Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Únor 16, 2019, 20:09:01
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Elemir

Strana: [1] 2 3 ... 354
1
O hrách a hraní obecně / Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« kdy: Únor 14, 2019, 19:16:36  »
15 hodin je hodně málo, ale to může být skutečně zavádějící. Ta hra bude určitě mířit i na konzole, takže to bude krom jiného čistá mainstreamovka a jak jsem někde četl, dneska je trend takový, že se preferují spíše kratší hry. Možná jen zkouší potenciální trh a zájem o hru. Druhá varianta je, že na ně Microsoft zatlačil, aby TOW uspíšili a mohli se namísto toho věnovat jejich projektům. Kupovat to určitě nebudu, mě to video s bojem rozhodně nijak nezaujalo a trailer taky nic moc.

2
O hrách a hraní obecně / Re:Underworld Ascendant
« kdy: Únor 14, 2019, 19:08:52  »
Značku OSE určitě nepustí, navíc SS3 bude asi celkem rozjetý projekt (bez ohledu na případnou kvalitu), takže potřebují nějak dostat peníze zpět. Co jsem pochopil, tak Starbreeze přispěli na vývoj 12 mil. dolarů. Nemám vůbec představu, jak může být podobný projekt finančně náročný, ale cca 20 mil. USD by podle mě mohlo stačit. Nepředpokládám, že to bude nějak obří hra a haldu věcí by nemuseli řešit. Pořád si říkám, že se SS3 by mohli překvapit, ale čert ví, co se okolo OSE ve skutečnosti děje.

3
O hrách a hraní obecně / Re:Underworld Ascendant
« kdy: Únor 14, 2019, 08:05:36  »
Ke hře už není prakticky co napsat. Během předchozích dvou měsíců se nic významného nestalo, respektive hra se nikam neposunula a na jejím stavu se prakticky nic nezměnilo. Nicméně se událo pár věcí na pozadí. Na fóru OSE jsem si všiml zmínek o problémech ve Starbreeze, což byl až do nedávna vydavatel pro System Shock 3. Ten se ovšem rozhodl odejít a OSE tak musejí hledat vydavatele nového. Oficiálním důvodem jsou finanční problémy Starbreeze, čemuž bych i věřil, ale trochu mě dojmulo Spectorovo velkohubé prohlášení, že oni si mohou vydavatele klidně vybírat, protože na tak velkou značku jako je System Shock, má zálusk každý (trochu jsem to vygradoval, ale takhle nějak mi to vyznělo ;)). Vývoj System Shocku 3 prý samozřejmě ohrožen není ... no, popravě, já si myslím, že Underworld Ascendant otřásl důvěrou většiny potencionálních zájemců a Spector by se měl vrátit nohama na zem.

4
Perfektní, takže se můžete sami krásně přesvědčit, v co se zvrhla diskuse na GOGu ohledně odmítnutí Grimoire ... GOG rejected a Wizardry 7 successor for being too "niche". Nakonec už moderátorka musela zasáhnout a pohrozit uzamčením threadu. Přesně tohle tam GOG určitě nechce, a bylo by to ještě horší. Legrační byl akorát jeden z příspěvků, kde kdosi ostatním vysvětloval, že Cleve na Steamu bannoval jen skutečné hříšníky ... tvl, kdybych na tom Steam fóru hry nebyl od začátku, tak nic neřeknu, ale takovéhle lži už jsou do nebe volající! Nicméně jedno pozitivum ta diskuse měla, protože na ní byl upozorněn tým kurátorů her. Třeba se nakonec dočkáme nějaké oficiální reakce k odmítnutí hry.

5
O hrách a hraní obecně / Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« kdy: Únor 14, 2019, 06:31:14  »
No vida, Obsidian se pod Microsoftem opravdu "rozjel" ... Akční RPG The Outer Worlds od Obsidianu nebude tak rozsáhlé, jak byste možná čekali. Takže tu máme pokus o jakýsi Mass Effect :D Akorát herní doba (minimálně) 15 hodin, je děsivá. Ale povšimněte si toho spojení akční RPG v nadpisu a v článku už se píše o střílečce s prvky RPG. V tomhle kontextu je naprosto jasné, což je také díky tomu, že gameplay je snadno odhadnutelný na základě vzoru, ze kterého hra podle mě skutečně vychází.

6
Gratuluji k dohrátí, až budu mít více času, tak si to projdu pečlivě komplet celé.

7
Tak ono když porovnám nicky mezi RPGHry a DH, tak je jasné, že dost těch lidí je nyní na DH, tomuhle se právě nedivím. Ostatně to samé DH vs Oldgames. Mě by to taky táhlo mezi známé lidi, ale já většinu z nich znám bohužel jenom zprostředkovaně. U těch útoků mám navíc opravdu štěstí, že zrovna vyhmátnu příslušný okamžik, kdy se něco rozjede. Ale u té politiky to u mě nejde, ať prostě chceš nebo ne, člověk tam zabrousí, a když pak čtu některé světonázory, obzvláště úpravy historie, tak to nedávám. V tomhle jsem rád, že je zdejší fórum tak malé a pro mnohé působím spíše jako přeživší relikt a stejně tak, jako by ani nezakopli o starou hru, tak jim nestojí za to mi tu trollit.

Té diskuse o Grimoire je na DH ale opravdu škoda, osobně jsem čekal, že je to vlivem zájmu o hru, a o to více jsem byl zklamán. Pořád čekám, jestli to rozehraje i někdo jiný, protože bych rád slyšel další názor. Je třeba zajímavé, že mi z ničeho nic stoupl počet zhlédnutí videí z Act I, až si říkám, že jsem právě v tomhle udělal možná chybu, protože teď se na to lidí raději jen podívají, než aby to sami hráli :)

8
O hrách a hraní obecně / Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« kdy: Únor 13, 2019, 15:24:57  »
Já si říkal, že si se nějak odmlčel, ale tipoval jsem, že ses spíše naplno ponořil do UU2 a už ani nevnímáš svět kolem :)

U aRPG si vybavuji akorát tu diskusi okolo Diabla, ale pak to jako termín najednou zmizelo. Teprve ty dva roky nazpět jsem se dozvěděl, že je to běžně používaný termín a má to i svou zkratku. Já za sebe vím, jaký typ hry tím označuji, resp. proč, ale už na téhle debatě je vidět, že to slůvko akční si můžeme vysvětlovat každý jinak. Asi bychom si skutečně vystačili se základním tříděním. Podle mě se tohle trošku zamotalo s příchodem Dark Messiaha, který se nedal snadno zaškatulkovat a v rámci západních RPG je to přesně ten typ hry, který naplňuje definici 3D akce s RPG prvky a byl asi první, tedy co komplexního rozvoje týče.

Zaklínač jako party-based by asi nefungoval, to je zkrátka látka, která by v takovém provedení vypadala divně. Obzvláště za situace, kdy už vyšly 3 díly a dnesk má Zaklínače každý spojený s tou přemírou "efektní" akce. Ani ten svět jako pozadí pro to není zrovna vhodný. Možná spíše pro nějakou tu strategii.

Realms Beyond ... není zač, já jsem hlavně rád, že si toho lidé všímají, podle mě je to celkem nadějný projekt.

Jinak tu mám ještě jednu novinku,  THQ Nordic koupili Warhorse studio, takže se nakonec Danovi poštěstilo, protože tohle spojení vypadá slibně.

9
O hrách a hraní obecně / Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« kdy: Únor 13, 2019, 14:03:37  »
Ani bych neřekl, že už jsou to dva roky, co jsem hraní Neverwinter zapíchl :) Čas opravdu letí. No, ale proč to téma znovu vytahuji ...

Předevčírem jsem oprašoval svoje herní klienty k MMORPG, konkrétně jde o Arc pro Neverwinter a TESO klient pro The Elder Scrolls Online. Ne že by na tom až tolik záleželo, ale třeba v případě TESO bych ztrátou účtu přišel o komplet zakoupenou hru, takže jsem si potřeboval přinejmenším ověřit přihlašovací údaje. A při té příležitosti jsem si obě hry nechal nainstalovat.

Ono se nostalgii blbě brání a na Neverwinteru je zkrátka něco, co dokáže zaujmout. Přinejmenším to má solidní příběh a při vývoji a tréninku postavy se dá dostatečně vyblbnout. Bohužel ta kvalita upadne po levelu 70, kdy se přejde na Heroické kampaně (level 70) a to už moc pro sólo hraní není. Důvodem je trénink a vybavení, ke kterému se jako sólista nedostanete, ostatně o tom jsem zajisté v předchozích příspěvcích psal.

Zprvu mě do hry nalákala existence modulu Ravenloft, který byl uvolněn minulý rok a kdo by se prostě nechtěl setkat se Strahdem von Zarovich? Jenomže jde bohužel o kampaň pro postavy level 70 a jako na potvoru jsem se svým paladinem nedokázal ke kampani dostat, protože mi očividně chybí jiný neodehraný obsah. Navíc já ty Heroické kampaně opravdu nemusím, ono s tím, jak si max. můžete jako sólista postavu vycvičit, jste dost pozadu a je to hodně znát. Tím pádem Ravenloft padá.

Na druhou stranu si říkám, že Ravenloft v kulisách MMORPG nebude nic extra, takže o nic nepřijdu. Nehledě na to, že Strahd bude určitě součástí raidu, a jak už to u těhle bossů bývá, tak to je pro podobně vyskillené hráče jako jsem já spíše utrpení :)

Ale i tak mi to nedalo a rozhodl jsem se, že si vytvořím úplně novou postavu a zkusím si projet alespoň část základní kampaně. Na odreagování je to dobré a na Neverwinteru se mi skutečně líbí, že se tu se sólisty počítá. Protentokrát jsem zvolil elfku s povoláním Scourge Warlock (SW). Je to docela zajímavé povolání, podobného ražení jako paladin, ale SW je oproti němu orientován na boj a k tomu má vybalancovanou obranu. Je to jakoby otočený obraz paladina, což jsem ani tak nějak netušil, mě se prostě to povolání jen líbilo a chtěl jsem si zkusit, jak to bude vypadat za charakter orientovaný na DPS.

Bylo poměrně kouzelné, na kolik věcí jsem si ve hře vzpomněl a za dva dny se mi podařilo průměrným hraním vylézt na level 27. Přitom jsem na postavě zatím nic netrénoval, jen obměňuju výbavu. Mnohem horší je to se situací na serverech. Už když jsem Neverwinter před těmi 2,5 roky opouštěl, tak měl počet hráčů klesající tendenci, ale nyní je to ještě o poznání horší. V základní kampani je hráčů méně, ale zase mají tendenci více spolupracovat. Do toho dost často chodí pomáhat vyšší levely, no a levelů 70 je tu hodně. Skoro jakoby už sami neměli co hrát a zůstali tu jen ze setrvačnosti. I ten interní chatt není tak živý.

Každopádně nemám v úmyslu projít celou kampaň, jen jsem si to chtěl připomenou a v poklidu si zaklikat s novou postavou. Pokud bych asi chtěl nyní trávit čas s MMO, tak bych sáhl spíše po TESO. Když si totiž vzpomenu, jak vypadá základní kapaň v pozdějších částech, tak mě to nijak neláká. Plnohodnotnému singlu se to nevyrovná. A úplně nejhorší je pasáž přechodu z levelu 65 na 70, kdy to celé neskutečně dlouho trvá.

10
Nejhorší na tom je, že řada těhle lidí ani nezná cenu informací. Kolikrát se v těch diskusích objeví různé zajímavosti, popř. připomenou něco, co už není běžně známé, ale jakmile to moderátor smázne nebo přesune, tak je to odsouzeno k zániku. Jediné, co bych ještě tak pochopil, je práce se spoilery, ale to je zase potřeba všechny naučit a dát si opravdu práci s vysvětlováním. Selektivní mazání na základě sympatií je další věc.

DH jsme zrovna nedávno probírali s Richmondem a docela obdivuju vaši výdrž. Bez ohledu na to, co si myslím o svém klidném přístupu, tak se tam občas strhly diskuze, kde bych se nakonec prostě neudržel. Ostatně zrovna před rokem jsem po dlouhé době nakoukl, a hned mě to zvedlo ze židle :) Stejně tak by mi dost vadilo napadání kobkařů ze strany těch trollů. U tohohle prostě nevím, co si o tom myslet, když to někdo nechá tak daleko dojít. V tomhle ohledu je strašná škoda RPGhry, tam se občas alespoň u těch flamů pobavím. I když je zajímavé, že jak občas nakouknu na RPGHry, tak jsem si všiml, že část těch flamů a dokonce mezi těmi samými účastníky je nyní na DH :D Jako nesleduji to nijak pravidelně, ale když něco nového rozehrávám, tak většinou obhlížím různé diskuse a u toho dost často mívám štěstí na podobné chvilky.

11
Hospoda Might and Magic / Re:Might and Magic - sólo rytíř
« kdy: Únor 13, 2019, 10:43:42  »
Elemir: https://www.svetmightandmagic.cz/mmvi/mmvi_mapy.php?mapa=dungeon21 s inteligencí 37 jsem neprošel. Takže ta hranice bude asi o trochu výše :)

To by musel vyzkoušet někdo bez GrayFace patche, protože ten občas podobné věci upravuje. Některé věci při opakovaném hraní probíhaly jinak, takže ono v tom může být více věcí.

12
O hrách a hraní obecně / Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« kdy: Únor 11, 2019, 22:34:49  »
Já teď jenom na chvilku odbočím, protože jsem se dneska dostal k něčemu, co mě na jednu stranu vyrazilo dech a na druhou stranu mě to dost naštvalo. Po nočních nemá moc smysl, abych se zabýval debatou, takže jsem si tu v polobdění dával dohromady herní klienty MMO her. Ani nevím, co mě to napadlo, ale když už jsem byl v tom, tak jsem nainstaloval Arc a Neverwinter. Hra mě hezky uvítala jako dlouho ztraceného syna a vychrlila na mě nějaký trailer.

Poměrně rychle jsem pochopil, že ta trojice protagonistů vyrazila na upíra, ale hlas a věštba kartářky na pozadí mi zbystřili smysly, přišlo mi to najednou až příliš známé. Kartářka, hrad na kopci obklopený roklinami ... a pak se strhl boj. Upírka zmizela a hrdinové napochodovali do prázdného sálu s trůnem. Z nedalekých dveří se vyvalila mlha a plíživě si to sunula k trůnu. A najednou se to stalo, na trůnu se zjevila mužská postava "Strahd von Zarovich", zvolali hrdinové ...

Tohle byl v tu chvíli jeden z úžasných a zároveň nejsmutnějších okamžiků. Zahrál bych si cokoliv ze světa Ravenloftu, ale tohle je prostě kampaň pro level 70, tedy to bude podobná číčovina jako kampaň pro Icewind Dale a hlavně, ten příběh bude nacpaný do kulis MMORPG. Já v první chvíli totiž netušil, že jde o modul k Neverwinteru, myslel jsem si, že to bude něco samostatného, ale bohužel.

A ta ještě mnohem horší zpráva je (tedy ona z toho plyne), že Wizards se očividně práv zbavit nehodlají a naopak hodlají ty světy z Forgotten Realms ždímat podobným způsobem :/ Proč doprčic nemůže vyjít singleplayer hra z tohohle světa? Ostatně po dnešku je krásně vidět, že Neverwinter dost skomírá. To fakt už hrají snad jen skalní příznivci.

13
Hospoda Might and Magic / Re:MM7 "bugy" v deníku
« kdy: Únor 11, 2019, 13:03:51  »
Já právě myslel, že rengovi jde jen o ty předměty, na rady ala Věštec v šestce jsem ani nevzpomněl. Popravdě teď ani nevím, jestli soudce vůbec něco radí.

14
O hrách a hraní obecně / Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« kdy: Únor 11, 2019, 04:57:54  »
Teď tak nějak přemýšlím, kdy se to zvrhlo a RPG složka se ve 3D RPG dostala na okraj. V těch západních RPG byl asi zprvu opravdu průkopníkem Ubisoft se svým Dark Messiahem, v jehož stopách v podstatě jdou noví Assassíni (Origin a Odyssey). Ale Gothicovská linie se držela docela dlouho, ještě u Zaklínače 2 je RPG strom pevně spojený s vývojem postavy, byť už je to více o skillu hráče. Anebo by se dalo spíše říci, že se to rozdělilo do paralelních směrů? Protože Piraně si s Elexem drží to své, takže zas až tak moc se toho nezměnilo, jen ten Zaklínač se změnil v akční adventuru. U DeusEx třeba ani netuším, protože z těch nových jsem zkoušel jen jeden a moc daleko jsem nedošel.

Ono když se to tak vezme, tak sice často píšu o směřování k univerzálnímu žánru, ale zpětně si uvědomuji, že já těch 3D akcí po roce 2000 zas až tolik neodehrál :D Takže to beru čistě z proměny žánru RPG, a když se pak nad tím zamyslím, tak pořád je v těch RPG dost příkladů, které drží nastavený standard. Což mě napadá, že mám rozehrané Dragon's Dogma, což je ale jinak taky dost hektická klikačka.

2D plošinovky u mě na růžích moc ústláno nikdy neměly. Teoreticky bych k nim měl mít vřelý vztah, ale já mám kupodivu s tím 2D pohledem problém s orientací a ty boje v nich nedávám. Koukal jsem teď o víkendu na kousek z Hollow Knighta, ale to by musel hrát někdo jiný :)

Já osobně mám asi největší vztah k 1st person dungeonům, resp. 1st person výhledu obecně. Těžko říci, jestli je to třeba tím, že si pak mnohem více připadám být součástí děje, nebo jde čistě jen o zvyk, protože i ty různé střílečky v 90. letech byly z vlastního pohledu.

15
Hospoda Might and Magic / Re:MM7 "bugy" v deníku
« kdy: Únor 11, 2019, 03:37:41  »
Harmondale - dům smírčího soudce na západě oblasti.

Strana: [1] 2 3 ... 354