No, ono 3D technologie s brýlemi, která byla in dřív, je něco jiného, než VR. To jsem osobně doma měl a zkoušel to, ale nelíbilo se mi to a tak jsem to nikdy nepoužíval. VR jsem zkoušel už asi před 20 rokama, tj brýle a nějakou hru a i tehdy to byl opravdu docela zajímavý zážitek, který se jen těžko popisuje. V nynější době s novou grafikou a osvětlením by to byl bezesporu ještě vyšší level. Ono se to nezdá, ale jakákoliv hra, která staví na atmosféře (a je jedno, jestli je to třeba střílečka, nebo RPG hra), by tím hodně získala, protože člověk je opravdu vtažen do toho světa. V dnešní době se toho autoři snaží docílit zejména hrou světel a stínů, ale na klasickém monitoru, nebo na monitoru s 3D brýlemi, se jim to nikdy nepodaří tak, jako s VR.
To, že se budou hry vyvíjet po staru (tedy tak, aby šly hrát běžně na monitoru) a současně i pro VR si myslím, že je samozřejmost, ostatně většina velkých herních enginů má už nyní podporu pro OR integrovanou, nicméně problém je v tom, že i když to takto vývojáři budou dělat, budou muset investovat hodně času a i financí do té VR části. Protože ta bude pochopitelně fungovat jinak, jak z hlediska ovládání, tak z hlediska projekce a tak i zhlediska optimalizace. A právě zde se pak bude nabízet otázka, jestli to stojí za to, když VR bude mít minimum lidí. Myslím, že většina vývojářů dojde k závěru, že je to zbytečné a že to dělat nebude, jenže tím bude současně menší důvod s VR pořizovat, když pro něj nejsou žádné AAA tituly a dostane se to do začarovaného kruhu. Takové ty už nyní připravované Bčkové hry lidi moc nepotáhnou.
VR má ale i jiné využití mimo hry. A ono se to opravu s 3D a brýlemi srovnávat nedá. Tedy uměl bych si představit využití v podstatě kdekoliv, od architektury, strojírenství, až po třeba výuku historie, nebo jiné dokumenty. On je rozdíl, když třeba dokument o já nevím třeba dinosaurech člověk vidí v TV, nebo když má skutečně pocit, že je vedle nich a to VR navodit dokáže (to, že člověk má opravdu pocit, že tam je, což třeba 3D technologie nedokázala).
Pokud by pak došlo k opravdu rychlé změně a rychlému nástupu této technologie, tak by to víceméně revoluce opravdu byla. Změnil by se celkový přístup a postoj k hrám jako takovým. Podobnou "revoluci" se dá třeba nazvat nástup grafických karet s 3D hardwarovou akcelerací výpočtů. Od určitého okamžiku už všechny hry byly ve 3D a využívali tuto technologii, což způsobilo hodně velkou změnu i v jejich vývoji (nezávisle na tom, jestli k lepšímu, nebo k horšímu). Teoreticky by to mohlo dojít až tak daleko, že VR nahradí klasické monitory, což by bylo naprosto fascinující kdyby měla VR technolgoie nahradit 2D monitory
.
Další věcí, co měla VR způsobit, je oživení trhu s PC, který klesá ke dnu. A tedy měla klasická PC zažít renesanci. Ovšem vzhledem k ceně se ani to dle mého nestane. Osobně jsem tedy zjedavý už jen na tu VR od Sony, která bude fungovat na PS4, protože jsem opravdu zvědavý, jak si Sony poradí s tím slaboučkým HW, co v sobě tato konzole má. Pokud by se jí to povedlo, byl by to definitivní KO pro XOne, a na trhu už by tak prakticky byla jen jedna herní konzole (což by byla taky revoluce
), ale nevěřím tomu.