Ani bych neřekl, že už jsou to dva roky, co jsem hraní Neverwinter zapíchl

Čas opravdu letí. No, ale proč to téma znovu vytahuji ...
Předevčírem jsem oprašoval svoje herní klienty k MMORPG, konkrétně jde o Arc pro Neverwinter a TESO klient pro The Elder Scrolls Online. Ne že by na tom až tolik záleželo, ale třeba v případě TESO bych ztrátou účtu přišel o komplet zakoupenou hru, takže jsem si potřeboval přinejmenším ověřit přihlašovací údaje. A při té příležitosti jsem si obě hry nechal nainstalovat.
Ono se nostalgii blbě brání a na Neverwinteru je zkrátka něco, co dokáže zaujmout. Přinejmenším to má solidní příběh a při vývoji a tréninku postavy se dá dostatečně vyblbnout. Bohužel ta kvalita upadne po levelu 70, kdy se přejde na Heroické kampaně (level 70) a to už moc pro sólo hraní není. Důvodem je trénink a vybavení, ke kterému se jako sólista nedostanete, ostatně o tom jsem zajisté v předchozích příspěvcích psal.
Zprvu mě do hry nalákala existence modulu Ravenloft, který byl uvolněn minulý rok a kdo by se prostě nechtěl setkat se Strahdem von Zarovich? Jenomže jde bohužel o kampaň pro postavy level 70 a jako na potvoru jsem se svým paladinem nedokázal ke kampani dostat, protože mi očividně chybí jiný neodehraný obsah. Navíc já ty Heroické kampaně opravdu nemusím, ono s tím, jak si max. můžete jako sólista postavu vycvičit, jste dost pozadu a je to hodně znát. Tím pádem Ravenloft padá.
Na druhou stranu si říkám, že Ravenloft v kulisách MMORPG nebude nic extra, takže o nic nepřijdu. Nehledě na to, že Strahd bude určitě součástí raidu, a jak už to u těhle bossů bývá, tak to je pro podobně vyskillené hráče jako jsem já spíše utrpení

Ale i tak mi to nedalo a rozhodl jsem se, že si vytvořím úplně novou postavu a zkusím si projet alespoň část základní kampaně. Na odreagování je to dobré a na Neverwinteru se mi skutečně líbí, že se tu se sólisty počítá. Protentokrát jsem zvolil elfku s povoláním Scourge Warlock (SW). Je to docela zajímavé povolání, podobného ražení jako paladin, ale SW je oproti němu orientován na boj a k tomu má vybalancovanou obranu. Je to jakoby otočený obraz paladina, což jsem ani tak nějak netušil, mě se prostě to povolání jen líbilo a chtěl jsem si zkusit, jak to bude vypadat za charakter orientovaný na DPS.
Bylo poměrně kouzelné, na kolik věcí jsem si ve hře vzpomněl a za dva dny se mi podařilo průměrným hraním vylézt na level 27. Přitom jsem na postavě zatím nic netrénoval, jen obměňuju výbavu. Mnohem horší je to se situací na serverech. Už když jsem Neverwinter před těmi 2,5 roky opouštěl, tak měl počet hráčů klesající tendenci, ale nyní je to ještě o poznání horší. V základní kampani je hráčů méně, ale zase mají tendenci více spolupracovat. Do toho dost často chodí pomáhat vyšší levely, no a levelů 70 je tu hodně. Skoro jakoby už sami neměli co hrát a zůstali tu jen ze setrvačnosti. I ten interní chatt není tak živý.
Každopádně nemám v úmyslu projít celou kampaň, jen jsem si to chtěl připomenou a v poklidu si zaklikat s novou postavou. Pokud bych asi chtěl nyní trávit čas s MMO, tak bych sáhl spíše po TESO. Když si totiž vzpomenu, jak vypadá základní kapaň v pozdějších částech, tak mě to nijak neláká. Plnohodnotnému singlu se to nevyrovná. A úplně nejhorší je pasáž přechodu z levelu 65 na 70, kdy to celé neskutečně dlouho trvá.