Já prošel Severní divočinu a tábor Umpani a nakoupil kouzla, zejména ohnivá (jako ohnivé koule) a zemní, takže nyní končí doba psi-božská a začíná ohni-zemní. Ostatně mentální magii mám u všech postav již přes 80, božskou magii kolem 70-75 (používal jsem na zabíjení stvůr kouzlo Způsobit zranění na síle 1, abych rozvíjel božství a magické střely). Potřebují se nyní dostat do toho močálu a martenova útesu, abych mohl používat i kouzla vodní a vzdušná.
Všechny postavy dosáhly level 10. Z Mylese jsem udělal barda hned, jakmile to šlo, ale pak do tábora Umpani nešel a pak jsem jej již nevzal. Ale ještě jej asi vezmu, aby se trošku víc naučil kapsářství, na některých místech je kradení asi dobrá věc.
Do čela jsem dal samotného ninju (samuraje a lorda jsem dal na boky a Vi dozadu - společníky jsem od počátku stejně nenechal bojovat a nastavil jim, aby jen chránily členy party, takže Vi ani Myles nikoho během hry nezabili), ale rozvíjel jsem u nich ty dovednosti - u Vi hlavně magie, aby mohla pomáhat léčit či chránit andělem.
Ninju jsem dal do čela samotného, aby rozvíjel kradení a kritický zásah a obecně boj na blízko, současně s tím jsem u něj zvedal alchymii, takže v každém boji jsem nejprve chvíli kouzlil a pak mlátil a taky jsem dělal s ním základní lektvary). Alchymii tak zvedl na 40, díky čemuž se může naučit kouzla 3 kruhu. Sice se pak po změně na hraničáře nebude můct kouzla učit (nebudou mu ani stoupat používáním), dokud se nedostane na level 5 v hraničáři, ale některá ta kouzla se obecně u něj hodí. Hlavně taková ty, co léčí životy, odstraňují paralýzu, jed a podobně, jelikož on má největší iniciativu a většinou v kole začíná a tak v případě paralýzy atd, může zasaženou postavu vyléčit dřív, než na ní nepřítel zaútočí).
Hodně zajímavá je ta dovednost "Kradení", která mu evidentně zvedá třídu zbroje (a o dost líp, než třeba štít). Už má základní třídu zbroje na asi 9 a jelikož je pořád nahej, dal jsem mu ještě ochranné prsteny a plášť od Bely, takže mu stoupla na asi 14 (díky čemuž je to jedna z nejlépe chráněných postav, co mám). Svůj vliv na to asi bude mít i obratnost. Každopádně to kradení opravdu působí i tak, že nepřítel ninju nevidí a neútočí na něj. Hezky to bylo vidět při boji s takovými těmi silnějšími sólo potvory, jako je hogar, nebo golem. Tím, že byl ninja v první linii sám a tím, že nepřítel ninju neviděl, neměl na co útočit a tak své kolo prostě jen stál a neútočil vůbec. Nelze na to tedy úplně spoléhat, protože někdy vidí, někdy nevidí, ale ninju je možné ochránit andělem strážným (a časem případně tělem z kamene). Ale je to vážně zajímavé. V kombinaci s tou bonusovou dovedností z obratnosti by to mohlo být ještě lepší. Tudle dovednost by nejspíše stálo za to vytáhnout na 100 (momentálně jí mám asi něco kolem 80), ale těžko se mi to podaří. Jakmile se stane hraničář, půjde stejně na bok party a do čela půjdou bojovníci.
Naopak u kritického zásahu si nejsem jist, jestli to má nějaký efekt. Nevšiml jsem si, že by ninja něco zabil na jednu ránu (koupil jsem mu kopí od Bely). Možná se to u něj vztahuje jen na vrhací zbraně, nebo nevím. Ale ta dovednost taky pomalu roste. Jestli to bude mít nějaký efekt u hraničáře netuším.
Další level z něj nejspíše udělám už hraničáře, takže potřebují, aby se co nejvíc tydle věci naučil, protože pak přejde ke střelbě (v té době zvedne smysly na 100 a naučí se tu bonusovou dovednost). A taky teda ještě páčení zámků, alespoň na 50, což se taky rozvíjí jen obtížně.
Dvoum biskupům jsem dal místo holí do rukou biče, aby se spíše rozvíjeli v palcátech, než holích, jelikož jim později dám ten vampýři řetěz a pak je ve hře ještě jeden prodloužený cep (někde u rapaxků), ten je dokonce asi jednoruční, takže by asi mohl mít i štít. Zatím na tom teda moc nezáleží, protože vůbec nebojují, ale tak občas si seknou.
Je hrozně zajímavé sledovat, jak moc se biskupové liší v naučených dovednostech, ačkoliv je všechny tři rozvíjím stejně, jeden z nich jim utekl ve všech magiích o poměrně hodně bodů (ten co ovládá alchymii). Přitom on jako jediný ještě na konci Tryntonu neuměl žádné útočné kouzlo, krom bodnutí do mysli. Taky utekl o 10 bodů v té bonusové dovednosti z inteligence (Mocném sesílání) třetímu. On je cca na 50, druhý na cca 45 a třetí na 40. Přitom inteligenci na 100 měli současně
. Neliší se ani v iniciativě, ani v žádné jiné vlastnosti či statistice. Současně také velmi výrazně zaostává v počtu zabitých nepřátel. Ti dva zabili asi 100 nepřátel a on asi cca 50.