Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 09:07:10
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra  (Přečteno 14792 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #15 kdy: Leden 05, 2016, 05:41:03 »

Jak jsem si to naplánoval, tak jsem to také provedl ...

Slithercult Stronghold je zajímavá hlavně tím, že je očividně vhodná do začátku, protože vyjma souboje se zdejším bossem je to celkem pohodové. Není ani tolik rozlehlá, přesto mi její průchod zabral skoro 2,5 hodiny, z toho nejvíc padlo na SV místnost před úkrytem bosse.

Celá místnost je velká jen 5 x 7 čtverců, ale plná gilotin a neviditelných teleportů, takže projít na druhý konec není zrovna snadné a ještě hůř to šlo s mapováním. Nezbylo než si to nakonec nakreslit na papír, protože mi zbylo jedno nedostupné políčko a nebyl jsem si jist, jestli jsem jen něco nepřehlídl ... a nepřehlídl :) Díky tomu jsem objevil další zajímavost v enginu hry, ale to se budu muset vrátit ještě o kousek zpět.

Rozdílů mezi enginem Xeenu a trojky je více, než se na první pohled zdá a možná by stálo za to dosavadní poznatky shrnout:

1) Předně Swimming, Pathfinding a Mountaineering. Pokud družina přechází z "běžného" terénu do jednoho z jmenovaných (nebo mezi nimi), musí být k příslušnému terénu otočená čelem (nejde na něj nacouvat, nebo jít bokem). Pokud družina plave, nemůže útočit. Na hlubokou vodu se lze dostat jen s kouzlem Chůze po vodě. Ovšem pokud kouzlo během pohybu po hluboké vodě vyprchá, družina se sice neutopí, ale ani se nemůže hýbat.

2) Pasti na zemi lze obejít kouzlem Levitace (nefunguje na teleportační pasti). Ve WoX budu muset ještě prověřit.

3) Kyvadlové pasti, gilotiny a bodce lze proskočit kouzlem Skok (stejně jako ve WoX, tady tedy žádná změna).

4) Interaktivní prvky se automaticky ohlásí, jakmile družina stoupí na shodné pole s prvkem (po zrušení akce jí lze opětovně vyvolat mezerníkem).

V Slithercult Stronghold jsem pak navíc objevil celkem zajímavé chování kouzla Etheralize. Některé události jsou totiž spojeny se "stěnami" buňky, do které družina vchází, např. teleportační pasti, zaheslované vstupy. Mimo jiné, pomocí Etheralize se lze pohybovat i po hluboké vodě. A díky tomuto kouzlu jsem se nakonec dostal i na nepřístupné políčko místnosti, kdy jsem jím v podstatě obešel teleportační past (kouzlo Teleport totiž v pevnosti nefunguje).

Pokud jde o zaheslovaný vstup, tak ten tu jeden také je. Aby se družina dostala do severní části pevnosti, musí zodpovědět otázku jedné sochy, která se nachází na jednom rozcestí. Jak jsem napsal, v pevnosti nefunguje teleportace a kouzlem Skok bych si nepomohl. Teoreticky se dá odpověď otipovat, vodítek je k tomu celkem dost, ale jen tak z legrace jsem zkusil vykouzlit Etheralize a to mě dostalo bez potíží přímo k soše a od ní už jsem mohl libovolným směrem :)

Jinak kdyby někoho zajímala ta otázka, je na tzv. ztraceného bratra:

Spoiler: ukázat
V jedné místnosti lze jako loot získat Quatlo Coins, takže kdo plnil úkoly pro bratry pojmenované řeckými písmeny, tak nejspíše řešení tuší, protože souvisí právě s nimi. Jméno ztraceného bratra se dá v pohodě otipovat.


Pevnost je navíc první dungeon, kde jsem zjistl, k čemu se dají Quatlo Coins využít ... dají se směnit za zvyšení trojice atributů o 5 bodů.

Ve zbylém čase jsem zašel ještě do Fortress of Fear, kde jsem prozatím skončil zhruba v polovině. Čekají mě tu hrátky s pákami a opět zase přituhlo - mumie. Našel jsem zde zatím i dva artefakty dobra, takže je to nejspíše jeden z významnějších dungeonů.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #16 kdy: Leden 06, 2016, 04:06:54 »

Mám za sebou dost perné chvilky, nebo lépe řečeno dlouhé hodiny, ale hezky popořádku :)

Večer jsem navázal na brzkou ranní návštěvu Fortress of Fear a pustil se postupně do jižních částí. Z počátku jsem dost zápasil s mumiemi, ale postupně jsem si na ně našel taktiku. Problém dělaly akorát skupinky mumií, s čímž se váže jedna příhodka.

Když jsem obkroužil východní část dungeonu, bylo mi divné, že mezi horní a spodní částí je velký plný blok, tak jsem jen tak z legrace napochodoval do jednoho náhodně vybraného výklenku, zakouzlil teleportaci, ani nevím proč, ale nastavil jsem šest políček a rázem jsem byl v místnosti 4 x 4 polí. Protože v ní však byly 2 mumie, tak jsem se zas rychle odpouroučel. Vůbec jsem v tu chvíli netušil, že tohle je místnost, kterou jsem měl normálně objevit až po vyřešení zdejšího puzzle ... :D Jedna z těch mumií byl totiž Mummy King a zdejší rakev ukrývá příběhový předmět.

Na to, jak byl počátek z rána rychlý, zbytek dungeonu mi zabral 2,5 hodiny. Nejrychlejší byly nakonec hrátky s pákami, abych aktivoval teleport do místností krále mumií. Pák je celkem 16, ale potřeba jsou jen 4. O tom, jak má být okolí teleportu nastaveno pak poví jedna mrtvola v rakvi:

Spoiler: ukázat
Okolo teleportu musí být sochy rozmístěny do rohů energetického pole - páky [6,12], [15,2], [18,22] a [11,17]. Prostřední pole v poli slouží jako teleport.


Trošku povzbuzen úspěchem, jem si řekl, že teď by bylo dobré ještě dořešit dungeon pod hradem Whiteshield, ale to jsem se docela splet. Většina dungeonu jde, ale narazil jsem tam i na ďábly a to byla konečná. Nesložil jsem tak celý text písně, která je tu vyrytá porůznu do kostí. Holt se vrátím později. Za zmínku stojí i to, že je zde několik speciálních kalichů, které zvednou postavě level o 5 úrovní. Naneštěstí bez boje dostupný jen jeden ... ale pokračuju stále stejně, všechny tyhle bonusy si nechávám do zálohy.

U krále Zealota jsem zjistil, že mi sebral Power Orby z batohu a vyměnil mi je za zkušenosti ... co jsem koukal, tak je to 1 000 000 xp pro postavu, ale raději jsem zas loanul. nejsem si jistý, jestli chci Orby řešit zrovna teď. S artefaktem dobra jsem naopak nepochodil, nikdo ho ode mě nechtěl. Uvidím dále.

Nakonec tedy zbylo jediné dostupné místo, které jsem večer už chtěl zkusit a tím byla Cathedral of Carnage. Boj s gargoylama je totiž dost nepříjemný (klasicky paralyzují postavy), takže je to dost o loadování, hlavně když je jich více pohromadě. Cestou jsem narazil na dva Power orby, tentokrát však za silovým polem. socha kousek vedle mi pověděla, že mi k nim zajistí přístup, pokud splním tři samostatné úkoly.

Dva jsou dalo by se říci jednoduché. Jeden spočívá v tom, že musím vypít 6 kalichů, jenomže to postavě přivodí jeden z konečných stavů - smr, zkamenění nebo vymýcení. Naštěstí dungeon slouží i jako rychloučírna kleriků, takže cestou k úkolům se moje klerička naučila celou řadu kouzel a to včetně Town Portal nebo Mass Distortion. Opravdu to byla velice užitečná návštěva. Pít jsem nechal svého orčího rytíře a klerička ho vždy dala zas na nohy.

Druhý spočívá ve správném nastavení pětice hlav, což je snadné, protože tenhle hint znám z Ancient Temple of Moon, kde byl napsán na zdi. Ovšem třetí stál za to a taky mi zabral nejvíce času.

Socha mi položila jednoduchou otázku: "If you use the key, what would the Mighty Moose be? Heh, už to začíná :) Místnost obsahuje celkem 9 výklenků, za nimiž se lze po průrazu dostat k devíti krystalům a každý zobrazí jedno písmeno. jenomže co naplat, navenek to vypadá jako nesmysl a pořád mi nešlo do hlavy, kde mám vzít tem klíč, nebo co s tím dělat.

Uběhly tak dvě hodiny, dvě a půl a stále nic. Zkoušel jsem si s tím na papíru různě hrát, kombinovat to se slovem Mighty Moose apod. Jenomže to nikam nevedlo. Obával jsem se hlavně toho, aby to třeba nesouviselo s hlavami, nebo "záhadným" nápisem tvořeným z JZ místnosti. Pomalu jsem se smířil s tím, že budu muset najít nápovědu, takže jsem otevřel stránku RPG Shrine, klikl na odkaz a ... pak mě něco zastavilo a znovu jsem se podíval na papírek před sebou ...

V jednu chvíli jsem si tam totiž dopsal písmenka tak, jak odpovídají jednotlivým políčkům. V tu chvíli mi došlo, co je myšleno tím klíčem. Nešel jsem na to od počátku špatně, akorát jsem si to ztížil zápisem do linky. Sice jsem na to mohl jít kombinatorikou, jenomže jsem díky tomu linkovému zápisu přehlédl, že mi chybí písmenko, které je potřeba nejprve odvodit:

Spoiler: ukázat

Výklenků je v místnosti celkem 10, ale jen v devíti je krystal (desátý obsahuje dveře dále do dungeonu). Pokud písmenka vypíšeme tak, jak to odpovídá jednotlivým výklenkům, získáme toto ...

horní řada krystalů: O M O E S
dolní řada krystalů: E W    S D

Horní řada hodně připomíná slovo Moose, což tak taky opravdu je, akorát je to zpřeházené. Díky tomu je zřejmé, že tahle řada slouží jako klíč a zpřeházené je tudíž i slovo v dolní řadě. Dolní řadu je ovšem potřeba ještě doplnit - pod O přijde písmenko E (OMO -> EWE). Pak už stačí jen provést stejné přesmyčky, jako když z OMOES skládáme MOOSE (prohodí se 1 a 2 písmenko a 4 a 5 písmenko) a vyjde hledané slovo WEEDS.


Netuším, co mě osvítilo, spíš mě vyděsilo, že jsem úplný břídil a jdu si zas pro nápovědu. Jak jsem koukl na ten papírek, tak jsem rázem svůj klíč měl. Pak už to jen stačilo testnout a čekat, co z toho vypadne. Schválně jsem poté znovu otevřel řešení na RPG Shrine a musel jsem se smát. Ve skutečnosti bych se býval dozvěděl jen výsledek, protože autor sám tápal, jak to odvodit :D

Samozřejmě mi to vylepšilo náladu, protože jak se ukázalo, vyřešení tohoto puzzle je nutnost. Odměnou není jen halda zkušeností a gemů (1 mil a 10k), ale i další úkolový předmět do hlavního příběhu.

K vyzvednutí Power Orbů už pak stačí jen přístupový kód který se odečte v JZ místnosti:

Spoiler: ukázat
Zdejší zdi tvoří nápis JVCIII. Socha bere jak JVCIII, tak i jen JVC ... ano Jon Van Caneghem ;)


No a teď si zasloužím chvilku odpočinku :D

Celkově jsem nyní na 36 hodinách.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #17 kdy: Leden 07, 2016, 21:15:54 »

44,5 hodiny za mnou a pomalu se rýsuje kompletace západní části mapy ...

Nějak mi to nedalo a vrátil jsem se do Cyclop Cavern s tím, že bych to mohl konečně dojet. jenomže mi to tak nějak moc nesedlo a tak jsem kyklopy zatím ponechal svému osudu a rozhodl se pomocí Town Portal navštívit Swamp Town.

Důvodem byl jeden hezký poznatek o předmětech s bonusem sesílání kouzel. Paladinka měla u sebe štít, který uměl seslat Star Burst, což bylo na kyklopy perfektní, ale jakmile mu došly náboje, tak prostě jednoduše zmizel! Asi je potřeba si nabití předmětů hlídat. Tak jsem si myslel, že gilda ve Swamp Town by mohla mít už lepší výběr kouzel a mezi nimi by Star Burst mohl být ... no, nebyl :)

Swamp Town je každopádně také zajímavé městečko, plné nemrtvých a pár ninjů. Je tu i hezká řádka hrobů, z nichž některé obsahují pěkný loot nebo svitek. Bonusem jsou pak dvě sochy, které mi položily opravdu pěkné otázky. Oči se mi protočily v sloup, ale do 1/2 hodinky jsem to dal. Nejrychlejší bylo hledání odpovědi na "What goes up and down but never moves?":

Spoiler: ukázat
jednoduše schody, nebo-li STAIRS


Druhá už byla o něco těžší, poněvadž jsem jí pochopil trošku jinak, ale nakonec mi to docvaklo "What turns everything around but does not move?":

Spoiler: ukázat
zrcadlo, nebo-li MIRROR


Odměnou jsou dvě hesla využitelné v řídících místnostech uvnitř planety.

Vynechat nesmím ani zmínku o jeskyni pod městem, kde jsou dva významné oltáře. Jeden přidává +20 k síle (vyjma orků) a druhý +25 k odolnosti. Pomodlit se lze 2x, ale druhý bonus už pak taky dostanou jen některé rasy. Nicméně mě to o hodně posunulo vpřed. Rozhodl jsem se proto, že levelovat ještě nebudu a zkusím kyklopy ještě jednou i s tím levelem 11-12.

Nebylo to úplně ono, ale nakonec jsem se prosekal. Nejhorší byl Cyclop King, tam jsem dost zaloadoval. K jeho porážce jsem potřeboval vše, co jsem měl, jenomže útoky často selhaly, takže mě domlátil dříve, než já jeho. Vyhrálo tedy štěstí a trpělivost.

V Cyclop Cavern jsem navíc zjistil jedno skryté tajemství zdejších nádržek (bazénků) s červenou tekutinou. Ony krom určitého permabonusu dají postavě i 25 000 xp, čehož jsem si napoprvé nevšiml. Horší je to spíš s výdrží postavy, která se má napít, protože nádržky s vyšším bonusem dávají i vysoké zranění, což mi v družině nikdo neustál. Nechal jsem si je tedy v záloze a vrátím se k nim někdy později. A to bylo v jeskyni vlastně asi tak všechno, našel jsem tu jen jeden artefakt dobra a neurality a jeden bazének skrývá náhrdelník, který se tváří jako úkolový (už jsem jeden našel jinde a nedá se prodat).

Po tomhle dobrodružství jsem byl zas na štíru s inventářem, tak jsem si udělal menší pořádek. Využil jsem k tomu i svou hraničářku v záloze, kterou jsem použil jako odkladiště. S Quatlo Coins jsem zaběhl do Slithercult Temple a vyměnil je a atributy, hned bylo dalších 5 slotů volných. Při čistě inventáře jsem taky konečně pochopil, jak to funguje s donáškou artefaktů.

Na první pohled se totiž při rozhovoru s Praythosem nic nezměnilo, pořád mi říká to samé. Jenomže pak jsem si všiml, že mi po rozhovoru zmizel jeden artefakt dobra a při druhém rozhovoru i druhý artefakt. Ano, je potřeba s ním promluvit tolikrát, kolik příslušných druhů artefaktu máme. Hra na to nijak viditělně neupozorní. Za donášku jsou ale samozřejmě zkušenosti a tady je další zajímavost. Postava, která má shodné přesvědčení s typem artefaktu, dostane 500 000 xp, ostatní jen 100 000 xp.

A tady se zastavím. Levelování postav ve skutečnosti nebrzdím záměrně, opravdu to jde velmi pomalu, ale bylo mi přesto divné proč. A tohle je důvod. Mám plný inventář artefaktů a neuměl jsem je využít :) Hned poté jsem ale do cvičírny naklusal a vytáhl postavy na maxima, co to šlo ... 13-15 level. Bonusy k levelům opravdu používat zatím nechci, to se vyplatí až u vysokých levelů, kdy ty rozdíly v potřebě zkušeností budou opravdu velké.

Protože mi síla u některých postav hodně poskočila, rozhodl jsem si vyzvednout Golden Pyramid Key a jít do pyramidky v oblasti B2. Čekal jsem od toho nějaký dungeon typu 16 x 16 polí a skoro jsem se trefil ... je to 16 x 16, ale jednotlivé sekce jsou vzájemně propojené, takže jsem toho na jeden zátah prošel celkem dost. Zastavil mě až robot, který byl o poznání tužší, než-li Cyclop King.

Vzhledově je vnitřek stejný jako vesmírné moduly v Darkside of Xeen, jen standardní roboti jsou o poznání slabší ... tedy i tak jsem musel hodně opatrně a dost se boostovat. Věc, která mě ovšem rozsekala, byly zdejší nápovědy ... dozvěděl jsem se tak třeba správné heslo k The Lock v Cathedral of Carnage ... :D A samozřejmě i hesla, která ještě ani nevím, kde použít. Vlastně jsem rád, že se tu můj postup zastavil, protože tohle je skoro jako cheat. Přitom obtížnost dostat se k příslušné nápovědě postupně roste, takže pyramidu jsem klidně mohl navštívit dříve a postupovat současně s progresem na hlavní mapě. Byl bych tak v řadě věcí vždy o krok napřed.

Trochu mě to pokazilo dnešní prožitek, ale zase je vidět, že hra není záměrně nadesignovaná nedohratelně. Naopak se tu s tím openworldem zachází velmi pěkně. Kdo vynechá průzkum, těžko by se k pyramidě dostal tak rychle. Stejně tak nikdo nemůže tušit, co se v ní ukrývá. Ale i když se všechny složité věci vynechají (nechají na později), pořád je šance, že se hráč nakonec dostane k této interní nápovědě.

Dnešek jsem pak zakončil první půlhodinkou v Hall of Insanity. Úvodní dráčky jsem nakonec pořešil velmi efektivně pomocí Elemetal Protection, což je velmi cenné kouzlo. Už v Cathedral of Carnage mě dost podrželo před bleskovým útokem kněží. Tady to pro změnu perfektně odrazilo ohnivý útok.

Zítra mě čeká odpočinkový den, takže pokračování plánuji zas na sobotu. Hall of Insanity je posledním velkým dungeonem této části mapy a pak mi zbývá už jen komplet Castle Blood Reign. Poté už budu muset změnit lokalitu a zkusit okolí Swamp Town apod.

Málem bych zapomněl. Ve Swamp Town jsem si všiml jedné chybky, které se tu od počátku dopouštím ohledně úpravy družiny. Družina se skutečně upravuje v hospodě, což je u mě onen úřad. Ono je to totiž vedeno jako Inn, kdežto hospoda jako taková (putyka) je Tavern :) Jsou to tedy dvě odlišné budovy, podobně jako je to v Realms of Arkania.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #18 kdy: Leden 10, 2016, 21:26:17 »

60 hodin za mnou ...

Využil jsem volnější chvilky a zase se více do hry ponořil, takže z toho mám hned souhrn za dva dny.

Hall of Insanity byla kupodivu nějaká rychlá na postup a vlastně tu krom dvou Power Orbů nic moc nebylo. No, možná bylo, ale ze zdejších truhel jsem nedokázal otevřít ani jednu :) V úvodním sále je trojice sfing, každá položí jednu otázku a po správné odpovědi se deaktivuje silové pole poblíž. Nicméně polem se dá projít i tak, akorát dost zraňuje. Odpovědi jsou celkem srozumitelné, navíc jsem zjistil, že jsem si je odnesl už z Golden Pyramid.

Nyní už mi zbylo jen dokončení dungeonu pod Castle Whiteshield. Na dvojici démonů nebo devila jsem pořád nestačil, ale nakonec jsem s nimi docela vyběhl. Vyrazil jsem dveře a vylákal je ven. Pomocí kouzla Jump jsem udržoval odstup a střílel do nich. Chodby jsou celkem dlouhé, takže u démonů to vyšlo výborně. U devila jsem musel zapojit i kouzlo Time Distortion, které družinu přenese na začátek dungeonu, takže když jsem byl na konci trasy, zakouzlil jsem Time Distortion a mohl jsem devila hnát opačným směrem, což už na něj stačilo.

Rébus jsem však nevyřešil. Poskládal jsem jednotlivé části písně, jak si myslím, že jdou za sebou, ale nemám ponětí, co s tím dál dělat. O nic lépe na tom nejsem ani s rébusem z dungeonu pod Castle Bloodreign. V principu to asi ani nepotřebuju, protože jejich jediný smysl je asi jen heslo k truhlám v hradě. Zatím jsem to tedy odsunul stranou a vrátím se k tomu kdyžtak později.

V Castle Whiteshield jsem našel ještě několik skrytých místností, takže jsem si tu zabojoval is Black Knihty a Crusadery. Teprve teď to byl průzkumu západní mapy (vyjma hluboké vody, to přijde na řadu až naposledy). Družinu jsem poté jednotně vycvičil na level 15 a přesunul se do Swamp Town.

Bažiny v okolí měta se skládají zhruba ze čtyř polí. Obtížnost není vysoká, takže nejvíc času zabraly hlavně poznámky. Je tu toho opravdu hodně. Nejkouzelnější bylo narazit na tekutý písek, což zabije první dva členy družiny atd. Od té chvíle jsem si pečlivě hlídal, jestli mám aktivní levitaci :) Několik lebek na výhodě mi poskytlo radu, co mám ve hře dále dělat, ale to už mi došlo dříve. Je to tu spíš kvůli tomu, kdyby se někdo rozhodl vydat ve hře na počátku úplně jiným směrem, což je klidně možné.

Nepřístupné mi však zůstaly oba zdejší dungeony (Tomb of Terror a Maze?), jelikož nemám ani jeden z klíčů. Ovšem to mi moc nevadí. Maze bude určitě dost tuhé a v Tomb of Terror to bude zase samý nemrtvý. V tomhle jsem dříve zapomněl zmínit jednu věc. Tužší nemrtví umí postavě způsobit magické stárnutí, což jsem hodně pocítil v jeskyni pod Swamp Town. Ork už je třeba statný šedesátník :D Dokud nebudu mít přístupnou fontánu mládí, budu se tomu raději vyhýbat. Další zajímavostí jsou podivné sochy na jihu, které vyžadují docela vysoké poplatky za nějaký zatím mě neznámý bonus. Celkem se do toho nacpe asi 1,5 mil. zlatých a to se mi teď obětovat nechtělo.

Z bažin se dá teleportací poměrně snadno dostat na sever na velký zamrzlý ostrov. Je tu taky několk zajímavých soch, ale ty mají bonus jasný - za poplatek dočasně navýší určitý atribut o 100 bodů. Na východě ostrova je Dragon Cave (nic pro mě) a na západě Castle Dragontooth (sídlo King of Evil). V hradu se to bez boje neobejde, ale nic tuhého. Hned jsem využil předávku artefaktů zla a še se podívat, co je potřeba pro vstup do dungeonu.

Otázka směřuje na počet jednotek, které zaútočily na výspu vlkodlaků. Vyřešit to de celkem dvěma způsoby. Ten klasický ...

Spoiler: ukázat

Každá ze soch říká, kolik legií se čeho účastnilo. Jedna pak navíc obsahuje důležitou informaci a to, kolik měla legie členů.

Řešení:

20 (z hradu vyrazilo) - 10 (šlo jiným směrem) - 5 (padlo mimo) = 5 legií

Poslední socha byla postavena na počest 4 legiím, které při dobytí výspy padly a zároveň říká, že padlo 16 000 vojáků:

1 legie tedy obsahovala 16 000 / 4 = 4000 vojáků

odtud pak jednoduše

5 x 4000 = 20 000 a to je odpověď


Poměrně snadno to jde ovšem i odhadem:

Spoiler: ukázat

Socha u vchodu říká, že z hradu vyrazilo celkem 20 legií. Pak už stačí jen najít sochu, která obsahuje přepočet legií na vojáky (4 legie - 16 000 vojáků). Díky tomu je jasné, že hledané číslo bude obsaženo v řadě:

0, 4000, 8000, 12 000, ..., 80 000

Postupným zkoušením se tak dojde ke správnému číslu 20 000.


Do samotného dungeonu jsem se podíval později, vlastně jsem jím končil dnešek a chybí mi ještě jeho kompletní zmapování (mám ho zatím jen vyčištěný).

Z velkého ostrova se dá pomocí teleportace dostat postupně i na trojici menších ostrůvků na západě. První obsahuje fontánu s bonusem +200 HP každé potavě a jeskyni Cursed Cold Cavern.

Jeskyně je v podstatě oddychovka, není tu nic extra tuhého, vyjma jednoho Black Knihta, který tu funguje asi jako boss. Složitost jeskyně totiž spočívá v něčem jiném a to jsou zdejší hádanky soch. Nejsou povinné, ale odměnou za jejich zodpovězení jsou docela užitečné tipy a v jednom případě i heslo pro aktivaci fontány mládí (to už z nám z Golden Pyramid).

Dvojice otázek byla celkem snadná, ale u dalších dvou, resp. jedné, jsem se opravdu zapotil. Tápal jsem tu s přesným porozumněním zadání. Paradoxně jsem řešení odhadl hned na počátku, tušil jsem, kam by to mohlo směřovat, ale nezvolil jsem zrovna vhodný předmět. A pak už se to se mnou začalo táhnout. Pomohla až procházka v provozu, kdy jsem se opět stočil k počátku a vyšlo to (nebudu zde uvádět komplet, jen volně nastíním ony dvě otázky a řešení):

Spoiler: ukázat

První z otázek byla ve znění: "Co stále přichází, ale nikdy nepřijde?"

Dlouho mi trvalo se chytit toho, jak je to myšleno. Bylo jasné, že to bude něco abstraktního, ale přesto jsem se dlouho zaobíral fyzikálními jevy, např. odlivem. Později mě teprve napadlo, že to bude jev, ketrý má nastat, ale když se k němu blížíme, tak se jeho definice změní. První tedy byla budoucnost a pak už to jelo dále, dokud jsem nenarazil an zítřek ... TOMORROW.

Druhá otázka byla mnohem komplikovanějeí, protože byla uvedena očividně ve zkráceném tvaru: "Co je v podstatě jen pospojovanými otvory, přesto pevnými jako železo? "

Nejásejte, v češtině je to mnohem jednoznačnější, než-li "What is nothing but holes tied holes, yet strong as iron?" První, co mě napadlo, byla kroužková zbroj (chain mail), ale to nebylo správně, takže jsem se postupně dostal až k pavučině, kde jsem se na dlouho zasekl a skončil u škváry :) Po nějakých dvou hodinách jsem dospěl k názoru, že by možná stačilo jen pouhé CHAIN ;)


Ale byl jsem se sebou spokojen, je to opravdu dobrá rozvička v angličtině. V jeskyni se dá navíc najít klíč do Tomb of Terror.

Další z ostrůvků obsahuje fontánu, která je otrávena přítomností vlkodlaků. Kousek od ní mají outpost, takže jsem ho vypálil a lehce překvapen se otočil dokola - byl jsem obklíčen haldou vlkodlaků. Nejsou to zrovna žádná ořezávátka, musel jsem je dát nadvakrát. Odměnou fontány je pak dočasné navýšení základních atributů o 100 bodů a to zcela zdrarma.

Poslední ostrůvek už je celkem bezvýznamný, jen je plný kyklopů a je tu i jejich outpost. Docela mě překvapilo, jak se mi kyklopy najednou dařilo zabíjet, opravdu jsem od návštěvy Cyclop Cavern udělal značný pokrok.

Ovšem nejpodivnější zjištění přišlo hned poté. Zjistil jsem, že ač je velký západní ostrov v dosahu teleportace, nejde toto kouzlo použít. Je tu nějaká neviditelná bariéra, co mi neumožňuje kouzlo pro tento transport použít (asi nadesignovaný blok).

Několikrát jsem musel i do města rozprodat loot, protože jsem měl velmi často plný inventář, ale dá se to uhlídat. Holt mě to nutí věci méně syslit a nechávat si opravdu jen to, co považuju za užitečné. Postavy bych mohl nyní asi vycvičit až na level 20, ale chci zkusit ještě nejprve projí jižní cestu po mapě a podívat se blíže na úkoly okolo dvou velkých mágů. U jednorožce už celkem tuším, tip jsem dostal od sochy v Cursed Cold Cavern, ale to bude ještě na dlouhé lokte. Čarodějové mi přijdou schůdnější :)

Cvičmo jsem zkoušel i Fire Island, abych věděl, co mě do budoucna čeká a musím říci, že je to mnohem pohodovější, než-li lávová pole na Xeenu. Je to však náročnější na kouzla, kvůli zdejším potvorám málo zranitelným zbraněmi.

Zítra bych chtěl rozšířit i mapu světa, protože nyní už dokážu pospojovat dílce od západu k východu (znám jejich hranice). Mapa navenek vypadá chudší, ale hodně to klame. Hra je jednoznačně delší, než-li samostatné díly Xeenu. I když jsou dungeony jednopatrové, není to obvykle nic rychle proběhnutelného. Těžko navíc posoudit, jak blízko jsem konce, pokud bych se třeba nyní rozhodl stočit už jen k hlavní lince. Potřebuju 11 Power Orbů, což není zrovna málo. Něco určitě bude ještě v Golden Pyramid, ale to bude chtít taky ještě trochu polevelit. Zatím bych to odhadoval tak na level 25-30, ale na to mám ještě čas.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #19 kdy: Leden 10, 2016, 22:13:34 »

60 hodin! Fíha, a to jsem si myslel, že trojka je co se týče délky takovej chudej bratříček :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #20 kdy: Leden 10, 2016, 22:28:34 »

Taky mě to překvapilo, obsahem je trojka mnohem nabitější a hlavně je to opravdu dobře udělané. I když dungeon projdu rychle, zaseknu se pro změnu třeba na hádankách. Opravdu tu má smysl projít úplně vše a vše prozkoumat. U Xeenů jsou místa, která občas působí jako vata.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #21 kdy: Leden 11, 2016, 22:22:26 »

Další zhruba 4 hodiny za mnou.

Dungeon pod Castle Dragontooth jsem nakonec pustil na chvíli k vodě, potřeboval jsem opět rozprodat pár věcí a odstranit prokletí z postav. Bylo to velmi dobré rozhodnutí, protože jsem si u toho všiml proměnné ceny v chrámu. Nejlevněji odstraňují prokletí ve Fountain Head. V každém dalším městě se to postupně o 100 zlatých navyšuje, takže ve Swamp Town už to je 600 zlatých. Předpokládám, že podobně to bude i s běžným léčením. Je to celkem významná informace, hlavně pro začátek hry. Teď už mě ten rozdíl při současném příjmu nijak nevytrhne.

Když už jsem byl na západě, zkusil jsem dosáhnout jižních ostrovů ve středu mapy pomocí teleportace, ale ani zde to nefunguje. Musel jsem tedy přes bažiny a na jih. Na západ jsem se prosekal celkem rychle, dokonce i s jeskyní Magic Cavern, která je analogií ke Cathedral of Carnage, tedy co se svitků k naučení týče - tady je to pro změnu pro kouzelníky. Konečně jsem se tak naučil Star Burst.

Jeskyně má ovšem jedno nemilé překvapení a to jsou lichové. Bojovat je potřeba vysloveně jen s jedním (ostatní se vyloupnou po otevření sarkofágů). Nejsou moc odolní, ale svým plošným kouzlem dokážou poslat družinu okamžitě do věčných lovišť. Je jedno, kolik mám zdraví, tedy podstatný není ani level postavy. Útok je čistě magický, takže nejde blokovat ani ochranným kouzlem proti živlům (z počátku mě to totiž připadalo jako útok elektřinou). Navíc tu nefunguje teleportace, takže toho jednoho liche ani nemůžu překvapit ... i když on je navíc dost rychlý, takže stejnak kolo začíná.

Jižní ostrovy nebyly už nikterak překvapivé, jsou tu hrady obou významných kouzelníků, které mě zítra čekají. Ovšem našel jsem tu poměrně zajímavý bug. Pod prvním ostrovem je malý jednopolíčkový ostrůvek. Z jednoho políčka mělčiny se dá normálně jít ve dvou směrech na hlubokou vodu. Chová se to pak jako kdyby bylo aktivní kouzlo Water Walk. Nesmí se však během toho vstoupit na mělčinu, jinak to opět přestane fungovat. Zkoušel jsem takhle obkroužit celou mapu a v pohodě. Normálně by se toho dalo zneužít :)

Mám tu ještě pro dnešek jedno zjištění, resp. potvrzení jevu, kterého jsem si dříve všiml. Pro osvěžení paměti, v Slithercult Stronghold se dají Quatloo Coins proměnit za 5 bodů do jednoho ze tří atributů. Normálně to funguje, ale jen pro postavy, které mají dobré nebo neutrální přesvědčení. Zlá postava bude vymýcena. Bonus tedy nedostane a o investovaný peníz samozřejmě přijde ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #22 kdy: Leden 12, 2016, 22:12:23 »

72 hodin za mnou ...

Naběhl jsem nejprve do dungeonu pod Castle Dragontooth, abych dořešil mapování a pozbíral hinty k hádance. Truhly v hradu totiž položí zajímavou otázku: What mean 9+14? Samozřejmě, není to prostý součet. Nicméně už první hint v dungeonu ukáže správným směrem. Vlastně to byl z těch tří rébusů ten nejlehčí, ty dva předchozí hrady stále ještě netuším:

Spoiler: ukázat

Jedna nádoba s magickou tekutinou oznámí, že se jedná o časový údaj a uvede příklad 2+18=8. Z toho je zřejmé, že formát času je uveden ve 12-ti hodinovém intervalu (po 12 následuje 1). Řešit to lze dvojím způsobem:

1) prostě si řekneme že u 9 do 12 chybí 3 a ty odečteme od druhého čísla, tedy 14-3 = 11.

2) provedeme prostý součet a převedeme ho do 12-ti hodinového intervalu ... 9+14=23, odtud 23 odpovídá 11 hodinám.


Nicméně mi to bylo naprd, protože truhly jsou ještě jištěny zámkem a na to můj ninja na levelu 15 nestačí :D

Vydal jsem se proto do Castle Blackwind, abych konečně dořešil oba kouzelníky. Hned v úvodu jsem si mohl ducha vyslechnout a uvnitř hradu mi pak zadal i příslušný úkol. Řešení samozřejmě leželo v dungeonu pod hradem, ale vstup byl vázán na velmi podivný rébus ... OTTFFSSEN. Jeden z hintů mi poradil, že desáté písmeno je zároveň prvním písmenem hledaného slova a druhý mi měl naznačit, jak to asi řešit. Jenomže tady jsem zcela ze zadání netušil. Šel jsem úplně jiným směrem (zkoušel jsem doplňky řady), ale nic kloudného z toho nevypadlo.

Začal jsem tušit, že tohle je asi mimo mě, tak jsem zvolil lehkou nápovědu a vyhledal, co by ta řada mohla znamenat. Stačil jen začátek a byl jsem v obraze. Musím přiznat, že tohle bych zcela sám nedal ani po řadě hodin. Je to jeden z těch rébusů, co by pro mě byly na dni, než by mi to docvaklo. Heslo už jsem si pak pořešil sám:

Spoiler: ukázat

Jedná se o počáteční písmena číslovek ... One, Two, Three, ..., 10. je tedy Ten a to je zároveň i hledané slovo.


Dungeon byl ovšem také velmi zajímavý, protože je plný teleportů a je pořeba se tu dostat celkem ke třem sochám a splnit jejich podmínku (motal jsem se tu na těch 16 x 16 polích dobré 2,5 hodiny, protože to bez kreslení nešlo). V tu chvíli se duše Blackwinda osvobodí a družina získá zkušenosti a polovinu jednoho čísla, které bude jednou třeba ... znám ho už z Golden Pyramid. V hradu je navíc na jedné zdi hint k dungeonu v Castle Greywind, což se hodilo (a obráceně, v Castle Greywind je hint, že je potřeba v Castle Blackwind splnit podmínky všech trí soch).

Návštěva Castle Greywind probíhá podobně, ale přístup do dungeonu je taktéž zamotaný. Nicméně jsem celkem rychle pochopil, oč běží. K dispozici jsou dva hinty, které poví příběh Greywindovo potomků - měl dva syny a dceru. Jenomže jmenovitě jsou uvedeni jen synové a dungeon požaduje jméno dcery ;) ...

Spoiler: ukázat

První syn se jmenoval Regran, druhý Reharc. Když se na ta jména zadíváte, přijde vám podivné jejich znění a podobnost. Podstatné je ovšem i to, že oba hinty pečlivě uvádějí povolání všech tří potomků. Jejich jména jsou totiž ve skutečnosti právě přesmyčky jejich povolání:

Regran - rangeR
Reharc - archeR

Jméno dcery se tedy odvodí analogicky ...

cleriC -> Circle


V dungeonu je poté potřeba pořešit hrátky s přesýpacími hodinami a gongem, což mi řekl už hint v Castle Blackwind:

Spoiler: ukázat
Nejprve se otočí všechny 3 hodiny a pak se zazvoní na gong. Tím se odkryjí 4. hodiny a celé se to zopakuje i s nimi. Na pořadí nejspíše nezáleží, ale u některých kombinací na mě bafla hydra, možná je to náhoda, možná ne. Na algoritmus jsem nepřišel.


Oba dungeony pod hradem mají navíc jedno společné specifikum - nejde v nich ukládat! Jde to ovšem pořešit tak, že si vše připravíte a před dořešením dungeonu vylezete ven a uděláte si save v hradu.

Odměnou za osvobození duše Greywinda mi byla další polovina čísla, kterou jsem ještě neznal, takže to určitě za to stálo. Navíc je za tyhle úkoly po 2 000 000 xp pro každého a v hradech se dá získat velmi dobrý loot. Jen v dungeonu pod Castle Greywind doporučuju jednu věc nedělat:

Spoiler: ukázat
Nechte hromádky zlata na pokoji. Jeden hint v hradu vám radí, že ne vše, co se třpytí, je zlato. Hromádky jsou jen iluze a navíc vám to sebere veškeré zlato v družině! Vzhledem k nemožnosti ukládat, si to pak budete muset střihnout ještě jednou ;) A když narazíte na hydru, tak to je pro slabší družinu taky konečná :)


Jinak jsem se na počátku dnešního putování vrátil i do Magic Cavern a dořešil toho obživlého liche. Pomohl mi docela štít, co umí kouzelnice. Díky tomu mám jeskyni i domapovanou. A vyplatilo se, jeden z oltářů učí kouzlo Implosion, které je tu opět nejsilnějším kouzlem ve hře (1000 bodů zranění).

Zajímavá je ještě jedna věc, v hradech lze v pohodě užívat veškerá transportní kouzla. Trochu záhadou mi jsou jen zdejší prázdné trůny, byť tak trochu tuším (někde v předchozích hintech to určitě bylo), ale řešit to asi nebudu. Havní je z této části pro mě ještě mušle, která se má v určitý den objevit na prostředním ostrově.

Takže jsem zase o kus zkušenější a teoreticky bych mohl poskočit se všemi na level 25, což možná zítra i udělám. Moc toho už totiž nezbývá a boj s hydrou ukázal, že to bude docela klíčové. Zůstala mi vlastně jen dračí jeskyně, dva dungeony (Maze a Tomb of Terror) a samozřejmě hezký kus Golden Pyramid. Jasně a celý Fire Island ;) Ale to je vázáno právě na level postav. Město a jeskyni pod ním budu mít asi za chvilku, tak už to ani moc nepočítám. No, i když ke konci hry se ještě neblížím, vidím to na jasných 100+ hodin ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #23 kdy: Leden 13, 2016, 19:44:37 »

Dneska jsem to tak trošku flákal, potřeboval jsem spíš překreslit včerejší nákres dungeonu pod Castle Blackwind, takže jen 4 hodiny ... i když dnešek ještě nekončí :)

Když už jsem byl v tom, tak jsem se rozhodl, že bych mohl západní mapu dodělat i s vodními plochami. Vzal jsem proto svou hraničářku, zaběhl do Fountain Head, kde jsem jí za 16 000 zlatých u fontány nakoupil 16 000 xp a vycvičil jí na level 5. Na počátku má totiž hraničář hodně málo many, takže by Water Walk nezvládl vykouzlit vůbec. Nicméně i tak jsem to moc neodhadl, protože jsem měl manu jen na jedno zakouzlení (level 6 by už stačil na dvojí zakouzlení). Díky tomu jsem musel častěji odpočívat kvůli doplnění many.

Nejvíce práce bylo se zátokou Piranha Bay, protože to je první místo, kde je ve vodě halda vírů a po obnovení fontány mládí se tu vynoří malý ostrůvek. Vír má poměrně monotonní efekt, přenese družinu zpět na pevninu a zruší Water Walk. Všechny víry v jednom čtverci transportovaly družinu vždy na stejné místo. Zbytek vodní plochy už byl v pohodě. Vynechal jsem akorát políčko v rohu na JZ, kde je chata víly Anathemy. Zatím nemám ponětí, k čemu jí budu potřebovat, tak abych na ní nezapomněl.

Když už mluvím o vodní ploše, objevil jsem ještě jeden způsob, jak se dá na hlubokou vodu dostat i bez kouzla. Na prostředním ostrově soustroví iluzí jsem zkusil teleport na Isle of Fire. Povedlo se mi přistát ve skaliscích, což je z cesty nebo z vody normálně nedostupné místo (už jsem to testoval dříve). Nicméně teleportace mě tam dostala a díky tomu se lze také ve skaliscích bez problémů pohybovat. Když jsem pak zkusil vlézt na vodu, překvapilo mě, že můžu klidně pokračovat i na hlubokou vodu.

Než jsem se vydal dál, rozhodl jsem se ve Wildabaru pocvičit družinu na level 20. Měl jsem namířeno do Tomb of Terror, tak jsem to nechtěl ponechat náhodě. Ovšem hrobka v tomhle tak trochu zklamala :) Je v ní halda bojů, hlavně tu proti družině pochodují celé zástupy nemrtvých (z jedné místnosti se vyvalilo postupně až 16 ghúlů), ale už to není nic, co by mě ohrozilo. Nehledě na to, že většině soubojů se dá vyhnout. Hrobka byla taky důvodem, proč jsem zatím fontánu mládí nevyužil. Je tu opět několik nemrtvých, co umí postavy zestařit, tak by to bylo bývalo zbytečné. Ke všemu mi ten věk ani nic viditelně neubírá (orkovi je třeba 93 let :) ). Když jsem narazil na liche, opět jsem si vypomohl Power Shieldem od kouzelníka a v pohodě to ustál.

Nejvíc mě pobavili upíři. Oni jsou sice tužší, ale jejich animace stojí za to ;) Je to jako kdybyste na karton nakreslili postavu a pak jí začali překlápět tam a zpět. Je to opravdu úžasný kontrast oproti tomu 3D prostředí kolem.

Cíl cesty je samozřejmě na konci hrobky a je jím sarkofág hlavního upíra. Vlastně ten vás taky nemusí zajímat, Vampire King navíc padl hned po prvním zásahu Implozí. Jedna z truhel však obsahuje Hologram Sequencing Card a místnost před 2 Power Orby. Díky tomu už mám 10 orbů a dle rady lebky z bažin potřebuju už jen jeden.

Trochu jsem čekal, že tu najdu klíč k Maze of Hell, ale nebyl tu. Nejspíše bude pro změnu v Dragon Cavern, čímž se draci stávají mým dalším cílem.

Musím říci, že mě docela překvapilo, jak jsem si doposud vystačil s nižším levelem a nedobrou výstrojí. Oproti Xeenu se tu rozbíjejí jen zbroje a pár potvor mi dokázalo rozbít i zbraně. Štíty a spol. jsou nejspíše nerozbitné. Je to ovšem kompenzováno jinak. V Xeenu bylo sice časté chození do obchodu kvůli opravě chvilkama až otravné, ale za drobný peníz jsem opravil vše. V trojce je cena opravy rovna prodejní ceně předmětu! V tu chvíli si hodně rozmyslíte, jestli postavy navlečete do toho nejlepšího, co máte, nebo raději použijete levnější zbroje, popř. to jako já vzdáte :D

Nejlepší je to s barbarem, ten beztak těžší zbroje nemůže nosit, takže má koženou obsidiánovou zbroj a stačí to. Postupně jsem zjistil, že ani ostatní tolik netrpí. Bonus ke zbroji tu má totiž tradičně řada předmětů, takže se tím dá absence zbroje docela korigovat. Víc tedy využívám helmy, opasky, rukavice a prsteny. Samotné kvalitní brnění nechávám v klidu ležet v inventáři pro strýčka příhodu ;) A co s drahými rozbitými předměty? Pokud je nechcete opravovat, tak zahodit, ať zbytečně nezabírají místo.

Ze zvědavosti jsem šel dneska po levelování party zkusit královské truhly do Castle Dragontooth a už chápu, proč se je vyplatí vybírat :) Sice to vzbudí pozornost stráží, ale v jedné byly celé 4 mil. zlatých. Nechal jsem to být, zatím jsem si nevybral stranu a těžko říci, jestli by mi tohle neovlivnilo dostupné možnosti. Vrátit se můžu přeci kdykoliv ;)

Málem bych zapomněl, v Tomb of Terror je čtveřice podivných trůnů, na které smí bezpečně usednout jen postava, která má titul ultimátního dobrodruha. Někde už jsem o tom vzkazky ve hře viděl, shodou okolností bych řekl, že to souvisí s Dragon Cavern, kam mám stejnak namířeno. Pokud na trůn usedne postava bez tohoto titulu, je vymýcena.

Rád bych krom toho ještě domapoval vodní plochu na východě mapy a kolem ostrovů, aby mi na konec zbyl už jen Fire Isle. Water Walk nakonec není tak nezbytné kouzlo, jak by se mohlo zdát, protože všechny části mapy jsou dostupné bez něj. Jediné místo, které je mimo možnosti teleportace je chýše Anathemy, ale to zas kouzelník zvládne v pohodě pomocí Etherealize - je to pár čtverců od břehu.

Ano kouzla. Už delší dobu chci napsat jeden postesk a vždycky na to zapomenu :) Zmiňoval jsem ho tu již dříve, ale bylo to spíše jen takové nakousnutí tématu. Jde o absenci kouzla Day of Protection. Když vezmete, že si v Xeenu za 75 many a 10 gemů vykouzlíte ochranu proti živlům a Heroism na celou družinu najednou, tak je to oproti trojce hodně velké ulehčení. Heroism v trojce totiž stojí 2 many za každý level klerika a 2 gemy a kouzlit se musí na každou postavu zvlášť. Ochrany pak taky samostatně, ale to je naštěstí skupinové kouzlo. Nejenom, že to tedy stojí ve výsledku více, ale musí se s tím i dopředu kalkulovat. Day of Protection stačilo seslat až před bojem, nebo dokonce až v boji, ale v trojce, než to nakouzlíte alespoň na bojovníky, tak je po boji :D Kvůli manové náročnosti jsem z počátku musel dost riskovat, protože klerik bez many je celkem houby platný a nikdy nevíte, které kouzlo za nejbližším rohem budete potřebovat více.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #24 kdy: Leden 14, 2016, 08:54:56 »

Co jsem přes den zanedbal, v noci jsem si vynahradil ... 86 hodin za mnou.

Začnu ale trošku jinak, protože mě k ránu potkaly dvě infarktové situace :) Skončil jsem v podstatě tím, že přede mnou zbývá už jen Maze from Hell a poslední úsek Golden Pyramid. Nj, jenomže klíč k Maze se v Dračí jeskyni nenacházel a to ani když jsem v rámci testu sundal dračího lorda s vylevelovanou družinou. Není to jediný zádrhel, ve skutečnosti mi chybí dvě holografické karty, takže jsem někde minul i to.

Příčinu znám, jen jsem doufal, že to půjde i bez toho ... klíč a karta je prostě v některé z truhel, které můj ninja nedokázal otevřít. Jenomže v kterém dungeonu? Naštěstí mám všechny neotevřené truhly vypsané, chtěl jsem se k řadě z nich beztak vrátit. Ninja byl oproti zloději slabší i v Xeenu, ale nepřišlo mi to až tak strašné, jako zde. Trojka mě díky tomu vysloveně do levelování nutí. Mám obavy, že level 20 stačit nebude, protože v Blistering Heights jsem si třeba u truhel prakticky neškrtl. Na druhou stranu mě beztak čekají ještě hydry a minotauři, takže si myslím, že si můžu v klidu pogratulovat za dosavadní výdrž a nyní už družinu zvednou k levelu 40.

Vrátím se ještě k těm povoláním se zlodějskými schopnostmi, teď si představte, že nikoho takového v družině nemáte! Hra nabízí několik berliček, nejschůdnější je osvobodit NPC Son of Abu, což je přímo zloděj. Ovšem vzhledem k přebytku peněz, který ve hře rychle vzniká, je lepší si nějakého zloděje naházet v hospodě a pak mu ve Fountain Head koupit zkušenosti. Za necelý milión jste na levelu 20. Využít lze samozřejmě i všech bonusů, které přidávají permanentně úrovně.

Druhá infarktová situace nastala v jeskyních pod Blistering Heights. Jsou zde oltáře s permabonusy do odolností, ale ne každá postava určitý typ dostane. Netuším, proč to tak je, ale napadlo mě krom povolání i přesvědčení. Při pohledu na tabulku charakteru jsem ovšem ztuhl - klerička a kouzelnice jsou evil. V principu už o moc nejde, všechno kde se přesvědčení bralo v úvahu, už asi beztak mám, navíc se to změní ještě příběhovou volbou, ale zajímalo mě, kde jsem k tomu došel. Odpověď jsem našel rychle, jde o čtveřici kotlů v dungeonu pod hradem Dragontooth. Všiml jsem si akorát, že způsobují stárnutí postavy, ale tohle už jsem přehlédl.

Ale zpět k průběhu hry .... Dračí jeskyně jako taková není složitý komplex a v mnoha případech lze zdejší zelené draky sundat jednou implozí. Problém dělají hlavně dvojice, popř. trojice draků. Z nápisů na zdech jsem se dozvěděl i o třech skrytých místnostech, které jsou pěkně zastrčené mimo dosah Wizard Eye. Celkem je v nich 9 mil. zlatých. Ostatně ony stačí už poklady i v běžně dostupných částech.

V jeskyni jsem našel i dva Power Orby, takže už bych si klidně mohl jít vybrat stranu, ale času dost (další orby, např. ještě v Golden Pyramid, ale ty už jsem ani nesbíral). Zastavil mě tu až dračí lord, na kterého jsem byl moc slabý (je mimo jiné imunní na zborcení).

Fire Isle probíhal taky celkem pohodově. Na lávu bohatě stačí zakouzlená odolnost a je to. Udělal jsem celkem 3/4 ostrova, v té poslední jsou hydry :) Je tu další vstup do Golden Pyramid, ale zas o něco přituhlo - jsou tu terminační koule :D Ale opět nic, co by neřešila imploze.

Nyní už tedy zbývá dohledat klíč do Maze a to bude asi poslední velký dungeon hry.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #25 kdy: Leden 15, 2016, 15:49:12 »

Hm, tak v Isles of Terra už se Richmonde nepotkáme ;) 97,5 hodiny celkem a finální obrazovka za mnou. Se svou partou na levelu 40 jsem dosáhl skóre 865 410 356. Musím si to teď nechat chvilku uležet a pak sepíšu něco k tomu finiši. Bylo to celkem náročné, hlavně díky Maze from Hell.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #26 kdy: Leden 15, 2016, 16:44:44 »

Tož gratuluju. Ale já ani moc nevěřil, že bych dvojku nějak stihnul dřív s mým tempem. Mám teprve zmapované 3 města a jejich podzemí, 1 Corakovu krytpu z půlky (dál asi nemá cenu chodit nyní) a pak 3 venkovní sektory. Toť vše. I tak jsem na tom vyplácal dost hodin.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #27 kdy: Leden 15, 2016, 21:16:25 »

Díky :) Já budu muset udělat změnu. Chvilku jsem koketoval s myšlenkou, že bych se vrhl i na jedničku a dvojku, ale trojka mě už docela odrovnala. Myslel jsem, že bych dodělal ještě před finále pár restíků, zůstalo mi třeba dost aktivních úkolů, ale už to bylo moc. Když se pak za mnou v pyramidě uzavřela ústupová cesta a já se prosekal haldou terminačních koulí, tak jsem to už oželel.

Úkoly jako takové jsem ve skutečnosti nedodělal jen dva, shodou okolností spolu souvisí. Jde o nalezení rohu již na úplném počátku zmiňovaného jednorožce a láska pro Princess Trueberry. Kupodivu jsem si velmi dobře tipl, jak to s princeznou skoulet, napadlo mě to po návštěvě nymfy Athei, ale už jsem nenašel sílu všechny možnosti testovat. Odměnou je pak roh jednorožce a ten se zanese do svatyně k Baywatch.

Spoiler: ukázat

Po návštěvě Athei jsou všechny mužské charaktery v družině ve stavu In Love. Princezna Trueberry dokáže tento stav vysát, jak jsem při její návštěvě zjistil, jenomže to není pro její odkletí dostatečné. Jako na potvoru mám jen 3 mužské charaktery, takže mě napadlo, že bych se měl zkusit otáček s nimi stále dokola, jestli to na xy-tou návštěvu neprojde. Jenomže pak jsem se nechal svést stupňovitostí stavu. Za každých 8 hodin se totiž hodnota stavu navýší o 1 a při hodnotě 11 se změní v Hearth Broken.

Myslel jsem si, že by tohle bylo rychlejší, ale nebylo, tak jsem to nakonec vzdal. Pak jsem se dočetl, že už stačilo, abych se s družinou otočil ještě 1,5x ;) Musíte jí totiž představit celkem 10 postav ve stavu In Love - může to být klidně jedna a ta samá postava.


Ale to jsem úplně vynechal Atheu ... pro ní je pro změnu Sea Shell, která se objeví v jeden konkrétní den rok na ostrově duhy. Jednou jsem si tedy takhle počkal na onen den, ale nakonec jsem zjistil, že vlastně nevím, který ostrov se myslí :) Naštěstí mě to v zápětí dokleplo:

Spoiler: ukázat

V 99. den roku stačí zajít na jednopolíčkový ostrov na jihu mapy a mušle se přidá do inventáře.


Za mušli je krásných 250 000 zlatých a 250 000 xp pro každého. Nejspíše se takhle dají mušle nosit nymfě pořád.

V tuhle chvíli se ovšem ukázalo, že mám poznámky sice velmi bohaté, leč ne zrovna ideální pro vyhledávání ... který den to je, jsem si nakonec musel najít tady na fóru ve svých spoilerech :D Vlastně jsem na to dojel i později, ale holt chybama se člověk učí. Je tedy pravdou, že v Xeenu toho tolik potřeba nebylo, v tomhle je trojka prostě úplně jinde. Řada těch hintů má opravdu výraznější význam, jako např. heslo k počítači v řídící místnosti. Našel jsem ho, mám ho poznamenané, ale když nevíte, co přesně hledáte, tak je to těžší :) Dá se bez toho žít, leč občas tím mohou některé věci utéci.

Chybějící kartu jsem našel rychle, vlastně jsem spíš koukl, kde by příslušná truhla mohla být. Klíč do Maze je pak pro změnu v Magic Cavern. Obojí jsem kupodivu otevřel i na tom levelu 20, ale po vstupu do Maze jsem pochopil, že to takhle nepůjde. Svým způsobem by to stačit mohlo, minotauři dokážou postavu zabít bez ohledu na velikost HP, ale umí i dost zranit fyzicky, takže při boji zblízka se to přeci jen hodí. Druhou nepříjemnou potvorou byly medůzy. Zatnul jsem zuby a mnoho loadů dungeonem prošel. Kupodivu boj s Minotaur Kingem a jeho ochrankou (2 medůzy), šel tak nějak v rámci možností ... anebo jsem si spíš už zvykl :D Nebylo třeba to prolézat celé, ale to se jako vždy dozvíte, až když je po všem :D

Získal jsem tu titul Ultimate adventurer ... zkusil jsem tedy ty trůny v Tomb of Terror, ale nedoporučuju. Přidá to sice 20 levelů, ale za šílenou cenu :)

Hlavním důvodem navýšení levelů družiny byly spíše hydry na Fire Island a samozřejmě Dragon Lord. Vlastně si nikterak nestěžuju, hra je k levelování mnohem přívětivější, než-li Darkside of Xeen. Zkušeností je hodně a hlavně je hodně i peněz. Škrtit se asi nemá význam. Hodně věcí se tím zjednodušší. Pokud bych rozehrál trojku ještě jednou, dokážu si představit, že se vejdu do mnohem nižšího času. Ale tak to je kouzlo každé první rozehrávky a v tomhle mi trojka přišla o fous lepší, než-li Clouds of Xeen.

Jako vládce jsem si nakonec vybral krále chaosu, tím pádem oba dva další byli zničeni a moje družina komplet převzala neutrální přesvědčení. V principu je to asi jedno, zajímavá je tahle volba spíše z příběhového pohledu do budoucna ... Might and Magic VII. Tam už jsou opět všichni rozděleni na dobro a zlo. Ani jeden z konců trojky tomu tedy moc nenahrává ;) Ale pro mě je to stejně jedno, protože moje družina nemá s defaultní nic společného. Rozumím tomu, je to takový odkaz zpět, o kterém můžou diskutovat jen ti, co trojku odehráli, což v době MM7 už asi moc pamětníků nebylo. Připomíná mi to moje narážky na násilné cpaní odkazů do MMX, ale je to právě tím, že odkazy na přechozí díly v MMX má v paměti řada hráčů, protože se povětšinou týkají novějších dílů.

S kartou od krále už jsem prošel do řídící místnosti lodi v pyramidě, leč cesta zpět se mi uzavřela. Moc toho tu dělat nejde a ani není třeba. Úvodní text beztak odkázal na boj Coraka se Sheltemem a jejich transport mimo místnost. Když už jsem měl tedy celou místnost +/- prolezlou, zkusil jsem trubice také a ono je to vlastně finále. Počítači jsem sdělil správné pořadí obou polovin kódů od kouzelníků Greywinda a Blackwinda, přečetl si obsah holografických karet a shlédl outro.

Jo, perfektní zážitek. Možná bych v trojce uvítal pár prvků z Xeenu, ale pokud bych to měl zhodnotit jednou větou ... trojka je v sérii 3-5 totéž, jako šestka v sérii 6-8. Vřele doporučuju.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #28 kdy: Leden 16, 2016, 12:21:26 »

Jenom ještě taková drobnost. Někde jsem našel před nějakou dobou anketu na téma série M&M. Celá série tam byla rozdělena do 3 pomyslných období: M&M I a II, M&M III-V a M&M VI-IX. Už po první desítce hodin v trojce mi bylo jasné, že byť má trojka se sérií Xeenu společné prvky, stojí ve skutečnosti samostatně. Ono totiž když to vezmete s větším odstupem od detailů, tak vám vzniknou kategorie jen dvě, protože celá první polovina série je postavena na podobných prvcích, společném příběhu a gameplay. Pokud by se však měla třídit i tato první polovina, pak si trojka opravdu zaslouží vlastní místo. V podobném duchu se chystám provést i rozšíření stránek ... nakonec, ono to ke všemu designově vychází úplně perfektně, aby se mi to vešlo takto rozdělené do jedné řádky menu :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Might and Magic 3: Isles of Terra
« Odpověď #29 kdy: Prosinec 30, 2016, 10:47:02 »

Tak jestli čtu dobře Elemire, dohrával jsi třetí díl s postavami na zhruba 40.levelu? Mně to zabíjení hyder na Isles of Fire tak hýblo se zkušenostmi, že nyní už mám postava od 50. levelu do 68 a to jsem zdaleka ještě vše neprošel. Tipuju, že skončím hru a hrdinové budou mít kolem 70-90 levelů.
IP zaznamenána