Sandcaster se nakonec ukázal jako klíčové město. Podobně jako Rivercity v Clouds of Xeen, je Sandcaster druhé největší město této strany. Klíčové je hlavně proto, neboť se tu nachází klíč do Velké východní věže a dá se tu zakoupit heslo do Lakeside. Město je plné čarodějnic a kouzelníků, v přesile dokáží docela potrápit, ale nic nepřekonatelného.
Ono obecně s kouzlícíma potvorama je problém, protože i přes ty vsoké odolnosti mých postav je ten damage znát. Přesila kouzelníků mi tak dokáže během chvilky poslat polovinu družiny do bezvědomí. Nejlepší je v tomto ohledu jedno NPC v hospodě, které lze dokonale naštvat a když se mu neomluvíte, dá vám lekci - on a jeho 9 poskoků
Je hezké, že na jednom poli mohou být maximálně 3 protivníci, ale za nimi může být klidně další trojice, která to do vás šije
Městský úkol je vcelku jednoduchý. Města se zmocnili dva podlí mágové (mág a kouzelnice) a naším úkolem bylo je najít a zlikvidovat. Odměna je standardně vysoká, celý jeden milión zkušeností pro každého. Docela se vyplatilo promluvit i s NPC v hospodě a na lavičkách po městě, protože jsem se dozvěděl pár informací, které mi pomohly předejít např. podvodnému prodejci. V cvičírně mi pak jedno NPC povědělo o funkci podivných kamenů v poušti - po odhalení hesla získám kompletní zbroj jednoho paladina. Jiné NPC mi poradilo, že nemám po džinech žádat veškeré peníze, protože to považují za chamtivost - onoho džina jsem potkal už dříve a správnou volbu samozřejmě zvolil. Tohle mi jen potvrdilo, že ta druhá volba by mi přinesla něco nepěkného
Poměrně zajímavou změnou byla dvojice NPC poblíž brány, oba zadávají hádanky, za jejichž splnění je taky docela dost zkušeností. První je kovář a po neúspěchu je možnost si to zopakovat, takže se to dá vzít i tipovačkou. Úloha je mířena na nepřímou úměru, ale nachytal jsem se na znění otázky.
Vyjde 9 pomocníků, ale protože kovář jich má 6 vlastních, najmout musí tedy už jen 3!
Druhá otázka je pro změnu na soustavu rovnic o dvou neznámých, takže si to stačí jen správně sestavit a např. sčítací metodou krásně pořešit.
Cena hrušky vyjde na 1 zlatý, 100 hrušek tedy stojí 100 zlatých.
Ovšem pozor! Udělejte si před tím save, protože špatná odpověď znamená, že už se s vámi obchodník nebude chtít znovu bavit.
Ve městě existuje i několik skrytých míst. JZ města je dostupný přes stoky, skryté místnosti v domě na náměstí pak pomocí kouzla Odhmotnění (Etheralize). V Sandcasteru totiž nefunguje Teleportace, takže Odhmotnění je jediná možnost (jde jím procházet ztenčená místa - dveře, mříže, slabé stěny).
Jediné, co poněkud překvapí, jsou ceny za služby. Členství v cechu není nikterak levné a s některými dovednostmi to taky není o moc lepší. Učitel posilování se třeba nachází ve stokách a vyjde to na krásných 50 000 zlatých. Odměnou je přístup do tělocvičny, kde je dovedností kniha a jako bonus dva elixíry.
Ze Sandcasteru jsem se vydal přímo do Velké východní věže. Je to kousek od města, tak není důvod to nevzít rovnou. Věž je plná kouzelníků, kteří jsou ovšem nebezpeční jen v přesile. Nejhorší mi v tomhle přišla opravdu severní věž. Ale určitě přituhlo, protože 5 mágů je tak akorát pro mou družinu s plným zdravím, každý další navíc už představuje nebezpečí. V jedné úrovni je dokonce Pozorovatel (ta potvora z lávových polí), ale naštěstí není potřeba s ní bojovat.
Ve věži nejsou pasti, ale je specifická nečím úplně jiným. Na každém patře je halda vstupů, které vedou různě skrz věž, takže chodíte nahoru dolu a hledáte. V přízemí jsou akorát dva neviditelné teleporty, přes které je potřeba přeskočit, jinak se nikam ani nedostanete. Jedna z cest vede k výklenku s Klenoty věků, které jsou potřeba pro obnovení fontány věků (odstraňuje magické stárnutí).
To se poměrně hodí, protože ve věži je jedna kniha, která přidává jeden level, ale zárověň postavě přidává 50 let
(nevyužil jsem jí) Jiná kniha umí postavě navýšit odolnosti na 10, pokud je jejich hodnota nižší, pak je tu kniha intelektu, která přidává +50 intelektu (kouzelník, hraničář, ostatní zraňuje) a další velmi zajímavá kniha ... +5 k síle, ale odmaže všechny dovednosti. Na ní opravdu pozor, můj trpaslíčí ninja, na kterém vše testuju, přišel i o zlodějinu (Thievery), což je dovednost, kterou už si nijak neobnovíte. Pokud by přeci jen někdo chtěl tuto knihu využít, tak bacha na to! Poslední zajímavou věcí ve věži jsou 2 Energy Disky.
S klenoty jsem odpochodoval k fontáně a obnovil její funkčnost. Bonusový level jsem si nevzal, ale i tak jsem měl dvě postavy, které byly uměle zestařené - klerička hlavně díky používání Dne bohů. Od fontány jsem se poté Městskou branou přesunul do Lakeside. Vlastně jsem udělal ještě jednu věc. Protože Městská brána ukazuje všech 5 měst, zajímalo mě, kde leží Olympus ... jo, kdybych to tušil, tak jsem tu levitaci zakouzlil ...
Jeho polohu tedy znám a shodou okolností jsem náhodou dopořešil funkci "tiché" svatyně na poušti - přidává dočasně 15 levelů, ale je potřeba na ní 2x kliknout, dokud si to bohové nerozmyslí
Ovšem veme to všechno jídlo.
Lakeside je už o poznání menší městečko a jediné, co zde funguje, je gilda. Jinak je plné čarodějnic a uvězněných obyvatel, které čarodějnice mění na monstra a ty lepší kousky pak posílají do hradu Blackfang jako ostrahu. Z kotlů není radno vždy pít, ale ty v zadní části přidají vždy jen jedné postavě +25 k nějakému atributu. První lebka poblíž brány navíc zadává hezkou hádanku, za jejíž rozluštění jsem získal přístup do gildy, už si pomalu na tenhle typ hádanek začínám zvykat:
Opět jde o dvojici slov, kdy je hledané písmenko v prvním slově, ale nikoliv ve druhém. Princip je vlastně jednoduchý, je potřeba obě slova porovnat a vyškrtat všechna písmenka, která jsou společná. Co zbyde v prvním slově, je poté řešení. V tomhle případě vznikne slovo Magie.
Jedno ze zachráněných NPC mi povědělo, že zdejší vůdkyně má heslo do Nekropolisu, takže další důvod, proč Lakeside navštívit. Města jsou nakonec celkem provázaná. Za povšimnutí stojí i zdejší lodní přeprava, která vás bezpečně dostane na Ostrov duší, ale upřímně, kdo nezvládne octopody ve vodě, ten beztak nemá v dungeonu šanci (viz předchozí poznámka o minotaurech). V rychlosti jsem ještě nakoukl do podzemí, kde je skrytá soška draka (pro druidku Lunu), ale mapování mě čeká až dnes. Jen mě zajímalo, jak moc členité to podzemí je.
V Sandcasteru jsem cvičmo zkusil, kam až bych mohl polevelit a s ninjou jsem se dostal na level 35, s ostatníma na 32. V tu chvíli mi ale došlo jiné úskalí levelování - celé mě to stálo něco přes 300 000 zlatých
Ve WoX si totiž znalostí Obchodování nepomůžete, cena je stejná pro všechny a opravdu to pak začne lézt do peněz. Rezervy mám sice velké, ale pokud bych hrál čistě jen Darkside of Xeen, tak je to tak akorát vyrovnané. Celou dobu mě totiž chrání znalost Obchodování, takže od počátku prodávám loot za dvojnásobek, což dělá taky docela dost. V Darkside bych se jí mohl naučit právě až v Sandcasteru.
Dneska bych docela rád domapoval stoky pod Lakeside a možná nakoukl i do Nekropolisu. Trošku obavy mám akorát o Energy Disky, protože mám jen 2 a potřebuju ještě 3. Doufal jsem, že nějaký bude i v Lakeside, ale nebyl. Možností, kde je hledat, je opravdu málo, jediná jistota je akorát hrobka na ostrově. Nakonec se tedy levelupu nevyhnu. Mimochodem, jeden z tipů (spíše drbů) v hospodě v Sandcasteru mi prozradil, že klíče ke třem nedostupným dungeonům v Clouds of Xeen, najdu v Alamarově hradu. Jenomže to je mi teď taky celkem k ničemu
Pokud se nedokážu probít lávovými poli, je asi zbytečné se o vstup do hradu pokoušet. No, nechám se překvapit.