Mise 3:
Dnes jsem stihlo udělat jen jednu pomstu a to sice jednomu z hrdinů, který mě nedokonale poslal na věčný odpočinek, který se mezi tím stal králem. Než jsem ale vyslalo své bojovníky, aby mu rozbili držku, předcházely tomu důkladné přípravy v mém dungeonu. Postupně jsem tedy nechalo své poskoky, aby jej celý překopali, vyrobilo jsem jich asi 8 a k nim jen tři orky. Poskoci makali jak šroubci a nevěděli, kam dřív skočit, zatímco orkové si váleli šunky v pivovaru a chlastali pivo a jen občas odrazili pár otravných darmošlapů, kteří mě navštívili. Trvalo to hodně dlouho, i vypravěč se evidentně nudil a byl z toho na prášky, což dával jak se patří najevo.
Když už jsem mělo vše vykopáno a již nebylo co dělat a když už poskoci i natěžili dostatek zlata a vyrobili dost piva (tedy alespoň jsem si myslelo, že je to dost), naházelo jsem většinu z nich do chřtánu jámy bezedné a nechalo si jen 3. Místo toho jsem povolalo další dva úžasné orky (víc nešlo, protože to nedovolil populační limit) a poslalo je do venkovního světa.
Venku pozabíjeli pár otravných dobrodruhů a vlezli do jeskyně goblinů, kde mi jejich šéf dal dva gobliny, díky čemuž jsem mohlo postavit novou místnost. Dílnu, kde se dají vynalézat různé budovy a pasti, které se pak dají i postavit. Vynalezlo jsem tak výbušnou truhlu a hned jí u vchodu postavilo a vyzkoušelo. Pak nemocnici, kterou jsem i vylepšilo. Zjistilo jsem, že mi došlo pivo a zlato. Pár orků letělo do jámy a místo nich jsem povolalo poskoky.
Do města se dostat nedalo, muselo jsem tedy znovu poslat své orky za šéfem goblinů, aby ho přiměli ke spolupráci. Tentokráte tedy bylo nutné použít i diplomacii a pádnějších argumentů, což ale nebylo nic, co by jejich sekery nezvládli. Dal mi goblina, vraha a řekl o tajných tunelech vedoucích do města. Vrah se ostatně v tunelech i objevil a já jej muselo navádět tak, aby jimi ve zdraví prolezl. Uměl například neviditelnost, ale v boji toho moc nevydržel. Konečně pak našel druhý konec tunelů a vylezl ve městě.
Tam zabil jednoho trpaslíka, co hlídal dveře a osvobodil nějakého velkého tvora, zřejmě mechanického, který chrlil oheň, který se k němu přidal. Tito dva se pak pustili i do likvidace zbývajících ohavných dobrých lidí, pod mým brilantním vedením. Když mi tam při útoku na dělovou věž umřel vrah poprvé, vypravěč to ještě vzal a dal mi druhého. Když mi umřel i ten, už to nějak neunesl a vynadal mi, jestli mi přijde normální, nechávat si neustále zabíjet příběhově důležité postavy. Po třetí jsem jej už tedy umřít nenechalo.
Město bylo obsazeno, ale pomsta ještě vykonána nebyla. Musel jsem ještě najít krále v nějaké zahradě a zabít jej. Vzalo jsem ty dva hrdiny a poslalo je do svého dungeonu, aby se nejprve vyléčili a připravili. Pak i s orky jsem je poslal do oné zahrady. Vypravěč mumlal něco o tom, že král má u sebe i královnu víl, která umí silná léčivá kouzla a že pokud jsou pohromadě, že nemám šanci. Ale byl tak milostiv (jak sám říkal) a prozradil mi, že víla občas odchází stranou, na večeři a že bych jí tam mohlo přepadnout a zabít ji. Zkusilo jsem to a dalo patřičné povely svým úžasně ohavným bojovníkům. Nepovedlo se a víla zdrhla za králem. Vypravěč nade mnou již zlomil hůl, páč někoho tak neschopného ještě neviděl, což dal svým komentem jasně najevo a pak už raději mlčel. No nic, víla zdrhla vždycky, nechalo jsem své vojáky, aby je vykuchali oba zarás.
První pomsta tedy byla dokonána, ale nebyla zas tak sladká, jak jsem myslelo. Ten vypravěč mi to pěkne zkazil. Však i na něj dojde.
Musím říct, že hra má trochu jiný koncept, než ty starší hry a i než první díl. Pohyb po venkovních mapách mě trochu zaskočil, stejně jako to, že tam mám různé úkoly něco dělat, ne jen stavět dungeon a lákat do něj nebohé dobrodruhy. Zde z těch, co vlezou otravovat do dungeonů nic nemám (krom zkušeností pro vojáky, kteří je zabijí) a vlastně ani nepotřebuji, aby mi tam chodili. Také mě tam některé věci dost štvou, například to, že se nedá pohled na dungeon více oddálit a mít tak větší přehled o dění v něm. Pokud kolečkem oddálím pohled na max, pořád je to neskutečně blízko a prd vidím. Když tak tedy na mě třeba útočí ti hrdinové a já potřebuji najít své orky, pochytat je do ruky a vyhodit je blízko nepřátel, je to hodně nepříjemné a nepřehledné, zvláště pak, pokud je dungeon již velký, protože ono i ti orkové se po něm různě pohybují. Je zde sice způsob, jak je pochytat rychle přes menu (výběr) a navíc hrdinové na nic zdá se neútočí, ženou si to rovnou do hlavní místnosti, kde útočí na bezednou jámu, takže ani není třeba zas tolik spěchat, ale i tak je to blbé.
Celkově je tedy hratelnost jako celek trochu jiná.