Technické informace ke hře

Následující soupis obsahuje výběr z oficiálního článku Technical Information na Open Dev, který vyšel 21.1.2014, tedy 2 dny před vydáním plné verze hry. Svým způsobem to lze brát jako slušnou podpásovku, protože uvedené požadavky se místy značně liší od těch zveřejněných v rámci Early Access. Opravdu se nejedná o vtip, takhle se prostě řeší optimalizace hry v Limbic Entertainment. Doporučuju si to opravdu pečlivě pročíst, ať se pak po nákupu nedivíte.

1. Systémové požadavky

Minimální:

Střední:

Doporučené:

Perfektní systém:

2. Krabicová verze hry a patch

Protože na úpravách hry se pracovalo a pracuje nadále, bude v krabicovém balení hry přítomna starší verze hry. Po jejím nainstalování se proto začne stahovat rozdílový patch. Jak to bude v reálu vypadat, zatím nikdo neví. Kdo měl předobjednávku a tím pádem přístup k Early Access, může díky již provedené aktivaci aktualizovat rovnou. Je ovšem potřeba nejprve hru odinstalovat a znovu nainstalovat. Finální verze hry má velikost něco málo přes 8 GB (s optikou jsem to měl stažené do 1/2 hodiny, ostatní nechť počítají s násobky - rozdílový patch snad bude výrazně menší).

3. Instalace hry

Ať chcete či ne, povinná je registrace hry na Uplay. Vyžaduje to stažení klienta a vytvoření účtu. Poté v něm budete moci pomocí patřičného kódu u hry svou kopii zaregistrovat. Nevyhnou se tomu ani majitelé Steamu, kteří koupili hru na něm. Ti dostanou hned klíče dva - první aktivuje hru na Steamu, druhý na Uplay - hru ovšem budete spouštět normálně přes Steam (paradoxně jsou na tom tedy uživatelé Steamu hůře). Dávejte si tedy dobrý pozor, jakou verzi hry kupujete a co k tomu bude třeba. Protože se Ubisoft implementace Uplay nehodlá vzdát, nebude hra dostupná na GOGu.

Na závěr ještě jedna poznámka, kdyby to nebylo zcela jasné. Hra opravdu ke svému spuštění vyžaduje připojení k Uplay účtu. Pokud tedy spojení nebude fungovat, hru prostě nespustíte. Přepínání Uplay do offline nic neřeší.

4. Might & Magic X a 32-bitové operační systémy

Desítka oficiálně podporuje následující operační systémy (samozřejmě jen rodina Microsoft Windows): Windows Vista, Windows 7 a Windows 8. V rámci Early Access jste si mohli hru zahrát bez obtíží i na Windows XP, ale nepatřilo to mezi doporučované alternativy, hlavně kvůli blížícímu se konci podpory XP ze strany Microsoftu. Finální verzi hry pravděpodobně na Windows XP taky spustíte, ale Limbic přišel ještě s jednou novinkou. Protože se mu optimalizace očividně nedařila, vsadil v základu na velikost paměti RAM od 4 GB výše. Potíž je ovšem v tom, že 32-bitové operační systémy neumí více jak 4 GB paměti adresovat, realita 32-bit Windows je dokonce okolo 3,2 GB (systém si rezervuje část pro sebe).

Díky tomu vypadly i 32-bitové kopie Windows Vista, 7 a 8. Hru na nich dle vyjádření Limbicu spustíte, ale hra je softwarově upravena tak, aby se vešla do limitu paměti. Co to pro nás prakticky znamená?

Nebudu to raději komentovat. Prostě pokud nemáte 64-bit verzi ze seznamu podporovaných Windows, pak se oficiálně musíte smířit s omezením.

5. Mac verze hry

Zatím není dostupná, pracuje se na optimalizaci ;) ... Ne, opravdu na tom nic není, Unity3D je multiplatformní. Vyrábíte jeden obsah a tlačítkem si pak zvolíte, pro kterou platformu se má program sestavit. Horší je to v tomhle případě jen v tom, že u Mac si nemůžete nadiktovat přemrštěné hardwarové požadavky a myslet si, že jste to tím vyřešili. Když to zmršíte hned na začátku ...

6. Kompatibilita save pozic mezi Early Access a finální verzí

Protože rozdíl mezi oběma verzemi je velký, nebudou save pozice z Early Access ve finální verzi fungovat. Doporučuje se proto případné save pozice před spuštěním hry nejprve smazat (viz např. adresář "C:\Users\Your_Username\Documents\MightAndMagicXLegacy"). Nově se save pozice ukládají do instalačního adresáře Uplay (např. "C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\savegames"). Jen upozorním, že pozice jsou zde jinak pojmenovávány a adresář nese jen číselné označení, původní screenshot k pozici se dál ukládá do adresáře Documents v profilu uživatele.

Pokud byste přeci jen o své pozice z Early Access stáli, mělo by stačit pouhé nakopírování původních save pozic do tohoto adresáře. Hra si to přelouská. Ovšem s velkou pravděpodobností přijdete o výbavu.

7. Komunitní a exkluzivní dungeony

Nejsou součástí finální verze (leden 2014). Budou dostupné později formou patche. Důvodem bylo primární zaměření na samotné jádro hry, což bránilo zároveň pracovat na bonusovém obsahu.

8. Modding Tool Update

Protože hra vyšla ve verzi 1.3, došlo samozřejmě z důvodu zachování kompatibility i k úpravě podkladů pro modifikace.

9. Herní nastavení

Oproti Early Access přibyly v možnostech nastavení další položky. Hru si lze tak o něco lépe vyladit.