Tak to já s animovanými ksichty NPC postav u dialogů a dobře udělanými a vhodně vloženými animacemi problém nemám, nicméně pokud je to hra ve stylu, držím W a levé tlačítko myši tak dlouho, dokud se nespustí cutscéna, která mi oznámí, že jsem vyhrál, pak to je dosti k ničemu. Ono je to ale opravdu i o tom umění, aby ti lidé proto měli cit, nejen v tom toho udělat hodně, ale také to umět do té hry dát. Dřív bývali videa, která se občas ve hře spustila, nebylo jich mnoho a většinou znamenala nějaký přelom z hlediska příběhu.
U dialogů, pokud mám pocit, že je hlavní hrdina retardovaný arogantní ignorant, který komunikuje s debilem, přičemž hra se mi neustále snaží vnutit, abych se také jako debil choval a rozhodoval dle toho "volby" v dialogách, tak pak je nezachrání nic a takové NPC postavy mohou mít propracovanou mimiku jak chtějí. Já osobně pořád žiju v tom, že dialogy mohou být stejně o hráčských schopnostech, jako třeba boj. Že v rámci voleb a správného pořadí lze dialogový souboj s NPC postavou vyhrát (plus to lze ještě podpořit RPG vývojem hrdiny) a tím třeba získat důležité informace, nebo postavu přesvědčit k něčemu důležitému. Prostě je to velmi důležitá minihra podobně jako boj a ve hře kde se dialogy vyskytují, by měli hrát cca stejnou procetní roli, jako boje, tedy ne že bude boj 99% hry (z čehož 95% jsou cutscény, které se na boj váží) a 1% to ostatní. Pak může být dobré, pokud jsou udělány kvalitně i technicky. Pokud jsou ale dialogy ve hře jaksi zlo navíc, pak je jedno, jak je technicky zpracují, stejně to nemá cenu číst.