Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 18, 2024, 03:36:36
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: MM7 - Postoupit hned nebo pockat - otazka ohledne HP/SP  (Přečteno 3628 krát)

Shinori

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 2
MM7 - Postoupit hned nebo pockat - otazka ohledne HP/SP
« kdy: Červenec 13, 2016, 21:53:54 »

Ahoj,
omlouvam se, ze otravuju se, zrejme, hloupym dotazem, ale je to uz nekolik let co jsem MM7 hral a tohle si vazne uz nepamatuju.
Jde o teoretickou situaci, zda postoupit na vyssi levely hned nebo pockat, proste zda-li se "bonusove" HP/SP pridaji i retrospektivne nebo se pocitaji az od nasledujiciho povyseni.
Neumim moc popisovat, takze priklad...

Vezmeme v uvahu level 101 Paladina, kde je narust linearni... (level jsem prehnal proto, ze se s nim bude lepe pocitat a tu jednicku na konci lze ignorovat, ptz je to zaklad (30 HP, 5 SP)), samozrejme zadny body building apod.

1. Moznost
Az do druheho povyseni zustat na levelu 1 - po druhem povyseni je narust 6 HP, 3 SP, az potom trenovat lvl, tim padem by byl vysledek krat 100.
HP - (100*6+30) 630
SP - (100*3+5) 305
Vysledek 630 HP, 305 SP

2. Moznost
Necekat a zvysovat lvl hned - pak rekneme normal 1-30, 1. povyseni na lvl 30-60, 2. na lvl 60.
HP - Normal (30*4+30) 150 => 1. pov. (30*4+30*5+30) 300 => 2. pov az 100 (30*4+30*5+40*6+30) 540
SP - Normal (30*1+5) 35 => 1. pov (30*1+30*2+5) 95 => 2.pov az 100 (30*1+30*2+30*3+5) 185
Vysledek 540 HP, 185 SP

3. Moznost
Body se pridavaji retrospektivne a tim padem i kdyz budu postupovat dle Moznosti 2, tak ve finale skoncim s HP/SP z Moznosti 1.

Jeste jednou se omlouvam, za (stupidni?) dotaz, ale z pohledu na cisla je to dosti markantni rozdil - 90 HP, 120 SP.

Tudiz, jak to vlastne je?

Dekuju moc predem a prosim o odpoved.


A omlouvam se, ze mi asi sem tam ujelo cislo pri tech prestupech, ale i presto je ten rozdil videt zretelne.

~Shinori
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:MM7 - Postoupit hned nebo pockat - otazka ohledne HP/SP
« Odpověď #1 kdy: Červenec 14, 2016, 09:30:23 »

Mám za to, že platí možnost 3, tedy že se životy a mana po povýšení navýší dle stávajících (již dosažených) levelů, v závislosti na povolání.

Což si také ihned po povýšení všimneš, že budeš "zraněný" - tj ukazatel života ti bude ukazovat onen nárůst životů jako chybějící a po vyspání/vypití lektvaru se ti doplní.

Totéž platí i o dovednosti posilování/meditace. I ty ti přidají životy/manu i zpětně v závislosti na levelu dovednosti, povolání a úrovně hrdiny.

Nicméně todle obecně nemá zas až takový význam řešit. Rozhodně je prostě lepší povyšovat se postupně, v závislosti na potřebách (co se potřebuješ naučit za dovednost) a obtížnosti lokací, kam máš jít.

Pokud chceš mít také vysoké skóre na konci hry na obrazovce dohrání, měl by ses obecně trénovat co nejméně, jelikož každé zvýšení 1 levelu přičte týden k uběhnutému času.

Tedy v tomto ohledu myslím platilo, že v 6 díle se vyplatilo akumulovat zkušenosti a pak zvednout úroveň hrdiny u trenéra skokově. Třeba být dlouho na levelu 1, získat exp na level 15 a pak se rovnou během jednoho tréninku povýšit na 15 level se všemi postavami. To ti vzalo týden herního času. Pokud by ses povyšoval u trenéra po levelu, vzalo by ti totéž 15 týdnů.

V sedmém díle na tom nezáleží, i když budeš akumulovat exp a povýšíš se skokově z prvního levelu na 15 level, bude to trvat 15 týdnů.

Pokud ti ale na skóre nezáleží a nesnažíš se to dohrát opravdu co nejrychleji (tak do 4 měsíců herního času), pak je to jedno a je lepší mít raději co nejvyšší level, což se též projeví na skóre.
« Poslední změna: Červenec 14, 2016, 09:49:46 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:MM7 - Postoupit hned nebo pockat - otazka ohledne HP/SP
« Odpověď #2 kdy: Červenec 14, 2016, 10:17:23 »

Přesně jak psal Milhaus, dopočítá se to zpětně. Kromě dovedností to platí i pro atributy (Odolnost, Osobnost, ... atd.).
IP zaznamenána
This is the end ...

Shinori

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 2
Re:MM7 - Postoupit hned nebo pockat - otazka ohledne HP/SP
« Odpověď #3 kdy: Červenec 19, 2016, 14:15:37 »

Omlouvam se, za zpozdeni.
Dekuju moc, vrtalo mi to hlavou... jen jeste jeden mensi dotaz mimo.


Co si myslite o parte Rytir/Mnich/Hranicar/Kouzelnik?

Rytir - primarni melee DPS (dual wield)
Mnich - sekundarni melee DPS + mozna lehce leceni
Hranicar - tercialni melee DPS, primarni ranged DPS + sekundarni mag
Kouzelnik - primarni mag + temna magie

Vim, ze hranicar je diskutabilni, ale chtel bych vetsinu zbrani/zbroji na GM nebo M. A ostatni skilly v tyhle kombinaci taky nevypadaji spatne a hlavne jsou celkem rovnomerne rozdeleny mezi povolani... Vzdycky jsem hral Rytir/Paladin/Klerik/Kouzelnik a Klerika a Paladina uz nemuzu ani videt a Lucistnik se mi nejak nezamlouva. Vim, ze zpocatku chybi leceni, ale to se da zvladnout.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:MM7 - Postoupit hned nebo pockat - otazka ohledne HP/SP
« Odpověď #4 kdy: Červenec 19, 2016, 16:38:50 »

V pohodě ;)

Ještě že to nečtě Yuyana, ta by ti za toho lučištníka nandala :D Hraničář není špatnou postavou, je to jediné povolání, co umí VM v sekyře a to se může hodit, byť je sekyra pomalejší. Navíc tu roli léčitele převezme lépe, než-li mnich. Byl jsem s ním v družině celkem spokojený. Zbytek družiny je víceméně klasika.
IP zaznamenána
This is the end ...