Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 10:51:57
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 82

Autor Téma: Koutek úvah a rozjímání o hrách  (Přečteno 129549 krát)

Lord Owl

  • Host
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #315 kdy: Listopad 25, 2016, 08:12:15 »

Na tu obtížnost svého času dobře brnkalo Divinity: Ego Draconis (Dragon Kniht saga). Jen tak se potácet po prostoru bylo dosti o držku, kdejakej kostěj či goblin nováčka hravě udolal nebo pořádně načal. Dokud nebylo v inventáři něco slušnějšího, nedalo se přes některé lokace vůbec dostat. A tak to má být, kua.....
... btw dostal jsem na Divinity chuť....  Chtělo by to za zimního večera odsniperovat Gobliního šamana z bezpečného úkrytu za potokem :-)....
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #316 kdy: Prosinec 15, 2016, 10:38:08 »

Ubisoft stále přešlapuje na místě a nejspíše díky strachu z Vivendi dělá jednu botu za druhou. Už ani nedodržují to, co si sami předsevzali ... Ubisoft porušil slib. Vydá hru vyžadující stálé připojení k internetu nebo Při hraní For Honor musíte být stále online.

O kvalitě For Honour si nedělám žádné iluze, návrat Rune se v tomto ohledu nekoná a některé mechaniky hry mi přijdou spíše úsměvné. Ale čert to vem, nejvíc mě zaráží, jak se nutnost nasazení DRM musí kamuflovat za rádoby užitečné funkce. Není to tak dlouho, co jsme to tu rozebírali a o nějaký rok později to tu máme znovu.

Ale i to vem čert, For Honour z mého hledáčku vypadl už díky mechanikám hry. V poslední době se u vývoje her divím spíše tomu, jak se pořád většina her orientuje na multiplayer nebo rovnou integruje MMO prvky. Pokud je to volitelné, tak fajn, ale pokud se to začne cpát i do singleplayer kampaně, pak je to absolutně špatně.

Poslední 2 roky opět narůstá množství hráčů, kteří se orientují na sigleplayer a multiplayer je prakticky nebere. Překvapilo mě to např. v Neverwinteru, což je MMORPG a přitom s výrazným podílem sólistů. Když už se tenhle "fenomén" přenesl do MMO, tak mi přijde, že by to mělo nějakou pozornost vývojářů přeci jen vzbudit. Ono tlačit na pilu tím, že budeme multiplayer tlačit všem, je dosti krátkozraké. Vím, vytvořit kvalitní singleplayer kampaň je těžké, ale když to nějaké studio umí, tak by toho rozhodně mělo využít a zbytečně to ničím dalším neprokládat, viz Divinity OS 2.

I kdybych nakrásně přistoupil na Ubisoftí hru, že se ze singleplayeru přenáší jen některé statistiky, pak si musím položit otázku, k čemu mi jsou statistiky ze singlu v multiplayeru? V klasické 3D řežbě zcela k ničemu, v řežbě s RPG prvky je to pak typické kurvítko. Anebo naopak, kdo si For Honour koupí a nechce se singleplayeru věnovat, bude logicky o "něco" ošizen.

Když to vezmu tak nějak obecně, Zaklínač 3 v tomhle prostě vynikat musí a ještě dlouho vynikat bude. Mimochodem, rozehrál jsem před pár dny Assassins Creed III, když mi ho Ubisoft nabídl. Dost věcí by se tomu dalo prominout, můj šálek kávy to není, ale hratelné to je. Ovšem nečekal bych, jak je ta hra zabugovaná. Ono ve spojení s herními mechanikami to došlo až tak daleko, že jsem si už ani nebyl jistý, co je ještě záměr a co už je bug. Pikantní na tom ovšem je, že jsem narazil na bugy, které jsem o pár let později viděl ve videu z Watch Dogs :) Asi stejný engine. Tvrdí se, že trojka je ze série AC zrovna nejslabší, ale osobně si myslím, že jako ukázka to stačí i tak.

Jestli je AC hlavní tahák Ubisoftu, pak už se tomu přešlapování nedivím. Poslední výbornou akcí od Ubisoftu je pro mě Dark Messiah. Bohužel, Ascane Studio nyní pracuje pro Bethesdu (Dishonored 2), což je velká škoda, protože svůj potenciál "plácají" na sériích, které mě naneštěstí nezajímají :/
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #317 kdy: Prosinec 15, 2016, 12:49:57 »

Ubisoft mě naštve tak maximálně jednou do roka, když se nějakým nedopatřením rozhodnu koupit od nich nějakou hru. Jinak je mi šumák. Ono se o něm hodně mluví, jak špatný je a podobně, což je nejspíše i pravda, ale ono ti ostatní vydavatelé na tom nejsou lépe.

Myslím, že Neverwinter získal na zájmu solo hráčů díky Neverwinter Nights1 a 2. Ti hráči nejspíše očekávali, že to bude něco podobného, tak do toho asi šli. Ostatně i já zachytil vývoj té hry kdysi dávno a bral jsem to pozitivně, dokud jsem nezjistil, že se jedná o online hru. V tu chvíli mě to přestalo zajímat.

AC je rýžovač peněz. Je to jako když zlatokopové našli zlatou žílu a kutali tam tak dlouho, dokud jí celou nevytěžili. Dávno je pryč dobrý nápad či myšlenka.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #318 kdy: Leden 10, 2017, 11:05:34 »

AC je rýžovač peněz. Je to jako když zlatokopové našli zlatou žílu a kutali tam tak dlouho, dokud jí celou nevytěžili. Dávno je pryč dobrý nápad či myšlenka.

Ke konci roku jsem trojku nakonec dorazil. Jako průřez sérií to ale opravdu stačilo. Hra jako taková není špatná a naštěstí se dá na haldu věcí případně vykašlat, ale délkou je to tak akorát, aby to nezačalo nudit. Nějaký drobný dějový zvrat od předpokládaného schematu se našel, ale ve spojení s nosnou kostrou příběhu nic extra. Myšlenka děje dobrá, ale podivně provedená, plus místy až nesympatický hlavní charakter. Musím však ale zmínit jeden docela zajímavý zážitek, který bych tak nějak nečekal :D V jedné misi, která se odehrává mimo virtuální realitu, se leze po jeřábu na mrakodrap. Při tom všem různém přeskakování jsem pocítil známou úzkost z přílišných výšek a to jsem koukal jen monitor.

Ale teď zas úplně odbočím. Včera jsem si po dlouhé době listoval diskusemi na RPGCodexu a narazil jsem na diskusi pod novinkami z Kingdom Come, zejména na část ohledně dabingu. Došlo tam i na rýpnutí do kvality současného českého dabingu vůči dabingům v jiných jazycích. Vzpomněl jsem si u toho na letitý článek Jak se dělá český dabing Icewind Dale 2, který vřele doporučuji si přečíst.

Souhlasím např. s tím, že hrát Zaklínače v polštině je parádní zážitek, kdy to předčí i ten anglický dabing, ale ten hlavní efekt spočívá spíše v tom, co popisuje výše zmíněný článek. Nemalou roli tu hraje známost příslušného herce (hlasu), který postavu/y dabuje a kolik herců se ve finále na dabingu vůbec podílí. Kdyby na mě kupříkladu Geralt mluvil hlasem Pavla Rímského, uviděl bych před sebou jednoduše Ramba. Druhá věc jsou prostě peníze.

Český dabing podle mě nemáme zas tak špatný, mnohem větším problémem je, že právě díky penězům se na něm podílí omezený počet herců. Když si pak pustíte několik dabovaných her od CD Projektu po sobě, tak to působí až úsměvně, ale když si vemu třeba dabing IWD 2 nebo zrovna Zaklínače a porovnám ho se Stíny nad Rivou, tak je prostě vidět, jaký kus cesty u nás herní dabing ušel. Pro mě je škoda, že se hry do češtiny už nedabují.

Když už jsem vlastně u toho, nebyly Stíny nad Rivou u nás vůbec tou první nadabovanou hrou?
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #319 kdy: Leden 10, 2017, 13:24:11 »

Myslím, že řešit v dnešní době dabing je již trochu zcestné, vzhledem k tomu, že distributoři už nedělají ani české titulky. Tedy dabing je spíše rarita.

Nejlepší dabing měla určitě Mafia1, podle mého to byl právě ten dabing, co tu hru hodně zvedl u nás. A tam jsem neměl problém, že hlasy herců, kteří namluvili hlavní hrdiny jsem znal. Ono to tak nepůsobilo, protože ti herci prostě byli dobří. Často ale v dabingu nejsou a pak je to dost hrozné.

Celkově bych řekl, že ani nebývá zas takový problém s hlavními postavami a jejich dialogy, ale spíše v takových těch řečech okolo. Různých hláškách, které říkají třeba postavy, když kolem prochází hrdina a podobně. Asi nejvíc pak proto, že ty hlášky se neustále opakují, když jsou v angličtině, dají se ignorovat z hlediska obsahu a vytváří to jen takové pozadí, které dokresluje atmosféru, což je super. Jakmile jsou ale v češtině, už je prostě nejde ignorovat a člověk je pořád plně vnímá a tak působí velmi rychle neskutečně hloupě. Místo lepší atmosféry například města, tak tu atmosféru spíše zhoršují. Zvláště, když jsou namluveny stejnými hlasy herců. To mi osobně vadilo třeba v Zaklínači 1. Už jen oslovení "Geralte?" u nějakého dialogu s nějakou postavou, která ho říkala neustále dokola, mě vyloženě vytáčelo.

Taky tedy někdy působí divně i hlavní hrdinové. Ale obecně bych třeba pro český dabing byl. Když jsem hrál hry s českým dabingem, všiml jsem si určité deformace, že i přes to, že bylo vše namluvené do češtiny, jsem stejně četl české titulky u dialogů. Což je dost divné.

Celkově bych řekl, že u her záleží i hodně na tom, jaká ta hra je a jak je podaná. Řekl bych, že v těch dřívějších hrách, jako jsou i Stíny, nebo Icewind, nemusí nutně být problém v kvalitě dabingu jako takového, jako spíše v těch hrách samotných. Oni prostě nejsou dělány pro dabing tak nějak obecně a mnohem víc spoléhají na titulky a texty. Taky jsou ty texty podstatně delší a pokud by byly všechny namluveny, musel by hráč čekat 10 minut, než mu to ta postava řekne. A vzhledem i k třeba pohledu na postavy během dialogu, na dabingu moc nezáleží. V podstatě se tam dají nadabovat jen nějaké ty hlášky, výkřiky a podobně. To ty novější hry, řekněme po roce 2000, jsou dělány trochu jinak. Dialogy hrají i na kontakt s postavou, tedy ukazují tvář postavy, její mimiku atd. Jsou z hlediska délky kratší a tedy tam není tolik textu, ale vše je přizpůsobeno efektu (jak to na hráče má působit), než k obsahu (co všechno je třeba hráči říct). No a taková hra bez dabingu je strašná. Jakože jsou takové hry, kde ten dabing vůbec není. Oni prostě jsou dělány proto, aby byly postavy během dialogů namluveny. A u nich pak vynikne líp i ten český dabing.

Ono obecně bych řekl že český dabing má poměrně dobrou úroveň a i tradici. Již hodně dloho se u nás dabují filmy ze zahraničí. To takový američané třeba podle mě vůbec neznají. Ti nikdy nepotřebovali něco dabovat. V podstatě potřebu dabingu měli jen v kreslených filmech a pohádkách. A pak ve hrách. Rozdíl je ale v těch financích, co jsou ochotni do toho dát. Jim se ta investice vyplatí, u nás se nejspíše nevyplatí. Ostatně proto už nedělají ani české titulky, prý se českým distributorům nevyplatí dělat ani to (čemuž se mi jen těžko věří). Ono jasně, pokud by dělali češtinu jak EA v v případě Bioware her, kde do toho dali nehorázné peníze zbytečně, tak pak se jim to nevyplatí. Ale čeština do hry se dá udělat i za velmi malé náklady.

Spíše si myslím, že čeští distributoři nechtějí mít za ní odpovědnost. Když udělají českou verzi hry, musí pro ní spešl mít technickou podporu. Pokud čeština bude dělat problémy, bude to jejich chyba. Pokud byde mít hra problémy a bude v češtině a vyjde třeba patch, musí to řešit a i ten patch přeložit a podobně. Takže se na to jednoduše prostě vykašlou.
IP zaznamenána

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #320 kdy: Leden 10, 2017, 14:47:14 »

Povedený dabing má určitě první díl Posla smrti, na kterém pracovali známí herci. Další dva díly už takovou kvalitu neměly.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #321 kdy: Leden 25, 2017, 09:23:54 »

Přeci jen mě to nedá, abych se k poslednímu počinu Ubisoftu k sérii Might & Magic nevyjádřil :)

Might & Magic: Showdown není až tak velkou neznámou. O tom, že se v Ubisoftu něco kuchtí, se vědělo už delší dobu. Jisté náznaky byly vidět již v ohlášení o ukončení vývoje a podpory Heroes VII (v říjnu 2016), ale nic konkrétního. Teprve s příchodem městské akce Watch Dogs 2 (listopad 2016) se debata na chvilku znovu rozvířila. Hra obsahuje vymodelované kanceláře Ubisoftu, kde si jeden pozorný hráč všiml plakátu s nápisem Might & Magic: Showdown, který byl doplněn o datum 2019.

Osobně jsem se k tomu stavěl skepticky, bral jsem to spíše jako relikt, který někdo ve Watch Dogs 2 zapomněl a který měl původně odkazovat na blíže nespecifikovanou a mezitím zrušenou hru z univerza M&M (konec roku 2015 a začátek roku 2016). Původně se spekulovalo, že se mělo jednat o nástupce Dark Messiaha. Teoreticky by to časově odpovídalo a bylo by to bývalo fajn zjištění. Ohlášení a blížší specifikace Might & Magic: Showdown ovšem veškeré naděje definitivně utnulo. Má vůbec tahle hra šanci uspět?

Předně je potřeba si připomenout, co Might & Magic: Showdown vlastně je. Jedná se o taktickou PvP hru, kde hráči mezi sebou svádějí boj za pomoci figurek. Svým pojetím to má simulovat klasickou deskovou hru. Nápad to není zrovna špatný a nelze mu toho mnoho vytknout. Ostatně vzpomeňte si na Arcomage, což je koncepčně velmi jednoduchá karetní hra, která navíc neoplývá příliš vyspělou AI, ale díky jednoduchosti je zároveň velmi chytlavá. V samostatné verzi (1999) pak Arcomage zahrnoval i možnost online klání hráče proti hráči (ono PvP). Showdown má navíc výhodu v tom, že v době dnešního rozmachu karetních her přichází s konceptem figurek, které si navíc můžete přizpůsobit k obrazu svému (obarvit dle libosti). Zajímavě působí i způsob boje, do kterého zasahují uživatelem definované skripty. Co je tedy špatně? Všechno ostatní.

Předně se jedná opět o kompilát již známého. Přijde mi, že tým okolo Might & Magic: Showdown pozbíral vše použitelné z Heroes VII, vhodil to v náhodném poměru do mixéru a stiskl tlačítko. Nepoužitelnou AI nahradil formou PvP turnaje a hurá s tím do Early Access. Jednak aby to vydělávalo hned a jednak aby nám komunita otestovala, zda-li to má nějakou šanci na úspěch a jak moc si budeme moci dovolit jednotlivé prvky hry zpoplatnit. Samozřejmě, vždyť je to klasická online hra a každý, kdo pamatuje začátky Heroes Online ví, jak Ubisoftu leží blaho hráčovi peněženky na srdci. Pokud by idea snadného výdělku krachla, Ubisoft vypne servery a je vymalováno. Vám zůstane bezcená hra a vyhozených 20 EUR. A to se vyplatí, ne?

Není to nic nereálného, pořád musíte mít na paměti, kolik hráčů to je schopno vůbec přitáhnout a tím pádem, kolik budete mít k dispozici možných protihráčů. Současný stav je třeba dle ohlasů na fóru Steamu prachbídný. V takové situaci hrozí dokonce zastavení dalšího vývoje hry. Na druhou stranu, ono na tom vlastně už není co vyvíjet :) Jádro hry funguje, takže Early Access lze považovat spíše za klasický betatest. Osobně pochybuju, že by vývojáři upustili od hlavního zaměření od PvP k PvE.

Ubisoft mi v mnoha ohledech připomíná 3DO a jeho snahu ždímat značku, co to dá. Stačí si vzpomenout na Heroes Chronicles. Tuhle odnož klasických Heroes III zabila hlavně cenová politika a technické zpracování. Ve své podstatě to byl recyklát složený z několika kampaní, které se ovšem prodávaly jako plnohodnotné díly série. Okecané to tenkrát bylo dobře a dalo se i pochopit, že to je prostě vata, která má vyplnit čekání na nový díl Heroes. U Ubisoftu se do toho možná promítá i jistá opatrnost, jinak si totiž nelze vysvětlit to, že už několik let po sobě recykluje stejné modely a grafiku. Nejspíše jde právě o obavu z prodělečnosti vývoje hry, jenomže za tohle si Ubisoft může sám. Nápady očividně mají, jen si najmout pořádné vývojářské studio a hlavně naučit se poslouchat komunitu!

Z mého pohledu je Might & Magic: Showdown zbytečnou hrou. Online hry jsou poměrně specifická kategorie a hlavně tenhle segment trhu je dneska dost přesycený. Když CD Projekt RED ohlásili vydání samostatného Gwentu, docela jsem zajásal a nacpal se do bety. Jenomže ono je něco jiného, když hrajete Gwent jako ingame vsuvku a něco jiného, když to máte před sebou jako PvP hru a to i s tím žebříčkem postupu. Kouzlo je pryč.  Podobně si nedokážu představit, že bych se nějak seriózně věnoval kostkovému pokeru ze Zaklínače 1-2. Přitom ve hře samotné mě to velmi bavilo. Might & Magic: Showdown by měl jít podle mě tedy opačným směrem. Osobně si ho dokážu představit zrovna jako ingame vsuvku pokračování Dark Messiaha :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #322 kdy: Únor 02, 2017, 03:41:00 »

Už to bude víc jak týden, co jsem zaregistroval "zmizení" českých fanstránek o TES hrách na Bonuswebu a nikde ani zmínka. Nemá někdo bližší info? Přeci jen jsem tam čas od času z nostalgie zavítal. Fórum navíc obsahovalo dost informací, které by bylo škoda ztopit. Po skončení TES stránek na Doupěti to bylo například jediné další místo, kde se rozebíraly problémy s češtinou. Zůstává už jen Abecedaher, ale i ta působí spíše jen jako archiv.
IP zaznamenána
This is the end ...

Lord Owl

  • Host
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #323 kdy: Únor 06, 2017, 12:14:34 »

Už to bude víc jak týden, co jsem zaregistroval "zmizení" českých fanstránek o TES hrách na Bonuswebu a nikde ani zmínka. Nemá někdo bližší info?

Já ještě trošku jedu ze: skyrim.4fan.cz
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #324 kdy: Únor 06, 2017, 15:35:44 »

Znám, leč ty jsou bohužel jen o Skyrimu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #325 kdy: Únor 21, 2017, 19:56:42 »

V noci jsem sledoval 18min video z alfy ELEXu a mám hodně smíšené pocity. Je v tom plno věcí (nelogičnosti), které prostě na postapo nemám rád. Atmosféra z toho na mě taky nedýchla žádná. Přijde mi to opravdu jako koncept Gothic 3 převedený do postapo a s upravenými modely. Když jsem tam viděl týpka máchat malou sekyrkou stejně jako orci velkou sekyrou v Gothicu, tak tomu už jsem se nemohl ani smát.

Pořád prostě nechápu, proč musejí být tyhle světy tak rozbité a to bez ohledu na to, jak dlouhá doba od patřičné katastrofy uběhla. Týpek tam běhá s motorovým mečem, střílí z plazmové pušky, lítá jetpackem, ale aby si lidi v tom světě nařezali třeba dřevo na nový baráky/střechy, tak to ne. Stejně tak vymizeli všichni myslící vědci. Když si vezmu mojí nejoblíbenější verneovku Tajúplný ostrov, tak v ní Verne tohle všechno řeší úplně přirozenou cestou. Cyrus Smith je klasický polytechnik své doby, který se očividně při studiích neflákal jako ti moderní vědci a umí své znalosti aplikovat v praxi. Je to o to zajímavější, že takhle v dobách Verna opravdu studia na polytechnice probíhala. Ale kdepak v ELEXu, plazmovou pušku máme, ale jak se vyrábí cement, jó to je vyšší dívčí, to si nepamatují ani naši největší stařešinové kmene ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #326 kdy: Únor 22, 2017, 12:37:22 »

No, já nevím. Myslím, že celý ten Elex je utopie, honění se za něčím, o čem si myslí, že je IN a tak to dělají. Jenže v konkurenci větších studií, jako cdproject, nebo bioware, kde logicky ta hra jim bude konkurovat, jednoduše nemají šanci. Přitom si myslím, že PB nyní s Elexem definitivně stojí na kraji propasti a pokud neuspějí, to studio defintivně skončí. Tak, jak po neúspěšném Gothic3 odcházeli s velkou slávou od JoWoodu k DeepSilveru, pod kterým ale vydali 3 komerčně neúspěšné hry, tak se zase vrátil k JoWoodu (nebo tomu, co z něj po bankrotu zbylo), jelikož DeepSilver je už nechce financovat a vyhodnotil toto studio za nerentabilní. Pokud se jim nepovede ani Elex, jakože fakt nevím, jak chtějí oslovit davy hráčů s hrou, kde mají světově známé konkurenty.

Celkově si myslím, že Elex nebude ani tak gothic3, jako spíše Risen2/3 po 3000 letech. Což je styl, který mě osobně fakt nezajímá. Přitom mi nevadí scifi, nebo cyberpunk a podobně. Svět po zničení a pomalé obnově, kde přežily jen starobylé zbraně a technologie z dob minulých, které neumí nikdo vyrobit a jen někteří je umí používat, mi sám o sobě nevadí. Byl tak dělán víceméně fallout1/2, wastenland1/2 a to byly dobré hry. Problém je spíše v tom systému samotném, jak hra bude fungovat.

Ono v postapo světě se právě vychází z myšlenky, že lidé po katastrofě se zase změnili víceméně v zaostalá zvířata. Většina znalostí byla zapomenuta a většinu věcí, které před katastrofou lidé považovali za normální (jako je stavění měst, domů a podobně), považují po katastrofě za zbytečné. Přeživší se spíše sdružují do různých gangů, panuje anarchie, tedy právo silnějšího, takže stavět někde dům v podstatě stejně nemá smysl, když pak přijede nějaký nadupaný grázl, mě kvůli tomu domu zabije a dům mi sebere.

Ani technologii, jako zbraně a podobně, již lidé neumí vyrobit. Umí jí ale někteří použít, pokud jí najdou v tom světě a je to právě to, co dělá rozdíly mezi silnými a slabými. Tedy když budeš mít plazmovou bouchačku, asi se ti nestane, že tě zabije chlapík se sekerou, naopak budeš to ty, kdo jej buď zabije, nebo z něj udělá otroka, neboť budeš silnější.

Jestli by to tak bylo ve skutečnosti, kdyby k nějaké takové katastrofě došlo, to těžko říct. Je to docela pravděpodobné, že by anarchie převládla, vrátili by se i věci, jako fanatická víra (aby s tou anarchií bojovala), ale nebyla by žádná univerzální síla, která by vymáhala pořádek a zákony. Minimálně ne v celém světě, možná v některých městech.

Což je další věc, státy by přestaly existovat a nejspíše by vznikli městské státy, jako tomu bylo kdysi v Řecku. Celý ten vývoj lidí od lokálních malých kmenů (válčících mezi sebou), přes městské státy, k jednotlivým větším státům  až po globální světovou politiku by se asi vrátil na začátek. Minimálně to tak je skoro ve všech příbězích, které s tímto tématem nějak pracují a je to i logické. 

Todle se mi právě třeba líbilo v těch falloutech, že ten svět po válce byl docela uvěřitelný. Hlavně ten v druhém díle. S rozvojem sociálních vymožeností (divoký kmen, města bez pravidel s naprostou anarchií, kde začínali s farmařením, přes města s anarchií kde měli různé gangy, nebo kde vládl jeden boss,  přes města kde dokonce měli už cosi jako průmysl, a města, kde měli už i zákony, které pak vymáhali, ať už v podobě feudalismu (a otrokářství) nebo demokracie, až ke státu, do kterého se sdružilo více měst. Tak s rozvojem tohohle šel v ruku v ruce i rozvoj technický a rozvoj kvality života jako takového. Tedy čím vyspělejší město sociologicky a politicky, tím měli i lepší technologii a zbraně a také budovy. Hráč během hry víceméně prošel všechna tato stádia vývoje lidského vývoje v historii, jak procházel hrou do těch různých míst.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #327 kdy: Únor 22, 2017, 15:14:17 »

Dokážu si představit, že společnost před katastrofou mohla být v tak pokročilém stádiu "evoluce", že už se lidé bez techniky neobešli a s technikou odešly i vědomosti. Když dneska kouknu na studentíky ze škol, tak je to opravdu celkem uvěřitelné. Mě však opravdu tenhle žánr nikdy neoslovil a doteď se mu úspěšně vyhýbám, byť Fallout nebo Wateland 2 bych rád odehrál. Vrcholem pro mě bylo shlédnutí Mad Maxe :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #328 kdy: Únor 23, 2017, 13:26:23 »

Mě ten žánr ze své podstaty vůbec nezajímá. Vlastně jsem ani dlouho nevěděl, že nějaký takový poddruh sci-fi existuje a že se bere jako samostatný žánr post-apo. Já prostě bral tak, že jsem hrál třeba ten fallout1/2 a že to byly dobré hry a bavily mě. Navíc ve světě, který byl reálný a který i reálně mohl vzniknout. Protože tam došlo ke katastrofě kvůli jaderné válce a ta do dnes reálně hrozí. Konkrétně k útoku Číny na USA (což je reálné poměrně dost, když tak člověk sleduje ty vztahy, stále více a více).

A ono pro člověka, který vyrůstal ještě za komančů a který zažil tu atmosféru, kdy třeba jaderná válka fakt hrozila a kdy i třeba média a podobně neustále chrlila do lidí, že zlí imperialisti ze západu chtějí zničit náš krásný a těžko vybudovaný mír, to mělo ještě jakýsi jiný rozměr. Třeba dnešní generace už todle nezažila a asi ani nikdy nepochopí. Ani já to nezažil jako dospělý, ale jen jako dítě. Ale ta hra byla určena primárně přece jen ještě pro o něco starší (cca 10 let) a ti už to zažili poměrně dost.

Co se ale jinak těch novodobých her týče, tak já to prostředí, nebo ten žánr jako takový nijak neodsuzuji, záleží, jako u hru v tom vyrobí. A to bohužel v dnešní době moc dobré není.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #329 kdy: Únor 25, 2017, 08:08:12 »

Dokud se postapo nezačalo více probírat, tak jsem to taky tak nějak automaticky řadil k sci-fi, byť mám stále na paměti všechny ty podivné filmy z 80. let. Ono to v podstatě bylo logické, protože za katastrofu obvykle mohla atomová válka a lidé mohli na povrch vystoupil nejdříve 50-70 let poté kvůli klasickému zamoření. Ostatně to hrozí dodnes, dokud se do hlavic bude cpát plutonium. Pro mě to tedy byla vzdálená budoucnost, akorát vliv na společnost a lidstvo je přeci jen poněkud jiný ;)

Fallout jednička tuším začíná právě tím, že hlavní hrdina opouští kryt a vstupuje do prostředí, kde už některá osazenstva z krytů před lety vylezla a jiná teprve vylézat budou? Proto mi to nepřišlo divné. To je věc, která se dá celkem dobře představit, nehledě na to, že si na masírku v hodinách branné výchovy taky ještě dobře pamatuju :) Mě k těmhle hrám nic moc netáhne, ale to je prostě dáno tím, že jsem zaměřený spíše na středověk. Klasické sci-fi je tak někde na hranici a záleží i na samotné hře. Byť má třeba rád Star Trek, tak hrám jsem se zatím úspěšně vyhýbal. Příliš mě nelákají.

Podobně jako s postapo zápasím i s jiným pojmy, jako je steampunk a cyberpunk. Jako složenina dobrý, ale ten punk mi v tom nesedí :D Když vezmu, jaká totalitní společnost se nachází třeba v DeusEx, tak mi nějaké hnutí odporu rozhodně jako extra hybná síla společnosti nepřijde. Nehledě na to, že JC Denton rozhodně nepředstavuje prototyp anarchisty. Ale jo, tuším, co to má vyjadřovat, jen mi přijde zvláštní spojovat odpor s hnutím, které mělo úplně jiné cíle. Legrace nastala pár dní zpět, kdy jsem se v jedné diskuzi dočetl, že TES Morrowind obsahuje cyberpunkovou rasu trpaslíků (poznámka směřovala k architektuře a jejímu propojení se stroji). Úplně pominu, že trpasličí stroje fungovaly na páru ...

Ale odbočím ke klasičtějšímu tématu, předevčírem jsem vstoupil do otevřené bety Ghost Recon Wildlands.

Hra je zasazená do Bolivie, kde má speciální tým za cíl rozbít drogový kartel a to hezky odspoda od základních pešáků přes jednotlivé bosse frakcí až směrem k nejvyššímu záporákovi hry. OK, zápletka je jasná a na akční hru, jejímž hlavním tahákem mají být taktické souboje, ostatně je to přeci Ghost Recon, je to až až. Nj, jenomže po customizaci vlastní postavy následuje desetiminutový dialog atd. atd. Heh, mě ta omáčka ale moc nezajímá, jsem prostě zvyklý na klasické mise s nepovinným brífingem.

Za scénář by se nemusel stydět ani Steven Segal ... vlastně asi jo, i Segalovo filmy si zachovávají určitou míru vkusu, kdežto moje hlavní hrdinka a její tým neustále melou pantem o ničem a prokládají to rádoby drsňáckými řečmi, nadmíru obohacených lacinými vulgaritami. Dobrý, o cílovce hry mám jasno, s hráči mého věku se už dneska jaksi nepočítá. Vietcong byl alespoň vtipný, ale tohle je prostě tým vystřižený jak z béčkového filmu 90. let. Co bych dal za to, kdyby mlčeli a chovali se jako skuteční profesionální vojáci.

Tohle všechno se ještě dá překousnout, kamenem úrazu je něco jiného a dojde vám to hned v první misi - ta hra je naneštěstí openworld. Tým v plné polní se tu promenáduje v oblasti několika km čtverečních, sbírá důkazy a podle toho mu naskakakují mise. To obvykle obnáší další pobíhání po mapě. Mno, pobíhání, ono se dá naštěstí i jezdit, popř. létat. Ovšem to je veškerá interakce, kterou tu lze absolvovat.

Nicméně aut je tu k dispozici plno, na chudou Bolivii je až s podivem, že na silnici nepotkáte žádnou prehistorickou plečku. Alespoň mě potěšilo ovládání aut, které je docela slušné. Z létajících strojů lze využít všudypřítomné helikoptéry, ty najdete skoro v každé vesnici ... Létání mě však moc nazaujalo. S dopravními prostředky se váže ještě jedna kuriozita. Občas jste nuceni nasednout do dvoumístného vozidla, kdežto tým má celkem 4 členy. Je pak legrace sledovat, jak ve dvojici dojedete na druhý konec mapy, vystoupíte a ti dva, které jste nechali tam někde vzadu, jsou zase u vás :)

Čas od času tým narazí na odpor, což je ta správná chvilka, kde si vyzkoušet bojové dovednosti. Mno, ale co máte vymýšlet, když trojice nepřátel stojí na otevřeném prostranství? O nic lepší to není ani ve vesnicích. Přemýšlet nad rozmístěním jednotky je ztráta času, obzvláště díky tomu, že nepřítele lze snadno identifikovat a označit. Stačí si pak počkat, až se jich někde sejde více pohromadě a v pohodě je ze vzdálenosti 100 m postřílet samopalem. Kdepak, nedělám si legraci. Tým je tu paradoxně na obtíž. Hodí se akorát v případě, že hlavní postava nedopatřením zemře, což je taky umění, když je ve hře autoheal. Ne, dá se umřít celkem snadno, to bych zase přeháněl, ale to opravdu musíte naběhnout někam bez rozmyslu a dostat se do křížové palby. Většinou nepřítele spíše zaskočíte a nedáte mu šanci.

AI totiž reaguje docela pomalu, takže i když záporákovi sejmete parťáka hned vedle, tak mu chvíli trvá, než zburcuje okolí (je úplně jedno, že řve na ostatní, vše má prostě svůj čas :) ). Nj, jenomže když pak zjistíte, jak účinný je samopal na velkou vzdálenost, tak ty dva vedle sebe stojící přeci pokropíte rovnou a nedáte jim šanci ani hlesnout. Funguje tu i stará klasika, kdy ve vesnici vzburcujete poplach a s týmem se uklidíte do prvního patra domu. Nepřátele pak postupně likvidujete na schodišti, protože je to jeden sebevražedný týpek za druhým. Jedna z prvních věcí, kterou jsem si u soubojů vybavil, byla vzpomínka na Delta Force: Land Warrior. Má to k tomu mnohem blíže.

Věc, která mě ovšem rozsekala nejvíc, je existence levelů postavy a dovednostních bodů. Po Division tu tak máme od Ubisoftu druhé RPG podobného ražení :D

Odpustit by se toho dalo hře plno, má to hezky vymodelovanou krajinu, souboje úplně marné nejsou, navíc je to možná dáno jen tím, že jsem zatím v oblasti, kde nemá taktizování smysl, ale vadí mi ten openworld a systém úkolů po mapě. To je prostě klasická pakárna. Moje hlavní "hrdinka" je navíc špičková hackerka a pravděpodobně i multilingvistka. Navíc vůbec nikomu nevadí, tedy vyjma nepřátel, že se tu klidně promenádujeme po krajině a vesnicích, takže o utajení nemůže být ani řeč, ale to už jsem psal. Čekal jsem od toho něco jiného, takže k nákupu mě to jaksi nepřesvědčilo.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 82