Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 02:51:07
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Might and Magic: World of Xeen  (Přečteno 25021 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #45 kdy: Prosinec 01, 2015, 21:11:00 »

Musel jsem nakouknout, jak to s hrou dále bude a stačilo nakonec jen nahrát poslední pozici. Družina se objevila zpátky ve Vertigu, při vstupu do trůnní místnosti krále Burlocka se odepsal i jeho úkol, ale jinak můžu pokračovat zcela libovolně. Akorát Lloydův maják na Hradu Xeena se hlásí jako nefunkční, což je ostatně logické. Teoreticky můžu naběhnout do Dračí jeskyně, nebo se rovnou vrhnout do transportní pyramidy a přesunout se na Darkside.

Pokud jde o finance a gemy, tak to si nemohu stěžovat, jen gemů mám nějakých 11 000. U hradu jsem zjistil docela zajímavou věc, správce vybírá daně, takže jsem takhle jednou při návratu do hradu vyinkasoval 50 000 zl. Banka taky funguje, sice to není zrovna terno, ale peníze a gemy přibývají.  Jinak jsem rád, že jsem to rozehrál znovu a ve vyšší obtížnosti, protože i tak to nakonec byla celkem pohodová hra. Původně jsem se docela obával nízkého levelu, ale přitom úplně zbytečně. U Darkside se teď spíš pro změnu obávám toho, že ten start bude příliš rychlý a díky tomu ne moc záživný. Odehranou herní dobu odhaduju na 54-55 hodin, ke konci už jsem to přestal sledovat.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #46 kdy: Prosinec 03, 2015, 19:42:50 »

Ke hře jako takové se dostanu až zítra, ale hrál jsem si místo toho se zprovozněním WoX z různých verzí her a má to zajímavé výsledky. Hlavně jsem si osvěžil staré poznatky o práci s M&M Trilogy.

MMT je CD verze hry, která obsahuje díly 3-5, přičemž při instalaci pětky se instalátor zeptá na to, zda-li chcete vytvořit WoX. Jenomže zprovoznit Trilogy není zas taková legrace. Na nových Windows se instalátor nerozeběhne, protože binárky jsou 16-bitové. Lepší to není ani pod DOSBoxem, protože to zas vyžaduje mountnuté CD. Při pokusu mountnout iso to však selže (používám iso od Dave ze stránek RPGHry).

Rozběhnout to jde ovšem i ze souborů, akorát musíte vědět, co udělat. Kdysi jsem jen tak z legrace zkusil přejmenovat datové soubory na exe a ono to zabralo :) V každém z adresářů hry se nachází soubor INSTALL.MMZ, kde Z má hodnoty 3-5, dle konkrétního dílu. Stačí tyto koncovky přepsat na EXE (na velikosti písmen nezáleží) a pak to přes DOSBox spustit (nejjednodušší je mountnout samotný adresář konkrétního dílu). Uvedený soubor je totiž instalátor, který rozbalí zbytek.

Pro zprovoznění WoX pak stačí do adresáře s rozbaleným M&M4 nakopírovat komplet obsah adresáře s rozbaleným M&M5 (co bude chtít přepsat, nechat přepsat). Dokonce pod tím potom fungují i save pozice z GOG verze WoX. Identická verze to určitě nebude, ale překvapilo mě, že to jde. Měl jsem za to, že se tyto verze liší mnohem více.

Zítra bych rád ještě zkusil přímo WoX, pořád mi totiž vrtá hlavou ten dabing.

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #47 kdy: Prosinec 04, 2015, 11:27:06 »

Vzal jsem židličku, vyšplhal na knihovnu a sundal WoX ...

Instalace chvilku zabrala, musel jsem nejdříve kouknout, jak vůbec připojit mechaniku, poněvadž tady jsem se už instalátoru vyhýbat nechtěl - dá se v něm zvolit třeba typ instalace:


Poznámka: pro plnou instalaci je potřeba všechny tři volby "odškrtnout", což se dělá tak, že se stiskne patřičná číslovka (1-3). Tím se ruší nebo znovu aktivuje ono Not.

Nevýhodou ovšem je, že i při plné instalaci je potřeba mít CD v mechanice. Obecně mě také překvapilo, že obě CD se po obsahové stránce tváří shodně, ale protože hra dialogy tahá právě z CD, tak předpokládám, že v průběhu hry je potřeba s oběma CD šachovat.

Rozdíl ve verzi je patrný hned na první pohled a poslech, hudba je "vylepšená" a trochu jiná je i úvodní obrazovka:


Nemile mě zarazila i první návštěva starosty Gunthera. Je sice hezky nadabovaný, ale jaksi zmizel text?


Naštěstí to jde zapnout v menu konfigurace:


a pak už to vypadá klasicky:


Díky tomu je mi už jasné, že GOG verze World of Xeen z této verze hry nevychází (je to opravdu jen poupravená "disketová" verze sloučeného 4. a 5. dílu). Abych byl upřímný, moc mě ty upravené zvuky a hudba nenadchly, je to prostě zřetelný skok a musel bych si na to zvykat.

Pokud jde o save pozice, CD verze používá podobný styl, akorát save mají koncovku WOX. Nejprve jsem zkusil save jen přejmenovat. Nicméně mi pak nefungoval dabing. Ovšem poté jsem si vzpomněl na obsah CD, kde je soubor sav2wox.exe, což je utilitka, která zkonvertuje formát SAV na WOX:


Dabing pak funguje už normálně, akorát to má drobnou nevýhodou. Všechny oblasti se komplet respawnou a mapa se opět zahalí.

Zastavím se ještě u nutnosti mít CD v mechanice. Je s tím totiž spojena jedna obtíž. Instalátor si do konfigu ukládá i cestu, takže pokud hru nainstalujete někam do podadresáře připojené struktury, nelze pak hru spustit přímo přetažením exe souboru na ikonku DOSBoxu, to samé u manuálního připojení tohoto podadresáře.

Ideální je si proto na disku vytvořit adresář, ten připojit (např. tím přetažením na ikonku DOSBoxu), připojit mechaniku a při instalaci zvolit, aby se hra nainstalovala přímo na jednotku C. CD se pak dá pořešit třeba vytvořením iso obrazu, který potom připojíte namísto skutečného CD, to DOSBox umí. Případně se to celé ještě pořeší extra konfigem, aby se to nemuselo vypisovat stále dokola ručně.

Jinak to byla docela krásná rozcvička. Tolik DOSových příkazů už jsem dlouho nepoužíval :) Jak si nejde vypomáhat externí tvorbou adresářů, tak jsem to musel smolit uvnitř DOSBoxu včetně hrátek s kopírováním a přejmenováním.

Edit: Disky opravdu nejsou identické. Zrovna dělám jejich image a liší se celkem výrazně velikostí - CD1 má velikost 556 MB a CD2 723 MB. Mám to ve formátu bin, takže se to mountuje přes soubor cue, ale DOSBox to bere hezky. Pro iso se mi nepodařilo najít vhodný free software, který by to zvládl se vší parádou.
« Poslední změna: Prosinec 04, 2015, 12:29:23 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #48 kdy: Prosinec 04, 2015, 17:38:56 »

Hm, nějak jsem se zasekl v Dračí jeskyni ... zabít draka není takový problém, problém je ta jejich rychlost a síla útoku, protože sežehnou komplet družinu, takže je potřeba se k nim přiblížit co nejrychleji (teleport apod.), nebo to nechat na kouzlu Hvězdná spoušť, které dokáže draka zabít i na jeden zásah. A samozřejmě kouzlit na družinu Den ochrany, což je vedle Teleportu moje nejpoužívanější kouzlo. Jeskyně je tak docela dost o odpočívání.

Kousek od vstupu je urna, která družině sebere 2000 zlatých a 20 gemů jako dračí daň. Za ní bude další a další a ... Doporučuju se na nich neotáčet, funguje to stejně jako pasti a po každé akci na stejném čtverci s urnou vás urna znovu zkasíruje. Jsou navíc po jeskyni rozmístěné celkem fikaně, jen některým se dá vyhnout teleportací. Skončilo to až ve chvíli, kdy jsem našel podstavec s knihou Dračí daně a jak na ně.

Podstavců s knihami je tu více, dávají docela slušnou porci zkušeností, ale úspěšnost čtení je odvislá od výše inteligence postavy, takže si tu užila akorát kouzelnice, ale i tak přečetla asi jen 3 z pěti knih. Možná se sem ještě vrátím, až najdu nějakou výkonnější studnu s bonusem do Inteligence, tedy pokud to s tím bude fungovat.

Ovšem nejlepší bylo setkání s Dračím králem. Potvora s 2000 HP a značnou odolností na magii. Vzal jsem to přes studnu v Nightshadow, draka si odkrokoval, teleportnul jsem se přímo k němu a začal ... ještě že klerička umí Božský zásah. Ale i tak je to o štěstí.

V této souvislosti jsem zjistil ještě jednu věc. Vymýcené postavy také "upustí" vybavení, dlouho dobu jsem tak v jeskyni bojoval u paladina a hraničáře holýma rukama. Je to znát, protože draky je opravdu potřeba skolit co nejrychleji, aby kola zbytečně nenarůstala.

Nakonec jsem ještě potrénoval, takže level postav mám 20-19-20-19-19-20. Rozprodal jsem vše nepotřebné, navlékl lepší kousky a udělal si save před transportní pyramidou. Save ještě před cestou na druhou stranu zazálohuju a odmáznu, abych si uvolnil sloty.

Pokud jde o kompletnost průzkumu, tak mapování lávových polí nechám na jindy, podobně jeskyni pod vulkánem. Vždycky je to jen pár kroků po lávě a můžu jít akorát tak odpočívat, popř. to doplnit Božským zásahem. S tím jsem si vzpomněl ještě na jednu věc, úkol pro druidy je opravdu periodický, takže magické stárnutí lze poměrně snadno odstraňovat (zrovna kouzlením Božského zásahu postava sesilatele stárne).
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #49 kdy: Prosinec 05, 2015, 15:20:45 »

Od Zeldy jsem si v transportní pyramidě sebral drakovu kouli a vyrazil do Newcastle. Průchod městem a stokami byl celkem přirozeně rychlý, přeci jen to není tak dlouho, co jsem tudy už jednou procházel. Přesto jsem však našel pár nových lokací, které jsem předtím celkem nepochopitelně minul. Vlastně ani ne tak nepochopitelně, ono chvilku trvá, než si na zdejší průzkum zvyknete a začnete se orientovat v zákonitostech map.

Lokace jsou totiž dvojího typu. Buďto mají 16 x 16 čtverců nebo rovných 32 x 32 čtverců, přičemž jedna dvojice stran u těch větších čtverců může být menší (proto může mít dungeon i obdélníkový tvar). Podle mapy se pak dá celkem snadno tipnout, kde by ještě něco mohlo být (popř. si to ověřit kouzlem Čarodějovo oko). Na mapě jdou někdy vidět i minuté uličky, ale chce to opravdu dobře koukat - v některých dungeonech je kontrast mezi mlhou a texturou dost malý.

V hospodě jsem se opět dozvěděl pár užitečných tipů, ale zatím jen od hodovníků. Hospodského si nechám na později. To, že jsme na temné straně Xeenu, je tu obecně vidět všude. Službám šéfují v podstatě různé temnější rasy (taková obdoba Might and Magic 8). Starostovi jsem pomohl s gremliny, když jsem se dohodl s jejich králem - napoprvé na mě poslal své stráže, ale jakmile jsem mu je pozabíjel, byl o poznání milý a tak jsem byl milý i já. Odměnou mi byly 3 energy disky. Tuším, že to bude nějaká obdoba megakreditů, ale zatím nevím k čemu.

U krále gremlinů se ovšem ještě zastavím. Je to první dialog, kde jsou použity volby odpovědí, oproti Clouds of Xeen tedy značný posun vpřed. Netrvalo dlouho a v Ellingerově věži jsem se s tím setkal znovu. Na hře je nyní vidět, že Darkside je mnohem ambicióznější hrou. Rozdíl je nepatrně vidět i na grafice. Čímž padá i poslední pochybnost, že tohle bylo od počátku vyvíjeno jako jedna hra. Moc jsem se ani neposunul a čelil jsem i trojici puzzlů. Díky tomu jsem se ve městě docela slušně zasekl.

Puzzle se týkají zdejší pokladnice na JZ mapy. V první místnosti je potřeba všechny truhly zavřít

Spoiler: ukázat
stačí je zavřít v pořadí čísel od 1 do 9


v druhé pak naopak otevřít

Spoiler: ukázat
Většina truhel při otevření zavře jinou, pokud je otevřená, takže to chvilku trvá otipnout. Prostřední truhla je resetovací. Je potřeba tedy nejprve otevřít všechny truhly kolem a pak teprve kliknout na tu prostřední.


Za oboje je docela slušná porce zkušeností. Třetí místnost obsahuje poskakující truhlu, u které jsem byl nejdéle a stejnak jí nepořešil. Měl jsem nutkání někam nakouknout, protože selhalo úplně vše. Věděl jsem, že jí potřebuju dostat do středu místnosti, ale nebylo jak. Nakonec jsem to nechal být, že se k tomu buďto vrátím později (třeba někde najdu nějakou nápovědu), nebo po odehrátí kouknu do cluebooku. A vyplatilo se, ono to totiž není puzzle :D

O její funkci mi pověděl čaroděj Ellinger, osoba, kterou jsem měl ve městě vyhledat. Kvůli tomu jsem však musel dostak, abych získal náhrdelník pro jistou osobu, která mi poté dala klíč od Ellingerovo věže. Ve věži je pár puzzle a hlavně dvě významné knihy, kterými lze každé postavě 1x zvýšit odolnost proti ohni a elektřině o 20 bodů.

Když to vemu zpětně, družina ve městě dostane docela dost zkušeností, peněz a gemů, takže i družina na prvním levelu se snadno vylevelí o kus výše. Start tedy asi není o tolik pomalejší. Hlavně by opravdu byla chyba, pokud bych to býval kombinoval s hraním Clouds of Xeen. V podstatě by to tu hru degradovalo. Ale na druhou stranu, pro některé je to asi opravdu další volba úrovně obtížnosti a WoX se tak stavá přístupnější mnohem širšímu publiku hráčů.

Rozmluva s Ellingerem se neomezila jen na pár odstavců, naopak to bylo docela dlouhé. Alamar uvěznil královnu Kalindru v jejím hradě, který poslal mimo prostor a čas. Na kompletní přesun hradu zpět potřebuje Ellinger ony zmíněné energy disky (4 x 5 kousků na každé patro). Zhruba mě nasměruje, kde bych po nich asi tak měl pátrat a dál už je to na mě.

V tomhle se Darkside od Clouds of Xeen docela liší. Pořád se ale dala zvolit i jiná cesta. Pokud bych neprozkoumával stoky, klíč k Ellingerovo věži bych zcela určitě minul. V tu chvíli je tu ještě jedna možná cesta, kterou mi prozradil jeden štamgast - přes cestu v oblacích. Jenomže k tomu je potřeba někde najít vstup, tedy určitě někde mimo město ...

Když jsem měl město a čaroděje pořešený, šel jsem se bez uložení podívat i ven za brány města. Lokačně se nacházím ve čtvercích A, takže v podstatě zrcadlově ke Clouds of Xeen. V okolí není nic, co by mě dokázalo zastavit a vypadá to tu i dost nabitě úkoly. Dokonce jsem narazil na starou známou, ale o tom až příště.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #50 kdy: Prosinec 07, 2015, 09:06:57 »

Odhaduju zatím zhruba 18 odehraných hodin, z toho 6 padlo na město, věž a stoky, zbytek je průzkum krajiny, kde mám za sebou celou polovinu mapy, plus nějaký ten "nechtěný" dungeon ;)

Jak jsem již dříve poznamenal, Darkside je vůči Clouds zrcadlově převrácený, takže zatímco v Clouds se začíná na čtvercích E4-F4, v Darkside je to A3-A4. Thruba tomu odpovídá i rozložení typů oblastí, byť to není zcela identické. Namísto zasněžené pláně je tu spíše něco na způsob tundry apod.

Rozhodl jsem se pro opravdu systematický postup, takže jsem začal ve čtverci A4 a pokračoval na východ až na čtverec F4, odkud jsem přešel do F3 a šel zase zpět až na A3. Před každým posunem jsem vždy příslušný čtverec dokončil celý. Změna oproti Clouds je zřetelná. Celkově je krajina laděna temněji, za noci je třeba na obloze rudé světlo apod. Města už nemají z venku takový ten hezký vzhled skupiny chaloupek, ale je to více futuristické, to samé vstupy dungeonů a věží.

Na mapě citelně ubylo různých studní a fontán, je tu však více staveb s NPC (stany, maringotky, chaloupky). Některé čtverce jsou na obsah bohatější, u jiných mám jen pár poznámek. Od dvojkových čtverců však začne jedno malé zpestření. Čas od času se družina propadne do tzv. trolí jámy, což je jeden dost rozsáhlý dungeon, který je rozdělen na řadu malých a nepropojených místností. Táhne se to až do fkových čtverců. Napoprvé družina do díry rovnou spadne, napodruhé už se hra ptá. V některých dírách lze najít i poznámky od zlodějského cechu, kde jsou vypsány všechny lokace jam. Postupně se dá průzkumem oblasti dostat až do větší jámy, kde je samotný král trolů. Dialog s ním má několik možností, ale moc jsem se s ním nebavil a zabil ho :)

Většina čtverců je celkem pohodová, družina na mém levelu s nimi neměla problém a dokážu si představit, že by to bylo pohodové i pro novou družinu, byť by ten postup asi nebyl zas tak rychlý. Potrápily mě jen dva typy monster, ale šlo spíše o taktiku. Jedním bylo Armadillo, což je taková zvláštní ještěrka, co má na konci ocasu ostnatou kouli, kterou když se trefí, tak jde postava někdy až do kytek. Navíc dost vydrží. Nakonec mi s nimi pomohlo kouzlo Hypnóza. Podobně i u supích roců z pouště, protože ti jsou také docela tuzí. Přes Armadilla je potřeba se dostat, protože se jako na potvoru vyskytují zrovna v těsné blízkosti města Sandcaster.

A to je třeba docela zajímavé, za celou tu dobu jsem narazil jen na jedno další město. Ale vzhledem k tomu, že do každého města je potřeba znát heslo, nemohl jsem do Sandcasteru vstoupit. Heslo jsem získal až později od jednoho čaroděje poblíž Castleview, kterému jsem donesl rukojeť hůlky, co se povalovala v oblasti okolo Sandcasteru. Ostatně on ten průchod polovinou mapy pořešil dost úkolů a získal jsem tím i klíče ke dvěma věžím.

Klíč od jižní věže má správce fontány na východě, jak poznamenala jedna postava a opravdu to chce projít až na fkový čtverec. Naproti tomu klíč od západní věže se najde přes "nebeskou" cestu. Na vrcholu Ellingerovo věže je jistá obdoba oblak, akorát že to má i pevné cestičky, kde není třeba levitace. Skutečně jsem nakonec našel i alternativní cestu, jak se na oblaka dostat i z oblasti, takže Ellingerovu věž lze skutečně obejít. Část cesty je snadno průchozí, ale odbočky pak hlídá tzv. Sky golem, což je dost tuhá potvora, kterou jsem nedal. Jednou mě dokonce napadli nebeští bandité, které jsem podcenil a šel s nima do boje - 3x mrazivý drak :D Vykoupit se dá za 50 000 zl, ale jednodušší je loadnout, protože je to náhodné setkání.

Kde jsem to skončil ... jo, ten klíč. V té jednodušší části jsou vstupy do dvou dalších dungeonů. Do hradu královny Kalindry (nelze, je mimo prostor a čas) a na 4. patro Západní věže. Kostra zde tu má klíč od hlavního vchodu. U věží je obecně zajímavé, že v nich nefungují teleportační kouzla, takže i když vím o místnostech kolem, je to mimo mé možnosti. Prostě chodba s klíčem nikam nevede, takže jsem musel zas ven. V JZ rohu mapy nebeské cesty je pak něco, co mě hodně překvapilo - vstup na planinu vody!

Překvapeních jsem zažil za hraní WoX už hodně, ale nepřestává mě překvapovat, kolik věcí a nápadů se v dalších dílech vlastně jen přeneslo. Když vám na cestu hraje docela známá melodie a pak narazíte na rovinu vody ... Pokud trochu odbočím, vlastně jediným originálnějším počinem v novodobé sérii byla nakonec jen šestka a poté i devítka, která změnila univerzum. Sedmička nám zdánlivě přinesla nový herní prvek - hrad a osmička se jakoby prvně zabývala světem "zlých" ras a umožnila nám hrát i s volitelným počtem členů ... mno, ve WoX taky nemusí být družina plného počtu ;) Možná bylo v plánu i v té novodobé sérii udělat něco, jako byl WoX, ale ke vší škodě k tomu nikdy nedošlo.

Úkoly ...párkrát už jsem se jich dotkl, ale úkoly si zaslouží samostatný odstavec. Je tu totiž oproti Clouds velký rozdíl. V Clouds jste mohli splnit úkol, aniž byste ho měli zadaný, což ostatně v Darkside jde také, ale jakmile jste v Clouds přišli k zadavateli, tak ten vám rovnou poděkoval a dostali jste odměnu. Tudíž jste vlastně někdy ani nevěděli, co bylo obsahem onoho úkolu. V Darkside je to trochu jinak, tady vám NPC úkol zadá i když máte splněno. O splnění NPC informujete až druhou návštěvou. Tohle byla věc, která mi na Clouds docela vadila.

Vrátím se ještě ke krajině. Dlouho jsem krajinou procházel a likvidoval monstra. Marně jsem však pátral po jejich hnízdech. To se mi poštěstilo až u ogrů a barbarů. Chvilku jsem si myslel, že outposty ze hry zmizely úplně. Cestou jsem narazil na obydlí barbara Yoga, kterého lze vyzvat na souboj, ale také nechat být. Při souboji stojíte proti slušné přesile, ale nic, co by nešlo zvládnout. Nicméně Yog není zlou postavou, takže když boj odmítnete, máte možnost položit mu jednu ze dvou otázek. Zeptat se na energy disky nebo pomoc. U disků se dozvíte, že je ukradli ogři u pomoci dostanete jídlo. Ogry jsem zlikvidoval už dříve, takže disky mám :)

Pro dnešek se asi o moc dále nehnu, ale pokud bude čas, postnu sem i pár screenů ze hry. Poznámek mám jinak celou haldu, protentokrát jsem se rozhodl, že je budu raději tvořit průběžně. Hlavně si v tom musím udělat pořádek.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #51 kdy: Prosinec 07, 2015, 20:37:56 »

Jak jsem slíbil, tak i přikládám ... vlastně bych nejprve začal ještě něčím jiným. Nedalo mi to a nakonec jsem se rozhodl v průzkumu povrchu pokračovat. Na severu už citelně přituhlo, obzvláště v soubojích s gryfy a obry. Tradičně jsem to neustál v lávových polích :) Zdejší potvory jsou očividně designované pro vyšší level, čemuž se nedivím, když lávová pole skrývají finální dungeon. Levelem jsem přitom u své družiny nehnul. Právě mě docela zajímalo, jak si budu stát, když zůstanu na nižších hodnotách. Darkside je o poznání tužší, ale docela si říkám, že ne zas o tolik. Pokud bych začínal od nuly, byl by podle mě ten průběh hodně podobný Clouds of Xeen.

Trochu horší je to s dovednostmi, protože třeba učitel horolezectví se nachází na poušti, takže docela z ruky, ale na druhou stranu, kdo nepřežije poušť, pro toho je to zbytečná dovednost, neboť hory v Darkside tvoří přirozenou bariéru mezi oblastmi různé obtížnosti. V Castleview se dá navíc koupit Lloydův maják, takže i začátečnická družina si může vypomoci s ním. Když už jsem to nakousl, tak Městská brána tu funguje trochu jinak. Protože ke vstupu do každého z měst je potřeba znát heslo, kouzlo vás veme jen do venkovní oblasti před něj, takže přes bránu už musíte projít sami.

Jinak pro představu, jak vypadá Darkside of Xeen:


A nyní už k nějakým těm screenshotům z temné strany. Co se oblastí týče, měl jsem toho původně více, ale něco se mi podařilo nechtěně smazat. Kupodivu se ve hře najdou místa, kde se člověk opravdu rád zastaví a porozhlédne. Jde zejména o východní oblasti okolo jezera Lakeside.

Z Clouds of Xeen se na Darkside of Xeen odchází transportní pyramidou (portálem). Při první návštěvě pyramidky družinu zastaví bylinkářka Zelda a předá jí kouli draka Pharoaha. Stejně to vypadá, když začnete hrát jen samotný Darkside of Xeen.


Jako vždy, hospoda je to správné místo, kde se dozvíte užitečné tipy. Tohle je v podstatě přímo nápověda pro jeden úkol.


Oproti Clouds of Xeen tu přibylo puzzlů a hádanek, jedna je hned od mistra kartografa:


Dá se to udělat, aniž byste měli celou temnou stranu prolezlou, stačí k tomu použít oficiální mapu, ale mnohem hezčí je to udělat přímo podle hry ... rozluštění šifry vám může pomoci:

Spoiler: ukázat
vyškrtáním správných písmen vznikne slovo SANDCASTER, což je název jednoho z měst této strany Xeenu


Populace temné strany je smíšená, služby tu vesměs vedou nelidé ...


Narozdíl od Clouds of Xeen, v Darkside se v hlavním úkolu ztratit nelze. Když si nebudete vědět rady, stačí zajít za Oorlou.


Překvapení ve stokách aneb před doupětem krysí královny.


Podobně jako v Clouds of Xeen, i zde lze z vrcholu věží přejít do oblak. Je zde dokonce zbudováná oficiální cesta, na které se lze pohybovat bez levitace.


Procházky po nebesích mohou být ovšem dost nebezpečné ...


Ellinger je klíčovou postavou příběhu a je prvním, kdo vás zasvětí do příběhu. Dostat se k němu ovšem není nic jednoduchého.


Grafické úpravy doznali i strážci klíčových míst, zde strážkyně Vysokých věží.


A zde pro změnu strážce ostatních příběhových dungeonů.


Ve hře se lze setkat i s pár známými z Clouds of Xeen, na obrázku jednorožec Falista, který družině za odměnu obnoví manu.


A standardně i vzkazy v lahvích ... tento je ovšem celkem cenný, protože na říční proudy narazíte celkem 3x a každé políčko, kdy vás proud strhne, znamená pro družinu zranění.


Okolí řeky je jedním z míst, kde lze najít mnoho zajímavých zákoutí a výhledů. Rudá obloha je tu v noci standardem, lepší je to jen ve dne ;)


Vílí příbytek v lese. Uvnitř čeká družinu úkol ... tedy pokud budete mít zájem.


V první polovině Vílího lesa lesa je Temný vlk celkem běžnou potvorou. Nic nepřekonatelného.


Východní vysoká věž se nachází dle očekávání na úplném východě mapy.


Poblíž hor vlky postupně vystřídají ogři. Ještě neutíká, jen dostal zásah. Ostatně různé komické škleby tu má v podstatě každá potvora. Nejinak tomu bylo i na druhé straně Xeenu.


Poušť je docela nepříjemné místo, ale nález džinovo lampy zajisté potěší každou družinu. Odměnou může být např. 500 000 zkušeností.


Když jsem říkal nepříjemné místo, tak jsem to taky tak myslel :) Není to zrovna tou nocí, jídlo se může "vypařit" v podstatě kdykoliv.


A taky jeden denní pohled na poušť.


Náčelník barbarů Yog je jednou z mála postav, se kterou se lze rozumně domluvit. Ovšem pokud si přejete boj, je to čistě jen na vás.


Octopod je velmi zákeřné stvoření, které najdete v jezeře Lakeside. Naštěstí je snadno zmanipulovatelný hypnózou.


Nenechte se mýlit tím výrazem, jakmile se dostane na řadu, může to pro dva členy družiny znamenat bezvědomí.


V severních částech Darkside of Xeen lze objevit řadu užitečných fontán, z nichž fontána magie značně vede. Pro kouzelníka to znamená plných 5 hvězdných spouští, což musí skolit snad i ty potvory v lávových polích ...

IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #52 kdy: Prosinec 08, 2015, 07:51:05 »

Ty obrázky...Nářez! Moc to nečtu, jak jsem psal, na MM3-5 se chystám po dohrání dvojky, ale tyhle obrázky prostě jsou jedním z důvodů, proč je pro mě MM3-5 to nej z celé série.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #53 kdy: Prosinec 08, 2015, 08:30:36 »

Trošku jsem u toho zápasil se zvětšením, protože úplně libovolně to zvětšovat nejde. Nakonec jsem zjistil, že ideální je max. tak ten dvojnásobek, tedy šířka 640 pixelů. Kvůli těmhle screenům jsem se dokonce naučil novou věc v Gimpu :) Jak moc nepracuju s indexovanými obrázky, tak mám naučený určitý postup, který bohužel není u tohohle moc aplikovatelný. Přitom ono to jde i u neindexovaných - stačí prostě zrušit interpolaci. Je to pak jak klasická lupa, což je přesně to, co je tu naprosto žádoucí.

Darkside mi přijde graficky o něco vyšperkovanější, ale možná to jen dělá to temnější ladění, protože tu krásně vyniknou kontrasty. Řešili tu až takové detaily, jako jsou rozsvícená světla viditelná na mapě - sice je to jeden jediný pixel, ale mění barvu :) Okolí Lakeside je jinak opravdu nádherné. Je to jedno z mála míst, kde máš docela slušný výhled.

Mě jenom na WoX strašně překvapilo, kolik věcí mi je povědomých, akorát že tady to mám vše v jednom dílu. A hlavně ta atmosféra. V noci jsem navíc zjistil, kde vzal Limbic předlohu pro svého Maxima v desítce :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #54 kdy: Prosinec 08, 2015, 16:17:11 »

Ještě než se dostanu k nočním peripetiím, hodně jsem přemýšlel na tím, jestli jsem to s tím tvrzením o podobné obtížnosti Darkside vs Clouds pro začátečnické družiny nepřehnal. Zkusil jsem si schválně porovnat zkušenostní zisk jen za to, co jsem doposud ve hře udělal a přepočetl to na zkušenosti. Vyšlo by to zhruba na level 16!

To rozhodně není málo, když se k tomu navíc započte, kolik bonusů si tu družina může nahrabat a jak rychle se dostane k lepšímu vybavení, je to opravdu neporovnatelné. Tolik různých permabonusů v Clouds ani není. Je pravdou, že v Darkside přituhlo, přeci jen tu jsou pasáže, kde se zatím nechytám, ale na druhou stranu, družina se dlouhou dobu nemusí z jižní poloviny mapy hnout. Píšu o tom hlavně proto, neboť jsem narážky na obtížnosti Darkside pro začátečnické družiny četl docela často v různých diskusích.

Když si vemu, že Castleview jsem opouštěl s malou zásobou gemů a moc neubývají, i když kouzlím o poznání více, tak mi to prostě nesedí. V Clouds jsem byl za chvíli na dně a stejně tak s penězi. Tady běhám každou chvíli ukládat do banky :) Castleview opouští zkrátka vždy dobře zaopatřená družina. Možná je to právě spíš tím designem světa, kde už se s vyššími levely počítá, težko říci. Možná tu hraje svou roli i zkušenost se čtyřkou.

Ale zas ke hře ...

V noci jsem si užil dvou dungeonů - Západní vysoké věže a Chrámu Barka. Západní věž souvisí s řádem Mok, na celé věci mě překvapila akorát posloupnost událostí, kdy sesazený vůdce v pohodě s klíčem zmizí a čeká na mě v nejvyšším patře, než se k němu probiju, aby mi poté poděkoval za vyčištění věže :D Kupodivu je to tu i bez pastí, akorát souboj ve finální místnosti je docela tuhý- moc kouzelníků najednou.

Zatímco do Západní věže jsem šel cíleně, na Chrám Barka jsem narazil náhodou, tedy na způsob, jak získat klíč. Už v Castleview se mi vyplatilo s některými NPC promluvit opakovaně, tak mě napadlo zajít znovu za opičákem. Navíc mi úkol s melouny stále visel mezi aktivními, takže jsem šel zkouknout, zda-li jsem něco nepřehlédl. Protože u chrámu už jsem byl a strážce mě odehnal, tak mi opičák nabídl pomoc - za další meloun. Dostal jsem tedy klíč.

Chrám Barka je docela zajímavé místo, zajásal jsem hlavně ve chvíli, kdy jsem zjistil, že mapa je 16x16 polí. Ovšem pater je nakonec 5 a to závěrečné opravdu stojí za to ... 32x32 polí :) Nejhorší jsou tu bodcové stropní pasti, které docela slušně zraňují, ale dostat se dolů není zas takový problém. Ke každému ze zdejších puzzle je tu vždy nějaká nápověda - NPC nebo text v knize.

Na třetím patře jsem narazil na zdejšího krále orků, který se mě pokusil otrávit čajem a pak zbaběle zdrhl. Cestou jsem zachránil vílu (úkol z lesa) a v jiné místnosti se dozvěděl, že si od krále nemám brát čaj :) Čtvrté patro je pro krále konečné, neboť jsem tu s ním skoncoval a po vyřešení zdejšího puzzle získal titul, který mě opravňuje vstoupit na páté patro.

A tady začíná legrace. Na podobně členité dungeony mám jednu metodiku - vydám se podle jedné zdi a jdu, dokud nenarazím na konec, popř. mě mě to obloukem nevrátí na místo východu. Dají se tak rychle tipnout kontury dungeonu. I když on ten jeho předpokládaný tvar je zřejmý z úvodního textu na vstupu na patro.

Pokud se tím textem budete řídit a "nakrmíte" lebky na kořenech gemy, tak se v místnostech s ovocem aktivují fontány, které přidávají +50 určitého resistu postavě, pokud má postava tento resist < 50. A jsme u těch nevídaných permabonusů. Pokud nakrmíte i lebky na větvích, uprostřed dungeonu se otevře cela s Barkmanem, což je potvora s 40k HP. Tu jsem samozřejmě nedal.

Na tomhle patře jsem se docela zasekl, protože v první chvíli jsem si musel vypomoci překreslením mapy na větší formát, abych získal lepší přehled. Mapa je totiž vyvedena v odstínech šedé a je to tedy dost nekontrastní. Jakmile jsem byl hotov, přišla řada na hrátky s lebkami.

Čekal jsem zradu s pořadím a když kombinace selhávaly, začal jsem propadat zoufalství. Zdejší nápovědy nic moc. Po mnoha testech jsem si však všiml, že se přeci jen občas něco změní na zvuku. Ovšem pozornost jsem tomu začal přikládat až ve chvíli, kdy se mi povedlo jednu lebku z větví sundat. Ono je to vlastně strašně jednoduché, v tomhle si myslím, že v Darkside nastal právě posun, protože i páky hlásí, že se někde něco děje. U lebek to byl pro změnu zvuk, ale chvilku trvalo, než jsem tenhle posun zaregistroval:

Spoiler: ukázat
Každá lebka spolyká pět gemů, přičem lebky z větví po pátém gemu zmizí. U lebek kořenů se spokojenost lebky projeví odlišným zvukem.


V chrámu si lze docela slušně zvednout i atributy a odnést dost lootu, takže pro začátečnické družiny je to asi velmi ideální místo ... hlavně kvůli těm resistům proti živlům, tohle jsem v Clouds of Xeen docílil leda tak modlením u několika oltářů najednou, vlastně ani ne, protože ty oltáře byly od sebe dost vzdáleny, takže jsem se bez toho musel obejít.

Teď je přede mnou ještě Jižní vysoká věž a jelikož mám dalších 5 energy disků, tak i hrad královny. A na to bych zapomněl, v noci jsem si nechal otevřít první patro za prvních 5 disků. Patro je čistě nebojové a jsou tu dva zajímaví učitelé, co vyučují zdarma. K tomu navíc slušný loot.

Jinak pokud jde o energy disky, 2 jsou v Západní věži a 2 v Chrámu Barka, takže do hradu královny se lze podívat i po průzkumu celkem malé oblasti.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #55 kdy: Prosinec 09, 2015, 08:20:21 »

V noci to bylo poněkud hektické, neboť jsem těsně nad ránem končil třetí dungeon celého nočního maratonu, abych ráno stihl vytisknout dosavadní poznámky. Poslední dobou je mojí noční můrou, že bych o ně jakkoliv přišel :) Oproti Clouds of Xeen je vedu podstatně pečlivěji a je znát, že už jsem si v tom našel řád.

Z počátku jsem třeba zápasil se zaznamenáváním dveří, mříží a průrazů ve zdech. Potíž je totiž v tom, že oni nemají třetí rozměr, neboť jsou na hranicích dvou sousedních buněk. Záleží tedy na tom, z které strany k nim přijdete. Nakonec jsem to vypiloval tak, že napíšu souřadnice sousední buňky a směr, kam se dívám (sever, jih ...).

Díky poznámkám jsem si ujasnil i pár věcí, kterých bych si jinak moc nevšímal, např. generického lootu. Vůbec nemá smysl zaznaménavat, co udkud vypadlo, většinou to bude při loadu jinak. Podobně rudné žíly v dolech. Je dost o náhodě jestli něco vypadne, kolik toho vypadne a kolikrát půjde žílu dolovat, než zmizí.

První místo, které jsem v noci navštívil, byla Velká jižní věž, která je domovem zlodějů. Podobně jako cokoliv na jihu, už ani tohle není žádná výzva. I když pár věcí se tu pokazit dá. V principu by stačilo dostat se na druhé patro k účetní knize, protože ta popisuje, komu a za kolik cech prodal sošky druidky Luny (vedlejší úkol z okolí Castleview). Jenomže jako všechny věže, i zde jsou uschovány energy disky, takže se vyplatí věž projít celou. Na jednom patře mě zaujala Alibabova truhla, která chce heslo, ale ani jedno, co mě napadlo, nefungovalo :D

Druhou v pořadí byla Velká severní věž a tady výrazně přituhlo. Zdejší rytíři nejsou žádná ořezávátka a je vidět, že jsem levelem tak akorát. Ostatně ve věži se dá nasbírat plno zkušeností nejenom bojem, ale i zdejšími puzzle. Jsou to hezké hříčky a chvilku mi trvalo pochopit princip. Přitom to vlastně není ani potřeba luštit, vě věži je nakonec ukryta i kompletní nápověda. Tohle se mi na hře docela líbí. Nikde vás striktně do puzzlů nenutí, ale pokud je splníte, získáte příjemný bonus navíc. Z věže jsem musel párkrát i k obchodníkovi, protože je tu požehnaně lootu.

Poslední v pořadí byly doly, což je řešené podobně, jako trolí jámy, takže podzemí je udělané bez ohledu na nadzemní vstupy. Dá se tu vykutat dost surovin na výrobu extra předmětů, plus gemy pro kouzlení. Není potřeba se bát vydolování, v jedné části dolů je skřítek, který vše za 250 000 zlatých obnoví.

Včera jsem si ještě stihl otevřít další dvě patra hradu královny Kalindry, kde jsem od jedné dívčiny dostal klíč k hrobce na ostrově v jezeře Lakeside. Akorát jsem tam nechtěl rovnou, proto jsem místo toho pořešil doly. Ono toho totiž už moc nezbývá. Z venkovních míst už pak jen Velká východní věž a pak se to opět bude muset stočit k příběhu. Prozatím jsem si ani neotevřel Sandcaster. Hrobku bych však rád udělal ještě bez toho.

Chci zkrátka vědět, kam se se svým levelem až dostanu. Odhadem jsem v Darkside dostal už tolik zkušeností, že i nová postava by mě předehnala. Určitě na levelup nakonec dojde, ale zvažuju, že i tak bych družinu držel na úrovni, která by odpovídala hře jen za tuto stranu. Případné finální hodnocení za Darkside bude i tak zkreslené, ale bude se to realitě mnohem více blížit.
« Poslední změna: Prosinec 09, 2015, 08:23:58 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #56 kdy: Prosinec 09, 2015, 20:16:12 »

Nakonec jsem padl dosti znaven, takže jsem to pro dnešek odpískal :D Zkusil jsem ještě jít na ostrov a pustit se do hrobky, ale těžce jsem narazil ... uvnitř je to samý minotaur a toho ztěží škrábnu :D Limit mám tedy jasný.

Možná to není povinný dungeon, ale to nic nemění na faktu, že pokud tohle nedokážu ustát, tak asi nemá smysl pomýšlet na nějaké rychlé finále. Tedy ne že bych o tom vůbec uvažoval :) Spíš jde o to, že teď mě to opět stočilo zpět na hlavní linku a do měst, což bude vyžadovat dost času, takže jsem to nechtěl hrotit. Nakonec se tedy do Sandcasteru podívám dříve a uvidíme, kam mě to nasměruje. Pořád jsou ve hře i 3 neodstupné dungeony z Clouds of Xeen.

Samozřejmě mám stále možnost jít do cvičírny a polevelit, co jsem koukal, moje postavy už asi v pohodě splňují limit pro level 30, což je zas nějaký útok navíc, ale opravdu to nebudu hrotit. Je čas zvolnit a opravdu se pustit zase do průzkumu měst. Je klidně možné, že mi chybí nějaké podstatnější vybavení, protože narozdíl od výstroje, zbraně už mám docela zastaralé. A není divu, postavy od prvních kroků Vertigem zestárly o 7 let.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #57 kdy: Prosinec 11, 2015, 07:44:21 »

Sandcaster se nakonec ukázal jako klíčové město. Podobně jako Rivercity v Clouds of Xeen, je Sandcaster druhé největší město této strany. Klíčové je hlavně proto, neboť se tu nachází klíč do Velké východní věže a dá se tu zakoupit heslo do Lakeside. Město je plné čarodějnic a kouzelníků, v přesile dokáží docela potrápit, ale nic nepřekonatelného.

Ono obecně s kouzlícíma potvorama je problém, protože i přes ty vsoké odolnosti mých postav je ten damage znát. Přesila kouzelníků mi tak dokáže během chvilky poslat polovinu družiny do bezvědomí. Nejlepší je v tomto ohledu jedno NPC v hospodě, které lze dokonale naštvat a když se mu neomluvíte, dá vám lekci - on a jeho 9 poskoků :) Je hezké, že na jednom poli mohou být maximálně 3 protivníci, ale za nimi může být klidně další trojice, která to do vás šije :D

Městský úkol je vcelku jednoduchý. Města se zmocnili dva podlí mágové (mág a kouzelnice) a naším úkolem bylo je najít a zlikvidovat. Odměna je standardně vysoká, celý jeden milión zkušeností pro každého. Docela se vyplatilo promluvit i s NPC v hospodě a na lavičkách po městě, protože jsem se dozvěděl pár informací, které mi pomohly předejít např. podvodnému prodejci. V cvičírně mi pak jedno NPC povědělo o funkci podivných kamenů v poušti - po odhalení hesla získám kompletní zbroj jednoho paladina. Jiné NPC mi poradilo, že nemám po džinech žádat veškeré peníze, protože to považují za chamtivost - onoho džina jsem potkal už dříve a správnou volbu samozřejmě zvolil. Tohle mi jen potvrdilo, že ta druhá volba by mi přinesla něco nepěkného :)

Poměrně zajímavou změnou byla dvojice NPC poblíž brány, oba zadávají hádanky, za jejichž splnění je taky docela dost zkušeností. První je kovář a po neúspěchu je možnost si to zopakovat, takže se to dá vzít i tipovačkou. Úloha je mířena na nepřímou úměru, ale nachytal jsem se na znění otázky.

Spoiler: ukázat
Vyjde 9 pomocníků, ale protože kovář jich má 6 vlastních, najmout musí tedy už jen 3!


Druhá otázka je pro změnu na soustavu rovnic o dvou neznámých, takže si to stačí jen správně sestavit a např. sčítací metodou krásně pořešit.

Spoiler: ukázat
Cena hrušky vyjde na 1 zlatý, 100 hrušek tedy stojí 100 zlatých.


Ovšem pozor! Udělejte si před tím save, protože špatná odpověď znamená, že už se s vámi obchodník nebude chtít znovu bavit.

Ve městě existuje i několik skrytých míst. JZ města je dostupný přes stoky, skryté místnosti v domě na náměstí pak pomocí kouzla Odhmotnění (Etheralize). V Sandcasteru totiž nefunguje Teleportace, takže Odhmotnění je jediná možnost (jde jím procházet ztenčená místa - dveře, mříže, slabé stěny).

Jediné, co poněkud překvapí, jsou ceny za služby. Členství v cechu není nikterak levné a s některými dovednostmi to taky není o moc lepší. Učitel posilování se třeba nachází ve stokách a vyjde to na krásných 50 000 zlatých. Odměnou je přístup do tělocvičny, kde je dovedností kniha a jako bonus dva elixíry.

Ze Sandcasteru jsem se vydal přímo do Velké východní věže. Je to kousek od města, tak není důvod to nevzít rovnou. Věž je plná kouzelníků, kteří jsou ovšem nebezpeční jen v přesile. Nejhorší mi v tomhle přišla opravdu severní věž. Ale určitě přituhlo, protože 5 mágů je tak akorát pro mou družinu s plným zdravím, každý další navíc už představuje nebezpečí. V jedné úrovni je dokonce Pozorovatel (ta potvora z lávových polí), ale naštěstí není potřeba s ní bojovat.

Ve věži nejsou pasti, ale je specifická nečím úplně jiným. Na každém patře je halda vstupů, které vedou různě skrz věž, takže chodíte nahoru dolu a hledáte. V přízemí jsou akorát dva neviditelné teleporty, přes které je potřeba přeskočit, jinak se nikam ani nedostanete. Jedna z cest vede k výklenku s Klenoty věků, které jsou potřeba pro obnovení fontány věků (odstraňuje magické stárnutí).

To se poměrně hodí, protože ve věži je jedna kniha, která přidává jeden level, ale zárověň postavě přidává 50 let :) (nevyužil jsem jí) Jiná kniha umí postavě navýšit odolnosti na 10, pokud je jejich hodnota nižší, pak je tu kniha intelektu, která přidává +50 intelektu (kouzelník, hraničář, ostatní zraňuje) a další velmi zajímavá kniha ... +5 k síle, ale odmaže všechny dovednosti. Na ní opravdu pozor, můj trpaslíčí ninja, na kterém vše testuju, přišel i o zlodějinu (Thievery), což je dovednost, kterou už si nijak neobnovíte. Pokud by přeci jen někdo chtěl tuto knihu využít, tak bacha na to! Poslední zajímavou věcí ve věži jsou 2 Energy Disky.

S klenoty jsem odpochodoval k fontáně a obnovil její funkčnost. Bonusový level jsem si nevzal, ale i tak jsem měl dvě postavy, které byly uměle zestařené - klerička hlavně díky používání Dne bohů. Od fontány jsem se poté Městskou branou přesunul do Lakeside. Vlastně jsem udělal ještě jednu věc. Protože Městská brána ukazuje všech 5 měst, zajímalo mě, kde leží Olympus ... jo, kdybych to tušil, tak jsem tu levitaci zakouzlil ... :D Jeho polohu tedy znám a shodou okolností jsem náhodou dopořešil funkci "tiché" svatyně na poušti - přidává dočasně 15 levelů, ale je potřeba na ní 2x kliknout, dokud si to bohové nerozmyslí ;) Ovšem veme to všechno jídlo.

Lakeside je už o poznání menší městečko a jediné, co zde funguje, je gilda. Jinak je plné čarodějnic a uvězněných obyvatel, které čarodějnice mění na monstra a ty lepší kousky pak posílají do hradu Blackfang jako ostrahu. Z kotlů není radno vždy pít, ale ty v zadní části přidají vždy jen jedné postavě +25 k nějakému atributu. První lebka poblíž brány navíc zadává hezkou hádanku, za jejíž rozluštění jsem získal přístup do gildy, už si pomalu na tenhle typ hádanek začínám zvykat:

Spoiler: ukázat
Opět jde o dvojici slov, kdy je hledané písmenko v prvním slově, ale nikoliv ve druhém. Princip je vlastně jednoduchý, je potřeba obě slova porovnat a vyškrtat všechna písmenka, která jsou společná. Co zbyde v prvním slově, je poté řešení. V tomhle případě vznikne slovo Magie.


Jedno ze zachráněných NPC mi povědělo, že zdejší vůdkyně má heslo do Nekropolisu, takže další důvod, proč Lakeside navštívit. Města jsou nakonec celkem provázaná. Za povšimnutí stojí i zdejší lodní přeprava, která vás bezpečně dostane na Ostrov duší, ale upřímně, kdo nezvládne octopody ve vodě, ten beztak nemá v dungeonu šanci (viz předchozí poznámka o minotaurech). V rychlosti jsem ještě nakoukl do podzemí, kde je skrytá soška draka (pro druidku Lunu), ale mapování mě čeká až dnes. Jen mě zajímalo, jak moc členité to podzemí je.

V Sandcasteru jsem cvičmo zkusil, kam až bych mohl polevelit a s ninjou jsem se dostal na level 35, s ostatníma na 32. V tu chvíli mi ale došlo jiné úskalí levelování - celé mě to stálo něco přes 300 000 zlatých :) Ve WoX si totiž znalostí Obchodování nepomůžete, cena je stejná pro všechny a opravdu to pak začne lézt do peněz. Rezervy mám sice velké, ale pokud bych hrál čistě jen Darkside of Xeen, tak je to tak akorát vyrovnané. Celou dobu mě totiž chrání znalost Obchodování, takže od počátku prodávám loot za dvojnásobek, což dělá taky docela dost. V Darkside bych se jí mohl naučit právě až v Sandcasteru.

Dneska bych docela rád domapoval stoky pod Lakeside a možná nakoukl i do Nekropolisu. Trošku obavy mám akorát o Energy Disky, protože mám jen 2 a potřebuju ještě 3. Doufal jsem, že nějaký bude i v Lakeside, ale nebyl. Možností, kde je hledat, je opravdu málo, jediná jistota je akorát hrobka na ostrově. Nakonec se tedy levelupu nevyhnu. Mimochodem, jeden z tipů (spíše drbů) v hospodě v Sandcasteru mi prozradil, že klíče ke třem nedostupným dungeonům v Clouds of Xeen, najdu v Alamarově hradu. Jenomže to je mi teď taky celkem k ničemu :) Pokud se nedokážu probít lávovými poli, je asi zbytečné se o vstup do hradu pokoušet. No, nechám se překvapit.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #58 kdy: Prosinec 12, 2015, 19:41:05 »

Stoky pod Lakeside byly za mnou velmi rychle, ve skutečnosti tam toho zas tolik k poznamenání není. Krom sošky draka je tu nejzajímavějším bodem učitel Meditace.

Když jsem dorazil k Necropolisu, předpokládal jsem, že to proběhne stejně rychle jako Lakeside, jenomže už v bráně jsem dostal pořádnou nakládačku :D Podceňovat mumie se holt nevyplácí. Ještě že klerička ovládá vylepšenou verzi turn undead. Škoda jen, že jsem si nehodil maják ke studně s bonusem +1000 many, takhle jsem musel často odpočívat, protože many mám akorát na 4 zakouzlení.

Na naměstí je hned naproti bráně trůn, na kterém sedí nekromant Sandro, který by rád, kdybychom mu donesli jeho srdce ze stok. Bez něj není sám sebou, což mi hned předvedl, když mě po ukončení rozhovoru napadl. Je to typově lich, ale dá se sundat poměrně rychle. Navíc je nesmrtelný, takže po jeho poražení doporučuji na trůn znovu neklikat, dokud nebudete mít jeho srdce, jinak vás bude napadat stále dokola. Je za to sice vždy 100 gemů, ale ty se dají nasyslit i jinde.

V této části města se nachází i lebka, u které si lze pro zvolenou postavu za 50 000 zlatých zakoupit členství ve zdejší gildě. Vyplatilo se mi to akorát u kouzelnice, kterou jsem zapomněl v Clouds of Xeen naučit implozi, což je velmi užitečné kouzlo, na které brzy došlo. Ve výklencích po městě pak lze najít celkem 9 svazků Knihy mrtvých. Prvních 5 přečte prakticky každá postava, šestkou počínaje je už potřeba mít dostatečný intelekt. Odměnou je 999 999 zkušeností a +25 let, od 6-8 dokonce +50 let a u svazku 9 je to rovných 100 let, ale taky celých 9 999 999 zkušeností. Moje kouzelnice tak všechny notně předběhla. Starnutí jsem si mohl v pohodě dovolit, protože už mám aktivní fontánu mládí.

Jenom odbočím, o něco později jsem schválně zkoušel, kam bych se s tímhle v levelech dostal, ale velmi rychle mi došly peníze :) Nakonec se tedy ukázalo, že získávání zkušeností je ten menší problém.

Stoky nebyly o nic jednodušší. Zdejší lávové kraby jsem sice v pohodě sundal, ale jak už asi tušíte, lávový krab se jen tak v běžném podzemí nenachází ... ano, jsem na pokraji lávových polí, tudíž stoky jsou z velké části zalité magmou. Opravdu perfektní věc. Zpomalilo mě to dost. Když jsem našel Sandrovo srdce, tak jsem dokonce chvilku přemýšlel, že bych se na zbytek stok vykašlal. Svým způsobem by to asi bylo jedno. Ve stokách jsou sudy, které vyžadují k otevření postavu s vysokou silou, což zatím nemám, takže se sem budu asi vracet. Stejně tak je tomu nahoře ve městě s rakvemi. Jenomže mi to nedalo a stoky jsem nakonec celé prošel a zmapoval.

Sandro byl za srdce rád, dal každé postavě 2 mil zkušeností a z výklenku hned vedle jsem si mohl vyzvednout sošku gryfa. Navíc jsem od něj dostal klíč ke Kobkám ztracených na Clouds of Xeen (takže v Alamarově hradu jsou nakonec jen klíče ke dvěma dungeonům). Kobky bývaly dříve Sandrův domov a i z nich si můžu odnést co chci.

Soška gryfa byla poslední v řadě, takže jsem zkusil dojít za druidkou Lunou a za odměnu jsem získal +5 levelů ke každé postavě. Hezké, ale zatím nepraktické, takže jsem loadnul a nechám si to pro strýčka příhodu. Zatím jsem napočítal, že i s Clouds of Xeen mohu nyní získat 11 bonusových levelů, což není špatné.

A nyní nastal stejný problém, jako před 12-ti hodinami ... kam dál? Nakonec jsem se rozhodl, že zkusím pročistit Nebeskou cestu.

Vylezl jsem tedy přes Ellingerovu věž a vydal se na sever. Sky golemové nejsou zrovna příjemní, ale imploze je dokáže občas sundat na jednu ránu. Zbytek pořeší Den ochrany a silné zbraně - předtím jsem byl zas u obchodníka, takže jsem během prodeje zároveň postavy vylepšoval z vlastního lootu ... akorát bych si trochu rval vlasy, jak zapomínám chodit k obchodníkovi pravidelně, protože jsem měl zase plný inventář, takže jsem určitě haldu lootu ani nepobral, což je vzhledem k budoucí vysoké spotřebě peněz velká chyba.

Původně jsem si myslel, že Nebeská cesta bude něco malého, ale ona nakonec velikostí a rozložením klíčových bodů kopíruje zem pod ní. Postupně jsem se tak přiblížil až k SV rohu, kde se objevili draci. 2x imploze obvykle stačí, ale chce to nahodit ochranu proti chladu. V rohu se totiž krom elementární roviny nachází vstup na 4. patro hradu Blackfang, které je odtud přístupné ... vida, takže přeci jen jsem si další zábavu našel :) Uvnitř jsou upíři, ale nechám si to na později.

Směr jih moc nového nepřinesl, krom ostrůvku s přepravcem, který mě vzal na Oblačné jezero. Zde jsou ve stanech 4 obchodnící s amulety, každý s vysokým bonusem pro jednu rezistenci (25-30), což se určitě časem hodí. Jezero je poměrně zajímavé, zjistil jsem totiž, že když mi dojde levitace, stačí stoupnout na vodní plochu a nespadnu. Takže jí můžu v pohodě obnovit. Ve dvou lahvích jsou i vzkazy o pomoc se souřadnicemi dvou ostrůvků, které ještě musím vyhledat.

Na hlavní cestě jsou také 4 obchodníci živlů, co zadávají docela zajímavé hádanky. Odměnou je 250 000 zk pro každou postavu. V JZ koutu je pro změnu cesta k dopravci, co družinu veme k městu Olympus, ale proteď mě odmítl - podíval jsem se tam tedy s pomocí kouzla Městská brána, ale dovnitř mě beztak nepustili.

U elementarních rovin jsem nakonec zjistil, že heslo není nikterak složité, stačí jen zadat správný element. Ovšem uvnitř rovin to pro mojí družinu opravdu není :)

Poměrně zajímavé překvapení jsem vlastně zažil hned na začátku v SZ rohu, kde cedule upozorňuje na Megadragona. A skutečně, na západ je malý ostrůvek v dosahu Teleportace a na něm je bájný drak draků ... stihl jsem k němu akorát dojít, aby ho přeživší kouzelnice dokázala identifikovat a pak hrdinně zemřela ... 64 000 HP, dovednost vymýcení. Mno, možná někdy jindy ... :D

Základ Nebeské cesty tedy mám, teď už jen doobjevit ty různé zbytky v dosahu Teleportace a je to. Každopádně z pohledu mapování to stojí za to, protože se tu mnohdy nedá pořádně čeho chytnout. Nakonec jsem musel screenshoty skládat do souřadnicové sítě, ale zase to bylo alespoň nějaké zpestření. Udělal jsem si takhle okraje, takže zbytek už bude mnohem jednoduší dosadit, ale to zas až zítra ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #59 kdy: Prosinec 13, 2015, 11:39:00 »

Ráno jsem trošku rozšířil průzkum Nebeské cesty, viz obrázek níže. Neodkrytá místa jsou pro mě buďto nedosažitelná (např. celý čtverec D2), nebo je tam protivník nad mé síly (např. dvojice draků na ostrůvcích na SV mapy). Neodkrytý ostrov na SZ mapy představuje vstup do Alamarova hradu a právě na vrcholu hradu hnízdí Megadragon. Na řadu ostrůvků se dá přijít jen náhodou, protože jsou mimo zorné pole mapy, ale shodou okolností jsou ty vzdálenosti 9 čtverců, tedy akorát pro maximální dosah Teleportace. Dá se to tedy otipovat.


Zbytek si nechám na dobu, až budu silnější. Místo toho jsem se vydal do hradu Blackfang. No, prvotní nadšení mě velmi brzy opustilo. Sestoupil jsem sice jednou částí až do přízemí, ale nikam dál se nedostanu, takže jsem vlastně ani nic neobjevil. V hradu navíc nefunguje teleportace. Nejspíše mě sem musí zavést až nějaký úkol. Tím pádem jsem opět v pasti.

Nakonec jsem si řekl, že asi nezbyde nic jiného, než jít do Sandcasteru, polevelit a pak jít na ostrov Ztracených duší do hrobky ... jenomže pak jsem si vzpomněl na Barkmana v Chrámu Bark. Docela dlouho jsem koumal nad tím, jak by se tyhle potvory s vysokým zdravím daly přijatelně usekat. Už na draky na Nebeské cestě jsem v určitých chvílích zkoušel kombo Masivní deformace + Imploze, ale efekt je spíše sporný. Masivní deformace má totiž jediný efekt, při úspěšném seslání sniží zdraví protivníka na polovinu. U oblačných draků je jeho použití odvislé spíše od situace, protože oblačný drak má 2000 HP, tedy je jedno, jsetli se zakouzlí kombo, nebo 2x Imploze.

Ovšem u Barkmana je to jiné. Když jsem s ním zkoušel bojovat poprvé, zjistil jsem, že dokážu několik kol docela slušně ustát, stáhl jsem ho přitom o necelých 15 000 HP, problém je opravdu jen to jeho celkové zdraví. A tohle je přesně ten okamžik pro využití Masivní deformace ... 40 000 HP -> 20 000 HP -> 10 000 HP -> 5000 HP, do toho pár seků a Implozí (je docela odolný) a ty zbylé 4000 už jsou v pohodě. Nakonec jsem se spíš podivil nad tím, proč jsem to neuělal už při první návštěvě chrámu, protože levelem postav jsem na tom pořád stejně, tedy tak, jak jsem skončil Clouds of Xeen (20-19-20-19-19-20). Odměna je za jeho porážku je totiž více než slušná. Truhla v Barkmanově vězení má obsidiánový loot a z truhel v pokladnici jsem si mohl vybrat celé 2 000 000 zlatých a 25 000 gemů!

Jenomže teď už to asi nemá smysl dále dusit na nízkém levelu a je čas jít do Sandcasteru a potrénovat. Mám v plánu to zvednou jen o tolik, kolik odpovídá rozdíl zkušeností mezi Clouds a Darkside of Xeen, ostatně ono je to beztak limitované penězi, takže bych to viděl tak na level 35-40. Poté mě čeká hrobka. Dungeon smrti na Clouds of Xeen si stejně jako zbylé dva dungeony (od nichž stejnak nemám klíče) nechám až na později, i když tam asi nakouknu, abych se ujistil, že to pro můj level opravdu není (přepokládám totiž, že to budou spíše bonusové dungeony pro vyšší levely).

Na závěr pár screenshotů ze včerejška a dneška ...

Včerejší setkání s lichem Sandrem v Necropolisu:


Donesení všech zlatých sošek druidce Luně (nechávám si to na později):


Setkání s Megadragonem dopadlo katastroficky, ale stihl jsem ho alespoň identifikovat:


Jedno ze dvou nebeských přístavišť. Tohle je spojeno s Nebeským jezerem:


Rumors v hospodě se průběžně obnovují, akorát netuším, k čemu se tenhle váže, neboť na Ambrose jsem ještě nikde nenarazil ... že by měl na mysli TOHO rytíře Ambrose? Možná tedy v dalším patře hradu Kalindra:


Obchodník živlů na Nebeské cestě a jeho hádanka:


Tenhle džin zrovna mezi hodné nepatří. Nikdy nevolte třetí možnost! Za ostatní volby jsou navíc i zkušenosti:


Útok upíra:


Konečné zůčtování s Barkmanem - výsledek po třech zakouzleních Masivní deformace (při každém úspěšném zásahu sníží zdraví na polovinu) a pár ranách:


Takhle má vypadat pořádná odměna (truhla v pokladnici Chrámu Bark - je nutno nejprve odstranit Barkmana):

« Poslední změna: Prosinec 13, 2015, 11:44:48 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...