No tak ve hrách, jako Baldury, si bez náhody ani nevytvořil postavu. Už hned na začátku sis házel kostami a házel sis tak dlouho, dokud sis nenaházel super postavu a tím obešel pravidla hry. Todle mě třeba v těch hrách vždycky iritovalo, protože to nemělo žádný smysl. On to mělo smysl na papíře s lidmi, kde hody kontroloval PJ a kde hráč nemohl házet 100x, než si naházel tu "správnou postavu". NA PC to ale znamenalo jen to, že jsi tvorbou hrdiny strávil 10 hodin a klikal a klikal na tlačítko hodit kostkou.
Taky jsem to tak dělával, protože mě to tak bylo vysvětleno
Časem jsem pak sám přišel na to, že to nemá moc valný význam. Jako zelenáč jsem dělal haldu různých věcí, holt chyběla ta zkušenost a pak záleželo na komunitě kolem. V tomhle jsem neměl na začátky moc štěstí, ale když se chce, tak se k tomu člověk taky dopracuje
Obecně nahazuju jen tak, aby to vypadalo přiměřeně ke zvolené postavě a povolání, plus to zkoriguju přerozdělením některých atributů. V reálu je to tedy pár hodů, např. když mám trpasličího bojovníka, tak aby neměl sílu 10 apod. Pohybuju se tak na hranici součtu atributů do 85, což je v podstatě medián náhodného hodu. U Realms of Arkania jsem to třeba neřešil vůbec, tam jsem vzal to, co mi hra sama hodila. U Wizardry to naopak nejde, protože pokud chce člověk prestižní povolání hned od levelu 1, musí házet do aleluja. Teď když ten systém znám, tak bych to osobně taky udělal jinak.
Ne, tak to neni. Loadovat něco dokud nepadne optimální hod je fuj, a pokud mě k tomu hra nutí nesmyslnou obtížností a velkou rolí náhody, tak nebudeme kamarádi. Jediný místo kde to toleruju je hledání artefaktů v mm :-D. To člověk dělá maximálně jednou a neni to nutný.
Bohužel, i takové hry existují
Taky to nemám rád, ale pokud je to nějak zkousnutelné a není toho až moc, tak to většinou dám.
Některé ty hardcore mechaniky časem vyměkly, důvodem je právě to, že se to beztak dalo nějak obcházet a stal se z toho zbytečný opruz. Pro mě ideál, když to někdo aktivuje právě třeba formou voleb obtížnosti. Když chce třeba někdo managament družiny a postihy z něj, tak ať na to má extra zaškrtávátko apod. Grimrock má třeba pár hezkých volitelných nastavení, kterými si hráč může hru přizpůsobit pěkně na tělo.
Mimochodem, jaký typ hry je Grimrock 2?
U toho bylo taky docela hezké, jak se vůbec Grimrock jako takový na webech prezentoval jakoby opisem - hra ze staré školy apod.