Pro dnešek bych asi mohl být s postupem spokojen
Nejhorší na dnešku byl snad ten začátek, protože jsem se rozhodl, že si uspořádám inventář a rozprodám nastřádaný loot, neboť už mi hrozilo, že mi družina už nic nesebere. Budu se opakovat, ale sepíšu to ještě jednou a komplet.
Inventář postavy je omezený na 10 položek od každého typu předmětů (zbraně, zbroje, doplňky a důležité). Do toho se započítávají i předměty, které má postava zrovna na sobě. Jakmile má jedna z postav plno, automaticky se začne plnit inventář další postavy v pořadí. Vůbec tedy nezáleží na tom, že se třeba truhly otevírají jen jednou a tou samou postavou. Problém ovšem činí, když chcete položky přenášet a kvůli plnému inventáři musíte dost šachovat, protože předměty si třeba nelze odložit na zem.
Když už jsem si tedy našel v tomto systém, přišlo na řadu něco mnohem zákeřnějšího. Přeci jen jsem ve hře už dost daleko, takže z potvor začaly padat lepší kousky, které už mají různé přívlastky. V tomhle jsou staré díly M&M specifické, ptorože krom klasického očarování (prefix vs sufix), tu má vlvi i samotný použitý materiál. Dá se to vyřešit tabulkou materiálů a očarování, ale pro hrubou orientaci se docela hodí u obchodníka zvolit nabídku identifikace a prohlédnout si, které předměty vyjdou nejdráže.
Obvykle se totiž jedná o nejlepší kousky v inventáři. Podobně funguje asi i prodejní cena, jenomže jsem svůj první charakter naučil zároveň obchodování, takže jsem se málem nachytal. Dovednost obchodník umožní postavě prodávat za dvojnásobek, což už je hodně velký rozdíl, takže když viíte u jedné postavy meč za 500 zl, u první to bude už 1000 zl. V jednu chvíli to vypadolo, že mám inventář prvního charakteru naditý samými skvělými kousky
Hrál jsem si takto nějaké dvě hodinky, takže docela zábava
Od té chvíle už jsem se raději naučil chodit k obchodníkovi častěji
Nicméně jsem si krom výdělku zlatých i docela slušně vyzbrojil družinu lepšími věcmi a hned to bylo znát ...
Opět jsem zamířil do okolí Rivercity, ale tentokrát to bylo jiné. Smrtící víly padaly jak přezrálé hrušky a Zlý hraničáři se zmohli jen na pár útoků - sice umí postavu otrávit a spol., ale já už mám tu prima dvojici kouzel
Opravdu se to hodně změnilo. Už dlouho jsem nezažil tak úžasný pocit, když jsem pročistil bažiny na jihu a stanul tak na "okraji" světa. Na západě jsem se dostal až na pokraj zamrzlých plání a vyzkoušel si ohnivou kouli na zdejších Yetti. V oblasti jsem splnil i dva vedlejší úkoly, které mi vynesly krom zkušeností i 50 000 zl (za chvíli se k tomu vrátím).
Neodolal jsem a ihned si ze screenshotů udělal mapu současného pokroku. Hodně jsem se posunul. Ale teď k té zmínce o 50 000 zl. Na jih od Rivercity je na okraji bažin ruina hradu Newcastle, který lze shodou okolností za tuto částku koupit
O jeho výstavbu se pak postará stavitel z hradu krále Burlocka. První fáze stojí 5 Megakreditů, tedy ono podivné platidlo z Chrámu Yaka. Po první fázi jsem dostal další kámen, nejspíše od podobného dungeonu, kde najdu další Megakredity - ostatně jeden je stále v Lese oživlých mrtvol a další jsem našel i v bažinách na jih od hradu. Zbyly mi totiž jen 3 Megakredity a potřebuju tuším opět pět.
Když už jsem zmínil hrad krále Burlocka, tak jsem přišel na to, že k jeho návštěvě je potřeba mít dovednost Křižák, proto tedy asi ty vzkazy Croda v láhvích ve vodě, protože pokud budete Věž čarodějnic dlouho míjet, nedostanete onen úkol přímo v hradu. I když ono je to celkem jedno, dostat se k Darzogově věži také stojí za to ... ve vodě jsou 3 vodní draci
Západní směr jsem tedy opustil na pokraji zamrzlých plánů, chtěl jsem se totiž podívat spíše na sever do okolí města Asp. Je to o trošku tužší, což jsem poznal na Jezdcech, kteří nyní nepadají k zemi tak snadno. Více na východ jsou pak pro změnu ogři, ale na jejich skupinky dobře zabírá ohnivá koule. Ostatně mág mě v téhle hře zas po dlouhé době baví, je to opravdu dobré. Níc šíleně přehnanéno, jako nám Limbic předvedl v MMX, ale ani nic podřadného. Dobrý nápad je i kombinovat kouzla s manou a gemy. Je potřeba si kvůli tomu lépe rozmýšlet použití silnějších kouzel.
Asp je podobně jako Nightshadow malé městečko. Cestou k němu jsem narazil na dvě postavy, jednu dokonce velmi blízkou ...
Kouzelník mi zadal úkol najít piezoelektrické články. Město je plné ještěřanů a posléze i hadů. Je tu totiž jistý přístroj, který mění obyvatele na hady. Přístroj je ovšem chráněn magickou bariérou, k jejímuž odstranění nám pomůžou texty na podstavcích ve městě:
U vchodu do města jsou kolem studny 4 červené koule, které lze stiskem přebarvit na modro. Jeden podstavec říká, že se začíná v JV rohu a jinde se zas dozvíme, že barvy se mají střídat. Tudíž JV - modrá, SV - červená, SZ - modrá a JZ - červená.
Po likvidaci přístroje lze sebrat piezoelektrické články z jiného podstavce. Kouzelník nám za odměnu nabídne krom zkušeností i možnost naučit se za 1000 zl kouzlo Megavolts - 150 damage skupině monster.
Členství v gildě stojí jinak 500 zl a opět je tu pár zajímavých kouzel. Pokud bych to měl srovnat s Nightshadow, Asp je lehčí. Pravděpodobně měly moje původní kroky směřovat dříve sem.
Postavy jsem od té poslední návštěvy trenéra nevylepšoval, to mám v plánu až příště, ale opravdu jsem z toho postupu nadšený. Není to sice úplně systematické čištění oblastí, ale hodně to připomíná třeba šestý díl. A to se mi na tom líbí. Adventurer obtížnost by byla určitě moc slabá, i takhle je to místy snadné. Jak už jsem psal dříve, je to hlavně o výbavě družiny a samozřejmě i o složení družiny. Proto to asi dokáže tu pozornost tak dlouho udržet. Mám za sebou asi 30 hodin hry a kdyby mě už nebolel zadek, tak pokračuju dál
Snažím se dělat si poznámky, vlastně už jsem to spíše svěřil videu, ale moc času na to není. Děsím se toho, že na konci skončím s haldou materiálu, který nebudu chtít ani třídit
Zatím si ty souvislosti držím v paměti. Čekají mě teď dva pracovní dny, tak kdyžtak zkusím něco vytvořit a pak bych to sem postnul.
PS.: I po nákupu hradu se stále držím okolo 220 000 zl, vůbec nechápu, jak jsem si kdy mohl stěžovat na nedostatek peněz