60 hodin za mnou ...
Využil jsem volnější chvilky a zase se více do hry ponořil, takže z toho mám hned souhrn za dva dny.
Hall of Insanity byla kupodivu nějaká rychlá na postup a vlastně tu krom dvou Power Orbů nic moc nebylo. No, možná bylo, ale ze zdejších truhel jsem nedokázal otevřít ani jednu
V úvodním sále je trojice sfing, každá položí jednu otázku a po správné odpovědi se deaktivuje silové pole poblíž. Nicméně polem se dá projít i tak, akorát dost zraňuje. Odpovědi jsou celkem srozumitelné, navíc jsem zjistil, že jsem si je odnesl už z Golden Pyramid.
Nyní už mi zbylo jen dokončení dungeonu pod Castle Whiteshield. Na dvojici démonů nebo devila jsem pořád nestačil, ale nakonec jsem s nimi docela vyběhl. Vyrazil jsem dveře a vylákal je ven. Pomocí kouzla Jump jsem udržoval odstup a střílel do nich. Chodby jsou celkem dlouhé, takže u démonů to vyšlo výborně. U devila jsem musel zapojit i kouzlo Time Distortion, které družinu přenese na začátek dungeonu, takže když jsem byl na konci trasy, zakouzlil jsem Time Distortion a mohl jsem devila hnát opačným směrem, což už na něj stačilo.
Rébus jsem však nevyřešil. Poskládal jsem jednotlivé části písně, jak si myslím, že jdou za sebou, ale nemám ponětí, co s tím dál dělat. O nic lépe na tom nejsem ani s rébusem z dungeonu pod Castle Bloodreign. V principu to asi ani nepotřebuju, protože jejich jediný smysl je asi jen heslo k truhlám v hradě. Zatím jsem to tedy odsunul stranou a vrátím se k tomu kdyžtak později.
V Castle Whiteshield jsem našel ještě několik skrytých místností, takže jsem si tu zabojoval is Black Knihty a Crusadery. Teprve teď to byl průzkumu západní mapy (vyjma hluboké vody, to přijde na řadu až naposledy). Družinu jsem poté jednotně vycvičil na level 15 a přesunul se do Swamp Town.
Bažiny v okolí měta se skládají zhruba ze čtyř polí. Obtížnost není vysoká, takže nejvíc času zabraly hlavně poznámky. Je tu toho opravdu hodně. Nejkouzelnější bylo narazit na tekutý písek, což zabije první dva členy družiny atd. Od té chvíle jsem si pečlivě hlídal, jestli mám aktivní levitaci
Několik lebek na výhodě mi poskytlo radu, co mám ve hře dále dělat, ale to už mi došlo dříve. Je to tu spíš kvůli tomu, kdyby se někdo rozhodl vydat ve hře na počátku úplně jiným směrem, což je klidně možné.
Nepřístupné mi však zůstaly oba zdejší dungeony (Tomb of Terror a Maze?), jelikož nemám ani jeden z klíčů. Ovšem to mi moc nevadí. Maze bude určitě dost tuhé a v Tomb of Terror to bude zase samý nemrtvý. V tomhle jsem dříve zapomněl zmínit jednu věc. Tužší nemrtví umí postavě způsobit magické stárnutí, což jsem hodně pocítil v jeskyni pod Swamp Town. Ork už je třeba statný šedesátník
Dokud nebudu mít přístupnou fontánu mládí, budu se tomu raději vyhýbat. Další zajímavostí jsou podivné sochy na jihu, které vyžadují docela vysoké poplatky za nějaký zatím mě neznámý bonus. Celkem se do toho nacpe asi 1,5 mil. zlatých a to se mi teď obětovat nechtělo.
Z bažin se dá teleportací poměrně snadno dostat na sever na velký zamrzlý ostrov. Je tu taky několk zajímavých soch, ale ty mají bonus jasný - za poplatek dočasně navýší určitý atribut o 100 bodů. Na východě ostrova je Dragon Cave (nic pro mě) a na západě Castle Dragontooth (sídlo King of Evil). V hradu se to bez boje neobejde, ale nic tuhého. Hned jsem využil předávku artefaktů zla a še se podívat, co je potřeba pro vstup do dungeonu.
Otázka směřuje na počet jednotek, které zaútočily na výspu vlkodlaků. Vyřešit to de celkem dvěma způsoby. Ten klasický ...
Každá ze soch říká, kolik legií se čeho účastnilo. Jedna pak navíc obsahuje důležitou informaci a to, kolik měla legie členů.
Řešení:
20 (z hradu vyrazilo) - 10 (šlo jiným směrem) - 5 (padlo mimo) = 5 legií
Poslední socha byla postavena na počest 4 legiím, které při dobytí výspy padly a zároveň říká, že padlo 16 000 vojáků:
1 legie tedy obsahovala 16 000 / 4 = 4000 vojáků
odtud pak jednoduše
5 x 4000 = 20 000 a to je odpověď
Poměrně snadno to jde ovšem i odhadem:
Socha u vchodu říká, že z hradu vyrazilo celkem 20 legií. Pak už stačí jen najít sochu, která obsahuje přepočet legií na vojáky (4 legie - 16 000 vojáků). Díky tomu je jasné, že hledané číslo bude obsaženo v řadě:
0, 4000, 8000, 12 000, ..., 80 000
Postupným zkoušením se tak dojde ke správnému číslu 20 000.
Do samotného dungeonu jsem se podíval později, vlastně jsem jím končil dnešek a chybí mi ještě jeho kompletní zmapování (mám ho zatím jen vyčištěný).
Z velkého ostrova se dá pomocí teleportace dostat postupně i na trojici menších ostrůvků na západě. První obsahuje fontánu s bonusem +200 HP každé potavě a jeskyni Cursed Cold Cavern.
Jeskyně je v podstatě oddychovka, není tu nic extra tuhého, vyjma jednoho Black Knihta, který tu funguje asi jako boss. Složitost jeskyně totiž spočívá v něčem jiném a to jsou zdejší hádanky soch. Nejsou povinné, ale odměnou za jejich zodpovězení jsou docela užitečné tipy a v jednom případě i heslo pro aktivaci fontány mládí (to už z nám z Golden Pyramid).
Dvojice otázek byla celkem snadná, ale u dalších dvou, resp. jedné, jsem se opravdu zapotil. Tápal jsem tu s přesným porozumněním zadání. Paradoxně jsem řešení odhadl hned na počátku, tušil jsem, kam by to mohlo směřovat, ale nezvolil jsem zrovna vhodný předmět. A pak už se to se mnou začalo táhnout. Pomohla až procházka v provozu, kdy jsem se opět stočil k počátku a vyšlo to (nebudu zde uvádět komplet, jen volně nastíním ony dvě otázky a řešení):
První z otázek byla ve znění:
"Co stále přichází, ale nikdy nepřijde?"Dlouho mi trvalo se chytit toho, jak je to myšleno. Bylo jasné, že to bude něco abstraktního, ale přesto jsem se dlouho zaobíral fyzikálními jevy, např. odlivem. Později mě teprve napadlo, že to bude jev, ketrý má nastat, ale když se k němu blížíme, tak se jeho definice změní. První tedy byla budoucnost a pak už to jelo dále, dokud jsem nenarazil an zítřek ... TOMORROW.
Druhá otázka byla mnohem komplikovanějeí, protože byla uvedena očividně ve zkráceném tvaru:
"Co je v podstatě jen pospojovanými otvory, přesto pevnými jako železo? "Nejásejte, v češtině je to mnohem jednoznačnější, než-li "What is nothing but holes tied holes, yet strong as iron?" První, co mě napadlo, byla kroužková zbroj (chain mail), ale to nebylo správně, takže jsem se postupně dostal až k pavučině, kde jsem se na dlouho zasekl a skončil u škváry
Po nějakých dvou hodinách jsem dospěl k názoru, že by možná stačilo jen pouhé CHAIN
Ale byl jsem se sebou spokojen, je to opravdu dobrá rozvička v angličtině. V jeskyni se dá navíc najít klíč do Tomb of Terror.
Další z ostrůvků obsahuje fontánu, která je otrávena přítomností vlkodlaků. Kousek od ní mají outpost, takže jsem ho vypálil a lehce překvapen se otočil dokola - byl jsem obklíčen haldou vlkodlaků. Nejsou to zrovna žádná ořezávátka, musel jsem je dát nadvakrát. Odměnou fontány je pak dočasné navýšení základních atributů o 100 bodů a to zcela zdrarma.
Poslední ostrůvek už je celkem bezvýznamný, jen je plný kyklopů a je tu i jejich outpost. Docela mě překvapilo, jak se mi kyklopy najednou dařilo zabíjet, opravdu jsem od návštěvy Cyclop Cavern udělal značný pokrok.
Ovšem nejpodivnější zjištění přišlo hned poté. Zjistil jsem, že ač je velký západní ostrov v dosahu teleportace, nejde toto kouzlo použít. Je tu nějaká neviditelná bariéra, co mi neumožňuje kouzlo pro tento transport použít (asi nadesignovaný blok).
Několikrát jsem musel i do města rozprodat loot, protože jsem měl velmi často plný inventář, ale dá se to uhlídat. Holt mě to nutí věci méně syslit a nechávat si opravdu jen to, co považuju za užitečné. Postavy bych mohl nyní asi vycvičit až na level 20, ale chci zkusit ještě nejprve projí jižní cestu po mapě a podívat se blíže na úkoly okolo dvou velkých mágů. U jednorožce už celkem tuším, tip jsem dostal od sochy v Cursed Cold Cavern, ale to bude ještě na dlouhé lokte. Čarodějové mi přijdou schůdnější
Cvičmo jsem zkoušel i Fire Island, abych věděl, co mě do budoucna čeká a musím říci, že je to mnohem pohodovější, než-li lávová pole na Xeenu. Je to však náročnější na kouzla, kvůli zdejším potvorám málo zranitelným zbraněmi.
Zítra bych chtěl rozšířit i mapu světa, protože nyní už dokážu pospojovat dílce od západu k východu (znám jejich hranice). Mapa navenek vypadá chudší, ale hodně to klame. Hra je jednoznačně delší, než-li samostatné díly Xeenu. I když jsou dungeony jednopatrové, není to obvykle nic rychle proběhnutelného. Těžko navíc posoudit, jak blízko jsem konce, pokud bych se třeba nyní rozhodl stočit už jen k hlavní lince. Potřebuju 11 Power Orbů, což není zrovna málo. Něco určitě bude ještě v Golden Pyramid, ale to bude chtít taky ještě trochu polevelit. Zatím bych to odhadoval tak na level 25-30, ale na to mám ještě čas.