Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

Obecná diskuze => O hrách a hraní obecně => Téma založeno: Yuyana Únor 18, 2019, 18:44:16

Název: Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Únor 18, 2019, 18:44:16
Můj mozek dospěl k závěru, že si chce zahrát nějakej stealth. To je poměkud zvláštní, protože můj mozek hraje stealth hry stylem "když neni nikdo při vědomí, jsem neviditelná". Jelikož Thief je příliš ohranej, nebo v případě starších dílů nekompatibilní/moc komplikovanej, rozhodla jsem se zkusit něco jinýho. Nedávno jsem viděla fanart postavy z Dishonored, tak si řikám, proč to nezkusit. A zkusila jsem.

Začátek by byl zklamání, kdybych od toho něco očekávala. Naštěstí jsem do toho šla s laťkou položenou proklatě nízko, takže jsem v klidu seděla na lodi a hrála schovávanou s děckem. Řikala jsem si, že to je asi forma tutorialu na stealth a že by nebylo dobrý odmítat a pak to neumět ovládat. Vzhledem k názvu hry jsem očekávala, že velmi brzo přijde nějakej podraz, a ono jo, už mám na krku vraždu vládkyně a táhnou mě do vězení. Samozřejmě jsem to nebyla... nebyl? já, byli to nějaký chlapi s magií. Co se otravně portujou kolem mě. Neni nic zábavnějšího, než když vám daj v tutorialu do ruky zbraně a řeknou "bojuj proti těmhle portujícím se chlapům". To člověka uplně naladí na hru.

Hlavní postava nemá dabing, nemá osobnost, nemá vlastně obličej, nemá nic. Myslim, že doba, kdy to bylo přípustný, je dávno pryč. Asi někdo chtěl, aby lidi dělali self inserty. Bohužel tohle já neumim. A nechápu. Potřebuju hlavní postavu, ke který mám nějakej vztah a zkrz kterou vzniká návaznost na děj. Proč by mě mělo zajímat, že se děje něco s nějakym abstraktnim chlápkem? Tohle projde v IWD, kde neni děj nijak vázanej na postavy. On definitivně neni já, nedělá věci co dělám já, nejmenuje se já... :-D Prostě mám problém.

Záporák... je velmi stereotypní záporák, chybí mu jen knírek, kterej by si mohl kroutit.

Postava má v levý ruce pistoli/kuši a v pravý meč. Kuši ovládáte pravym tlačítkem, meč levym. Asi nějaký cvičení na podporu spojů mezi hemisférama.

No, každopádně...
Ve vězení se mr. Nopersoalitymu nelíbí, zvlášť proto, že stereotypní záporák od něj chce přiznání k zabití tý vládkyně. Náš chlapec nic neřiká, protože nemá dabing, ani dialogový možnosti, je to takový divný. Ale nepodepíše. Možná neumí ani psát. Každopádně mu strážný donesou chleba s klíčem od cely a nechaj ho uprchnout.

V jedný ruce bouchačku, ve druhý meč, assassin, nějak jsem předpokládala, že nevadí, když zabiju nějaký lidi. On chlapec neni zrovna vybavenej k nezabíjení. Ta bouchačka přede mnou vyloženě nabádá k tomu že když se přede mnou mihne nepřítel, ustřelim mu hlavu. A pak zjistim, že to hra hlídá a trestá. WTF? Thief mrtvoly neřeší (i když je taky počítá), a to hlavní hrdina reálně zabíjení odmítá a je důkladně vybavenej k nonletálnímu likvidování nepřátel. No, můžu zkusit to nějak omezit, ale když ono je to tak zábavný. A praktický.

Stokama (fujky) se proplaveme na svobodu, a už na nás čekaj naši spojenci. Nejsou nijak zajímaví. Opravdu, vytvořit si v týhle hře nějakou vazbu na nějakou postavu bude dřina. Naštěstí jsem si po nákupu odešla zdřímnout. Probudim se, vstanu z postele, samozřejmě plně vyzbrojená, a... proč sakra vidim skrz podlahu nebe? Dospěla jsem k závěru, že je to nějakej sen, a vylezla ven, abych zjistila, že jsem v nějaký dimenzi, kde jaksi chybí podlaha. A zjevila se mi první a jediná zajímavá postava, kterou jsem zatim potkala, the outsider. Místní vpodstatěbožstvo. Sympaťák. Podepsal se mi na ruku a dal mi magický schopnosti a srdíčko. Minul Valentýna jen o tři dny. Řekl mi, ať sbírám runy, a že si za ně můžu koupit další kouzla. Taky chce, abych ho navštívila v jeho chrámu. Vidim to velmi romanticky.

No, a první skutečná mise. Hned jsem zastřelila pět lidí... Když oni se tam tak producírovali... To je jako Thief a aerical takedown. Vidim možnost a neodolám. Taky jsem našla nějaký runy a mluvila s šílenou (doslova) babiznou, která mi dala quest na otrávení hromady lidí. Ale hlavně že mi hra hodnotí tu střelbu. A ty tři lidi co jsem zabila protože jí klepali na dveře. Na ty jsem uplně zapoměla.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Únor 19, 2019, 10:27:47
Včera nebylo na plížení moc času, chodila jsem hera. Ale přeci jen jsem tomu chvilku dala a učila se nepřátele nezabíjet. Prvního omráčenýho chlapa jsem omylem hodila na místo, kde ho sežralo obří hejno potkanů. Druhej mi spadl do ohniště, kde okamžitě umřel. Nemůžu se zbavit pocitu, že něco v tý hře je proti mě. Objevila jsem uspávací šipky, ovšem jejich kapacita je nízká. Lidi hezky tancujou, když je člověk trefí. Jdou tím krotit i agresivní jedinci, ale při počtu šipek to neni realisticky využitelný jinak než v krizi. Taky jsem se naučila dávat lidem kyslíkovou dietu. V rámci originality nedochází k mlácení do hlavy, lidi se omračujou škrcenim. Omráčený lidi tiše chrápou. A to vim proto, že se mi úspěšně podařilo několik lidí omráčit a odnést za roh, kde nejsou vidět. A kde nehoří oheň a nejsou potkani.

Budu si teď pamatovat, že potkani se regenerující, když je zabiju. Mimochodem, bílý potkani se daj jíst, a doplňujou manu.

A teď se dostáváme ke kouzlení. Pořád bojuju s tim, že to neni Thief. Mačkání Fka prostě nezapíná focus. Mám noční vidění, ale musím ho vždycky nakliknout. Všechno se musí hledat na liště, krom veci, který tam nejsou. Víte jak dlouho jsem hledala blbej granát? Abych mohla zabít potkany, co se pak stejně zregenerovali a sežrali mi chlapa? Asi deset minut. Moje první kouzlo je teleportace, a ta je fakt super. Akorát v ní ještě nemám úplně cit. A ta mana  je taková divná, vždycky se doplňuje, a pak už ne. Vždycky se postupně permanentně vyčerpává a pak musím lovit bílý potkánky.

Mapovani... neexistuje. Řekněte mi, kdo tvoří hru bez pořádný mapy. Běhám tam ze strany na stranu jako pitomec.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Elemir Únor 20, 2019, 03:37:14
Kdyby tuhle hru nedělalo Arkane Studios, tak se o ní asi ani tolik nemluvilo/nepsalo. Mě osobně nezaujal celý ten svět a tak jsem se Dishonored obloukem vyhnul. Koukal jsem ještě na gameplay z dvojky, ale to opravdu není nic, co bych chtěl hrát.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Únor 21, 2019, 07:25:17
Nemám tušení, kdo to dělal, tyhle věci jdou mimo mě.
O dvojce rozhodně neuvažuju.
Nezajímavej svět je samozřejmě mínus. Špatnej příběh od her automaticky očekávám, takže nehodnoceno. Nepřítomnost jakýkoliv zajímavý postavy je ale problém. Stejně tak hlavní postava bez charakteru. Ani nebudu používat jméno, protože patníky podle mě jména nemaj. Kdyby byli ve hře psi, tak na něj budou chodit močit.

Docela změna, proti LoK, kde jsou postavy a příběh to uplně hlavní. A dabing. Mám pocit, že za to dostali dokonce nějaký ocenění. No, furt ještě mám rozehranej Soul Reaver 2. OK, myslim, že jsem se přemluvila, budu se plížit až o víkendu. Dohraju si ten Reaver.

Každopádně se mi stále dere na mozek srovnání Thiefa 4 a Dishonored, speciálně proto, že chudák Thief byl tolik kritizovanej. Ze strany fanoušků to chápu, taky jsem zuřila kvůli rebootu a měla raději původní svět a původního Garretta. Ale hra jako taková je dobře hratelná. Příběh stojí za prd, ale jak jsem psala výše, nehodnoceno.

Ale Thief. Projížděla jsem magii v Dishonored a dost těch skillů vypadá hodně podobně, alespoň z popisu. Samozřejmě jsem stále relativně na začátku hry a nemám vše ozkoušený. Navíc naprosto chápu, že stejnej žánr hry si vyloženě žádá podobný schopnosti. Ale to provedení, ta intuitivnost ovládání… :-D. Ta praktičnost faktu, že v pravý ruce mám prostě meč, a levačkou dělám ale úplně všechno ostatní. Meč nepoužívám, když nezabíjim, ne? Proč nemůžu mít v jedný ruce kuši s uspávacíma šipkama a druhou kouzlit? Tím bych mohla mít v pohotovosti třeba teleportaci, když lovim lidi z dálky.

Thief série má obecně celkem dobrý tutorialy, který člověka tak nějak přirozeně naučej hru ovládat, a pak ho pustěj do normálních misí. Nesnáším momenty “stojíš ve frontě a čumíš”. Nebo v případě Dishonored “stojíš na lodi a čumíš” (kde už jsem to viděla? Morrowind?) Proč to neni řešený formou animace? Nějak ve zkratce? Třeba s komentářem, aby se pak omezily takový ty nepřirozeně znějící expoziční dialogy? Proč mi dávaj ovládání postavy v momentě, kdy nemůžu nic dělat? Chci ODKLIKNUTELNOU animaci. Vím že tohle píšu jako faninka LoK, který je notorický svym “tři kroky neodkliknutelná animace” stylem. Některejm hrám to prostě odpustim. Dokonce i ten půlhodinovej úlet na začátku SR 2.

Mimochodem, moje kontrola pravopisu se postupně učí mluvit nespisovně. A už píše Reaver a Thief s velkejma písmenama. Jsem na ní hrdá. Stejně, pokud některý věty nedávaj smysl, možná neni chyba ve mě ani ve vás.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Únor 21, 2019, 21:54:18
:-D
https://www.deviantart.com/ayej/art/Dishonored-doodles-2-444904622
Jen taková věc na kterou jsem náhodou narazila, pro ilustraci.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Únor 23, 2019, 12:38:16
Cha! Plížim se dál. Dorazila jsem tu misi na low chaos. Fakt jsem to dokázala. I se všema těma lidma, co se tam tak provokativně producírovali.

Jen tak mimochodem, aby někoho nenapadlo, že mě ta hra snad nebaví. Baví. Je to takovej Thief 4 klon s teleportací navíc.

Do objektu kam musim pro informace se dá dostat jednoduše, protože z nepochopitelnýho důvodu má ta elektrická brána, co tam vede.. nechráněný napájení ZVENČÍ. Člověk, co jim navrhuje zabezpečení, je ten typ, co napíše pin na kreditku a pak jí naskenuje a pošle na facebook. Stráží za branou se zbavíte tak, že se jim ukážete, a oni naběhnou do vlastního zabezpečení, který je s komickym DZTT DZZT dezintegruje. Dlouho jsem se takhle nezasmála.

Otrávili jsme ty chlápky v uličce, jak nám řekla ta babka, protože runa. Runy jsou dobrý. Koupila jsem si prodlouženou teleportaci a lepší skákání. A teď jsem uplně vzum vzum. Zachránila jsem nějakýho týpka tim, že jsem ho odnesla na "bezpečný místo". Rozumějte popelnici venku. Se záporákem jsem se vypořádala bez zabití, je to naprosto nelogický, ale funkční a má to pozitivní vliv na chaos. Dokumenty o tom kde je ta unesená holka máme, všechny vedlejší úkoly jsou splněný... a mimochodem, ve hře jsou psi. Radši jsem se jim vyhnula.

A teď další mise, jdeme do klubu, na kterej v tý předchozí všude visely upoutávky. Neni to úžasný překvapení?
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Únor 25, 2019, 20:10:15
Tak, mise jsou celkem nudný, nevim, jestli má význam se v nich nějak vypisovat? Každopádně ples byl super. Hromady lootu, zlato, perly, minimum stráží... přehlednej terén, žádný otevřený prostory, odkud může něco nečekaně vylítnout. Účelem bylo zabít nějakou ženskou. Obávám se, že se mi jí omylem podařilo prodat nějakýmu chlápkovi do nějakýho sexuálního otroctví. Asi jsem měla zabít jak jí tak jeho. No, stalo se. Ale najedli jsme se, sebrali jsme tunu zlatejch cihel a perly, na plese ten vak co jsem za sebou asi táhla nebyl nikomu nápadnej a tvůrci hry nemaj ponětí, kolik váží zlatá cihla, a jaká je asi její cena. A že jsou to veeelký cihly, nedivila bych se, kdyby měly metrák. Samozřejmě můj odhad velikosti ze hry neni dokonalej, ale tři zlatý cihly neni něco, co strčíte do batůžku a jdete si zapařit na večírek.

Každopádně mise na kterou jsem narazila pak je taková těžká. Moc stráží. Šla jsem radši hrát Thiefa. Je děsnej šok, jak neviditelnej Garrett je, proti patníkovi. Jak ty stráže choděj kolem mě a nic neviděj. A to jsem vždycky měla pocit, že je ve čtyřce Garrett hrozně snadno vidět, proti trojce.Teda on to neni pocit, on JE hrozně snadno vidět, ale...
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Elemir Únor 25, 2019, 21:36:39
Kdysi dávno jsme ve škole dělali na téma zlaté cihličky výpočty. V zahraničí totiž v té době běžela soutěž, která spočívala v tom, že kdo dokázal zdvihnout cihličku prsty chycením z boku (tzv. stopkou), tak si jí může nechat. Kdo zná zlatou cihličku, tak určitě ví, že boky jsou zkosené, tudíž už jen to samo o sobě dost klouže. Druhá věc je, že zlatá cihlička váží asi 21 kilo a něco málo k tomu :D Nikomu se to tuším tenkrát nepovedlo. Ale plná igelitka zlatých cihliček je jinak filmový standard ;)

Mě v této souvislosti napadá ještě vzpomínka na laborky chemie, kdy po mě učitelka hodila flaštičkou rtuti (250 ml klasika plastová dóza), naplněná zhruba do 3/4. V žádném případě jsem nečekal, že to bude vážit tolik kilo, a měl jsem co dělat (litr rtuti váží zhruba 13,5 kg).

Ale jinak k tomu stealthu. Viděl jsem před pár dny video z Dishonored, kde jsem nad slepotou strážných kroutil hlavou. Dotyčný týpek k tomu musel dělat, že vykukovat z poza rohu je strašně nebezpečné, aby vůbec navodil atmosféru nějakého strachu :D Každému normálnímu člověku však muselo být jasné, že ten strážný ve vokýnku ani u dveří na tu postavu vůbec nereaguje.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Únor 26, 2019, 10:43:14
Hele, já se včera v Dishonored úspěšně kryla za mřížovanej plot. Jsem myslela že se potrhám smíchy. Vykukování je myslím zrovna naprogramovaný jako nerizikový.
Jinak ale stráže jsou kurva rychlý v odhalování a lovení. A sklepat je neni prdel. Dokonce koukaj i nahoru. Fakt nevim, co jsi viděl za video. Dishonored je založený na tom, že se kreješ za objekty. Thief má skrejvaní taky, ale k tomu má poměrně značnou schopnost ukrytí ve stínu. A právě slepota stráží je ta sranda. Zvlášť ve trojce.  Prostě Thief neni náročná hra. Podstatný je si to užít. Vyděšenej člověk je tak či tak, ta hra má atmosféru. Samozřejmě je tam nastavitelná obtížnost a ve čtyřce se daj nastavit výzvy, jako třeba že hra končí, pokud si tě někdo jen trošku všimne. Hraju na normal pro srandu.

Chápu, že někdo chce od hry výzvu. Já občas taky, ale předevšim se ráda bavim. Nebaví mě celou hru stát někde připosraná, aby mě někdo náhodou neviděl. Je sranda lovit prisleplý stráže. Thief má poplachy mnohem přehledneji. Taky má lepší upozorňovací zvuky. A Strážnejm reálně utečete. A oslepovací granáty! A fakt, že se stráže nikdy nevytvářej z čistýho vzduchu. A můžete omračovat lidi i v boji. Nebo na dálku, když je trefíte do hlavy lahví. Sakra, proč je ta hra tak mizerně krátká.

Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Únor 26, 2019, 12:58:35
Božínku. Narazila jsem na nějakýho člověka co vychvaluje Dishonored. Prej skvělý charaktery. JAKÝ? Kde je tam nějaký NPC s vůbec nějakym charakterem? Hraje ten člověk nějakou jinou hru? Pochází z jiný dimenze? Příběh? Kdyby tuhle hovadinu alespoň neposílal s kritikou Thiefa do Thief tagu. Intuitivní ovládání :-D. Božínku. Komik.

Já chtěla jen nějakej stylovej fanart Garetta na plochu. Škoda že starý díly Thiefa nemaj grafiku a kompatibilitu. Člověk by tý hře přál nějakou šanci a popularitu. Nikdo z fanoušků nepopírá, že čtyřka má svý mouchy. Bohužel nedonutíte lidi hrát ani trojku, natož dvojku nebo jedničku.

Edit:
Tak se zdá, že hlavní problém ten člověk vidí v tom, že Garrett neni dostatečně vyděšenej. Je vidět, že opravdu nehrál předchozí díly, původní Garrett byl MNOHEM míň.. měkkej? Nikdo v tý hře netvrdí, že ten chlap je psychicky normální. Nikdo to ani nenaznačuje. Spíš tak jako naopak. Navíc ty věci se mu dějou každou středu... :-D A co Dishonored, kde postava nehne ani brvou, když mu zabijou partnerku a unesou dceru? Garrett se možná nebojí nemrtvejch, ale na tenhle typ věcí reakce má.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Únor 27, 2019, 11:49:01
No, prostě hraju Thiefa. Nainstalovala jsem na novej komp jedničku a běží, takže možná dohraju i první díl, až bude někdy nálada. Zatím jsem sfoukla tutorial a šla lovit do čtyřky. Dám si nějaký achievementy. Udělám nějaký fotky. Musím si dát pauzu od Dishonored. Outsider se zas nějakou dobu neukázal. Jediná trošku zajímavá postava a objeví se jednou za uherák. No, stejně s ním nemůžu mluvit. Ta odtrženost od světa mě vyčerpává. Nemám motivaci na těžší mise. Zvlášť když chodim z práce tak jak chodim.

Už zase vykrádám spalovnu mrtvol. Těšim se na starej prokletej blázinec, tam nejsou nepřátelé, taková klidná mise.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 02, 2019, 11:55:15
Tak, pro změnu Dishonored. To teleportovávání je super, a už se mi neplete ovládání. Zdiskreditovala jsem regenta, kterej všechno narafičil, a pak... mě moji zachránci a parťáci otrávili. Ou je. Já si říkala, že maj ošklivý hrubý obličeje a jejich šéf má takovou podezřelou jizvu. Slovo "stereotyp" zuřivě lítá v mojí hlavě sem a tam a mlátí se o stěny.

No, nic, žiju, a jsem zase na začátku. Akorát proti jinejm lidem. No neni to zábava?
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 02, 2019, 16:58:18
Portování, portování, jediná super věc na týhle hře. Vždycky si označim kam chci jít, a puf! Jsem tam. Všimněte si, jak se mi čoudí z obrázku co mám na ruce.
Spoiler: ukázat
(https://beta-static.photobucket.com/images/ag157/IRaziel/0/ee83875f-e000-4bbe-8f4b-38929e24125a-original.png?width=1920&height=1080&fit=bounds)


A tohle je pán, co mi dal obrázek. Nejmenuje se nijak a je to v podstatě bůh. Na 4000 celkem zachovalej. Velmi znuděnej, vždycky je v týhle pozici a monotónim hlasem něco vypráví. Čekala jsem od něj něco zajímavejšího.
Spoiler: ukázat
(https://beta-static.photobucket.com/images/ag157/IRaziel/0/8ac0ca55-1b9d-4be5-9fb2-04ce02d6c39a-original.png?width=1920&height=1080&fit=bounds)


Tohle je svět, kde "žije". Osobně si myslim, že Nagrand je hezčí.
Spoiler: ukázat
(https://beta-static.photobucket.com/images/ag157/IRaziel/0/49ed02e9-fd5a-40fb-8753-1e4a033e4a2e-original.png?width=1920&height=1080&fit=bounds)


Tady jsem vám vyfotila pejska. Nemusíte se bát, jen spinká. Ta krev na meči je lidská.
Spoiler: ukázat
(https://beta-static.photobucket.com/images/ag157/IRaziel/0/e31fafa4-e2b1-4f39-8882-abb33d284938-original.png?width=1920&height=1080&fit=bounds)


Tohle je takovej trik, kdy vidíte nepřátele a poklady přes zdi, a stále do něčeho bouráte. Velmi dezorientující, ale situačně užitečný.
Spoiler: ukázat
(https://beta-static.photobucket.com/images/ag157/IRaziel/0/cfceb20f-9df4-4787-b602-d6a629e01456-original.png?width=1920&height=1080&fit=bounds)



Tak, a zpět k Thiefovi. Potřebuju něco klidnějšího. Než budu ZAS zachraňovat Emily, tentokrát od jinýho regenta. Uff.

Spoiler: ukázat
(https://beta-static.photobucket.com/images/ag157/IRaziel/0/c7457d1b-55d0-488b-bad7-ce83a3e98f9b-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds)


Edit: ok, photobucket vysral moje fotky. Skoro všechny moje fotky, za celou dobu co tam jsem. To je radosti. Ne že by na tom záleželo, ale moje odkazy, že. No, sereme na ně.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 03, 2019, 13:30:11
Ok, takže, Assassin's Creed: Unity. Co, co, Thiefa jsem hrála včera, na Dishonored neni nálada, proč nezkusit něco jinýho.

Tutorial. Sakra, takhle to má vypadat. Pecka. Akce všude kolem... hned je člověk nadšenej a chycenej hrou. Tumáš ovládání a koukej se hejbat! Fakt je, že jsem omylem vyskočila na nějakou laťku a asi minutu zmateně visela za ruce a hledala jak seskočit :-D, zatim co kolem mě hořely ohně a zuřil boj, ale jinak dobrý. Už úvodní loga vypadaly hezky. Taky nešly odkliknout... Rozhodně jsem zatim zaujatá. Akorát ta realistická grafika X vlasy... ale co se dá dělat.

Tak, teď mě zabili a jsem někdo jinej. A kradu jabka, asi jako parodii na Morrowind. A teď mi zabili otce, a teď jsem najednou dospělej a střílej po mě a sakra trefujou se :-D. Zatim super hra, snad to vydrží.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 03, 2019, 15:45:44
No, to eskalovalo rychle, už jsem zase ve vězení za vraždu kterou jsem nespáchala. Hlavní kluk, říkejme mu Will, je zamilovanej do nějaký šlechtičny, říkejme jí Elizabet. A tak se rozhodne k ní proplížit na večírek, kam nebyl pozvanej. Milej kluk, vážně. Dokonce i mluví a má obličej. Docela jsem mu tu romanci přála, ač bylo jasný, že se to brzo vysere. A taky že jo. Tentokrát nezabili jí, ale nějakýho chlapa. Aha, to byl její otec. Kterýho jsme slíbili varovat. No,  se nedivim, že je holka poněkud rozhořčená.

Ve vězení klasická scéna, souboj, "znal jsem tvýho otce", bla bla bla, tvůj otec byl pirát, Wille. Teda, Assassin. Klukovi během dvou měsíců ve vězení narostly fousy. Přesně tolik, aby mu to nekazilo image. Teď je venku povstání a já se chystám zdrhat. Už to skoro umim ovládat. Situace, kdy visim na něčem, na čem viset nechci, jsou stále vzácnější.

Na konci zdrhačky mi pan assassin dal nějaký kolečko, který má na sobě obrázek. Neni mi uplně jasný, co si představoval, že z toho vyvěštim, ale on to hoch nějak zvládne. Zatim se porozhlídnu po městě, zdá se, že tu jsou questy a truhly.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 03, 2019, 21:17:24
Tak, kolečko s obrázkem našlo svoje místo a otevřelo mi tajnou základnu. Není to hezké? Teď jsem oficiálně assassin a mám kapucu, takže klasickej půvab hlavní postavy už nemá žádnej význam. Po důkladnym orientačním běhu po městě jsem našla chlápka, co prodává oblečení. Můžu se převlíkat a má to i barvičky :-D. Mysleli na všechno.

Koukala jsem na nějaký videa z Dishonored 2 a myslela jsem, že mě jebne. Toho blba patníka ve dvojce dabuje original Garrett. Koukám, že když se ho v jedný sérii zbavili, hned ho vzala jiná. A není divu, všichni věděj, že původní dabér byl lepší. Takže dvojku fakt hrát nemůžu, ten hlas mi tam opravdu vadí. Navíc.. co to maj ty postavy s rukama? To je nějaká nová nemoc z Theme Hospital?
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 09, 2019, 17:02:17
Tak jsem dohrála to Dishonored.

Emily je vládkyně, záporáci jsou poražený, svět zachráněn, škaredá magická nemoc vyléčena, všechno je krásný a růžový. Kdybych to měla hodnotit jako celek, dám tomu celejch 42%. Neni to ten typ hry, co dohraju a s nadšenim pustim znovu, protože to přeci musim zahrát načisto, když to už umim. Možná někdy. Teď to dám k ledu. Nebejt toho portování, hratelnost by byla hodně nízká. Takhle to byla alespoň nějaká zábava. Hrála jsem horší hry, tuhle jsem alespoň dokázala dokončit, takže v zásadě dobrý.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 10, 2019, 10:05:32
Tak mám pořád s tim assassinem nějaký konflikty s ovládánim. Chtěla jsem si přečíst noviny, a místo toho jsem zlomila vaz strážnýmu. Nemá to ničivou úroveň omylu lítání/armageddon z mm6, ale pořád to neni chyba, která se vám v životě stane často.

Musim si zvykat na to, že tahle hra nezná otevíratelný dveře. Taky příběh tak potemněl, a mě došlo, jak moc mi chybí něco odlehčenýho, kde se nic moc neděje. Všichni chtěj drama, drama, holt my, černý ovce, tim trpíme. Běhat sem a tam za idiota s culíkem bylo tak nějak fajn. Teď jsem pravej assassin a je to takový vážný. Koupila jsem si palcátek, abych mohla lidi i vyřazovat a ne rovnou zabíjet, i když je samozřejmě situačně dorážim.

No, a hrála jsem Thiefa a pořídila jsem nějaký fotky. Kdo chce asi tak dvě stě padesát mega fotek Garrettovo obličeje? Ok, přehánim, fotila jsem uplně všechno. Garrettovo nohy, ruce, zadek... :-D Ulice, ostatní lidi, náhodný věci, situace... Akorát photobucket mě po letech zradil. No, co se dá dělat, neni to tak jako kdybych tam měla něco unikátního, jen všechny moje odkazy jsou teď nefunkční. Jsem z toho vrr, vrr. Takže když někde narazíte na mě, jak ve staršim příspěvku mluvim o nějaký fotce... zkuste si jí tam taktně představit.

Thief 4 neni uplně hra kterou člověk hraje na příběh... :-D, ale to u mě neni 99% her. Zato se tam dá užít spousta legrace. Jak trojka tak čtyřka jsou prostě o tom, že jste děsnej borec a odpravujete nepřátele kreativně, tim nejkomičtějšim způsobem, kterej si dovedete představit. Pravda, některý lidi baví se tiše propližovat aby je nikdo neviděl. I takovej člověk si to může zahrát. Ale je to velká ztráta :-D. Neznám lepší hru na uspokojování loveckejch pudů. Co je lepší než dělat si prdel z nepřátel, lákat je pod sebe a skákat jim za krk, zdrhat a vyskakovat na ně z různejch skrýší a mlátit je do hlavy obuškem? :-D Lidi chtěj příběh a drama a zapomínaj si užít svobodu a legraci. Jsou stráže uplně blbý? Jop. Je ta hra nerealistická? Jasně. Jako všechny.

Navíc, sakra, je tu Garrett. Na toho chlapa se dobře kouká :-D. Chápu, že s timhle názorem jsem tu v menšině. Naštěstí žijeme v době, kdy se tahle věc tak nějak zohledňuje, a už nejsou všichni hlavní hrdinové oškliví :-p.

Pojďme si dát nějaký fotky.

Fotka číslo jedna (z nějakýho důvodu na konci) je z konce tutorialu, kde je Garrett ještě vzhledově nezajímavej, archivovala jsem jí hlavně proto, že je to nejsvlečenější Garrett, jakýho je možný v celý hře vidět. Má bradu a možná dokonce KRK! Taková pornografie. Chlapi by neměli ukazovat krk na veřejnosti, ani když je noc. Co kdyby to viděly děti.

Erin, totální trubka a finální bossině.

Baron, kterej všechno spískal.

Kámoš Basso. Questgiver.

Náhodný skupinky stráží, který měly tu smůlu, že narazily na mě.

Mírně rošťáckej Garret, se svojí stylovou jizvou.

No, a zbytek se mi nechce třídit. Jak řikám, fotila jsem všechno. Dala jsem si tlačítko na focení na myš a má to na mě špatnej efekt.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 10, 2019, 15:18:45
Neděle, čas, řikám si, přeci jen zkusim z prdele i tu Dishonored 2. Občas má člověk takovou morbidní zvědavost. Opět, příběh kravina, záporáci stereotyp až na půdu, ale tak... bubu tolerantní. Corvo (už má dabéra a emoce, takže mu přiznám právo na jméno) nezavřel hubu celej tutorial a polovinu první mise. Fakt, celou dobu mlel, a to jsem mu několik monologů přerušila.. zapnutim jinýho monologu. Ten dabér zní... strašně. Jako Garrett byl dobrej, tam se to svym způsobem hodilo, navíc mluvil trochu jinak. Řikal jiný věci. Původní Garrett a tady Corvo nemaj mnoho společnýho. Navíc já jsem na hlasy citlivá, jak ho jednou přiřadim, je těžký se srovnat s tim že ho používá někdo jinej. Přeci jen, v reálu se to nestává :-D. Zvláštní nemoc, která způsobuje zvětšení rukou o 50% už jsem komentovala výš.

Ale zpět ke hře samotný. Po té, co mi konečně, KONEČNĚ dali ovládání, jsem deset minut zmateně pobíhala po místnosti a hledala, co mám dělat. Nakonec jsem našla návod a podle něj zjistila, že okna jdou otevřít :-D. No, Assassini neuměj otevírat ani dveře a v nový hře se člověk vždycky musí nejdřív rozkoukat. Navíc mě fakt nenapadlo, že toho chlapa, o kterym věděj, že je fakt schopnej a nebezpečnej, jen tak pohoděj nesvázanýho do místnosti, odkud se dá pohodlně odejít po římse. Čekala jsem spíš třeba tajnou chodbu, ukrytej klíč, nebo tak něco. Holt musim zapomenout na logiku. Všude kolem miliarda aktivovatelnejch objektů, který ale nemaj efekt. Jasně, poprvé je to zábavný, ale tahle hra je tim prošpikovaná.

Každopádně vidim zlepšení v tom, že už jde omračovat nepřátele i v boji. Je to furt komplikovaný a nesměj jít dva, ale lepší než doteď, menší frustrace, větší taktický možnosti. Furt to Thiefovi ani neolizuje kotník, ale plus. Nechápu, proč se zbavili kurzoru, co se měnil podle toho, jestli je cíl lootnutelnej, nebo jen zvednutelnej. Velká škoda, bylo to nápomocný. Naprosto nepřehledný symboly nad hlavou, ukazující, kdo mě vidí a jak moc, byly předělaný tak, aby byly jasně srozumitelný a přehledný (čtěte: okopírovali Thiefa). Akorát maj místo oka blesk. Aby to nebylo tak.. okatý. Echm. Pardon.

Corvo dupe jako stádo mastodontů v období páření. Pořád hledám, kdo je kolem, a on jsem to já. Na druhou stranu uznal, že neunese ty zlatý... kvádry. Ale tři běžný cihly si stejně strčil do batůžku. A umí klouzat nahoru do schodů! :-D To neumí ani čak noris. Fascinující je, že Corvo má nohy, když klouže po zemí nebo něco přeskakuje, ale ne když se podívám pod sebe. Víte, sledovat Garrettovo nohy při klouzání a skákání je moje velký hobby, zrovna včera jsem se klouzala po stole pět minut sem a tam, ale Garrett ty nohy má FURT. Kdykoliv se podíváte dolu, jsou tam. Nevim, jestli je to napadlo samotný, nebo jestli to bylo kopírování, protože i oni dospěli k tomu, že Garrettovo nohy jsou sexy... :-D. Napadá mě udělat hodnocení nohou postav za který jsem hrála :-D. Garrett ale vede, takže zbytečná práce.

Nepřátelé maj zajímavej sklon odcouvat ode mě a mávat mečem, zatim co jsou mimo dosah. Taky maj akutní potřebu mě oslovovat celym jménem. Asi abych nezapoměla, kdo jsem. Líbí se mi možnost si omráčenýho nepřítele rovnou hodit na rameno. Je to rychlejší než ho pak sbírat ze země. Navíc už se mi nestane, že mi spadne z útesu.

Oh, dojela jsem misi, a dostala tabulku s hodnocenim svýho stylu. Tady hrál někdo Thiefa...

Odehrála jsem první misi, viděla Outsidera, a závěrem můžu říct, že hra je graficky nepříjemná, nějakym zázračnym způsobem působí hůř než předchozí díl.

Jako bonus jsem vám vyfotila chlápka v bezvědomí v opravdu zvláštní pozici, podezřele humanoidního pečenýho králíka, kapitánku lodě, na kterou jsem se měla dostat, a Outsidera.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 10, 2019, 16:34:02
A jelikož mám dneska divnou náladu, připravila jsem, speciálně pro vás, v návaznosti na předchozí příspěvek, sérii fotek Garrettovo neustále přítomný dolní části :-D. Tak si to užijte.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 13, 2019, 17:22:07
Tak, získala jsem krásnejch 60 giga odinstalovánim obou dílů Dishonored. Fakt, fanoušci týhle série flušou po Thiefovi, zatim co ty hry ho zvesela vykrádaj. Dohrála jsem ve dvojce první misi a jsem nas..štvaná a znechucená. "Hráli jsme Thiefa, pojďme ho půlku okopírovat" je moto hry. Jsem z tý dvojky tak otrávená, že jsem odinstalovala i jedničku. Můj vztek je nezměrný. Moje touha ukusovat hlavy sahá až do nebes. Jasně, z velký části jsou za to zodpovědný právě fanoušci, já osobně proti klonům nic nemám. Pokud jsou to dobrý klony. No, nic. Půjdu hrát Thiefa, ale budu se u toho mračit. Tohle Garrettův sexappeal nezachrání.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 19, 2019, 19:21:24
Ok, ok, byla jsem hodně zuřivá, už jsem v klidu. Jedničku jsem ochotná vzít na milost, dvojka v mym vesmíru přestala existovat. S jedinou výjimkou v podobě tohodle videa http://icpe.tumblr.com/post/174844942529/screwtheprinceimtakingthehorse-oh-you-know#notes

Teleportovávání kolem lidí je moc velká zábava na to, abych komplet smazala instalačku z disku. Nevylučuju, že hra bude v budoucnu obnovena. Moje kočka si myslí, že jsem zbytečně sentimentální, ale co už.

Zdá se, že hodně fanoušků je přátelskejch k oběma pánům a dokonce dělaj zajímavý obrázky... :-D. Echm. Vim, že crossovery jsou hřích.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Elemir Březen 19, 2019, 22:22:40
Veřejný schránky pro obrázky jsou problém. Není nic horšího, než když projíždíš 2 roky starou diskusi a namísto obrázků jsou odkazy na smazaný obsah :(

Detail nohou je holt pro některé vývojáře ztrátová animace. Podobně legračně někdy působí, když tvoje postava narozdíl od okolních předmětů nevrhá žádný stín. Jinak ty screenshoty z Thiefa jsou pěkné, tohle je styl grafiky, který se mi vždycky líbil - co je mi platná rádoby fotorealistická grafika Zaklínače 3, když je to pak barevné jak ...
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 20, 2019, 13:43:34
Je to v týhle hře ztrátová animace. Proto nechápu, proč ji tam cpali. V jedničce nebyla a nechyběla. Ve dvojce je a působí jako pěst na oko. Když něco dělám, dělám to pořádně, nebo to nedělám vubec. U postavy, která nemá nohy, je to hovadina. Garrett má nohy, má stín, má motion capture a vypadá normálně. Zrovna pohyby postavy dokážou hodně zkazit, když jsou špatný a člověk na ně kouká furt.

Barevnost dokáže hodně ovlivnit atmosféru. Thief je v podstatě horor a celá série se odehrává v noci, takže podle toho vypadá. Jinak mám hry ráda poněkud barevnější.

Jo, smazaný obrazky ve fórech jsou hrůza, proto jsem tak naštvaná. Jinak to vypadá, že drahej photobucket se ještě umoudřuje. To je fuk, moji důvěru už zpět nedostanou.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 22, 2019, 18:51:50
Jinak, co se týče fotorealistický grafiky, pokud někdo chce vidět Garrettovo póry, tak neni problém :-D. Řikala jsem si, jak by to asi vypadalo na velkym monitoru. A víte co, já sbalim noťas a půjdu to zkusit. Kdybych se nevrátila, tak mě ta zkušenost zabila.

Edit: Tak, pokus proveden. Zajímavá zkušenost. Už vim, že krásný jasný barvy a rychlá odezva nejsou samozřejmostí. Člověk si hned váží toho co má. Už nikdy nebudu krást cizí monitory.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 23, 2019, 22:55:24
Kočka trvá na tom, že se nesmim moc hejbat, protože spí, takže organizuju svojí hromadu fotek. Corvo s Dishonored je taky kočka. Alespoň teda žere živý potkany. Nad touhle jeho drobnou vadou taktně mhouřim oči, ale řikám si, co si asi autoři hry mysleli, pokud mysleli.

Vytvořila jsem speciální půlenou obrazovku, kde je vidět, jak v týhle hře "funguje" kouzlo zvaný "dark vision". Celá obrazovka se zbarví rudě, vidíte naprostý *****, ale zobrazujou se vám nepřátelé a loot přes stěny. Dezorientace 1000%. Doporučuju nepouštět ve tmě.

Aby se neřeklo, že jsem nefér, udělala jsem totéž pro focus. Uplně to nelícuje, protože tenhle mód mírně zkresluje, ale ne tak, aby si člověk rozbil hubu o zeď, kterou nevidí. Navíc to reálně odstraňuje jak tmu tak mlhu nebo kouř a v nepřehledný situaci to udělá pořádek. Taky má vlastní tlačítko, takže ho člověk může kdykoliv probliknout, aby se zorientoval.

Taky jsem našla skvělej wanted poster. Poznáváte ho někdo? za jeho chycení je odměna :-D.

A opět, pro férovost. Garrett nemá problém ukázat hlídce svůj sexy kukuč pro portrét. Stejně ho nedostanou.

Závěrem si vychutnejte tuto dvojci strážnejch požíranejch zaživa potkanama a Garretta, kterej je sice k sežrání, ale potkany na sobě nemá.

A teď jdu spát. Sice jsem raději noční, ale kdo má pak vstávat v půl šestý.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 25, 2019, 20:17:15
Tadáá, vyhrála jsem! Jako vždy. Moje snaha se nenápadně proplížit nedopadla dobře, ale když ta druhá varianta je prostě o tolik zábavnější. Holt ruskej zloděj, no.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Elemir Březen 27, 2019, 08:38:50
Za mě by to byl jasný masakr, mě moc plížení ani nejde :D Z poslední doby si třeba vzpomínám na Sniper Elite 4, kde se kolikrát vyplatí v poklidu ležet v úkrytu, sledovat pohyb vojáků a poté si teprve určit priority, ale když jsem zjistil, že jsem neomylný a mrštný jako Legolas, tak jsem proměnil svou pušku v samopal :D
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 27, 2019, 16:41:05
On to za mě není tak úplně masakr, lidi ani zvířata za žádnejch okolností nezabíjim, ale... Pěkně je lupnu přes hlavu, stejně si furt stěžujou, že by se chtěli pořádně prospat. Co čekaj, po takový větě? Velká zábava je trefovat je do hlavy lahví. Říkám furt, flaška, nejlepší přítel zloděje.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: KILLER Březen 27, 2019, 21:34:34
Když ti v Dishonored 2 neseděl dabing hlavního hrdiny, tak proč jsi nehrála za Emily?
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 28, 2019, 09:13:17
To, že mi nesedí, jsem zjistila až při hře a neměla jsem chuť to rozehrávat znovu za jinou postavu, zvlášť když očekávám, že bude mít jiný schopnosti. Hrála jsem za ni tutorial, nejsem z ní na větvi. Celkově jsem ke dvojce pojala odpor a hra šla do koše. Chápu, že to má nějaký fanoušky, asi se mezi ně nezařadim.

Fakt je, že si některý lidi mohli všimnout, že za ženy obecně moc nehraju. Málo kdy jsou mi sympatický. Nic proti ženám, ale obecně mívají buď povahu, která mi nesedí, nebo mám z jejich vzhledu a pohybů vážnou nevolnost :-D. Situace je stále lepší, ale.

Navíc, nic proti tomu koukat celou hru na sexy chlapa, že jo. Samozřejmě to není situace v Dishonored, tam jaksi neni možnost.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 29, 2019, 17:55:00
Víte, jeden z problémů u přechodu mezi Thiefem a Dishonored je ten, že maj pánové jinou útočnou vzdálenost pro omračování. Garrett jen majzne cíl přes kebuli, a tak může stát dál. Corvo je obímací, nepřátele škrtí, takže musí stát blíž. Ve výsledku při přechodu mezi hrama buď za Garretta drcám nepřátele do zadku, protože jsem k nim moc blízko, nebo naopak neškrtim, protože jsem moc daleko. Ovšem, existuje řešení. Thief má nastavení toho, jak moc vepředu nebo vzadu má bejt kamera. Sakra, ta hra mě i po letech dokáže překvapit. Tam se dá nastavit snad uplně všechno. Kdybyto mělo jen trochu rozumnej příběh a nebylo tam to mizerný páčení okýnek, tak by proti tý hře nešlo říct jediný špatný slovo. Mě příběhy nezajímaj, takže jen to páčení okýnek, ovšem doufám, že autor tohodle prvku byl veřejně zbičovanej.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Duben 20, 2019, 20:53:39
Ok, v rámci nudy byly Dishonored dvojce odpuštěny některý hříchy. Považuju to za komickej pokus o fanfikci, kterej je docela hratelnej, pokud se člověk zrovna nedusí smíchy.

Provedla jsem pokus o nezabíjecí hru. V Thiefovi to dělám furt, počítadlo mrtvejch na nule, svědomí čistý... Tady to nejde tak snadno. Nepřátelé maj pud sebezáchovy zfetovanejch lumíků. Držim pod krkem jejich kámoše... šup, tak ho prostě podřežou nebo zastřelej. Házej granáty do svejch, nebo jim při útoku podjedou nohy a spadnou třeba do říčky plný piraní. Třísky z rozbitejch dveří na zemi jsou smrtící, někoho položíte na zem a šup, mrtvej. Rozbijete kus od něj dveře... konec. Dva nepřátele padli na zem na sebe? To je ale smutný, protože jeden z nich je mrtvej. Rozpočítejte si kterej. Život je křehkej.

Jinak je hra celkem snadná, akorát občas netušíte, kdo vás to proboha zastřelil. Nezabíjet lidi je těžký, o to těžší, že je musíte aktivně zachraňovat.

Po úvodní misi bez abilit, kdy jsem se plížila kanálama, jsem dostala něco nazpět. Teďka se už ani bez abilit moc neplížim, už vim jak na to. Každopádně zůstávám u Corva, co se schopností týče. Teleportace a zastavení času mi připadaj zdaleka nejlepší. Víte že za trvání Bend Time jdou poškrtit i čtyři lidi? Uspávací šipky jsou taky super věc, zvlášť s 4x vylepšenou šancí na znovupoužitelnost. A moje nejlepší kamarádka, Stun Mina. Nic nezlikviduje velkou skupinu nepřátel jako tyhle miny. Na roboty samozřejmě jedině výbušná munice. Jedna rána stačí, když v zastavenym čase odnesete všechny nepřátele z dosahu... :-D

Emiliný schopnosti jsem zkoušela. Přijde mi to takový hůře použitelný. Navíc to trvá DLOOOUHO. Prostě bum, čas stojí a už škrtim, ne :-D.

Co se týče příběhu... málem jsem omlátila hlavu o zeď, u tý doktorky, co má druhou osobnost, co je šílená sadistická vražedkyně. Taaak originální zápletka... A ten dizajn. A pak další geniální vědátor, kterej je ale uplně blbej. Vážně, ten člověk VÍ, že po něm jde parchant, co odstřeluje jeho roboty na jednu ránu, teleportovává se, pohybuje se mimo čas, zlikvidoval celou jeho ochranku... a bude v klidu čekat v laborce a machrovat... no jak to asi mohlo dopadnout, že :-D. Zastavení času, port do patra, kulka směrem na oba roboty a už ho škrtim, ani nestih zamávat.

Prostě je to špatný, velmi špatný, ale takovym komickym způsobem.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 02, 2020, 22:34:47
No. Víte že Thief 4 je dokonalá hra na epidemii Koronaviru?
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Elemir Březen 03, 2020, 07:41:41
Jenom jestli má tu roušku z nanovlákna :)
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Marien Březen 13, 2020, 17:59:04
Thief je geniální záležitost. Zvláště v té naší kotlině českomoravské :)

Všechny díly byly skvělé, ale první Thief měl pro mě neopakovatelnou atmošku. To bylo prostě něco.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 16, 2020, 14:13:05
Tak, v praze se prej bez zakrytý pusy a nosu už nesmí jezdit, budeme národ Garrettů. (+ body hře za tu zuřící epidemii, velmi aktuání.)
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 08, 2022, 02:41:10
Jak už jsem zmiňovala, rozehrála jsem Deus Ex Human Revolution a je to... BOŽÍ! Ta hra je skvělá. Naprosto skvělá. A píšu to sem, protože je to stealth hra. Protože to sem sakra patří.

Vykradla jsem policejní stanici, a natahala všechny policajty co mi stáli v cestě do větracích šachet :-D. Vážně, prostě je vemete za nohu a odtáhnete je do doupátka, jako bazilišek :-D. Šla jsem chodbou převlečená za krabici. Nevim, jestli to šlo projít tak či tak, ale přišlo mi vtipný jí tlačit před sebou. Všechny ty rozdílný animace pro všechny možný situace, kotouly a skoky, různý formy lovení nepřátel... muhahahaa, ta hra uspokojuje potřebu lovit skoro stejně jako Thief 4. Pravda, člověk je hodně zranitelnej, zvlášť ze začátku, což to trochu narušuje, ale to tahání objetí do šachet je prostě POCIT :-D.

Zajímalo by mě, kdo tu hru navrhoval po architektonický stránce. Protože jsem právě našla byt s kuchyňskou linkou na záchodě. Záchody jsou ve hře všude. Mnoho záchodů. Byla jsem sprdnutá za to, že jsem byla na dámskym. Bylo to vtipný.

Více méně chodim a kradu. Asi bych měla plnit nějaký mise, ale nemůžu najít tu šipku, tak se bavim po svym. A bavit se po mym je Thief 4, takže mi říkejte Adam "Garrett" Jensen.

Edit: Ano, přestrojení za krabici je super efektivní, proti lidem i kamerám. Můžu jen doporučit. Prostě jí poponesete, když se nikdo nedívá, a sednete si za ní. Nikomu to neni divný.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 08, 2022, 17:09:35
Ve všech ostatních stealth hrách, co jsem kdy hrála, omráčený nepřátelé zůstávaj omráčený. V Thiefovi to naprosto miluju, protože to znamená, že si člověk může maximálně UŽÍT lov. Pěkně postupně, jednoho po druhym, muahahaha! Omlouvám se, moje lovecký pudy jsou silný. Tohle je první hra, kde se nepřátelé sehnou k omráčenýmu kamarádovi/kolegovi, pomůžou mu a proberou ho. Fascinující.

To znamená, že narozdíl od Thiefa/Dishonored neni možnost prostě nechat tělo válet. Přiznám se, že vůbec nejsem zvyklá přemísťovat těla. Na druhou stranu je to zážitkový a adrenalinový, protože musíte nepřítele odchytnout, když se ostatní nedívaj, a rychle ho zatáhnout někam, kde ho už nikdy nenajdou. Je naprosto stěžejní to udělat na správnym místě (třeba blízko ventilace), případně si donýst nějakou tu krabici, za kterou se můžete rychle stáhnout. (Začínám bejt mistr krabicostealthu.)

Navzdory supersíle Adam neumí tělo prostě drapnout a hodit přes rameno, takže většinu času couváte ve dřepu a táhnete nepřítele za sebou. Pocit zvířátka táhnoucího kořist do doupěte je maximální. Osobně je chytám pokud možno za nohu, považuju to za uspokojivější.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 08, 2022, 23:27:22
Ta hra je dějově zajímavá, a já se přistihla při tom, že reálně čtu texty, který nacházim po mapě. Hra mě k tomu motivuje. To je něco, co normálně nedělám. Už teď je mi jasný, že to rozehraju podruhý, protože jsem minula nějaký počítače, ve kterejch jistě byly zajímavý e-maily. Teď už chápu ten hackovací systém. Ano, zdá se, že část zápletky je klasická "muž, běloch, přes 30, unesli/zabili mu partnerku a je třeba zjistit, kdo za to může". Ale to nevadí, protože jsou tam i jiný aspekty. Nebudeme předstírat, že druhý dvě jmenovaný hry tuhle část zápletky nemaj. Tady neni soutěž.

Nějak nemůžu než srovnávat ty tři chlapy. Je to stejnej žánr, myslim že i charakterově jsou si podobný, schopnostma taky poněkud splývaj, akorát Corvo a Adam jsou štěňata a Garrett je mýval. Potvora mýval, kterej vám se sarkastickou poznámkou sebere oběd a bude se na vás pošklebovat z nory, kam si ho zatáhne sníst.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 09, 2022, 16:22:06
Musim říct, že mě... fascinuje ta morbidita. A teď mluvim o tom, že z chlapa si někdo bez jeho vědomí/souhlasu udělá hi-tech hračku, odseká z něj... skoro všechno, narve do něj implantátů, že se divim, že nemá i myčku na nádobí... chlap to očividně nenese uplně dobře, zrcadlo v koupelně vypadá, že do něj dal pěstí, všechny postavy se pohoršujou nad tim, jak hrozný to je... ale zároveň to hra prezentuje stylem: "všichni slintejte nad sexy kyborgem, vlastní kbelík podmínkou".
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 09, 2022, 23:26:49
Jsem uvažovala nad paralelama, a došlo mi... že Garrett je technicky kyborg. Má mechanický oko. A vidí na něj. Sice černobíle, ale vidí. A to z něj dělá kyborga. Sakra Thief série vlastně má kyborgy... Proč mi to nikdy nedošlo?
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 10, 2022, 14:45:35
Mapa ve hře vypadá podobně jako v thiefovi, jediný co mě mírně znervózňuje je položka "ENTER JENSEN". Zajímalo by mě, jak, ale konkrétně, se od hráče očekává, že bude do Jensena vstupovat? Je to nějaký inuendo?
[ You are not allowed to view attachments ]
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 11, 2022, 01:29:09
Jensen měl devátýho narozeniny! A já to ani nevěděla, až teď jsem si o tom přečetla e-mail :-D. Na jeho vlastnim počítači, kterej jsem hacknula, protože jsou za to bonusy. Zadávat hesla je tak nudný.

Jensene, chlapče, opožděně všechno nejlepší. Je ročník 93, takže je mu letos 29. No, hra se odehrává v budoucnosti. Takže je mu technicky samozřejmě víc. Ale stejně. 1993. :-D lol. Myslim, že budeme muset docela pohnout technologiema, nemaj proti našemu letopočtu moc náskok.
*
Musim říct, že bych ocenila, kdyby mě jako víc varovali, než mě odvezou na misi, protože jsem měla zrovna plnej inventář, a neměla jsem nakoupený bzzt bzzt do svýho paralyzéru. Ze začátku jsem ho nenáviděla, ale teď neznám nic nepšího, než se ukrejvat v terénu a elektrizovat kolena čehokoliv, co se opováží projít kolem. Ano, na takovou vzdálenost je můžu i praštit, ale to mě odkryje, navíc je to řešený animací, která je sice skvělá a cool, ale je dezorientující, když je třeba hned po ní bafnout tělo a mizet v rouře.

Sejmula jsem svýho prvního bosse. Fuj. Musela jsem to vypnout a jít se vydejchat. A pak se vrátit, moudřejší a klidnější. Občas je správně hru ukončit a nenabíhat v afektu do situace, kde člověk opakovaně umře :-D.

Až na ten bossfight, kterej mě... nenadchnul, jsem s hrou spokojená. Jsem nadšená z úrovně detailů. Jako když maj výtahy cedulky s nosnostma, a nepřátelský základny maj marodku a záchodky. A v regálech je toaletní papír. (To neni jako konkurenční titul, kde... jsou mořský vlny ve dřezech. Echm. Nemůžu bejt jediná, koho to stresuje.)

A nepřátelé jsou relativně chytrý. A spolupracujou. Kolikrát mě načapaj, ale narozdíl od Dishonored nejsem naštvaná, protože je to vždycky moje blbost. Akorát jednou jsem měla problém, když jsem se marně pokoušela odtáhnout tělo z místa činu, protože se mu zasekla ruka v kanálku, a nešlo s nim hnout, dokud jsem tu ruku nechytila a nevytáhla ven :-D. To ale bylo vtipný, a naštěstí mě nikdo neviděl.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 11, 2022, 23:51:04
Jsem v Číně. V nějakym mafiánskym klubu. Postupně jsem vylákala skoro všechny vyhazovače a hlídače. Ještě mi asi tři chyběj, ale vedu si dobře. Větrací šachty jsou super a já je miluju. Škoda, že nebudu u toho, až se začnou všichni budit.
[ You are not allowed to view attachments ]
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 14, 2022, 01:33:41
Sakra rozehrála jsem to znovu. Nějak jsem měla potřebu, můj původní začátek byl silně neoptimální. A dobře jsem udělala, užívám si hru mnohem, mnohem víc, a už chápu, o čem jsou všechny ty úvodní dialogy. V tutorialu už jsem neumřela, umim se správně krejt při střelbě. Navzdory tomu, že jsem vůbec nepoužívala střelný zbraně. Taky můj původní styl "plížit se připosraně kolem" byl nahrazen klasickym Thief 4 přístupem. To je ten, kdy na sebe schválně upozorňujete, čímž dostanete nepřátele do pozice, kde se vám to hodí, a všechny je pomlátíte. A uklízení těl? Proč, vždyť jsou všichni v bezvědomí. Mnohem lepší zážitek. Jsem velmi spokojená.

Mimochodem implantát na zpomalování pádu je ta nejvíc, nejvíc cool věc vůbec. Vypadá to tak totálně stylově, když jako největší borec na světě přistane, obklopenej bleskama, udělá pózu... echm, a dostane head-shot, špatně vybraný místo přistání. Nu což.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Březen 18, 2022, 20:05:27
Hjůstne, máme problém. Co na druhou stranu nemáme jsou ovladače k implantátům. Na minutu toho hocha pustim do animace, a všechno potento. Jako minule, když nechal utýct tu záporačku, co se po něm plazila. Tak sakra je gentleman, ale pokud ho baba obtěžuje, tak jí snad jednu lupne, ne? Občas si řikám, že mu měli amputovat uplně něco jinýho.

Ale teď? Nejdřív se málem vyhodil do vzduchu bombou, neřek Frankovi, kam jde nebo co dělá, a pak se nechal pro změnu zajmout a mučit! Copak to je slušnost, někoho zajmout, mučit, a odinstalovat mu ovladače ke končetinám? Já jsem ta poslední, co by si stěžovala na polonahýho chlapa od krve, ... hmm, hmm! ale strašně mi chyběj moje schopnosti a výbava. Jsem na tom hůř jak na začátku, a nepřátelé jsou ozbrojený a vytuněný.

A když jsem konečně našla něco ze svý výbavy, tak je toho sotva půlka. Neni to fér. Já poctivě hackovala a knokautovala všechno, abych měla co nejvíc bonusů, a takhle se mi hra pomstila. Navíc mi řekli, že se mám plížit, abych nebyla vidět. Prej to bude lepší. Trpim. Velmi.

Ale furt dobrá hra, jen trochu nepředvídatelná, člověk nikdy neví, co bude.

Oh, a zabila jsem cestou nějaký lidi. Nebyl to úmysl, chtěla jsem je jen omráčit, ale ohrožovali mojí pilotku a měli robota. Nedokázala jsem ho zničit jinak než tajfunem. A tajfun bolí, i kdyby se ten robot pak nevyhodil do vzduchu. No, byli by mrtví tak či tak. Snaha byla. Moje lidi nikdo vraždit nebude.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Duben 01, 2022, 16:48:39
No, tak jsem to konečně doklepala do konce. Bylo to zajímavý a silně depresivní. Pojďme se podívat, jakej je verdikt. Ne že by to nebylo jasný, jsem tu fangirlila o 106.

V první řadě řeknu to, že Pritchardovo dabérovi měli nacpat víc peněz a víc dialogů. Byla jsem překvapená, jak osaměle jsem se cejtila na misích. Řikala jsem si, že v Thiefovi na mě nikdo nemluvil, a takovej pocit jsem neměla... a pak mi došlo, že Garrett má ale pořád sarkastický komentáře a Corvo v Dishonored 2 bulí nad každym mrtvym tělem který najdeme (pánové se se stresovou situací zjevně vypořádávají odlišně). Dishonored jednička ale tenhle pocit měl. Jen jsem tu hru už znova nehrála, a podařilo se mi zapomenout. Jsem zvyklá na to, že moje postava v tomhle typu her komentuje dění kolem sebe, měla jsem absťák.

Druhá věc je inventář. Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že peníze nemaj ve hře hodnotu, a nemá význam sbírat nic, co člověk nepoužije. Jde o to si vybrat zbraně, který si chcete nechat, a zbytek vyplnit jídlem, lékama a granátama. Moje zkušenost říká, že sniperka je přítel, pistolka je překvapivě užitečná a skladná, a paralyzér dělá dzt dzt. Pak je tu ještě laserová puška. Víte, že finální boss je za neprůstřelnym sklem? Heh, nejlehčí boss ve hře.

Bossové jsou hlučný, furt mluvěj, a stále se opakujou. Otravný. Nebudu mluvit o tom šoku, když člověk přejde z mlácení lidí do hlavy ze stealthu na souboj s chlapem vybavenym kulometem a granátama. "Důležitý" dialogy nejdou přeskakovat. Grrrr.

Neustálý přepínání na třetí osobu je poněkud dezorientující. Možná nebylo nutný tak neuvěřitelně točit kamerou. Jako vypadá to naprosto stylově a animace jsou k pomilování, ale když bojuju, tak se potřebuju orientovat. Možná možnost vypnout/zapnout?

Nikdo mi nevysvětlí důvod, proč hlavní hrdina *mluví jak batman*. Já tyhle strojený hlasy nemám ráda. Normálně postavy co takhle mluvěj jednoduše neberu do týmu, ale tady to uplně nejde :-D.

Hra je velmi uspokojivá, co se mý potřeby lovit týče. Grafika je pěkná, rozumně detailní, nepřeplácaná. Ovládání je přímočarý a jasný, hra je velmi... čtvercová. Což je dobře. Nepřátelé jednaj často překvapivě rozumně, na druhou stranu nejsou frustrující nadměrnou inteligencí. Dobře střílej, jak někde vystrčíte hlavu, dostanete spršku kulek a konec. Spousta zajímavejch schopností, hromada možností, jak řešit situaci.

***

Hodně lidí na internetu řeší bosse v týhle hře, a musim říct, že nejhorší byl ten první. Obrovská damage, člověk tu hru ještě tolik nezná, a neví, jestli toho bosse ustřílet, nebo jestli třeba nemá regeneraci? Je nutný ho zabíjet nějak specificky? Jak se tohle vyjasní, že boss regeneraci nemá, a neni nutný ho zabíjet specificky, tak už je to ok. Je spousta metod, který člověk může k zabití bosse zvolit.

Taková ta rychlá klasika je ho uházet hasicíma přístrojema a výbušnejma sudama, zatim co se dusí plynem z hasicího přístroje. To je funkční. Je možný se prohackovat do vedlejší místnosti, aktivovat turety a nechat ho ustřílet těma. Ale... ale uplně nejpohodlnější je zalízt do větrací šachty a ustřílet ho pěkně z bezpečí sniper puškou, zatim co na vás řve, ať vylezete ven, a bojujete jako muž! :-D

Nah, bojuju jako podlý malý zvířátko, ze zálohy, se všema výhodama, co můžu dostat. Jinej postup je proti přírodě.

Druhá bossině je velmi, velmi snadná. Alespoň pokud má člověk imunitu na elektrický výboje, kterou jsem shodou okolností měla. Stačí se držet z dosahu jejího tajfunu, a je klid.

Třetí boss byl uplně v pohodě, byť mě teda při prvnim pokusu zabil, než jsem se naučila, že má granáty, a že se nesmim zdržovat na jednom místě. Hackování a přeprogramovávání robotů je prima schopnost. Krátkej proces, kterýmu dopomohla moje věrná sniperka.

Poslední bossině... jak už jsem psala, když máte laserovou pušku a neviditelnost? Neškrtne si a padne během vteřin.

Ano, je to o vybavení. Pokud nemáte ty správný zbraně/augy, nebo se nenamáháte seznámit se před bojem s prostředim, může to bejt těžký. Ale proti bossům jsou použitelný ty stejný schopnosti, který člověk používá celou hru, takže si myslim, že to hrozí jen když člověk hraje s nějakou úmyslnou limitací. Jedinej boss bez loadu byla ta druhá ženská, která je fakt snadná. U ostatních bylo nutný očichat jejich okolí a krátce se zamyslet, jak na ně.

Finální verdikt na hru je u mě 90%, velká spokojenost s hratelností, otravný dialogy.
Název: Re:Yuyu, Dishonored a Thief.
Přispěvatel: Yuyana Duben 06, 2022, 19:20:20
Zkusila jsem Mankind Divided. A musim říct... že autoři na něco zapomněli. Jmenovitě na hratelnost. JAKOUKOLIV hratelnost. Grafika, grafika, grafika, všechno velký a barevný, přeplácaný, jako pro tříletý. Neskutečně otravný, postava bez sprintování chodí neskutečně pomalu, všechno (sprint, krytí) je togle místo hold, což je utrpení, a ta nepřehlednost je... absurdní. Absurdní. Já nechápu, proč se autoři najednou pomátli. Nebo jestli propustili všechny ty lidi, co dělali předchozí díl?

Můj dojem ze hry je víceméně...

Přeplácaný zmatený situace, kde furt chcípáte, protože ovládání je chaos, a po každý smrti musíte tak... 10-15 vteřin čučet na svojí mrtvolu, asi za trest. Jo mimochodem, polonahej Jensen. Chaos. Chaos, hehe, česká republika. Ale všichni mluvěj anglicky, jen občas se mihne nějaká ta čeština... Jensen ve sprše. Asi to má zápletku, ale já nemám chuť jí odhalovat. Mimochodem Jensen doma nenosí tričko.

Prostě je to přeplácaná hromada ******, nehratelná, komicky špatná hra. Dávám 10% za snahu... nebo možná nedávám, protože tady se nikdo nesnažil. Ne, nahej Jensen to nespraví, tohle nespraví nic. Jsem vzteklá, hodně vzteklá. Je to dlouho, co jsem hrála něco podobně špatnýho. Dlouho.

Já... já.. odcházim hrát... asi Simsy, nebo něco. WoWko. Nebo půjdu na procházku. Jo, to mi udělá dobře. Nesmim teď tak tejden hrát nic ve stejnym žánru, abych se vyrovnala s traumatem, a pak se uvidí.