Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Listopad 19, 2018, 21:12:26
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Koutek úvah a rozjímání o hrách  (Přečteno 38994 krát)

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 369
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #30 kdy: Říjen 19, 2015, 18:59:50 »

Hm, Fallouty...nehrál jsem ani jeden, děs :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #31 kdy: Říjen 19, 2015, 19:37:15 »

Neboj, bude nás víc :) Kdybych se měl dneska pustit jen do těch klasik okolo přelomu milénia, tak mám na pár let co dělat. Fallout 1 jsem rozehrál kdysi na koleji, protože jsem měl po ruce kolegu, co to hrával, takže tedy i poradce, ale nic z toho nebylo. Většinou jsme nakonec skončili u Heroes 3 nebo Worms.

S hrama jsem se nějak zasekl ve chvíli, kdy jsem se začal zabývat webem. Docela se divím Dave, že dokázal dělat web a stále do toho hrát. Ostatně před ním to samé Runetek. Dost mě brzdí i ty, že některé hry rozehrávám opakovaně.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 369
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #32 kdy: Říjen 19, 2015, 19:48:45 »

Já už se v podstatě soustředil jen na jeden žánr, protože jinak to už holt nejde. Chtěl jsem původně dohrát všechny cRPG do roku 1995 od 80.let, ale ani to mi asi nevyjde :)
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1190
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #33 kdy: Říjen 19, 2015, 20:15:34 »

je dobré nehrát všechno, ale vybírat si :).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #34 kdy: Říjen 19, 2015, 20:36:14 »

Přemýšlím nad tím, že bych z každé série odehrál alespoň jeden díl a pak se rozhodl, ve které má "smysl" pokračovat. Je to opravdu halda her a toho času málo. Za mě třeba škoda, že jsem se tomu nevěnoval i po ta léta předtím, protože dohnat už to možné není :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 369
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #35 kdy: Říjen 20, 2015, 10:10:37 »

je dobré nehrát všechno, ale vybírat si :).
To už vím taky :) S mým ročním želvím tempem 2 dohrané adventury a 2 dohrané cRPG to ani jinak nejde.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1190
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #36 kdy: Říjen 20, 2015, 10:35:34 »

Přemýšlím nad tím, že bych z každé série odehrál alespoň jeden díl a pak se rozhodl, ve které má "smysl" pokračovat. Je to opravdu halda her a toho času málo. Za mě třeba škoda, že jsem se tomu nevěnoval i po ta léta předtím, protože dohnat už to možné není :)

Tak podle mě je třeba ten fallout kultovní hra a po Planescape Torment je to nejlepší RPG hra, kterou jsem kdy hrál. Minimálně tedy alespoň tohoto typu, protože ty klasické dungeony alá Dungeonmaster se hodně liší. Ale i když počítám i je, tak asi vede. Ale je to dáno zřejmě těmi dialogy.

V herních mechanikách je třeba fallout (minimálně tedy dvojka), na tom určitě lépe, než třeba Planescape Torment a ten systém rozvoje postavy, otevřeného světa a možností jeho procházení je neuvěřitelně variabilní. Víceméně to můžeš hrát 1000x a pokaždé jinak a pokaždé to půjde. Můžeš hrát tak, jak to hraji většinou, tedy hrdina je vědec, řečník, a střelec z pušky a později z energetických zbraní (můžeš v jisté fázi si vybrat 4 talent - vybrat si schopnost, ve které se body zdvojnásobí a pokud do ní dáš předtím 100%, pak máš rázem 200, takže s energetickou zbraní s 200%, trefíš přes celé bojiště nepřítele do oka :)), který je navíc velmi charismatický, takže jej doprovází plný počet společníků (všichni střelci ze zbraní na dálku). Taková postava je asi nejsilnější možná a pokud dobře vybavíš i společníky, tak oni sami jsou schopní zabít téměř všechno. Jen si musíš dát pozor, aby tě Marcus (nejsilnější společník ve hře, mutant s těžkými zbraněmi, do které se počítají různé kulomety), nerozstřílel na kusy. Ale taky můžeš hrát třeba za bojovníka na blízko, což je docela adrenalin, zvlášť v boji s nepřáteli, kteří jsou vybaveni kulomety :D. Můžeš mapu procházet tak, jak to autoři zamýšleli, nebo můžeš jít rovnou do města, kde pomocí kapsaření okradeš místní pobudy o mnoho drahých zbraní, které pak prodáš ve stejném městě a seženeš ultimátní zbraně a zbroje, a pak jsi půlku hry nesmrtelný :). Navíc hra počítá i s inteligencí hrdiny, takže pokud si uděláš silného, ale blbého hrdinu, budou podle toho vypadat i dialogy :D (což je samo o sobě docela sranda, když se s tebou NPC postavy baví jako s retardem). Myslím, že v tomto ta hra zřejmě asi nemá konkurenci v žádné jiné RPG hře. Ale dungeony jsou zase prostě jiné a jsou stavěny jinak. Ty úplně nejstarší ani žádné NPC postavy a dialogy neobsahovaly. Ale prostě pokud tě baví hry stylu baldurs gate, tak fallout by měla být jedna z těch her, kterou bys neměl minout :), stejně jako to Planescape Torment. Je zajímavé, že Planescape Torment nic takového víceméně neobsahuje. Rozvoj hrdiny tam stojí za starou belu, celý ten systém RPG je tam jaksi podivný, ale i tak to řadím ve svém žebříčku o chlup nad fallout. Ta hra stav čistě na dialogách a ty jsou neuvěřitelné. No ale prostě ty dvě hry jsou top (pro mě) v tomto stylu, baldury a podobně jsou až hodně daleko za nimi :D.
« Poslední změna: Říjen 20, 2015, 10:40:40 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #37 kdy: Říjen 20, 2015, 19:15:54 »

Planescape Torment mám v plánu už hezkou řádku let, je to podobné jako s Lionheartem, takže jen tak se k němu ještě nedostanu. Nepochybuji o tom, že Balduři nejsou vrcholem celé té tvorby Black Isle, akorát k nim mám dost silný vztah, hlavně tedy k jedničce. Vypadá to, že mě čekají dlouhé Vánoce, tak třeba i v tomto ohledu se někam posunu :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1190
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #38 kdy: Říjen 21, 2015, 01:01:54 »

Měl jsem za to, že baludry dělali Bioware. I když ono to s nimi je takové divné, protože v podstatě dělali všichni na všem :). Balduři ale mají především ten herní systém převzatý s Dungeons & Dragons. Což ty jiné hry nemají. Fallout má svůj vlastní systém a pravidla, včetně třeba i boje. Nejvíce by se to mohlo v určitém slova smyslu podobat v dnešní době právě třeba Divinity: OS, tedy boj na tahy s akčními body, jen člověk nemůže ovládat společníky (a ti si tak dělají co chtějí) a nelze je ani oživit, pokud umřou. Jednička je v tomto ohledu ještě krapek nevychytaná, ve dvojce lze nastavit alespoň některé věci, jak se mají společníci chovat. I tak je právě třeba ten Marcus s rotačním kulometem jedním výstřelem schopný sejmout celou hráčovu skupinu, včetně hrdiny :).

Ono je těch dílů to podobné, jako v případě třeba gothicu. Tedy jednička má takovou temnější atmosféru a je to hodně o ní, je tam méně humoru. Z technického hlediska jsou tam ale některé věci ještě nevychytané a nedotažené. (podobně jako v g1). Ve dvojce už ty věci trochu doladili, také i zvětšili celou hru (podobně jako v g2). Hodně lidí má ale raději první díl, já osobně mám raději ten druhý. (stejně jako v případě gothicu). Třetí díl je již mimo.

Existuje i komunitní patch, který třeba dvojku dodělává do podoby, jak měla být a dodává tam věci, kteří autoři nestihli dodělat. Což je také docela zajímavé (některé lokace jsou trochu rozšířené atd).

Každopádně pokud si tyto dvě hry nehrál (tj fallout a PT), tak by si to měl neprodleně napravit :D a tvá volba, co hrát, je zdá se jasná :).

Ještě je jedna hra velmi oblíbená, podobného stylu, tj Arcanum od Troika Games (tj z velké míry od Black Isle), která je též zajímavá, nicméně do té jsem se nedokázal tak dostat. Je to ale taky hra v podobném stylu, jen je tam zajímavá kombinace technologie a magie, asi nejunikátnější, která v PC hrách existuje.
« Poslední změna: Říjen 21, 2015, 01:07:12 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #39 kdy: Říjen 21, 2015, 08:03:27 »

Je to Bioware, mě se ovšem hned vybavily titulky a tam je tuším Black Isle jako první (nebo spíše více viditelné). Taky mě někdy napadlo, jestli má smysl tyhle dvě studia vůbec rozlišovat :)

Arcanum mám a zkoušel jsem ho jednou rozehrát. Skončil jsem ale někde na počátku ve městě. Ta hra měla u mě docela smůlu, protože se ke mě dostala ve chvíli, kdy jsem si už potřeboval od isoRPG oddychnout.

Zkusím vyštrachat ten PT a nainstalovat.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1190
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #40 kdy: Říjen 21, 2015, 09:12:21 »

Pokud to budeš hrát, doporučuji tam udělat nějaké úpravy, viz: http://www.sigil.cz/novinky/planescape-pro-vas-obri-monitor/
Rozlišení bych ale příliš vysoké nenastavoval.

Tady je jedna reakce hráče:
Citace: Senki
jinak, až ted jsem začal chápat, o čem ta hra je - zpočátku jsem ty výrazy jako "pravá smrt" či
"stín života" nechápal, ale už mi to konečně dorazilo. TAHLE HRA MI OTEVŘELA OČI O TOM, JAK
BYCH MĚL ŽÍT! Z TOHO DŮVODU SI MYSLÍM, ŽE I KDYŽ JSEM JI JEŠTĚ NEDOHRÁL- ROVNOU JI
OHODNOTÍM- SE SNAD NEDÁ HODNOTIT ŽÁDNÝMI ČÍSLY A PROCENTY. TAHLE HRA MÁ
DOSLOVA NEVYČÍSLITELNOU HODNOTU. UNIKÁTNÍ, TROCHU ZVRHLÁ GENIÁLNÍ HRA, KTEROU
VYTVOŘILI SKUTEČNĚ ŽIJÍCÍ LIDÉ A PODLE MĚ NEJLEPŠÍ HRA VŠECH DOB...

MOHL BYCH TU PSÁT HODINY A HODINY, CELÉ ROKY VYCHVALOVAT TENHLE DOKONALÝ
POČÍTAČOVÝ SKVOST- ALE I KDYBYCH RÁD (TAHLE HRA SI TO ZASLOUŽÍ!!!) NEMŮŽU.
TOHLE ČLOVĚK PROSTĚ MUSÍ ZAŽÍT A PROŽÍT. STRAŠNÁ ŠKODA, ŽE JI ZNÁ TAK
MÁLO LIDÍ...

DOPORUČUJI VŠEM, CO MOŽNÁ JEŠTĚ NEVÍ, JAK SE DÁ ŽÍT. POKUD TO NEVÍTE, ZAHRAJTE SI.
ANEBO POKUD CHCETE BÝT TY ZOMBIE, CO MARNÍ ČAS V MÁRNICI...


až tak to někdo může brát :D, aneb "Co může změnit charakter člověka?"
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #41 kdy: Říjen 21, 2015, 23:08:27 »

4Milhaus: Díky za odkaz. Doufám, že u mě se to s realitou moc motat nebude :)

Jenom zas něco málo odjinud ... před pár dny jsem sledoval diskusi, která se rozproudila pod recenzí prvního "datadisku" k Zaklínači 3 na Games. Docela mě udivilo, jak lze diskutovat o významu slova datadisk.

Vůbec by mě totiž nenapadlo, jak dokázal pojem DLC vnést do světa her chaos, přitom se nejedná o žádný výstřelek posledních deseti let. DLC jsme tu měli už před rokem 2000 (např. epizody do her). Ale tak musím přihlídnout k věku některých diskutujících, obzvláště těch, co sice nedosáhli ještě 30. let věku, ale zato už odehráli všechna klasická RPG od Baldurů po Gothic ... ;)

V tomhle bodě musím udělat menší odbočku. Můžu být sebevíc vstřícný a tolerantní, ale jsou prostě chvíle, kdy bych vyskočil z kůže. Kritizoval jsem to třeba už u řady recenzí, kdy vám týpek se svými čerstvými 23 roky začne vyjmenovávat, které hry hrál od chvíle vydání a vy se tak dozvíte, jak ve svých 4-5 letech bravurně prošel několik dungeonů, v originále a bez nápovědy ... Moc jsem nepochopil, kde se bere ta potřeba vychloubání se nesmysly. A podle toho pak vypadají i ty diskuze.

Ale zpět k tématu. Zcela určitě nikdo nebude protestovat, pokud řeknu, že DLC i datadisk jsou rozšířením hry (expansion - mám teď na mysli samozřejmě ta, která přidávají obsah, nikoliv doplňky typu přeskinování zbraně apod.). Rozdíl je jen ve formě distribuce. DLC digitálně, datadisk na pevném nosiči. To, že pojem DLC získal v průběhu let pejorativní nádech, není vinou toho pojmu. Pes je zakopaný ve dvou věcech - možnostech internetu před xy lety vs velikost obsahu. Obsah byl tedy původně limitován velikostí. Velká rozšíření se proto distribuovala na pevném disku.

Argumentace formou obsahu není tedy primárně chybná, ale to vychází z logiky věci. Když už se měl lisovat disk, tak se většinou nejednalo o žádnou prkotinu. Datadisk většinou přidal nový obsah a často měnil i některé mechaniky. Rozumím tedy tomu připodobňování, ale je to jen zbytečné škatulkování. Pokud to rozšíření vyšlo čistě jen v digitální podobě, vůbec nemá smysl o nějakém datadisku hovořit, je to prostě DLC. Opravdu nechápu, proč se toho pojmu někdo bojí. Samozřejmě, ono to působí do určité míry schizofreně, pokud DLC nakonec vyjde i na pevném disku, ale jak už jsem psal výše, jde tu jen o formu distribuce a z mého pohledu vyhrává ta, která byla první. To, že to budeme označovat datadisk, z toho lepší obsah neudělá ;)
« Poslední změna: Říjen 21, 2015, 23:27:24 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Chidlink

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 33
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #42 kdy: Říjen 21, 2015, 23:28:12 »

No abych se vyjádřil k tvému příspěvku. Podle mě je jedno jestli to vyšlo na CD nebo digitálně, tady záleží hodně na rozsahu nového obsahu. Třeba když je nový obsah malý a přidává třeba jen hodinu hry navíc a nějaké předměty, tak to chápu jako DLC, ale pokud obsah přidává třeba 10 hodin kampaně, kupu nových zbraní a mění některé vlastnosti hry, tak to beru jako datadisk.
Vím že s tímhle nesouhlasíš, ale tak to pro mě vždy bude. Otázkou je, jestli ten nový obsah u Zaklínače 3 je takového rozsahu, aby se za datadisk dal považovat, tedy alespoň z mého pohledu.
Další věcí je kde je u tohohle přistupu hranice v objemu změn ve hře, co je ještě datadisk a co DLC, tohle má podle mě každý nastavený úplně jinak a je těžké to nějak specifikovat.
Mělo by se prostě jen říkat nový obsah do hry a každý ať se rozhodne sám, zda koupí či ne.
« Poslední změna: Říjen 21, 2015, 23:47:21 od Chidlink »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #43 kdy: Říjen 21, 2015, 23:35:38 »

A proč by mělo záležet na rozsahu? Je to jen forma distribuce. Datadisk klidně může být třebas jen ta hodina navíc a minimum změn.
IP zaznamenána
This is the end ...

Chidlink

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 33
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #44 kdy: Říjen 21, 2015, 23:38:00 »

Hodně lidí to tak prostě chápe, jsou zvyklí ze starších her že datadisk toho hodně přinaší, kdežto DLC přidává jen maličkosti, což je rozmar této doby.
IP zaznamenána
 

+ Rychlá odpověď