Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 16, 2024, 16:38:46
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 82

Autor Téma: Koutek úvah a rozjímání o hrách  (Přečteno 129950 krát)

Arwek

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 19
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #480 kdy: Prosinec 21, 2017, 16:16:10 »

Mno, když už jsem u těch hodů na atributy počátečních postav, tak můžeme zabrousit i do českých vod. U hry Brány Skledalu se počáteční atributy pohybovaly tuším mezi 13-18 a to náhodně. Nedovedu si představit, že bych začal hrát hru s postavami, kterým vykouzlení fireballu sebere životy a neudrží ani základní zbraň.
IP zaznamenána

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #481 kdy: Prosinec 21, 2017, 20:44:51 »

Přidám také jednu docela bizarní zkušenost s vývojem postav - v prvních dílech Wizardry se vám může stát (přesněji určitě se to přihodí), že při postupu na novou úroveň se některé primární statistiky sníží. Takže jsem koukal jak z jara, když mi hra oznámila, že postava získala novou úroveň, zvedlo se jí HP o 1, ale zároveň se snížila o 1 i síla, odolnost a pieta. No neměli byste z takového posunu radost? :)
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #482 kdy: Prosinec 21, 2017, 21:02:48 »

Na postavu nejspíš padla deprese ze všech těch bojů :-D.
IP zaznamenána

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #483 kdy: Prosinec 21, 2017, 21:06:07 »

No jako je to k pousmání, ale mělo to ten negativní efekt, že se člověk nemohl (alespoň v prvním díle) domoci elitních povolání jako Ninja, Lord nebo Samuraj, protože ty nebylo možné zvolit na začátku díky velkým požadavkům právě na ty statistiky. Ale zase aspoň je to originální :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #484 kdy: Prosinec 21, 2017, 22:24:42 »

Wizardry 6 to umí taky, ale asi ne tak "masivně", u sedmičky už mi staty jen rostly. Hlavně u šestky je to jedno, v horším případě se protočí povolání. Ale takový Grimoire má permanentní pokles síly :D Pokud jde o náhodný hod při vývoji postav, tak zatím u mě jednoznačně vede série Realms of Arkania, kde se dá vůbec na nějaký save/load apod. opravdu zapomenout. K Branám Skeldalu se časem taky dostanu, tak alespoň vím, že si mám na počátku dát pozor :D Nejvtipnější byly naopak Ravenlofty a Menzoberanzzan, kde lze hod úplně obejít a nastavit si na počátku rovnou cokoliv.

Yuyu: máš pravdu, vybavuju si, že jsme to tu nedávno zrovna probírali :) Přišlo mi to nějak vysoké číslo, ale nevím proč, pořád mám odněkud těch 85 zafixovaných :D
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #485 kdy: Prosinec 24, 2017, 16:34:49 »

Elminage Gothic tohle dela taky. Snizuje staty pri level up. Ale treba pri dalsim levelu to zase vrati zpet. Je dokazane ze konecny vysledek nejake postavy je vicemne shodny s treba postavou jineho hrace, takze jde spis jen o psychologicky prvek pri jednotlivych levelech ze v tu chvili ma hrac pocit ze o neco prisel. Ale v konecnem dusledku to vyjde prakticky nastejno jako kdyby se to nedelo:)
Samo u nizsich levelu to znat byt muze, ale funguje tam procedura save/load protoze hra to pokazde prideluje jinak, coz je opruz ale da se tim trosku lepe balancovat postava. Dochazi pak k situacim ze pet levelu po sobe postava dostane na level 1 HP a najednou pri levelu sestem jich dostane 40 :)
IP zaznamenána

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #486 kdy: Prosinec 25, 2017, 20:05:06 »

No to zní zajímavě. Bohužel ve Wizardry 1-3 (u 4 a 5 nevim, nehral jsem), se to nijak nesrovnava, tam je az neuverizelny rozptyl ve vyvoji postav v ramci druziny. Po par hodinachve Wizardry mam postavy na levech 2-5 a statistiky jsou naprosto dle nahody.

Mimochodem, treti dil ma snad nejobtiznejsi zacatek v dejinach mnou odehranych rpg. Asi 5 hodin jsem nedelal nic jineho, nez jsem chodil doza druhe dvere do souboju a hned jsem se vracel do hradu a kolikrat s 1-2 mrtvymi postavami. Pak jsem se jen modlil, aby se nepodelal prvni a nedeb boze i ten druhy obrard oziveni. To stalo takove penize, ze jsem brzy byl skoro na nule a nektere postavy jsem ani ozivit nemohl. musel jsem je nahradit jinou postavou, se kterou jsme dohral Wizardry 2! Nastesti jsem v prvnich dilech menezoval 2 skupiny, takze ted se mi to hodi. Nedokazu popsat, jakej adrenalin byl kazdy souboj. Pokud iniciativu ziskal souper, vedel jsem, ze je zle. Des bes. Ted uz jsem snad za tim nejhorsim, postupne se ziskaly penize a ozivil jsem i ty mrtve z drivejska. Naprosto chapu, ze spousta lidi to z frustrace zahodila, tedy neni mozne si vytvaret postavy nove :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #487 kdy: Prosinec 25, 2017, 20:16:24 »

Ad) Elminage Gothic: tak to je celkem rozumná úprava. Výsledný stav sice bude stejný, ale alespoň se bude trochu lišit průběh hraní. Když máš k dispozici jednoduchou "nápravu" v podobě save/load, tak mě nějaké ultra hardcore prvky beztak přijdou zbytečné.

Příští rok se asi na Elminage Gothic taky podívám, odkládám to už moc dlouho. Ale zase je pravdou, že kdybych to zkusil hned po vydání, tak bych se na to asi býval stejnak vykašlal, takhle je dost vysoká šance, že to i dohraju :) Z těch novějších odkazů na devadesátky je to jeden z těch zajímavějších. Dalším jsou Serpent in Staglands. GOG mi ještě předhazuje Ys, ale to je, jak jsem koukal, nějaká série, co má léta tradici na konzolích, a to je zrovna věc, která mi moc nesedí. Mě to pak přijde, jako že jsem o něco ochuzen. U FF IX to bylo podobné.

Je to něco, jako kdybych Wizardry začal až od sedmého dílu. Sice je dobře hodnocený, ale ta šestka je v podstatě nutná. Ani ne tak kvůli trilogii, ale je to trošku jinak postavený gameplay. Proto zvažuju sáhnout i po pětce, abych se podíval, jak to bylo u předchozích dílů. U konzolových her je však v tomhle problém, tedy pokud to chci hrát legálně. Je to jak naskočit do rozjetého vlaku. Nejprve jsem jRPG odmítal z principu, ale když jsem nad tím začal reálně uvažovat, tak ono to ani není v mých silách. Za sebou mám stále dost velký kus restů už jen na PC.

Jsem celkem rád, že něco vychází právě i na PC, pořád je to alespoň nějaká příležitost se na tenhle subžánr podívat, byť Elminage Gothic mi přijde spíše jako klon Wizardry :D O nějakém obecném přehledu si však mohu nechat zdát, na to už je opravdu moc pozdě - povrchní znalost opravdu není tím, co bych hledal.

Ještě dnes občas lituju, že se nemůžu zapojit do diskuze kolem určitých her/sérií, ale to už je holt úděl. Jednak si za to mohu sám tím, že jsem se léta točil kolem několika málo her (RPG) a pak to byla i určitá neochota otáčet se zpět. Dneska bych to asi udělal jinak, ale i to by mělo svá negativa ;) Bez M&M a webu bych se nikdy nedostal k řadě jiných dovedností, které bych dnes taky za nic nevyměnil :)

U jRPG mě ponejvíce štvalo/štve, když se zařadí do kontextu her, které znám, protože obvykle nemohu posoudit, jestli dotyčný jen kecá, nebo tomu mám opravdu věnovat pozornost. Co si budeme povídat, zájem o jRPG byl u nás minoritní, resp. těch lidí, co se mu věnovalo a diskutovali o nich, bylo poskrovnu. Než Dave třeba "zblbl", tak je striktně odmítal, zatímco Ringo býval nadšeným "konvertitou", který je svého času dost razantně propagoval. Sem tam se někdo přidal, ale tyhle hlasy rychle zanikaly. Možná to bylo špatně, ale doba byla holt taková a despekt ke konzolím byl dost rozšířený.

Čas je neúprosný, ale zase si říkám, že je lepší do her proniknout mnohem hlouběji, protože to pořád přináší silnější zážitek, než se dneska snažit něco za každou cenu dohánět. Taky bych mohl sedět s návodem nebo cluebookem na klíně, ale tomu neříkám hraní. Jak už jsem mnohokrát psal, dneska bych si za ten návod k Baldur's Gate nakopal do zadku :D Vlastně si zpětně říkám, proč jsem sám vůbec návody tvořil, možná jsem stejně tak zkazil zážitek někomu jinému. Jenomže to jsou věci, které člověk tenkrát moc neřešil, obzvláště když jsem se sám teprve učil k žánru RPG přistupovat. Dneska už je to jedno, kdo staré hry hraje, ten proto má zcela jistě hlubší důvod a umí si poradit sám ;) Kdo to bere jen jako sondu do starých časů, tomu je to ponejvíce jedno.

Richmond: tak tohle byl důvod pro managování dvou družin. Mě to nebylo předtím u jedničky moc jasné, k čemu to jako má být.
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #488 kdy: Prosinec 26, 2017, 21:02:20 »

Pokud bys chtel zkusit Ys, spis si pockej na YS VIII Lacrimosa of Dana. Jedna se o takzvany restart serie v novem provedeni. Ty stare dily byli spis videne seshora s pixel panackama. YS VIII je plne 3D a hratelnosti je vice modernejsi. A neni treba se u nej ohlizet na predchozi dily.

Elminage Gothic je urcite klon starych Wizardry. Ale i tak to je asi nejvic klasika dungeon co si lze zahrat, navic v megalomanskem meritku. Po W7 a Grimoire bys mel byt pripraven :)

Dalsi japonskej dungeon co muzu jednoznacne doporucit a je i na PC je Stranger of Sword City.
Stejne jako Elminage nepusobi vzhledove zas az tak japonsky a jedna se taky o pomerne hardcore hru ktera sice stavi na vlastnich principech ale od klasik zanru neni tak moc vzdalena. Jen je skoda ze nevysla i revisited verze ktera je dostupna pouze v japonsku a americe pro PS VITA.

U Final Fantasy je dobry zacatek sedmy dil a pak pokracovat nahoru. Byl to takovy predel kdy se ta serie posunula dal. FF 1-6 lze ignorovat a kdyz uz by clovek musel tak zahrat 4 a 6 dil. Ne ze by to byli spatne hry, to urcite ne, ale v kontextu toho ze clovek chce hrat nejakou serii co ma moc dilu a nema na to cas bych to osobne udelal takhle. Samozrejme se najde plno lidi co by mi oponovalo, ale i tak si budu myslet ze to je celkem adekvatni reseni, zacit u sedmeho dilu. I tak se jedna o 10 her hlavni serie a dva spinoffy, kdyz odecteme dve MMO verze:)

Me u jrpg nejvic fascinuji jejich herni systemy, to znamena ciselne rozvoje postav, soubojaky, systemy odmen, motivacni veci proc hrat danou hru treba i 300 hodin. V tomhle jsou japonci moc dobri. A v neposledni rade mam i slabost pro styl jejich vypraveni, kolikrat utoci uplne na ty nejnizsi pudy a samozrejmosti v lidskem chovani, a kolikrat prave tyhle zakladni veci jsou moc fajn, pac na ne clovek uplne zapomina.

S navody si nedelej hlavu, je plno lidi co jinak hry nehraje. Neni navod ci prirucka tak se do hry ani nepusti. Obvzlast dnes v dobe lovcu trofeji a achievmentu. Urcite se najde dost lidi co ti blahoreci ze jsi ty navody udelal:) Treba navody tady pro MM jsem pouzil mockrat, clovek zapomene, nebo proste nevi. Takze to urcite uzitecne je, zadne strachy.

PS: mimochodem vysla cestina do Falloutu 4, jen tak na okraj:)
« Poslední změna: Prosinec 26, 2017, 21:22:47 od flash »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #489 kdy: Prosinec 27, 2017, 07:45:28 »

Ys VIII: Lacrimosa of DANA už je na GOG v předobjednávce a hned je nabízena s třemi DLC zdarma v prvním týdnu launche. Sice se jedná spíše o doplňky typu Deluxe Edice, ale i tak je to pěkné, asi nebudu váhat. Cena je teda vyšší, ale zase je mi sympatické, že už jeden uspěchaný lauch zrušili a raději hru odlaďují, než aby to dělali jako jiní za pochodu. Mohlo by to být zajímavé zpestření pro první polovinu příštího roku, protože abych pravdu řekl, příští rok zrovna nic v hledáčku nemám, dokonce i u Kingdom Come váhám, zda-li do toho půjdu hned. Sběratelku poměrně rychle vyprodali, tak není důvod nikam spěchat :)

O Stranger of Sword City čtu prvně, povětšinou sleduju jen to, co je na GOGu, takže tohle mi vždycky tak nějak uniká. Na Mobygames to taky zrovna moc košatý popisek nemá, ale hodilo mě to odkazem alespoň na GOG a vypadá to velmi dobře. Hodnocení to má jako Elminage Gothic, takže to očividně není nic pro běžné hráče :D Recenze jsou ovšem dost povzbudivé, když to tak čtu, tak ti japonci jsou na klony Wizardry dost fixovaní :D

Jinak ještě něco málo k těm RPG obecně, v Ultimě Underworld jsem na 5. patře a stále jsem ještě nesáhl na dovednosti, začínám si pomalu říkat, jestli jsem si na toho Zaklínače 3 příliš nezasedl :D Vývoj postavy je u UU v podstatě, tedy alespoň v mém případě, dost minimalistický a rozhodně to nesplňuje mou definici :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #490 kdy: Prosinec 27, 2017, 10:42:43 »

UU (naštěstí!) není hra, kde si můžeš namaxovat postupně všechny statistiky :) Série UU nikdy nebyla o vytvořeí supermana.Problémem ale je to, jak zjistit, které statistiky má smysl si nechat zvýšit. Protože některé nejsou až tak úplně užitečné.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #491 kdy: Prosinec 27, 2017, 14:22:56 »

Ono je právě otázkou, jestli nepovažovat tu postavu už v defaultu za supermana? :D Mít vyšší šanci na zásah, tak je to jasné, ale tady asi opravdu hodně záleží na tom, jak silná postava se nahází. Dovednosti jsou zatím jasné, není důvod je trénovat a dotrénuju jen to, co bude třeba. Jedna až dvě bojové jsou asi dané, takže i kdybych mohl docvičit už jen dvě další, tak mám pořád rezervu. Pokud mě hra nenutí pravidelně něco rozdělovat, tak to obvykle hrávám tak, že si tvořím rezervu, pro mě nic neobvyklého. Tohle mi UU vlastně ulehčila.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #492 kdy: Prosinec 27, 2017, 19:05:18 »

Aby to teď zas nevypadalo, že UU nějak znevaužuju :), ona by mohla někomu uniknout pointa, pokud zároveň nesleduje můj deník. Mě se na počátku samozřejmě povedly docela vysoké hody v dovednostech, takže ono to pak taky vypadá jinak. UU má maximum bodů v dovednostech 30 bodů a já mám třeba v sekerách 14 bodů, což není rozhodně málo. K tomu mám vysokou sílu a ne až tak zanedbatelný útok. To rozpětí obtížnosti vlivem nahození postavy se tak značně zvětšuje, oproti AD&D 2 je to třeba hodně markantní.

Pokud bych to skutečně přirovnal k Zaklínači 3, pak by to bylo něco takového, jako bych dostal Geralta už z třetiny vycvičeného. Ono to tak vlastně do určité míry je, ale u Z3 je to dáno hlavně tím, že se jedná o trilogii a ta hra nějak musí předchozí progress zohlednit. Gothic 3 kdysi zápasil se stejným problémem. Tedy ano, není to vůči Z3 úplně fér, ale je to vděčné téma k rýpání :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #493 kdy: Prosinec 27, 2017, 19:44:56 »

Ano UU je v tomhle bohužel nevyvážená. Za mága máš velké problémy celou hru, za bojovníka neřešíš v podstatě žádný větší souboj. Taky záleží, co si naházíš za statistiky. Já měl to "štěstí", že jsem měl opravdu velmi těžké souboje tam, kde to asi hra očekával (např, toho beholdera jsem dával opravdu na 10.+ pokus, tedy měl jsem na začátku postavu nic moc :) Obecně vývoj postavy rozhodně není složkou hry, kterou by se hra mohla chlubit (škoda). Příští hraní chci dát za unarmed pasáčka, to mě upřímně láká nejvíce. Navíc UU1 je jednou z mála her, které bych po pár letech s chutí dal znovu.

Dvojka je v tomhle už vybalacovanější.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #494 kdy: Prosinec 27, 2017, 20:39:27 »

Na dvojku jsem zvědav. Já jsem vlastně rád, že to dopadlo tak jak to dopadlo, po těch měsících bojů mi to celkem vyhovuje a mohu se alespoň více soustředit na další aspekty hry. Sice bych po té dosavadní zkušenosti sáhl po trošku méně vypracované postavě, ale taky si myslím, že UU1 nehraju naposledy ;) Osobně to koriguju tím, že používám horší výbavu.

První beholder byl celkem v pohodě, sice na doraz, ale šlo to. Beholder na 3. patře je však jiné kafe, toho jsem nedal. Problém je v tom, že on utíká směrem do vody, kde se bojovat nedá a přitom má celkem slušný útok na dálku.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 82