Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Červen 24, 2018, 16:35:06
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard  (Přečteno 2567 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #15 kdy: Listopad 22, 2016, 08:13:15 »

Porovnal jsem si, jak si na tom vůči loňské rozehrávce stojím a ve skutečnosti jsem na tom o fous lépe. Přeci jen se dá z toho úseku před vstupem do Varaskelu ještě něco málo vytáhnout.

Probojovat se do Varaskelu, se ukázalo jako tvrdý oříšek. Kleričku jsem tentokrát zapomněl naučit léčení zlomenin, takže po 10 kolech s Ulnamum Guardianem už byli bojovníci v podstatě ze hry (hodně snížené zranění). Vše tak zůstalo na zlodějce a jejích hvězdicích. Po většinu boje je navíc potřeba udržet pokud možno všechny ne živu, aby se strážce nestrefoval jen do těch samých postav (vždy zasáhne 3 náhodně vybrané postavy). Hodně to pomůže rozmělnit a zpomalit nastupující efekt zlomenin a pořád to udržuje možnost jednou z postav odstraňovat případné omráčení (v batohu mi zůstala velká zásoba spor). Strážce má nyní o 300 HP více, což je o dobrých 6 hvězdic (kol) navíc! Dal jsem ho asi až na třetí pokus a stálo mě to většinu rezerv lektvarů zdraví, co jsem si nasyslil v hradu v Karraze.

Průchod přes strážce mi tedy definitivně vyřešil dilema, jestli si nechat prince a jeho stráže na později. Nyní mám před sebou volný Varaskel a brzy si budu moci otevřít cestu do poklidnější Rasmury. I kdybych tedy Varaskel nevzal systematicky a pendloval mezi jím a Rasmurou, bude to už pohodlně stačit na to, abych postupně získal převahu a pak si to půjdu s princem vyřídit. Upřímně, moc se mi Varaskel systematicky brát nechce, úplně stačí, že cesta do věže bude už tak strastiplná. Navíc omezení jídla v Hard obtížnosti na 4 dny je docela limitující. Uvidím tedy podle toho, jak to půjde a jak mě to bude bavit.

Vrátím se na chvilku ještě k pekelným psům. Trošku se mi spletlo umístění jednotlivých úkolů, takže pro mě bylo mírným překvapením, že drápy pekelných psů po mě chtějí zrovna ve Varaskelu (příjemný finanční bonus hned do začátku). Ovšem po přečtení zadání úkolu mi došlo, co se asi minulý rok stalo a co se pravděpodobně děje i nyní. Zadání hovoří o tom, že na psy lze narazit v lesích kontinentu. Ve Varaskelu a Hamalethu se tedy přepadovky pekelnými psy asi opravdu nevyskytují, byť Hamaleth je zčásti taky lesnatý (podobně jsem na přepadovky nenarazil ani v Nagiře). Proto jsem minulý rok na další přepadovku narazil zase tuším až v Rasmuře. Zatím to tedy vypadá tak, že počet přepadovek je co do počtu omezený na oblast (2-3) a přepadovky se navíc vyskytují jen v nekterých oblastech. Nijak to nesnižuje jejich otravnost, ale je to něco jako světlo na konci tunelu :D

Edit: koukal jsem na místo, kde jsem ve Veteran obtížnosti popisoval odmlku přepadovek pekelnými psy a našel jsem ještě jeden zajímavý údaj, který se váže k cenám transportních krystalů. V Hardcore obtížnosti jsem se po návštěvě hradu v Karraze dostal už na 600 zlatých za kus, což by mělo být maximum. Ve Veteran obtížnosti jsem přitom ještě v Rasmuře kupoval krystaly za něco málo přes 500 zlatých.

Cena služeb tedy poroste v Hardcore obtížnosti podobně strmě. Naštěstí to nijak extra nevyužívám, mám u sebe vždy jen jeden zásobní krystal do Velegranu, který používám jen ve vyjímečných případech, ale u cen požehnání to docela zamrzí, ty bych rád využíval, jenomže za tu cenu se to nevyplatí (už je to okolo 250 zlatých za jeden bonus).

Je tedy pravdou, že hodně peněz jsem ušetřil za jídlo, které už delší dobu doplňuju jen z keřů a stromů, ale pořád mám nutkání si peníze syslit pro horší chvilky. Požehnání proto vynechávám. Maximálně jednou za čas doběhnu vyléčit postavy ze zranění, to když se nechci zdržovat spánkem. Prokletí od pekelných psů jsem taky ještě neodstraňoval. Mám to celkem vykompenzované, tak mi to tolik nevadí.
« Poslední změna: Listopad 22, 2016, 08:49:45 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #16 kdy: Listopad 23, 2016, 20:49:29 »

Varaskel komplet za mnou, hlídka do Rasmury padla, zrovna stojím před dvojicí ogrů u bažin ... level postav 24-25 a mám za sebou zhruba 260 herních dní ... :D

Ráno to vypadalo ještě všelijak. Chtěl jsem nejprve začít korytem řeky, ale nakonec jsem chvilku pendloval mezi korytem a pouští, abych pozabíjel pár slabších jednotek. Pak jsem se otočil k Věži Času a celkem snadno jsem k ní pronikl. Dle poznámek jsem nastavil světla na sochách a skončil uvnitř.

Věž nemá čím překvapit, tedy vyjma trojice pastí, které jsou hned vedle teleportů a nejde se jim tak vyhnout. Docela jsem si nabral zlata a bonusů, takže těch několik strávených dní uvnitř věže se vyplatilo. Nakonec jsem si to šel vyříkat s beholderem. Mno, tentokrát byl docela tuhý, ale padl. Docela se mu dařilo mi postavy oblbovat, takže se mlátily mezi sebou a měl jsem jen pár příležitostí hodit hvězdice.

Finančně jsem přesáhl 60k, ale brzy došlo na nákup několika dovednostních bodů, takže jsem se za celý Varaskel držel opravdu jen lehce přes 60k (dobrých 15k jsem tu utratil). Při jedné okružní cestě po obchodnících jsem narazil na další hlídku psů, ale po ní už jsem na další nenarazil. Jsem z toho mírně zmatený, protože teď to zase víc odpovídá tomu, co jsem psal původně. Obě hlídky byly za Nabros, kde jsem předtím potkal snad jen jednu.

Myslel jsem si, že to tedy počítá dobu strávenou v lestnatých oblastech (počet kroků), ale to taky po dnešku nesedí. Co mi psala Ali, tak ta měla ve Varaskelu už přes 100 zabitých psů, já jen 2/3 z toho a moc dál jsem se vlastně nedostal. Možná to souvisí s vyčištěním nebezpečných oblastí, nebo prostě nemám potřebu se díky systematickému čištění už v těch oblastech více zdržovat. Opravdu nevím. Ve Varaskelu mě jinak nenapadla opravdu ani jedna hlídka.

Pokud jde o teleportační kameny, to bylo dneska pro mě velké překvapení. Jejich cena se nezastavila na 600 zl, ale pokračuje dále, už stojí přes 800 zl. Strop bude asi až 1000 zl. Obchodníci už nabízejí docela dobré zbraně, ale nemám dostatečnou hbitost u hlavních ranařů, takže jsem celý den chodil jen s tím, co mi nabídli na počátku. Ono to není o tolik horší, ale jde hlavně o bonusy, které jsou u těch mých kousků nižší.

První nebezpečnou oblastí, kterou jsem vyčistil, se stalo opět koryto řeky. Chvilkama jsem rostl, protože pavouků bylo nakonec stejně, ale pokud jde o bonus za vyčištění, přišel mi nižší. Ostatně toho už si všímám delší dobu, že se rozcházím se svými poznámkami z loňska. Během toho jsem si odběhl k oltáři Kersketa (nějak jsem zapomněl na trvalá požehnání :), takže pak jsem klusal ještě narychlo do Sorrentie ). V Pernitii jsem pak pořešil jeden vedlejší úkol.

Hrobka Merganta byla už celkem pohodová, tedy až na upíra na konci. Toho jsem zabil až na podruhé. Pasti jsem odhalil snadno, kleričce opravdu cvičím Vnímání pravidelně. Právě před prohlídkou hrobky jsem družině dokoupil další dovednostní body, takže zdejší poklad mi jen vrátil finance na původní úroveň. Klika je, že krom hvězdic a občas i zbraní, u obchodníků nic moc dalšího nekupuju (lektvar zatím stále ani jeden).

Druhou vyčištěnou oblastí se stala Síň hrdinů. V tuhle chvíli už pro mě elementálové byli celkem vyrovnaná partie. Sice to nebylo občas úplně hladké, ale nakonec to vycházelo tak, co 8 hodin odpočinek, to jedna hlídka. To je pro mě docela slušný výsledek, vzhledem k tomu, jak jsou ty potvory tuhé.

Poslední oblastí byla samotná varaskelská poušť. Jakmile došlo na dvojice červů a starobylého červa, šel jsem si ke kleričce do vesnice pro požehnání Taliet. Stejně tak jsem v zájmu rychlosti postavy u ní léčil. Peněz mám dost a takhle to vyjde opravdu lépe, než odpočinek a obnovování požehnání.

V Síni hrdinů už se mi klerička mohla v pohodě naučit léčení nemoci (tedy ona mohla už o level dříve), takže jsem obětoval 5 bodů a pak si postupně družinu vyléčil - od střetu s pavouky byl nemocný už každý. U barda jsem kupodivu nezvolil žádnou další píseň, ale otevřel jsem si Identifikaci a Ocenění. Když už tu ta možnost je, tak se podívám, jak to funguje a jestli je to opravdu tak užitečné - identifikace asi ano, protože tím ušetřím poplatek obchodníkovi, což může být dost velká úleva. Zlodějka a paladin už naopak umí speciální útoky - zlodějka rychlý útok, paladin omračující útok.

Varaskel mám tedy až na vedlejší úkol s Garden of Hamaleth hotový a do Hamalethu se opravdu dál neprobiju, tak jsem se po dokoupení zásob (červi mě stáli plno hvězdic) stočil k cestě do Rasmury. Hlídka v bráně se hlásila jako vyrovnaná, ale velmi rychle jsem jí vysvětil, že tohle rozhodně rovnocený souboj nebude :D Trojice lučištníků vzadu obdržela každý po jedné hvězdici a zbytek hlídky má bod za statečnost :D Ogři mě čekají až zítra ...

Oproti starobylému červovi, kde mi přežila jen zlodějka, byla tohle pohodička. Možná bych tu hlídku v Hamalethu dal, ale ono to dost zkresluje. Ta dvojice ogrů bude přeci jen schůdnější a bude lepší, když si nejprve odkryju dalšího obchodníka. Rasmura je hlavně významný zdroj jídla. Ve Varaskelu to bylo tuhé právě i o to, že jsem musel dost často odbíhat. Každopádně jsem za dnešek rád. Vůbec jsem neměl v plánu udělat Varaskel takhle v kuse, ale mám z toho teď mnohem lepší pocit, už jen kvůli tomu, že jsem v podstatě v polovině hry. Steam mi píše 46 hodin, což by i odpovídalo. Rasmura by měla být víceméně oddychovka, tak snad to tak i bude :D

O družinu už se nebojím, mohla být sice silnější, ale už teď je jasné, že i tahle na konec hry dojde bez problémů. Paladin se jakž-takž srovnal, ale je to stále jednoznačně nejslabší postava družiny. Nicméně až mu navýším odolnost, tak to bude taky jiné. U barda to udělalo ohromný skok. Blbé je, že paladina je potřeba z počátku profilovat jinak, aby byl co nejdříve užitečný a je to prostě povolání, které hybridní rolí trpí nejvíce. Jenomže už z první rozehrávky vím, že tohle se časem velmi ostře zlomí. No, trpí nejvíce ... tím mám na mysli samozřejmě využití postavy jako ranaře v první lajně. Pokud bych měl měnit, tak by šel bard ;)
« Poslední změna: Listopad 23, 2016, 20:53:51 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #17 kdy: Listopad 24, 2016, 22:58:14 »

Rasmura má opravdu jednu velkou výhodu v tom, že je to do určité míry taková oddychová oblast. Tedy ještě minulý rok to platilo. Vývojáři se ovšem i v Rasmuře vrhli na rebalancování. Není to nic extrémního, jde hlavně o náhodná setkání. Pokud se družina dokáže dostat celkem snadno až do vesnice, bude schopná si poradit už se vším a co nepůjde, dorazí o pár levelů výše. Než jsem se nadál, měl jsem třeba volnou cestu až do Devonie.

První velký rozdíl je hned na cestě, kde z náhodných setkání zmizely wyverny. Díky tomu je ponížen i extra bonus za vyčištění. Ve všech třech jezerech je nyní možnost narazit na jedovaté krysy, což si myslím před rokem nebylo, ale jistý už si nejsem. Bahnité jezero mi přišlo předtím jednodušší. Ono tedy dost toho chce z boje utíkat, ale když se sejde blbá konstelace hvězd, tak i jednoduchý souboj může potrápit. Moatauro párkrát zblokuje ránu a vzápětí se mu podaří stunn a ... a družina má co dělat ;)

Pradávné Odendro jsem nedal, tak jsem si z Rasmury při jedné smyčce po obchodnících udělal odbočku do Hamalethu a s velmi odřenýma ušima jsem porazil Khornilovo hlídku v bráně. Hamaleth byl jinak pro postavy okolo levelu 27 snadný. Výrazně přituhlo až v zahradě, ale to je klasika. Takhle brzy jsou démoni docela tuzí vždy a to i jejich slabší varianty. Vyčištěním zahrady pro mě skončila další etapa hry a vrátil jsem se opět do Rasmury.

V Rasmuře mě za dnešek napadly celkem dvě hlídky pekelných psů, ta druhá byla o chlup tužší (štěně, 3x dospělý a 1x prastarý pes), ale kupodivu jsem jí ustál s celou družinou naživu. Dočistil jsem Bahnité jezero až po závěrečnou wyvernu, která je ještě nad moje síly a přešel do Jedovatého jezera. Z něj jsem si odskočil vyřídit účty s Wendofel a pak jezero dočistil (jsou tu jen krysy). Wendofel byla dost tuhá, zlodějka odpadla po třetí hozené hvězdici a nastal boj o to, kdo dokáže negativní stavy rušit co nejdéle (otrava, krvácení) ... byla to klerička :)

Smaragdové jezero jsem dneska sice otevřel jako první, u vos jsem se docela navztekal, ale trojice tuponosů pro mě byla z počátku moc. Nicméně zbydou na zítřek. Po tom všem předchozím už jsem nenašel sílu se sem vracet. Stejně tak mauzoleum.

Finančně jsem si dost polepšil (přes 85k) a do toho jsem zase mohl nakoupit pár bodů a zbraní. Ještě před Wendofel mi zlodějka jako první postoupila na level 30, po Wendofel už budu moci poskočit i s kleričkou a bardem. Nejhůře je na tom paladin, který je ještě na levelu 27, ale už dotahuje. Některé postavy tak konečně dosáhly na první maxima v dovednostech. Bardovi se s levelem 30 otevře Requiem, tak jsem zvědavý, co tahle dovednost dokáže. Nejprve však budu muset dokoupit pár dovednostních bodů. Identifikace předmětů se nakonec opravdu vyplatila, díky bardovi už rozeznávám předměty na úrovni 9 - je to dobrých 400 zlatých k dobru.

Rád bych to dodělal včetně wyvern, ale to asi opravdu nepůjde, takže po Smaragdovém jezeru a mauzoleu mě bude nejspíše čekat návrat k princi Khornilovi.

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #18 kdy: Listopad 25, 2016, 21:07:29 »

Včera jsem tak trochu kecal, paladin už byl level 28, akorát mi jeho levelup vypadl z paměti :) Musím uznat, že včera jsem se ke konci cítil docela unavený. Tempo hry se zvýšilo a je to znát. Ostatně dnes to nebylo o moc lepší :)

Dnešek byl hlavně dost o odbíhání a různém přeskakování činnotí. Začal jsem mauzoleem a při první větší smyčce po obchodnících jsem zaskočil k hlídané bráně Sorrentie-Vilak. Chtěl jsem si vyzkoušet nově získaný Requiem ...

Hlídku bych sundal i bez něj, obtížností je to ta samá hlídka, co hlídala vstup do Rasmury, ale vhodnější kandidáty jsem zrovna po ruce neměl. Requiem mě potěšil hlavně tím, že při jeho použití neztrácím body za uteklé jednotky, jako je tomu u Písně strachu, která tím pádem pro mě nepoužitelná. Drobnou nevýhodou je akorát to, že vyšší verze jsou samozřejmě manově náročnější a v tomhle jsem zrovna svého barda zanedbal. V současné době mám Requiem jen na 2. úrovni a je to znát. Mistři bardi tomu třeba dost odolávají. Ovšem i tak se z barda konečně stal významný bojovník. Celkem mě překvapilo, že tahle píseň funguje i na zvířata, takže když mi ve Smaragdovém jezeře po zapění zmizela trojice tuponosů, naskočil mi ve tváři škodolibý výraz :D Ale jsou i takové chvilky a nutno dodat, že těch je více, kdy nepřítel odolá.

Využil jsem situace a zašel provést rozsáhlejší test do Khornilova hradu. Klasickým bojem to ještě drhlo. Hlavně trvalo, než jsem zlomil počáteční odpor, takže jsem s radostí Requiemu využil. Stačilo, aby to zabilo jen pár jednotek a hned to bylo rychlejší. Je pravdou, že ta pětice stráží je hodně tuhá a hravě předčí osazenstvo Darthenosova hradu, který je příběhově o značný kus dopředu. Requiem mi tak ušetřil nákup silnějších lektvarů zdraví. Koupil jsem akorát zásobu lektvarů many 50 SP. Byl to zároveň vůbec můj první nákup lektvarů v této rozehrávce. Hlídky jsem pozabíjel, ale prince Khornila jsem ještě nechal být.

Z hradu jsem si to zamířil na sever k dvojici dospělých Yotumů. Zajímalo mě, jak se mi v boji s nimi povede tentokrát a povedlo se. Chvilku poté se mi ohlásila třetí pekelná hlídka a s radostí jsem zjistil, že Requiem zabírá i na pekelné psy :)

U Yotumů mě zarazila akorát jedna věc. U Gaulena mi při levelupu zbylo dost bodů, tak jsem si otevřel Lov a díky bonusové knize ho navýšil rovnou na 2. úroveň. Po boji mi hra vesele oznámila, že jsem z Yotumů získal zásoby jídla. Původně jsem si myslel, že Lov zabírá jen na potvory ze zvířecí říše, ale masem z Yotuma moje družina očividně taky nepohrdne :D

Pokud jde o levelup, ten byl dneska dost zmatený. Financema jsem sice překročil 100k zlatých, ale nechtěl jsem příliš utrácet, takže tam, kde bylo třeba počkat, jsem nedělal nic a level jsem zvyšoval jen těm, u kterých o nic nepřicházím. Ve finále jsem se tedy zastavil v rozmezí 29-32. Pak už by tratili všichni. On je tu trošku problém i s tím, že jsem se zrovna dostal na hranici, kdy si další postup musím dobře promyslet. Pořád ještě můžu některé dovednosti do konce hry vytáhnout od nuly do maxima, ale nechci to provést na úkor doplňkových dovedností. Spíš to budu brát na přeskáčku. Barbar je v tomhle třeba jasný, Taktika a Mistrovství zbraní má přednost. U zlodějky už je to celkem jedno, podobně u Gaulena. Budu si to muset opravdu promyslet.

Vzdělávání jsem jinak před nějakou dobou všem dotáhl na 15. úroveň a dál asi pokračovat nebudu. Bonus +40% by mi měl stačit. V současné chvíli už jsem hodně za polovinou hry, takže ten hlavní účel to splnilo. Dál by to byly 2 body navíc, které bych musel buďto z něčeho ubírat, nebo je dokupovat. Dovednostních bodů jsem zatím koupil 28, 29. bod mě bude stát už 8550 zlatých ... to jen pro ilustraci ;) Se současnými financemi si můžu dovolit zhruba 10 dalších bodů, proto váhám.

Ale zpět k postupu ... místo porážky Khornila a vyčištění chrámu Alnaeta jsem postoupil do Devonie. Původně jsem si chtěl jenom otevřít portál, ale nakonec jsem skončil v podzemí a než jsem se nadál, vstoupil jsem do Darthenosova hradu. Shodou okolností mi kalendář ukazoval den 300. Probít se přepadovkama v jeskyni a hradu bylo snadné. Opravdu je to oproti pětici Khornilovo tuhých hlídek znát. Vlastně je to jednodušší i v porovnání s hlídkami démonů, které mě čekají venku v oblasti :) Netrvalo proto dlouho a rozhodl jsem se Darthenose rovnou porazit.

Boj s Darthenosem byl vyrovnaný a hlavně jsem si otevřel přístup do vesnice. Sice jsem asi přišel o jednu hlídku, která mi spolu s princem zmizela (Devonie-Vilak), ale to kdyžtak oželím. Rozhovor byl opět místy zmatený, hra prostě s tímhle postupem ve hře nepočítá, ale s tím se nedá nic dělat. Obzvláště humorné je, když hra popisuje jeho hladové mazlíčky, kterak si vás lačně prohlížejí a vy jste je přitom před chvilkou zabili :D

Nicméně zítra mě čeká princ Khornil a poté chrám Alnaeta a Raznet. Tentokrát už nic na přeskáčku dělat nechci. Chci to mít opravdu hezky systematicky pročištěné. V Rasmuře jsem třeba ještě stále neporazil nejstarší Odendrum, což vezmu právě společně s chrámem Raznet. Podle tuhosti nemrtvých se pak rozhodnu, jestli budu pokračovat přes prince Ovengela, či zvolím jiný postup. Zatím se chci také vyhnout sběru bylinek, to bych chtěl začít až poté, co porazím Arraz Gula a budu mít tedy klid od pekelných psů.

Mimochodem, po té přepadovce v Karraze jsem měl zase na dlouhou dobu klid. Další přepadovka se mi ohlásila až v Devonii a to ve chvíli, kdy jsem měl z hradu namířeno do vesnice. V současné chvíli mi to píše 88 poražených psů.

Eh, málem bych zapomněl. Wyverny v Rasmuře mě přišly nějaké tuhé. Přijde mi, jako by mi něco pro boj s nimi chybělo. Sice padly, ale docela se po tomhle obávám rubínové wyverny v Nagiře.
« Poslední změna: Listopad 25, 2016, 21:10:49 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #19 kdy: Listopad 25, 2016, 22:39:25 »

Dovolím si ještě jeden příspěvek, kdy trochu odbočím od postupu ve hře ...

Před samotnou rozehrávkou v Hard obtížnosti jsem si podobně jako minulý rok připravil tabulky, ve kterých průběžně doplňuju ty údaje, které se v závislosti na zvolené obtížnosti mění. Jedním z nich je velikost zdraví a lootu potvor.

Obvyklý postup spočívá v tom, že jdete od menších a jednotných skupinek až k různým kombinacím. Vždy tak máte hned od počátku o neznámou méně. Příkladem jsou třeba stráže v branách Velegarnu. Celkový počet zkušeností a peněz jen vydělíte čtyřmi. Když pak narazíte na kombinaci vojáků a lučištníků, tak vojáky už jenom odečtete a zbytek rozdělíte mezi lučištníky. A takhle pokračujete dále. Horší to je, když narazíte na elitní lidské jednotky, protože ty se hned od počátku vyskytují ve smíšených skupinách.

Mávl jsem nad tím rukou, vždy se přeci dá najít nějaká cesta, jak to pořešit. Ve hře se totiž objevují kombinace elitních vojáků s elitními mistry a lučištníky o různém počtu členů. Naivně jsem si proto myslel, že to pořeším pomocí rovnic o třech neznámých, jenomže ono se jedná o vzájemné násobky skupin, takže to tímto způsobem řešit nelze :)

Nakonec jsem to udělal jakousi balanční metodou, kdy jsem vyšel z předpokladu, že jde o škálování po 5 XP, což platí pro většinu bestiáře, ale vsadit na to nelze. Pořád mi to ovšem nedalo a pak mě napadlo jedno opravdu hezké řešení ... bard.

V předchozím příspěvku jsem zmínil nevýhodu Písně strachu, kdy její použití může u některých zůčastněných vyvolat úprk z bojiště. Za takovou jednotku družina nezíská zkušenosti ani loot (podobně jako u zdrhlého zloděje). Ovšem přesně tenhle princip lze využít, abych si sestavil vlastní a na sobě nezávislé rovnice. Nakonec bude mít Píseň strachu pro mě přeci jen rozumné využití :D

Legrace bude, jestli vývojáři opravili bestiář a tyhle informace už se v něm vztahují ke konkrétní obtížnosti. Pak by tohle vše bylo vlastně zbytečné. Mno, do rána budu s radostí žít v nevědomosti a těšit se z toho nápadu :) Jinak pokud by někoho napadlo, že se k tomuto dá využít i Aréna, tak nedá. V Aréně nepadá z potvor loot.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #20 kdy: Listopad 26, 2016, 19:20:03 »

Dělení skupin pomocí Písně strachu skutečně funguje, ale je to použitelné jen pro výpočet získaných peněz. Pokud jde o zkušenosti, tak ono to přeci jen počítá i nějaký bonus za rozehnání jednotek, tudíž i za ty uprchlé jednotky stále něco málo je. Nicméně XP za zabití potvory mě netrápí, ty znám, protože jsou stejné ve všech úrovních obtížnosti.

Když už jsem měl výpočet hotový a byl jsem spokojený s tím, že jsem se včera se svým nástřelem perfektně trefil, tak jsem konečně koukl do bestiáře ve hře. Opravdu to opravili a bestiář nyní ukazuje aktuální hotnoty vzhledem ke zvolené obtížnosti. Avšak papírové poznámky už dopíšu.

V noci jsem se patlal ještě s jednou věcí, kterou se mi ovšem podařilo zcela dořešit ještě do půlnoci :) Jde o souvislost mezi nákupem dovednostních bodů a jejich cenou. Jako na potvoru jsem v obou předchozích rozehrávkách někde udělal botu, takže už čistě od pohledu bylo vidět, že to tak úplně nesedí. Když jsem to však nacpal do tabulky a to včetně současných poznámek z Hard obtížnosti, tak to už stačilo k tomu, abych v tom princip našel.

V průběhu noci jsem tedy vypracoval prototyp článku Zkušenosti a trénink, kde je to již použité. Je to vlastně docela jednoduchá závislost a dobře se to řeší výpočtem. Výhodou použité tabulky je, že v ní krásně vidíte, kolik peněz potřebujete v různých obtížnostech na stejný počet bodů apod. Díky tomu se dají jednotlivé obtížnosti snadno porovnávat.

Ale teď zase k dnešnímu postupu ... ;)

Moc daleko jsem se nakonec neposunul. V tomhle jsem za posledními dvěma dny zůstal dost pozadu. Psí přepadovka byla stejná, jako ty poslední, pořád je to štěně, 3 dospělci a jeden prastarý pes. Na druhou stranu jsem se pořád nerozhoupal k levelupu, takže i to má asi vliv.

Po zdolání psů mě napadlo, že bych se možná mohl do Vilaku podívat a vyzkoušet si, jestli by se k doupěti Arazz Gula nedalo dostat už nyní. Cold Land jsem přešel jen s mírnou újmou, půda zde tolik nezraňuje, ale dále na jih už to nešlo. Bez Orbu Valveta by to byla sebevražda. Na jih od Cold Land jsou navíc střední verze démonů, takže i obtížnost přituhuje a v tomhle prostředí prostě nelze družinu udržet v dobré kondici. Navíc jsem zjistil, že bez orbu tu nelze ani odpočívat - tedy vzpomněl jsem si na svůj první pokus před dvěma lety, kdy jsem přechod musel řešit pravidelným pitím lektvarů, ale ty tentokrát nemám vůbec.

Vrátil jsem se proto do Devonie a z druhé strany obešel Věž Hněvu. Bojově je to schůdnější. Uvnitř věže jsem ovšem zaskřípal zuby. Úplně jsem zapomněl na zdejší ohnivé pasti. Tady se prostě vyplatí udržet při životě jen jednu postavu a tu dopovat dokola lektvary ... které jsem samozřejmě neměl :D Strážce už byla proti tomu legrace, byť jsem od něj dostal pořádně na frak :D 4000 HP a dobrá odolnost, navíc mě nechtěl pouštět na tah. Ale co mu to bylo platné, poslal jsem ho za jeho kamarády a z truhly mu uzmul Orb Valveta ... tentokrát to byla opravdu zasloužená odměna.

V Devonii jsem se byl podívat i na strážní bránu do Vilaku a opravdu zdejší jednotky zmizely. Je to sice škoda, ale co se dá dělat. Pokud si pamatuju, je to jinak nejsilnější skupina stráží, co ve hře je.

S orbem jsem se vydal zpět do Vilaku a postupně se prosekal až k doupěti Arraz Gula. Nejhorší je se sem dostat (dvojice Bragoloz), ale pak už přijde na řadu jen pár psích hlídek, což mi nyní přišlo snadné. Nemůžu zkrátka zapomenout na první psí štěně, které mě v této obtížnosti napadlo a málem jsem to nedal :) Nyní kosím i silnější psy jak na běžícím pásu. Rozdíl je opravdu hodně vidět. Ale nebylo mi to nic platné, jakmile jsem narazil na hlídku se samotným Arraz Gulem, musel jsem to vzdát. Pes má taky 4000 HP a i kdybych mu jedním tahem sundal ochranku, je na mě i tak dost silný. Psů se už každopádně nemusím obávat. Silnější přepadovku, než jsou pevné hlídky v doupěti, už hra určitě nevygeneruje.

Do Vilaku jsem samozřejmě nešel s původní výbavou. Využil jsem nové nabídky obchodníka v Devonii a tuším i Varaskelu, kterým se objevilo pár dobrých kousků zbraní. V Devonii jsem sehnal řemdih z crostaminia (poškození lehce přes 50 HP). Stál mě sice 6100 zlatých, ale pokud bych ho chtěl někdy v budoucnu prodat zpět, už teď bych tratil jen 500 zl. Obchodování už mám skoro na maximu a je to zkrátka hodně znát. Lepší řemdih jsem koupil i paladinovi. Je z horšího materiálu, ale zase má +50 k poškození proti démonům. Ve Varaskelu se mi pak povedlo najít pěknou diamantovou katanu (?). Investice do zbraní se mi tedy opravdu vyplatila. Utracené peníze jsem měl navíc za chvilku zpět.

Finančně jsem přesáhl 150k zlatých a dovolím si tvrdit, že finanční krize je už minulostí. Z chrámů si budu za chvilku odnášet další peníze a zabíjení démonů je taky docela výnosné. Pomalu můžu začít rozvažovat nad nákupem dalších dovednostních bodů. Ale to má samozřejmě ještě čas.

Po Devonii se mi v pohodě postupuje i bez levelupu, takže nemám důvod se tím nyní zabývat. Na cestě mě už nic nepřekvapí a u démonů se zatím pouštím jen do slabších hlídek. Chtěl bych tu zkusit pořešit co nejvíc věcí bez levelování a pak si teprve půjdu podat prince Khornila. V ruinách jsem navíc získal souřadnici jednoho z ostrovů na Varas Talak, takže už se pomalu blíží čas, jít si promluvit o nájmu lodě.

Pokud jde o čas, už včera jsem dle Steamu překročil hranici 60 hodin. Je to tedy pomalejší, než loňská rozehrávka v úrovni Veteran. Pochybuju, že bych během následujících 12ti hodin dokázal hru dokončit, ale pod 100 hodin celkem to bude určitě.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #21 kdy: Listopad 27, 2016, 19:49:03 »

Ráno se mi do hry moc nechtělo, ale nakonec jsem skončil až k večeru :D Ještě jednou jsem se pokusil o Arraz Gula na současném levelu, ale po dalších několika neúspěších jsem zamířil do Khornilova hradu.

Princ už na mě netrpělivě čekal. Dal jsem mu dokonce trochu náskok, ale nic se nedalo dělat, musel zemřít ;) Do Cunavarnu jsem si zaskočil pro bonusy od obyvatel vesnice a ihned se otočil pro změnu do chrámu Alnaeta. Nebyla to taková zábava jako minulý rok, o tolik vepředu jsem zase nebyl, ale stálo mě to jen pár odpočinků. Horší to bylo s heroldem Yula, docela jsem ho podcenil a málem se mi to vymstilo. Holt princi jsem náskok dopřát mohl, ale herold se dvakrát po sobě dobře trefil a rázem jsem spěšně nahazoval ochrany :D Ve vesnici jsem si vybral druhou várku odměn a zamířil jsem do Rasmury.

V chrámu Raznet to začalo drhnout. Mumie jsou dost tuhý protivník a vypadalo to tedy na příliš častý odpočinek. Mít větší zásoby jídla, tak to asi neřeším, ale takhle to jinak nejde. Nakoupil jsem 4 dovednostní body a pustil se do levelupu. Postavy mi poskočily okolo levelu 35 a kleričce jsem mohl otevřít první úroveň Odstranění prokletí (sejme všechna prokletí od pekelných psů). Krom toho jsem jí naučil hromadné léčení a hromadnou božskou zbroj. Do hromadné regenerace přeci jen pár levelů chybí, takže jsem otevřel i božský zásah.

Karta se obrátila a průchod chrámem Raznet se výrazně zrychlil. Herolda Yula jsem tentokrát nepodcenil a padl proto poměrně hladce. Za vyčištění chrámu žádný bonus od vesničanů není, což je trochu škodal, ale nedá se nic dělat. Posledním stvořením, které v Rasmuře padlo se stalo Nejstarší Odendrum. Bylo to tedy hodně těsné.

Někde cestou po obchodnících jsem narazil na další oznámení o blížící se přepadovce pekelnými psy a jejich skupina mě opravdu brzy dostihla. Stalo se tak v Sorrentii, protože jsem zrovna mířil za konečným řešením Arraz Gula, ale alespoň jsem to vzal při jednom :) Hned musím také opravit svůj včerejší výrok. Skupina psů byla zase o kus větší a tužší, tedy pro mě už nic zajímavého, ale je vidět, že to nakonec může narůstat dále.

Arraz Gul byl nyní vyrovnanějším protivníkem. V boji mi hodně pomohl bard, protože mě díky Requiemu usnadnil práci s ochrankou, ale do konce boje se mi ho naživu udržet nepovedlo. Přesně o to jedno napití lektvaru many navíc to projel. Klerička se dostala na tah taky o něco později, takže jsem neměl jak naházet ochrany za včasu. Se smrtí Arraz Gula se pro mě uzavřela celá kapitola pekelných psů a zároveň to byl poslední zbývající úkol pro oblast Rasmury.

Chvilku jsem zvažoval, že bych se potácel po Vilaku a pročistil několik lehčích úseků, ale nakonec jsem zamířil do Devonie, kde je démonů taky dost. Souboje s démony moc rád nemám, ve hře jsou jim navíc věnovány hned dvě oblasti, kde se to jimi jenom hemží (Devonie a Vilak). Dokonce jsem si hledal záminku, abych se tomu vyhnul a cvičmo jsem si šel zkusit Pradávného Yotuma, ale po řadě neúspěchů mě opravdu už nic jiného nezbylo :)

Nejjednodušší jsou Severní ruiny. Sice z nich nelze získat bonus za vyčištění hned, ale dá to i tak dost zkušeností a peněz. Bard mi tu s Requiemem celou situaci výrazně usnadnil. Horší to bylo dle očekávání v Jižních ruinách, vyšší verze démonů Requiemu mnohem více odolávají. Přijde mi však, že tu z přepadovek zmizely n-tice Bragoloz, takže to nakonec taky šlo. Hlídky s Tanaxasem byly nepříjemné, ale vyšlo mi to. Po mém dnešním řádění tak v Devonii zůstala jediná hlídka a to ta u chrámu Valveta (je to nejsilnější hlídka démonů a možná dokonce i nejsilnější hlídka hry vůbec). To ona je důvodem, proč nelze získat bonus za Severní ruiny hned.

V Devonii mi na zítřek zbývá ještě projít Karihamovo mauzoleum a otevřít si cestu na souostroví Varas Talak. Vůdce zlodějů jsem taky nechal zatím být, na něj budu ještě pár levelů potřebovat. Družina mi jinak poskočila na level 39-40. Někteří by samozřejmě mohli výše, ale protože mě zítra čeká jako první velká výzva "jen" Ovengel, tak není kam spěchat. Nejprve však prošmejdím ostrovy.

Kleričce se na levelu 40 otevřela hromadná regenerace, kterou jsem rovnou využil právě při boji s tuhými hlídkami démonů (Tanaxové a trojice Bragoloz). U Gaulena jsem s levelupem otálel déle, nebyl jsem si totiž jistý, jak moc pro mě bude významný jeho Otrávený úder. Tahle dovednost naštěstí funguje s jakoukoliv zbraní, jak jsem záhy praxí zjistil, takže bylo rozhodnuto :) Ono je to hlavně teď docela legrační, u některých postav mám najednou plno bodů a nic rozumného už na zvyšování nemám, kdežto barbar nebo klerička by pro změnu body navíc využili. U některých postav jsem tak zase začal cvičit Posilování a přidal jsem Imunitu.

U barda se mi po všech těch dosavadních zkušenostech vkrádá na mysl, že by ho bývalo bylo výhodnější opravdu trénovat spíše jako mága. Mana se sice dá dopíjet z lektvarů, ale zbytečně to v boji vede ke ztrátě kola. Mám ho teď opravdu jako čistokrevného hybrida a je vidět, že by mohl být mnohem užitečnější. Na druhou stranu mu práce s lukem jde, takže ono je to opravdu těžké na rozhodnutí :D Výhodou samozřejmě je, že ho můžu kdykoliv snadno "opravit" pomocí bylinkaření, ale vlastně není důvod. Requiem má význam už jen u démonů, nic jiného mi ve hře vlastně nezbylo - nemrtví jsou vůči Requiemu imunní (Yotumové taktéž). Zůstane mi tak jen Píseň slávy a tu není potřeba sesílat opakovaně po sobě, takže u ní mě dopíjení lektvarů vadit nebude. Tady zase právě potom ocením, když bude schopný bojovat i s lukem.

V tomhle se právě krásně ukazuje, jaký je rozdíl mezi postavou na papíře a postavou přímo ve hře. Trénovat nějaké povolání směrem, který využijete jen v 15-20% obsahu hry, je podle mě plýtvání jejím potenciálem. Bard je nakonec asi skutečně jediný rozumný hybrid ve hře. Paladin je jako hybrid tragédie a Arcane soldiera jsem neměl tu čest zkoušet, ale bude to asi podobné jako u paladina. No a málem bych zapomněl, u barda už mám docvičenou identifikaci a ocenění věcí.

Identifikace je jasné plus, u ocenění nevím. Ono to má asi opravdu vliv jen na to, abyste hned viděli, kolik co stojí. Ale když už ten loot sebou tahám, tak je přeci mnohem jednodušší zajít k obchodníkovi, kde se ty ceny taky přiřadí. Pochopil bych to třeba u toho, kdybych někde musel často řešit přetížení a měl se rozhodovat, co z inventáře vyhodím. Samozřejmě všechno drahé bych si v takovou chvíli ponechal, ale přesně pro tyhle případy u sebe nosím transportní krystal, abych se do podobných problémů nemohl vůbec dostat :D Ocenění předmětů je sice jen jeden dovednostní bod, navíc to má jen 18 úrovní, ale pořád je to 18 bodů, které lze investovat mnohem rozumněji. Naštěstí mi to nikde nechybí ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #22 kdy: Listopad 28, 2016, 19:52:57 »

Kde jsem to ... jo už vím ;)

Dneska jsem chtěl ještě doprobrat včerejší myšlenku k užitečnosti postav, ale nechám si to až na zítřek, popř. po dohrátí této rozehrávky. Bude to asi o poznání obsáhlejší.

Ještě než jsem se vrhl na ostrovy, tak jsem si to šel zkusit znovu vyříkat s vůdcem zlodějů, ale opět jsem dostal výprask. Vzteky bez sebe jsem dorazil alespoň do Geldry a sundal Pradávného Yotuma :D Yotum se najednou složil jak přezrálá slíva. Díky tomu jsem se dostal k perma požehnání Taliet.

Ostrovy jsem vzal systematicky tak, jak mi souřadnice nabídl deník. Na první průchod jsem nedal akorát zemního elementála a zlatou wyvernu. Hrobku Yandry jsem prošel a s velkým skřípěním zubů a nadávkami jsem dokonce složil strážce hrobky (asi 10 pokusů). Tím mám hrobky komplet, ale level jsem stále držel stejný, proto jsem neměl ještě na wyvernu apod. Obchodník v Devonii mi nabídl pár lepších kousků zbraní, tak jsem neváhal a koupil je. Rozdíl mezi cenou nákupu a odprodeje je 200 zl, takže časem to můžu zase v pohodě s malou ztrátou prodat a koupit něco lepšího a silnějšího. Přesně tohle je velká výhoda dovednosti obchodování.

Takto připraven jsem vyrazil do Nagiry, kde jsem si osvěžil pamět s taktikou proti wavernám a po vyčištění útesu od wyvern jsem vyrazil za Ovengelem. Hradem jsem prokličkoval celkem dobře, elektrické pasti jsem procvičil už v hrobce Yandry a vyplatilo se. Přijde mi, že už mi to oproti předchozím dvěma rozehrávkám jde mnohem lépe :) Ovengel byl taková třešnička na dortu, levelem jsem ho předběhl, takže mě ani moc nepotrápil.

Do chrámu Golota jsem ovšem nevstoupil, nejprve jsem vyrazil zpět na ostrovy. Předtím jsem ovšem polevelil :)  Zlaté wyverně jsem vysvětlil, že to předtím byl omyl, ... nedal jsem jí nejmenší šanci  ... :D Podobně snadno padl i zemní elementál. Družina je nyní připravena téměř na cokoliv.

Levelem jsem se dostal na úroveň 42-44, což bylo tak akorát, abych si to šel vyříkat s vůdcem banditů. Opravdu jsem ho najednou složil hned na první pokus. Bylo to sice o fous, ale všechny v družině jsem udržel na živu. A to i bez lektvarů proti krvácení. Paladin, který na tom byl nejhůř, prostě jenom pil lahvičky s elexírem zdraví, o zbytek se starala regenerace a klerička, která sice umí zastavovat krvácení jen na první úrovni, ale stačilo to, aby mu udržela dvoukolovou rezervu. Jinými slovy stačilo, abych jednou nebo dvakrát minul a padl by.

Teprve poté jsem napochodoval do chrámu Golota a připadal si, jako bych měl obtížnost nastavenou na Classic :D Vyhráno rozhodně nemám, démoni mě ještě potrápí, ale překvapilo mě, že v poslední třetině hry se objeví takto výrazný zlom v obtížnosti. Jenom herold Yula dával tušit, že kdyby chtěl, tak mám co dělat. Jenomže on místo útoku summonoval kostlivce, takže mi to výrazně usnadnil.

V tuhle chvíli mám tedy hotovou většinu oblastí, chybí už jen systematické čištění Vilaku a čarodějnice Vilowie v Nagiře. Vilak určitě na jeden zátah nepůjde, ale jelikož se mi nyní zpřístupnili titáni, tak to budu prokládat právě souboji s nimi a čištěním chrámů elementálních bohů. Z vedlejších úkolů mi zbyla už jen donáška rohů nejsilnějších verzí démonů, což splním právě až ve Vilaku a zmíněná čarodějnice Vilowie. Odhaduji to tak ještě na 10 hodin ve hře, než dosáhnu finále.

Finančně jsem se vyškrábal na hranici 300k. Mohl bych být už přes, ale dost mě dneska stálo několik dovednostních bodů a nákup nových zbraní. Nicméně tohle už je více než dostačující rezerva. Bylinky stále ještě nesbírám :) Vypadá to, že si to nechám až na konec, pokud by mi začalo téci do bot. Ten obrat v obtížnosti oproti počátku je hodně znát. Skoro se až nedivím, že existují mody pro zvýšení obtížnosti ;) Pro někoho může být tahle změna celkem nepříjemná, ale mě to naopak těší, protože konečně mám navrch zase na chvilku já :D

Hlavně to ukazuje to, co mám připraveno až pro shrnutí postav. Nemám zrovna to nejsilnější, co šlo poskládat a ještě se třeba ohledně bylinkaření držím dál a přesto postupuju. Pokud podle mě nezvořete základ družiny, tak si klidně dokážu představit, že si pro Hard místo barda dáte mága apod. Stěžejní je čtveřice postav, které určují tempo a ty mít musíte. Jistá variabilita tu zkrátka pořád je.

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #23 kdy: Listopad 30, 2016, 07:46:55 »

Včera jsem neměl na hraní tolik času, takže jsem se příliš daleko neposunul. Level postav mám stále v rozmezí 43-44, s levelupem čekám na příhodnější chvíli. 2 levely u každé z postav už by to asi byly.

Jak jsem psal v předchozím příspěvku, z map mi zůstal už jen Vilak. Geldru a Pernitii nepočítám, protože v Pernitii se bojuje jen s titánem a v Geldře už jsem prastarého Yotuma porazil, takže mi zůstal taky už jen titán. Vilak mě ovšem včera mile překvapil. Jak nemám jeho čištění rád, tak mi to docela odsýpalo. Docela mi to usnadnil bard s Requiemem. Krom jihu, kde je to opravdu tuhé, jsem na výraznější odpor nenarazil, ale je opravdu příjemné, když se člověk nemusí s těmi silnějšími (početnějšími) hlídkami patlat pořád dokola v plné síle. Šetří to tedy jak čas tak i jídlo, protože jsem nemusel tak často odpočívat. Manu jsem pokrýval hlavně z lektvarů.

U Requiemu jsem si všiml ještě jedné věci, kterou sleduju už od Devonie. Síla písně je nejspíše závislá i na levelu barda. V Devonii mi třeba silnější verze démonů zcela odolávaly, ale ve Vilaku už to dokáže "ukecat" i je. Tedy vyjma poslední trojice démonů v žebříčku.

Čistit Vilak jsem začal od západu, od Sorrentie, takže při první příležitosti jsem si to zašel vyříkat s Vilowií do Nagiry. Moc šancí proti mě neměla, dokonce bych řekl, že souboj s ní byl až moc jednoduchý.

Kvůli bonusu za JZ oblast Vilaku jsem musel nakonec porazit i jednu z tuhých hlídek střežících průchod do jižní části. Původně jsem to nechtěl ani zkoušet, ale pak jsem si řekl, že za to přeci nic nedám a vyrazil jsem. Souboj to byl kupodivu vyrovnaný, Requiem selhal, takže jsem musel bojovat s komplet hlídkou, ale jasně to ukázalo, že přesně tohle je pro mě už limit, co si tu můžu ještě dovolit. Nijak to nevadí, vrátím se později a pak pořeším i zbytek oblasti ;) Jsem rád, že jsem se vůbec takhle daleko dostal, protože jsem to opravdu nečekal. Jih Vilaku je zkrátka test připravenosti družiny na finále a do toho mi ještě dost věcí chybí. Průchodu přes hlídku jsem však využil ještě k tomu, abych si odkryl přístup k oltáři Valveta.

Pokud jde o Xabraluze, toho jsem zatím jen obešel. Mohl bych sice díky tomu snadno získat požehnání Valveta, ale chci si s Xabraluzem vyzkoušet i boj, což je nyní mimo mé schopnosti, tak se k němu vrátím později.

Z Vilaku jsem zamířil zpět do Devonie a nalodil se na Tilion. Eye of Taliet mi nyní umožnilo přepravu za titánem Nifonte, kam jsem taky hned vyrazil. Nifonte je nejslabší a obvykle nepředstavuje větší výzvu, ale tentokrát mi přišlo, že si ani neškrtl. Pokud by se to mělo opakovat i u Xilionte, tak bych snad řekl, že jim někdo upravil obtížnost. Rozhodující je samozřejmě Kronante, jeho porážka je jasný signál, že je družina plně připravena.

Dnes mě tedy čeká návštěva chrámu Nalaet a pokud vyzbyde čas, tak bych měl zamířit za Xilionte a po jeho porážce do chrámu Taliet. Tipuju, že tyhle tři věci bych mohl dát ještě bez levelupu. Finanční a zkušenostní přínos bude značný, takže si budu moci zase dokoupit větší množství dovednostních bodů a pořád by mi měla zbýt dostatečná finanční rezerva. Tohle se totiž blbě odhaduje. V současné chvíli jsem sice překročil 350k zlatých, ale cena tréninku už překročila 10k zlatých, takže 100k padne jak nic. Pořád přitom musím mít na paměti nákup lektvarů, lepších zbraní apod. Nicméně teď už by to mělo být vyrovnané, takže bych si měl vystačit s rezervou právě okolo 100k. Uvidím podle dovedností.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #24 kdy: Prosinec 01, 2016, 22:30:22 »

Včera jsem se ke hře nedostal, musel jsem si udělat krátké volno. Dneska jsem tomu taky moc nedal, ale po předchozí zkušenosti s Nifontem jsem si řekl, že bych se podíval i Xilionteho. Namísto do chrámu Nalaet jsem proto zamířil do Geldry.

Honička s Xiliontem byla zajímavá, ale nakonec jsem ho dohnal. Boj byl opět nějak snadný. Xilionte má jen o 1000 HP navíc a o moc víc se nebránil. Začalo mi to být až podezřelé, takže jsem dobral zásoby jídla a vyrazil do Pernitie za Kronantem. Bylo to tak akorát, zásoby na 4 dny jsou pro průchod pouští hodně našponované, na bloudění to opravdu není. Sice jsem měl v batohu zásobu obilnin na jeden den, ale to by mě moc nepomohlo. Na JV pouště jsem na konci 4. dne konečně spatřil titána :)

Tentokrát už to bylo jiné. Kronante byl mnohem vyrovnanější a opravdu si to opět chtělo během boje dávat větší pozor, takže minimálně tento titán zůstal stejný. Božská zbroj tu byla velmi užitečná.

Nakonec jsem tedy na levelu 43-44 zvládl všechny tři snadno dostupné titány. Zkušenostní zisk je znatelný, k tomu mám v kapse 3 duše s bonusem k atributům a samozřejmě mě čekají 3 chrámy. Ty už jsou tedy na zítřek ;) Čekal jsem to tedy horší.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #25 kdy: Prosinec 02, 2016, 14:47:50 »

Ráno jsem si ke hře opět edl a teď jsem si zrovna udělal pauzu na kafe, takže mám chvilku na zhodnocení dosavadního postupu.

Nejprve jsem se vydal do chrámu Nalaet. Čištění přepadovek a spol bylo dobré, jen herold Yula byl trošku tužší. Řekl bych, že byl celkem vyrovnaný. V chrámu Taliet to šlo podobně, přepadovky o trochu zesílily, ale nic extra odlišného. Ovšem herold Yula překvapil, ostatně jako vždy :) Herold Yula v chrámu Taliet má sice málo zdraví, ale je rychlý a umí dost nebezpečná kouzla. Udělal jsem pár pokusů a pak to vzdal. Bylo na čase polevelit.

Z levelu 43-44 jsem se postavy vytáhl na level 49-50, abych udržel stejnou lajnu. Dokoupil jsem k tomu 7 dovednostních bodů, takže nyní jsem na celkovém počtu 45 dokoupených bodů každému. Finančně se pořád držím přes 300k zlatých. Výcvik dovedností jsem vzal už víceméně pocitově, jen kleričku a barbara stále vedu vytyčeným směrem. S tímto jsem se vrátil do chrámu Taliet.

Nyní už jsem rychlost herolda dorovnal a měl jsem dostatek času zakouzlit veškeré ochrany. V tu chvíli už byl boj o poznání snažší, byť jsem párkrát musel sáhnout i po lektvarech zdraví. Po jeho porážce jsem mohl dolevelit i zbývající dva členy na level 50 (barbar a paladin stále zaostávají).

Nabral jsem zásoby a vyrazil do chrámu Kersketa. Zdejší přepadovky jsou poměrně specifické, protože většinu jich tvoří mumie (silnější varianty a kombinace). Souboje jsou tedy takové zdlouhavější a celkově to bylo náročné na lektvary many, protože u většího střetu je dobré udržovat regeneraci. Na druhou stranu časově jsem se vešel do 2,5 dne. Herold Yula v tomto chrámu sice taky není nijak slabý, ale souboj byl vyrovnaný.

Nakonec mi tedy nezbylo nic jiného, než se vrátit na jih Vilaku. Vzal jsem to pro změnu východní stranou, kde je stejná hlídka, s jakou jsem již bojoval minule na západní straně. Překvapila mě však stejná tuhost. Převahu jsem sice získal rychleji, ale boj jinak o moc snažší nebyl. Vlastně bych se divit neměl, protože z pohledu démonů jsem se ve skutečnosti oproti minulému střetu příliš nevylepšil. Naneštěstí jsou tohle zdejší středně silné hlídky, takže mi to přidělalo pár vrásek na čele. Nabírat zkušenosti už není kde a na bonusy zatím taky sahat nechci (krom bylinkaření jsem nevyužil ani duše předchozích třech titánů). Je tedy pravdou, že v rozehrávce Veteran začala družina v této fázi taky excelovat až okolo levelu 55, co si tak vybavuju.

Pravděpodobně budu muset tedy postavy vytáhnout ještě o pár levelů, co mi dosavadní zkušenosti stačí a holt se smířit s pomalejším postupem. Možná mi v tom pomůže Requiem, ale po minulé zkušenosti čekám, že bude mnohem častěji selhávat. Každopádně mi chybí ještě dvě perma požehnání, to mi taky může trochu pomoci a pokud jde o obchody, v nich už se vyskytuje zboží z ulnala ... dobré, ale pekelně drahé :) Bojovníky jsem trochu pocvičil ve zbroji (5-6 bodů), aby kdyžtak mohli vzít něco těžšího na sebe, ale je to spíš jen taková psychologická pojistka :D Ulnalová těžká zbroj třeba vyžaduje zátěž 92 bodů. Barbar s paladinem mají 80 a to by ještě museli shodit rukavice, přilby a boty.

Od konce hry mě dělí odhadem 5 hodin.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #26 kdy: Prosinec 02, 2016, 21:48:13 »

Myslel jsem, že bych to dneska dorazil, ale po tom kafi už se mi moc nechtělo :D Večer jsem akorát zkusil další hlídky na jihu Vilaku. Všechny pevné, vyjma vstupu do jezera, jsem porazil, k tomu i pár přepadovek, ale je to opravdu náročnější. Hlídku u jezera jsem zkusil, v jednom z pokusů to dokonce vypadalo nadějně, ale nakonec se mi dva démoni zaměřili na kleričku a bez ní to už nemělo smysl.

Je vidět, že by zvednutí atributů asi stačilo, tedy i bez zvedání levelu. Ostatně je to jen o několik kol více než v Classic obtížnosti. Tuhostí útoků mi to jinak přijde stejné, jen je potřeba ustát začátek a získat si převahu. U bossů je to pak třeba jen natažené o jejich větší HP, jinak to nemá moc čím jiným překvapit. Když jsem to v Classic dokázal dojet s levelem pod 50, tak musí analogicky existovat i způsob pro hardcore a ten vidím právě v navýšení atributů. Postavy mají třeba malé zdraví, což je výsledek jiného rozvoje postav. Klerička má u mě paradoxně více životů než barbar :) Dost mě to tedy láká ty tři duše titánů spolykat, ale zase si říkám, že na tohle je vždy času dost :D

Nejhorší je, že jih Vilaku má zrovna docela dost náhodných přepadení, takže budu muset zatnout zuby. Jinak pokud jde o Requiem, to nemá prakticky ani smysl sesílat. Výsledek je na počet lektvarů many tristní. Místo toho sesílám Píseň slávy, což alespoň "mírně" boostne postavy v družině. Svým způsobem jsem tam, kde minulý rok s mágem a jeho rozbitím zbroje. Taky moc k ničemu jinému nebyl, ale tahle jediná věc mu šla perfektně ... tedy můj bard navíc docela slušně střílí z luku ;)

Ne, nechci barda hanět, v druhé třetině hry mi některé věci významně usnadnil a pořád je ještě dost užitečný (píšu teď jen o boji!). Mág byl pro změnu velmi platný do poloviny hry, takže ty role mág-bard jdou jakoby proti. S mágem by to bylo možná vyrovnanější v průběhu celé hry, je pár věcí, které mi na počátku pily krev a které by mág vyřešil, ale bard opravdu exceluje v té řekněme střední části a ještě na něj lze převést dost užitečné dovednosti. Druhý zloděj v zadní řadě by se mi teď na jihu Vilaku hodil více, ale opět je to spíše jednoúčelové použití. Jeho výcvk by byl dražší a to se prostě kvůli tomuhle jednomu úseku hry nevyplatí. Nehledě na to, že tu diskutuju přesně nad stavem, kdy jsem na levelu 50 a bez využití bonusů z duší titánů apod. Už jen tím by se mnohé změnilo. Jenomže tentokrát mi o nízký level na konci hry nejde.

Zajímavým se stává nyní paladin. Za situace, kdy si dám 1-2 souboje bez odpočinku, tak více využívám jeho poolu many. On sice dost dělá ten jeho palcát (jeden s bonusem proti démonům, druhý s bonusem proti nemrtvým), ale má větší max. damage než barbar :D Auru ochrany používám jen zřídka, spíš jen když si při nějakém tuhém souboji vzpomenu, ten efekt je opravdu dost diskutabilní. A to nemám na mysli jen poslední část hry! Tohle se asi nejvíc uplatní u družin, kde se rychlosti nedává taková priorita, takže to více vynikne. Oproti klasickému bojovníkovi je paladin z pohledu speciálních útoků opravdu lepší, ale zase je to vykoupeno tím zdravím. Díky specifickému výcviku je to u mě postava s nejmenším množstvím HP. Po těch současných zkušenostech bych se u něj na nějakou Auru ochrany vyprdl :) Kdyžtak úplně stačí pocvičit Fast reflexes do maxima, což vyjde bodově lépe a zbytek co nejdříve nacpat do speciálních útoků, a občas navýšit zbroj (ochromenému paladinovi je uhýbání k ničemu).

Tušil jsem to už při Classic rozehrávce, ale teprve nyní je vidět, co postavy dokážou. Samozřejmě, pokud bych se kdy dokopal do Ironman modu, tak je u mě družina jasná, ale pokud jde o čistý Hard, tak tady prostě spíš závisí na tom, jak ty postavy umíte využít, protože svoboda ukládání Vám více než dostatečně ulehčí frustraci z horšího výběru družiny. Ostatně Hard obtížnost rozehrává hráč, který už o hře něco ví, takže by rozhodně neměl dělat příliš "školáckých" chyb ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #27 kdy: Prosinec 03, 2016, 12:41:17 »

Pomalu jsem se od rána začal prosekávat jihem Vilaku, abych si nejprve odklidil z cesty všechny slabší přepadovky, ale v jednu chvíli mě přeci jen napadla stejně silná skupina, jako je hlídka u jezera. Jen tak jsem to zkusil a měl jsem docela štěstí. Po chvilce jsem se tedy znovu rozhodl porazit hlídku u jezera, ale pár loadů to bylo :)

Na jihu je v přepadovkách ještě jedna stejně silná skupina, ale do třetice mi to vyšlo úplně perfektně a tu třetí jsem sundal nejsnáze. Pak už mi nic nebránilo oblast dočistit a inkasovat bonus. Od chrámu Kersketa si tu vedu zase čárky, tak jsem schválně porovnal rozdíl. Za jih Vilaku je o nějakých 1600 XP méně, ale těch přepadovek je 20, tedy o dvě méně, než jsem napočítal u předchozích rozehrávek. Podobně to bylo i v chrámu Kersketa atd. Je to tedy opravdu úměrné počtu přepadení, ale počet přepadovek není zase snížen nijak dramaticky (vyjma extrémů, jako byla cesta v Sorrentii).

Dobral jsem zásoby i vyrazil doprostřed jezera za titánem Veliorontem. Trochu jsem se ovšem přepočítal. Zde zatí moje družina na levelu 50 skončila :D Nyní už budu muset opravdu polevelit. Usekal jsem ho akorát do poloviny.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #28 kdy: Prosinec 04, 2016, 11:18:24 »

Chtěl jsem napsat, že jsem včera konečně došel ke svému cíli, ale to ono to bylo vlastně dnes v 00:46 :D Nakonec se finále trošku protáhlo.

Zamířil jsem do Devonie, ale pořád jsem s tím tréninkem váhal, tak jsem si řekl, že zkusím ještě tu hlídku před chrámem Valveta. Nicméně jsem předtím spolykal všechny tři duše titánů (+12 do atributů permanetně), protože mi bylo jasné, že tady už by to bylo více o štěstí. Efekt byl nečekaný, souboj proběhl přímo ukázkově. Po něm se mi zapsal bonus za Severní ruiny a začal jsem znovu uvažovat nad Veliorontem :) Pomalu jsem se tedy otočil a zamířil do Vilaku.

Velioronte je normáně opravdu tuhý titán. Kronante bývá třeba překvapením po lehčím Nifontovi a Xiliontovi, ale to je spíš díky jeho nadmíře fyzického útoku a vyčerpáním z hledání titána v poušti. Velioronte má jednotlivé složky útoku silné všechny. Když vám po postavě sáhne za 250 HP, tak to někteří nemusejí přežít ... v družině mám postavy, které ani přes ty duše titánů nedosáhli na hranici 300 HP. Paladin se zastavil na 288 HP a ani ti nejživotnější pak nedosáhli na 400 HP.

Hranice 300 HP je však pro přežití postavy již dostačující. I když postava inkasuje 250 damage, pořád má rezervu, aby např. dopila lektvar. Nehledě na to, že takto silné útoky nenásledují hned po sobě. Vždy jde hlavně o začátek souboje, než klerička nahodí vše potřebné a sníží tím příchozí poškození. U dlouhých soubojů jsou pak nebezpečné ty, kde může dojít k značnému nasčítání negativních efektů. Příkladem je Xabraluz, který je zkrátka mimo mé schopnosti. Kvůli němu už bych musel opravdu polevelit a možná i využít dalších bonusových ingrediencí.

Duši Velioronta jsem totiž už nepozřel, stejně tak žádný z pařátů nebo rohů démonů, popř. wyverních vajec. Bonus z toho všeho by byl hezký, ale když se mi na levelu 50 podařilo prorazit jen s menší výpomocí, chtěl jsem to zkusit projít i dál. Pokud jde o bonusy vůbec, krom perma bonusů z požehnání jsem využíval jen cauldrony, což je dost náhodné a za celou hru jsem zkonzumoval max. do 10ti dávek bylinek (hlavně hbitost, pak pár do energie). Jednalo se samozřejmě o bylinky, které mi Gaulen nacházel sám od sebe, pořád platí, že jsem až do konce hry žádné netrhal. Dovednost bylinkaře jsem tak využíval jen títmo pasivním způsobem.

Před vstupem do chrámu Valveta jsem si odskočil do Arény pro speciální artefakt a pak ho obětoval u oltáře Golota. Tím mi zbylo už jen jediné požehnání a to +5 bodů k síle od Valveta, ale s tím jsem počkal až před samotné finále hry (pořád jsem doufal, že bych mohl Xabraluze porazit :) ). Aréna proběhla hladce, jen Romegora jsem si musel zopakovat. Má o dalších 500 HP více a je to na délce boje znát. Chybělo mi opravdu málo, ale párkrát se mu podařilo mě vystunnovat a to ozhodlo. Napodruhé jsem mu to vrátil :) Bojoval samozřejmě můj barbar. Z Arény jsem zamířil na kolečko po obchodech a pak do chrámu Valveta.

Chrám Valveta nemám moc rád. Hlídek je zde sice málo, ale takhle před koncem už se člověk spíš vidí rovnou ve finálním souboji. Navíc je potřeba sebou tahat kupu svitků na uhašení plamenů, jinak se tu i blbě chodí. Nejhorší je souboj se dvěma Nočními můrami. Jeden je v rámci přepadení, druhý je jako pevná hlídka před vstupem k heroldovi. První souboj mi moc hladce nevyšel, ale u pevné hlídky jsem pozměnil taktiku a prošel přímo ukázkově. Obecně, hvězdicemi jsem se snažil moc neplýtvat, byť upíři a Noční můry mohou krvácet, takže na slovo přišly spíše konvenční zbraně.

Chrám byl vlastně taky prvním místem, kde jsem více sáhl po klerických útočných kouzlech, resp. po nejsilnějším útočném kouzle - Ray of the Gods. V Classic obtížnosti hrála tahle kouzla prim, ale už ve Veteran ten efekt nebyl takový a v Hardcore je to spíše plýtvání manou a dovednostními body. Mana je tu zkrátka potřeba na pečlivé udržování ochran. Přesto to ve dvou případech docela pomohlo. První je boj s pěticí Pradávných upírů. Dá se to i bez toho, ale pokud se útoky upírů sejdou a většina se rozhodne začít s Frostballem, pak je to hodně o štěstí. Je proto potřeba hned ze začátku co nejvíce upírů z boje vyřadit a právě Ray of the Gods dokáže Pradávného upíra zabít i na jedno zakouzlení anebo ho hodně načít. Druhým případem je hlídka u oltáře, kde je Noční můra a Král lichů. Král lichů může dělat docela problémy, ale opět ho lze na pár zakouzlení Ray of the Gods z boje vyřadit. Celý souboj to výrazně zjednoduší a urychlí.

Po likvidaci poslední hlídky, kterou byla dvojice Prokletých elementálů, jsem zamířil na poslední nákupy a pro bonus od Valveta (Xabraluze jsem ani nezkoušel, dopadlo by to stejně jako předtím :D ). Rozprodal jsem, co se dalo a dokoupil zásoby lektvarů. Syslit jsem začal už o pár dní dříve, ale to spíš z toho důvodu, že jsem si nebyl jistý, jestli přeci jen nebudu potřebovat rezervu na trénink a nákup výzbroje (používal jsem stále ty zbraně, které jsem koupil v Devonii před návštěvou Vilaku). Financema jsem tím pádem překročil 400k zlatých.

Finální souboj mě ovšem zarazil. To i Velioronte byl tužší :) Poslednímu strážci prostě vyšší množství zdraví nepomohlo a neměl mě hlavně už čím překvapit. Spotřeba lektvarů byla minimální, táhl jsem sebou zbytečné zásoby. Nehledě na to, že mi stačilo jen pár středních lektvarů zdraví. Nejžitečnější tak byly opět lektvary many, kde se ty nejvyšší opravdu vyplatí. Klerička měla ke konci pool many přes 250 bodů, takže rychlé doplnění o 200 bodů pomocí lektvarů už je na místě.

Nijak veliká nebyla ani spotřeba hvězdic. Paladina jsem už mnohem dříve naučil Krvácející útok, takže spolu se zlodějkou dokážou způsobit masivní krvácení i bez toho. Nebezpečí tak představovalo jen strážcovo podpálení, na které jsem zapomněl a tak jsem štít proti elementům vztyčil docela pozdě. Být boj o několik kol delší, asi by to mohlo začít působit potíže (přesně na tomhle jsem dojel při souboji s Xabraluzem). Naštěstí podpálení od strážce nenarůstá tak rychle a těch jeho 3000 HP navrch je ve skutečnosti jen 4-5 kol navíc.

451. den ve hře jsem tak se svými postavami na levelu 50 hru dokončil :) Pokud jde o čistý čas, opět se tu liší údaj ze Steamu a z popisku souboru. Steam píše 105 hodin, soubor uvádí 76,5 hodiny. Osobně bych spíš věřil tomu souboru, ale je fakt, že 30 hodin se v tom množství dní, do kterých jsem měl hru rozloženou, může snadno ztratit.

Tím jsem si splnil svůj sen a do jisté míry i povinnost :) a hru dohrál na všech třech "významných" úrovních obtížnosti. Pokud jde o Ironmana, poměrně brzy jsem při rozehrávce v Hardcore pochopil, že tenhle styl hraní by mě moc nebavil. Zcela upřímně, Lords of Xulima je dlouhá hra a tři rozehrávky v rozmezí 2 let jsou prostě příliš. Průběh hry je pořád stejný, takže to má tendenci často spadávat v pouhou rutinu a ta by u Ironmana byla ještě větší. Možná někdy v budoucnu, ale spíše teď své usílí vrhnu zase na web a směrem k jiným hrám.
IP zaznamenána
This is the end ...
 

+ Rychlá odpověď