Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 19, 2024, 01:38:35
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Milhaus

Strana: [1] 2 3 ... 127
1
Ty speciálně pojmenované zbraně tuším dávají občas i nějaké perky navíc, nebo bonusy. Luk je třeba zbraň berserků a ti se i mohou naučit perk, díky kterému z něj pak střílí lépe, ale ta fantomova tětiva jej tuším hráči dá i tak. Plazmové zbraně (alespoň některé) tuším měly plošný efekt. Ale působí poněkud komicky, že hrdina s lukem sestřelí mega velkého robota jak prd a že luk je tak extrémně silná zbraň.

Osobně si myslím, že v té hře je obecně nejlepší zvedat sílu a obratnost tak, aby hráč mohl nosit silnější verzi jednoruční zbraně gildy, ke které patří. Tedy v případě kleriků jsou to ty dva meče (v případně psanců jsou to dvě verze motorové pily a v případě berserků jsou to nějaké válečné meče, nebo tak nějak). Každá frakce má ještě další zbraně, myslím že tam byla nějaká tupá jednoruční zbraň a každá frakce měla i minimálně jednu obouruční zbraň. Ale nejlepší je ta sečná jednoruční.

Jakmile vstoupíš do gildy, je dobré se co nejdříve to bude možné naučit hlavně ten perk, díky kterému je tu zbraň možné ještě vylepšit o ten spešl efekt. Tedy v případě kleriků o ten energetický. To je strašně mocné. Víceméně stačí obludu párkrát seknout a když hrdinovi dojde stamina a čeká, až se mu doplní, obluda pořád ztrácí životy.

Já myslím, že ve hře je potíž, že se vlastnosti nepočítají do zranění, ale počítá se čistě síla zbraně. Obludy mají své odolnosti a hrdina nejspíše dává i nějaké minimální poškození, pokud tu odolnost nepřekoná. (podobně jako v gothicu). Proto je to vylepšení na verzi I, II a III tak viditelné. Už s vylepšením II je hrdina téměř neporazitelný.

V Klenutém městě hlavně nezapomeň na bratrstvo kočičí pracky :).

Já při první hře prozkoumal celý svět jako nezávislý, byl jsem asi na levelu 35-40, v poušti se mi běžně obnovovali Kyklopové na všech těch místech, kde se obnovují, v té části kde jsou klerici horští trolové a podobně silné potvory. Okolo Počátku (když jsem tam přišel poprvé) se mi vyskytovali horské verze chňapavců a v té části kde jsou berserkové, lesní trolové.

Při druhé hře jsem to dělal trošku jinak a raději spěchal ke gildě dřív, ale on v tom jako moc velký rozdíl nebyl.

2
No, tak, jak to je, se do Počátku nejspíše dostaneš dost pozdě, než jej najdeš. Vlastně tam nic nevede a ani nevíš o jeho existenci. Ale právě ten začátek hry měli podle mě udělat jinak. Mohl by třeba potkat toho porouchaného robota (co je pak společník) a ten by jej dovedl do toho místa. V něm by hráč udělal pár základních úkolů a následně by dostal hlavní úkol, kontaktovat frakce a případně s k některé přidat. Dávalo by to podle mě větší smysl.

Myslím, že k berserkům se nedá přidat zas tak snadno, protože jejich úkoly vedou poměrně daleko a vlastně i blízko jiným frakcím. Právě proto, aby ses rovnou nepřidal k nim, ale seznámil se i s těmi dalšími. Jeden třeba vede poblíž klenutého města, jiný je kousek od psanců. Nemusíš je tedy splnit všechny a hodně jich můžeš "pokazit", ale ta cesta tam pořád jakože je, no.

Ale osobně bych na té hře prostě změnil ten způsob, jak je příběh, respektive hlavní úkol podaný, aby to mělo větší a lepší návaznost a hra to i lépe dávkovala.

Člověk třeba může dojít do klenutého města, něco v něm jakože dělat, spustit tamní události a celé jej vyřešit (třeba jeho zničením), ale on mu ve hře nikdo neříká, že by tam měl jít a něco tam dělat. Přitom to ale je hlavní úkol, jen o tom hráč neví. Podobně je to třeba s některými společníky a jejich úkoly, nebo s tím Počátkem, nebo s tou partičkou rebelujících Albů a podobně.

3
Dobré je poplnit co jde u všech frakcí a nikam příliš nespěchat. Elex1 je vcelku dobrá hra, až na poněkud praštěně podaný příběh a hlavní úkoly, kdy je hráč splní v podstatě jako vedlejší a až pak potká zadavatele a jen mu oznamuje, že už to všechno splnil.

Pořád si myslím, že hrdina na začátku hry měl jít do Počátku, jako startovní lokace a až pak jít k frakcím s tím, že definitivní rozhodnutí, ke komu se přidá, by se nějak odehrálo v Klenutém městě.

Také je blbé, že úkoly frakcí a povýšení v nich, se řídí čistě dle levelu hrdiny a nikoliv dle příběhu, kapitol atd. Na druhou stranu členstvím hráč zas tolik nezíská.

Pokud chceš hrát za střelce s palnými zbraněmi, pak je nejlepší hrát asi za psance. Myslím, že hrou za kleriky toho při této hře hráč tolik nezíská, protože energetické střelné zbraně najde a zdá se mi, že ani neučili perky, které by nějak zlepšili střelbu z nich. Klerici mají spíše hezké zbraně na blízko a to očarování zbraní na blízko - to energické, které zraňuje samo zasaženého nepřítele, je taky hezký. (i když psanci mají podobnou věc, které mohou aplikovat na ty motorové pily).

4
On se tuším přidá, až splníš nějaký ten úkol, možná s tou vraždou.

Nejsem si úplně jist, jestli ty perky, co dávají bonus do dovedností, mají nějaký větší smysl, když můžeš chlastat elexové nápoje a zvedat je (za cenu větší vychladnutí).

5
O hrách a hraní obecně / Re:Ultima Underworld 1 a 2 - preklad
« kdy: Leden 28, 2024, 23:42:07  »
Lze tedy ten překlad někde stáhnout, mohl bych jej též vyzkoušet, alespoň spustit :).

6
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Srpen 10, 2023, 09:48:35  »
Já to pořád zkouším a nevzdávám to, ten začátek. Zkusil jsem to rozehrát ještě jednou a tentokráte jsem budoucího samuraje udělal jako zloděje a dal mu jen 50 bodů do inteligence a budoucího ninju/hraničáře jako zloděje a s 45 body v inteligenci s tím, že na 1 levelu dojdu do Tryntonu, použiji fontánu, zvednu inteligence na 55/50 a udělám z postav samuraje/ninju a ušetřil tak 5 bodů v inteligenci, které jsou tam zbytečně a dal je raději do užitečnějších vlastností.

To byl dobrej plán, ale mělo to určité úskalí. Zjistil jsem, že hra asi přece jen bere level postavy a nikoliv expy, ale spíše z pohledu minima a zřejmě bere jen level první postavy v partě. Jelikož když jsem došel do Arniky, měly všechny mé postavy level 6, jen první dvě level 1 (a expy též na level 6) a v Arnice mi hra generovala roboty na 21 úrovni. Musel jsem tedy nejprve do Tryntonu, použít fontánu a povýšit postavy na level 6. Nicméně i to mělo určité úskalí, jelikož po cestě do horních vetví je kytka se 160 životy, která v tuhle chvíli obě postavy na levelu 1 a všechny biskupy na levelu 6, zabila jednou ranou a střílela. Já neměl kouzla, která bych jinak koupil v Arnice a nedala se obejít. Taky jsem tedy neměl společníky. Ale nakonec se povedlo jí zabít  a pak už v Arnice byli roboti level 6/8.

Na levelu 10 jsem udělal i ze samuraje na jeden level ninju, aby též trénoval krádež (na levelu 11 jej mám v plánu zase udělat samurajem a během něj krádež musí tedy vycvičit). To má zase úskalí, jelikož je to první postava v partě a zřejmě obchodníci se řídí jejím levelem a jelikož s ním musím čekat (už má expy, abych jej mohl dát na level 11), budu muset zřejmě čekat na kouzla 4 kruhu až do doby, kdy jej dostanu na level 12. (podle toho, že Kunar neprodává kouzlo Bičující kamení, které je sice kouzlo kruhu třetího, ale prodává jej až o level později, než ostatní kouzla 3 kruhu (tedy od level 11 první postavy).

Taky jsem brzy zašel pro robota mnicha a i jej trénoval v krádeži a holi s tím, že na dalším levelu mu změním povolání (on nemůže kouzlit, takže kouzlící povolání je u něj zbytečné), ale u něj je změna povolání zablokovaná a prostě musí být mnich (říkal jsem si, že by mohl být bard). I tak jsem si jej v partě nechal a trénoval jej společně s ostatními v krádeži. Myslel jsem, že 3 postavy bude trvat déle trénovat v krádeži, ale je to skoro stejně rychlé a krádež se trénuje poměrně dobře.

7
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Srpen 02, 2023, 11:04:43  »
Tak navštívil jsem močál a Martenův útes. Před tím jsem ještě chvíli trénoval na těch slabých obludách na Arnické cestě a na Arnika-Trynton, navštívil i znovu klášter.

Zaměřil jsem se hlavně na ninju, aby vytrénoval to kradení a kritický zásah a společně s tím trénoval i částečně alchymii (skrz kouzla) a částečně boj na blízko a halapartnu. Hlavně mi ale šlo o kradení a kritický zásah. Kradení se překvapivě netrénuje zas až tak složitě, ideální jsou na to potvory, jako ti hnědí blbounci s bodáčkama, zalézt někam do rohu, aby nemohli útočit na nikoho jiného a pak je pomaločkou zabíjet kouzli na síle 1 a halapartnou. Ninju samotného chránit andělem strážným. Dobře se to trénuje i s potvory, co střílí, ale tam je potřeba naopak chránit ty ostatní (zejména mágy), jelikož oni většinou ninju nevidí a ignorují jej, ale ostatní musí vydržet. Zatím se mi to povedlo zvednout na hodnotu 93 a nyní už to jde o dost pomaleji, ale ten efekt je opravdu vcelku velký (na třídu zbroje). Kritický zásah jsem zvedl asi na cca 83 (ninja jej má jako hlavni dovednost a tak jí má o 25% výš, tedy asi kolem 105, ale to zmizí, jakmile se stane hraničář). Občas se nyní ninja již osmělí a opravdu někoho zabije IK.

Samurajovi jsem dal luk a lordovi pušku a nechal je střílet, ať alespoň učí to, když jsou na krajích party a taky u nich rozvíjel magie. Biskupové většinu času kouzli kouzlo svrbění kůže (aby nepřátele nezraňovali, ale současně něco dělali), je to kouzlo alchymie a země, takže tyto kategorie se všem docela zvedly (zemní magie mají přes 80). A ještě jsem kouzlil toho anděla strážného, občas doplnění staminy nebo některá léčivá kouzla, většina je to božství a hodně jim i díky tomu povyrostla božská magie (všichní jí mají kolem 90).

Jelikož od chvíle, kdy ninja dosáhl v kradení 90+, šlo zvedání této dovednosti již pomaleji, dotáhl jsem ten trénink tak daleko, že jsem nepřítele i sám léčil a doplňoval mu výdrž, aby vydržel déle bojovat. Hlavně v močálu krokodýlům, neboť tam jim ninja již dával dost zásahy a moc nevydrželi.

Celkově jsem během těch bojů ani nezískával příliš mnoho zkušeností, přesně když jsem došel do Martenova útesu, vynesl mi tamní jeden boj všechny postavy na 11 úroveň. (tedy za celou dobu, co jsem todle dělal, jsem získal 1 level). Ninju jsem zatím nepovýšil, jelikož z něj chci udělat hraničáře.

Hlavní důvod, proč jsem šel do močálu, byl Crock a kouzla 4 kruhu, jenže on skoro žádné nenabízí (krom kouzel 1, 2 a 3 kruhu, které jsou asi jen 3). Zdá se, že to bude něčím podmíněno, možná levelem hrdinů. Kouzla 4 kruhu začnou prodávat asi až na 12 (kdy mágové mohou používat kouzla kruhu pátého). Všiml jsem si toho už v Arnice, kde ten kněz taky některá kouzla neprodával (v té předchozí rozehrávce později prodával i zapuzení, což je kouzlo 6 kruhu).

Každopádně to byla od Crocka docela zrada. Alespoň jsem si tam koupil ninjí hadry. Ne, že bych je potřeboval a ani mi asi dlouho nevydrží, ale stály jen pár peněz.

Sadok naštěstí kouzla měl, takže jsem rozšířil své magické portfolio o vodní a vzdušná kouzla 1-3 kruhu. Z těchto 3 kruhu mi tak chybí už jen pár kouzel, aby je uměli všichni tři biskupové a i všichni hybridi, co se je mohou naučit.

Ještě asi chvíli se budu trápit jako ninja a pokusím se zvednout kradení, ale dost pochybuji, že bych to vydržel vytáhnout na 100. Bude úspěch, jestli to zvednu na 95 (což si myslím, by zase mohla být hranice, kde ninja získá 1 bod do třídy zbroje).

8
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 31, 2023, 12:11:58  »
Já prošel Severní divočinu a tábor Umpani a nakoupil kouzla, zejména ohnivá (jako ohnivé koule) a zemní, takže nyní končí doba psi-božská a začíná ohni-zemní. Ostatně mentální magii mám u všech postav již přes 80, božskou magii kolem 70-75 (používal jsem na zabíjení stvůr kouzlo Způsobit zranění na síle 1, abych rozvíjel božství a magické střely). Potřebují se nyní dostat do toho močálu a martenova útesu, abych mohl používat i kouzla vodní a vzdušná.

Všechny postavy dosáhly level 10. Z Mylese jsem udělal barda hned, jakmile to šlo, ale pak do tábora Umpani nešel a pak jsem jej již nevzal. Ale ještě jej asi vezmu, aby se trošku víc naučil kapsářství, na některých místech je kradení asi dobrá věc.

Do čela jsem dal samotného ninju (samuraje a lorda jsem dal na boky a Vi dozadu - společníky jsem od počátku stejně nenechal bojovat a nastavil jim, aby jen chránily členy party, takže Vi ani Myles nikoho během hry nezabili), ale rozvíjel jsem u nich ty dovednosti - u Vi hlavně magie, aby mohla pomáhat léčit či chránit andělem.

Ninju jsem dal do čela samotného, aby rozvíjel kradení a kritický zásah a obecně boj na blízko, současně s tím jsem u něj zvedal alchymii, takže v každém boji jsem nejprve chvíli kouzlil a pak mlátil a taky jsem dělal s ním základní lektvary). Alchymii tak zvedl na 40, díky čemuž se může naučit kouzla 3 kruhu.  Sice se pak po změně na hraničáře nebude můct kouzla učit (nebudou mu ani stoupat používáním), dokud se nedostane na level 5 v hraničáři, ale některá ta kouzla se obecně u něj hodí. Hlavně taková ty, co léčí životy, odstraňují paralýzu, jed a podobně, jelikož on má největší iniciativu a většinou v kole začíná a tak v případě paralýzy atd, může zasaženou postavu vyléčit dřív, než na ní nepřítel zaútočí).

Hodně zajímavá je ta dovednost "Kradení", která mu evidentně zvedá třídu zbroje (a o dost líp, než třeba štít). Už má základní třídu zbroje na asi 9 a jelikož je pořád nahej, dal jsem mu ještě ochranné prsteny a plášť od Bely, takže mu stoupla na asi 14 (díky čemuž je to jedna z nejlépe chráněných postav, co mám). Svůj vliv na to asi bude mít i obratnost. Každopádně to kradení opravdu působí i tak, že nepřítel ninju nevidí a neútočí na něj. Hezky to bylo vidět při boji s takovými těmi silnějšími sólo potvory, jako je hogar, nebo golem. Tím, že byl ninja v první linii sám a tím, že nepřítel ninju neviděl, neměl na co útočit a tak své kolo prostě jen stál a neútočil vůbec. Nelze na to tedy úplně spoléhat, protože někdy vidí, někdy nevidí, ale ninju je možné ochránit andělem strážným (a časem případně tělem z kamene). Ale je to vážně zajímavé. V kombinaci s tou bonusovou dovedností z obratnosti by to mohlo být ještě lepší. Tudle dovednost by nejspíše stálo za to vytáhnout na 100 (momentálně jí mám asi něco kolem 80), ale těžko se mi to podaří. Jakmile se stane hraničář, půjde stejně na bok party a do čela půjdou bojovníci.

Naopak u kritického zásahu si nejsem jist, jestli to má nějaký efekt. Nevšiml jsem si, že by ninja něco zabil na jednu ránu (koupil jsem mu kopí od Bely). Možná se to u něj vztahuje jen na vrhací zbraně, nebo nevím. Ale ta dovednost taky pomalu roste. Jestli to bude mít nějaký efekt u hraničáře netuším.

Další level z něj nejspíše udělám už hraničáře, takže potřebují, aby se co nejvíc tydle věci naučil, protože pak přejde ke střelbě (v té době zvedne smysly na 100 a naučí se tu bonusovou dovednost). A taky teda ještě páčení zámků, alespoň na 50, což se taky rozvíjí jen obtížně.

Dvoum biskupům jsem dal místo holí do rukou biče, aby se spíše rozvíjeli v palcátech, než holích, jelikož jim později dám ten vampýři řetěz a pak je ve hře ještě jeden prodloužený cep (někde u rapaxků), ten je dokonce asi jednoruční, takže by asi mohl mít i štít. Zatím na tom teda moc nezáleží, protože vůbec nebojují, ale tak občas si seknou.

Je hrozně zajímavé sledovat, jak moc se biskupové liší v naučených dovednostech, ačkoliv je všechny tři rozvíjím stejně, jeden z nich jim utekl ve všech magiích o poměrně hodně bodů (ten co ovládá alchymii). Přitom on jako jediný ještě na konci Tryntonu neuměl žádné útočné kouzlo, krom bodnutí do mysli. Taky utekl o 10 bodů v té bonusové dovednosti z inteligence (Mocném sesílání) třetímu. On je cca na 50, druhý na cca 45 a třetí na 40. Přitom inteligenci na 100 měli současně :D. Neliší se ani v iniciativě, ani v žádné jiné vlastnosti či statistice. Současně také velmi výrazně zaostává v počtu zabitých nepřátel. Ti dva zabili asi 100 nepřátel a on asi cca 50.

9
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 29, 2023, 18:20:47  »
Světlo u mě vcelku funguje. Myslím, že u kouzel, jako světlo, ostří, clona, štít proti střelám a plát brnění, musí proběhnout alespoň jedno kolo z jejich odpočtu, aby si jeho trvání prodloužil. (nebo začít na 1 síle, pak na 2, 3atd a vždy prodloužit trvání). Ale jedna moje biskupka má světlo v ohni (jediné ohnivé kouzlo, co mám celkem) a docela se v něm rozvíjí, ale spíše ze začátku. Naopak doplňování odolnosti mi mimo boj nefunguje. (během boje, pokud si postava kouzlem odolnost doplní, to funguje). Dobře se dá učit ta božská magie tím léčením. Stačí třeba někam spadnout, zranit se a vyléčit se. (v Tryntonu by to šlo na více místech :D)

Pořád si myslím, že to, jestli se postava při použití něco naučí, je dáno hlavně náhodou a té náhodě pomůžeš počtem pokusů. Tedy míchání 5 lektvarů současně se bere jako 1 pokus, míchání 5 lektvaru po jednom 5 pokusů. Něco tu náhodu ale ovlivňuje.

Tipl bych si, že by to mohl být vzorec asi takový:
hd - hodnota dovednosti

If (random (100) > hd) then hd++

Tedy pokud je hodnota dovednosti nízká, je velká šance, že se vygeneruje náhodně číslo větší, než hodnota dovednosti a postava se dovednost naučí. Když se hráč snaží dostat dovednost na 100, je ta šance jen 1%.

Ale těžko říct. Určitě tam nějakou roli náhoda hraje, jelikož se mi mnohokrát stalo, že se postava při použití schopnosti něco naučila, pak jsem něco pokazil, načtl hru, použil tu schopnost a nenaučila se nic, při dalším loadu se naučila jinou schopnost, při dalším dvě schopnosti a podobně. (hlavně tedy u magií, kde se to dá hezky sledovat)

10
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 29, 2023, 14:47:39  »
Tak alchymii na 50, respektive na 67, jsem se naučil ještě v Tryntonu, neboť jsem přišel na dva triky, o kterých jsem dřív nevěděl.

Jednak, některá kouzla zjevně nemá smysl používat jen tak na prázdno, aby se hrdina naučil dovednost, ale musí opravdu něco dělat. Například léčba lehkých stavů, nebo paralýzy, nemoci, otravy atd, postava musí ten stav skutečně mít, aby to mělo nějaký efekt. Podobně je to i u léčení zranění - postava musí být zranění a kouzlo jí musí obnovit alespoň 1 život, aby byla šance, že se hrdina naučí božskou magii, nebo alchymii/božství/psioniku a případně i mocné sesílání. Přitom dominantní magii se při použití daného kouzla učí tu, kterou má postava nejvýš (pokud kouzlo spadá pod více magií).

Třeba to léčení zranění, spadá pod božství, alchymii a psioniku, pokud je postava zraněná, je šance, že se zvedne jedna z nich a to ta, která je nejvyšší. A právě todle mi dost pomohlo, jelikož jsem potkal rostliny na 10 levelu, které mi 5 postav otrávili jedem a já neměl protijed. Ta otrava vydržela poměrně hodně dlouho, takže jsem s biskupy používal to kouzlo léčba zranění na síle 1 a neustále ty hrdiny doléčeval. Dva biskupové tak rostli (relativně rychle) v alchymii a jeden v psionice.

Další figl, který jsem při předchozí rozehrávce nedělal, je v tom, rozdělit ty komponenty k míchání do samostatných slotů a míchat je zvlášť. Dřív jsem to dělal tak, že jsem vzal třeba 5 lektvarů léčby nemocí a na ně použil 5 lektvarů mocné léčby a vzniklo mi tak 5 lektvarů obnovy. Ale lepší je rozdělit ty lektvary léčby nemoce do samostatných slotů po jednom, pak vzít 5 lektvarů léčby a postupně je na ně aplikovat, takže vznikne v inventáři 5 samostatných lektvarů obnovy. Tím se učení alchymie dost urychlí. Ideál je pak je i samostatně identifikovat (neseskupit je do jednoho slotu), neboť tím roste pro změnu mentální magie a buď božství, nebo psionika (podle toho, co má postava výš). Nejlepší je to tak dělat u té fontánky obnovy v Tryntonu - když dojde mana, tak se napít, obnovit manu a pokračovat dál.

Nyní mám tedy plné inventáře lektvarů obnovy a pekelných prášků, neboť jsem si lektvary kupoval dopředu a měl jsem jich hodě, už mi tak zbývá se jen vrátit do Arniky je prodat knězovi, nebo He'li, podle toho, kdo mě bude mít radši. Nejlepší by bylo je prodávat Ferovi, neboť ten nakupuje a prodává za reálnou cenu a za lektvar nabízí 5000, jenže tam se jen tak nedostanu.

Trynton jsem ale jen prolítl, neplnil zde úkoly, jelikož nechci dostávat expy tímto způsobem, zatím. Potřebuji totiž co nejvíc potrénovat ninju, než z něj udělám hraničáře. Mimochodem jsem zjistil, že dávat body do válečnictví byla blbost, neboť to je v podstatě dovednost mlátit bezezbraně a nevztahuje se to na boj na blízko jako takový (špatně jsem ten popisek přečetl). Tak jsem v editoru postav těch 15 bodů odstranil a dal je do kritického zásahu (i když i u něj nevím, jestli to postava bude uplatňovat, když se stane hraničář).

Díky boji s 14 válečnými mravenci a královnou (kteří mi dali docela zabrat, respektive ta královna), jsem dosáhl 9 level. Už se mi odemčela i některá kouzla 4 kruhu, tedy bych mohl navštívit i Crocka v močálu. Ale nejprve musím do Arniky, prodat lektvary, koupit kouzla, pak do tábora umpani, koupit kouzla, pak do močálu a martenova útesu. Tím se asi hra definitivně zlomí, jelikož momentálně mají biskupové jen velmi málo bojových kouzel. Jeden má pořád jen bodnutí a dva mají bodnutí a magické střely). (pak mají kouzla jako šílenství a podobně, ale tím přímo škody neudělají)

Ostatně díky začátku a identifikaci věcí, se u všech mentální magie zvedla již téměř na 75, aniž bych do ní dal bod levelování. Psionika se rozvíjí výrazně pomaleji (mám jí u všech cca na 35 úrovni, ale posledních pár levelů jsem do ní nedával body, protože potřebuji zvednout božství).

11
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 28, 2023, 15:54:39  »
Jo, to se stane, když vezmeš sošku v Martenově útestu. Jedna postava ti zmizí a stopy vedou ke Crockovi do močálu. Ten tě pošle zabít Brekeka a po jeho likvidaci ti vrátí chybějící postavu. Brekek se pak v jezírku pořád obnovuje. Sošku potřebuješ do Tryntonu, aby si tam otevřel jedny dveře, za kterými je šaman s klíčem od helmy klidu :).

12
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 28, 2023, 09:25:07  »
Tak tentokráte tu rozehrávku jsem vytvořil 2x draraka bojovníka s tím, že na 2 levelu se jeden stal samuraj a druhý na třetím levelu lord (kvůli zbožnosti, kterou nešlo dřív zvednout na 55). Pak se ale z hlediska hlavních vlastností (síla/obratnost) srovnali a zvedají je oba stejně (v předchozí rozehrávce mi to u lorda nevycházelo, byl vždy o 2 levely pozadu za samurajem - vždy mu chyběl 1 bod do hodnoty 100 a musel čekat celý level).

Udělal jsem změnu i u zloděje/hraničáře (tedy u sebe). Tentokráte jsem začal jako zloděj a na druhém levelu se stal ninja. Rozvíjím hlavně pasti, plížení a válečnictví a trošku kritický zásah. Na asi 10-12 levelu se pak stanu hraničář. Výhodou toho by mělo být, že se ninja může učit alchymii od 5 úrovně a pak na to jako hraničář navázat.

Biskupové jsou podobní, jako v předchozí rozehrávce, jen jsem udělal všechny tři elfy a nebral víly a taky si dal od začátku pozor, abych dával body jen do hlavních kategorií magií (Čarodějnictví/Božství/Alchymie/Psionika).

Jelikož se chci naučit všechna kouzla ve hře, znamená to, že se můžu naučit z prvních 5 kruhů pouze bodnutí do mysli. Všechna ostatní kouzla se dají asi koupit, nebo najít, takže je při levelupu nevybírám a schovávám si je.

Nutno říct, že to díky tomu bylo ze začátku docela peklo. V klášteře, hned po startu neuměli vůbec nic a pak tedy to bodnutí, ale tím moc velkou hitparádu neudělali. Taky tam tedy jsou knihy světlo, odolnost, božská past a našel jsem i požehnání a teror. Hlavně ta odolnost v této rozehrávce se ukázala jako stěžejní kouzlo, jelikož bojovníkům, na kterých to poměrně dost stálo a kteří často míjeli, jsem jí musel dodávat. Hra mi tam obnovovala potvory poměrně silné a ve větších skupinách a bez skupinových kouzel, je museli umlátit po jednom. Došlo to tak daleko, že v některých tužších bojích s obludy na 7-8 úrovni (v klášteře se třeba objevila skupinka krys 8 úrovni, doprovázena skupinou krys na 6 úrovni a ještě skupinou krys na 3 úrovni, nebo po cestě dvě skupiny banditů na 7 úrovni a podobně), jsem musel používat drarakův dech u samuraje i lorda a výdrž jim obnovovat kouzlem odolnost a lektvary a i tak to bylo o chlup. Taky tedy dlouho nikdo neuměl léčení, tedy došlo i na lektvary léčby.

Taky jsem zkoušel to tedy hrát na těžkou obtížnost, což dělá též své a opravdu v tom je docela rozdíl, o proti střední.

Nakonec jsem se tedy prosekal do Arniky, kde nastal asi první zlomový moment. Jednak jsem koupil biskupům některá kouzla (hlavně magické střely) a rozšířil množství jejich many.

Taky jsem koupil rovnou lordovi kladivo do levé ruky, aby se hned po startu učil bojovat s mečem a palicí a neučil se zbytečně dýku. (časem jej nahradím tou palicí s názvem diamantové oči). Taky jsem tu tedy získal meč "Diamantové oči", kterým se lord vybavil a samuraj si vzal meč z banky. Taky tedy Vi a Myles trochu pomohli (hlavně mi kryjí boky party). Já, lord a samuraj musíme být v přední linii, abych se jakožto ninja učil v boji plížení, dokud to jde.

Problém je zatím s penězi. Rozvíjím alchymii a s jednou postavou míchám všechno, co zatím můžu, abych jí zvedl co nejrychleji na 50 (zatím jsem asi na 27) a výsledky i prodávám. Myslím, že dosažení hodnoty 50 bude další zlomový moment.

Ale už nyní s těmi zbraněmi a kouzli je to lepší. Ještě bych potřeboval ty magické střely pro další dva biskupy.

13
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 27, 2023, 09:50:43  »
Tak dostal jsem se na level 23 a všechny jednotlivé magie se mi u většiny mágů na 100 povedlo dostat. Nicméně ty hlavní kategorie, se mi zvednout na 100 nepovedlo. Jen jedna postava dokázala zvednout pouze čarodějnictví na 100. Stejně by mě zajímalo, jakou mechanikou se to postavy učí. Určitě tam hraje nějakou roli náhoda, ale jak přesně to funguje, by mě docela zajímalo.

Rozhodl jsem se, že to zkusím rozehrát po třetí, opět s trošku jinak vytvořenými postavami a že tentokrát se pokusím docílit toho, aby biskupové uměli všechna kouzla, která ve hře jsou. Což, pokud jsem to dobře spočítal znamená, že na začátku se nesmí naučit nic (když začínají jako mágové), na 2.levelu, kde se změní na biskupy, se musí naučit Bodnutí do mysli. A následně se mohou při levelupu naučit až kouzla 6 kruhu a teoreticky na 25 úrovni by měli umět všechny kouzla (všechna ostatní kouzla 1-5 kruhu by se měla dát koupit, nebo najít). Nejsem si jen jistý kouzlem "Posvátná voda", které jsem nikde u obchodníků neviděl, ale jedna má postava jí uměla a určitě jsem jí to kouzlo neučil.

14
Hospoda Might and Magic / Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« kdy: Červenec 27, 2023, 09:43:21  »
No tipl bych, že v mechanikách 7čky a 8čky by měl Učenec nejspíše přidat nějaké body do dovednosti Identifikace věcí a Vzdělávání, jako je to u ostatních NPC. Protože je pravda, že s ním v partě se hráč už nemusí učit tu dovednost vůbec a může mít 4 postavy.

Na druhou stranu mi to vyhovovalo, protože pak dokázal identifikovat předměty každý v partě a nemusel jsem věci přehazovat mezi inventáři.

Ono by to obecně byla super funkce (vylepšení), které bych ocenil od autora mnohem víc, kdyby zařídil, že dovednost vždy použije nejlepší postava ve skupině, aniž by jí hráč musel věci přímo dávat, nebo se na ní přepnout. (v rámci třeba obchodování, identifikace věcí a stvůr, opravování a podobně). Učenec to řešil alespoň z hlediska toho poznávání věcí a karma a její hodnota v módu to zřejmě řeší z hlediska obchodování (alespoň v 6tce).

15
O hrách a hraní obecně / Re:(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Červenec 25, 2023, 03:16:25  »
Chápu-li to dobře, pokud by ses rozhodl pro T'Rangy a nechtěl se nijak spojit s Umpani, tak by to ani nešlo, né? Nesehnal bys tu jejich vlajku, protože ten obchodník v táboře umpani by ti jí nejspíše ani neprodal.

Strana: [1] 2 3 ... 127