnější, než klášter a takový hrdina tam i získá vedlejší úkol. Taky zdejší obchodník má věci pro kněze/paladina. Například fajnový štít za cca 300 tisíc). Klášter mnichů je výhodnější při hře za mnicha (nejspíš). Pak jsem postavil věž mága, ačkoliv tady je víceméně jedno, jestli to bude devítka, mágové, nebo hráčské doupě. Nic z toho neposkytuje nic zajímavého.

Čas v Citadele byl něco kolem asi 30% nebo tak nějak a tak jsem se jal chodit sem a tam na nádvoří a do hlavní budovy, aby se čas začal posouvat a já mohl procházet dialogy a situace a případně jinak nastavovat pokyny vojáků a seržantů.

Nejprve jsem tedy poslal vojáky na nábor nových a přiřadil Katriolu a Světlo nebes na verbování. Během pár otoček mi již Kana hlásila, že verbíři už nemůžou najít nikoho dalšího, pokud nesnížím nároky (i když jsem měl amnestii, tedy nejnižší nároky). Vojsko poporostlo asi na 400 kousků (střední), tak jsem je rozdělil na hlídkování cest a okolí a přidal k nim obě seržantky. Po chvíli (po pár otočkách) se bezpečnost obojího zvedla na Velmi vysoká a stav armády na velmi vysoká (asi 600 vojáků). Seržantky jsem pak přerozdělil zase na verbování (Světlo) a trénování (Katriolu). Vojáky už nechal, ať hlídají ty cesty a okolí, nezdálo se, že bych mohl získat něco dalšího tím, že je přiřadím jinam.

Obchodníci a rolníci mi tak stoupli asi na 120 kusů, příjem Citadely asi 9000 (ačkoliv jsem nastavil daně na nula). Za tu dobu, co jsem takto chodil a tam a zpět mi i povyrostla pokladna Citadely asi na 100tisíc (není za co utrácet). Čas se zastavil na 82%, kdy mi Kana začala říkat, že požírač udělal rozruch a dokud jej nevyřídím, nic se v pevnosti dít nebude.

Jediné, co tak není příliš dobré je poslušnost vojáků, která je průměrná a která se asi nijak zvednout nedá. A pak poslušnost rolníků, která je jen luxusní. Jinak mám asi vše v těch ukazatelích na velmi vysoká. (nejsem si jist, jestli je luxusní víc, než velmi vysoká, nebo naopak).

Po té, co to takto poporostlo jsem navštívil i ty budovy, co jsem postavil. V klášteře jsem dostal právě ten úkol s nějakou mocnou zbraní, že jí mám najít úplně na východě. (nejspíše v místě trpaslíků). Ve věži mága nebylo zajímavého nic. V hospodě pařila Radost a Sad(hospodský) z toho měl radost. Mimochodem ve druhé kapitole se tento hospodský nachází na dvou místech současně. Nyní tedy plánuji výpravu za trpaslíky do hor.

Dostat se na 18 level se ukázalo jako velmi problematické, jelikož za tudle část ve třetí kapitole jsem nezískal ani ten jeden level. Když jsem čistil sám nemrtvé v hradě Leto, postoupil jsem na 17tý.Ale tady ty úkoly, co jsem dělal v rámci 3 kapitoly byly docela odfláklé.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7634
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #121 kdy: Březen 26, 2017, 06:45:57 »

Klášter bude opravdu pro mnicha, mě na téma možnosti učit se u něj odvětil, že právě nejsem mnich. Obchodnice v kláštěre má pak mnišské vybavení. Kouzelník mě taky zklamal, ale využil jsem alespoň jeho obchodníka, když jsem někde vytratil hmoždíř :) Pořád mi ovšem chybí ten půlčík-kartograf.

Rudu už sbírám delší dobu jen tak, vždycky dostanu podíl v prutech a to je vše. Nakonec jsem tedy mohl klidně to repete v Act II vynechat, o nic bych nepřišel, ale asi je to výhodnější kvůli rychlejšímu upgrade šedokabátníků, protože další naleziště rudy se pak nachází až ve speciálních úkolech Citadely. Otázkou je, zda-li mít více průměrně vybavených stráží, nebo menší počet špičkově vybavených stráží? Tohle jde časově trochu proti sobě. Luxusní je podle mě více jak velmi vysoká.

Level postav jsem měl taky dlouho 17, ale po návštěvě Noalaha mi konečně poskočil. Byla to docela klika, protože Sanda jsem potřeboval kvůli Mephasmovi naučit výrobu očarovaných předmětů. Jsem zvědav, jestli se vyškrabu ještě dále, ale nějak přestávám věřit, že bych dosáhl levelu 20 a přešel na epické povolání.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2029
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #122 kdy: Březen 26, 2017, 14:21:59 »

Já včera zabil tu dračici, ale nepřišlo mi to těžké, dal jsem jí na první pokus, jen jsem na začátku boje všechny kouselníky poslal kousek dál od ní a naopak bojovníky a zvířata (A Khelgara) poslal na ní. Pak už jen stačilo ji zamřit, aby byla trvalý cíl (pravým tlačítkem) a každému kouzelníkovi zadat do fronty 3x ledovou bouři. Pak už jsem se mohl jenom dívat a nic nedělat :).
Tady ale asi bylo výhodnější se s dračici domluvit a pak jí zradit a napadnout všechny (jak obry, tak dračici) v tom táboře obrů.

Boj s obry mi přišel tak nějaký moc snadný, já nevím no, takto třeba vypadaly moje postavy hned po boji aniž bych se během boje nebo po boji léčil: http://www.jpeg.cz/images/2017/03/26/5ebIQ.jpg

A to má kněz hromadná léčivá kouzla, dokonce kouzlo, které hromadně obnoví všechny životy a odstraní i negativní stavy ze všech postav.

Každopádně Khelgar se tedy stal králem klanu ocelové pěsti a celý klan se přidal do aliance. Zbývá mi úkryt toho stínového požírače u pevnosti.
« Poslední změna: Březen 26, 2017, 14:25:38 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7634
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #123 kdy: Březen 26, 2017, 17:19:23 »

Pche, moji rekové maj taky u hlavy plno ikonek, jenom jsou obvykle vyvedeny v červeno-oranžové barvě :D

O tom zaměřování jsem nevěděl. Všiml jsem si, že mi občas kouzlení funguje zvláštně, když chci zaměřit, ale s tímhle jsem si to nespojoval. Využíval jsem to hlavně jako ukazatel zdraví nepřítele. To se to pak dračice zabíjí :D Já to fakt bral hezky na střídačku.

Vyštrachal jsem z batohu ohnivé kladivo +3 a hned je to znát, ale teď už mám i Githin meč, takže je to asi zbytečnost.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2029
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #124 kdy: Březen 26, 2017, 19:10:40 »

Já si dnes hrál s tou tvorbou těch věcí, ale nevím no. Na zbroje to moc nefunguje celkově, třeba návod na "Nezničitelnou zbroj", který by měla redukovat zranění, nějak nefungoval vůbec, když jsem tam prohodil esenci energie za ohně, tak se sice kouzlo provedlo, hra mi dala možnost zbroj pojmenovat, ale efekt to nemělo žádný. Nakonec jsem tedy udělal nějaké zbroje s magickou odolností 22 pro mé společníky a s imunitou na kritické a zákeřné zásahy, ale asi byl lepší udělat amulet s imunitou na smrtící magii a s odolností na magii 20. Alespoň tedy pro některé.

Pak jsem si hrál s předměty vylepšující vlastnosti, udělal jsem tedy boty s +6 odolností (opasek síly a amulet moudrosti jsem již měl dřív). Zbývající věci na inteligenci a charismu udělat nemůžu, jelikož Elanee na to nemá potřebná kouzla. A opasek na obratnost nepotřebuji.

Pak jsem si hrál ještě se zbraněmi, vyrobil jsem si dva válečné palcáty, viz obrázek:
http://www.jpeg.cz/images/2017/03/26/hqKrZ.jpg
a nový ohnivý luk z jiného dřeva, který má sice vlastnost silný jen +4, ale jinak nemá žádné další vlastnosti. Podobné luky jsem udělal ještě pro Elanee, Bischopa a Neeshku.
http://www.jpeg.cz/images/2017/03/26/ojHlK.jpg

U štítů ta očarování zřejmě nějak nefungují, tak jsem si koupil ten za skoro 300 tisíc v chrámu.

IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7634
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #125 kdy: Březen 26, 2017, 21:22:13 »

Dostal jsem se až před válečnou poradu a pro dnešek to zapíchl. Nějak se nemůžu dokopat dále. Tahle část hry se nakonec ukázala docela zdlouhavá a ne příliš záživná, prostě typické ticho před bouří. S Ammonem jsem uctil památku Shandry a vykopal podklad ukrytý pod strašákem na poli. Při boji s démonem jsem prvně použil extra dovednosti získané z obřadu Očištění. Vzal jsem si sebou na farmu ne moc ideální družinu, takže to docela drhlo. Možná jsem měl převzít kontrolu na Zhjaeve a řídit boj skrze ní. Bylo docela zajímavé sledovat, jak nedokážu Rohatého démona skoro ani škrábnout - až takovou odolnost jsem nečekal. Naneštěstí se nedalo z farmy odejít před bojem, tak jsem to musel absolvovat ve stávajícím složení. Zítra už by mě měla čekat samotná bitva o Citadelu a finále.

Nějak mě dneska ten Ravenloft rozhodil :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2029
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #126 kdy: Březen 27, 2017, 00:56:42 »

To já ještě ty předměty trošku předělal, protože ten ďábel, co lze vyvolat u Ammona, chce tři předměty, na které je potřeba rubín, modrý diamant a safír. Safír problém nebyl, ten je k ničemu, ale modré diamanty a rubíny jsem těsně před tím všechny vyplýtval na ty zbroje a zbraně. Ve finále jsem tak udělal pro Elanee luk bleskový (jinak stejný jako ohnivý), když už jsem byl u toho, vylepšil jsem i luk Sandovi o ledové poškození (tedy má luk, co neomezeně střílí ohnivé šipky s ledovým poškozením :), snad to bude fungovat.). Stejně tak jsem vylepšil i kuš Qary, co střílí neomezeně šipky +3 o ledové poškození. Taky jsem se skoro úplně vyprdl na vylepšování zbrojí, udělal dva amulety s magickou odolností 20 a imunitou na magii smrti a jen trošku jsem vylepšil brnění Elanee a Zhjaeve (obě plná plátová zbroj z mithrilu). Zbyli mi tak ten jeden rubín a jeden modrý diamant, takže jsem vyrobil ta tři pekelná ohniska pro toho ďábla.

Šel jsem za ním, že jdeme jakože obchodovat, jenže on nechtěl najednou pekelná ohniska, ale chtěl můj luk (co jsem si před tím chvíli vyrobil) výměnou za zvednutí nějaké vlastnosti. Respektive on nechtěl přímo luk, ale mé vyrobené zbraně se mu zdáli asi dostatečně mocné, aby je vyměnil. Zkoušel jsem tedy, aby mi posílil moudrost a on mi dal jakýsi amulet, nebo co +3 k moudrosti. Následoval load a všechny ty zbraně jsem odložil na zem. Konečně chtěl obchodovat s ohnisky, tak mi vyměnil za ně tři artefakty. Nicméně ty artefakty obecně zas takový zázrak nejsou. Nechal jsem si jen masku smrti, zbytek jsem dal Grombarovi.

Mimochodem Grombara jsem mohl během toho obchodování nabídnout :), ale ten ďábel ho nechtěl.

Každopádně za tři úspěšné obchody s peklem jsem získal novou hodnost "Pekelný vyjednávač" :D

Taky mi pavouk upletl plášť, tak jsem se jím vybavil.
« Poslední změna: Březen 27, 2017, 01:01:47 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7634
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #127 kdy: Březen 27, 2017, 13:40:38 »

Z Mephasmem jsem už žádný možný dialog neměl, asi jsem mu neměl co nabídnout, takže se a mě vybodl :) Jestli mi to mělo přinést jen pár artefaktů, tak mě to ani nemrzí. Na pavouka jsem úplně zapomněl.

Válečná porada vyvrcholila rozhodnutím, kterak Gariovi ztížit pochod na Citadelu. Chvilku poté už jsem v doprovodu Neeshky a Qary pochodoval spolu s pár lukostřelci zničit dvojici mostů. U obou děvčat jsem si tímto aktem šplhnul ve vlivu. Akce je to celkem přímočará, akorát na konci okořeněná vsuvkou v podání samotného Garia. Z obklíčení jsem se vymanil a Qara chumel kolem mě načla kouzlem. Z kopce naproti mi pomohl ještě Daeghun a jeho lukostřelci.

Návrat do Citadely se nesl v duchu dalšího ticha před bouří, ale z oblečení Elanee bylo zřejmé, že přišel čas na romantickou vsuvku ... neé, je jen v základním hábitu, ve kterém se k družině v Act I přidala :D Popovídali jsme si na hradbách při svitu měsíčku a poté se odebrali do mého pokoje ;)

Zhruba v půlnoci nás však vytrhl ze spánku strážný, který nám přišel oznámit počátek útoku na Citadelu. Následovala další rychlá porada a výběr členů týmu, který bude ničit obléhací věže. Vzal jsem Khelgara a opět Neeshku. Od Lorda Nashera jsem dostal žezlo vzkříšení, ale nepotřeboval jsem ho. Spolu s námi vyrazili jako doprovod trpaslíci a bojovníci šedokabátníků. Smyslem akce je rozbít výstupy věží, co se postupně dostanou k opevnění a tím zamezit vstupu nemrtvých. Trpasličí a šedokabátnický doprovod se postupně doplňuje, jak jeho členové umírají, takže o ně jsem se starat nemusel.

Další fáze spočívá v obraně proražené brány, kdy je potřeba ustát několik vln různých nemrtváků. Jelikož šlo o kontaktní boj, Khelgara doplnil Casavir (dostal ode mě artefaktovou sekeru +4). Po chvilce se objevil Garius a v jeho patách dorazil bug ... asi čtvrt hodiny jsem bojoval bez jakéhokoliv smyslu, protože to co jsem měl zabít, se neobjevilo :) Musel jsem si to tedy zopakovat. Tím boj o Citadelu definitivně skončil.

Od chvíle, co začne Válečná porada, už nejde volně obchodovat, ale nijak mi to nevadilo (Citadelu už nejde ani opustit). Peníze už jsem na nic nepotřeboval a výbavu jsem měl v plánu složit z toho, co jsem doposud našel. Nakonec sekera pro Casavira a později jeden prima palcát pro Ammona byly jediné dvě věci, které jsem rozdělil. Nějak se mi najednou nechtělo procházet tím vším a každého extra piplat. Většina party tak měla na sobě věci ještě z Act II, popř. jen lehce obměněné zbraně. Díky "uvěznění" v Citadele jsem už nemohl splnit finální rozhodnutí pro Khelgara, tak jsem se ho raději ani na nic neptal - zůstal bojovníkem. Během bitvy mě stihl opustit Bishop, ale to mě bylo celkem jedno, nejspíše to udělá vždy.

Uvnitř Citadely už na mě všichni čekali a po rozhovoru s Aldanonem jsem se ocitl v Ilefarnských ruinách. Hned na úvod jsem musel mírnit menší rozepři mezi Sandem a Qarou, díky čemuž jsme všichni přehlídli, že zmizela Neeshka. Na nic jsme nečekali a vyrazili do útrob ruin.

Před náma se objevilo několik části propojených teleporty a místy i středně tuhý odpor. To nejhorší nás však čekalo před samotnou Svatyní, kde byla trojice Požíračů. Málem bych si vytrhal vlasy, samozřejmě je potřeba číst ze svitku Pravých jmen, ale dost to tu drhlo (nechal jsem to na Ammonovi). Čtení trvá dost dlouho, navíc je snadné čitatele vyrušit, popř. čitatel přestane z neznámého důvodu číst sám. Jenomže to je dost blbé, protože trojice Požíračů nejsou zrovna žádná ořezávátka. Po delší chvilce jsem je udolal a mohl sestoupit do poslední části ruin - samoté Svatyně.

Vlastně se družina nejprve objeví v malé spojovačce a přidají se k ní všichni zbývající členové, tedy vyjma Neeshky. Díky tomu jsem mohl všechny postavy vylevelit, rozdělit kouzla a odpočinout si. Teprve poté jsem vstoupil.

V úvodu se v animaci objeví ztracená a zraněná Neeshka, o kterou se postarala Zhjaeve. Než jsme ale stihli vycouvat, objevil se Garius v doprovodu dvou mečových golemů. Po chvilce povídání dorazil i Bishop a došlo na část rozhovorů, kdy se Garius pokusil přemluvit jednotlivé členy družiny, aby zradili. U Bishopa jsem v první fázi zabodoval, takže mi pověděl důvod, proč se rozhodl tak, jak se rozhodl. Překecat se mi však nepodařilo, nicméně díky předchozímu úspěchu dal vale i Gariovi a tím pádem odpadla fáze ukecávání Grobnara. Neeshka by bývala podlehla, Garius na ní má pekelnou páku, ale tady pro změnu zabodoval můj vliv u Neeshky, takže se Gariovo vůli vzepřela. Sand a Ammon Garia poslali kamsi, jediná Qara bez rozmýšlení přešla na opačnou stranu, holt její volba ;) Porážka Garia byla tudíž velmi snadná.

Po zabití Garia jsem kupodivu dostal čas na odpočinek, čehož jsem využil a teprve poté jsem přistoupil k portálu, abych skoncoval se samotným Králem stínů. Letmo jsem koukl na zušenosti a jako na potvoru jsem se zastavil kousek před dalším levelupem, kdy už by došlo na epické úrovně ... prostě smůla :D

Boj s Králem stínů byl z mé strany plný chyb, hlavně zbytečných zdržení, což se projevilo na finální fázi, kdy jsem byl nucen více taktizovat, ale i tak jsem ho porazil. Jen to trvalo déle, než by asi bývalo muselo. Zapomněl jsem i na posilovací kouzla rituálu očištění :)

V první fázi je potřeba porazit velkou kopii (iluzi) krále. V druhé pak jeho malé kopie, které hlídají sochy po obvodu místnosti. Tady se mi naskytla perfektní příležitost obnovit ochrany z rituálu, ale zradila mě AI. Ono totiž jde kopie lákat postupně, takže před porážkou posledních kusů jsem chtěl zacouvat ke vzdálenému okraji místnosti a nechat Zhjaeve družinu vyléčit a nahodit ochrany. Jenomže část party neuposlechla - hlavně konstrukt si dělá co chce. Rázem jsem proto přehoupl do třetí a poslední fáze, kdy je potřeba sochy po obvodu rozbít a poté rozbít i portál uprostřed.

Portál jsem nějak přehlídl, což byla další chyba. Došlo mi to až poté, co se Král stínů párkrát zregeneroval. Mezi tím tedy mastil družinu. Ono už samotné rozbíjení soch je zdlouhavé. Nakonec jsem tedy musel ze sebe udělat volavku, abych ostatním odlehčil a mohli se v klidu soustředit na poražení stínu. Třetí chyba byla, že jsem družinu nechránil před vysátím úrovně v druhé fázi boje, při boji s Králem stínů tak byla řada postav o několik levelů níže. Na druhou stranu, kdyby ten souboj byl předvídatelný, tak by to byla rutina a ne Final fight ;)

Celkově jsem si vedl mnohem lépe než před lety, kdy mě už v úvodu zradilo více postav (na to si celkem dobře pamatuju). V boji s Králem stínů jsem to ovšem nedokázal díky chybkám dostatečně zužitkovat :) Ale co už, padl? Padl! :D

Když odečtu dřívější repete v Act I, tak si dovolím napsat, že od počátku hry až do porážky Krále stínů uběhlo rovných 80 hodin čistého času. Je na čase si trochu odpočinout, takže datadisk Mask of Betrayal si nechám na jindy.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2029
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #128 kdy: Březen 27, 2017, 14:21:59 »

Asi bych tak nějak měl shrnout tu tvorbu věcí do jednoho (tří kvůli délce) příspěvku. Pořád to ještě nemám úplně ověřeno a asi bych to musel hrát znovu od začátku, abych se ujistil, že to tak opravdu je, ale s těmi zkušenostmi, co nyní mám, bych to dělal již od počátku asi líp a hlavně tu tvorbu těch věcí využil líp a nečekal bych tak dlouho na 18 level, abych nakonec vyrobil věci, které jsem mohl udělat už vesměs na 12 levelu, případně na 15tém.

Řemeslnické dovednosti
Výroba zbraní - tudle dovednost se učí automaticky Khelgar, jelikož se prakticky neučí nic jiného, umí jí na dostatečné úrovni, aby mohl vykovat jakoukoliv zbraň z jakéhokoliv materiálu. U zbraní se počítá určitý typ zbraně (a každý typ potřebuje v základu jinou hodnotu výroby, ale nejsou příliš vysoké) a pak se ten požadavek ještě zvyšuje dle použitého materiálu. To, jaké požadavky a jakou hodnotu musí postava mít, je napsáno přímo v popisku dané dovednosti.

Výroba zbraní - tudle dovednost se ze společníků nikdo sám přímo neučí, nicméně je možné jí učit někoho dalšího a neučit jí hlavního hrdinu. U výroby zbrojí je obecně potřeba větší znalosti než u zbraní, jelikož podmínka pro výrobu základní zbroje ze základních surovin (železo/kůže/dřevo) se počítá podle obranného čísla dané zbroje. Tedy na výrobu plnoplátové zbroje je třeba umět výrobu zbrojí na 8 a podobně. Každý specifický materiál pak podmínku ještě zvyšuje o určitou hodnotu. To, jaké materiály a jak zvedají požadavky je napsáno přímo v popisu té dovednosti.

Alchymie - tudle dovednost se učí třeba Qara automaticky (učí se jí více postav), staší, aby ve skupině jí uměla jedna. Hráč se jí tak nutně učit nemusí. Alchymie obecně není potřebná jen pro přípravu různých lektvarů a podobně, ale je důležitá i pro zpracování nalezených částí oblud na výrobu esencí, které se pak používají pro tvorbu magických věcí a zbraní. K tomu níže.

U všech těchto dovedností je dominantní vlastností inteligence, je-li tedy třeba hodnotu těchto dovedností zvednout, stačí použít kouzlo nebo předmět, který inteligenci zvedá. Také se dají pořídit rukavice, které výrobu zvedají. U Sanda v obchodě základní řemeslnické rukavice (+3 do každé výroby), nebo Port Llast v druhé kapitole od tamní obchodnice Mistrovské řemeslnické rukavice (+6 do každé výroby). Hodnotu dovedností lze i zvednout pomocí kouzla Hrdinství (ovládá Sand nebo Grobnar), která dovednosti zvedne o 3, nebo pomocí kouzla velké hrdinství (o asi +4). Grobnar navíc ovládá inspiraci zručnosti, která dovednosti také zvedá (dle levelu barda). Všechny tyto věci se zřejmě sčítají. Tedy zvýšením inteligence o 4 (skrz kouzlo/lektvar) by měl hráč k dovednostem získat +2 (při použití čelenky inteligence +6 k intelektu +3). Tedy i bez učení se dovedností lze zřejmě zvednout každou výrobu o +2(intelekt) + 3/6(rukavice) + 3/4(hrdinství) + 3 (a víc za inspiraci) = 15. Hodnota 15 není dostačující na výrobu zbraní/zbrojí ze speciálních materiálů, bohatě stačí na výrobu zbraní a zbrojí z obyčejných materiálů. Také bohatě stačí na třeba vytunění Výtvoru.

Pokud člověk nechce dělat další očarování zbraní/zbrojí, může se použití některých spešl materiálů pro výrobu vyplatit. Naopak pokud chce dělat mocnější očarování zbraní a zbrojí skrz perk Tvorba magických zbraní a zbrojí, příliš se to nevyplatí a zejména u zbraní je lepší použít základní materiály. O tom později. Ne z každého materiálu lze vytvořit jakoukoliv zbroj či zbraň a občas je poněkud nejasné, k čemu daný materiál slouží. Při tvorbě také musí být použity vždy stejné základní materiály a ty nelze kombinovat.

Železo - základní materiál pro tvorbu většiny zbraní na blízko / železných zbrojí, nedává žádné zvláštní výhody
Chladná ocel/alchymistické stříbro - může nahradit železo při výrobě zbraní/zbrojí. Smysl má zřejmě jen u zbraní a zřejmě by měl dodat zbrani nějaký bonus při boji s démony a ďábly. Celkově k ničemu.
Temná ocel - hodí se na výrobu zbraní a zbrojí místo železa, zbrani dodává vlastnost elektrického zranění +1, zbroji zřejmě odolnost na elektřinu (nejsem si jist)
Mithral - lze požít na výrobu zbraní/zbrojí místo železa. Snižuje váhu vyrobeného předmětu. U zbraní to nemá moc smysl, u štítů to také nemá smysl, u zbrojí je to ale velký výhoda, jelikož to sníží negativní efekty zbroje, také i třídu zbroje, ale zachová to její obranné číslo.
Adamantin - je nejvzácnější a nejcennější kov, lze jej použít na výrobu zbraní/zbrojí ze železa. Zbrani dodají vlastnost Magické zranění +3, zbroji dodají vlastnost Pohlcení zranění +3.
Kůže - se požívá na tvorbu kožených brnění
Dřevo - se používá na výrobu luků
Shederranové dřevo - se používá na výrobu luků (vyrobí skládaný luk s vlasností silný +2)
Zalantarové dřevo - se používá na výrobu luků (vyrobí skládaný luk s vlastností silný +4)
Sešmelcové dřevo - se používá na výrobu luků (vyrobí skládaný luk s vlastnostmi silný +6 a snížením váhy o 40%, lze jej použít na výrobu štítů kde vyrobí štít s vlastností snížení váhy)

Další speciální suroviny se dají využít zřejmě jen na výrobu konkrétních speciálních zbrojí/štítů. Například dračí kůže lze zřejmě použít jen na výrobu šupinového brnění, hrudního plátu nebo poloplátovou zbroj, ale nelze jí použít na výrobu plnoplátové zbroje a podobně. Krunýř klepetnatce se dá použít na výrobu štítu/pavezy a asi na nějaké zbroje.

Osobně si myslím, že nejrozumnější je udělat mithralovou drátěnou košili, která má OČ 4 a jinak má vlastnosti jako kožená zbroj (tj maximální bonus za obratnost +6, postih k obraně 0 atd). Jedná se o lehkou zbroj a je ideální pro zloděje a hraničáře (tj pro Neeshku a Bishopa). Dále pak je dobré vyrobit mithralovou plnoplátovou zbroj, která má OČ 8 a další vlastnosti asi jako kroužková zbroj (tj max bnus k obratnosti +3 atd). Hlavně je to ale zbroj střední, nikoliv těžká a můžou jí tak nosit i postavy, které nemají odbornost těžké zbroje (jako druid Elanee). Celkově je to asi i výhodnější pro postavy, které těžké zbroje nosit umí, jelikož to má výrazně menší postihy za používání. Tedy je to vhodná zbroj pro bojovníky, paladiny, kněze atd (Khelgar, Casavir, Zhjaeve, Shandra, Ammon a možná i Grobnar). Pro čistě válečníky, jako je Khelgar se může vyplatit vyrobit i zbroj z adamantinu, která mu trochu redukuje obdržené poškození. Záleží, jestli je chce hráč očarovávat pomocí perku Magická výroba zbraní a zbrojí. K tomu později.

U zbraní záleží na tom, jestli je má hráč v plánu i očarovávat pomocí perku Tvorba magických zbraní a zbrojí, k tomu později.

Potíž u výroby věcí z těchto materiálů je ale s dostupností tohoto materiálu v době, kdy jej hráč potřebuje. Například v první kapitole je možné vyrobit jen 1 plnoplátovou zbroj z adamantinu a 1 plnoplátovou zbroj z mithralu. A to až v době, kdy hráč dojde do Letohradu. Může si koupit 1 prut u kováře v pevnosti Locke a dva pruty u obchodníka se surovinami v obchodní čtvrti Letohradu. Další materiály na výrobu těchto věcí hráč zřejmě získá až v druhé kapitole po té, co získá pevnost a získá pro ní řemeslníky. Zdejší kovář zbraní má téměř neomezené množství těchto kovů.

Pro výrobu určité věci je třeba i forma, ta se dá též koupit u obchodníků. V první kapitole tak lze sehnat jen omezené množství forem na výrobu předmětů. Třeba na plnoplátovou zbroj jen asi 2 (kovář v pevnosti Locke a obchodník v docích v Letohradě). Ve druhé kapitole má neomezené množství všech forem zřejmě obchodnice, která se objeví v přístavu v docích a taky řemeslníci v pevnosti.

Celkově vzato je výroba a řemeslnické práce poněkud diskutabilní.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2029
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #129 kdy: Březen 27, 2017, 14:22:45 »

Výroba magických zbraní, zbrojí a předmětů
Výroba těchto věcí je poměrně užitečná, jelikož je to jediný způsob, jak získat zbraně či věci s určitým očarováním, který se jinak ve hře sehnat nedá. Například relativně brzy (již na 12 levelu) si hráč teoreticky může vyrobit předměty, které dávají bonus do určité vlastnosti +6. Nebo může vylepšit zbraně tak, že dávají větší poškození různými živly, mají bonus +5 k útočnému číslu, nebo u zbrojí bonus k obrannému číslu +5. a podobně. Po každé, když si hráč takovou zbraň/zbroj vytvoří, jí může i pojmenovat svým vlastním názvem.

Aby mohl hráč vyrobit nějakou očarovanou zbraň, či zbroj, musí postava, která bude sesílat požadované kouzlo na kouzelnický stůl, ovládat perk Tvorba magických zbraní a zbrojí. Podobně, chce-li hráč udělat nějaký magický předmět (pláště, opasky, rukavice, boty, přilby, amulety), musí postava, která sesílá požadované kouzlo umět perk Výroba magických předmětů.

Na výrobu konkrétní věci je pak ještě potřebný vždy určitý level hrdiny.

Také je potřebné dát dohromady určité suroviny, což většinou bývá u předmětů nějaký základní materiál (dřevo, kůže, železo - zde nemá význam dávat materiál speciální), u zbraní/zbrojí zbraň/zbroj, kterou chceme očarovat, pak vzácné kameny, které lze najít a pak určité esence živlů, které je možné získat pomocí alchymie.

V případě kamenů je to největší problém, jelikož obsah truhel se náhodně generuje, tedy tam, kde je možné nějaký cenný šutr získat, může být i jiný, nebo tak taky nemusí být žádný. Seznam šutrů, které se na výrobu hodí a na co, lze najít třeba zde: http://nwn2.wikia.com/wiki/Gems

Esence lze získávat z nalezených trofejí zvířat a bytostí. Na vytvoření esence z této věci je třeba vždy určitá hodnota alchymie a zakždého předmětu lze vytvořit jiná esence. Co konkrétně lze získat a jaké množství dovednosti alchymie je třeba, lze zjistit v popisku dané věci. Na přeměnu předmětu na esenci je třeba hmoždíř a palička a přeměna se provádí přímo v inventáři.
Esence se liší do několika stupňů dle kvality:
Mdlá esence
Slabá esence
Zářící esence
Oslnivá esence

Esence se dají i slučovat. Například ze dvou mdlých esencí lze vyrobit jednu slabou esenci (a podobně u těch dalších). To se dělá pomocí alchymistického stolu a hmoždíře s paličkou. Také lze esenci oslabit na nižší stupeň, tedy z jedné zářivé esence lze udělat jednu slabou esenci. To se dělá přímo v inventáři pomocí hmoždíře s paličkou.

Návody na výrobu těchto věcí hráč může během hry najít v podobě různých knížek, kde přesně je popsáno, co je potřeba a co to udělá. Lze to taky najít na internetu. viz: http://www.gamebanshee.com/cgi-bin/search/banshee_search.pl?_layout=NWN2_Items&_cgifunction=search&NWN2_Items.baseitem=Book&NWN2_Items.type2=Recipe+Books

Tyto perky se mohou tedy naučit jen postavy, které umí kouzlit. Bojovníci/zloději a podobně mají smůlu. Asi nemá moc význam to učit hlavního hrdinu a tedy je to dobré to naučit nějakého společníka. Zde to má jistá omezení v tom, jaká kouzla jsou schopní sesílat.

Elanee
je dobrým kandidátem na naučení se výroby magických zbraní, nedokáže zřejmě vyrobit jen  zbraně se zraněním kyselinou nebo které mají upíří zranění. Z magických předmětů nedkáže vyrobit čelenku inteligence, plášť nymf a zřejmě některé specifické předměty.

Qara
by teoreticky dokázala vyrobit téměř vše, krom očarování, na která jsou potřebná kněžská kouzla. Může použít i svitky na kouzla, která nemá naučena. Nedokáže vyrobit zbraně, které vyžadují kouzla knězů. Je to tedy dobrý kandidát na naučení se perku výroba magických předmětů.

Grombar
Jakožto bard mnoho kouzel ve své knize naučeno nemá. Na druhou stranu dokáže používat svitky ze všech magických škol a magické hůlky, tedy by teoreticky měl být schopen očarovat předměty a zbraně jakýmkoliv kouzlem, což z něj činí ideálního kandidáta pro naučení se těchto perků.

Casavir
Je k ničemu.

Bishop
Je k ničemu.

Sand
Dokáže vyrobit většinu magických předmětů a na to je vhodný. U zbraní nedokáže udělat očarování, na která jsou potřebná kněžská kouzla a nedokáže vyrobit zbraň s kyselinovým poškozením. Hráč jej ale získá až později ve hře.

Zhjaeve
dokáže vyrobit většinu magických předmětů, dokáže vyrobit jen některé magické očarování zbraní (oheň). Na tyto účely není moc vhodná a hráč jí navíc získá pozdě.

Ammon
Ammon je černokněžník a toto povolání je obecně nejvhodnější na tvorbu těchto magických věcí a zbraní. Přímo se na to specializují a dokonce mají i nějakou spešl dovednost, která jim nejspíše asi umožňuje nahradit jakékoliv kouzlo. Také ovládají magické svitky a předměty podobně jako bardové. Hráč jej ale získá relativně pozdě.

Ideální postup záleží, jak moc hráč na tato očarování spěchá. Obecně je trošku problém sehnat potřebné drahé kameny, které jsou potřebné na výrobu magických předmětů. Na výrobu většiny věcí, které zvedají vlastnosti (plášť nymf +6, čelenka inteligence +6, opasek obratnosti +6, amulet moudrosti +6 a boty odolnosti +6) potřebuje kámen zlodějů a to je hodně vzácný kámen. V první kapitole se jej zřejmě asi získat nedá vůbec, v druhé kapitole se dá sehnat zřejmě v domu sběratele a v některých dalších truhlách. Na opasek síly je třeba kámen Beljuril, který jsem někde sehnal brzy (měl ho asi obchodník se surovinami v obchodní čtvrti Letohradu).

Na výrobu zbraní s ohnivým poškozením je třeba rubín. To je poměrně vzácný kámen, nicméně dá se jich najít hodně.
Na výrobu zbraní s ledovým poškozením je třeba hvězdný safír, což hlavně ze začátku je velký problém (v první kapitole se asi ani nedá sehnat).
Na výrobu zbraní s bleskovým poškozením je třeba žlutý diamant. Opět poměrně dost vzácný šutr.
Na výrobu zbraní s poškození odolnosti jedem, nebo na výrobu zbraní s poškozením kyselinou, je třeba smaragd. Ten je ve hře poměrně častý.
Na vytvoření zbraně s poškozením proti zlým bytostem je třeba diamant, což je též vcelku častý šutr.
Na výrobu zbraní a zbrojí s bonusem útočnému/obranému číslu +5, je třeba modrý diamant (vzácný)
Na zlepšení zbrojí o odolnosti proti určitým magiím je třeba kámen Slza krále, což je velmi vzácný kámen, ale není moc potřebný.
Na očarování zbrojí, která dají magickou odolnost 22, je třeba modrý diamant. Ten se také hodí na výrobu některých dalších věcí.

V první kapitole si tak hráč zřejmě může vyrobit na 7 levelu nějaké zbraně přidávající duchovní poškození (dle přesvědčení, zejména proti zlu), na 9 levelu jen ten opasek síly a věci zvedající vlastnosti (pokud sežene kámen zlodějů) a 12 levelu zbraně přidávající nějaké poškození živelné. Tedy je asi možné naučit na 6 levelu Elanee výrobu magických zbraní a nějak si ty zbraně očarovat. Na 9 levelu naučit Qaru výrobu magických předmětů a pomocí svitků si vyrobit předměty, které zvedají vlastnosti. To ale moc výhodné není.

Další možností je projít vše do Letohradu tak, aby byl hráč vyslán pro vyslance z hlubiny do Studny ještě na 11 levelu. Tedy neplnit v Letohradě a možná i ve Vysokém útesu žádné vedlejší úkoly. Po cestě vzít Grombara, pak dosáhnout ten 12 level a naučit ho tvorbu magických zbraní. Pak případně Qaru naučit na 9 levelu tvorbu magických předmětů (pokud hráč spěchá na opasek síly), nebo s tím počkat a naučit to na 15 levelu Sanda/Grombara.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2029
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #130 kdy: Březen 27, 2017, 14:22:54 »

Význam očarování, jeho užitečnost a kombinace s výrobou
Magické předměty:
magické předměty se výrabět hodí, jelikož většinou dodávají nějaké unikátní vlastnosti, které se ve hře nedají sehnat, nebo se shání složitě. Zejména u předmětů, které zvedají vlastnosti o 6 bodů, to má velký význam. Bonusy s předmětů se nesčítají, nemá tedy význam dávat jedné postavě dva předměty, které zvedají stejnou vlastnost a je třeba je rozdělit mezi všechny postavy. Navíc jsou ve hře kouzla, která jednotlivé vlastnosti zvedají o 4 body, na vyšších úrovních dokonce hromadná a bonusy z těchto kouzel se opět nesčítají s předměty zvedající vlastnosti. Tedy předměty, které zvedají vlastnost o 4 body a méně téměř ztrácí na významu.

Vyjimkou jsou pouze předměty zvedající počty kouzel u určitých kouzlících postav  v knize. Například amulet moudrosti, nebo čelenku inteligence mají význam i v podobě +2 nebo +4, protože knězovi, druidovi či čarodějovi tak lze do knihy zapsat víc kouzel, což by se začarovaným okozlením, který by vlastnosti zvedlo o 4 nešlo. Respektive po zakouzlení se ty pozice v knize vytvoří a hrdina si je může nachystat, jenže po odpočinku (kdy přestane kouzlo fungovat) zase zmizí.

Ty ostatní předměty, které zvedají jiné vlastnosti, nebo případně tyto předměty u postav, které je nepotřebují pro kouzla, jsou zbytečné, pokud nedávají bonus vyšší, než 4. Tedy třeba charisma je třeba na přesvědčování a počítá se bonus z charismy do hodnoty dovednosti. Stačí tedy před rozhovorem zakouzlit kouzlo orlí krása, která zvedne charismu o 4 body a tím přidá 2 body do přesvědčování. Pokud má ale postava plášť nymf +6, které zvedá charismu o 6 bodů, tak získá do přesvědčování 3 body a toho nelze docílit jinak, než tímto předmětem.

Také se dají vyrobit unikátní magické předměty, například amulet, který dává 20 bodů magické odolnosti a imunitu na smrtící magii, amulety přirozené ochrany až +6, rukavice ochrany +8 (bonus k OČ 8 zbroj), různé pláště a podobně, které také nelze získat jinak. Na druhou stranu tyto předměty se dají opět nahradit i posilujícími či ochrannými kouzli a opět se jejich efekt nesčítá s bonusy z předmětů.

U předmětů zvyšující UČ/OČ ještě záleží na zbrani/zbroji a je to složitější, dostanu se k tomu níže.

U očarovávání zbraní a zbrojí platí, že dokud není postava epická, může předmětu dodat 3 speciální vlastnosti. Do speciálních vlastností se ale počítají i ty, které zbraň/zbroj získají z materiálu.

Magické zbraně na blízko:
Z magických zbraní na blízko se dají udělat unikátní zbraně, které nelze sehnat jinde.

Zbraně, které jsou určeny na očarování, je vhodné dělat ze železa a nepoužít na výrobu žádných speciálních kovů. Platí totiž, že vyková-li si člověk například zbraň ze železa, nemá tato zbraň žádnou speciální vlastnost a může jí očarovat 3x. Vyková-li si zbraň z chladného železa/alchymistického stříbra/mithralu, počítá se již jako speciální vlastnost samotný kov a zbraň je tak možné očarovat 2x. Pokud si vyrobí zbraň z temné oceli nebo adamantinu, získá zbraň dvě speciální vlastnosti (použitý kov a zranění) a tedy je možné jí očarovat pouze jednou.

U zbraní je možné zvednout útočné číslo (ÚČ) až na hodnotu 5. Tedy lze vytvořit třeba "dlouhý meč + 5". Toto očarování většinou nemá vliv na způsobené škody (s vyjimkou tupých zbraní), ale ovlivňuje, jakou má postava s takovou zbraní šanci zasáhnout nepřítele. Zvýšit utočnné číslo lze i kouzlem "kouzelná zbraň", který úč zvedne o 4 body, nebo kozlem "Silnější kouzelná zbraň", která může zvednout úč až o 5 bodů. Kouzlo se používá buď na postavu (pak očaruje její primární zbraň na blízko, kterou musí držet v pravé ruce), nebo lze kouzlo zakouzlit přímo na konkrétní zbraň, pak je dobré nejprve přes inventář zbraň "zaměřit" pravým tlačítkem a pak kouzlo zakouzlit. Takto lze očarovat i dvě zbraně na blízko, pokud je postava používá současně. Bonusy, které má již zbraň jako taková a které získá skrz kouzlo se nesčítají, ačkoliv ve vlastnostech zbraně se dočasně budou psát obě tyto hodnoty bonusů. Vždy zvítězí ta vyšší hodnota. Vyplývá z toho, že u zbraní na blízko nemá příliš význam tento bonus k OČ řešit a pokud sebou hráč vodí alespoň nějakého mága, může si zbraně kdykoliv vylepšit kouzlem a ušetřit tak jednu magickou vlastnost zbraně. Pokud by hráč chtěl hrát jen s bojovou partou, kde nikdo toto kouzlo nemá, pak by to asi mělo význam. Ve hře jsou ještě kouzla, která upravují šance zbraní na kritický zásah. Například kouzlo "Drtivá zbraň" dá tupým zbraním šanci na kritický zásah stejný, jako mají sečné zbraně. Kouzlo "Ostrá čepel" pak dá sečným zbraním šanci na kritický zásah stejný, jako mají zbraně bodné. Lze si i vytvořit předmět "Pochva ostrosti", který to kouzlo ostrá čepel nahrazuje. (nelze jej použít na zbraně tupé)

Zbraně je též možné očarovat tak, aby přidali nějakou hodnotu ke způsobeným škodám. Například ohnivá zbraň přidává k poškození 1k6 zranění ohněm (tj 1 až 6).

Existují zranění ohněm, elektřinou, ledem, kyselinou, magií a duchovní zranění (dle přesvědčení či povahy), pak je možné ještě ve hře najít další typy poškození, jako třeba světlem, které ale nelze udělat. U těchto poškození platí, že jednotlivé typy poškození se sčítají. Pokud tedy budeme mít zbraň třeba Ohnivý chladný bleskový krátký meč, s bonusy k poškození 1k6 ohněm, 1k6 ledem a 1k6 bleskem, zvedne se u takové zbraně poškození o 3-18 (v případě, že obluda není na určitý typ zranění imunní).

Duchovní zranění zvyšuje poškození o 2k6, nicméně je vždy omezeno na určité přesvědčení. Například může být poškození 2k6 proti zlým/dobrým nepřátelům. Nebo 2k6 proti chaotickým/zákonným nepřátelům, nebo 2k6 zranění proti zvířatům (což jsou asi myšleny všichni nepřátelé s čistě neutrálním přesvědčením, jako jsou výtvory, elementálové a podobně).
Také je možné udělat zbraň jedovatou, která při zásahu snižuje odolnost nepřítele, pokud neuspěje ve zkoušce. Tedy je stále slabší a slabší.
Taky lze vytvořit speciální zbraň na nemrtvé, které musí vždy u každého zásahu ustát ve zkoušce a pokud neuspějí, okamžitě zemřou.
Existuje také očarování, která dá vlastnost upířího kradení zdraví, tedy to, co odebere nepříteli, přidá postavě. Toto očarování může mít až hodnotu +5 na 15 úrovni.
 
U zbraní ale nelze (a nemá to význam) pokoušet se očarovat jednu zbraň tímtéž poškozením 2x-3x Tedy nejde udělat například zbraň s 3x ohnivým poškozením, které by jakože mělo bonus k zásahu 3k6 ohněm. To nefunguje.

Většina nepřítel je zlá a pokud nejsou zlá, nejsou moc silná. Ve hře je také kouzlo "ohnivé čepele", které přidávají zbrani na blízko ohnivé poškození. Také jsou tam možná kouzla, která přidávají zbrani poškození duchovní, ale nejsem si jist. Z toho tak nějak vyplývá, že zbraně na blízko je ideální dělat třeba s bleskovým poškozením + ledovým poškozením + upířím sáním. Nebo zbraň bleskové/ledové poškození + poškození proti zlu + upíří sání, případně zbraň bleskové/ledové poškození + upíří sání + jed na lidi a podobné tvory. Taky je možné vytvořit si speciální zbraň čistě na nemrtvé, všichni nemrtví jsou zlý, tedy taková zbraň by měla být ideálně bleskové+proti zlým+zničení nemrtvého. Pak ještě zbraň očarovat pomocí kouzla "silná kouzelná zbraň" + "Ohnivá čepel" + některé to kouzlo na lepší kritický zásah podle typu zbraně.

Efekt očarování zbraní je docela viditelný, význam to má největší ze začátku hry v první a druhé kapitole.

Magické zbraně na dálku:
Zbraně na dálku se nedají vylepšit kouzli. Tedy má u nich mnohem větší význam zvedat jejich útočný bonus a zvýšit tak šanci na zásah nepřítele. Na druhou stranu je ale pořád výhodnější spíše zvedat to samotné zranění.

U střelných zbraní v závislosti na použitém dřevu lze vyrobit zbraň obyčejnou (lze jí očarovat 3x), nebo skládaný luk s různou hodnotou vlastnosti "Silný", ten lze pak očarovat 2x a nebo luk s vlastnostmi "Silný" a 'Snížení váhy předmětu", kterýžto lze očarovat jednou. Vlastnost "Silný" pak do určité míry kompenzuje malou hodnotu obratnosti u bojovníků a postav v těžké zbroji, jelikož pak přičítá bonus za sílu až do uvedené hodnoty ke zranění. Tedy u obyčejného luku (neskládaný), se přičte ke zranění jen bonus za obratnost a je vhodný pro postavy, které mají malou sílu. Skládaný luk s hodnotou "Silný +2", přičte ke zranění bonus za obratnost (limitovaný zbrojí) a bonus za sílu až +2, pokud má postava sílu 14 a víc. Luk s vlastností "Silný +6", přičte ke zranění bonus za obratnost (limitovaný použitou zbrojí) a bonus za sílu limitovaný tou hodnotou 6, pokud má postava sílu 22 a víc.

Záleží tedy, jakou má postava sílu a podle toho jí na míru vytvořit zbraň. Pokud není schopná docílit toho bonusu +4 za sílu (tj nemá sílu alespoň 18) ani pomocí kouzel/předmětů, pak jí má význam vytvořit obyčejný kouzelný luk bez vlastnosti silný. 3x ho očarovat tak, aby se zvedlo zranění. (například 1xk6 ohnivé + 1k6 bleskové + 2k6 proti zlu). V případě, že postava je schopná mít sílu 18 a víc (a tedy mít bonus +4 k síle), je výhodnější jí udělat luk z zalantarového dřeva s vlastností "Silný +4". Tím bude mít vždy jistotu, že se zranění zvedne o 4 životy (narozdíl od hodu 1k6, které se pohybuje mezi 1 až 6) a také bude mít jistotu, že nepřítel není na dané poškození imunní. Následně ten luk 2x očarovat, aby se zvedlo zranění. Luk se sešmelcového dřeva s vlastností "Silný +6 a snížení váhy o 40%" nemá cenu dělat pro tyto účely očarování.

Na střelné zbraně nelze ani aplikovat kouzlo ohnivé čepele a je tedy ideální dávat střelným zbraním poškození ohněm a využít zde rubíny a jiné drahé kameny ušetřit na zbraně na blízko. Také tu může být velmi výhodné udělat střelnou zbraň jedu (která nepřítele oslabí), takže než doběhne, může mít odolnost již docela sníženou (poklesem odolnosti mu i klesne celkový počet životů, tedy takto může zbraň s jedem nepřítele zranit za docela hodně životů, ale asi jen jednou).

Po vyrobení střelné kouzelné zbraně zbraň i nadále vyžaduje munici (šípy/šipky) a lze je měnit dle potřeby (obč šíp, šíp+1 až +3, očarované šípy). Všechny efekty za použité šípy se také pak projeví. Tedy střelba třeba ohnivým lukem s ohnivými šípy by měla udělat 2x ohnivé poškození. Ve hře lze jedině koupit střelné zbraně, které mají neomezenou munici. Takové zbraně nelze vyrobit, ale lze je očarovat, pokud nemají více jak 2 zvláštní vlastnosti. Lze si tak vyrobit třeba luk s ledovým poškozením, který neomezeně střílí ohnivé šípy.

Očarovávat takto lze luky, kuše i praky. Vrhací zbraně pravděpodobně nepůjde očarovat (nezkoušel jsem).

Efekt na zbrani a po zásahu je dán prvním očarováním zbraně. Tedy chceme-li, aby například luk viditelně hořel (když jej má postava v ruce) a po dopadnu vybuchla ohnivá koule, je třeba jej jako první očarovat ohněm, pokud chceme kladivo blesků (po kterém budou viditelně se pohybovat blesky, když jej postava drží) a které po zásahu hodí bleskový efekt, udělat jako první poškození bleskem a podobně.

Magické zbroje:
U zbrojí se jako speciální vlastnost počítá vždy kov (i železo) a tedy lze zřejmě každou zbroj očarovat maximálně 2x. Některé zbroje z určitých materiálů mají ještě spešl druhou vlastnost, takže je lze očarovat jen jednou.

Celkově očarovávání zbrojí je poněkud diskutabilní.

Zbroji lze očarovat, aby měla bonus k OČ. Tedy vytvořit si třeba koženou zbroj +5. OČ ale neredukuje obdržené poškození, ale pouze udává šanci, že se postava zásahu vyhne. OČ za zbroj lze také zvednout víc některými předměty (jako rukavice s OČ + 8 ke zbroji). Také to lze udělat pomocí kouzla "Kouzelní brnění" ať už v podobě, kterou mají kněží, nebo v podobě, které mají čarodějové. Existují celkem 3 kouzla, jedno má kněz a dvě má čaroděj/zaklínač. Pomocí těchto kouzel lze zvednout bonus k OČ za zbroj o 5 bodů, tedy totéž, co může být aplikováno přímo na zbroji. Tyto bonusy z předmětů/kouzel k OČ (zbroj) se nesčítají, tedy víc jak hodnotu 5 skrz kouzlo, lze docílit jen vyrobením rukavic obrany + 6. Z toho jaksi vyplývá, že zbrojím nemá příliš význam dělat očarování, které zvedá OČ.

Celkově u hodnoty obranného čísla je to složité, existuje hodně typů OČ, například zbroj, štít, přirozené, uhýbání, odrážení a podobně. Platí u něj, že jednotlivé druhy bonusu OČ se sčítají, ale dva předměty se stejným typem bonusu k OČ se nesčítají. U zbrojí a štítů se také vždy počítá jejich základní hodnota k OČ.
Tedy budeme-li mít postavu s plnou plátovou zbrojí (s oč 8), těžkým štítem (s oč 2), s amuletem přirozené ochrany +6 (s oč + 6 přirozené), s rukavicemi ochrany +4 (bonus k OČ 4 zbroj) a s prstenem s oč +2 (odrážení), získá taková postava zbroj k OČ za takové předměty 22 bodů.
Pokud bude ale postava vybavena místo obyčejné plnoplátové zbroje zbrojí s bonusem +4 k oč - zbroj a jinak bude mít stejné předměty, zvedne se její OČ přesně o 0 bodů, tedy bude taky 22.
Naopak pokud na postavu s plnou plátovou zbrojí (s oč 8), těžkým štítem (s oč 2) - celkové OČ 10 zakouzlí 2x klerik na 15 úrovni (na zbroj a štít) kouzlo "Kouzelný zbroj" a pomůže mu druid, který na něj začaruje kouzlo kůra , zvedne se jeho OČ o 5(zbroj) + 5(štít) + 6(přirozené) na 26.

Zbroji se dá dodat i magická odolnost (i tu lze postavě dodat pomocí kouzla), maximálně na hodnotu 22. Nicméně je asi výhodnější pokud to jen trochu jde, raději postavu vybavit amuletem s magickou odolností a imunitou na smrtící kouzla (netýká se to jen postav, které pozici na amulet potřebují, třeba kleriků/druidů kvůli amuletu moudrosti). Opět platí, že magická odolnost za různé předměty se nesčítá, ale vyhraje ta nejvyšší hodnota a stejně tak se to nesčítá s kouzelm. Zbroj lze také očarovat o odolnost na konkrétní typ útoku (oheň/voda/vzduch atd). Jenže je to omezeno na jen na 2 očarování. Nejvyšší taková hodnota, kterou se dá vyprodukovat, je 30 odolnosti na některý živel.

Zbroje se dají očarovávat i speciálními vlastnostmi. Například s bonusem ke skrývání/tichému pohybu, což by mohlo být výhodné pro zloděje/hraničáře a podobně. Taky jim lze dodat možnost zakouzlit kouzlo spěch 4x denně, nebo je možné jim dát vlastnost, že je postava imunní na kritické a zákeřné útoky (což je asi nejužitečnější, nicméně to lze až na 18 úrovni). Očarování, které by mělo zbroji dodat schopnost vstřebat určité množství zranění (10 zranění) mi nefungovalo. Asi je ve hře nějaký bug.

Štíty mi pak obecně moc očarovat nešly, ale příliš jsem to netestoval.

Celkově mi asi vyjde výhodnější používat spíše zbroje/štíty koupené/nalezené, které mohou mít zajímavé vlastnosti. Vyjimkou toho jsou jen ty zbroje mithralu, které jsou docela výhodné.

Na epické úrovní (zřejmě level 21), postava asi získá další možnosti očarovávat věcí vícekrát.
« Poslední změna: Březen 27, 2017, 14:47:51 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2029
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #131 kdy: Březen 27, 2017, 14:45:52 »

Z Mephasmem jsem už žádný možný dialog neměl, asi jsem mu neměl co nabídnout, takže se a mě vybodl :) Jestli mi to mělo přinést jen pár artefaktů, tak mě to ani nemrzí. Na pavouka jsem úplně zapomněl.

No, on tě na první a druhý pokus odpálkuje, že obchodovat nechce. Až když ho oslovíš po třetí, se tedy jaksi podvolí a dá ti návod na vyrobení tří věcí, které mu můžeš obětovat. (tj ta pekelná ohniska).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7634
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #132 kdy: Březen 27, 2017, 15:21:07 »

Ad Mephasm: aha, já ho vyvolal jen 2x :D

Ad výroba: dobrá práce, podrobné a hezky přehledné. V datadisku už to pak začnu asi využívat, ať si to taky vyzkouším prakticky.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2029
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #133 kdy: Březen 28, 2017, 05:59:25 »

Nechápu, co se má dělat při obraně Citadely při boji u té brány. Chvíli tam otravují nemrtví, ti nemají šanci, pak se tam jakože objeví Garius a ať do něj buším jak buším, tak nic. Svitky pravých jmen také nepomáhají, protože postavy je nečtou. Bušeil jsem do něj asi 20 minut, ale on je podle mě nesmrtelnej.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7634
Re:Neverwinter Nights 2
« Odpověď #134 kdy: Březen 28, 2017, 06:42:41 »

To je ten samý bug co u mě :) Jak tam Garius vytvoří ten ohnivý kruh, tak hned potom má ještě vyčarovat vyvolávací kruh a z něj vyleze avatar stínu, kterého budeš muset zabít. Mě tam napoprvé taky nic nevyčaroval. Garius pak uteče.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 ... 7 8 [9] 10 11