V noci jsem si krásně poskládal slepé mapky všech dungeonů, které už mám za sebou a docela mě překvapilo, kolik toho vlastně je. Ve velikosti zatím jednoznačně vedou trpasličí doly se svými devíti patry, z nichž některá jsou docela rozlehlá. Nejjednodušší byly naopak mapky malých měst a hradů, protože ty jsou velké 16 x 16 polí, což se akorát vejde do herní mapy, takže se to nemusí skládat ze screenshotů. Podobně i věže. V jeskyni iluzí jsem toho nakonec přehlédl více, opravdu se tu Čarodějovo oko vyplatilo.
Mimochodem, když jsem psal, že všechny buffy spánkem zmizí, tak jsem zjistil, že zrovna pro Čarodějovo oko to neplatí, to mi fungoval dál i po spánku. Asi se to nepočítá mezi ochrany.
Celkem mi to všechno zabralo dost času, takže jsem si nakonec přeci jen musel jít oddychnout a pomalým tempem jsem prošel Věž vyšší magie i s jejími oblaky.
Věž nezklamala. Na to, jak jsou tyhle dungeony malé, jsou zároveň velmi zákeřné. Je to tu samá past a další nástrahy. Průchodem přes určitá pole např. družina přijde o veškerou manu, nebo jsou tu pandořiny skříňky, po jejichž otevření se vám většinou za zády spawne přepadovka. Ta nejlepší vás čeká na 3. patře - s jedním exemplářem se dá setkat i ve vězení v hradu Burlock:
Osazenstvo věže zas tolik silné není, tedy vyjma čarodějů, které nesmíte nechat moc dlouho kouzlit. Naneštěstí se před ně obvykle nacpou létající chodidla, takže jim dají jedno kolo k dobru. Na vrcholu věže jsem pak na jednom čaroději vyzkoušel práci s Teleportem. Zkusil jsem odhadnout vzdálenost a normálně jsem se k němu teleportnul na políčko, čímž jsem mohl rovnou zahájit boj zblízka. Takže to opravdu jde. Akorát odhadnout, že je ode mě jen 3 pole, byla docela fuška a risk.
Na 4. patře už pandořiny skříňky konečně nesou něco lepšího, mimo jiné i Kostěnný klíč od Darzogovo věže. Tím se Věž vyšší magie zařadila mezi povinné dungeony. Tohle se mi na hře opravdu líbí, je to čistě o náhodě. Nikde není řečeno, co bych měl zhruba dělat. Hráč tu prostě musí projít kus světa, aby někde náhodou našel něco, co by ho posunulo dále. Ale i když to najde, tak stejnak neví, kam to patří, protože u dungeonů chybí popisky
Jedna věž je jako druhá a strážce vám jen řekne, jestli máte nebo nemáte klíč. Stejně tak dungeony s megakredity. Ukazuje to i absolutní volnost v rozhodování, protože tohle všechno lze dělat i bez ohledu na návštěvu hradu krále Burlocka - Jeskyně iluzí je volně dostupná. Teprve teď tedy mám přístup do Darzogovo věže a možnost splnit úkol se záchranou Croda.
Zastavím se ještě na chvíli u obtížnosti. Jak jsem již zmínil, Věž vyšší magie není z pohledu protivníků nic extra, skoro by se dalo říci, že je designovaná pro nižší levely, ale tady opravdu hodně záleží na úhlu pohledu. Pokud víte, co hledáte, je to jiné a můžete sem dojít i dříve. U mě to ovšem bylo tak, že jsem nejprve prochodil skoro celý povrch a pak teprve zamířil sem. Ale zase je to přesně to, co mám na M&M rád - pokud mi někde poteče do bot, vím, že stačí chvilku trénovat jinde a vrátit se později.
Oblaka věže jsou o poznání komplexnější, oproti oblakům Věže čarodějnic. Bez Skoku nebo Teleportace se neobejdete. Vzdušný golem pak také není žádné ořezávátko, ale je kupodivu málo odolný na magii. Zdejší sochy zas prozradí kousek proroctví, byť něco vám bude již jasné. Spíš mě překvapilo, že jsem tu čekal podobné překvapení, jako zrovna v oblacích Věže čarodějnic a ono nic ...
Byla tam socha, co zvedá level všech postav o 1, tudíž společně se sochou v Domově golemů jsou to dvě možnosti, jak postavy vylevelit i bez trenéra. Čekal jsem, že tohle budou mít každá oblaka a jak se zdá, tak nemají. Zatím to tedy vypadá, že max. regulerní level je 20 + 2.
Po tom všem jsem se vrátil do Rivercity a uložil další 3000 gemů do banky ... už mám v depositu hezkých 6000 gemů
Z oblak jsem si navíc přinesl pár lepších kusů výzbroje, takže možná budu muset i chvilku obchodovat.
Málem bych zapomněl. Na 4. patře věže se dá naučit jedno kouzlo a jedna dovednost. Jenomže když se mi dovednost zapsala jako Eskamotér, tak jsem zůstal paf. Ani náhodou, musel jsem kouknout do cluebooku, co to má v originále být
Možná to chtělo přeložit trochu jinak. Na druhou stranu, kdybych se trochu zamyslel, tak mi to taky došlo, protože tohle byla jediná dovednost, u které mi chybělo, kdo a kde jí učí.
Rád bych řekl, že dneska budu mít klid na hraní, ale i za Věž vyšší magie a její oblaka mi vzniklo tolik poznámek, že teď nevím, co s nimi
Pomalu totiž rozvažuju, co všechno k mapám vlastně přiložit. Tentokrát jsem si dal třeba záležet v záznamu pastí, ale to je třeba věc, která se mi vždy příčila, abych jí do map zaznamenával. Pro sebe jo, ale pro ostatní ne
Stačí, když jsou tam zaznamenány klíčové prvky, ale usnadňovat to za každou cenu není na místě. Dokonce jsem zvažoval i variantu, že všechny tyto dokumenty dostanou nálepku Private, a na webu se vůbec neobjeví