Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 12:12:48
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Ringo

Strana: [1] 2 3 ... 19
1
O hrách a hraní obecně / Re:Dohrál jsem, hraji a chci dohrát
« kdy: Leden 18, 2024, 12:01:10  »
První mou hrou dohranou v novém roce, tedy 2024, je Perihelion: The Prophecy a musím říci, že to byl obrovský zážitek. Byť má RPG systém hry jisté rezervy a je asi bohatší, než je schopna hra sama unést, protože je poměrně krátká a má přesně daný počet soubojů, v kterém se to všechno nestihne nějak smysluplně u postav rozvinout, tak naprostou peckou je příběh, atmosféra a samozřejmě grafika s hudbou. Umělecké dílko.

2
O hrách a hraní obecně / Re:Dohrál jsem, hraji a chci dohrát
« kdy: Září 14, 2023, 07:40:34  »
Tyhle skoky mezi hrami jsou zlo, budí na střídačku nadšení pořád k dalším a dalším věcem a nadšení z těch předchozích opadne. Dost často se mi pak v takovém případě stalo, že jsem na takovou odloženou hru měl úmyslně pokřivený hodnotící pohled už jen proto, že se mi k ní nechtělo vracet a vymýšlel jsem si důvody, proč tomu tak je, navíc ta někdejší už rozehranost navozovala dojem, že byl uspokojen ten prvotní zápal a je to uzavřená kapitola, stejně silný zápal, jako byl ten prvotní, se k tomu hledá obtížně. Až následný nový zápal třeba o pár let později odhalil, jak ta hra byla naopak ve skutečnosti dobrá, jen to chtělo se jí věnovat. Ale člověk prostě někdy neodolá a rozehraje více věcí najednou s předsevzetím, že si na každou vyhradí stejný spravedlivý čas :-)

3
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - The Summoning
« kdy: Září 01, 2023, 12:40:08  »
Jo, všiml jsem si, že máš asi část psanou až po delším postupu ve hře, protože v Elemental Barrier One máš trochu pomíchané či spíše spojené puzzly nebo nálezy předmětů, ke kterým se nemůžeš dostat dříve, než po těch, co jsi popsal později.

Jinak hra podle mě negeneruje nic náhodně nebo dle postupu, vše je pevně dáno. Pokud nějaký klíč použiješ jinde, než se počítá, tak vždy je někde na nějakém dalším místě další takový klíč, akorát jej musíš pohledat. Tu perlu jsi podle mě jen přehlédl, ona vypadla z jednoho ze samurajů. Možná jsi jej pak posunul a pod ním byla ta perla.

Ty gold keye se generují jen v jednom jediném místě, protože za tím místem je puzzle, který gold key vyžaduje a po průchodu se ten puzzle zresetuje. Takže kdybys jej chtěl jít podruhé, chyběl by ti klíč. Proto se po průchodu vše uvede do původního stavu, včetně objevení gold keye na daném místě, je to vlastně celý smysl toho jednoho puzle. Další klíče se ve hře nijak nikde negenerují.

4
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - The Summoning
« kdy: Srpen 31, 2023, 23:48:11  »
Jo takhle, já to prolítl letem světem a zarazilo mě, že jsi se zmínil o protijedu u rytířů a pak koukám na screeny, jak používáš protijed s podivem, proč ti to hra nabídla až tak pozdě a po po složitém procházení Gazerů bez zrcadla. Tak mě to zmátlo, stejně jako to, že bys případně protijed našel i u nich, k čemuž by se nabízela otázka, jestli nepotřebuješ ve he další ještě na něco jiného. Přeci jen se před dokončením držím čtení Tvého deníku podrobněji dále, aby tam náhodou nebylo něco, co se dozvím a vědět ještě nemám. 

Jinak já přišel na to, že gold keye se generují v Beginner levelu 3. On se tam jeden pokaždé objeví po slnění puzzloidního průchodu. Takže se tam pro ten jeden vygenerovaný dalo vrátit a Larse vlastně nebylo třeba zabíjet.

5
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - The Summoning
« kdy: Srpen 31, 2023, 14:51:57  »
Tak už to mám několik týdnů rozehrané. Hra mě donutila díky moři informací od NPC to taky deníkovat (první část deníku jsem už zveřejnil někdy před třemi týdny, druhou mám sepsanou, jen je třeba dodělat korekturu, screeny atd.). Ale proč to zmiňuji. Kdysi jsem nečetl zdejší deník, abych si to nevyspoiloval (četl jsem myslím jen to shrnutí a to bylo už dávno, že si z toho nepamatuji už nic:-).

Ale proč to píši. Zvědavost mi nedala a rozhodl jsem se podívat na pasáž zdejšího deníku do momentu, který jsem již prošel a popsal (abych si to nevyspoiloval, snažím se jet vlastními silami bez návodu, a taky abych měl to své popsáno vlastními slovy bez hintů z jiného deníku, jak danou situaci pospat, v tomhle jsem naprosto zásadový:-), a to abych se podíval, zda jsme postupovali stejně, protože hra má dost nelineárních momentů. Překvapilo mě, jak jsme to každý hráli jinak, ale hlavně mě zaskočila jedna věc.

Protijed. Ten se nachází totiž už v Broken Seal One za Larsem (kterého je třeba zabít, což mě popravdě nenapadlo, že bych měl sejmout NPC, která na mě neútočí a podíval jsem se tady bohužel poprvé do návodu, protože on má gold key), pak je třeba otevřít zámek, který vyžaduje nejen ten jeho gold key, ale diamant k tomu. Otevře se místnost, v níž je protijed. Pak lze získat to zrcadlo a projít bezpečně Gazery. Překvapilo mě, že jsi tenhle quest řešil až tak zpětně, kdy už to nemělo význam a nesl jsi takovou štreku protijed nalezený v Crimson Domain. 

Dále jsi ze startu psal, žehra neukládá přesně tam, kde ukládáš, ale že má asi nějaké instantní savepointy, kde tě to po loadu hodí a musíš třeba nějakou část jet znovu. Mně se teda hra takhle nechová a kde uložím, tam taky loadnu, se vším všudy. Napadlo mě, že ti tohle mohlo dělat nějaké paměťové nastavení DOSboxu, kdy ti to sice savlo do paměti, ale ne přímo na disk. tam se to uložilo třeba až po té, co hra donutila hard disk hrábnout do paměti a něco z ní načíst.

Celkem je zajímavé, jak jsi pohořel na některých momentech, které tě donutily přemýšlet o tom, zda tam není bug. Třeba ta perla, já ji našel hned, stejně jako ty ostatní 4 věci, co se měly vložit do slotů u lebek ve White domain, kde je pak lebka na kůlu č. 4.

Jinak Warmonger je parádní chytáček. Když mi jedna NPC mluvila o tom meči, tak jsem si říkal, kde jej tak asi hledat, jenže já už jej měl u sebe, jenže se jmenoval Rusty sword a bylo jej nejprve třeba pořádně omlátit o nepřátele :-) K tomuto snadnému a rychlému zjištění mi dopomohla náhoda, kdy jsem hrabal v inentáři a přemýšlel, který meč způsobí těm zpropadeným samuraiům největší damage a zkusil jsem Rusty a on na mě promluvil. V ten moment jsem byl již naprosto přesvědčen, že tato hraj e naprosto geniální a neuvěřitelně herní historii podceněná.

6
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 13, 2023, 23:34:04  »
Já se naopak s Vi rozešel rychle a rád, užírala expy mé hlavní partě :-) Dokonce jsem ji nepřibral ani na velké finále a nechal ji v Arnice:-)

7
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 12, 2023, 21:38:01  »
Ty zbraně u Rapaxkého kováře v Arnice se snažíte vyrábět? Jako chce to sehnat ty artefakty na to, co se válejí po různu v různých lokacích, ale je to cesta k těm lepším zbraním a zbroji. A jinak prodávat a prodávat, úplně vše, co najdete nebo co vypadne z potvor a nepotřebujete. V Rapax zámku je ještě lepší kovář, který vyrábí už fakt ultimátní věci, ale je to fest drahé, nehledě na to, že hned ze startu pár hodně našlapaných věcí prodává bez výroby z artefaktů. Ale chce to mít u sebe statisíce.

8
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 11, 2023, 18:50:07  »
Co se týče Critical strike, hodně tady mají vliv i zbraně s KO vlastnosti na vysokém procentu.

9
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 11, 2023, 18:48:43  »
Já na Barda nedám dopustit, patřil k nejužitečnějším členům v partě, zachraňoval většinou kritické situace pomocí Freeze All i dalšími znehybňujícími kouzly nebo různými i psionickými záležitostmi matoucími nepřítele. Ale hlavní bylo Heal All a to jen za staminu, kterou mu každým kolem v boji dokázal doplnit kouzlem Priest (Stamina je celkem nenáročné kouzlo na manu, takže Bard s Heal all a Priest se Staminou bylo takové moje perpetum mobile udržující všechny při životě). A Bard dokáže v mnohém se správnými nástroji zastoupit i mága, opět jen za staminu, občas pomohl s Nuclear Blast.

10
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 09, 2023, 13:23:32  »
Jinak co se týče zámků, vyplatilo se mi u jedné postavy dávat body do pick lock a kouzelníka vycepovat v Knock Knock (tedy naučit jej to kouzlo a mít v dané škole i další kouzla, aby mohl toto kouzlo sesílat s větší investicí many), obojí jde kombinovat. Kouzelník pomocí knock knock zvedl v zámku několik závitů a se zbytkem si pohrála postava s pick lock.

11
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 05, 2023, 15:26:43  »
Ten postup na další level, když je ta možnost, bych rozhodně z žádných pohnutek nezdržoval. Jakmile je možnost postavu povýšit, tak jsem postavu vždy povýšil na další level.

12
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 04, 2023, 23:12:00  »
Skill Senses doporučuji doslova hýčkat a dát do něj 3 body při každém level upu. Ono to vypadá jednoznačně, že nacpat do critical body znamená pro bojovníky zbraněmi výhru, ale výhra je to hlavně až po pořádném naskillování právě Senses.

13
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Black Crypt
« kdy: Červen 27, 2023, 08:25:34  »
To já jsem schopen řešení zapomenout i do dvou měsíců :-) Takže když se mě někdo zeptá, hele, jak jsi vyřešil v tom a tom místě tohleto? Obvykle už nevím :-) Svým způsobem za to může i ten vysoký počet dohraných her, protože posledně dohrané hry postupně vytěsňují vzpomínky z těch dohraných před tím.

14
Ty Goldboxy na Amigu měly význam v případě prvních dílů, které vyšly na PC jen v EGA grafice, na Amize ty díly vypadaly totiž jako ve VGA. A zajímavý je pak obrat, kdy další díly na PC vycházely už ve VGA (Pool of Darkness, Dark Queen of Krynn a Treasure of the Savage Frontier) a naopak na Amize tyhle díly vypadaly jako v EGA, tedy hůře, než ty staré díly. Potíž je pak ale v tom, že když už to člověk načne a chce importovat postavy, tak import z amigy na hry v PC verzi možný nebyl.

Ale to je vlastně na debatu jinam, zbytečně spamuji tímhle tvůj deník k Blade of Destiny.

15
Zajímavé je, že na HOBRingu už Blade of Destiny fakt není, byl jsem přesvědčen, že tam být musí. Já jsem jej kdysi z Hoborgova balíčku měl, ale to byla ta prvotní stránka někdy kolem roku 2000, kterou měl ještě na jiném prostoru. Když pak stránky přesouval, některé hry tam už znovu nedal, třeba Gold Box hry, které jsem mu tam na původní stránky urputně vecpal vlastně já, protože se mi tam povedla rozlousknout jedna složitá záležitost s disketami a ty hry jsem tam tím zprovoznil. Hoborgovi se do toho moc nechtělo, právě kvůli těm potížím to rozjet z disket a a nasimulovat to jako instalačku z HD a navíc Gold Boxovky nesnáší :-)

Jinak co se týče verzí, já jsem kdysi v té době právě válčil s dilematem, zda hrát PC nebo Amiga verzi, Amiga verze má totiž lepší hudbu, na druhou stranu PC verze má lepší grafiku. Nakonec zvítězila grafika, protože hudební motivy se přeci jen pak dokola opakovaly a oposlouchají se. Já většinou u dlouhých her přesedlávám na poslech své oblíbené hudby a tu herní zeslabuji či vypínám :-)

Strana: [1] 2 3 ... 19