Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 21:52:24
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 [2] 3 4 ... 7

Autor Téma: (Elemir) - Might and Magic: World of Xeen  (Přečteno 25019 krát)

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #15 kdy: Listopad 17, 2015, 17:47:14 »

To porovnání Wox s MM:X je zajímavé a asi padnoucí. Osobně jsem ani nečekal, že by to bylo lepší než díly 3-5, ale zase určitě to nebyla ostuda.

Mimochodem...Nainstaloval jsem MM2 (pc verzi), vytáhl ze skříně krabici s MM2, vyňal tlustý manuál a večer před spaním musím pročíst. Rozhodl jsem se dvojku nenápadně "otevřít" :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #16 kdy: Listopad 18, 2015, 08:36:44 »

Desítka určitě ostudu sérii nedělá. A asi je i škoda, že jsme se tenkrát v diskusi o MMX k tomu porovnávání vůbec dostali, protože jsme to vlastně ani nikdy nedotáhli do konce. Přitom desítka celkem dobře čerpá z historie série a umí to podat v modernějším stylu. Je to sice jiný svět, jiná pravidla, ale ten pocit zůstal. Co mě na tom opravdu mrzí, je ta technická stránka věci. U mě jsem třeba zaznamenal minimum problémů, ale jiní takové štěstí neměli. Mít to jiný rozpočet a vývojáři více času, mohl to dopadnout jinak. Opravdu, tohle je přesně vidět na DLC, které dopadlo skoro až katastroficky.

U dvojky si pamatuju akorát první patro :) Po neúspěšné rozehrávce jedničky jsem tenkrát doufal, že dvojku bych dát mohl, ale nedal ... V tomhle jsem svého času hodně obdivoval StriderCZ, který řekl, že to prostě dohraje a taky to dohrál.  V těch novodobých dějinách je to asi opravdu jediný člověk, který dohrál celou sérii a kterého znám. Ono když se do toho někdo už pustí, tak většinou mají tendenci používat jiné verze her a tím pádem i emulátory. Ono je to dost vyčůrané, protože třeba u WinUAE si lze díky tomu snadno pořizovat "save" kdekoliv.

Za mě je to opravdu jasné. Dohraju WoX, pak se pustím do trojky a pak přijde volno :) Snažím se třeba u WoX dělat maximum poznámek, ale to prostě nejde. Poskládat z toho plnohodnotnou sekci webu, vyžaduje více rozehrávek. Protože teď si chci tu hru hlavně užít, takže mnohdy zapomínám na souvislosti v tom, co píšu a jsou to takové ty typické poznámky - tady týpek něco žblebtnul, hodil k tomu tu a tu nápovědu a ... za několik hodin najdu něco, co na to sedí a nalistuju jen příslušný řádek. Co bylo mezi tím? Kdysi jsem si tohohle užil u návodu k M&M IX a dlouho trvalo, než jsem tu hru mohl znovu spustit, protože jsem jí poznal do posledního puntíku.

Analogií k tomu je moje rozehrávka Baldur's Gate s návodem v ruce, tedy moje počátky RPG hraní. I po letech jsem si na řadu věcí vzpomněl. Přišel jsem tak o ten prvotní zážitek. Proto se teď kdejaké nápovědě vyhýbám jak čert kříži. Když jsem zatuhl třeba v Legends of Grimrock II, tak jsem šel na fórum a hledal jen to, co potřebuju - a tady musím komunitu na oficiálním fóru hodně pochválit, protože se opravdu umí zaměřit jen na jedno téma a ještě ti tu radu servírují postupně. Občas opravdu stačí jen lehké nakopnutí.

Je to takové zvláštní, stejně jako si dneska můžeš hru díky emulátorům paradoxně zjednodušit, stejně tak máš všude kolem haldu možností, jak získat nápovědu. Trochu mi v tomhle chybí doby, kdy to tak snadné nebylo. Jenomže to by zas některé hry nesměli být zabugované, protože pak se zákys od bugu může těžko rozeznávat ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #17 kdy: Listopad 18, 2015, 11:47:07 »

Nekoukat do návodu je někdy obtéžné, je to hodně o vůli. Mně osobně by určitě pomohlo, kdyby na internetu návody nebyly :) Anebo aspon v té formě, jak píšeš, tedy formou náznaků.

Emulátory sice použím (DosxBox, WinUAE), ale savestaty jen minimálně. Dvojku jsem si vybral PC verzi, sám nevím proč. Přitom mám koupený WHDLoad. Mně se ale třeba někde grafika MM2 PC verze líbí víc než amigácká, byť je to často opačně.

K tomu psaní deníčku. U série MM se to podle mě dost špatně musí psát, protože díky tomu, jak je v dílech MM1-5 svět otevřený, tak vlastně hráč může skákat z jedné mapy do druhé, v každé řešit něco jiného a pak to možná načtenáře působí zmateně (pokud to sám nehraje). Já si třeba deníček vedl u Curse of the Azure Bonds, kde to mělo nějakou vodící linku. Ale u MM1 jsem si deníček v podobě příběhu nepsal. Pouze Excel s mapami a pak fůra poznámek, co kdo řekl, co kde bylo napsáno apod.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #18 kdy: Listopad 18, 2015, 12:28:46 »

U M&M si hodně představuju, jaký problém ta srozumitelnost musí mít, ale s tím se hodně zápasí. Proto vždy doporučuju, že je potřeba si to zahrát :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #19 kdy: Listopad 20, 2015, 00:46:02 »

Nedalo mi to a pátral jsem po tom, jakou že jsem si to před lety nastavil obtížnost a jaké že jsou v tom rozdíly ... ? Teda najít něco konkrétního dá docela zabrat, přitom odpověď na tu první část otázky je přímo na očích. V tabulce loadů je totiž obtížnost označena písmenkem vpravo - A ... adventurer, W ... warrior. Samozřejmě tam mám A :)

U té druhé části otázky bylo spíše potřeba najít více shodných odpovědí, což mě zavedlo na různé weby. Podle všeho jsou ty rozdíly celkem 4 (pro adventurer platí):

1) nepřátelé méně zraňují
2) mají méně zdraví
3) postava má bonus k útoku (někde se psalo až trojnásobný)
4) nepřátel je ve skupině méně

Našel jsem i poznámky k tomu, že zbraně se při adventurer opotřebovávají pomaleji. Tenhle dovětek je vlastně s bodem 2) a 4) hodně podobný tomu, jak to vypadá i u MMX.

Celkem to vysvětluje ten nárůst rychlosti v postupu hrou. V tomhle je potom opravdu docela na pováženou mixovat oba světy, protože takhle to okolí za chvilku přelevelím. Ono by k tomu tedy stejně nakonec došlo, ale asi by ten začátek byl pomalejší. Důvod je jednoduchý a již jsem o něm psal. Ve WoX je prostě dvojnásobek úrovní stejné obtížnosti, díky právě tomu, že oba světy jsou vytvořeny s ohledem na družiny začínající od levelu 1. Je to právě hezky vidět na Castleview.

Docela mě teď tedy hlodá úplně jiná myšlenka ... pokračovat, nebo začít od znova? Ta druhá varianta totiž rovnou vyřeší i ten problém s pauzou mezi rokem 2008 a současností. Ale zase je to na druhou stranu dost ztraceného času. No, to je na pováženou :D

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #20 kdy: Listopad 20, 2015, 02:57:07 »

Tak jsem to nakonec nevydržel a začal znovu :) Ne že by mě ta absence "W" tolik trápila, ale přesvědčilo mě to zopakování si začátku. Navíc jsem přeci jen nebyl úplně spokojen s družinou a při první možné příležitosti navštívil hospodu ve Vertigu, kde jsem se jal nové tvorby.

Elfího kouzelníka jsem nahradil lidskou kouzelnicí a zloděje nahradil trpasličí ninja Elemir ... ano, nějak jsem v té družině chyběl :D Ninja je navíc charakter, který jsem tak nějak vždy obcházel, ale oproti zloději je to lepší bojovník, přičemž si zachovává umění zlodějiny. Nahodil jsem mu i docela slušné atributy. Zbytek družiny jsem pak nechal, už jsem si na ně docela zvyknul, takže bych je nerad měnil. Akorát jsem pospřeházel rozložení samotné družiny (kouzelníci doprostřed).

Je pravdou, že ve hře asi přituhlo. S hmyzem ve Vertigu jsem měl místy co dělat, rozhodně to nepadá na jednu ránu. Navíc nově vytvořené charaktery nemají defaultně žádnou zbroj a zbraně.

První stan ve městě na [14,5] je sídlem starosty Gunthera, od kterého jsem vyzvedl úkol na vyčištění města od hmyzu a prošetření deratizéra Joe. Joe má obchod kousek od chrámu, ale vzal jsem to hezky po obvodu města, abych si otveřel všechny mříže a pročistil okraje. Mříže jsou celkem dobrá věc. Z boje lze vycouvat a mříž zavřít, takže se potvory dají případně udržet mimo dosah. Ve Vertigu to nemá takový význam, ale v Rivercity jsem to předtím uplatnil.

Vedle přerostlých kobylek jsem potkal haldu slizu až po jeho lepší verzi a SZ města vstoupil do Joeova skladiště.

Spoiler: ukázat
Truhla na [9,22] obsahuje kýžený důkaz - objednávku na hmyz.


Po nalezení důkazu se Joe z města potichu vytratí, takže po něm zůstane jen prázdný obchod (pamatuju si, že předtím jsem s ním i mluvil, ale teď jsem ho úplně vynechal). Gunther měl radost a odměnil mě 5000 zkušenostmi, 4000 zlatých a 50 krystaly. Jenom podotknu, že tuhle porci zkušeností dostane každý člen družiny.

Získávání zkušeností je vůbec zajímavá záležitost. V té předchozí rozehrávce jsem myslel, že jsem někde něco přehlédl, protože zloděj Zippo docela ostatní předběhl, ale tentokrát se to samé podařilo i mému avataru. Je pravdou, že s ním díky zlodějině otevírám kde co, ale vůbec mě nenapadlo kouknout, za co všechno ty zkušnosti dostává. Měl totiž skoro plný dvojnásobek zkušeností. Ovšem z pohledu levelů nakonec zas tak neutekl. Prototože jsem získal dost peněz a zkušeností, mohl jsem navštívit cvičírnu a postavy mám nyní na levelech 3-4.

Gunther mě hned zaúkoloval s trpasličím dolem, kde mám odstranit šílené trpaslíky, což je tudíž můj další cíl cesty. Akorát jsem kleričce dokoupil lepší léčbu a družině zásoby potravin. Docela se vyplatilo prohlídnout si i tipy v hospodě. Je to docela dobrá nápověda do začátku pro ty, co by nějak tápali třeba s dovednostmi.

Odchod z města však nebyl nejsnadnější, ještě že mám zpracované keywords :D

Málem bych zapomněl, ve měste plyne čas stylem 1 pole = 1 minuta.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #21 kdy: Listopad 20, 2015, 09:38:38 »

Takže jsi začal znovu a na obtížnost Warrior? Já ti nechtěl kazit radost předtím, ale pro zkušené hráče MM je určitě obtížnost Warrior jediná možná. Nedovedu si nyní představit, že bych hrál MMX na Adventure obtížnost.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #22 kdy: Listopad 20, 2015, 13:16:33 »

Ano. Hlavně jsem si nebyl tou nastavenou obtížností vůbec jistý, ale jak to pak začalo být od Rivercity moc uvolněné, tak jsem začal tušit, že to bude asi jinak :) Přitom jsem si právě vzpomněl, že ono to mělo dvě úrovně obtížnosti. Manuál k WoX o tom totiž docela vtipně mlčí. Na jednom blogu jsem pak našel screen z load tabulky a viděl tam ty W a to už jsem byl doma.

Ale celkem rozumím, proč jsem si tenkrát zvolil nižší obtížnost. Akorát teď už mám hru zase docela osahanou a hlavně jsem stejnak plánoval obměnu družiny. Určitě se to vyplatilo. Jak kvůli bojům, tak kvůli tomu příběhu. Za ty dvě hoďky jsem v noci stihl projít město a část okolí Vertiga. Je docela příjemné narazit na místa, o kterých jsem se předtím zmiňoval v poznámkách a připomenout si je.

Málem jsem zapomněl, jak dokáží být třeba ty přerostlé ropuchy na jihu otravné - slušná výdrž a umí postavy uspat :) Moje kouzelnice s 9HP je sice "ranařka", ale nemít vedle sebe kleričku, asi si moc nezakouzlí :D Docela jsem si navykl i na češtinu, takže už mi třeba ty názvy dovedností nepřijdou tak divné. Postup chci ale zvolit jiný, protože je jasné, že na čarodějnice ve věži nyní nemám, ale to nevadí, příběh mě beztak žene do trpasličích dolů, takže si jen doprojdu okolí až na spojnici Rivercity - Castle Burlock a pak rovnou do dolů. Buďto vemu čarodějnice hned potom nebo až získám Levitaci v Rivercity. Jsem zvědav, jestli dopadnu z pohledu levelů a financí stejně, jako předtím.

Před chvilkou jsem akorát vstal, uvařil si kafe a na posteli už čeká notebook, abych mohl pokračovat :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #23 kdy: Listopad 21, 2015, 00:15:20 »

Musím přiznat, že jsem to dneska čekal rychlejší, jenomže mě zastavily celkem dvě věci ... hned, co jsem dopsal ten předchozí příspěvek, tak dorazil tchán, který přivezl obklady. Naštěstí to složili beze mě :)

Druhá věc je počáteční obtížnost. Sice jsem s postavami postoupil na level 4, ale ve Vertigu nejsou v gildě zrovna nejůžasnější klerická kouzla, takže venku jsem to párkrát dojel. Krom ropuch jsou v deltě totiž i hadi, což znamená otravu. Samozřejmě, na každý negativní stav tohoto typu, který se neléčí, se dá po určitém počtu kroků docela "elegantně" umřít. Jenomže léčba leze dost do peněz, takže jsem se po vyčištění delty dostal na štír s penězi a nevypadalo to moc dobře.

Hlavní potíž jsou save pozice. Ono se kupodivu nedá moc spoléhat na to, že když je oblast malá, stačí to uhrát na jeden save. Potvory občas umí dobře vykrýt ústup a jakmile je družina už v přímém kontaktu, už se nejde hýbat. Připomíná to šachy, kdy kryjete oblast věžema. Akorát že tady jí kryjou potvory. Další věc je, že ani útěk z boje nemusí pomoci, protože postavy, které ustoupí můžou celkem jednoduše ustoupit na místo, kde je zrovna spawnutá potvora a protože se na to samé místo už pak utíká vždy, družina  nemá šanci se vůbec zachránit - tedy má, pomocí Mr. Wizarda, ale za to mi to nestojí ;) ... taková pomůcka, co vrátí družinu do města, ale stojí to tuším zkušenosti a gemy.

V lese Oživlých mrtvol to nebylo o moc lepší, zombie zas umí pro změnu postavy nakazit a to je pak stejně časově "omezené", jako otrava. Trochu pomohla jedna studna v lese, která zvýší level postav o 5, ale jinak bylo potřeba pokračovat rozvážně. Nejvíce pomohlo získat další postavě dovednost průzkumníka, protože v tu chvíli se dá les procházet i hustým porostem. Peníze jsem na to vše nakonec získal tím, že jsem rozprodal nepotřebné věci. Plátovky se prodávají docela draze, takže to hodně pomohlo. Další vychytávka je sbírat kořeny phirny (vždy lze v tu samou chvíli utrhnout jen jednu) a nechat z ní vyrobit 5 Protijedů. Každý lektvar lze pak kováři prodat za 155 zlatých.

Díky tomu jsem v lese dokázal najít pro Dereka Celii, za což je krásných 5000 zkušeností pro každou postavu a pak ještě dalších 20 000 zk + 2000 zlatých po oznámení Derekovi. Postoupil jsem tak s postavami na level 7. Likvidace outpostu nemrtvých mi poté zajistila konec spawnování zombií a kostějů. Ono dost pomohlo i to, že jsem při rozprodeji věcí přerozdělil výbavu a slabší kousky vyměnil za silnější. V tu chvíli obtížnost bojů v lese klesla. Nepříjemné bylo akorát setkání s vílami, ty umí postavu proklít a to je pak zase v tahu. Odkletí navíc stojí v chrámu 80 zlatých, takže nic, po čem bych toužil. Podobně Bodavky (hmyz) okolo Nightshadow. Jsou zřetelně silnější, než-li běžný Roj hmyzu na cestě do Rivercity.

Do Nightshadow jsem zkusil nakouknout. Královny celkem dám, ale pak jsem narazil na skřetího upíra a to už je zase pro teď tuhá potvora. Z města jsem zmizel pomocí zrcadla, ale to jen díky tomu, že to vím. Určitě mi to někdo časem prozradí, protože předtím jsem měl v autonotes zapsané koordináty, nyní ještě ne.

V lese mi toho zbylo neprozkoumaného jen málo, respektive jen políčka vodních ploch, což dodělám až po dosažení potřebné dovednosti v Rivercity. V lese jsem narazil ještě na ducha Ligona, který hledá svou lebku a od Mirabeth získal úkol na získání lektvaru, který z ní opět udělá mořskou pannu - dostal jsem od ní kámen k chrámu Yaka, což budou dva dungeony v lese, kam mě nechtěli pustit. Zatím jsem to nezkoušel, místo toho jsem se vydal právě pomocí zrcadla do Vertiga a odtud doprozkoumat severní část oblasti pod horami.

Postupně jsem tak došel na západ ke stanu kapitána Nystara, což je ona lodní přeprava, která mě dostane do Rivercity. Tady jsem to pro dnešek zapíchl :)

Pokud bych to měl zhodnotit, tak obtížnost je nyní taková klasičtější, radius průzkumu se zvětšuje pozvolna, ale pořád jde oblastí procházet tak nějak systematicky. Je potřeba si hlídat hlavně výbavu. Nejvíce mi však opravdu zatrnulo až ve chvíli, kdy mi nebezpečně poklesla hotovost. Vím, že v dolech bych si nahrabal dost, ale když jsem se pustil do průzkumu oblasti, tak jsem to chtěl dokončit. Najít způsob, jak se z toho vymotat jiným způsobem, přináší navíc mnohem lepší pocit :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #24 kdy: Listopad 21, 2015, 18:53:23 »

Nakonec jsem postup trochu překopal. Před Rivercity jsem se dle plánu otočil a zamířil do trpasličích dolů. Už jsem úplně zapomněl, jak jsou rozsáhlé. Mezi prvními pěti patry se dá pohodlně cestovat důlním vozíkem, protože souřadnice jednotlivých pater (částí), vykecá svitek hned u první kostry:

Spoiler: ukázat
Mine 1, Mine 2, ...


Jak se zvyšuje číslo části dolu, postupně i přituhuje v bojích (od počátečních netopýrů a pavouků přes trpaslíka a krtky ...). V dolech je plno krabic, na které je potřeba mít vyšší sílu u postavy, která je otvírá (cca 23). Není to vůbec problém, protože krom krabic je tu i plno sudů, co přidávají +2 trvale k určitým atributům, mimo jiné právě k síle. V každé části je pak i jedna spešl kostra, která má u sebe svitek s neúplným heslem (souřadnicemi). Projitím všech pěti pater se pak získá slovo:

Spoiler: ukázat
Alpha


S ním lze pokračovat dále a postupně najít i zbylé souřadnice, které družinu nasměrují na poslední podlaží, které je plné pastí a průrazů (měkčí zdi, které lze prorazit - na prvních dvou místech družiny musejí být postavy s dostatečnou silou).

V dolech jsem si ověřil, že můj avatar dostává opravdu zkušenosti i za páčení a otevírání zámků. Ten odstup od ostatních členů družiny už je dost znát.

Na posledním patře čeká halda trpaslíků a nakonec i jejich šílený král. Moc dobře jsem se na boj nepřipravil, tak jsem si párkrát loadnul. I tak jsem obě kouzelnice neudržel naživu po celou dobu. Asi bych se měl podívat, jak zaměřit konkrétní potvoru - umí postavy uspat, takže mi dva členové na přeskáčku probouzeli zbytek družiny a tím pádem jsem nemohl účinně kouzlit. Přitom asi stačilo jen vyběhnout ven, napít se ze studny +5 levelů a doplnit zdraví. Ale to bylo pro mě moc složité :)

A tím končí jakési drobné vedení v této části hry, protože další postup družiny už není nijak korigován. Ostatně i těm dolům se dalo vyhnout. Vyneslo mi to pár dobrých předmětů (už mám i předměty z lepších materiálů) a hlavně opravdu porci zlata (měl jsem v tu chvíli okolo 85 000 zl).

Docvičil jsem zas u pár postav jeden level a řekl si, že bych se mohl vydat za úkolem pro Mirabeth ze stanu poblíž Nightshadow. S kamenem od ní jsem se dostal do jižního Chrámu Yaka. Oproti dolům je to menší dungeon, ale docela tuhý. Dost často jsem musel odpočívat a dávat si bacha, abych na sebe nelákal moc pozornosti u kněžích. Ve zdejších rakvích jsou navíc lichové, takže jsem je po pár testech už raději ani netvíral (lichové jsou úplně mimo mé schopnosti). Chrám nemám díky jedné místnosti s lichem vlastně ani celý. Ovšem to nevadí, zdejší bedny vyžadují postavu s ještě větší silou, než má Elemir (logicky moje nejsilnější postava :) ).

Na několika místech jsou podlahové pasti (podlaha se propadne), takže to nepříjemně zraňuje. Několik míst je navíc zablokovaných, takže je potřeba najít a nastavit příslušné přepínače (ankhky). Krom toho jsem zde poprvé našel mince, které se pod názvem Megakredit uloží mezi questové předměty. Tuším, k čemu by to mohlo být, ale nechám se překvapit :)

Chrám Yaka mi vynesl dost zkušeností (krom nepřátel jsou zde i oltáře ke zničení po +5000 zkušenostech) a pár koupelí, co umí zvednout atributy - u osobnosti to jako na potvoru neplatí pro klerika :) Každopádně jsem se v této fázi docela zapotil, protože i bez těch lichů je to dungeon docela na hraně, ale dá se to. Postavy už mi konečně atakovaly level 8.

Trochu pod vlivem euforie jsem vlezl do Nightshadow, tedy až poté, co jsem sejmul dva roje Bodavek před městem - hezký test, zda-li na tom mám. Nightshadow je docela malé, ale plné upírů. Zdejší královny padaly celkem snadno, potíž je akorát se skřetími upíry, kteří vysávají manu. Snad ani nemusím říkat, že jsou dobře zranitelní jen kouzly ;) Naštěstí je zde magická gilda s řadou zajímavých kouzel - Ohnivá koule, Zažeň nemrtvé, Levitace.

Hlavní upíří lord se nachází v zahradách, ale jeho rakev lze otevřít až po splnění několika podmínek, které nám vykecají náhrobky po městě:

Spoiler: ukázat
Na hodinách na náměstí je potřeba nastavit čas na 9 hodin a pak počkat (např. odpočinkem) na noc. Teprve poté lze rakev otevřít a lorda porazit.


Jak už to tak bývá, lord disponuje násobným útokem, takže udržet obě kouzelnice s nenulovou manou, je docela problém. Sundal jsem ho i na férovku, ale dvě postavy mi přitom umřely, takže jsem si to chtěl odpustit. Když už to hra umožňuje ... trefil jsem ho kouzlem z dálky, jakmile byl u mě a manu vysál, postupně jsem se členy družiny zdrhl (družina se spawne u brány), přespal a šel si to zopakovat. Takto to bylo beze ztrát. Za lorda je dost zkušeností a hlavně 99 999 zlatých :) Studna na náměstí poté dočasně přidává 10 levelů.

Jak vidno, peníze už nejsou pro mě dávno žádným limitem, můžu se tedy čas od času rozšoupnout s nákupem kouzel, jako se stalo právě v Nightshadow, ale spíš budu syslit přes banku. Ta lepší kouzla vyžadují i gemy a těmi bych chtěl šetřit určitě.

Pár postav mi po tomhle dobrodružství skočilo na level 10 (Elemir a Tyro), což je navíc maximum, do kterého cvičí trenér ve Vertigu.

Když už jsem byl u toho, zkusil jsem i Věž čarodějnic, ale tu si dám ještě jednou kvůli pořízení videa. Jak je to těžký dungeon na počátku, tak nyní už je to dungeon průchodný na jeden rychlý zátah. Rád bych asi to jihovýchodní pobřeží dočistil komplet, s Levitací to půjde i bez Plavaní. Zbyde mi tu tak jen jeden Chrám Yaka, do kterého nemám zatím přístup (taky to chce příslušný kámen). V Rivercity se tak objevím docela vybavený a vytrénovaný ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #25 kdy: Listopad 21, 2015, 23:04:11 »

Myslel jsem, že to pro dnešek už zapíchnu, ale to se opravdu nedá. Pořád mě to nutilo postupovat, abych se dostal alespoň do bodu, kde jsem skončil v adventure obtížnosti (tedy vyjma Castleview). Jenomže se to celkem zvrhlo :)

Nejprve jsem dodělal Věž čarodějnic a to včetně oblak. Mno, jenže v oblacích jsou 4 sochy, které mají nápis ve starobylém jazyce. Tzn. musím do hradu krále Burlocka, kde se patřičnou dovednost naučím. Tak jsem to jen doproběhl, vyčistil od harpyjí + zničil harpyjí hnízda. Zjistil jsem navíc, že levitace občas blbne, takže jsem se v jednu chvíli dostal do patové situace. Naštěstí lze v oblacích přespat. Družina přitom sice spadne, ale už s plným zdravím, takže pád přežijou všichni. Holt pak je potřeba znovu vyběhnout věží nahoru a pokračovat.

Jak jsem pak zjistil, dovednost Křižák umožňuje sbírat zde předměty z částečně "utopených" soch, aniž by mě to zraňovalo. Jinak blesk občas udeří i tak, ale není to náhodně, jedná se v podstatě o past na daném políčku. U pastí vřele doporučuje z místa okamžitě mizet - neotáčet se na místě apod., to pak zraňuje dál. Je to společné všem zemním pastem.

Než jsem tedy zamířil do Rivercity, zašel jsem do hradu krále Burlocka a když už jsem byl u toho, tak si ho prošel - vyjma podzemí, ale strážce už jsem díky kouzlům dal :) Od Roxany jsem vzal úkol a zpět do oblak, přečíst si, co se na sochách píše. Heh, ale je tu ještě jedno másto, kůli kterému se sem budu muset vracet, tentokrát s jiným kouzlem:

Spoiler: ukázat
Teleportace


Konečně tedy došlo na Rivercity. Ve městě to šlo poměrně dobře, protože jsem do města napochodoval přeci jen silnější, než by bylo třeba. Trochu potrápily jen čarodějnice. Z Yangovo rytířů jsem sundal jen jednoho, nechám to celé na později. Jižní branou jsem zkusil město opustit, ale čekají tam tužší potvory, tak jsem to zapíchl a šel Roxaně vrátit amulet. Pak jsem se dal do doprozkoumávání východní oblasti - mimochodem, s levitací se po vodě chodit nedá, opravdu se postavy musí naučit plavat, nebo koupit kouzlo Chůze po vodě.

Pod Vertigem jsem na ostrově nalezl poustevníka, kterému jsem předal píšťalku a úplně na východě jsem objevil na ostrově dvě sochy, které učí kouzla na uzdravení nemoci a otravy :) No, hezký vtípek od autorů :D Ve dvou lahvích ve vodě jsem pak nalezl zprávu, že Crodo je vězněn v Darzogově věži, takže přeci jen drobná nápověda, to kdybych asi vynechal Burlockův hrad a na ten úkol tedy nenarazil přímo.

Postavy mám nyní level 10-11 a financemi jsem lehce pod 190 000 zlatých + mám zase plný inventář. Trochu jsem se bál o věk postav, ale ten je zatím 20 (začíná se na 18). Jakmile se naučím horolezectví, bude to už dobré, protože pak už se nebudu muset tolik vracet kvůli doprouzkomávání oblastí.

Nakonec jsem se tedy dostal o něco dále, než jsem doufal. Odhadem jsem s časem hraní někde mezi 20-24 hodin, byť samozřejmě hodně času spolykají poznámky. Zítra se asi vrhnu zas na sever a zkusím, jak budou vypadat města tam ... no, možná testnu ještě záchranu Croda, kdyby to náhodou bylo dělané pro můj level. Akorát to tentokráte Chůzi po vodě bude chtít, protože okolo ostrova je hluboká voda, na což plavání nestačí.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #26 kdy: Listopad 22, 2015, 10:24:13 »

Ještě pár poznámek ... K sochám s kouzly a úkolu na ostrůvku tu mám jednu věc. Ono to může navenek vypadat docela drsně, když vás hra dost hodin trápí otravou a nemocemi, ale ve skutečnosti není potřeba čekat, až najdete gildu, kde budou mít vhodné kouzlo. Už v té první části jsem našel speciální předměty, které družině umožňují provést např. skok, tudíž by se na ty ostrůvky dalo doskočit, akorát u těch ostrůvků se sochami mi to přišlo jako plýtvání "náboji".

Nejsem si totiž jistý, zda-li to ty předměty poskytují konstantně, např. vykouzlí skok jednou denně, nebo to má určitý počet nábojů a pak je předmět už k ničemu. V tu chvíli si totiž raději rozmyslíte, zda-li prolezete oblast celou hned, nebo si raději počkáte na patřičné dovednosti/kouzla.

Druhá poznámka míří k oblakům nad Věží čarodějnic. Hnízda jsem zničil, harpyje se nerespawnují, ale respawnují se tu hromádky gemů, což je docela dobré vědět :)

Edit: Málem bych zapomněl, už používám normálně magická zrcadla. Potřebnou informaci lze získat v hospodě v Rivercity, plus bonusovou souřadnici do Arény. Kousek od hradu krále Burlocka jsem se za 6000 zl naučil dovednost obchodníka, takže můj avatar nyní prodává věci za dvojnásobek. Je to trošku zdlouhavější, protože se vše musí přesouvat jemu do inventáře, což je navíc okořeněné tím, že do inventáře postavy se vejde jen 10 věcí daného typu a do toho se počítá i to, co má postava na sobě ;)
« Poslední změna: Listopad 22, 2015, 15:55:38 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #27 kdy: Listopad 22, 2015, 19:46:03 »

Pro dnešek bych asi mohl být s postupem spokojen :) Nejhorší na dnešku byl snad ten začátek, protože jsem se rozhodl, že si uspořádám inventář a rozprodám nastřádaný loot, neboť už mi hrozilo, že mi družina už nic nesebere. Budu se opakovat, ale sepíšu to ještě jednou a komplet.

Inventář postavy je omezený na 10 položek od každého typu předmětů (zbraně, zbroje, doplňky a důležité). Do toho se započítávají i předměty, které má postava zrovna na sobě. Jakmile má jedna z postav plno, automaticky se začne plnit inventář další postavy v pořadí. Vůbec tedy nezáleží na tom, že se třeba truhly otevírají jen jednou a tou samou postavou. Problém ovšem činí, když chcete položky přenášet a kvůli plnému inventáři musíte dost šachovat, protože předměty si třeba nelze odložit na zem.

Když už jsem si tedy našel v tomto systém, přišlo na řadu něco mnohem zákeřnějšího. Přeci jen jsem ve hře už dost daleko, takže z potvor začaly padat lepší kousky, které už mají různé přívlastky. V tomhle jsou staré díly M&M specifické, ptorože krom klasického očarování (prefix vs sufix), tu má vlvi i samotný použitý materiál. Dá se to vyřešit tabulkou materiálů a očarování, ale pro hrubou orientaci se docela hodí u obchodníka zvolit nabídku identifikace a prohlédnout si, které předměty vyjdou nejdráže.

Obvykle se totiž jedná o nejlepší kousky v inventáři. Podobně funguje asi i prodejní cena, jenomže jsem svůj první charakter naučil zároveň obchodování, takže jsem se málem nachytal. Dovednost obchodník umožní postavě prodávat za dvojnásobek, což už je hodně velký rozdíl, takže když viíte u jedné postavy meč za 500 zl, u první to bude už 1000 zl. V jednu chvíli to vypadolo, že mám inventář prvního charakteru naditý samými skvělými kousky :D

Hrál jsem si takto nějaké dvě hodinky, takže docela zábava :) Od té chvíle už jsem se raději naučil chodit k obchodníkovi častěji :D Nicméně jsem si krom výdělku zlatých i docela slušně vyzbrojil družinu lepšími věcmi a hned to bylo znát ...

Opět jsem zamířil do okolí Rivercity, ale tentokrát to bylo jiné. Smrtící víly padaly jak přezrálé hrušky a Zlý hraničáři se zmohli jen na pár útoků - sice umí postavu otrávit a spol., ale já už mám tu prima dvojici kouzel ;) Opravdu se to hodně změnilo. Už dlouho jsem nezažil tak úžasný pocit, když jsem pročistil bažiny na jihu a stanul tak na "okraji" světa. Na západě jsem se dostal až na pokraj zamrzlých plání a vyzkoušel si ohnivou kouli na zdejších Yetti. V oblasti jsem splnil i dva vedlejší úkoly, které mi vynesly krom zkušeností i 50 000 zl (za chvíli se k tomu vrátím).

Neodolal jsem a ihned si ze screenshotů udělal mapu současného pokroku. Hodně jsem se posunul. Ale teď k té zmínce o 50 000 zl. Na jih od Rivercity je na okraji bažin ruina hradu Newcastle, který lze shodou okolností za tuto částku koupit :) O jeho výstavbu se pak postará stavitel z hradu krále Burlocka. První fáze stojí 5 Megakreditů, tedy ono podivné platidlo z Chrámu Yaka. Po první fázi jsem dostal další kámen, nejspíše od podobného dungeonu, kde najdu další Megakredity - ostatně jeden je stále v Lese oživlých mrtvol a další jsem našel i v bažinách na jih od hradu. Zbyly mi totiž jen 3 Megakredity a potřebuju tuším opět pět.

Když už jsem zmínil hrad krále Burlocka, tak jsem přišel na to, že k jeho návštěvě je potřeba mít dovednost Křižák, proto tedy asi ty vzkazy Croda v láhvích ve vodě, protože pokud budete Věž čarodějnic dlouho míjet, nedostanete onen úkol přímo v hradu. I když ono je to celkem jedno, dostat se k Darzogově věži také stojí za to ... ve vodě jsou 3 vodní draci :D

Západní směr jsem tedy opustil na pokraji zamrzlých plánů, chtěl jsem se totiž podívat spíše na sever do okolí města Asp. Je to o trošku tužší, což jsem poznal na Jezdcech, kteří nyní nepadají k zemi tak snadno. Více na východ jsou pak pro změnu ogři, ale na jejich skupinky dobře zabírá ohnivá koule. Ostatně mág mě v téhle hře zas po dlouhé době baví, je to opravdu dobré. Níc šíleně přehnanéno, jako nám Limbic předvedl v MMX, ale ani nic podřadného. Dobrý nápad je i kombinovat kouzla s manou a gemy. Je potřeba si kvůli tomu lépe rozmýšlet použití silnějších kouzel.

Asp je podobně jako Nightshadow malé městečko. Cestou k němu jsem narazil na dvě postavy, jednu dokonce velmi blízkou ...

Spoiler: ukázat
kouzelník Falagar


Kouzelník mi zadal úkol najít piezoelektrické články. Město je plné ještěřanů a posléze i hadů. Je tu totiž jistý přístroj, který mění obyvatele na hady. Přístroj je ovšem chráněn magickou bariérou, k jejímuž odstranění nám pomůžou texty na podstavcích ve městě:

Spoiler: ukázat
U vchodu do města jsou kolem studny 4 červené koule, které lze stiskem přebarvit na modro. Jeden podstavec říká, že se začíná v JV rohu a jinde se zas dozvíme, že barvy se mají střídat. Tudíž JV - modrá, SV - červená, SZ - modrá a JZ - červená.


Po likvidaci přístroje lze sebrat piezoelektrické články z jiného podstavce. Kouzelník nám za odměnu nabídne krom zkušeností i možnost naučit se za 1000 zl kouzlo Megavolts - 150 damage skupině monster.

Členství v gildě stojí jinak 500 zl a opět je tu pár zajímavých kouzel. Pokud bych to měl srovnat s Nightshadow, Asp je lehčí. Pravděpodobně měly moje původní kroky směřovat dříve sem.

Postavy jsem od té poslední návštěvy trenéra nevylepšoval, to mám v plánu až příště, ale opravdu jsem z toho postupu nadšený. Není to sice úplně systematické čištění oblastí, ale hodně to připomíná třeba šestý díl. A to se mi na tom líbí. Adventurer obtížnost by byla určitě moc slabá, i takhle je to místy snadné. Jak už jsem psal dříve, je to hlavně o výbavě družiny a samozřejmě i o složení družiny. Proto to asi dokáže tu pozornost tak dlouho udržet. Mám za sebou asi 30 hodin hry a kdyby mě už nebolel zadek, tak pokračuju dál :D

Snažím se dělat si poznámky, vlastně už jsem to spíše svěřil videu, ale moc času na to není. Děsím se toho, že na konci skončím s haldou materiálu, který nebudu chtít ani třídit :D Zatím si ty souvislosti držím v paměti. Čekají mě teď dva pracovní dny, tak kdyžtak zkusím něco vytvořit a pak bych to sem postnul.

PS.: I po nákupu hradu se stále držím okolo 220 000 zl, vůbec nechápu, jak jsem si kdy mohl stěžovat na nedostatek peněz :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #28 kdy: Listopad 23, 2015, 08:20:25 »

Teď mě ještě tak napadla jedna věc, když jsem zmiňoval věk postav. WoX má docela zajímavě udělané plynutí času. Poprvé jsem si toho všiml v Trpasličích dolech, když jsem šlápl na past s jedovatými výpary, ale ještě mě to úplně netrklo. V Chrámu Yaka je to s pastmi podobné, ale protože pasti jsou i v zahnutých chodbách (přes rohy), musel jsem se častěji před opuštěním políčka s pastí nejprve natočit správným směrem. V tu chvíli mě past zranila znovu. Důvod mi ovšem došel až ve chvíli, kdy jsem na sklonku dne léčil svou družinu a mezi tím se setmělo :)

Čas se tedy neposouvá jen změnou pozice (posun po políčcích) nebo spánkem. Na jeho plynutí mají vliv v podstatě všechny akce družiny, dokonce i otevření mapy. Význam to nabyde hlavně v souvislosti s rozdílem mezi uplynulým časem uvnitř města / dungeonu a venkovními oblastmi, protože venku se čas neposouvá o 1 minutu, ale o rovných 10 minut. Vyléčení družiny v divočině tak může zabrat značný kus dne :) V tu chvíli nabydou na významu úvahy nad využitím silnějších léčivých kouzel.

Když už jsem u toho, tak ještě zmíním 2 věci. Už na počátku mě docela zaujalo, že se v dungeonech musí svítit. Docela by mě zajímalo, jak asi normálně vidí bez světla ty potvory kolem :) Druhá věc se vztahuje k terénu. Jde hlavně o využití vodních ploch, kdy řada potvor neumí plavat, takže zůstanou stát na břehu. Designově je to ovšem vyřešeno tak, že kolem vodních ploch jsou převážně jednotky, které umí zároveň i střílet. Ty ostatní by bylo tedy potřeba lákat z větší vzdálenosti.

Připomněl jsem si tím jeden glitch, co funguje v novějších dílech, kdy lze s pomocí kouzla Chůze po vodě "vycouvat" na vodní plochu a pak si najít takový bod, kdy družina na potvoru dosáhne, ale ona na ně ne. Ve WoX tohle samozřejmě nejde. Zaseknutí jsem si vyzkoušel jen jednou v bažinách, ale s lukama bych tu potvoru střílel snad ještě teď :D

Dobrá, když už jsem načal i tohle. Zkoušel jsem v několika bojích schválně taktizovat s "úkroky", jak na to bude protivník reagovat. Poprvé to bylo v Chrámu Yaka, kde je dobré se salvám kouzel co nejvíce vyhnout. Myslel jsem si, že se mi podaří postupně protivníka obejít a skončíme nakonec vedle sebe, podobně jako to šlo vyřešit třeba v MMX, ale vždycky to dopadlo tak, že boj začal střelbou / kouzlením. Dlouho jsem dumal proč, než mi došlo, že boj zblízka se zahájí až ve chvíli, kdy družina a protivník sdílejí stejné políčko.

Úkroky tu tedy nehrají takovou roli. Vlastně pokud vůbec jde o úkrocích hovořit. Zatím jsem totiž nepřišel na to, jak je pomocí klávesnice dělat, protože šipky do stran fungují tak, že mi družinu jen otočí a to je samozřejmě průšvih. Místo úkroků se tedy musí družina nejprve do patřičného směru otočit a pak teprve popojít. Ve finále to vypadá tak, že sice stojíte na vedlejším políčku vedle protivníka, ale musíte se k němu ještě otočit čelem. Tím ztratíte tah a koupíte útok z dálky (střelba / kouzla). Teprve pak protivník popojde k vám.

Příležitostí k laborování bude ještě dost, docela by mě zajímalo, jestli se dá ke kouzelníkovi / střelci dostat z boku / ze zadu a zrušit tak jeho výhodu.

Edit: Ještě, že existuje Reference card :) Tak úkroky se dělají pomocí Ctr+šipka vlevo nebo šipka vpravo. Ovšem je zajímavé, že v tom samém odstavci se píše o tom, že při otáčení družiny čas neplyne. Když nad tím tak přemýšlím, čas určitě neplyne ve chvíli, když už je družina v přímém kontaktu s potvorou a nemůže se tedy už hýbat (potvora se otáčí společně s družinou, takže je to hezky vidět).  Ale dokud nejsou v kontaktu, tak mi právě přišlo, že čas plyne, jak jsem již popisoval výše. Budu se na to muset více zaměřit.

Edit 2: Hm, tak jsem mírně zmaten. Před chvilkou jsem vyzkoušel těch několik akcí a čas je při otáčení opravdu stejný. Stejný je i ve chvíli, kdy je družina a protivník v těsném kontaktu, toho jsem si tedy všiml dobře. Čas se navíc ani nemění při vyvolání mapy. V tomhle mě právě mate to poškození z pastí, které se opakuje při otočení družiny, vyvolání mapy nebo menu. Naopak, čas se mění do té doby, dokud družina a protivník nejsou v těsném kontaktu a při vyvolávání kouzel. Během boje pak trvá kolo 1 minutu. Netuším, co mě na tom boji zmátlo, že jsem nabyl pocit, že se tah vyplýtvá i otočením družiny, když jsou postavy mimo přímý kontakt.
« Poslední změna: Listopad 23, 2015, 20:34:39 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #29 kdy: Listopad 25, 2015, 23:27:24 »

Dneska jen v rychlosti, moc jsem tomu za poslední dny nedal, teprve dneska nějakých 6 hodin. Podrobnosti kdyžtak dopíšu zítra.

V Rivercity jsem dokoupil Horolezectví dvěma postavám a jal jsem se dodělat průzkum oblasti nad Vertigem + kousek lávových polí. Poté jsem to stočil na západ k Asp a poušti. Poušť jsem zkoušel systematicky, ale místy to vázne, protože zdejší červy jsou dost tuzí. S gargoylami jsem si tak nějak poradil (umí uspat členy družiny ... všichni uspaní = instant kill). Zůstal mi jen severní konec hor na okraji planety, protože tam je skupina tří gargoyl a to je teď neporazitelné ... leda by při mě stálo štěstí.

Nicméně v poušti jsem našel učitele meditace (10 000 za postavu), z čehož měla moje klerička radost. Na zítřek mi ještě kus pouště zůstal. Když už jsem byl v tom, dočistil jsem hory na jihu pouště. Mimochodem, v poušti se dá odpočívat jen v oázách.

Napadlo mě zaskočit ještě do Rivercity, protože mi přišlo, že už mám plno zkušeností na trénink ... heh, jen o jeden level a jen někdo :D Dodělal jsem tedy kousek západu nad ledovou planinou a našel město Winterkill. Zdejší městský úkol je velmi zajímavý a je za něj 500 000 zk. Zítra dopíšu podrobnosti. Winterkill je další malé město, ale ve zdejší gildě se dá koupit kouzlo Teleport, se kterým jsem konečně dodělal oblaka nad Věží čarodějnic:

Spoiler: ukázat
Je potřeba se postavit na okraj proti neprozkoumanému ostrůvku a počet polí pro teleport nastavit na 7. Na ostrůvku je socha, za jejíž objevení získá každý člen družiny 1 level.


Družina mi tedy o moc neposkočila, ale zase jsem mohl obměnit vybavení a zas nahromadit kupu zlatých. Ostatně teď už se nedivím, proč mají Clouds of Xeen tak nízký zkušenostní limit. Už mám pře 2 000 000 zkušeností, což by v novějších dílech stačilo na úplně jiný level :D
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 [2] 3 4 ... 7