Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Leden 16, 2019, 17:31:15
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Odpověď

Upozornění - zatímco jste četl, přišlo 58 nových odpovědí. Možná byste měl upravit svůj příspěvek.
Jméno:
E-mail:
Předmět:
Ikona zprávy:

Ověření:
Napište prosím do políčka součet čísel devět a šest:
Co nepatří do seznamu zvířat: "kostka, kůň, ovce, ryba":

Zkratky: stiskněte shift+alt+s pro odeslání nebo shift+alt+p pro prohlédnutí


Shrnutí tématu

Poslal: Richmond
« kdy: Leden 08, 2019, 19:17:34  »

Ten článek o mapování je super! A reklama na MM1 samozřejmě taky (jako velká věšina tehdejších reklam v CGW) :)
Poslal: Ivan
« kdy: Leden 08, 2019, 11:15:30  »

Tak nemuselo by to být špatný, jestli to nebude tal malý a všimnou si toho herní média. Já jsem o tom kupříkladu vůbec nevěděl.

Ale stejně se nemůžu zbavit dojmu, že bych uvítal spíš další Grimrock. Nebo by klidně mohli opustit návev a prostředí Grimrocku, ale přijít s podobným konceptem.
Poslal: Elemir
« kdy: Leden 08, 2019, 07:29:42  »

Dvě drobnosti z prolézání internetem :)

Life on the Grid - zajímavý článek o mapování ve hrách na blogu The Digital Antiquarian (ostatně zajímavostí se na tomhle blogu dá najít spousta, ale tohle je zrovna novinka, která určitě za zmínku stojí). Povšimněte si obzvláště dobové reklamy na Might and Magic: Book One ;)

Druidstone: The Secret Of The Menhir Forest is making me take RPG battles seriously - preview z alpha verze hry týmu, který stojí za oběma Legend of Grimrock ... o Druidstone jsem tu asi nikdy nepsal, ale vývojáři z Almost Human byli před lety značně zklamaní z nenaplněných prodejů Legend of Grimrock II a po nějaké době se rozhodli, že namísto dalšího odkazu na Dungeon Mastera a Eye of the Beholder by se pustili do něčeho jiného. Rock Paper Shotgun není zrovna ideální zdroj postřehů, ale podle mě je to celkem dobré zhodnocení stavu a obsahu hry, které mě ovšem trochu vyděsilo.
Poslal: Elemir
« kdy: Prosinec 31, 2018, 20:07:23  »

Co to neuspělo na KS, tak jsem to přestal sledovat. Podle mě doufali, že najdou nějakého investora, a chvilku na té hře ještě dělali, ale to bez financí nejde dělat dlouho. V tomhle jsem jim moc nevěřil a jak vidno, skutečně to nakonec krachlo zcela.
Poslal: Richmond
« kdy: Prosinec 31, 2018, 17:12:19  »

Jsem se po velmi dlouhé době kouknul na stránky TSI Games, jak jsou daleko s jejich Seven Dragon Sagou (duchovní nástupce goldboxů) a tam je už 2 roky mrtvo...KDyž se to rozjíždělo, tak jsem byl úplně nadšenej, že konečně někdo "oživí" goldboxy a pak jsem viděl tu hratelnou ukázku souboje a strašně mě to zklamalo (grafika, celkově souboj jako takovej). Od té doby asi už na to nehrábli a divím se, že ještě ta stranka pořád funguje.
Poslal: Elemir
« kdy: Prosinec 28, 2018, 00:22:29  »

Je to svým způsobem šílené, pořád tak nějak nemohu uvěřit tomu, že je to realita. Myslím si, že jsem dost tolerantní, ale i tolerance má své meze a hlavně ten současný svět paradoxně toleranci podrývá. Nejhorší na tom jsou pak různé nacionální tendence, typicky třeba současný postoj vůči Georgi Sorosovi v Maďarsku. Zase je tu na pořadu dne otázka antisemitismu a v tu chvíli nemohu nevzpomenout, že zrovna Madaři velmi rádi spolupracovali s Hitlerem. A opět jsme v bodě, kde to tenkrát začalo. SJW je pak pro mě druhá polovina toho tlaku na společnost, aby se ještě více hádala a bohužel je to ta škatulka minorit, která to v té nacionální vlně nakonec odskáče. Tenkrát si taky málokdo dokázal představit, co z antisemitismu vznikne a kolik menšin to vezme sebou.

My v naší kotlině naštěstí hledáme opět jen toho pověstného třídního nepřítele, na kterého bychom vše hodili, a kupodivu z toho vznikl takový maglajz, že byť to nedává smysl, tak se lidé zaobírají právě hledáním toho smyslu a to nějaký čas zabere :)
Poslal: flash
« kdy: Prosinec 27, 2018, 21:28:14  »

Souhlas se vsim co jsi napsal Elemire. Beha z toho mraz po zadech, a bohuzel i u nas se najdou taci kteri tvrdi ze jde o malickost ktera nic neznamena a neni podstatna. A to ze z toho muze byt pekna mezilidska mela je podle me jen otazka casu, ono uz to vlastne tak nejak probiha a zacalo to.

nedavno jsem videl upoutavku na nove Far Cry, dve cernosky tam prilbou umlati belocha co kleci na zemi...jsem si rikal co by se delo kdyby to bylo naopak.
Poslal: Richmond
« kdy: Prosinec 24, 2018, 08:32:20  »

Jo, žijeme v bizarní době. Přijde mi to úplně crazy. Asi to je tím, že žiju v ČR, kde se tohle "hnutí" ještě neusadilo.
Když si přečtu, že nějaký recenzent hry Chuchel po tom, co zjistil že existuje "blackface" se v článku kaje a omlouvá, že to neviděl hned, tak to už je spíš smutný případ :(
(https://medium.com/@midfalutin/chuchel-blackface-and-the-ease-of-silence-8fcbca1d4e0b
Poslal: Elemir
« kdy: Prosinec 23, 2018, 18:38:28  »

Tak jsem se vrátil na Vánoce z Rakouska a při letmém pohledu na dění okolo her jsem narazil na nedávný problém s Chuchlem od Amanita Games a pobavil se u všemožných diskuzí :)

Předně, na SJW mám negativní názor od dob, kdy ještě pojem SJW neexistoval, stejně jako na všechny různé exhibující menšiny. To, že Amanita Games podlehli tlaku, je vcelku jejich problém a myslím si, že přebarvením hlavní postavičky hry Chuchel si nadělali do kalhot mnohem více, než tou snahou o korektnost - viz negativní reakce na Steamu a pokles hodnocení. Ovšem je to jejich byznys a co si budeme povídat, Amanitě jde jako většině herních studií předně o výdělky, navíc sklánějí svůj vlastní hřbet. Je to čistě jejich rozhodnutí a byť nad ním ohrnuji nos, respektuji ho.

Problém je totiž vůbec celá tahle doba a nezkušenost mileniálů a generace po nich. Výsledkem jsou všechny ty turbulence a ztráty identity a bůhví co ještě. Ustupovat je blbost a nadávat si vzájemně do všeho možného je taky blbost. Mladí se mají učit od starších a starší mají naslouchat. A všichni by pak vzájemně měli dospět ke kompromisu.

Ona ta hrůznost SJW  a toho za tím vám tady v české kotlině nedojde, protože s tím nemáme ve skutečnosti zas tak reálnou zkušenost, ale zkuste v Rakousku pomoci ženě s kočárkem do schodů, nebo pochvalte její vzhled. Menšiny jiných národností zcela vynechám. Vždy je to o lidech, ne každý na vás hned zavolá policii, ale některým nedávným příběhům z podniku, kde nyní dozoruji, jsem zprvu ani nechtěl věřit! Podléhat menšinám a podporovat pozitivní diskriminaci je cesta do pekel, a nerad bych, abychom na to jednou dojeli. A mnohem víc se bojím toho, že ten pohár jednou přeteče a pak se to prudce obrátí a celá nenávist vůči menšinám se změní v něco, co si rozhodně žádný z nás nepřeje.

Každý národ by se měl přenést přes svou minulost, stejně tak každá menšina. Co bylo před 100 lety, si dnešní generace umí jen stěží představit. Je zajímavé, že o blackface jsem slyšel za posledních 20-25 let až nyní, kdežto o židozednářském spiknutí slýchám posledních 10 let často, přitom je to mnohem větší pitomost než blackface, ale vždycky se najde někdo, kdo podobná témata vytáhne a začne na tom stavět různé konspirace. Je to úplně stejné, jako když někdo ve starověkých malbách vidí kosmické lodi apod. Když budu chtít, tak ve všem něco najdu. Osobně si myslím, že postižený (rasistický, netolerantní apod.) je právě ten, co v těch věcech podobnosti záměrně hledá. Ostatně ta ženština, která se před pár lety tolik brala za práva homosexuálů, gayů a transgender v Beamdog, je typická bílá heterosexuální žena, která o tom ví kulové ... ale přitom se skálopevně tváří, že ví, co tyhle komunity chtějí. Ona tomu prostě věří.

Pomalu si začínám připadat, že se dostáváme do novodobého období Temna a chybí tu už jen pořádná inkvizice, i když ta už v podobě SJW začíná zaznamenávat nevídané úspěchy. Ještě před pár lety bych těžko uvěřil, že se tohle může stát realitou, ale bohužel. Ona tahle doba stejně jako všechny ostatní jednou pomine. Teď už můžu doufat jedině v to, že to tu naší českou kotlinu mine.

Vše je to jen o ochotě vzájemného porozumění. Ostatně ne nadarmo u nás platí rčení, že vysvětlovat hlupákovi, že je hlupák, je kontraproduktivní. On to musí chtít sám pochopit, jinak se nikam nehneme. Jenomže dneska se každý hned zabejčí a neustoupí ani o krok. Proto ty diskuse vypadají tak, jak vypadají. Vše je buď bílé nebo černé. Nemám rád Zemana a hned je ze mě sluníčkář, byť to ani zdaleka není pravda ;) Ale to už jsem příliš odbočil.

Rozhodnutí Amanita Games rozhodně není žádný precedens a vliv jejich rozhodnutí na ostatní studia bude zanedbatelný. Osobně si myslím, že jde do určité míry o nedomyšlený PR tah - o hře se mluví, a pokud se o ní mluví, je větší šance, že si jí koupí více lidí.
Poslal: Elemir
« kdy: Prosinec 12, 2018, 21:12:43  »

V Otherside Entertainment asi zavládla panika a Nigh Dive Studio přispěchalo s pár screenshoty z remaku System Shocku ... no, nestojí to ani za ukázku :) Já už si z toho opravdu musím dělat legraci, protože tohle jinak ani nejde. Underworld Ascendant je podle mě mrtvý a na patchích už se ani aktivně nedělá, ale ve hře je stále ještě System Shock 3 a u něj je potřeba především uklidnit investory. Zajímavé na tom celém je, že remake System Shocku byl původně odložen na neurčito a nikdo na něm neměl od té doby dělat. A najednou se objeví screenshoty, aby poodhalily pokrok ve vývoji? Dobrá, přistupme na to, kolik lidí tedy dělá na remaku a kolik na System Shocku 3? Tohle už je zoufalost.
Poslal: Elemir
« kdy: Listopad 29, 2018, 18:35:27  »

Jenom taková zajímavost. Dneska jsem si zkoušel funkčnost některých disket u krabic a zjistil jsem, že mám komplet funkční Ravenloft: Strahd's Possession. Oproti CD verzi je ta hra v podstatě němá, fungují jen zvuky boje a okolí, ale hlavně jsem si u toho všiml, že ve hře je mnohem více portrétů, než jsem tušil :) Jinak Strahd's Possession lze normálně spustit přímo pod Windows 98, to bylo taky milé překvapení. Instalaci samotné hry jsem však musel provést v DOSBoxu, protože instalátor bohužel pod Windows 98 nefungoval korektně.
Poslal: Elemir
« kdy: Listopad 22, 2018, 20:39:58  »

Už se nebudu vracet k topicu přímo k Underworld Ascendant (UA), možná se to dokonce hodí spíše sem. Bedlivě jsem včera sledoval závěrečné titulky k UA a mezi backery jsem zahlédl jméno Raye Muzyky :) Docela dost přispěvatelů bylo i z řad Obsidianu. Překvapila mě však ještě jedna věc, mezi scénáristy byl uveden Chris Avellone, což si vůbec nevybavuji, že by o něm v Otherside Entertainment předtím mluvili. Obecně mě docela překvapilo, kolik lidí se na tom podílelo, ale pak mě dost pobavilo čtení jmen QA týmu - oni to snad outsorcovali přímo v Indii. Proto ta pochybná kvalita práce :D

Začínám být z Kickstarteru dost zklamaný a čím dál více se ujišťuji, že jsem ty úmysly různých týmů prokoukl správně :/ Nemyslím si, že Otherside Enetrtainment vybrali zas tak málo, aby výsledkem bylo to, co vydali, nota bene aby si nemohli dovolit pořádný tým testerů. Možná ten byznys plán byl opravdu myšlený jinak a pozastavení remaku System Shocku jim udělalo čáru přes rozpočet, ale děsí mě i ty změny uvnitř vývojářského týmu. To rozhodně nesvědčí o stabilním prostředí.

Realms Beyond je u mě asi opravdu poslední hrou, co jsem podpořil a definitivní rozhodnutí udělám poté, jak dopadnou Dungeons of Aledorn, u kterých jsem čím dál více přesvědčen, že jde o čistý podvod na backerech. Je to celé na pytel, protože díky Kickstarteru mohly vyjít perfektní hry, ale po těch posledních faulech budou backeři mnohem opatrnější. Když vidím, jak UA dopadl, tak jsem o to více naštvanější, že se nedostalo podpory Quido Henkelovi s jeho odkazem na sérii Realms of Arkania.

Ale třeba si Kickstarter musel tímto obdobím ohledně her projít a možná díky tomu ještě v budoucnu překvapí. Každý se musí nejprve spálit, aby si příště dal mnohem větší pozor ;) Osobně těch investovaných peněz nelituji, mě na tom celém mrzí hlavně ta neupřímnost patřičných týmů. Otherside Entertainment už zase hýří sliby a přitom ani nemají kompletní tým ...
Poslal: Elemir
« kdy: Listopad 15, 2018, 23:01:52  »

Někdy v budoucnu asi ano, ale já mám izometrie spojené spíše s D&D, proto jsem třeba nepodpořil Pillars of Eternity. Kingmaker byl výjimka, mě naštvalo právě to zaklínadlo v podobě Chrise Avellona.

Ultimy jsou pro mě docela zvláštní, mě to vlastně nikdy moc nelákalo. Tím, že se o tom tolik mluvilo/mluví a jaký je kolem toho kult, tak jsem se tomu o to více vyhýbal. Dark Suny naopak, přinejmenším Shattered Land mám už léta v plánu. U izometrií musím zmínit ještě Rage of Mages. To byla jedna z mála her mimo D&D, která se mi opravdu líbila (Golden Land sice nebyl špatný, ale tomu to hlavně podělala lokalizace).
Poslal: Richmond
« kdy: Listopad 15, 2018, 22:16:16  »

Jo izometrické cRPG to mají těžké. Musíš taky zabrousit do starých vod (Dark Sun, Ultimy 7/8) :)
Poslal: Elemir
« kdy: Listopad 15, 2018, 21:48:55  »

Stretch goals mi přijdou u téhle kampaně docela mírné, v podstatě nic klíčového, bez čeho by ta hra nemohla vzniknout. Je to opravdu něco na způsob, předhodíme jim nějaké cíle, ať si to můžeme odškrtnout. A hlavně se na tom nepodílí Chris Avellone :D

Boje mě právě docela zaujaly, a poněkud nezvykle je řešený přesun po mapě. Hezká je i ta grafická stylizace. Podle všeho je ta hra navíc v pokročilé fázi vývoje, tak snad nehrozí žádné neočekávané odklady. Ode mě je to asi poslední pokus, jak podpořit izometrické hry, jestli zklamou, tak už na to asi opravdu kašlu.