Navázal jsem na včerejšek a vstoupil do pyramidy. První patro je dost rozlehlé, opět 32 x 32 čtverců a je tu dost draků, takže to nejde moc rychle. Nicméně je potřeba ho prolézt skoro celé. smyslem je najít šestici ovladačů, které rozsvítí svícny v úvodu patra a tím se otevře cesta na druhé patro. Bojové je ve skutečnosti jen to první patro. V SV rohu se nachází 8 lebek s hezkou hádankou ohledně čísel. Dá se to pořešit čistě matematicky, nebo si jedno z čísel otipovat a pak to poskládat dle zadání - sochy poradí, oč tu běží:
Jedna poví, že jde o 8 čísel v řadě a druhá, že jejich součet je 52. Je tedy jasné, že to nebudou žádná vysoká čísla, ale taky to nebude řada začínající jedničkou. Nakonec vyjde řada 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a 10. Každá z lebek pak vyžaduje zadat jedno z těchto čísel, které odpovídá jejímu zadání.
Odměnou je přístup k dračímu pokladu (v pyramidě nefunguje teleportace), což je slušná kupa zlaťáků a gemů. Hlavně ty zlaťáky potěší, jsou to 2 milióny, gemů je 5000. K tomu i nějaký ten loot.
Druhé patro je jedno velké puzzle. K přístupu na 3. patro je totiž potřeba zadat heslo na téma číselného kódu vesmírné lodi NCC ... nj, která z nich asi tak byla v době vydání Darkside nejznámější?
Jasně, stačí to opsat, ale byla by škoda si to nevyřešit:
Řešení spočívá v tvaru zdejších zdí a nápovědu poskytnou sochy. Je to opět práce s čísly, jejímž výsledkem je číslo 1701, tedy kódové označení Enterprise - křižníku třídy Constitution ze Star Treku.
3. patro je zajímavé jen čtveřicí podlahových teleportů (jiný zvuk a změní se kompas), přes které je třeba přeskočit. Finále je pak na 4. patře, kde už čeká drak Pharaoh. V téhle chvíli začíná drobné běhání.
Drak mi poděkoval, dal mi 5 mil. zkušenosti, ale sám pyramidu opustit nemůže, byť je asi jediný, kdo dokáže Alamara porazit. Vlastně mi o Alamarovi dost pověděl, hlavně zmínil jeho magickou kostku, kterou ovládá vše. Jakmile by Pharaoh pyramidu opustil, Alamar by ho vystopoval a připravil o všechnu energii. Nicméně mi pověděl o událostech příchodu Alamara, který přiletěl jako "kometa" a nebyl sám ... na Xeen dosedly, nebo spíše havarovaly, dvě plavidla. V jednom byl Alamar, v druhém kdosi, koho se Alamar ani nesnažil zachránit. Mám to jít tedy prověřit.
Dle očekávání jsem na jednom místě našel vesmírný modul - shodou okolností ten Alamarův jako první. V modulu je pár zajímavostí, ale podstatný je až deník, ze kterého je jasné, že Alamar je ve skutečnosti někdo jiný ...
Je to takové shrnutí příběhu krátce před MM1 až po začátek série Xeenu. Druhý modul nebyl daleko (je kousek od Necropolisu) a ten patří jiné zajímavé bytosti ...
Zdejší deník popisuje události z druhého úhlu pohledu a na trůně sedí ona bytost, jenomže ve stázovém poli ... palubní počítač mi ovšem zadá hádanku, po jejímž vyřešení se pole zruší. Ani tato bytost nemůže své místo opustit a tak mě pošle pro radu zas za drakem.
Jen na chvilku odbočím, je zajímavé, jak jsou tu ty sci-fi prvky do hry zapojeny (vypadá to mnohem přirozeněji), stejně tak mi najednou došly některé narážky z pozdějších dílů. Celou dobu jsem o řadě z toho jen čítával a najednou to mám možnost vidět přímo ve hře a udělat si o tom vlastní názor.
Drak byl identitou druhého pilota překvapen a poradil mi jedno řešení - mám navštívit Olympus a přinést odtamtud soulbox, ve kterém ukryju pilotovu duši a propašuju jí do Alamarova hradu. Hned na to mi předal heslo do města a zpřístupnil se mi i vrchol pyramidy (Nebeská cesta).
Ovšem než jsem to drakovi oznámil, udělal jsem menší obkliku. Když už jsem prozkoumával moduly, napadlo mě, že bych mohl konečně nějak to lávové pole dořešit. Pozorovatelé jsou sice tuzí, ale jak jsem se naučil pracovat s Masivní deformací, tak je to na dvě zakouzlení, k tomu jedna Imploze a pak už jen zblízka dorazit
Přesně tohle jsem mohl udělat už dávno
Je to o to více úsměvné, že v SZ rohu je fontána, která přidává 2500 HP ... S tím jsem si mohl dávno ušetřit řadu zpomalení. Hned jsem si to taky vyzkoušel, za kopečkem vedle bylo 5-6 Pozorovatelů na jednom místě. Tohle jsou přesně ty situace, které člověk zažije jen u prvního hraní, u druhého už přichází na řadu nutkání jít tou lehčí cestou, tedy co nejdříve začít podobná ulehčení nadužívat.
Ovšem největší satisfakcí bylo, že jsem díky tomu měl za chvilku prozkoumané celé lávové pole, protože jsem to mohl brát po větších kusech. To byl asi ten nejlepší pocit vůbec, mít odkrytou komplet mapu Temné strany.
Olympus taky moc nezklamal, je to první město, kde se vůbec nebojuje a samozřejmě se zde najde dost odpovědí na dřívější hádanky. Hezké jsou i další odkazy na Star Trek, které tu lze najít. Věc, která mě ovšem v první chvíli trošku zarmoutila, bylo řešení jedné hádanky, které bylo použito i v Might & Magic X. Ale na druhou stranu, on to byl v podstatě nejlepší odkaz na původní sérii, protože tohle mohlo dojít jen těm, kdo pětku nebo WoX hráli:
Soulbox je ukryt ve stokách, pro což je také potřeba poskládat přístupové heslo, což zde jde provést buďto prostou kombinatorikou, nebo nápovědu poskytne zdejší obchodník s podivnými potvůrkami:
tribble ... ano, ty barevné milé koule, co se tak rychle množí
V tuhle chvíli jsem se rozhodl, že ještě po hlavní lince nepůjdu a udělám si menší odbočku na Nebeskou cestu, kterou jsem v podstatě dočistil. Troufl jsem si dokonce i na Megadragona, neb jsem nabyl pocitu, že jsem přišel na vhodnou taktiku ... nepřišel, je to na mě opravdu ještě moc
Tak jsem zkusil elementární roviny, začal jsem tou vzduchu, ale pak mi najednou došlo, že tohle asi do příběhu Darkside nepatří. Pán vzduchu se totiž ohlásil celkem jinak, než bych čekal, takže mám takové tušení, že to je linka až z WoX. Nicméně si je alespoň předčistím (průzkum + likvidace protivníků). Tedy zas až zítra
Dost přemýšlím ještě nad tím, jak se zachovat k "bonusovým" dungeonům na Clouds of Xeen. Zda-li je dojet ještě před ukončením hlavní linky Darkside, nebo to nechat až před unifikací světa. Vlastně není o čem přemýšlet, díky tomu, že to má ještě třetí hlavní linku, tak vlastně není kam pospíchat.